IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Kyllä minäkin tuon punktion olin tietty pekkasilla... Se on tiedosssa, mutta onko sitten labrat ja ultrat samaa kastia, niin ajattelin koklata meidän firman kantaa siihen. Toisinaan nimittäin firmat maksaa palkan punktiosaikkareistakin vaikkei tarvis. (veikkaan että meilläkin on joillekin joskus maksettu)

Kysyin jo palkanlaskijalta ja hän ehdotti että tuon kokeeksi laput niin katsotaan saadaanko menemään läpi... (epäilen kyllä ettei mene)

Kierron alkamisessa pidetään meilläkin (tyks) rajana klo 18.. eli jos alkaa sen jälkeen vuoto niin menee seuraavan päivän puolelle kp1
 
Hei! Tulen tänne vähän kuokkimaan, toivottavasti ei haittaa :)

Eli meillä yritystä takana 1,5 v., kuusi ovulaation induktiota ja kolme inssiä takana, eikä plussan plussaa.. Niin, ja täytämme molemmat tänä vuonna 23v. Meidät laitettiin ivf-jonoon taysiin helmikuun alussa ja hirveästi nyt mietityttää, että milloinkohan sinne hoitoihin pääsee? En nyt yhtään ymmärrä, mitä ylipäänsä koko 'jonotus' tarkoittaa ja miksi sieltä ei ole tullut mitään vahvistusta, että jonossa ollaan? Kova ahdistus päällä, kun sanottiin että jonotusaika n. puoli vuotta, mutta sitten lueskelin jostain että jotkut joutuvat odottamaan jopa yli vuoden! Ja millä perusteella osa pareista pääsee nopeampaa ivf-hoitoon kuin toiset? Ahdistaa nin pirusti, kun ei tiedä yhtään missä mennään, osaisiko joku edes vähän valaista?
 
Mä aion ottaa palkan punktiopäivältäkin, sehän on eka saikkupäivä. Eihän se sairausloman syy varsinaisesti työnantajalle kuulu. Tietyistä koodeista tosin ei saa palkkaa. Oman alan TES sen kertoo mistä saa ja mistä ei.

Peikko89 Me jonotettiin Jyväskylään julkiselle parisen kuukautta viime vuonna. En siis asu sairaalan alueella ja "omasta" arvauskeskuksesta lähetteellä mentiin. Ei sieltä tosiaan mitään vahvistuksia tule. Laittaavat varmaankin kirjeen sitten kun jono etenee niin että teille on saatu aika varattua. Klinikoilla on joku tietty määrä mitä ne voi samaan aikaan pareja hoitaa, siitä ne "jonot" tulee. Meitä hoidettavia on aika paljon...
Hetken kestää (montakin), kyllä se siitä :)

Meillä meni tänään viimeinen Orgalutran ja nyt meni se ihan viimeinen ällötyspiikki Pregnyl. :wave: Mä niiiiiin inhosin sitä pistämistä! Toivottavasti ei ihan heti tartte ottaa uusiks...
 
Ihan ensiksi onnea plussanneille! Neulatyyny: odottelu tosiaan kannatti! Toivottavasti asiat etenee hyvin tästä eteenpäinkin.

Pahoittelut negan saaneille :( Ei muuta kun katse kohti seuraavaa hoitoa!

Minä olen ollut saamaton kirjoittamaan, mutta olen kyllä taustalla lueskellut teidän kuulumisia. Pidän molempien käsien peukkuja ylhäällä teille kaikille, että plussia tulisi lisää! Olen lueskellut noista teidän sairauslomakeskusteluista. Itse olen käynyt kaikki suunnittelu+UÄ+punktio yms. käynnit työajalla. Pomoni on kyllä tiennyt miksi olen joutunut aina lekuriin menemään. Työni on kuitenkin sellainen, että kukaan muu ei töitäni tee, eli jos olen poissa niin minun on huolehdittava, että työt on sillä mallilla, että voin lähteä. Kukaan ei tee minun töitäni minun puolesta ja toisaalta ne ei myöskään voi liioin kasautua. Usein venytän sitten muita päiviä. Minulle kirjoitettiin punktion jälkeen sairauslomaa 5vrk ja diagnoosina oli endometrioosi, joten se dg on kai aika selvä, että hyväksytään. Mitä teille muille on kirjoitettu siihen sairauslomatodistukseen? Se unohtui vielä sanoa, että minulla on 20-25min matka töistä klinikalle, että tottakai sekin helpottaa minun tilannetta.

