IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Tää täällä odottaa edelleen niitä mensuja... Voi jumankauta että hermostuttaa...

Nyt on sumuja mennyt jo 13 päivää eikä mensuja... Maanantaina on onneks ultra niin pääsen lääkärin osaaviin käsiin ongelmineni.... Mitäköhän keksivät? Terot että saadaan mensut?? Ei hemmetti.... Mulla ei oo koskaan ollu näin paljoa mensut myöhässä... Ehkä huomenna teen vielä kolmannen testin tähän kiertoon...

Tsempit taas kaikille jotka ovat niitä negoja nenilleen saaneet :( Varsinkin jos joutuu taas ihan uudelle ivf kierrokselle taukoineen ja jonotuksineen...
 
Tulipas hätäiltyä tässäkin asiassa, ja perjantain aamupissistä oli pakko tehdä kotitesti. Hyvin hyvin haalea viiva, mutta joo selvästi viiva!! Tänä aamuna toistin sitten saman kuvion, ja taas viiva, paljon tummempi kuin eilen aamulla!

Ihan en ole vielä täysin vakuuttunut kun mitään oireita ei mihinkään suuntaan ole.. (masu ehkä vähän turvottaa..) Maanantain veritestiä odotellen, jotta saa sen vahvistuksen sitten suuntaan taikka toiseen..

Melko toiveikas olo kuitenkin.. huh huh..
 
Viimeksi muokattu:
Nonna! Mahtavaa!!

Kiva saada taas hiukka viivoja tähän ketjuun :)

Mä sain myös kropaltani vihdoin ensimmäiset punaiset viirut mutta paperiin... Eli kyllä se uusi kierto sieltä alkaa.... Myöhässä paljon mutta alkaa... Kävin lueskelemassa ketjuja aiheesta ja melko monilla oli siirtynyt viikolla aloitus kun ei alkanut ajoissa vuoto... Toivottavasti meillä ei siirry...
 
Perjantaina haettiin kyytille meitin ihan eka (ja toivottavasti ei muuta tarttekkaan) pienen pieni kyytiläinen. Kahta labrasta ehdotettiin, mutta lääkärin kanssa oltiin samaa mieltä että yksi on nyt kuitenkin varmempi koittaa tässä tapauksessa. Riskiraskaus tuo monikkoraskaus (meille...). Ja kun mitään teiniä ei enää olla, ni vanha pelaa varmemman päälle :D

Tosi hyvälaatusia olivat kaikki 2,5-3.0. Ja kun yhdeksän saatiin kerättyä ni kaikki loput 8 meni kuin menikin pakkaseen... Ihan uskomatonta! Olin tietty varautunut heikkoon laatuun, hedelmättömyyteen, soluvikoihin..... kerrankin pessimisti yllättyi iloisesti. :D

Ihan rauhallisesti täs otetaan, eikä mitään ennakkoja ole otettu. Katsotaan nyt päivän kerrallaan kuinka käy. Testipäivä on 28.10 Tuloksen soitan hedelmöitys"pajalle" ja omalle hoitavalle lääkärille. Oli sitten kumpi tahansa. Lugeja jatkan kunnes toisin määrätään.

Maha on arka vieläkin tiistain punktiosta. Kaikkia follia ei saatu kerättyä kun oli suoli munasarjan päällä/edessä niin tiukasti. Joitain kertoja sitä koitettiin, mutta kun ei niin ei. Nyt ne rakkulat on vuotanut vattaonteloon ja osa puhjennut. Siis tämä kaikki on ihan normaalia, nou hätä! Mut kipeä oon vähän vieläkin... Sekin loppuu aikanaan =)

Oikein mukavaa viikon loppua kaikille!
 
