IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Yks juttu vielä, eikö Pas:ssa (hormonihoidolla) keltarauhashormoni jatku plussan jälkeen viikolle 10 vähintään.. Mulle lääkäri oli kirjottanu vaan 2viikon annoksen. Mä joudun alottaa Lutinuksen huomenna,eli 5 päivää ennen siirtoa niin nipin napin riittää testaamiseen asti. Pitääpä muistaa kysyä asiasta siirtopäivänä.
 
Hellou! valoa, mun käsittääkseni juuri noin että keltarauhastuki jatkuis 10 / 12 -viikolle jos raskaus alkaa. Mutta kai tuossakin jotain klinikka- ja lääkärikohtaisia eroja on. Kaikki ei tunnu uskovan keltarauhastuen merkitykseen.

Pakko avautua nyt turhasta, sori jo etukäteen. Mutta mua V***TTAA tää Puregonin aiheuttama turvotus ja painonnousu!! Heti parin-kolmen piikkipäivän jälkeen painoa jysähti lisää reilu kilo, ilmeisesti silkkaa nestettä päätellen siitä että sormus ei irtoa sormesta jne. Tiedän joo, turhaa napinaa kun hyvällä asialla kuitenkin ollaan, mutta on vaan niin ikävää tuntea itsensä näiden hoitojen takia epäviehättäväksi norsuksi :headwall: Aiheuttaako nää lääkitykset kellään muulla turvotusta tai painonnousua, ja miten ootte saaneet sitä hillittyä? Ja korostan nyt että syömällä en todellakaan tuota painonnousua ole saanut, oon ollut tosi tarkkana etten syö mitään ylimääräisiä "lohturuokia" hoidon aikana eikä se muutenkaan muutamassa päivässä voi noin nousta...
 
Hei neitoset! Minäkin olen hengissä ja tärppi ei ole käynyt...

20. päivä mennään suunnittelukäynnille. Kesä hujahti ohi ja perheemme kasvoi yhdellä lapsenkorvikkeella eli koiralla (10v koirattomuutta takana ja yli 5v on ollut paha koirakuume) Olen siis pää pilvissä ja onnellinen :D Nyt vielä kun saatais tärppi niin olis ihan järjettömän uskomatonta....

Eli siis ivf nro 2 alkakoot! Varmaan menee punktion kanssa jonnekin loppuvuoteen kun tehdään taasen aika varmasti pitkällä kaavalla. Jostain syystä on mahani turvonnut ihan edellisen punktion jälkeisiin mittoihin. Rasvaa ei ole runkoon niin paljon tullut että pitäisi mahan kohdan kasvaa näin rajusti. Olen siis ihan raskaana olevan näköinen varsinkin iltasella jolloin turvotus on pahimmillaan. Kaiken maailman troppeja olen kokeillut... Ensin ajattelin että on vaan tosi paha menkkaturvotus, mutta nekin päivät meni jo aikoja sitten ja vielä vaan jatkuu... :( Valeraskaus koiranpennun takia varmaan ;)
 
Heissan taas kaikille.. täällä sitä taas ollaan! Kesä teki superhyvää, mutta heti mieli stressaantuu, kun on alettu hoitokuvioita suunnittelemaan.. :(

Valoa keltarauhashormonia käytetään rv 12 asti, jos on lääkkeellinen PAS, kun tällöin omaa hormonitoimintaa ei ole. Jos tehään luonnollinen pas omaan kiertoon, silloin riittää käyttö raskaustestiin asti ja oma hormonitoiminta hoitaa keltarauhashormonin tuotannon.

Tänään alkoi menkat kesätauon jälkeen ja soittelin jo naistenklinikalle. Lääkkeellisellä yritetään taasen! Tämä meidän vika alkio 2.icsistä, joten toivo on aivan järjettömän suuri, ettei tarttisi 3.hoitokertaan lähteä!

Puolentoista viikon päästä UÄ, sitten tiedetään siirtopäivä. Palaillaan ja tsemppiä kaikille :)
 
nuppuska, welcome back kesätauolta!

