IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heips! Eilen olin ultrassa ja kuusi munista näyttäisi tulevan.Olen vähän pettynyt,kun lääkäri
sanoi,että yritetään saada 5-6 per puoli.Eli mulla oli liian pieni annostus puregonia.:(
Noh,ei voi mitään.Pelottaa,että kuinka käy..Saadaanko pakkaseen yhtään ja ylipäätään hedelmöittyykö
ne.Meillä meni kelakatto rikki jo kahden inssin jälkeen.Lappu kelasta tuli kyllä tosi pian.Rahoja
ei ole kuulunut vielä..Huomenna haettava lisää puregonia,crinonit ja orgalutrania.
Ensi ke on punktio ja pe siirto.(mikäli on siirrettävää) Niin toivon että kaikki menisi hyvin.
Seuraava mahdollisuus(hoidot jatkuu) on vasta elo-syyskussa,koska poli on melkein kolme
kuukautta kiinni.:ashamed:

susan78: Tiedän tunteen. Meilläkin päin poli on kiinni sen kolme kuukautta eli jos nyt ei tämä alkio nappaa niin sitten tulee pakollinen tauko.Tauko on itse asiassa ihan järkevääkin, saa kerätä uudet henkiset voimavarat seuraavaan kierrokseen.

Viimeksi muokattu:
Ekaks onnea plussanneille!! Toivottavasti moni muukin pääsee plussa-aaltoon mukaan :)

Meillä tuli kelakatto täytee kans ekasta ivf:stä, lääkkeet hain pääsiäisenä mutta vieläkää ei oo kelasta tullu lappua :0.

Tänään pistetty viides kerta, maanataina "tuomio" iiks :/. Nyt jännää saadaako mitää kasvamaan.

Susan: no toivottavasti ovat sitten laadultaan huippuja ja kaikissa solu.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Ei meitsiä näköjään paljoo "kiinnosta" taas tämä kierto... Ekana iltana unohdin laittaa luget ja joka ilta senkin jälkeen on vaan ollu tuuria että olen ennen nukahtamista muistanu että pitää niitäkin törkkiä. Jostain syystä ei vaan vaivaudu muistamaan... En muista edes läheskään joka tunti että nyt eletään piinapäiviä. Havahdun aina välillä jos tulee joku lapsettomuuteen liittyvä ajatus niin sitten muistan että ai niin... meillähän oli piinapäivät tässä menossa.

Normaalisti ollu mielessä ihan joka hetki tai vähintään joka toinen. Heti herätessä ja varsinkin nukkumaan mennessä. Olen normisti tissejä tarkkaillu kun hullu... Vahdannu fiiliksiä ja pohtinut testipäivää... Liittynee siihen että olen jo "luovuttanut" ja siirtänyt syyskuulle ajatukset seuraavaan hoitoon.

Noista lääkkeiden hinnoista... Mulla olis tullu keposesti pelkästään yhdestä ivf hoidosta täyteen kun teki menopurien summa yli 1100e

Tsemppiä kaikille siirtolaisille... ;)

tarantellah: Älä luovuta, myös luget aiheuttaa tuollaisia oireita. Ja se voi myös olla ensimmäisiä yrityksiä kiinnittyä.

Itellä myös menoss pp2 ja olen sika väsynyt. Pohdin jo että kehtaisinko jo mennä nukkumaan kun tuntuu että rupeen kohta pilkkimään. Menkka tuntemuksia ja sellaisia nippailuja on ollut ja tuon häpyluun kohdalle pisti eilen ihan kivasti ja se saa toiveet heräämään mutta samalla sitä puhuu itelleen järkeä ettei se voi olla vielä. EIkös kiinnittymiseen mene 3-5päivää? Huomenna varmaan skitsoan nahoistani kun pitäisi tehdä loppu tarkastukset ja rueta aikaisin nukkumaan. Tämä tyttö lähtee lomalle isoon omenaan näin piinailujen ajaksi...:D

kiinnittyminen lienee siitä kuinka monipäivänen solu on kyseessä? :) Hauskaa reissua simpli! :)

Mua ei luget väsytä. mä en tosin syö niitä vaan ne menee alakautta. mulle kun lekuri sanoi et nieltyinä väsyttävät niin siksi mielummin nuo.

Mun alkiot pakastettiin punktiosta kaksi päivää ja tää alkio otettiin sulamaan päivää ennen siirtoa ja oli tosin vain viisisoluinen. Minusta luget väsyttää vaikka laitan ne myös alakertaan. Olen ihan tokkurainen aina näiden aikaan.

Ja kiitos hauskaa aiotaan pitää...:D

Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........ 2.IVF............... touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
hiippis81 ............ 1.IVF ................ toukokuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 2.PAS ....... huhtikuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
Peikko89 ............ 1.IVF ................ keväällä/kesällä
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... Toukokuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... toukokuu?
susan78 ............. 1.IVF ............... toukokuu
Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........huhtikuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä

Piinailijat:

meema............1.IVF................9.4.2012
Guess82...........2.IVF...............18.4.2012
Nicci..............2.ICSI...............18.4.2012
RBAM..............1.IVF.................23.4.2012
Simpli..............1.ICSI.................17.5.2012
tarantellah..............1.IVF.................17.5.2012

Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF................LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF...............LA?
wishful83 ........ 1.IVF ...............LA?
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012

En päivitellyt listaa sen kummoisemmin, joten jos haluat että muutan tietojanne nakelkaa infoa.

Viimeksi muokattu:
Moikka,

Olen pitänyt taukoa palstalta, mutta ihana nähdä että monta "vanhaa tuttua" ja muutama uudempikin on plussanneet. ONNEA!!!!!!!!! :heart:

Mulla meni miinuksena tuo 1. IVF 2. PAS, joten olen nyt

Syys77 ......... 1.IVF 3.PAS............toukokuu

(Aina kun yritän päivittää listaa onnistun tekemään sen väärin - kuka viisas neuvois miten tehdään? Kiitos!)

Yhdellä alkiolla ollaan nyt menty siis kolme kertaa, kohta rupeais mietityttää pitäisikö lisätä se toinen siirtoon. Oletteko muut lähiaikoina pähkäilleet tätä?

Tsemppiä kaikille, sisaret!

Mukavaa reissua simpli!
Ultrassa käyty ja 8 follia siellä ainakin näkyi 3*10,2*9 ja 3*7. :( oisin toivonu et ois tullu enemmän mut näillä mennään. Annostusta jatkettiin samana ja pe uus ultra. Ti tai ke olis sit punktio :0 .Lääkäri sanoikin tosta follimäärästä, että jos raskaus ei tästä hoidosta ala niin sitten ens kerralla alotetaan pistämään isommilla määrillä. Nyt annoksena oli 150iuta puregonia. Sori tää napainen päivitys :0 .

Piinapäivät täällä viuhuu... Ei mitään tuntemuksia (paitsi perus lugekauraa eli tissihömppää yms) Perjantaina varmaan pissin tikkuun ja maanantaina on veritestin vuoro.

Kuulin muutama viikko sitten että minullakin on vielä mahdollisuus kasvattaa annoskokoa. Viimeksi oli 300 yksikköä joka on mun mielestä tuoteselosteen masimi mutta tarinan mukaan pystytään antamaan jopa 450 yksikköä... Että onhan mulla vielä jokunen hetki sitten aikaa leikkii näitä leikkejä... Tuolla 300 yksikön annoksella saatiin 8 kypsää solua talteen. (ja koko satsista siirtoon asti pääsi ehjänä ja hengissä 4 palleroa)

Noniin, pikainen päivitys, että pari palleroa saatu tänään kyytiin. Yksi jäi jatkoviljelyyn ja päätyy pakkaseen, mikäli kehittyy blastokystivaiheeseen saakka. Nämä kaksi siirrettyä yksilöä olivat kuulemma olleet vähän hitaita jakautumaan, mutta ei voi mitään, näillä mennään. En oikein jaksa ajatella mitään suuntaan enkä toiseen. Punktion jäljiltäkin oon vielä yllättävän kipeä, mutta kai se tässä viimeistään ennen viikonloppua....

