IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Ellix: jos kaikki menee kuten kuvitellaan, niin punktio on todennäköisesti perjantaina 2.3 tai sitten maanantaina 5.3. Olen jostain syystä tosi skeptinen, että mahtaako koko punktiota tulla laisinkaan eli epäilen, saadaanko tässä nyt mitään muniksia lihotettua... mutta huomenna tosiaan eka ultra eli toivottavasti siellä jo olis jotain positiivista kerrottavaa.
 
hox
Ellix tervetuloa!

Älä simpli vielä luovuta, peukkuja vielä muutamaan piinapäivään.

Hurjasti paljon peukkuja myös neulatyynylle siirron jälkeen sekä sintille punktioon!

Ja omaa napaa..negahan se testi tänä aamuna oli, se ei sinänsä hätkähdyttänyt. Mutta, soitin polille että mitäs nyt, niin saattaa olla että seuraavaan IVF:n päästään vasta syksyllä! Siis MITÄ?! Syksyllä. Mä en kyllä kestä :'(

Voihan epätoivo. Tällästä tää homma sitten julkisella on. Yritin kyllä sanoa että kun ei mitään pakkaseen saatu, niin eikö voisi toista kertaa koittaa ennen kesätaukoa.
Melkein jo päätin mieheltä edes kysymättä että mennään sitten yksityisesti, vaikka se vaatii melkoista matkustelua ja poissaolosyiden keksimistä töissä.
Täällä sitä odotellaan mitä he nyt suuressa viisaudessaan päättää meidän jatkoista :(

Paljon paljon parempaa onnea teille muille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaan,
Tervetuloa uudet palstailijat!
Scarlethin kanssa mennään samoilla aikatauluilla. Alotin eilen illalla puregonien piikitykset ja vkolle 10 on suunnitteilla punktio ja mahdollinen siirto. Hox: mekin ootettiin julkiselle tähän IVF:ään puoli vuotta joka tuntu ikuisuudelta mutta käytiin siinä odotellessa yksityisellä tekemässä 1.IVF hoito. Onko muuten niin että jos nyt saadaan pakkaseen jotain tästä punktiosta,niin tehdäänkö PASsit heti vai joutuuko niihinkin jonottelemaan julkisella? Ollaan hoidossa naikkarilla!
 
Heippa! Nyt on pakko heti ensimmäiseksi hihkua omanapaisesti ultrakuulumisia: tänään siis kp5 ja eka seurantaultra. Ja siellähän oli jo tosi isoja munarakkuloita, isoimmat 13-millisiä, yhteensä 13 kappaletta kasvamassa! Ja niinkuin olin varma, että mitään ei tapahdu, kun ei ole ollut oikein mitään tuntemuksiakaan. Maanantaina on vielä seurantaultra, mutta tänään suunnitelmaa päivitettiin siten että punktio aikaistuu parilla päivällä eli olisikin jo ensi keskiviikkona, ja siirtokin sitten jo viikon päästä perjantaina! Huh, miten nämä asiat nyt tapahtuukin nopeasti. No, pessimistinä tietysti ajattelen, että maanantain ultrassa näkyy jotain ihan katastrofaalista ja rakkulat ei olekaan jatkaneet kasvuaan tms..... mutta kyllä putosi kivi sydämeltä, kun olin tosiaan AIVAN vakuuttunut, että en reagoi tuohon lääkitykseen mitenkään. Huomisesta lähtien tulee sitten Orgalutran -piikit mukaan kuvioihin. Pienestä sitä ihminen näköjään tulee iloiseksi! :)
 
Ellix minulle siirrettiin yksi nelisoluinen alkio. Tämä oli minun kolmas siirto ja joka kerta siirretty vain yksi alkio. Ensimmäisellä kerralla pakkaseen saatiin neljä huurunenää yhteen olkeen. Nyt pakkaseen jäi kuusi alkiota neljään olkeen. Huima parannus :)

Hox toivottavasti pääsette vielä ennen kesätaukoa jatkamaan. Itse koen, että kyllähän nämä piikittelyt ja pahan olon kestää, mutta tuo odotus on pahinta. Vaikka taukokin tekee välillä hyvää. Saa nollattua kropan ja pään uuteen iskuun.

Scarleth hyvin etenee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Millaisilla annostuksilla muuten teillä on tuo Puregon? Mulle on osunut useammastakin ketjusta silmiin, että annostukset on alussa usein pienempiä kuin mulla - 225 yksikköä. Mistähän johtuu, että mulla lähdettiin noin ronskilla annoksella liikkeelle.... ei kuitenkaan ollut mitään erityisempää syytä olettaa että vastetta ei tulis, en ole erityisen isokokoinen ihminen jne ? No, kai nuo on lääkärikohtaisia juttujakin osittain.

Katjuska, nyt me mennään varmaan ihan samoissa aikatauluissa, kun munkin punktio vähän aikaistuu. Tiedätkö vielä mikä päivä sulla on?

Oi miten ihanaa kun on viikonloppu!
 
Täällähän meni PAS sivusuun tässä kierrossa ovulaation ollessa päivän myöhässä. Menkkoja kovasti odotellessa, jotta päästäisiin PAS:n tässä kierrossa. On oikein ärsyttänyt lukea kavereiden fb päivityksiä raskauksista ja syntyneistä lapsista, miksi kaikille muille muttei meille... Tänään kp 34 ja 16 päivää ovistestin plussasta. Ajattelin tehdä vessassa lojuneen Apteekin oman testin pois kuleksimasta, koska suunnitelmissa oli ottaa muutama lonkero ketutukseen. Mutta mutta... siihen testiinhän ilmestyikin kaksi viivaa, toinen haaleempi, mutta selvästi erotettavissa :O Siitä sitten aivan pöllämystyneenä kysymään mieheltä, näkeekö hän siinä mitään.. ja näkihän hän :D Kiireen vilkkaa lähdin apteekkiin ostaman CB:n testiä. Äsken tein sen 1,5 h pidättämisen jälkeen ja plussahan siihenkin tuli!!! Aivan uskomatonta! 4 vuoden yrittämisen jälkeen luomuplussa hoitotauolla... Vielä ollaan hirvittävän alussa ja pelko kalvaa mieltä, mutta ainakin jotain on yrittänyt tapahtua :) Eikä oireita ole ollut, ainakaan mitään huomattavia... nyt kun aloin oikein miettimään, niin 6 päivää sitten oli vihlovia kipuja alavatsassa, jotka päivässä helpottivat. Sitten ajoittaista hönttiä oloa ja väsymystä, jotka pistin kyllä aivan yövuorojen piikkiin. Niin käsittämätöntä!!!!

Anteeksi oma napa ja hehkutus. Olen vaan niin ihmeissäni ja innostunut :) Olen käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia, mutta en nyt osaa yksilöidä kenellekään mitään. Onnea ilouutisten saaneille, tsemppiä piinailijoille ja paljon lohdutuksia ja halauksia epäonnekkaille!

Palaan :)
 
Kyllä se kirves lentää sinne kaivoon että kolahtaa:stick:. Testasin ja tyylipuhdas nega ei edes haamua tai viivapaikkaa antanut :(. Tiedän että on aikaista vasta 9pp mutta jotenkin on fiilis että kyllä ne on menkat tulossa. Testasin David liuskatestillä. Teen virallisena testipäivänä apteekin omalla ja sitten vahvistustestin parin päivän päästä Clear Bluen testillä...Nyt ketuttaa:headwall:... Oireet jatkuu...
 
Katjuska, varmaan eri alueilla vaihtelee, mutta itse olen julkisella ja meillä sanottiin, ettei passeihin yleensä tarvitse jonottaa. Tosin yksi välikierto pitäisi olla. Mutta tosiaan käytännöt varmaan vaihtelee.

Simpli, sinnittele! Tsemppiä! Vaikka tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty!

HaaveissaToinen, Varovaiset Onnittelut :)
 
Viimeksi muokattu:
Haaveissatoinen: Aivan mielettömästi ONNEA! Kyllä tollaset yllärit antaa taas toiveita meille jokaiselle pitkään näitä hoitoja käyneille, se luomuplussakin voi siis olla mahdollista. Olikos teillä lapsettomuuden syy millanen? En jaksanu lähtee aikasemmista teksteista lunttaamaan;).

