IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Mustikka89 miten punktio muuten sujui? Olette saaneet saman saldon, kuin mekin!
Kadonnut ovis tuli viikon myöhässä, sinne meni taas roppakaupalla digitestejä, jotka ovat kyllä aika suolaisen hintaisia ostella..

Kerron lyhyesti, lääkäri on hoitopaikassamme siis vaihtunut. Tällä lääkärillä ihan eri näkemykset tosiaankin kuin edellisellä. Onneksi. Nyt siis onnistuukin se blasto viljely vaikka aiemmin muuta väitettiin ja tätä blastoviljelya jopa kannatetaan. Olen edelleen hölmistynyt kuinka paljon lääkäreiden näkemyserot vaikuttavat hoitoon.
Kuulemma tämä lääkäri joka meitä nyt hoitaa on pitkä, yli 20 vuoden kokemus lapsettomuuden hoidosta joten luottamus on kova. En siitä edellisestä lääkäristä tiedä mitään.

Noh, jos nyt kaikki siis onnistuu (pikkaisen skeptinen..) niin keskiviikkona meidän jäljellä olevat alkiot (3kpl) otetaan sulamaan ja yritetään viljellä perjantaihin, blastovaiheeseen saakka. En varmaan saa unta to-pe välisenä yönä kun jännitän jos SE soitto tulee, että "valitettavasti yksikään alkio ei selviytynyt".
Keskiviikkona aloitan Terolutit ja kysyn jos siirtoon pääsen, että milloin pistän Gonapeptylin kun sitä on vieläkin jäljellä.

Jännittää. Kävin vyöhyketerapiassakin avaamassa kohtupisteitä ja lantiota ja yritän youtuben avulla tehdä rentoutusharjoituksia jännityksen poistamiseksi.
Lisäksi raskausvitamiinit tottakai ja houkutella tuo puoliso vällyjen väliin, luin jostain (varmaan hömppää, mutta yrittänyttä ei laiteta) että kohtu/limakalvo tavallaan muistaisi sperman proteiinit ja auttaisi näin alkiota kiinnittymään hylkimisen sijaan.
Koko keinojen reservi siis käytössä ❤

Mitä teille muille kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis ja nasu08
Punktio meni hyvin, vähän sattui kipulääkkeistä huolimatta. Lääkäri ja hoitajat olivat todella mukavia ja oli koko ajan sellainen olo että pidetään huolta. Nyt vaan jännitän täällä huomista niin paljon etten tiedä miten saan huomenna töitäkään tehtyä.

Oi että, nyt aloin jännittää @Nato sinunkin puolestasi! Mä täällä niin toivon että viljely onnistuu. Ja kaikki keinot pitää ilman muuta olla käytössä. Meillä mies vaan on ihan vainoharhainen, hyvä että uskaltaa nukkua saman peiton alla kun pelkää että jotain tapahtuu:LOL:
 
Hei kaikki!
Kiva, että täällä on keskustelut jatkuneet ja uusiakin on tullut mukaan!
Mulla on ollut hullut työkiireet ja kierto venähti pitkäksi, enkä jotenkin ole jaksanut keskittyä hoitoihin hirveästi. Onkohan se outoa..? Ei jotenkin jaksa olla innostunut. Tuntuu enemmänkin velvollisuudelta käydä ultrissa ja siirrossa. Ehkä on vaan kisaväsymystä.
Tänään oli siirto luonnonkiertoon! Ensimmäistä kertaa ikinä näin.
Siirrettiin ”ei ihan täydellinen, mutta kuitenkin ihan hyvä”-blasto. :D Tämä oli siis viides siirretty blasto ja yksi vielä pakkasessa. Ei näillä tilastoilla ihan hirveästi kehtaa juhlia.
Nyt siis alkaa piinailut, mutta vielä ei kyllä tunnu yhtään siltä. Yleensä tässä vaiheessa olen syöttänyt mun puhelimen raskauslaskuriin tiedot alkiosta ja sitä sitten seurataan silmä kovana useita kertoja päivässä. Lasketaan ja luetaan ja mietitään. :D Sen lisäksi toki selaillaan netistä hienoimpia vauvan vaunuja ja vaatteita ja suunnitellaan vauvan huonetta. :D
Katsotaan kuinka monta päivää tämä rento ote kestää. Luultavasti stressi alkaa jo huomenna.

