IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

valoa, mä olen lukuisat kerrat kypsähtänyt siihen, että KAIKKEA täytyy osata itse pyytää. Kuten nyt munkin sitä, että PAS voitais tehdä jo seuraavaan kiertoon. Eivät klinikalta tarjonneet tätä mahdollisuuttakaan, vaikka luulisi heidän jos kenen työssään näkevän miten paljon tämä alituinen odottaminen voi syödä naista!! Tukilääkityksiä pyysin jopa yksityisellä itse (julkisellakin aattelin ensi kierrossa näin tehdä eli kaikki mahdolliset kortisonit yms kehiin, jos vaan joku lääkäri suostuu reseptin kirjoittamaan...) Valitettavasti mulla ei ole kokemusta peräkkäisistä PAS:eista (eikä PAS:eista ylipäätäänkään). Ilmeisesti lääkitysvaihtoehtoja on niissäkin useita? Mulle määrättiin Zumenon, ja sitä syödään heti kp 1 alkaen.

Mä ravaan täällä koko ajan vessassa tarkistelemassa, joko menkat alkoi - tulen varmaan hulluksi ennen kuin ne oikeasti alkaa :)
 
Scarleth, niin se ikävä kyllä taitaa olla et tässä täytyy itselläkin olla nettitohtorina ja selvitellä vaihtoehtoja et mitä vois tehdä ja ennen kaikkea et miten pitäisi tehdä. Hoidon alussa hoitajat sano et koita pysyä pois netistä, sieltä löytyy yleensä ne pahimmat tarinat, mut kyllä täältä on paljon saanut positiivista tsemppiä ja tietoa hoidoista. Kiitos siis teille! <3 Mulla on kans aiemmissa pas:ssa alkanu Merimono kp1 mut nyt peräkkäisissä kierroissa saattaa olla erilailla. Mut mä nyt alotin tässäkin kierrossa kp1. Saa nähä et mitä lääkäri sanoo ultrassa. Mä funtsin et uskallanko alottaa omin päin primaspan 50mg ennen siirtoa. Kyselin tänään töissä sairaanhoitajalta et mitä riskejä siinä on. Ei se tietenkään siihen osannu sanoa et miten se hoitojen kannalta voi vaikuttaa haittaavasti mut yleisesti se sanoi, et täytyy olla varma et ei ole piilevänä mitään verenkiertohäikkää, ohut veri tms. Ei ne kuitenkaan polilla sitä suosittele, mut yksityisellä kuulemma sitä joillekin määrätään. Alkaspa sulla Scarleth pian menkat niin päästään taas yhdessä piinailemaan. Niin siis jos se on varmistunu et ei tärpännyt? Toki sitä toivotaan viimeiseen asti :hug: Miten se kortisoni muuten vaikuttaa? Ja missä muodossa sitä käytetään?
 
valoa, tuo kortisoni liittyy käsittääkseni siihen, että joskus alkio ei kiinnity (tai tulee alkuraskauden keskenmenoja) vasta-aineista johtuvista syistä. Joku hylkimisreaktion tyyppinen juttu kai siis, ja tuo kortisoni hillitsee sitä. Olen lueskellut netistä, sieltä kaiken pahan alkulähteiltä ;) useitakin tarinoita siitä, miten usean epäonnistuneen hoidon jälkeen tärppi on tullut sitten kun on ollut kortisoni mukana - siis vaikka mitään selkeää todettua vikaa ei olisi ollut alkioissa tai missään muuallakaan. Multa on itseltä tutkittu hyytymistekijät keskenmenon jälkeen, niihin liittyviin ongelmiin oon syönytkin parissa hoitokierrossa mini-disperiniä vaikka hyytymistekijöissä ei todettukaan olevan mitään ongelmaa. Eli siis vähän niinkuin varmuuden vuoksi oon niitä joskus syönyt, mutta en kyllä itsekään usko että nuo disperinit auttais mitään mun tapauksessa.

En ole kyllä varmistanut negaa eli testiä en oo tehnyt kuin viime viikonloppuna, jolloin sain epämääräisiä (todenäköisesti vielä Pregnylistä johtuvia) haamuja. Mut jos plussa olis ollut tullakseen niin uskoisin että se olis jo tuolloin vahvempana näkynyt... siispä menkkoja odottelen, testiä en viitsi edes tuhlata tässä vaiheessa.
 
Hei mimmit. Olen pitänyt palstataukoa, kun ei ole ollut mitään päivitettävää: napsin edelleen DHEA:ta ja ubikinonia ja odottelen 2 viikon päässä olevaa alku-ultraa, jossa todetaan, onko endo kuivunut sen verran, ettei kystat taas huijaisi luulemaan niitä folleiksi... Ja sitten toivottavasti päästäisiin 3. IVF:ään.

Mutta tuohon valon kortisonikysymykseen lisäisin vielä, että monesti raskauden epäonnistuminen voi johtua immuunisysteemin "ylitehokkuudesta", jolloin keho luulee alkiota vieraaksi esineeksi ja hyökkää sitä vastaan (kuten taudinaiheuttajia, syöpäsoluja tms. vastaan). Veressä voi esim. olla "liikaa" valkosoluja tai kohdun limakalvossa liikaa sytokiineja, ja nämä voivat aiheuttaa raskauden keskeytymisen alkuvaiheessa tai estää alkion kiinnittymisen. Kortisoni käsittääkseni hillitsee valkosoluja tai jollain muulla tavoin alentaa immuunijärjestelmää, jolloin alkiolla on paremmat tsäänssit kiinnittyä. Mutta samalla siinä altistaa itsensä taudeille... Mä esimerkiksi sain 1. IVF:n kortisonikuurini päätteeksi vyöruusun. :(

Maailmalla immuunitestejä tehdään jo, mutta Suomessa ilmeisesti vielä aika vähän. Aiemmin taisin jo kehua retostella täällä, että multa otettiin 17 putkea verta ja lähetettiin se kotoa Lontoosta Chicagoon tutkittavaksi... ja sieltä löydettiin multa noita sytokiini- ja valkosoluongelmia. Miten sä Scarleth sait kortisonit, tehtiinkö sullekin jotain testejä?

Ei mulla muuta kuin peukutan ihan hurjana Scarlethin plussan puolesta... ja tietysti kaikkien muidenkin. Starlight, mikä fiilis? Plussatuulia kauniin syksyn alkuun!
 
Lumi, mulla ei siis ole ollut kortisonia, vaan mini-disperinit. Niihinhän ei tarvita sen kummemmin reseptiä - kysyin vaan itse lääkäriltä, mitä mieltä hän olisi jos napsisin sellaisia, ja hän ei nähnyt sille estettä vaikkei kuulemma hirveästi mun tapauksessa niillä nähnyt hyötyäkään. Disperinithän siis voi ehkäistä hyytymistekijöistä johtuvia keskenmenoja / kiinnittymisongelmia, ja ne multa on testattu mutta niissä ei kyllä ollut mitään ongelmaa.

Mites Starlightilla menee?

ON: Täällä siis hieman hämmentävä tilanne, eli menkat myöhässä n 3-4 päivää. Ei kuitenkaan minkäänlaisia raskausoireita, joten en usko pätkääkään tärpin mahdollisuuteen. HÄmmentävää tässä on kuitenkin se, että mulla ei KOSKAAN ole ollut hoitokierroissa menkat myöhässä, vaan ne on aina alkaneet n. dpo 13 tai ihan viimeistään dpo 14. Ja nyt on dpo 17. Aiemminkaan ei edes Luget ole pitäneet voitoa poissa. Olen siis ollut niin jänishousu, etten ole vielä testannut :) Virallinen testipäivä olisi tänään, mutta vielä aamulla jänistin. Ehkä sitten illalla, niin saa rauhassa ulvoa negaa loppuillan... No, toivotaan nyt että pelkästään tämän asian kirjoittaminen saisi menkat alkamaan :)
 
Hei ja APUA!!!! Hyviä ja huonoja uutisia...