Täällä 3. IVF:n toinen seurantaultra tänään takana. Vielä kerran on käytävä ultrassa maanantaina, ja sitten vasta päätetään punktiopäivä. Todennäköisesti ens viikon ke tai to. Olo on tukalahko, mutta yritän tässä sinnitellä kypsähtämättä totaalisesti :) Onneksi on ilmoilla niin paljon kaikenlaisia muita mukavia suunnitelmia, ettei ole ehtinyt tätä hoitoa murehtia niin paljon kuin kahta ekaa.

Viikonloppuja kaikille!
 
Moikka vaan kaikille! Täälläkään ei kesällä ole tärppi käynyt, ei sinänsä yllätä... eilen alkoi menkat ja tänään soittelin naistenklinikalle- ollaan nuppuska jonoteltu varmaan samoihin aikoihin :) meillä siis kaksi alkiota pakkasessa, mutta ovat samassa oljessa, joten jos selviää edes toinen niin vika siirto ennen toista ivf- kierrosta. Voi kun sitä ei tarvittaisi. kauanko luonnonkiertoon yritetään? mulla on siis nyt kolmas luonnonkierron PAS. Maanantaina 27.8 ultra- tästä se lähtee!

Tsemppiä kaikille, kohta taas piinaillaan!
 
Scarleth, mulla aiheutti myös Menopur todella turvonneen olon. Kerran huvikseen mittasin ja 13 senttiä (mun runkoon todella paljon) oli ympärysmitassa lisää. Ja mullakaan ei ollu syömisen aiheuttamaa turvotusta. Hävisi jonkin ajan kuluttua punktiosta. Kyllähän tässä on näköjään valmis kestämään ihan mitä tahansa tämän homman eteen. Ei se mua niin ulkonäöllisesti haittaa, mut se olo on niin k a m a l a. Mulla myös nuo muut hormonit aiheuttaa turvonneen olon. Tuntuu et koko kroppa on ihan sekaisin hoitojen aloituksen jälkeen.

yrittäjä83, onnea uudesta perheenjäsenestä. Ja tsemppiä uuteen hoitoon!

ON: Huomenna on siirtopäivä, jos vain suinkin pikkuiset selviää sulatuksesta. Jänskää :)
 
valoa, huh miten helpottava tietää etten ole ainoa joka paisuu näistä lääkkeistä kuin pullataikina! Se olo tässä just onkin kamalin, muttei käy kieltäminen etteikö asia hattais ulkonäöllisestikin vähäsen. Mies ja ystävätär on sitä mieltä, ettei sitä ulospäin näe, mutta tohdin epäillä. No, muutama päivä enää. Tänään aion ihan surutta antaa itseni maata koko päivän sohvalla :) Mennäänkin muuten aika lähelle samassa aikataulussa, mä toivon pääseväni siirtoon perjantaina, mutta saattaa siinä kyllä niinkin käydä että siirto menee ensi viikkoon.
 
valoa: totta, ei tässä enää montaa päivää pitäis joutua kärvistelemään. Yllättävän koville ottaa, lääkäri kielsi jo varsinaisen liikunnan harrastamisen, se kun mulla on vähän helpottanut tätä turvonnutta olotilaa. Nyt ei auta kuin lorvailla, hyvällä tekosyyllä ;)
 
Hoitolaiset:
Aamukaste77......... 1.IVF/ICSI ....... elo/syyskuu
Amele................. 1.IVF ............. elokuu
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marraskuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF 3.PAS......... syyskuu?
Haave vain ......... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen .. 2.IVF...............elo-syyskuu
Hailaiva .......... 1.IVF 1.PAS........... heinä/elokuu
Hautomo76 ......... 1.ICSI 2.PAS...... elokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF 2.PAS............ elokuu?
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 3. IVF ................... syksyllä?
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI 1.PAS........... toukokuu
nuppuska .......... 2.ICSI 3.PAS ....... elokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen.......... 1.IVF................helmikuu
RBAM.............. 1.IVF 1.PAS............elokuu?
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF 1.PAS......... elokuu?
simpli ................ 2.ICSI ............. elokuu?
Tammuska .......... 2.IVF ............... elokuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
toiveissa86 ........ 1.IVF................ elokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........elokuu?
valoa................1.IVF. 2.PAS......... elokuu


Piinailijat:

valoa................1.IVF. 2.PAS......... 3.9





Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1.IVF................LA 22.10.2012
Felinae..........1.IVF 3.PAS .......LA 2.11.2012
helmi1............1.IVF...............LA?
wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 17.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
susan78 ..............1.IVF...........LA 30.1.2013
hiippis81 ..............1.IVF...........LA 5.2.2013
Emppu2012 ..........2.IVF...........LA 19.2.2013
sintti -79 ..............2.IVF...........LA 20.2.2013
Syys77 ...........1.IVF 4.PAS........LA 27.2.2013
sannamary .......2.IVF 1.PAS........LA 13.3.2013
 
Onnea kaikille, kenellä kyytiläiset matkassa! Jännittää teidän puolesta ihan hirveesti :)

Ja punktiokin häämöttää Scarlethilla, onnistumisia sinne :)

Itsellä oli 15. päivä suunnittelukäynti, lyhyellä aloitellaan, ja tuolloin oli kierron 24 päivä, joten odottelen piikitysten aloittelua, jospa kierto olisi tällä kertaa kohtuu lyhyt :)) Eli syyskuussa 1. IVF. Onnistumistoiveet on tietysti pelottavan korkealla, kun viimeksi ensimmäisellä onnisti, jotenkin sitä tietää että pitäisi olla realisti, mutta.....
 
Täällä uusi PAS-piinailija.

1.ICSI 1.PAS (tuoresiirtoa ei tehty hyperstimulaation vuoksi)

Alkionsiirto 15.8. yksi alkio siirretty. Tänään menossa pp6, dpo9 ja kp25/30. Aikaisena ja malttamattomana testaajana, testasin jo aamulla Apteekin omalla roskishaamujen haamun. Tai sitten se oli vaan harhakuva, kun toivoo sitä plussaa niin paljon :) Verikoe on sitten se, joka tuo varmuuden.
 
Hwissan! No nyt päivityksiä... Eilen mulla oli punktio ja 4 munasolua saatiin! Nyt odottelen puhelua Kysistä, et montako hedelmöittyi. Huomen olis sit siirto, jos hyvin käy... Muistaakseen sillo tammikuussa saatiin vaan 2, joten huima saalis nyt! Ja nyt mentiin lyhyellä kaavalla. Nyt vaan peukkuja et edes joku hedelmöittyy...
 
Mitä mitä mitä mitä??????? Kävin dippaamassa hetki sitten tuon mun Clearbluen testin kuppiin ja siihenhän lähti heti piirtymään se plussaviiva!!Piti sitten heti avata Apteekin testi ja dipata se samaan pissaan, koska epäilin Clearbluen luotettavuutta. Tulihan siihenkin viiva, mutta haalea vielä. Jännittää ihan sikana, viimeksihän helmikuussa hoitotauolla luomuplussa, joka oli kemiallinen raskaus. Tuolloin vuoto alkoi kaksi päivää testin jälkeen. Nyt tosin viivat vahvemmat kuin tuolloin... APUA!!! :)

Aijaa.com - 10759220

Aijaa.com - 10759221

Tuo Apteekin testi näyttää selvemmältä nyt kuivuttuaan. Menkkakipuja on nytkin jonkin verran. Peukut pystyssä, että meille tulisi kevätvauva :heart:

Meillähä siis tilanne oli se, että elokuun menkoista piti ilmoittautua 2. IVF-hoitoon. Olin jo kiukkuinen itselleni, kun menkat ei vaan ala, vaikka jo olisi aika ja suunnitelmat olivat selvillä. Näin taas elämä yllättää :)
 
Hei

Täällä alkamassa nyt tästä kierrosta ensimmäiset hoidot ja mennään IVF-pitkän kaavan mukaan. Hirveesti jännittää, mutta täältä on kiva lukea kokemuksia.