@Nato : tosi kiva juttu, että teillä vaihtui lääkäri ja pääsette kokeilemaan uusia juttuja! Lääkärin vaihdos ja ei ehkä niin kaavoihin kangistunut ote varmasti piristää ja luo uutta toivoa.
 
@Mustikka89 miten punktio muuten sujui? Olette saaneet saman saldon, kuin mekin!
Kadonnut ovis tuli viikon myöhässä, sinne meni taas roppakaupalla digitestejä, jotka ovat kyllä aika suolaisen hintaisia ostella..

Kerron lyhyesti, lääkäri on hoitopaikassamme siis vaihtunut. Tällä lääkärillä ihan eri näkemykset tosiaankin kuin edellisellä. Onneksi. Nyt siis onnistuukin se blasto viljely vaikka aiemmin muuta väitettiin ja tätä blastoviljelya jopa kannatetaan. Olen edelleen hölmistynyt kuinka paljon lääkäreiden näkemyserot vaikuttavat hoitoon.
Kuulemma tämä lääkäri joka meitä nyt hoitaa on pitkä, yli 20 vuoden kokemus lapsettomuuden hoidosta joten luottamus on kova. En siitä edellisestä lääkäristä tiedä mitään.

Noh, jos nyt kaikki siis onnistuu (pikkaisen skeptinen..) niin keskiviikkona meidän jäljellä olevat alkiot (3kpl) otetaan sulamaan ja yritetään viljellä perjantaihin, blastovaiheeseen saakka. En varmaan saa unta to-pe välisenä yönä kun jännitän jos SE soitto tulee, että "valitettavasti yksikään alkio ei selviytynyt".
Keskiviikkona aloitan Terolutit ja kysyn jos siirtoon pääsen, että milloin pistän Gonapeptylin kun sitä on vieläkin jäljellä.

Jännittää. Kävin vyöhyketerapiassakin avaamassa kohtupisteitä ja lantiota ja yritän youtuben avulla tehdä rentoutusharjoituksia jännityksen poistamiseksi.
Lisäksi raskausvitamiinit tottakai ja houkutella tuo puoliso vällyjen väliin, luin jostain (varmaan hömppää, mutta yrittänyttä ei laiteta) että kohtu/limakalvo tavallaan muistaisi sperman proteiinit ja auttaisi näin alkiota kiinnittymään hylkimisen sijaan.
Koko keinojen reservi siis käytössä

Mitä teille muille kuuluu?
Ei se välttämättä hömppää ole.. sillä meillä oli siihen ihan lääkärin määräys, vaikka siirto tehtiin täysin lääkkeelliseen kiertoon. Nata-testissä tuli analyysi että "kohdunlimakalvolla on aliaktivaatio"??? joo ei oo silleen kukaan tätä auki selittänyt.. kun satain sillon tuon testin jälkeen raskautumaan luomusti ( 7 vuoden ja 18 alkion siirron jälkeen) mutta kun nyt siirrettiin se viiminen mikä oli vielä jäljellä niin oli määräys yhdyntöihin olikohan 24h ennen, 36 ja 48h jälkeen siirron! :) Ja siis sen verran siitä lääkäri sanoi sillon kolme vuotta sitten kun ennen raskautta kertoi nämä "ohjeet mitkä oli tullut sieltä nata-testin analyysi paikasta" naurahdin tolle, niin se sanoi et sperma tosiaan jotenkin aktivoisi sitä kohdunlimakalvoa. En nyt itse ihan siihen välttämätä 100 usko, mutta kuten sanottu, mitäpä sitä ei ole valmis kokeilemaan "kaikelta varalta", eihän tuo nyt se ikävimmästä päästä ole :D Tsemppiä matkaan!
Voimia kaikille...
 