ON: minä odottelen kuumeisesti keskiviikkoa, jolloin eka ultra. Edelleen vaikea uskoa, että olen raskaana, vaikka jotain oireitakin on.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!!!

Helmi1 6+6
 
Peikko89, hei vaan! Tuo ketjun nimi on nykyään vähän harhaanjohtava, se perustettiin niille jotka viime vuonna syksyllä tai nyt alkuvuodesta aloittivat hoidot. Toki olet tervetullut mutta jos haluat mieluummin puhua muiden IVF/ICSI-hoidot vasta aloittavien kanssa sitten kun hoitoon pääset, niin siihen joku muu ketju lienee sopivampi. Mutta tervetuloa siis tännekin! Jono on joka klinikassa yksilöllinen kunkin paikan hoitokapasiteestista riippuen. Ei jonossa olemisesta mitään vahvistuksia tule, aika tulee sitten postissa joskus. Ja se aika on sitten hoidon suunnittelukäynnille, jonka jälkeen vasta päästään aloittamaan itse hoito, eli suunnittelukäynnin jälkeenkin joutuu vielä odottelemaan. Rankkaa tämä odottelu on, mutta itselläni ainakin odotuksen tuska ja vauvakuume oli pahimmillaan juuri siinä 1-2 vuoden kohdalla, sen jälkeen tottui ajatukseen että tähän nyt vaan menee aikaa eikä sille voi mitään. Mulla takana nyt 3,5 vuotta. tsemppiä jonotteluun!
 
Hei, kiitos vastauksistanne. Aion tosiaan etsiä paremman ketjun, jos sellaisen löydän, halusin vain konkareilta tiedustelle tätä asiaa. :) Olenkin tänään soittanut ja saanut selville, että jonotusaika riippuu omasta sairaalasta, ei siitä, missä mm. punktio ja siirto tehdään. Tällä hetkellä jono on meillä kuulemma elo-syyskuuhun. Kuitenkin Meillä saattaa olla mahdollisuus päästä AVA-klinikalle jo ennemmin, julkisen hinnoilla, ovat kuulemma juuri tehneet jonkun sopimuksen, jotta jonoa saisi lyhyemmäksi. Tämä oli tosi piristävä uutinen, koska meillä on nyt mahdollisuus päästä jopa ennen kesää tai kesän aikana ensimmäisen ivf-hoitoon. Tietääkö joku, onko AVA-klinikka kiinni kesällä ja koska?
 
Hei kaikille!

Kävin aiemmin jotain kirjoittelemassa ja sen jälkeen oon vaan käynyt lukemassa teidän juttuja.. On jotenkin ollu väsy ja pää ihan jumissa.

Täällä on puhuttu hoidoista johtuvista poissaoloista työpaikalta.. Mulla on liukuva työaika ja ite voin aika pitkälti suunnitella aikataulut, joten oon hyvin päässyt käymään ultrissa ja työnantajakin on ollu asiassa hyvin joustavainen. Punktiosta ja siirrosta saatu saikku menee ihan omaan piikkiin. Joku puhui, että oli saanut punktiosta diagnoosin endometrioosi, voin kun olisivat laittaneet mullekin :) En tiiä mikä lie diagnoosi oli ku en siitä lyhenteestä selvää saanut..

Meillä oli tosiaan punktio viikko sitten perjantaina ja tuliksena vain kolme munasolua.. Kaikki hedelmmöittyi, mutta yksi oli huono ja toinen ei ollut aikataulussa, joten vain yksi solunen saatiin mukaan eikä mitään jäänyt pakkaseen. Nyt sitten piinavaa odotusta ja oireiden kyttäämistä. Ne oireet mitä on ollu, enteilee kuukautisia; mulla endometrioosiin liittyy tietty polttava kipu ylävatsalla ja sitä oli aluksi muutaman päivän ajan.. Tekis mieli vaan hautautua syvälle peitteisiin ja olla tekemättä ja ajattelematta yhtään mitään.