Tein sitten testin äsken:

Aijaa.com - 10879564

MUTTA, nyt sitten heti paniikin paikka: viikkoja 1-2, vaikka ajallisesti voisi olla jo 2-3. Voiko se vaikuttaa, että tein testin vain n. 1,5 tuntia rakossa olleesta pissasta? Testipaketin kyljessä kyllä sanottiin, että viikot voi mennä väärin jos tekee muusta kuin aamupissasta.... yksi keskenmeno takana joten nyt kyllä huolettaa kovasti, että voiko tämä vielä mennä hyvin?? Please, jos jollain iloisia tarinoita vastaavasta tilanteesta kerrottavana, niin nyt ne olisi enemmän kuin tarpeen.... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Scarleth, iik ihan mahtavaa. Sä olet raskaana kunnes toisin todistetaan. Saletisti aiempi ikävä kokemus muistuu mieleen mut toivotaan et nyt pikkuinen pysyy kyytissä loppuun asti. Se testi kai mittaa hcg:n ja sen mukaan näyttää viikot. En tiiä,ei oo testistä kokemusta mut luulen et se niin yksilöllisesti nousee et hyvin voi olla se arvo vielä niin matala et näyttää 1-2 viikkoa. Onnea tuhannesti!!
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
valoa, iik tosiaan :) Siis pitäisi kai osata iloita edes siitä, että on päästy tähän asti. Mutta varmaan jokainen yhden keskenmenon kokenut on tässä kohtaa ihan paniikissa - ja olisin varmaan yhtä paniikissa vaikka nuo digin viikot olis ollut mitä. Löysin onneksi jostain nettisivulta Clearbluen asteikon eli mitä hcg-määriä nuo viikot vastaa. Voi olla, että ihan normaalissa kuitenkin mennään sen mukaan, mutta nyt kai sitten ei auta kuin odottaa :( Voi miksi vielä hoitojenkin jälkeen pitää tulla kaikkea ylimääräistä piinaa!!! Jos viikon päästä vielä kaikki on hyvin ja viikkomäärä on noussut, niin sitten ehkä saatan jo olla ihan vähän iloinen :)
 
Valoa; juu ei todellakaan pääty :) Olenkin sanonut miehelle, että lakkaan panikoimasta varmaan aikaisintaan siinä vaiheessa, kun se mahdollinen lapsi menee ekaluokalle kouluun :D :D

Meillä ei rutiinisti mitata hcg:tä, mutta ajattelin että voisin aamulla soittaa klinikalle ja kysyä pääsisinkö veritestiin. Siellä kyllä yleensä ollaan aika ymmärtäväisiä, eli uskoisin että keskenmenohistorialla se voisi olla mahdollista.
 
viikkoja 1-2, vaikka ajallisesti voisi olla jo 2-3.
Noissa digitaalisissa on se heikkous että sillä tietyllä määrällä hormoneja se näyttää aina tietyn tuloksen. Eli jos hormonien määrä on 0,001 pykälää (tai miten tarkkoja ikinä heidän softa ja HW onkaan) matalampi, näyttää mittari silloin sitä 1-2 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Scarleth Voi ihanaa!! :heart: Onneks olkoon! Nyt toivotaan, että pikkuinen pysyisi matkassa. :)

Täällä alkoi vuoto lauantaina ja testit näyttää negaa. Niin kuin vähän ajattelinkin. :( Sen verran hyvin oman kroppani tunnen, kun kaikki oireet loppui keskiviikkona. Minun vierailuni tällä palstalla taisi jäädä lyhyeen. Seuraava hoito meillä onkin luovutettu munasolu hoito. Vloppu meni suru työn parissa. Kestää ennen kuin tottuu ajatukseen etten tule koskaan saamaan omaa biologista lasta. Onneksi on kuitenkin olemassa muita vaihtoehtoja. Tsemppiä ja onnea teille kaikille ja toivotaan ettei meidän tarvitse nähdä tuolla toisella palstalla. Tulen välillä lueskelemaan teidän kuulumisia! :wave:

Starlight84
 
Voi Starlight!! :( :hug: Jokainen vaiheesta seuraavaan siirtyminen on tässä touhussa kyllä uuden kriisin paikka. Luomuyrityksestä inssiin, inssistä ivf:ään, ivf:stä luovutettuihin soluihin... niinkuin sanoit, onneksi vaihtoehtoja kuitenkin on. Kun olet saanut asian käsiteltyä ajan kanssa, niin luulen että se seuraavakin vaihtoehto alkaa tuntua ihan yhtä omalta. Näin ainakin itselläni on käynyt - joskus viime syksynä ajatuskin ivf:stä tuntui ihan mahdottomalta, ja jonkinlainen matka piti kulkea että hyväksyi sen ajatuksen. Olet varmaan kaikkien mielestä ihan yhtä tervetullut juttelemaan tänne meidän kanssa :) samoja ajatuksia ja mietteitähän tässä osittain pyöritellään hoitometodista riippumatta!

Niin, ja jos teitä ei haittaa, niin pysyttelisin itsekin tässä ketjussa vielä - en todellakaan halua siirtyä mihinkään plussanneiden pinoihin ennen kuin oikeasti tuntuu plussanneelta, ja näen lähteekö tämä tästä etenemään...
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hei Kaikille :wave:

JA ONNEA SCARLETH

En tiedä muistaako minua kukaan täällä, mutta tällä hetkellä 3. icsi hoito alkamassa (tällä kertaa yksityisellä). Seuraavat menkat pitäisi siirtää ja alustava punktio viikko ois vko 41. Yksi plussa saatu kotitestiin 1. icsi tuoresiirrosta, mutta hcg olikin vain 36. 2. icsi tuoresiirto nega ja pas nega (ja armoton ketutus).

Nyt minulla on vaihettu puregon gonal-f:ään. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia tällaisesta vaihdosta, onko siis ollut hyödyllistä. Minulla kun ollut hieman niukka tuo vaste ainakin puregoniin. Ja onnea kaikille rutkasti mukaan.... :heart:
 
JEEEEE!!! :heart: Tein heti aamulla uuden digin - ja kyllä, viikot oli nousseet!!!!

Aijaa.com - 10884081

Vieressä Pregcheck-liuska, ei ehkä ihan tasavahva vielä mutta mä nyt uskon tuota digiä. Jakai tuo PC:nkin viiva vaiheeseen nähden ihan tarpeeksi vahva on... voi että miten ihminen voi olla onnellinen. Ja hölmistynyt. Mä en ole päässyt näin pitkälle koskaan, joten miten ihmeessä nyt kun ei oikein ole edes oireita.... mitä vaan voi sattua, mutta nyt jaksan taas uskoa siihen,että tämä vielä joskus onnistuu :heart: Kiitos tuhannesti kaikille, jotka ovat tsempanneet mua täällä. Olette korvaamaton tuki!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Scarleth, mulla on täällä tippa linssissä (ilosta), kun luin just uutisesi: VALTAVASTI ONNEA!! :heart: Aivan mahtavaa! Voit varmaan arvata, miten plussasi on nostanut tän huonosti munivan mielialaa ensi kuun 3. yritykseen... Kiitos! ;)

Varmasti huoli ei tähän lopu, mutta hei, mikä virstanpylväs! Ja oikeat viikot nyt ja kaikki. Toivottavasti pääset verikokeeseen saamaan mielenrauhaa. Ja pysy jooko vielä täällä ainakin hetki, kuulisin mieluusti ekan ultrankin fiilikset...

Starlightille iso rutistus: :hug: Mäkin yritän henkisesti valmistautua siihen, että jos seuraava IVF menee yhtä huonosti kuin aiemmat, luovutettuihin on meidänkin siirryttävä. On se iso askel. Saanko udella, onko sulla oma luovuttaja? Mun ihana pikkusiskoni on alustavasti luvannut mulle luovuttajaksi... Auttaa tietysti huomattavasti sopeutumaan ajatukseen. Tulee tippa linssiin siitäkin lahjasta! (Vaikka kyllä munasolunluovutus on mahtava lahja keltä tahansa, en mä sillä.) Toivottavasti te pääsette pian tositoimiin.

Valolle tsemppiä... Juu, tunnistan saman, että aina pitää olla itse tarkkana, että saa oikeat tropit oikeaan aikaan. Rasittavaa, ihan kuin tässä härdellissä ei ois tarpeeksi stressattavaa muutenkin!