Scarleth: Hieno saalis jo 5 päivän piikitysten jälkeen. Mulla on aina ollut annostus tuon 150 yksikköä puregonia, saattaa jopa olla että on ollu vaan 75 välillä. Aika isolta annokselta kuulostaa tuo sun annostus.
Meille ei vielä ole punktio päivää tiedossa. Tosiaan ku mun seuraava ultra on vasta viikon päästä. Outoa kun näiden piikittelyjen aikana ei ole kun se labra jolla seurataan.

Simpli: Älä luovuta, ei se vielä kerro totuutta. Tsemppiä piinailuun
 
Varovaiset kiitokset :)
Katjuska-81, pco todettu v. 2005, jolloin alkoi Tyksin taipaleemme ja yritystä tuolloin 1,5 vuotta. Saimme IUI-vauvan 09/07 ja 03/08 alkoi pikkukakkosen yritys. Hakeuduimme uudelleen Tyksin jonoon 05/10. 11/10 pääsimme ensikäynnille ja 2011 alkuvuoden aikana tehtiin neljä inseminaatiota, joista ei tulosta. Marraskuussa tehtiin ensimmäinen IVF, jonka tuoresiirrosta negaa. Yksi välikierto pidettiin pakosta ja tämän kuun alussa piti olla PAS, mutta ovis tuli tosiaan päivän myöhässä, eikä kolmepäiväiset alkiot kerenneet enää kyytiin. Pettyneenä tietty oltiin, käytettiin kuitenkin optimaaliset päivät hyödyksi. Toive raskaudesta oli olematon, oltiinhan taas 4 vuotta oltu ilman ehkäisyä, ja meidän seksielämä on hyvinkin vilkasta. Meinasin ensin, etten tee testiä, ärsyttää ja surettaa nähdä ainoastaan se yksi viiva.. mutta teinpä kuitenkin ja yllätys oli todentotta aivan valtava :O

Aijaa.com - 9636706.jpg

Tässä linkkinä vielä kuvat. Yllä Apteekin oma testi, jonka tein ensin ja siinä selkeämpi viiva. Clearbluen testi melko epäselvä kuvassa, luonnossa selkeämpi ja se tehty 1-1,5h ensimmäisen jälkeen. Tuo apteekin testihän ei ole niin herkkä, joten siihen kyllä luottaisin. Enkä ole siihen koskaan aiemmin mitään viivoja saanut :) Huomenna jännitetään lisää, teen aamupissasta testin, josko vahvistuisi...

Kovasti alaselkää jomottaa ja rintoja vihloo, ehkä ne on hieman aratkin...ajoittain myös alavatsalla menkkakipuja... toivottavasti eivät enteile mitään huonoa...
 
HaaveissaToinen, valtavasti onnea!! Ihan selvä plussahan se :) Noi luomuyllärit on kyllä niin ihania, itsellänikin yksi sellainen takana, vaikka valitettavasti menikin kesken. Aivan mahtava juttu!

Katjuska, mä jotenkin sotkin että ens viikko olisi jo viikko 10 mutta eihän se olekaan. Siksi sekoilin että meidän punktiot olis samalla viikolla. Täytyy kyllä varmaan ihan mielenkiinnosta kysyä, miksi noin iso annos heti alkuun. Aika monella se aloitussatsi taitaa olla juurikin jotain 150.

neulatyynylle tsemppiä piinailuun!! :)

Simpli; pp9:n jälkeen voi kai vielä tapahtua mitä vaan, eikös? (Kertokaapa muuten aloittelijalle, että lasketaanko pp:t näissä piireissä siis siirrosta, eli oviksesta laskettuna sulla olisi päiviä enemmän...? Vai onko noi punktiosta lasketut päivät?) Mutta älä anna vielä periksi. Niin kauan kuin ei näy menkkoja, on toivoa!!
 
Piina päivät lasketaan siirto päivästä. Itse siirto päivä on pp0 ja sitä seuraavan on pp1 jne. Mie testasin aamu virtsata uudestaan ja muutosta tulokseen ei tullut. Tosin nyt sängystä nousut ja äkki liikeet aiheuttaa kipuja. Luget ovat aiheuttaneet ihan hirveet ilmavaivat ja maha toimii nyt liiankin hyvin. Et tällaista pp10 aamuna. Tissi kivut ovat lieventyneet...:/
 
Heijsan!
Onnea plussasta ensinnä!! Uskomattoman upeaa varmaan!

Minä se jaksan ihmetellä itseäni. Olen niin nyt hukannut innon ja toivon että ei mitään rajaa... Tänään pitäis aloitella ovulaation bongaus ja normisti oon pissinyt tikkuun heti aamusella ja ollut jotenkin koko homman "päällä" että saadaan tulosta ja päästään eteenpäin. Nyt ei kiinnosta... Ei sitten pätkän vertaa... :(

Ehkä se on tää siirto tähän luomukiertoon kun pelkään sisimmässäni että menee taas viikonloppuun ja kaik päin persausta...

KOSKA EI SAA TULLA VOISPLUSSAA?? Eli milloin tullut ovisplussa ei mahdollista siirtoa?? Osaako joku kertoa?
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille :) Onnittelut HaaveissaToinen, hienolta näyttää, toivottavasti kaikki sujuu hyvin :)

Katjuska, NKL tekee passit ymmärtääkseni peräkkäin, ainoastaan pistoskierron ja 1.passin välissä välikierto (itsellä juuri tämä menossa). Ja itsekin hämmästyin ultra-kontrollien vähyyteen naistenklinikalla verrattuna yksityiseen. Mulla sama juttu, että 0-ultran jälkeen oli verikoe ja loppuvaiheessa ultra, muutama pv ennen punktiota. Hyvä saldo saatiin tälläkin meiningillä, eli kaiketi se verikoe ihan asiansa kertoo :) Tsemppiä!!

Yrittäjä siihen vaikuttaa monipäiväisinä teidän alkiot on pakastettu. Eli jos pakastettu 2pv ikäisinä, niin silloin siirto on 2pv oviksesta, eli 3pv ovisplussasta. Jos pakastettu 3pv ikäisinä, siirto 3pv oviksesta eli 4pv ovisplussasta! Näin meni ainakin yksityisellä, missä tehtiin meidän eka hoito. Ja samaa sanoi naistenklinikan hoitaja..

Tsemppiä piinailijoille!!
 
nuppuska ja yrittäjä83 tuolla toisessa pinossa kyselin juuri passiirtopäivistä luonnolliseen kiertoon, sillä näyttää, että ohjeet vaihtelevat (tässäkin asiassa) hoitopaikoittain: me olemme saaneet erilaiset ohjeet. Meillä alkiot ovat 3 pv:n ikäisiä ja ohje oli seuraava: ovisplussa = 0 päivä. Siirtopäivä on 5. päivä ovisplussasta eli päivää myöhemmin, kun nuppuskan saamissa ohjeissa. Onko muilla erilaisia ohjeita passiirtopäivän suhteen? Tällä ohjelmalla meille on tehty yksi siirto ja tähän kiertoon on tarkoitus tehdä toinen, ellei siirtopäivä osu viikonlopulle...
 
Voi kurjuus, hox - toivottavasti ette tosiaan joudu odottamaan seuraavaa IVF:ää syksyyn! :( Voin kuvitella miten paljon tuollainen uutinen ketuttaa, hoidoissa pyöriminen ei muutenkaan ole helppoa ja sitten vielä joutuisitte noin kohtuuttoman pitkään jonotukseen. Toivottavasti pääsette tavalla tai toisella yrittämään vielä ennen kesää uudestaan.

Simpli, toivotaan että tuo nega ei olisi lopullinen totuus... sullahan on kuitenkin vielä muutama päivä siihen viralliseen testauspäivään. Pidän tuplasti peukkuja, että kerkeät vielä tässä kierrossa plussaamaan!

Tsemppiä myös yrittäjä83 - toivottavasti ovis sattuu sopivalle päivälle siirtoa varten.

Ja tietysti ihan hirmuisesti onnea plussasta, HaaveissaToinen! :D Mahtaa olla mieletön tunne. Kaikkea hyvää odotusajalle!

Scarleth: mun Puregon-annos oli 150 IU/päivä, jolla follit kasvoivat ilmeisesti aika hyvin - ainakin punktio oli jo kp 10. Tosin osittain siihen saattoi vaikuttaa sekin, että viikonloppu oli tulossa ja seuraava mahdollisuus punktioon olisi ollut vasta kolme päivää myöhemmin, ja siinä välissä munikset olisivat ehkä ehtineet karkailla jo omille teilleen.

Eli eilen oli meillä punktiopäivä... Toimenpide sujui hyvin ja lähes kivutta, mutta valitettavasti saalis jäi vähän niukanlaiseksi: yli kymmenestä isosta follista (lääkäri ei kertonut tarkkaa määrää) vain neljässä oli munasolu. Parempi sekin tietysti kuin ei mitään, mutta pelkäsin koko yön ettei mikään niistä ole hedelmöitynyt ja joudutaan aloittamaan koko rumba suoraan alusta... No sitä soittoa ei onneksi tänä aamuna kuulunut, joten olen nyt menossa maanantaina vastaanotolle ja toivon mukaan saadaan sieltä kyytiläinen matkaan. On silti vähän pelonsekainen olo. :'( Eihän sitä tiedä, miten alkiot ovat lähteneet kasvamaan ja saadaanko sieltä välttämättä yhtään kunnollista. Tiedä vaikka noista neljästä olisi hedelmöitynyt vain yksi tai kaksi, eikä yksikään niistä kasva siirtokelpoiseksi... Turhahan sitä on tässä vaiheessa murehtia, mutta pelottaa silti. Ja pakkaseen tuskin ainakaan saadaan noilla määrillä mitään. *huokaus* Nyt vaan jos pysyis jotenkin selväjärkisenä sinne maanantaihin asti, niin saisi tietää missä mennään...
 
Alan epäilä nuita David-raskaus testejä. Kun niiden pitäisi olla herkkiä mutta miulla kävi työkaveriporukka illan aikana niin, että kun join vähänkään siideriä(se vähä jonka join ja suurin osa kaadoin viemäriin kun sain tilaisuuden), niin se koski tuonne ala mahaan ja vasemmalle. Ja seuraavana aamuna oli olo kuin olisin juonut 6plo, huono olo heikotti ja päähän koski. Ja edelleenkin vatsa toimii liian hyvin ja se saa epäilemään,kun sama oire oli tuulimunan aikana.
 
Viimeksi muokattu:
simpli, toivotaan että sun olotilat pitää paikkansa!!

Sintti, pidän peukkuja että saatte noista "vähistä" kuitenkin ihan hyvänlaisia alkioita. Mä pelkään koko ajan tuota samaa; vaikka perjantain ultrassa näkyi jo paljon rakkuloita, niin mitä jos niissä yhdessäkään ei oo solua... tai jos ne vaan ei hedelmöity jne... voi itku, tässä on vielä niin monta kriittistä vaihetta ennen kuin ollaan edes siirrossa asti. Plääh. Mulla on huomenna taas seurantaultra, sekin hermostuttaa että mitäpä jos kaikki ei ole nyt perjantain jälkeen mennytkään odotetulla tavalla ja taas täytyy suunnitelmia muuttaa, juuri kun sain sompailtua kaikki työaikataulut ja palaverit sen mukaan, että ke-pe -akselilla ravaan klinikalla ja oon sairaslomalla. Onko muuten ihan normikäytäntö, että punktion jälkeen saa sairaslomaa? Kuulemma tuolla meidän klinikalla kirjoittavat aina kolme päivää. Ja vieläpä sanoivat että se on sitten pakko levätä kanssa :D

Katjuska, noin siinä saattaa sitten käydä että oon punktiossa ennen sua. Kiva kun meitä on täällä muutama ihan samsassa aikataulussa menevä! Voidaan sitten purkaa sitä hirveää piinaa täällä :)
 
Viimeksi muokattu:
Scarleth: Kuulostaa hyvältä, tsemppiä punktioon toivottavasti tulee hyvä saalis :)
Hox: No kyllä kuulostaa kohtuuttomalta jos jouduttu syksyyn odottaan jo näin alkuvuodesta, toivottavasti pääsisitte keväällä vielä!!
Katjuskalle myös onnea punktioon!
Haaveissatoinen: Ihan mahtavaa, onnea ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! :)
Sintti: Tsemppiä siirtoon :) Toivottavasti siellä on hyviä uutisia ja pakkaseenkin olisi jotain saatu!
Simpli: Ootko tehnyt vielä testiä? Vielä ei kai saisi sitä kirvestä kaivoon heittää..mutta samat fiilarit täällä. Tyylipuhdas nega tänä aamuna pp 11.. Toiveet tuli alas, tekis vaan niin mieli jättää jo luget pois.. :( No pakkasessa on 4solua jäljellä.
 