Jaksamisia kaikille omiin vaiheisiin! :)
 
Heippa, eipä ole montaa plussaa hetkeen tullut :( tuntuu, että aikataulutkin pettävät turhan monelta... Meillä oli tänään punktio, saaliina 15 munasolua. Taas mennään ja toivotaan ja uskotaan. Siirto keskiviikkona, miut voi siis lisätä kai jo piinailijoihin :) nyt vaan sitten tarrasukkia.
 
meemalle tsemppiä piinailuun! Guess, meillä on sitten samana päivänä siirto =)

Kävin tänään selkävaivojen takia työterveyden fysioterapeutilla, ja ajauduttiin tekemään rentouttavaa mielikuvaharjoittelua alkionkiinnittymisestä :D :kieh: :LOL: Meidän fyssari on kova puhumaan ja tekemään ja hoitaa tosi kokonaisvaltaisesti. Tiedä sitten onko mielikuvaharjoittelusta raskautumisessa yhtään mitään hyötyä, mutta jos siitä urheilijatkin hyötyvät niin mistä sitä tietää. Ei siitä ainakaan haittaa ole, ja se toimii samalla rentoutuksena kun hetken makoilee ja keskittyy "tekemään" kohdustaan vastaanottavaisen paikan :D Ja uskon kyllä että takakireä, pahan mielen ja stressihormonien täyttämä kroppa raskautuu huonommin kuin iloinen rento zen-kroppa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Heitänpä heti omanapaisesti tähän, että NYT se ovisplussa sitten tuli - kun olin jo aikapäiviä sitten ollut heittämässä testit kankkulan kaivoon. Mutta siis jumaliste, kp 22!!! Ja minä kun vouhkasin tätä ensimmäistä kertaa joskus kp 11 vaiheilla, kun testiviiva oli ekaa kertaa LÄHES yhtä vahva :D Mutta joo, se siitä mun 30-päiväisestä kierrosta sitten.... ilmeisesti eka ivf sotki pakkaa kuitenkin jollain tavalla, koska harvemmin mulla lääkkeettäkään ihan noin paljon yli 30 päivän on kierto venynyt, kuin mitä nyt ilmeisesti on odotettavissa. Tasan kahden viikon päästä on seuraavaan ivf:n nollaultra jonka jälkeen pitäis alkaa piikittelyt, toivottavasti tää kierron venyminen ei nyt ihan hirveesti sotkisi sitä kuviota.

Aijaa.com - 9921054

Kuten joku tääällä kirjoittikin, niin tuon Wondfon testin kanssa ei kyllä tarvi arvailla. Erotuksena niistä päivistä jolloin viiva on ollut LÄHES tasavahva, nyt se alkoi piirtyä ihan heti kun tikku oli kastunut, ja vahvistui tosi nopeasti noin vahvaksi. Siitä n. 1,5 tunnin päästä tein varmistustestin digillä, ja hymynaama pamahti sieltäkin. Joten tällä kokemuksella sanoisin, että melko luotettavia testejä nuo Wondfot :)

Jotenkin vaan kornia, että tuo ovisplussa tuli juuri tänään. Otettiin nimittäin miehen kanssa eilen yhteen oikein kunnolla (sinällään ihan turhasta...) ja aamulla ehdin jo ajatella, että v**ut, tänään en ainakaan testaa koska en aio mennä muutamaan päivään kymmentä metriä lähemmäs sitä paskiaista :) Mutta joo, mä kyllä kerroin tuon testituloksen miehelle ja pyysin tahollaan harkitsemaan, saataisko tilanne rauhoittumaan niin paljon, että sänkyhommat voisi kiinnostaa kumpaistakin. Katsotaan nyt sitten miten käy. Aika ahdistavia tuollaiset jättiriidat, joihin vedetään sitten mukaan kaikki mahdollinen :(

Täällä on muillekin tapahtunut paljon kaikenlaista. Tsemppiä itsekullekin ja erityisesti piinailijoille pitkää pinnaa ja plussaonnea! :)

peikko89, mun mielestä sä mahdut ihan hyvin mukaan tännekin - ei täällä kaikki niin konkareita oo. Mullakin 1 ivf takana ja en vähimmässäkään määrin koe itseäni "konkariksi" :) Oon käynyt välillä vakoilemassa inssiketjun kuulumisia kun itse hengasin aikanaan siellä, ja muistan sut sieltä. Toivotaan, että pääset mahdollisimman nopsasti ivf:ään! Tää antaa kuitenkin aika paljon toivoa epäonnistuneiden inssien jälkeen.

Keskustelua on käyty hoitojen aiheuttamista työpoissaoloista. Mä olen siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että en joudu selittelemään menojani kuin vaan ilmoitusluontoisesti kertomaan, että oon poissa. En ole syytä kertonut kenellekään enkä joudu kiikuttelemaan mitään saikkarilappuja. Oon kyllä sanonut viimeksi kun olin punktion jälkeen vielä toisen päivän poissa, että oon ollut "toimenpiteessä" ja se selitys ritti.

Täällä muuten toinen sumuttelupäivä, oireita odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:
Hoitolaiset:

Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marras
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... keväällä
Ellix ................ 2.IVF 3.PAS........... huhtikuu
Emppu2012 ........... 2.IVF............. touko/kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF................. maaliskuu
HaaveissaToinen . 2.IVF...............kesällä
Hautomo76 ......... 2.ICSI .............. marras/joulukuu
Hox ...................1.IVF................. helmikuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF ................... tammikuu
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.Pas ................ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
meema .......... 1. IVF ................... maaliskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
neulatyyny ....... 2.IVF 1.PAS........... keväällä?
Nicci ............. 2.ICSI .................. helmi/maaliskuu
nuppuska .......... 2.ICSI 1.PAS ....... maaliskuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
onnetonpulu........1.IVF...................maalis/huhtikuu
Peikko89 ............ 1.IVF ................ keväällä/kesällä
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen..........1.IVF...................helmikuu
RBAM .............. 1.IVF ..................maaliskuu
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
Rödluvan .......... 1.ICSI 1.PAS........huhtikuu
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF ............... huhtikuu
simpli ............ 1.ICSI 2.PAS ......... huhtikuu
sintti -79 ............ 2.IVF ............... huhtikuu
Syys77 ......... 1.IVF 2.PAS............huhtikuu
Tammuska .......... 1.IVF ............... joulu/tammikuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 1.PAS ..........huhtikuu
valoa................1.IVF. 1.PAS......... keväällä
wishful83 .......... 1.IVF ............... ..maaliskuu


Piinailijat:
nuppuska.......2.ICSI 1.PAS........10.4.2012
krisuli.............2.ICSI...............11.4.2012
meema...........1.IVF...............?.4.2012
Guess82...........2.IVF...............18.4.2012
Rödluvan.........1.ICSI 1.PAS.......18.4.2012


Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA ?
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
Mirdav...........luomusti...........LA ?
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
Hautomo76.......2.ICSI............LA?
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1. IVF............LA 22.10.2012
helmi1............1. IVF............LA?
 
Heipä hei. Lisäsin teitä piinailijoita (ja tulevia piinailijoita) listaan, mutta heitin nuo testipäivät ihan hatusta, joten jos teillä on tarkempaa tietoa niin kertoilkaahan... =)

Peikko89, lisäsin sutkin tuohon listalle, mutta voin poistaakin jos tunnet kuuluvasi enemmän johonkin toiseen ryhmään. Mua ei kyllä yhtään haittaa, jos liityt joukkoon - mullakin on vasta yksi IVF takana, joten en pidä itseäni minään konkarina vielä.
AVA-klinikasta mulla ei ole henk.koht. kokemusta, mutta monet klinikat on heinäkuun kiinni (näin ainakin Väestöliitto, missä me ollaan hoidossa).