Apuah, viikon tauko tältä listalta ja oon pihalla ku lintulauta! Tsori siis henk.kohtaisten puute...

Ekaksi onnea kaikille plussanneille ja tokaksi hirmuisesti tsemppiä, onnea, peukkuja kaikille piinailijoille!!!

Hiippis, Susan - kyllä noillakin follimäärillä voi onnistua! Mun kaveri onnistui vaikka vain 5 follista saatiin 4 munasolua ja niistä 3 hedelmöittyi. Yksi siihen vain tarvitaan...

Scarleth etc - inhottavaa että oli kivulias punktio. :( Meikäläisen klinikalla se tehdään ihan peräti nukutuksessa, onneksi... Päivä otettava vapaaksi ja ainakin pari, kolme päivää siirron jälkeen samoin.

ON: 11. Menopur-päivä (450iu) menossa ja kolmas ultra tänä aamuna. Vähän vuoristorataa tässä on menty, sillä ekassa ultrassa näkyi 4-6 follia, tokassa 8 mutta tänpäiväisessä enää 4 hyvänkokoista, muut oli pienempiä. Eli tuohon ylläkirjoittamaani vain pitää itsekin uskoa... : / En tosin tässä iässä (39) näillä AMH- (2.75) ja FSH-luvuilla (14.5) mitään huipputulosta odottanutkaan, mutta huolestuttaahan toi nyt vähän. Huomenna taas ultraan katsomaan oisko noi neljä sentään kasvaneet tasaisesti ja päästäiskö torstaina punktioon. Siirto ois sit varmaan la tai su, jos sinne asti päästään. (Luojan kiitos täällä klinikat on auki joka päivä eikä mitään kesätaukojakaan ole.)

Hei, osaisko kukaan kertoa, mitä Suomessa neuvotaan saunomisesta IVF:n aikana?? Meillä on sauna, mutta eihän nää paikalliset tohtorit siihen oo tottuneet eivätkä siis osaa sanoa siihen muuta kuin että ei saisi mennä siirron jälkeen - mutta kuinka kauan? Mitä Suomessa suositellaan?

Myötätuulia kaikille! :hug:

Täällä näyttää olevan huonosti munivia muitakin kuin minä. Eli mullahan saatiin vaivaiset 6 munasolua vaikka ultrassa näytti lupaavasti siltä, että kymmentäkin sopisi odottaa. Noista kuudesta sitten vain kolme oli jatkanut kehitystä eilispäivään asti alkioksi. Jotenkin ketuttaa jos tuo yksi jatkoviljelyyn jäänyt ei kehity ja päädy pakkaseen asti, mutta toisaalta tässä on oppinut olemaan iloinen siitäkin, että ylipäätään päästiin siirtoon. Täytyy vaatia lääkäriltä seuraavan kerran jotain lisätutkimuksia ja hyvää suunnitelmaa ens kerran lääkityksiä ajatellen, jotta saatais ees vähän parempi solusaalis.

Ajattelin muuten kokeilla josko onnistuisin nämä piinapäivät pysyttelemään pois täältä, tai ainakin olemaan vaan taustalla. Jos sitä vaikka saisi oltua ajattelematta koko asiaa. Oon nyt niin sopivan pessimistisellä mielialalla että pelkään näiden juttujen lukemisen vaan nostattavan turhia toiveita :)

Lumi> No kappas sinulla on nyt tuota menopuria annettu tuo 450 yksikköä... Eli "juoru" piti paikkansa että sitä voidaan antaa noinkin paljon!

Saunomisesta... Minulle ei ole koskaan missään sanottu mitään, mutta eräässä muistaakseni ruotsalaisessa ivf-videossa neuvottiin välttämään esim lämpimiä kylpyjä ja muutakin ylimääräistä lämpöä. Itse olen yrittänyt välttää tästä syystä saunomista.