Niccille tervetuloa... Mulle ollaan vaihtamassa ensi kerralla Menopurista Fostimoniin ja Gonal-F:ään, mutten ole siis vielä alkanut piikityksiä, joten en tiedä, miten eroaisi. Mun lääkäri vain sanoi, että "joillakin" toiset lääkkeet näyttävät auttavan paremmin kuin toiset, ja hänen oma kokemuksensa on, että "jotkut" vanhemmat huonosti munivat ovat saaneet parempia munasolusaaliita tuolla kombolla + Gonasi-irrotuspiikillä tavallisen Pregnylin tai Ovitrellen sijaan. Saas nähdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Ihan mahtavaa Scarleth. Onnea onnea!! Sä olet nainen raskaana! :heart: Me tullaan täältä ryminällä perässä plussanneiden puolelle, eikö niin muut naiset!? :) Tule meille kertomaan ekan ultran kuulumiset.

Starlightille voimia seuraavaan hoitoon. Varmasti raskas päätös, mutta toivotaan että tuottaa onnellisen lopun. :hug:

Nicci, tervetuloa takaisin ja onnea tulevaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Nicci, welcome back ja paljon tsemppiä alkavaan hoitoon!!
Mullakaan ei ole kokemuksia Gonal-F:stä, IVF:t on tehty joko Puregon+ Orgalutran+Pregnyl- tai Synarela+Menopur+Pregnyl -kombinaatiolla. Nyt tässä onnistuneessa hoidossa oli Puregon käytössä, ja kotikikkoina lisäksi DHEA ja ubikinoni. Niin ja tietty foolihapot ym. perussetti. Vaste ei ole ollut mikään erityisen hyvä millään lääkeyhdistelmällä, mutta tässä viimeisessä hoidossa sitten yllättäen solusaalis oli melkoinen. Tekisi mieli pistää DHEA:n piikkiin, mutta mistäpä näistä tietää....

Voi Scarleth, mulla on täällä tippa linssissä (ilosta), kun luin just uutisesi: VALTAVASTI ONNEA!! :heart: Aivan mahtavaa! Voit varmaan arvata, miten plussasi on nostanut tän huonosti munivan mielialaa ensi kuun 3. yritykseen... Kiitos! ;)
Lumi, mä olen täällä puolestani lähes tippa linssissä sanojesi takia :) Todellakin toivon, että mun plussaamiseni valaisi uskoa muihinkin. Olenhan melkoinen pitkänlinjan konkari näissä hoidoissa jo. Jos plussa oli mahdollinen mulle, niin se on sitä teillekin. Ja sen nyt voin sanoa, että oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä yhtään mitään :) Nyt vasta voin sanoa, että jotain pieniä tuntemuksia alkaa olla. Ja tuskin tunnistaisin niitäkään raskausoireiksi, ellei näiden hoitojen myötä tarkkailisi itseään vähän keskimääräistä enemmän. Mutta siis oireettomuuden takia ei ainakaan kannata heittää kirvestä kaivoon! Toivoa on niin kauan, kuin vuotoa ei näy. :)

Kävin kuitenkin tänään veritestissä, jonka tulosta odottelen... toivottavasti sieltä ei tule mitään ikävää ylläriä.

MUOKS: Veritestin tulos 399, se on kuulemma tässä vaiheessa oikein hyvä! Seurantatestiä ei oteta, nyt siis vaan uskotaan ja toivotaan että kaikki ehkä menee hyvin...
 