Scarleth, sulla on näköjään noiden Wondfon testien kanssa sama juttu kuin mulla Pregcheckiä käyttäessä. Eli plussapäivänä viiva ilmestyy saman tien ja vahvistuu testiviivaa voimakkaammaksi. (Itse asiassa noi tikutkin on tismalleen saman näköisiä... yhteensattumaa, vai onkohan noilla sama valmistaja?)
Toivottavasti saatte muuten jättiriidan sovittua, kurjaa tuollainen! :hug:

Noista sairauslomista vielä: mulle annettiin klinikalta ensin todistus, jossa ei ollut mitään syytä poissaololle, mutta se ei kelvannut työnantajalle. Tämän olisin oikeastaan arvannut jo etukäteen, ja tavallaan ärsyttää että mulle annettiin kysymättä tuollainen todistus, koska nyt jäi sellainen fiilis että työnantaja ehkä luulee mun yrittäneen tahallaan "naruttaa" niiltä palkallista saikkua... :( Sain pyynnöstä uuden todistuksen, johon oli sitten merkitty koodiksi Z31.2 eli "in vitro fertilisaatio". Lapussa luki pelkkä koodi, ei selkokielistä selitystä, joten luultavasti työpaikalla tuon todellisen syyn tietää vain palkanlaskija, joka joutuu noita koodeja työkseen selvittelemään. Ja tosiaan palkkaa tällä koodilla ei heru, joten punktiosta johtuneet neljä poissaolopäivää menee mun omasta pussista. Mitään pekkasia, liukuvia työaikoja tms. meillä ei ole, joten ens kerralla täytyy varmaan yrittää vaihtaa työvuoroja jonkun kanssa jotta ansionmenetystä ei tulisi ihan noin paljon. Se ei vaan välttämättä ole ihan helppoa, kun tarkka punktiopäivä saattaa selvitä vasta parin päivän varoitusajalla... :( Muutenkin stressaa näiden klinikkakäyntien ajoittaminen, koska en tosiaan voi olla töistä poissa silloin kun huvittaa, ja joudun siksi jatkuvasti venkslaamaan työvuorojen kanssa.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja siirtoon menijöille... :wave:
 
Viimeksi muokattu:
meema tsemppiä piinailuihin, toivottavasti tärppää :)

rödluvanille ja guessille kans tsemppiä huomisiin siirtoihin :)

Täällä aika matelee, tuntuu kuin siirrosta olisi jo ikuisuus, vaikka viime torstaina se vasta oli!! Eli pp5 menossa.. tää on meidän 5.siirto ja ajattelin jo, etten enää koittaisi näitä tuntemuksia analysoida, kun joka kerta on ollut jotain nippailuja ja arkuutta jossain kuitenkaan ilman tulosta. Mutta kas kas, kun sitä taas huomaa ajattelevansa, että ei oo aiemmin näin paljoa tuntunut ja tuntuupas nyt tosi erilaiselta jne. Pikkasen hermoja raastavaa tää kyl on.. viikko vielä veritestiin.. Toivossa hyvä elää, vai mitä tytöt? :)
 
Siis nyt on mun hormoonit sekaisin. Mun kuukautiset ei ole alkaneet vieläkään ja sen ovulaation olisi pitänyt karata. EI helvetti ne on jo yli puoli viikkoa sitten myöhässä ja testi näytti negaa viikonloppuna. Mistä hitosta tää voi johtua, ei tää voi olla normaalia. Vai voiko?
 
Ei kovin normisti mennä täälläkään. Ovisplussa oli torstaina... ovulaatio siis ehkä perjantaina ja sunnuntaina alkoi tiputtelu... Siis oikeen vaan kunnon tiputtelu ja ihan ympärs päivän... Nyt taitaa olla hiipumassa vihdoin. Toivottavasti ei nyt mene kroppa solmuun hormoniensa kanssa... Aloitin luget kuitenkin sunnuntai illasta :)
 
Kävin tänään punktiossa. 14 munasolua oli saalis. Voi tsiisös miten kipeä mä olen nyt kun kipulääkitys on kadonnut... N97.1, saikku tulee kyllä tarpeeseen, saa nähdä maksetaanko siitä palkkaa vai ei. Torstaina on sitten se siirto, ja kunhan tuota listaa päivitelette niin voitte lisätä piinailijoihin :) (itse en osaa sitä päivittää)

Ja Peikko89, eka IVF se on meilläkin menossa. Ei minua ainakaan haittaa jos tykkäät tänne kirjoitella!
 
PP9 eikä mitään oireita, ei sitten yhtään mitään. Masentaa jo etukäteen, että ei tästäkään hoidosta tule sitä onnistumista. Pakkaseenhan tuli vain 2 huonoa ja yksi surkea. Koko kauheus taasen aloitettava alusta.

Itse mietin tuota, etteikö ketjun otsaketta saa mitenkään muutettua, että 2011 aloittaneet? Kun listat paisuu niin paljon, että se keskinäinen keskustelu
kärsii kun koko ajan tulee uusia eikä edellisiäkään opi tuntemaan. Toisaalta on ite miettinyt, että missä vaiheessa pitäisi siirtyä jutustelemaan
tuonne useamman hoidon käyneiden puolelle, koskapa tämä tuntuu näin hankalaa meillä olevan.
 
Kiitos tsempeistä :) Monihan onkin saanut punktiossa hyviä tuloksia, onnea siitä! Ja toivotaan, että siirtoon menivillä kaikki sujuu hyvin.

Sintti, kiitos kun taasen päivitit mut tonne listaan. Testin voin aikaisintaan tehdä 9.4. Saas nähdä miten käy, oireita kun en ole vielä bongaillut. Vaikka onhan täälläkin ollut sellaisia, joilla niitä ei ole ollut ja plussaa on testi kuitenkin näyttänyt.

Mullakin vasta eka IVF takana, joten syvällä kokemuksella en minäkään voi puhua. Itsekin oon vasta vähän aikaa tässä ketjussa ollut, joten en osaa ottaa kantaa siihen kenelle tämä ketju on tarkoitettu. Ilmeisesti asiasta on kahdelaisia näkemyksiä :) Mutta jos toiveena on se, ettei tähän ketjuun hirmusti tulisi uusia, niin ei kai tilanne ole sen kummempi kuin, että perustetaan uusi ketju 2012 aloittaneille. En tiedä osaanko sitä itse tehdä, voin kyllä kokeilla :popcorn: Ehkäpä sinne olisi sitten muitakin halukkaita myöhemmin tulossa.
 
RBAM hieno saalis teillä, pikaista toipumista ja onnea tulevaan siirtoon :)

Mun puolesta tervetuloa vain kaikille uusille!! Kivaa vaan, kun porukkaa tulee lisää. Moni onnekas on jo siirtynyt täältä pois plussaamisen merkeissä ja kaikki ei niin kovin aktiivisia ole, joten kiva että on ihmisiä, joiden kanssa voi vaihdella kuulumisia! Itse olen kirjoitellut viime syksystä asti. Nyt meillä menossa (jo?) 2.hoitokierros, mutta en koe vieläkään kaikissa asioissa olevani mikään konkari . Uusia juttuja tulee jatkuvasti! Mutta sitten on taas moni tuttu ja itsekin koettu juttu, mistä mielelläni jaan viisauksia uusille :)
 
Kiitos Nuppuska :)
Itse kirjoitin tähän ketjuun ja tungin mukaan siksi, että koin enemmän "omakseni" IVF-ketjun kuin 2012 hoidot aloittaneet. En mä niistä inssi-jutuista oikein ymmärrä mitään, kun inssiä ei meille tukkeituneiden munanjohtimien takia suositeltu. Eikä olla käyty mitään "kevyempiä" hoitoja muitakaan. Toki voin siirtyä uuteen IVF ketjuun mikäli sellainen ilmestyy, (kun en uutena osaa tehdä sitäkään...) mikäli mun juttuni koetaan häiritseviksi :ashamed:
Jonossa hoitoon me ollaan oltu viimevuoden puolelta ja sieluahan se raastaa. Nyt odotan soittoa klinikalta että tuliko noista yhtään alkiota, haluaisin olla positiivinen ja toiveikas. Tämä ketju on auttanut minua paljon, on helpompi käsitellä omia ajatuksia ja tunteita kun lukee näitä kirjoituksia.
 
Kyllä tämä ketju saa elää niin kauan "aloittelijoiden ketjuna" kun sivumäärä riittää ja ennenkaikkea ihmisiä riittää... :) Kaikille uusille tiedoksi että kyllä nää liian kokeneet sitten taasen siirtyy seuraaviin pinoihin jos alkaa harmittaa ;) Ei sille mitään mahda että joskus sitä sitten alkaa joku ketju tympimään mutta onneks voi aina perustaa uusia...