Muita hoitoja ei ole kokeiltu vaan naikkarilla meinasivat, että suoraan laparoskopiasta ivf-jonoon ja tässä sitä on odoteltu.

3.9 on eka lekuri, saan reseptit ja suihkuttelut alkaa ja 19.9 sitten on ultra,lääkäri ja pistosten opettelu. 24.9 mennään labrakokeisiin ja 28.9 vipa käynti ultrassa ennen punktiota. Vko 40 ois tarkoitus sitten tehdä punktio ja istutus.

Ainoa mikä jäi vaivaamaan puhelussa oli se, että hoitaja sanoi, että nuo nenäsuihkuttelut kestävät koko hoidon ja mukaan otetaan sitten vain pistokset. Reseptejä en ole vielä saanut, mutta mitä olen netistä lukenut,olen jäänyt siihen uskoon, että noilla nenäsuihkeilla jarrutetaan oma hormonitoiminta ja ne loppuisivat kun pistokset alkavat. Olenko ymmärtänyt väärin vai voiko olla, että mulla on nyt vähän eri muotoiset nää hoidot, mitä oli ajateltu? Onko kellään kokemuksia?
 
Tervetuloa Untuvikko80! Saanko udella mikä teillä syynä siihen, että siirryitte suoraan tähän IVF -kuvioon käymättä muita hoitoja läpi? En osaa vastata tuohon sumuihin liittyvään kysymykseesi, kun meillä ei niitä ole käytetty.

Tammuska onnea huomiseen siirtoon, pidän sinulle peukkuja!
Scarleth siellä punktio lähenee, onko jo tukalat oltavat? Tsemppiä punktioon, mahdatteko päästä siihen perjantaina?

Täällä rupee olemaan monella jännät oltavat: valoa, Hautomo ja Sekundamamma siellä piinailevat. Toivottavasti saadaan pian kaikilta hyviä uutisia! Toivottavasti Sekundamamma aamuinen haamujenhaamu siitä vahvistuu, eikä ollut vain sinun harhakuvasi.

HaaveissaToinen ihanaa, onnea! Kyllä siellä kuvissa viivat näkyvät. Nyt vain peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin. On varmasti epäuskoisen toiveikas olo! Vitsit, kun saatais kaikki nähdä ihan pian niitä viivoja testeissä.

Täällä meneillään inssistä nyt pp9 ja oireita ei ole ilmaantunut yhtään - tietenkään! Katseet häämöttää jo syyskuisessa IVF –hoidossa, mutta pienenpieni toivonkipinä elää niin kauan, kunnes uusi kierto starttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaToinen
Heippa! Toiveissa86:lle suuret onnittelut! Hienoa!

Amele, kiitos kysymästä, kyllä täällä olo on kuin ylensyöneellä valaalla, joten sikäli ihan kiva päästä punktioon huomenna :) Perjantaille se tosiaan sitten meni - onpahan viikonloppu aikaa toipua. Olettaakseni siirto on maanantaina, siis jos nyt jotain siirrettävää saadaan..... (vähän skeptinen olen). Siis oikeasti ihan hirmujännää, vaikka ulospäin olen olevinani aivan cool B)
 
Hei

IVF-jonossa ollaan oltu suoraan laparoskopiasta, joka oli marraskuun 2011 alussa. Huhtikuussa kävimme ivf-infossa.

Tarkempaa syytä en ole kuullut, miksi lähdettiin suoraan ivf-hoitoihin, mutta suurimpana syynä lienee, että vatsani on täynnä kiinnikkeitä. Lisäksi aukiolotutkimuksesta ei tullut mitää ja siitä pistettiinkin silloin aikoinaan sitten lähete tuohon laparoskopiaan.
 

Yhteistyössä