Viimeksi muokattu:
Voi, ihanaa Scarleth :heart: Kyllä haluan uskoa, että meilläkin onnistutaan nyt kun tekin :D Saanko kysyä et onko noi DHEA:t jotain vitamiineja vai mitä?? En nimittäin ole koskaan kuullutkaan tollaisesta :ashamed: entäs mitä on ubikinoni?? Nääs aion kanssa ottaa kaikki kotikonstitkin käyttöön.

lumi72 kerrothan kuulumisia. Sitä olenkin ihmetellyt, että miksi minulla on pelkkä gonal-f kun tuntuu että muilla on kahta lääkettä samanaikaisesti. Toivon vaan tosiaan, että saisimme parempaa vastetta.
 
nicci: DHEA on dehypdroepiandrosteroni, käsittääkseni jonkinlainen sukupuolihormonien "esiaste", ja joissain tutkimuksissa sillä on kai todettu voivan olla vaikutuksia munasolujen laatuun / määrään. Suomessa sitä käsittääkseni saa vain lääkärin määräyksellä, mutta maailmalta sitten nettikaupoista vapaasti (kannattaa toki tutkia tuotteiden laatu...) Tää oli mullekin ihan uusi tuttavuus eli kuulin siitä täällä Lumilta, ja otin heti testikäyttöön. En siis hirveästi osaa niistä kertoa mutta kannattaa netistä etsiskellä aineistoa ja tutkimustietoa. Ehkä järkevää olisi lääkärilleen mainita jos niitä aikoo käyttää - tosin mä en sitä tehnyt :D Ajattelin, että kerron vasta sitten JOS plussaan, ja nythän niin sitten kävi. No ehkä joskus myöhemmin tunnustan :) Ubikinonilla sitten taas kai on solutasolla jotain hyviä vaikutuksia, miidenkin ajatuksena siis tukea munasolujen laatua. Ne otin sitten vähän myöhemmin tässä kierrossa mukaan, eli en tiedä ehtikö niillä olla juurikaan vaikutusta. Kai tämä aina on vähän arkaluonteista suositella mitään "mömmöjä", mutta jotenkin olisin siinä ymmärryksessä, että kumpikaan näistä ei ainakaan kovin vaarallinen kokeilu olisi. Mutta omalla vastuullahan niitä sitten vedellään, jos ei ole hoitavan lääkärin reseptillä hankittuja....
 
Scarleth: Alkoi kiinnostamaan tuo Ubikinon, kun vähän googlettelin. Paljonko olet sitä päivittäin ottanut? Entä mistä löysit tuota toista dhea:ta? Meillä on takana jo 4 ivf-kierrosta, joista kaksi pas-plussaa, mutta keskeytyivät viikoilla 6 ja 7. Ollaan pidetty nyt jo neljä vuotta hoitotaukoa, mutta nyt on ruvennut uudestaan hoidot kutkuttamaan...
 
Mahtavaa mitä uutisia Scarlethilla, jotenkin oli odotettavissa haamun suhteen! =) Ihanaa kun täällä tulee onnistumisia, luo toivoa!!

Mulla on ollut puregon käytössä lukuisissa insseissä, mutta nyt IVF:ssä oli tuo gonal F, mulle lääkäri perusteli vaihdosta sillä että he pyrkivät määräämään lääkkeitä vaihtelevasti huomioiden molemmat lääkevalmistajat, jotta eivät aina määräisi yhtä ja samaa. Käytössä tuo gonal F oli musta helpompi, mutta muuten en osaa sanoa mitään eroa!

Starlightille voimia suuren päätöksen kanssa ja voimia jatkohoitoihin! jotenkin itsestä tuntuu ( on tietysti helppo sanoa) että jos olisin samassa tilanteessa ei luovutettu munasolu tuntuisi niin suurelta kuin luovutettu siittiö... vaikka onkin "sama asia"...

Omaa napaa: huomenna olisi sitten veritesti. Tyhmä testasin pp10 tietenkin puhtaan negan ja eiliseen loppui lutinukset, joten siis menkkoja odotellessa. Olo on ihan sen mukainen vaikka salaa koko ajan toivon että olihan tuo aikainen testi ja että kuitenkin olisin raskaana ja samalla järki sanoo että hei haloo ei tämä voi onnistua, turha haaveilla. Joten sekavissa ja paniikin omaisissa tunnelmissa mennään. Tekisi mieli aamulla testata vielä, koska soitto voi tulla vasta torstaina kun nkl niin monta soittoa huomenna... En ole aiemmin ollut näin hermoheikko, ihan kamalaa. Johtuuko tää panikointi ja ahdistus nyt siitä että pakkanen on tyhjä ja pitäisi aloittaa uusi ívf. Luultavasti ja pelko miten taas kestän tän pettymyksen.
 
