onko noi DHEA:t jotain vitamiineja vai mitä?? En nimittäin ole koskaan kuullutkaan tollaisesta :ashamed: entäs mitä on ubikinoni?? Nääs aion kanssa ottaa kaikki kotikonstitkin käyttöön.
lumi72 kerrothan kuulumisia. Sitä olenkin ihmetellyt, että miksi minulla on pelkkä gonal-f kun tuntuu että muilla on kahta lääkettä samanaikaisesti. Toivon vaan tosiaan, että saisimme parempaa vastetta.
Komppaan vielä
Scarlethia, että DHEA:ta tosiaan on alettu pikkuhiljaa käyttää täällä "maailmalla" (minä = Lontoossa) vanhempien naisten hoidoissa, koska sen on todettu parantuneen joidenkin hoitolaisten punktiossa saatujen munasolujen määrää ja laatua. Kliinisiä testejä vain on tehty vielä vähän, koska kuka muka haluaisi meidän tilanteessa, hedelmällisten vuosien vähentyessä pitkäaikaiseen vertaisryhmään placeboa nappailemaan... Ihan huvikseen sitä ei kuitenkaan kannata lähteä napsimaan, sillä sivuoireina voi tulla mm. hiustenlähtöä (mulla on
), univaikeuksia (samoin), aknea, hirsutismia... ja toisaalta lihasten kasvamista, painon putoamista ja seksihalujen lisääntymistä! Eli disclaimerina sanoisin, että kannattaa ehkä mainita lääkärille, että haluaisi kokeilla kuuria, ja katsoa, mitä tohtori siitä tykkää. Kaikki lääkärit täälläkään suuressa maailmassa ei halua sitä määrätä juuri noiden pitkäaikaistestien puutteessa. Mutta DHEA on kehon itsensä tuottama "alkuhormoni", ei vieras kemikaali, joten mä en ainakaan usko, että se voisi mitään pysyvää tuhoa tehdä.
Mä ostin DHEA:ni jenkkiläisestä nettikaupasta, Biovea dot com, ne toimittaa ulkomaille ja kama on hyvälaatuista, lääkärini suositteli ostamaan sieltä. Otan sitä 75mg päivässä, ja kuurilla pitäisi olla ainakin pari kuukautta ennen aiottua hoitoa.
Ubikinoni on muistaakseni jokin aine, jota kaikki solut tarvitsevat uudistuakseen, ja vanhemmiten sen eritys vähenee. Lääkärini mukaan valtavat ubikinoniannokset ovat myös joissain testeissä parantaneet munasolujen laatua (pienemmillä annoksilla ei kuulemma ollut juuri vaikutusta). Mä napsin sitä peräti 600mg päivässä. Suomen apteekeissa tosin ei ainakaan käsikaupassa myydä kuin säälittävän pieniä, 25mg jne., tabletteja. Täällä Englannissa Bootsilta saa 200mg tabuja (Re:Balance Vitality CO Q10 on brändi jota itse käytän), mutten tiedä onko niillä nettikauppaa, joka toimittaisi Suomeen.
Että tällaista täällä maailmalla. En siis suosittele noin vain alkamaan napsia noita, mutta mainitkaa lääkärille, kyselkää, onko hän kuullut noista. Jenkkiläisiä tutkimuksia on ne, joissa vaikutukset on huomattu, varmaan löytyy netistä, jos jaksaa kaivaa - mutta mä päätin luottaa lääkäriini.
Nicci: mun lääkäri sanoi muistaakseni, että Fostimon on aika samanlainen kuin Menopur (jota olen käyttänyt ennen), ja Gonal-F joskus auttaa kypsyttämään munasoluja tasaisempaan tahtiin - mutta en tiedä, miksi ei sitten Gonalia alusta loppuun. Saas nähdä.
Ellielle voimia. Peukutan hurjasti verikokeet plussan puolesta. Kuten
Scarleth sanoi, oireista ei koskaan tiedä..! :hug: