Scarleth, En malttanut odottaa maanantaille, vaan testasin jo tänään. Negaahan se näytti. Eilen alko menkkajomotukset jo enteillä testin tulosta, mut pettymyshän se silti oli, suuri pettymys. Jatkan Lutinuksia maanantaille ja vamistan vielä tuloksen. Miten siellä menee?
nuppuska, no voihan piip sun lääkkeellisen pas:n kanssa. Ootko kysyny et miks ei voida yrittää luomukiertoon?
Yrittäjä, Hienoa, että sait avattua suusi ja pyysit apua. On tää matkan taittaminen lapsettomuuden kanssa niin syvältä. Kesätauon aikana tuntu, et sain taas jonkinlaisen tasapainon itteni ja tämän asian kanssa mut ei se näköjään kauaa tarvi et alkaa nuppi hajoamaan. Tämä epäonnistunut pas sai ahdistuspykälää taas askeleen korkeammalle ja mieleen hiipi ajatus että onnistuuko tämä ehkä koskaan. Alussahan tässä ollaan vielä moneen muuhun pariin verrattuna, mut kuinka kauan tätä sontaa kestää. Kuinka sit onkaan valmis tekemään mitä tahansa sen pienen ihmeen vuoksi. Vaikka olen pyrkinyt elämään mahdollisimman normaalia elämää, huomaan että monet päätökset olen tehnyt sillä ajatuksella, et jos olen silloin raskaana, en ole hakenut uutta työpaikkaa, vaikka mieli tekisi kokeilla jotain muutakin, olen jättänyt uuden harrastuksen aloittamatta, koska se ei sovi raskaana olevalle, rakastan liikuntaa ja huomaan että myös se on jäänyt tosi vähälle hoitojen myötä, ettei vain liika liikkuminen vahingoittaisi yritystä. Yleensä melko lääkevastaisena en kyseenalaista yhtäkään hormonia mitä tungen omaan kehooni. Toisinaan se pieni pilkahdus siitä ajatuksesta, että jonain päivänä saan lapsen syliini, saa tämän kaiken tuntumaan vaivanarvoiselta.
ON: Vielä ois kaks satsia pakkasessa. Miten te jo toista tai kolmatta IVF:ää alottelevat. Ootteko saaneet uudet reseptit millon käteenne kun edellinen hoito on loppunut? Mä laskeskelen, et jos saadaan molemmat satsit siirrettyä(jos selviää sulatuksesta) ajallaan, niin lokakuussa ois viimeinen pas. Mä elättelen toiveita, et ehtisin tämän vuoden puolella saada respetit käteen ja hankkia uudet lääkkeet jotta saataisin lääkekatto hyödynnettyä. Menen jo asioiden edelle, mut tällä hetkellä niin epätoivoinen olo noiden loppujenkaan alkioiden suhteen. Ehkä huomenna on parempi päivä.
Mietin myös sitä vaihtoehtoa, et jos ennen seuraavaa hoitoa tehtäis laparoskopia niin saataisiin selville et minkälaista tuhoa endometrioosi on tehnyt. Lääkärin kanssa siitä oli jo alustavasti puhetta. Minkälaisia kokemuksiä teillä on siitä leikkauksesta?