Heipä hei,

Ihan ekaks Napsuneiti ihan mahtava kuulla susta piiitkääästä aikaa. Jospa mä pääsisin tähän sun toiseen kierrokseen mukaan;) Meillä joo sit ihan samoissa piinailut. En tiiä ootko lukenu mun viime hetken tapahtumista mut lyhyesti: keväällä tehtiin 4 inssiä joista ei mitään apua ja nyt sitten kesänlopulla aloteltiin nää IVF hoidot. Eka tuoresiirto ei tosiaan tuottanu tulosta ja tää siirto oli sitten suoraan pakkasesta. Tää IVF oli omaan piikkiin yksityisellä kun ei jaksettu oottaa enää. Pakkaseen ei jäänyt enää mitään siirretään että nyt jos tämä ei onnistu niin jäädään odottelemaan joulukuussa olevaa IVF suunnittelua naikkarille.
Tosi kiva kuulla susta ja toivotaan että molemmat saadaan ne plussat NYT!

Mitäpäs muut piinailijat? Ootteko saanu ajan kulumaan ja onko mitään tuntemuksia?
Mä olen koittanu elää tätä normaalia elämää unohtaa koko homman jos siitä olis vaikka tällä kertaa se apu...mutta on tää odottavan aika vaan pitkä!!!
Tsemppiä!
 
Heissan! Mä oon ihan vihree näitten ivf-juttujen kanssa vielä joten alotan kysymyksellä: ku meillä on kyseessä selittämätön lapsettomuus, ja clomeja ja pregnyliä on jo koitettu ilman mitään tulosta, ni mahtaako olla niin että pääsis ivf:ään ilman niitä inssejä? Ku sellastakin olen jostain lueskellut... Mutta siis kaks vuotta on yritetty ilman ainuttakaan plussaa ja nyt sitte vuodenvaihteen paikkeilla pitäs pyytää gyneltä se lähete julkiselle puolelle.
Tässäkin kierrossa napsittu clomit ja pistetty Pregnyl, ovis oli viikonlopulla(eilen) eli nyt sitte vaan aivot narikkaan pariks viikoks ja leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä:popcorn: Ei tässä jaksa enää kovin positiivisella mielinkään ootella. Paitsi sitä mahdollisesti keväällä koittavaa hoitojen alotusta.

Isot tsempit kaikille, koitan joskus kommentoida enemmän, ja hiukan positiivisemmalla mielellä=) Mutta tosiaan olisin kiitollinen näkemyksistä ton mun kysymyksen suhteen. Varmaa tietoahan ei ole ennen ku tuomio tulee sieltä julkiselta mutta jotain osviittaa...
 
Nonnalle varovaisia onnitteluita =)

Manuliina meillä meni niin, että julkisella (naikkarilla) haluttiin tehdä 4kpl inssejä, eli IVF:n ei päästy aikaisemmin julkisella vaikka olisi haluttu. Meillä taustalla myös "selittämätön lapsettomuus" ja mulla aktiivinen endometrioosi, miehessä ei siittiöiden puolesta mitään vikaa.
Mutta teidän kaikki taustat varmasti vaikuttaa asiaan ja se, mihin olette menossa hoitoihin. Voi olla että näin etukäteen ei pysty järkeilemään asiaa vaan sitten ensikäyntinä selviää mitä teille suunnitellaan!
Mulle silloin joskus sanottiin, että keskimääräinen aika hoidoissa on noin 3vuotta, eli joku onnistuu nopeammin ja toisella menee useita vuosia (meillä takana jo 2,5 vuotta hoidoissa ja 3,5 vuotta yritystä), tsemppiä sinne!!