  • Rakkaus
Reactions: Nato
@Mikkis IIk, ihanaa. Mä ainakin jännitän ja piinailen sit sunkin puolesta! Ja kivaa kun joku piinailee samaan aikaan, vaikka toki eihän tää piinailu aina mitään hehkeää ole.

Täällä tänään tehtiin tuoresiirto 5-päivän blastolla. Tämä olikin ilmeisesti ihan valioyksilö minkä sain kyytiin ja yksi oli saatu pakkaseen. Kolmea muuta vielä jatkoviljellään perjantaihin asti ja jännityksellä odotetaan jospa saataisiin lisää pakastettua. Yllätyin kuinka nopea ja kivuton toimenpide tuo siirto oli! Olin ihan paiseessa juuri ennen toimenpidettä kun pissatti niin vietävästi ja jännitti kuinka moni oli selviytynyt, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Toki nyt on alkanut sellainen pieni epäilyksen kaiherrus kun kaikki on tähän mennessä mennyt vähän liiankin hyvin. Jos tää olis niin helppoa niin luulishan sitä että kolmen vuoden aikana olisi onnistanut ihan luonnollisestikin? Pelkään että tämä on se vaihe, missä on jotain hämminkiä. Virallinen testipäivä on 13.2. mutta tuskin jaksan olla testaamatta siihen asti. Nyt mennään vaan päivä kerrallaan.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Hei @Domi ompa kiva kuulla sinusta! Me ollaan aikaisemminkin palstailtu yhdessä, vuosia sitten. Olin silloin eri nickillä ja unohdin salasanat yms. Mutta oikein hyvin muistan tarinasi. Sinulla ei todellakaan se helpoin tie ollut.

Siis mä en muista mistä luin tuosta sperman proteiinista, minusta se saattoi olla jopa suomalainen tutkimus liittyen johonkin muuhun aiheeseen. Ja lisäksi olen tosiaan täältä lukenut aiheesta! Ja joo ei todellakaan se huonoin vaihtoehto lisätä kohdun vastaanottokykyä!

Mikkikselle tsemppiä piinapäiviin!! Kiva, että saitte luonnonkiertoon siirron tehtyä. Ei tarttee niin paljon lääkkeiden kanssa sählätä. Oliko sinullakin Terolutit tukena vai jokin muu?

@Mustikka89 myöskin tsemppiä piinapäiviin, perästä tullaan toivottavasti! Sitten meitä onkin täällä 3 piinailemassa, wau!
Mustikka, noin se vaan menee että jos ei luomuna tule niin ei vaan tule ja that´s it. Sitten voi olla, että näin hedelmöityshoidoilla jopa se eka ivf/icsi onnistuukin jo ihan ekalla tuoresiirrolla tai pakastealkion siirrolla - sitä ei koskaan tiedä!
Ja allekirjoitan ton tunteen siirtoon mennessä rakko täynnä, silloin ekoja siirtoja itse kokiessani mietin, että "mitä jos tyrskähdän kesken siirron ja se virtsa vaan karkaa sieltä ja pissaan lääkärin päälle" yms positiivisia ajatuksia. En ole vielä näinä vuosina tyrskähtänyt, vaikka se siltä tuntuukin ja siirrot ovat tosiaan kivuttomia - onneksi. Ja hyvin nopeita. Housut alas , haarat auki ja takas ylös ja se on siinä.

Ja todellakaan en jaksa IKINÄ odottaa testipäiviin saakka, en vaan tajua miten jotkut voikaan malttaa sinne saakka. Minä itse siis rakastan vieläkin testitikkujen tiirailua, pohtimista, unelmoimista. Se onkin ollut varmaan se kantava voima näiden vuosien ajan, vaikka sitä jo tietää että viivanpaikka ON viivanpaikka ja kyllä siinä oikeasti väriä näkyy jos on näkyäkseen, mutta silti se on ah - niin suloista. Tännekkin saa minun puolestani kuvia ja pohdintaa spämmätä!

En nyt sillä, että heittäisin vettä kiukaalle, mutta joillakin on näkynyt jotain jo pp5 blaston siirroissa..