Lumi, mäkin lueskelin siirtoa jännäillessäni tarinoita siitä, miten on vähäisellä munasolumäärällä onnistuttu, joten eiköhän sunkin kohdalla siirtoon päästä! :) Jotenkin vaan turhauttaa, että koko helvetinmoinen lääkerumba sivuvaikutuksineen KUUDEN surkean solun takia, joista KOLME ei-niin-priimalaatuista alkiota. Mutta tätä kai tää sitten on. Aikanaan sitä kuvitteli, että ivf nyt viimeistään on sitten joku instant-ratkaisu joka onnistuu kerrasta tai viimeistään toisesta. Vähän on kuvitelmia saanut tarkistaa tässä matkan varrella...

Että valivali vaan :) Tästä ruikutuksesta huolimatta olen suht positiivisella mielellä. Kaipa joku pieni toiveikkuus jossain syvällä sisimmässä kuitenkin yrittää nostaa päätään, vaikka yritänkin sen tukahduttaa. Pessimisti ei pety...

Scarleth tsemppiä piinailuun ja toivottavasti se teidän yksi jaksaa pakkaseen asti :)

Lumi72 mulle ei kukaan lapsettomuuslääkäri ole sanonut, etteikö voisi saunoa.. enkä ole kuullut puhuttavan missään aiheesta.. kaikki sanoo vaan, että pyrittävä elämään mahd.normaalia elämää :) Kait sitä ainakin kevyissä löylyissä voi käydä, muutoinhan kesälläkin pitäisi istuskella varjossa, ettei liikaa lämpene :) Mä en ainakaan usko, että sillä voisi olla vaikutusta! Tsemppiä punktioon!!

ON: täällä mennään kohti ekaa lääkkeellistä passia. Aiemmat passit (3kpl) tehty luonnolliseen kiertoon ja nyt viimeksi aikainen ovulaatio (kp8) pilasi viime kierron. Tästä johtuen lääkäri ehdotti lääkkeellistä. Nyt olen 6pv syönyt Progynovaa ja ens ma UÄ, jolloin nähdään tilanne ja suunnitellaan siirtoa! Odotukset on korkeella, kun taas kokeillaan jotain uutta :)

Tsemppiä kaikille!

Kiitokset tsemppauksesta, toverit! Kyllä on tää touhu taas niin vuoristorataa... Tän aamun ultrassa nimittäin pääteltiin, että 2 isoa follia (18 ja 21mm) ja 5 pienempää (14 - 18mm) siellä muhii ja että ne kaikki saattaisi hyvinkin kypsyä punktioon eli torstaihin mennessä! Eli nyt on aika voittajan olo. =)

Scarleth - täälläkin peukutetaan teidän pienen pakkaspojan tai -tytön puolesta! Ja tarrasukkia toivotaan niille parille muullekin, toivottavasti ovat tehneet mukavan pesän mutsinsa kohtuun... :)

Yrittäjä - mähän olen tehnyt koko stimmauksen Menopur 450 -annoksella, mutta mun munasolut onkin jo vanhat ja raihnaiset... Nuoremmille kai harvemmin tuollaisia annoksia määrätään hyperstimulaation pelossa...?

Hiippis - tsemppiä ja onnea punktioon!! No tuolla AMH-luvullahan 8 follia on mahtitulos, onnea!! =)

Nuppuska - onnea ultraan! Ja kiitos saunakommentista. Oisko muilla kellään mitään lisätietoja tuosta sauna-aiheesta siirron jälkeen? Mun akupunkturistikin sanoi, ettei siirron jälkeen saisi mitenkään nostaa kohdun lämpötilaa, kun alkiot on muka niin herkkiä lämpötilojen vaihteluille... Mutta jos ne on, onnistuisko Suomessa yksikään lapsettomuushoito koskaan?! :confused:

Ruoka-aika ja sen jälkeen Pregnyl-aika! Tsemppiä kaikille!

Tarantellah: mulla sama annostus mutta pistelen ainakin 10 päivää :) tosin mulla ei mikää iso saalis oo tulossa :/
V
Lumi: juu arvoon nähden kai ihan ok, seuraavaan hoitoon nostetaan tota määrää jossei raskaus siis nyt ala. Molemmissa muniksissa on endoa nytkin ja mukavastihan noita jomottaa jatkuvasti :/ mut mielelläni kärsin kun mahdollista lopputulosta ajattelee <3
tsemppiä kaikille, nyt unten maille :)

Yhteistyössä