Piinailijoille myös tsempityksiä ja pitkää pinnaa ;)
 
Heissan vaan kaikille! Pahoittelut neganneille ja onnittelut plussanneille!
Mun veritesti viime perjantaina toi odotetun negan ja fiilis on ollu niin maassa, että saikulle jäin. Samoin otin keskusteluajan psykologille, kun tuntuu että missää ei ole enää mitään järkeä. Omassa elämässäni ei ole paljon ilonpilkahduksia ja olen koko ajan itkuherkkä..:'( muutenkin olen herkkäsieluinen, niin ehkä siksi otan niin raskaasti..mulla alkoi muuten vuotokin näyttäytyä pp 13. Nyt pitää kestää tää ja seuraava vuoto, jonka jälkeen katsotaan selviytyykö pakkasesta joku kyytiin..Ei nää jutut oo helppoja, vai miten te muut ootte kasannu ittenne seuraaviin hoitoihin?
Haleja ja voimia itse kullekin :hug:
 
amor: voimia täältä kovasti!

Punktio ohi. 10 möllykkää saatiin talteen ja torstaina olis siirto (jos siirrettävää on). Punktio meni tosi helposti ja kivuttomasti, ei jäänyt minkäänlaisia kauhuskenaarioita. Sain aamulla rauhoittavan tabletin ja itse operaatiossa minimimäärän kipulääkettä. Nyt vatsa pömpöttää ja on hiukan menkkamaista kipua ja vuotoa. Mutta ei muuta.
 
olen tuolla toisessa ketjussa, mutta piti tulla tänne vähän kurkkimaan..

katjuska-81 samoissa mennään, mulla kans toinen hoito ja testipv 26.10. niinkun sullakin! =)

amor mulla kans välillä tuntuu et pitäs päästä puheisiin jonkun ammattiauttajan kanssa, mistä varasit jutteluajan?
sillon kun tutkimusten jälkeen hoidot alkoi inssillä ja sanottiin et niitä tehdään 5-6 ennen ivf, ja inssit stoppaskin jo kolmannella kerralla, kun siittiöiden liikkuvuus vaan koko ajan huononi, se oli mulle shokki, koska olin luottanut siihen että kyllä meille inssillä lapsi saadaan. vaikka kuinka nytkin ajattelen ( 2. ICSI hoito meneillään) että kyllä nyt olis mun vuoro plussata, niin siltikin ajattelen jo vähän eteenpäin että mitä sitten jos tuleekin nega... ei tule pudotus niin korkeelta alas sit negan jälkeen.
Olen kuitenkin vastoinkäymisistä selvinnyt tähän asti myös sillä että mun mies on tosi positiivinen ihminen ja tsemppaa kivasti, sekä perhe että jotkut kaverit jotka tästä tietää on ollu tukena.
Mulla tietty vaikuttaa myös se että asun ulkomailla ja jos asuisin suomessa, luulen että olisin myös keskusteluajan varannu.
Ja tulen sen ajan terapeutille tai vastaavalle varaamaan jos tulee vielä 3 hoito....
mut kauheesti voimia ja tsemppiä sulle!!
 
amor :hug:
Omalla kohdalla olen huomannut, että parhaiten auttaa jaksamaan kun on jo valmiiksi jatkosuunnitelmat tehtyinä. Nytkin mun pelastus on ehdottomasti ollut se, että ollaan voitu jatkaa PASseilla suoraan epäonnistuneen IVF:n jälkeen. Pää ei kyllä kestäis nyt mitään taukokiertoja.

Keskusteluapua olen itsekin kaivannut, mutten ole raaskinut varata aikaa, kun ei sekään ihan ilmaista ole. Jos nyt näistä yhdestäkään PASsista ei tulosta tule, niin täytyy harkita uudemman kerran. Kyllä neljä vuotta lapsettomuutta jättää jälkensä, eikä niitä ilonpilkahduksia tosiaan kovin helpolla löydä omasta elämästään.

----

Mä kävin eilen taas pitkästä aikaa akupunktiossa (kävin koko kesän vahvistamassa itseäni näitä hoitoja varten). Hoitaja oli löytänyt jotain uusia pisteitä, ja mä ihan innostuin kun yhdet liittyi erityisesti kohdun verenkiertoon ja lapsettomuuteen :cool: Lauantaina uus satsi neuloja nahkaan, ja maanantaina sit nähdään ultrassa, että onko tuosta kidutuksesta ollut jotain hyötyä. Ette edes käsitä kuinka mä toivon, että limakalvo kasvais tällä kertaa kahdeksaan milliin. Se ois niiiiiin mahtava juttu!