Täälläkin jotkut vetää jo toisen ivf kierroksen loppuja jollei jopa kolmattakin. Itse kun tämän ketjun aloitin niin junnaan edelleen sitä ekaa ivf:ää ja olen vasta saanut kaksi siirtoa aikaan.... Seuraavaan ja viimeiseen siirtoon lienee vielä kolmisen viikkoa jonka jälkeen ensi syksyn puolella vasta seuraavaa rundia... :(

Eli tervetuloa vaan... :D Ainakin minun puolestani...
 
Ensimmäiseksi onnittelut plussanneille :heart:

Käyn aina välillä kurkkimassa täällä ja nyt huomasin että ketjumme ensimmäinen plussaaja alkaa olemaan loppusuoralla odotuksenkin kanssa.

Peikko89 kyseli noista jonotusajoista ja mehän jonotettiin OYS:ssa ensikäynnin jälkeen seuraavaa käyntiä puolivuotta (lapsettomuuden syys oli jo tiedossa, odotettiin vain pääsyä IVf jonoon), jonka jälkeen olisi alkanut samanpituinen hoitojono, mutta päästiin sitten tuolla maksusitoumuksella väestöliittoon, jossa hoidot tulivat hyvinkin nopeaan tahtiin. Se oli hyvin hyvin turhauttavaa kun muut etenivät hoidoissa ja me junnattiin vuosi paikoillaan odottaen hoitojen alkamista. Oulussa endometrioosi oli ainakin syy päästä jonoissa eteenpäin ja toinen oli ikä, meille sanottiin ettei teillä mihinkään ole kiire kun olet vasta täyttänyt kolmekymmentä, sehän lohdutti.

Paljon on uusia nimimerkkejä, mutta harmikseni moni tuttukin nimimerkki täällä. Tsemppiä hoitoihin kaikille ja plussatuulia tähän ketjuun :flower:
 
Tänään itsekkäästi vain omaa napaa ;) Ensimmäinen PAS oli tänään, siirrettiin yksi hyvälaatuinen blasto (luokka 5AB eli lähestulkoon paras mahdollinen :D) Ja heti ensimmäinen selvisi sulatuksesta, että pakkaseen jäi vielä kolme köllöttelemään. Testipäivä on 18.4 kuten Sintti jo tiesikin päivittää, kiitos siitä. Tosin jo viikon päästä tulee 2 viikkoa oviksesta, ja kun tää on luomukierto niin eiköhän ne menkat silloin ala jos en ole raskaana. Että oikeasti se asia selviää jo paljon ennen tota virallista testipäivää.

Nyt tuntuu taas hyvältä kun edes hetken ajan mun kohdussa on jotain elävää =) Aurinkoista päivää ja tsemppiä kaikille!
 
No, jospa nyt vielä toistaiseksi sitten jätetään se uusi ketju perustamatta, jos uudetkin voi tänne kirjoitella :) Kokemattomampana hoitolaisena musta on ainakin kiva kuulla muiden kertomuksia ja kokemuksia. Täällä kaivattaisiin nytkin ohjeistusta liittyen Lugesteroniin.. Eli vaikuttaako Luget kuukautisten alkamiseen..? Tarkoitan siis sitä, että jos en olekaan nyt raskaana, niin viivästyttääkö Luget kuukaustisten alkamista?

RBAM, toivottavasti isi- ja äitisolut on onnistuneesti kohdanneet ja saatte hienot alkiot :) Tsemiä myös Rödluvanille kiinnittymiseen!

Blaah, tää piinailu on kyllä nimensä verosta |O Toisinaan on vihlaisuja masussa, mutta muita oireita ei edelleenkään näy. Yritän valmistautua pahimpaan, vaikka salaa kuitenkin toivon sitä plussaa, mikä lienee ihan normaalia. Pelottaa vaan valmiiksi se, että kuinka sitä "taas" jaksaa aloittaa kaiken alusta?! Vaikka monihan on varmasti kokenut saman monta kertaa ja jostain niitä voimia löytäneet eli kai sitä sitten jaksaa ku on ns. pakko..
 

Yhteistyössä