onko noi DHEA:t jotain vitamiineja vai mitä?? En nimittäin ole koskaan kuullutkaan tollaisesta :ashamed: entäs mitä on ubikinoni?? Nääs aion kanssa ottaa kaikki kotikonstitkin käyttöön.

lumi72 kerrothan kuulumisia. Sitä olenkin ihmetellyt, että miksi minulla on pelkkä gonal-f kun tuntuu että muilla on kahta lääkettä samanaikaisesti. Toivon vaan tosiaan, että saisimme parempaa vastetta.
Komppaan vielä Scarlethia, että DHEA:ta tosiaan on alettu pikkuhiljaa käyttää täällä "maailmalla" (minä = Lontoossa) vanhempien naisten hoidoissa, koska sen on todettu parantuneen joidenkin hoitolaisten punktiossa saatujen munasolujen määrää ja laatua. Kliinisiä testejä vain on tehty vielä vähän, koska kuka muka haluaisi meidän tilanteessa, hedelmällisten vuosien vähentyessä pitkäaikaiseen vertaisryhmään placeboa nappailemaan... Ihan huvikseen sitä ei kuitenkaan kannata lähteä napsimaan, sillä sivuoireina voi tulla mm. hiustenlähtöä (mulla on :( ), univaikeuksia (samoin), aknea, hirsutismia... ja toisaalta lihasten kasvamista, painon putoamista ja seksihalujen lisääntymistä! Eli disclaimerina sanoisin, että kannattaa ehkä mainita lääkärille, että haluaisi kokeilla kuuria, ja katsoa, mitä tohtori siitä tykkää. Kaikki lääkärit täälläkään suuressa maailmassa ei halua sitä määrätä juuri noiden pitkäaikaistestien puutteessa. Mutta DHEA on kehon itsensä tuottama "alkuhormoni", ei vieras kemikaali, joten mä en ainakaan usko, että se voisi mitään pysyvää tuhoa tehdä.

Mä ostin DHEA:ni jenkkiläisestä nettikaupasta, Biovea dot com, ne toimittaa ulkomaille ja kama on hyvälaatuista, lääkärini suositteli ostamaan sieltä. Otan sitä 75mg päivässä, ja kuurilla pitäisi olla ainakin pari kuukautta ennen aiottua hoitoa.

Ubikinoni on muistaakseni jokin aine, jota kaikki solut tarvitsevat uudistuakseen, ja vanhemmiten sen eritys vähenee. Lääkärini mukaan valtavat ubikinoniannokset ovat myös joissain testeissä parantaneet munasolujen laatua (pienemmillä annoksilla ei kuulemma ollut juuri vaikutusta). Mä napsin sitä peräti 600mg päivässä. Suomen apteekeissa tosin ei ainakaan käsikaupassa myydä kuin säälittävän pieniä, 25mg jne., tabletteja. Täällä Englannissa Bootsilta saa 200mg tabuja (Re:Balance Vitality CO Q10 on brändi jota itse käytän), mutten tiedä onko niillä nettikauppaa, joka toimittaisi Suomeen.

Että tällaista täällä maailmalla. En siis suosittele noin vain alkamaan napsia noita, mutta mainitkaa lääkärille, kyselkää, onko hän kuullut noista. Jenkkiläisiä tutkimuksia on ne, joissa vaikutukset on huomattu, varmaan löytyy netistä, jos jaksaa kaivaa - mutta mä päätin luottaa lääkäriini. ;)

Nicci: mun lääkäri sanoi muistaakseni, että Fostimon on aika samanlainen kuin Menopur (jota olen käyttänyt ennen), ja Gonal-F joskus auttaa kypsyttämään munasoluja tasaisempaan tahtiin - mutta en tiedä, miksi ei sitten Gonalia alusta loppuun. Saas nähdä.

Ellielle voimia. Peukutan hurjasti verikokeet plussan puolesta. Kuten Scarleth sanoi, oireista ei koskaan tiedä..! :hug:
 

Yhteistyössä