Ottaa niin pahasti välillä kupoliin, kun monilla limis kasvaa ihan itsestään kymmeneenkin milliin, ja mulla ei edes lääkkeet saa sitä paksuuntumaan kovin paljoa yli 7mm. Kateellinen potenssiin tuhat :ashamed:
 
Kiitos tsemppauksesta :heart:
Miles omaan hoitopaikkaan kuuluu psykologi, jota kyllä ahkeraan suosittelevat..monta kertaa olen kieltäytynyt, mutta nyt tuli tunne, että oikeesti kaipaa ulkopuolista keskusteluapua..en usko, että se ainakaan pahasta on. Toivottavasti avaa katsetta uudella tavalla.
Jadekivi meille ei puhuttu mitään jatkosuunnitelmista, jos tämä eka ivf ei tärppää..hoitajan kanssa sitä sitten käytiin perjantaina läpi. Ei munkaan pää välttämättä kestäis monia taukokiertoja. Vaikka eihän nekään huurunenät välttämättä selviä sulatuksesta..
Mahtavaa, että sä saat apua akupunktiosta. Toivottavasti se laittaa sen limiksen kuntoon :)
Mieheni tulee muuten myös juttelemaan sinne psykologille, jos töiltään pääsee..on sillekin kova pala tää vauvan odotus ja sekös minua vielä entisestään masentaa..toinen on niin lapsirakas ja haluaisi niin kovasti tulla jo isäksi..:'( joskus tuntuu, että onko Jumalaakaan edes olemassa, kun on niin julma meitä monia kohtaan..:saint: *rypee pohjamudissa*
 
Aamulla kävin verikokeessa ja äsken tuli hoitajalta pitkään kaivattu puhelu! Näytti plussaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hcg-arvo oli 122,7. :) Ei meinaa millään uskoa todeksi, ikääkin kun on jo 39 niin ei ole enää kovin monta mahdollisuutta... onnenkyyneleet valuu poskia pitkin!!!!! :heart: Nyt täytyy vaan pitää peukkuja, että pikkuinen pysyy siellä loppuun asti, keskenmenostakin kun on kokemusta.....Varhaisultra 10.11 ja jos kaikki hyvin, sen jälkeen siirto omaan neuvolaan!!!!!! Olo ihan sekaisin, nyt pitäisi koota itsensä ja mennä töihin.....

Voimia ja tsemppiä kaikille! Nyt täällä vasta alkaa se piiiiitkä odottelu! :heart:
 
Onnea onnea ejeba!!! :) Mahtava juttu! Monesko IVF/ICSI teillä oli? En jaksa selata keskusteluja taakse päin.
Sain juuri soiton polilta, torstain siirto on aikaistettu huomiselle koska sen verran iso kato oli käynyt. Vissiin siellä kuitenkin jotain siirrettävää on kun ajan antoivat. Hoitaja ei kertonut puhelimessa enempää, epätietoisuus tietty rassaa mutta minkäs teet. Eli kymmenen munista saatiin maanantain punktiossa.
 
Tuuli 1976, kiitos, ihanalta tuntuu!!! Ensimmäinen IVF menossa. Clomi-hoitoja kokeiltu keväällä 2010, sitten siirrettin naistenklinikalle, siellä todettiin kelakia alkuvuodesta ja siitä ei kun ivf-jonoon, olivat sitä mieltä että inssejä ei edes kannata kokeilla keliakian takia. Tällä hetkellä onneksi tuntuu, että KAIKKI on ollut sen arvoista!!!! :) Onnea alkionsiirtoon! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuli 1976
Hei kaverit! Miksette oo kertonu että tästä perkulaan sumupullosta ei pääsekään eroon kun alkaa piikittely! VOI JURKELE sanon minä!