Vierailija ei ihan kokonaan joudu jonon hännille (vrt ensitutkimukset jne), mutta odottamaan kuitenkin joutuu uutta stimulaatiota ja hoitosuunitelmaa. Meillä meni noin 6kk uuden odottamiseen + kesätauot ja mitä näitä kaikkea sattuukaan matkalle..
Parempi kuitenkin kysyä hoitavalta taholta asiaa, luulisin että nämä vaihtelevat myöskin paikkakuntakohtaisesti (Tyksissä remontti, HUS viivästyksiä yms)

Tsemppiä piinailuun tasapuolisesti. Vielä huomisen puren kynsiäni ja jännitän sitä puhelua. Toivon, että pääsen perjantaina teille kertomaan, että myös minä olen saanut blaston kyytiin!

-Nato
 
Mun oli pakko kirjautua vielä uudelleen ja kaivella niitä tutkimuksia yh-dyn-nästä ennen alkionsiirtoa.

//

Jahas joku sana ei päästä läpi tätä viestiä joten sensuroidaan kaikki siihen viittaava..
Suomenkielistä versiota en löytänyt, mutta tässä yksi:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32444165/

Lyhyesti suomeksi tulokset :
Tuloksemme tukevat hypoteesia, että siittiön proteomilla on rooli varhaisessa alkion synnyssä. Lisäksi useita siittiöiden proteiineja on noussut esiin mahdollisina biomarkkereina, jotka voivat ennustaa in vitro -avusteisten lisääntymistekniikoiden tuloksia, mikä johtaa mahdollisuuteen parantaa idiopaattista hedelmättömyyttä sairastavien parien diagnoosia.

Toinen lähde (Kiinasta)

https://assets.researchsquare.com/files/rs-48030/v1/e827f191-102a-4ba8-9427-fc3c972b74a7.pdf?c=1631853483

Lyhennettynä suomeksi tulos:

Suku*uoliyhteys ennen alkionsiirtopäivää voi parantaa kliinistä raskautta ja implantaationopeudet jäädytetyn-sulatetun alkionsiirtosyklin (FET) aikana. Mutta on tärkeää huomata että potilaille valittu yhdynt*aika oli vain kerran, alkionsiirtoa edeltävänä yönä. Meidän tässä tutkimuksessa saatujen tulosten tulkinta on ollut liian lyhyt aika näyttääkseen hyödylliseksi tehosteita. Yleisesti ottaen emme suosittele IVF-hoitoa saavien potilaiden olevan suku*uoliyhteydessä alkionsiirron jälkeen, koska tämä voi johtaa kohdun supistuksiin tai aiheuttaa infektiolähteitä.

Nämä siis nopeasti googletettuna "spe*m proteins embryo transfer" ja "se* before embryo transfer" ja suomennettuna google translatella!
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka89
Hei @Domi ompa kiva kuulla sinusta! Me ollaan aikaisemminkin palstailtu yhdessä, vuosia sitten. Olin silloin eri nickillä ja unohdin salasanat yms. Mutta oikein hyvin muistan tarinasi. Sinulla ei todellakaan se helpoin tie ollut.

Siis mä en muista mistä luin tuosta sperman proteiinista, minusta se saattoi olla jopa suomalainen tutkimus liittyen johonkin muuhun aiheeseen. Ja lisäksi olen tosiaan täältä lukenut aiheesta! Ja joo ei todellakaan se huonoin vaihtoehto lisätä kohdun vastaanottokykyä!

Mikkikselle tsemppiä piinapäiviin!! Kiva, että saitte luonnonkiertoon siirron tehtyä. Ei tarttee niin paljon lääkkeiden kanssa sählätä. Oliko sinullakin Terolutit tukena vai jokin muu?

@Mustikka89 myöskin tsemppiä piinapäiviin, perästä tullaan toivottavasti! Sitten meitä onkin täällä 3 piinailemassa, wau!
Mustikka, noin se vaan menee että jos ei luomuna tule niin ei vaan tule ja that´s it. Sitten voi olla, että näin hedelmöityshoidoilla jopa se eka ivf/icsi onnistuukin jo ihan ekalla tuoresiirrolla tai pakastealkion siirrolla - sitä ei koskaan tiedä!
Ja allekirjoitan ton tunteen siirtoon mennessä rakko täynnä, silloin ekoja siirtoja itse kokiessani mietin, että "mitä jos tyrskähdän kesken siirron ja se virtsa vaan karkaa sieltä ja pissaan lääkärin päälle" yms positiivisia ajatuksia. En ole vielä näinä vuosina tyrskähtänyt, vaikka se siltä tuntuukin ja siirrot ovat tosiaan kivuttomia - onneksi. Ja hyvin nopeita. Housut alas , haarat auki ja takas ylös ja se on siinä.

Ja todellakaan en jaksa IKINÄ odottaa testipäiviin saakka, en vaan tajua miten jotkut voikaan malttaa sinne saakka. Minä itse siis rakastan vieläkin testitikkujen tiirailua, pohtimista, unelmoimista. Se onkin ollut varmaan se kantava voima näiden vuosien ajan, vaikka sitä jo tietää että viivanpaikka ON viivanpaikka ja kyllä siinä oikeasti väriä näkyy jos on näkyäkseen, mutta silti se on ah - niin suloista. Tännekkin saa minun puolestani kuvia ja pohdintaa spämmätä!

En nyt sillä, että heittäisin vettä kiukaalle, mutta joillakin on näkynyt jotain jo pp5 blaston siirroissa..

Vierailija ei ihan kokonaan joudu jonon hännille (vrt ensitutkimukset jne), mutta odottamaan kuitenkin joutuu uutta stimulaatiota ja hoitosuunitelmaa. Meillä meni noin 6kk uuden odottamiseen + kesätauot ja mitä näitä kaikkea sattuukaan matkalle..
Parempi kuitenkin kysyä hoitavalta taholta asiaa, luulisin että nämä vaihtelevat myöskin paikkakuntakohtaisesti (Tyksissä remontti, HUS viivästyksiä yms)

Tsemppiä piinailuun tasapuolisesti. Vielä huomisen puren kynsiäni ja jännitän sitä puhelua. Toivon, että pääsen perjantaina teille kertomaan, että myös minä olen saanut blaston kyytiin!

-Nato
Kiitos Nato!
Terolutit ovat tukena ja Gonapeptyl pistos.
Noista siirroista voisin sanoa oman erikoisen kokemukseni: yleensä siis siirto ei tunnu miltään, mutta tällä kertaa tuntui erityisen ikävältä.
Kuulemma mulla oli kohdun limakalvoa tullut myös kohdun suulle (?) tai jotain ja se vuosi verta. Ilmeisesti sen takia oli vaikeuksia päästä kohtuun sillä siirtoputkella ja tuli ikäviä polttoja/supisteluja.
Lääkäri sanoi tämän vaivan nimenkin, mutta en millään muista mikä se oli. Ihmetytti vaan, kun koskaan ennen ei ole minulla ollut mitään tuollaista.
 
Oon täällä ihan hermorauniona jo nyt. Mulla on luonnollisesti tosi lyhyt kierto ja tässä vaiheessa mulla usein jo tiputtelis hiukan, joten nyt pelkään joka kerta kun käyn vessassa että se sama rumba alkaa taas. Samoin joka ikinen pieni muljahduskin saa mielikuvituksen laukkaamaan.

@Nato En voinut olla nauramatta tuolle löyly-kommentillesi! Yritän selvitä edes ensi viikon keskiviikkoon ennen kuin teen ensimmäisen testin. Onneksi yhtään ei ole kaapin pohjalla niin tuossa on helppo ehkä pitäytyä. Pidän peukkuja että pääset myös piinailemaan ja testailemaan!