Ellix: Millä testillä testasit? Apteekin testi ei kovin varhaisessa vaiheessa anna ainakaan minulla ja sukulaisille mitään viivoja ei ole tullut ennen kuin kuukautiset on todella reilusti myöhässä. Itse hain juuri keskusteluita että monella on vasta testi päivänä tullut vasta haamu testiin kun ovat testailleet ja sitten varmistus päivänä vahvistunut. Itse testasin aamulla, mutta koska nousin viime viikoisen tapani mukaan, kesken unien vessaan enkä katsonut pahemmin kello en ola varma oliko edes miten pitkään väliä. Edelleen sama testi ja nega. Luget tekisi mieli heittää ite kansa pois kun niistä ei ole kuin harmia sivuoireiden ja sotkujen kanssa. Toisaalta pääsis sitten nopeammin kokeilemaan uutta, mutta teen kuten lääkärit määrää. Sinulla tilanne hieman parempi kuin meillä, sillä meillä on enää kaksi alkiota pakkasessa. Jos niilläkään alkioilla ei onnistuta, me pidämme hoitotaukoa syksyyn asti. Saadaan levähtää ilman tressiä ja saa ajatukset tuulettua. Ja sitten aloittaisimme uuden IVF, joka toivottavasti toimisi paremmin kuin tämä ensimmäinen, että icsaus meni pieleen ja pahasti, eikä sitten saatu kuin 3 pakkaseen. Hirvittää jos toinenkin menee yhtä huonosti, niin kannattaako kolmatta sitten yrittää.
 
En nyt tiiä taas, mitä tulee tapahtumaan... jotenkin sellainen olo, että plussa oli jotain muuta kuin oikea raskaus :'( Eilen tein aamupissasta Clearbluen, ja se ei ollut lainkaan vahvistunut edellispäivän illan testiin nähden. Eilen iltapäivällä tein Pregcheckin liuskatestin, johon tuli vahvempi viiva, mutta tämän aamun testi taas heikompi... ja eilen ja tänään tullut muutama tippa ruskeaa valkovuodon mukana... Kovasti toivon, että olisi kiinnittymisvuotoa ja mulla aamupissasta tehdyt testit ei toimis niin hyvin kuin iltapäiväpissasta tehdyt...liekö mahdolista??? Aika paska fiilis kaiken kaikkiaan... Ensin täysin yllätetään luomuplussalla ja sitten se otetaan heti pois...? Palaan ilmoittelemaan kuinka tässä käy.
 
Voi ei, HaaveissaToinen! Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok. Muistelen kyllä, että meidän vauvakuumeiluryhmässä (ennen kuin siirryin sieltä tänne lapsettomuuspuolelle) olisi ollut joku jolla plussa näkyi ainoastaan iltapissasta. Toivotaan, että sulla on sama juttu! Ja tiputteluvuotoahan esiintyy alkuraskaudesta monillakin, joskus jopa ihan kunnon veristä vuotoa. Kovasti voimia, ja ilmoittelethan kun tiedät lisää! :hug:

Tsemppiä myös Ellixille ja simplille piinailuun - toivottavasti saatte tekin vielä plussat tikkuun!

Scarleth, kyllä punktiosta kirjoitetaan tavallisesti suoraan kolme päivää sairauslomaa. Mulle laitettiin neljä, kun mahdollinen siirto menee viikonlopun yli, ja siitäkin voi joskus jotain kipuja tulla (enkä muutenkaan jaksaisi ruveta sumplimaan työaikoja tämän kaiken muun hermoilun päälle). Miehelle lomaa kirjoitetaan punktiopäiväksi.

Ja pakko on tosiaan levätä, ainakin ensimmäinen päivä... mulla meni Wienin filharmonikkojen konsertti sivu suun, kun se sattui juuri punktiopäivälle, eikä kuulemma kotoa saanut lähteä mihinkään. :'( Toisaalta oli varmaan ihan hyvä jäädä lepäämään, onhan se aika rankka toimenpide.

Tsemppiä huomiseen ultraan... toivottavasti kaikki näyttää hyvältä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth

Yhteistyössä