Eilen olin 0 ultrassa ja ihanasti oli kp2 meneillään (hyyyyyi saakeli) Sain luvan kuitenkin aloitella keskiviikkona piikittelyn ja nyt on piikit tilattu huomiseksi apteekkiin. Valitettavasti jouduin siis ostamaan myös tuota järkkyä lientä nenään ruiskittavaksi.

Pitkäkaavalaiset! Miten tää homma nyt oikeen menee?? Eli siis jos ke aloitan piikittelyn ja utra-ajat on seuraavalle viikolle ti ja to päiville niin koska on punktio? Mä ymmärsin että piikittelyä vaan 7-10 päivää niin onko siin sitten "välipäiviä" piikittelystä ennen pregnyliä ja punktiota??

Mä oon niin ulkona...

Vielä ONNEA PLUSSISTA!! Mä haluun kans!!
 
Jadekivi, sama juttu, eli neljä vuotta yritystä. Siinä ajassa on ehtinyt toivoa ja pettyä, toivoa ja pettyä....Mulla muuten limis kasvaa, mutta liikaakin. Sitä ei oikein millään pysty korjaamaan, mutta ohutta saa pasummaksi. Hurjasti onnea teille tuohon limiksen kasvatteluun!!

ejeba WOoooooooow! Onnea :flower:.

Yrittäjä83, heh, niin, siis mun mielestä tuo sumuttelu on ehdottomasti inhottavinta näissä hoidoissa. Jos ei nyt siis puhuta "negaamisista" näissä lauseissa.

Mut voi siirtää piinailijoihin. Tänään oli PAS omaan kiertoon :). Yksi sieltä sulatettiin, ja kahdeksan jäi vielä jonoon jos tästä ei tule mitään. Mutta taas :headwall: mennään positiivisin mielin kohti testipäivää.
 
Yrittäjä83, mulla oli tänään 0 ultra ja piikitys alkoi. Ens vkolla kaks ultraa, keräysvko 44. Sumut ja kahta eri piikkä nyt sitten naatiskellaan. Sumut sentään puolittui tänään :) Alku-ultrassa oli alustavasti näkyvissä 8 follia ennen piikkejä. Samoilla aikatauluilla siis mennään :) Jaksamisia!

Ejeba, onnea plussasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs Nonnan veritestistä tuli tulokseksi? Voiko jo siirtää plussanneisiin? :)

Onko jollakulla muulla jotain korjattavaa listalle? Olen hyvinkin saattanut unohtaa päivittää jotain.

-----


Hoitolaiset:

83yrittäjä
........ 1.IVF ................ lokakuu?
amor .............. 1.IVF ................ syys/lokakuu

Dreamer74
......... 1.IVF 1.PAS .......... tammikuu
ejeba ............. 1.IVF ................ syys/lokakuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hilda80
........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 1.IVF/ICSI 2.PAS ..... loka/marraskuu
Jag78 ............. 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu
Jepelis ........... 1.IVF ................ helmi/maaliskuu
johkunen .......... 2.IVF ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 1.IVF 1.PAS........... lokakuu
krisuli ........... 1.ICSI ............... syyskuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF? ............... elo/syyskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
neulatyyny......... 1.IVF ................ elo/syyskuu

Nicci ............. 2. ICSI .............. helmi/maaliskuu
Nirppanen ......... 1.IVF ................ ?
Nonna76
........... 1.IVF ................ lokakuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 1.ICSI ............... syys/lokakuu
simpli ............ 1.ICSI ............... marras/joulukuu
Susirouva ......... 2.IVF 1.PAS .......... lokakuu?
Tillu79 ........... 1.ICSI ............... syyskuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF ................ lokakuu


Testipäivät:

Katjuska-81 ... 1.IVF 1.PAS.......... 26.10.
Rowan79 ....... 1.ICSI .............. 27.10.
Felinae ....... 1.IVF ............... 28.10.
Susirouva ..... 2.IVF 1.PAS ......... 30.10.



Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012
Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ..... LA ?
kerällä81 ..... 1.ICSI ......... LA ?
Anni-78 ....... 1.IVF 1.PAS .... LA ?
ejeba ......... 1.IVF .......... LA ?

Nonna76 ....... 1.IVF .......... LA 25.6.2012




:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jadekivi voipi siirtää plussanneisiin.. :)

Verikoe oli tosiaan maanantaina, ja tuloksen saamiseen meni vuorokausi, elämäni varmaan pisin sellainen.. HCG oli yli 230, vaikka oli vasta pp11, eli raskaus on alkanut. Hedelmöittymispäivän mukaan LA on 25.6. Voi tulla melkoinen juhannus.

Ejeba Superonnittelut!! Ihanan pelottavaa, eikös?

ai joo, ja mulle jäi avaamaton paketti synarelaa, jos joku tarttee, voin laittaa vaikka postissa tulemaan..
 
Viimeksi muokattu:
Ejeballe onnea täältäkin suunnalta =)

Samoin Nonna hienoa että verikoe vahvisti tulokset =)
Mulla pitäisi alkaa synarelat parin viikon päästä, tosin kelan maksusitoumus löytyy, eli jos joku toinen tarvitsee nopeammin/ suurempaan tarpeeseen niin hänelle ehkä soisin iloisen paketin ensimmäiseksi:)

yrittäjä83 saitkin tuossa jo vastausta mutta kerronpa vielä miten mulla pitkä meni:
kp22 alkoi synarela (2 suihketta aamuin illoin)
kp31 alkoi menkat (kp1)
kp6 alkoi pistokset jolloin synarela puolitettiin (1 suihke aamuin illoin), samana päivän 0-ultra
kp11 labra
kp15 labra + ultra, selvisi punktiopäivä
-pistoksia yht. 11päivää, synarela loppui samaan aikaan
kp16 pistin pregnylin
kp18 punktio
ja kp20 kaveri kyytiin
 
Viimeksi muokattu:
Nonna76 ONNEA :) :flower:


Jadekivi, kiitos listan päivityksestä, ja kiva kun jaksat päivittää :flower:. Mulle vois vaihtaa että 2 IVF, PAS, jos jaksat, vaikka sinänsä sillä ei ole merkitystä, mutta itse tykkään vähän seurailla miten monennella rinksalla kukakin on.
 
Onnittelut Nonnalle!!! :heart: Ihanan pelottavaa, nimenomaan! Tässä mielessään miettii "uskaltaako" sitä olla näin onnellinen??? Toisaalta ajattelen, että ollaanpa nyt onnellisia kun siihen kerrankin on aihetta ja jos käy huonosti niin sitten käy. Silloin putoaa entistä korkeammalta..entistä syvemmälle, mutta sen ottaa sitten jos on tarvetta...täytyy sitä uskaltaa olla onnellinen! :heart:
"Keliaakikko-potilailla" on nimittäin hieman suurempi riski että raskaus menee kesken....Nyt on toki tuo sairaus hoidossa, viimeksi kun meni kesken ei ollut koko sairaudesta tietoakaan...sairaus huomattiin vasta naikkarilla....ainut oireilu on ollut jatkuva anemia ja työterveyslääkärit on passittanut milloin mihinkin verikokeeseen anemian takia ja kun alkoi lapsettomuushoidot aluesairaalassa niin sielläkään ei testattu... Jälkikäteen kun sitä miettii, niin keliakia on saattanut olla osasyy tähän meidän lapsettomuuteen jo vuosikausi, mutta kukaan ei ole tajunnut sitä tutkia!!! :(

Onnea, tsemppiä ja jaksamista kaikille!!!!!! :hug:
 

Yhteistyössä