@Mikkis Hui kauheeta, tuollaisesta en ole kuullutkaan. Onpa ikävää että tällä kertaa ei sujunut niin mukavasti. Toivottavasti kipua ei kuitenkaan jäänyt toimenpiteen jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Oon täällä ihan hermorauniona jo nyt. Mulla on luonnollisesti tosi lyhyt kierto ja tässä vaiheessa mulla usein jo tiputtelis hiukan, joten nyt pelkään joka kerta kun käyn vessassa että se sama rumba alkaa taas. Samoin joka ikinen pieni muljahduskin saa mielikuvituksen laukkaamaan.

@Nato En voinut olla nauramatta tuolle löyly-kommentillesi! Yritän selvitä edes ensi viikon keskiviikkoon ennen kuin teen ensimmäisen testin. Onneksi yhtään ei ole kaapin pohjalla niin tuossa on helppo ehkä pitäytyä. Pidän peukkuja että pääset myös piinailemaan ja testailemaan!

@Mikkis Hui kauheeta, tuollaisesta en ole kuullutkaan. Onpa ikävää että tällä kertaa ei sujunut niin mukavasti. Toivottavasti kipua ei kuitenkaan jäänyt toimenpiteen jälkeen?
Ei jäänyt kipuja siirron jälkeen onneksi. Se oli vaan se mikälie vempele, kun ei

Nyt taitaa olla menossa PP 2 ja armoton väsymys alkanut. Voi kun voisi nukkua vaan testipäivään asti. :D

Eilen illalla oli pientä menkkakipumaista tuntemusta.
Onko @Mustikka89 sulla vielä kummempia tuntemuksia?
 
Ei jäänyt kipuja siirron jälkeen onneksi. Se oli vaan se mikälie vempele, kun ei

Nyt taitaa olla menossa PP 2 ja armoton väsymys alkanut. Voi kun voisi nukkua vaan testipäivään asti.

Eilen illalla oli pientä menkkakipumaista tuntemusta.
Onko @Mustikka89 sulla vielä kummempia tuntemuksia?
No siis, ihme juilintaa vatsassa ja ehkä hiukan väsymystä mutta eipä juuri muuten mitään. Samaa mieltä tuosta nukkumisesta kyllä, on ollut jotenkin tosi vaikea keskittyä töihinkin tämän kaiken keskellä. Voi kun voisikin vaan vetäytyä pienille talviunille. Meinaatko itse odotella pidemmälle testaamista vai joko testit polttelee kaapissa?
 
No siis, ihme juilintaa vatsassa ja ehkä hiukan väsymystä mutta eipä juuri muuten mitään. Samaa mieltä tuosta nukkumisesta kyllä, on ollut jotenkin tosi vaikea keskittyä töihinkin tämän kaiken keskellä. Voi kun voisikin vaan vetäytyä pienille talviunille. Meinaatko itse odotella pidemmälle testaamista vai joko testit polttelee kaapissa?
Mulla ei oo ostettuna yhtään testejä, mut varmaan sitä joskus ensi viikolla tulee ostettua.
Mä inhoan testaamista. Se tunne on aina yhtä hirveä, testasi missä vaiheessa vaan.
Ei jotenkin jaksa pitää toiveita korkealla muutenkaan. Tuntuu jotenkin niiiiin mahdottomalta uskoa että tulis positiivinen. Sitä miettii, että miksi nyt onnistuisi, kun ei aiemminkaan, vaikka kyllähän sen tietää, että ei siihen kuin yksi hyvä alkio ja otolliset olosuhteet tarvita.
 
Ymmärrän. Mulla on tasan kerran tullut positiivinen ja se päättyi heti kättelyssä. Sen jälkeen testien tekeminen on ollut inhottavaa koska vaikka se positiivinen sieltä tulisikin niin se ei itselle merkitse juuri mitään tuon kokemuksen jälkeen. Yritän nyt kuitenkin pysyä positiivisilla mielin. Kuten sanoit niin eihän se vaadi kuin sen yhden otollisen kerran. Meillä itseasiassa mies löysi eilen kaapista yhden testin ja käskin hänen äkkiä piilottaa se jonnekin etten saa mitään turhia ajatuksia 😱
 
@Nato Kuinka kävi? Oon täällä jännittänyt koko päivän puolestasi!

Meille tuli viesti tänään että tästä hoitokierrosta saatiin yhteensä kolme blastoa pakkaseen. Oon ihan tyytyväinen tuohon summaan vaikka en tiedäkään mitä porukka yleensä on saanut.
Meillä tullut molemmissa hoitokierroksissa kolme blastoa!
toki olisi kiva olla niitä tyyppejä, joilla tulee jo yhdestä kierroksesta tyyliin 8, mutta on kolmekin hyvä. On monia, joilla se ongelman ydin on juuri siinä, ettei yksikään alkio kasva blastoksi asti. Se vasta harmittaisikin.
Täällä PP3 ja pientä menkkatunnetta edelleen. Tissit ei oo kipeytyneet tällä kertaa, yleensä näin mulla käy aina.
Ajattelin, että voisin alkaa testailemaan jo tiistaina.
 
Kotona, vihdoin! Aivan älytön ajosää!

YKSI alkio selviytyi blastoksi, pakkanen tyhjä siis taas. Tämä sitkeä sissi siirrettiin ❤
Lääkäri sanoi, että mahdollisuudet raskaudelle ovat hyvät, kaikki limakalvot sun muut kuin oppikirjasta. Toivotaan, oi toivotaan ja uskotaan että me vielä vauva saadaan ❤

Verikoe määrättiin tehtäväksi 14vrk päähän. Eikös se tarkoita sitä, että raskaustestin saa tehdä heti huomenna 😁

Nyt piinaillaan ja eka viikko on se pumpuliviikko, kun kaikki on mahdollista ja ihanaa!
 
Onkos @Nato ja @Mustikka89 mitä tuntemuksia?

Täällä tänään PP4. Olen ollut koko päivän aivan sairaan pahalla tuulella.
En niinkun jaksais yhtään mitään ylimääräistä tänään. :D
Väsymys vaivaa edelleen ja ihan pienet kohtu/munasarjatuntemukset.
Menis nyt vaan pari päivää pikakelauksella, niin voisin aloittaa testailun.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
No heippa Mikkis, toivottavasti tänään on parempi päivä eikä kaikki ärsyttäisi niin paljon! Mä en kans jaksais odotella enää… Pelkään kuitenkin liikaa sitä negaa että uskaltaisin testata vielä pariin päivään.

Täällä tänään PP4. Eilen mulla oli tosi kylmä koko päivän ja illalla alkoi väsyttämään tosi aikaisin. Sitten nukkumaan mennessä purskahdin vain yhtäkkiä itkuun kun aloin ikävöidä edesmennyttä mummuani. Oon kyllä tosi tunteellinen ihminen mut toi eilinen tuli vähän puskista.

Nyt kun kävin aamupissalla niin paperiin tuli sellaista tosi oudon väristä vuotoa. Siis sellaista et ihan kuin siinä olis aaaaavistus ollut vaaleanpunaista mutta vaikea sanoa - seuraan tilannetta. Muita tuntemuksia ei juurikaan ole, mitä nyt jotain pieniä juilimisia ja kiskaisun tunteita, niitä mulla on normaalistikin loppukierrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Huomenta täältäkin!
Tänään alkamassa pp2 vasta hillittömän migreenin kera. Alkoi jo eilen illalla ja kohtauslääkettä en uskalla ottaa.
Mitään muita tuntemuksia ei ole ainakaan vielä..Hyvin tasainen olo.

Eilen pistin Gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä ja joka päivä olen pitänyt lämmintä kaurapussia kohdun tienoilla "terästämässä" verenkiertoa. Petipuuhat ei houkuttele nyt ollenkaan, varsinkin tän migreenin kanssa tapellessa niin kaikki rynkytys on nounou.

Ainiin kerroinko muuten, et kauppareissulla Prismassa ostin vahingossa 2pkt Pregchekin testejä, niitä 1,95 euron liuskoja 😁
Ja vähän hyötykasvien siemeniä, että ainakin joku tässä taloudeasa alkaa kasvaa nyt kevään edetessä ❤

Mikä fiilis Mikkiksellä tänään?

Mustikan tunteenpurkaus sekä palelut kuulostaa lupaavalta ❤
 
Huomenta täältäkin!
Tänään alkamassa pp2 vasta hillittömän migreenin kera. Alkoi jo eilen illalla ja kohtauslääkettä en uskalla ottaa.
Mitään muita tuntemuksia ei ole ainakaan vielä..Hyvin tasainen olo.

Eilen pistin Gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä ja joka päivä olen pitänyt lämmintä kaurapussia kohdun tienoilla "terästämässä" verenkiertoa. Petipuuhat ei houkuttele nyt ollenkaan, varsinkin tän migreenin kanssa tapellessa niin kaikki rynkytys on nounou.

Ainiin kerroinko muuten, et kauppareissulla Prismassa ostin vahingossa 2pkt Pregchekin testejä, niitä 1,95 euron liuskoja
Ja vähän hyötykasvien siemeniä, että ainakin joku tässä taloudeasa alkaa kasvaa nyt kevään edetessä

Mikä fiilis Mikkiksellä tänään?

Mustikan tunteenpurkaus sekä palelut kuulostaa lupaavalta
Niin sitä pitää @Nato ! :D
Mäkin voisin huomenna vaivautua jo kauppaan testiostoksille.

Tänään PP5 ja nyt on vihdoin ruvennut tissitkin heräilemään tähän terolut kuuriin. :D Kerkesin jo huolestua, että imeytyykö ne muhun ollenkaan. Tissit kasvaa ja kipeytyy, tosin eivät ole vielä lähellekkään niin arat, kuin yleensä.
Tänään mielialakin on jo huomattavasti parempi. Eilinen kiukkukohtaus oli kyllä näin jälkeenpäin katsottuna ihan järjetön. En tiedä mikä muhun meni, mutta oli hyvin samanlainen fiilis, kuin joskus teini-iässä, kun joka ikinen asia ympärillä ärsyttää. :D Toivottavasti ei enteile alkavia menkkoja.
Tänään ajattelin jo niinkin positiivisesti, että jos tää siirto nyt menee persiilleen (taas), niin ei se mitään! Yksi vielä pakkasessa ja ehkä sen jälkeen voisivat lääkärit alkaa tutkia vähän enemmän, että missä se vika oikeasti on.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja Mustikka89
Ainii Mikkis sulla on jo noin pitkällä piinapäivät, niin taitaa olla mustikallakkin!
Miten te olette malttaneet olla testaamatta? !
Mä varmaan alan testailemaan pp4
Mä en uskalla testata hirveen ajoissa, kun en siedä sitä negan tuomaa fiilistä! Enkä sitä, kun miettii sitten negan saatuaan, että toisaalta, tää on vielä niin aikasta, että ehkä se tosta posiks muuttuu ja sitten elää sen kärsimyksen monta kertaa.
Mut joo, ostin minäkin äsken pari testiä, että voi olla, että huomenna jo aloitan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka89
Mä varmaan sorrun testaamaan viimeistään siinä vaiheessa kun jompi kumpi teistä postaa tänne jonkun kuvan testistä tms.! Nato mainitsi että migreenin takia ei kiinnosta kauheasti heilutella peittoa kumppanin kanssa, mutta täällä mulla on nyt libido ihan ylikierroksilla. Sama oli viimeksi kun sen ainoan kerran oon plussan saanut (mikä päättyi varhaiseen km), että sen puoleen tietysti oon toiveikas että jotain tuolla tapahtuu, mutta samalla nousee jonkinlaiset traumat takaraivosta.

Kiva kuulla että Mikkiksellä ollut tänään parempi päivä. Mulla tissit kipeyty ihan järjettömästi heti punktion jälkeen, mutta on nyt hiukan helpottanut, tosin edelleen hiukan nännit on arat. Mulla muutenkin kipeytyy ihan aina normaalissakin kierrossa niin en osaa siitä kyl päätellä yhtään mitään.
 
  • Rakkaus
Reactions: Nato

Yhteistyössä