IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Meillä hoidot tehty julkisella puolella ja ainakin nyt tuoresiirron jälkeen passitetaan automaattisesti verikokeeseen. Lugeja siihen asti ja verikoen jälkeen sairaanhoitaja soittaa samana tai seuraavana päivänä ja sitten tulee jatko-ohjeita, tietenkin tuloksesta riippuen....Mikäli vaan maltan en aio tehdä kotitestiä ennen verikoetta, liian monta pettymystä sen suhteen takana.... :(
 
No hei!

Nyt on sitten saatu hcg-arvo, eli pp 14 hcg vain 31:'(. Ensi viikon perjantaina uusi veritesti kuulemma. En vain jaksa enää uskoa. Selviäisi vain pian mitä on tekeillä ja hoidettaisi pois. Niinkin vahvat plussat kotitesteissä siis eivät olleet sitä mitä piti. Palailen kertomaan kuulumiset kuhan jaksan. Olen kuitenkin jo toivoni menettänyt taas kerran.

Jaksuja ja parempaa onnea teille muille!
 
Hei vaan kaikille!

Kirjoittelin tonne syksyn passaajiin mutta tälläkin varmaan passareita on..Täällä myös yksi syksyn passaajista, 2 alkiota siirretty 30.9 muhimaan, molemmat pakastettaessa olivat 4 soluisia ja olivat sulatuksen jälkeen jakautuneet 8 soluisiksi..Limakalvo 10 mm ja kaikki siis hyvin.

Taustaa hieman, ollaan molemmat miehen kanssa himppa alle 30 vee ja väestöliitolla hoidossa v. 2008 alkaen. Tehty 7 OI+IUI, 1 x ICSI (mitään ei saatu pakkaseen) ja nyt sitten kesäkuussa tehtiin IVF josta plussa, mutta suruksi meni kesken kuudennella viikolla. Nyt siis tästä kesäkuun IVF:stä passaillaan.

Olen tämän viikon ollut lomalla ja kahlannut läpi kaikki piinailu-palstat ja päätimpä nyt sitten rohkaistua itsekkin kirjoittelemaan, jospa täältä saisi sitä tärkeää vertaistukea jota ainakin mulla on vaikeaa löytää.

Tänään tein jo malttamattomana herkän testin, puhdas nega, mutta ei kai peli vielä oo menetetty..Onnistuneesta IVF sain plussan pp12. TSEMPPIÄ KAIKILLE HOITOIHIN:)
 
Onneka kauheasti kaikille plussanneille :flower: !!
Aika paljon tosiaan tullut niitä :) Tosi mahtavaa! :heart:

Meillä siis omaan kiertoon olis tarkoitus tehdä siirto, mutta tänään kp 10 ultrassa ei näkynyt mitään! Eli jos en ovuloi, niin taas siirtyy hoidot ja otetaan lääkkeet mukaan. Olen ihan poikki nyt näiden suhteen, ja olo on toivoton. Kun se 40 ikäkin häämöttää liian lähellä.

Maanantaina on uusi ultra jossa sitten selviää tapahtuuko tässä kuussa enää mitään hoitoja.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Ilmoittaudunpa tähän ketjuun kun pari viikkoa sitten IVF-jonoon pääsimme julkiselle puolelle. Olen -76 syntynyt pco-tapaus ja perheessämme on jo 3,5 vuotias luomuihme. Tai ihmeeksi hänet olen käsittänyt vasta tämän pikkukakkostoiveen myötä. Olemme olleet käytännössä ilman ehkäisyä siitä kun esikko täytti ½vuotta.
Vuosi sitten kävimme jo ensimmäisessä inssissä mutta ensimmäisellä yrityksellä oli munasolu ehtinyt irrota ja toisesta yrityksestä ei kunnon johtofollia muodostunut ja sitten olikin jo julkisen puolen kesätauko edessä ja hoitojen jatko jäi syksyn myötä. Jotenkin sitä halusi vielä uskoa luomuihmeeseen.
Noh niin se vaan vuosi taas vierähti ihmettä odotellessa ja hakeuduimme takaisin hoitojen tielle jotka siis alkavat tuossa helmi-maaliskuussa jonon etenemisestä riippuen. Oys:ssa olemme hoidossa.
Nyt vaan siksi tosi pjaska olo koska silloin pari viikkoa sitten alku-ultrassa lääkäri ihmeekseen huomasi multa normi oviksen tapahtuneeksi ja keltarauhanen se siellä möllätteli munasolun kanssa sulassa sovussa. Tämä herätti pienen toiveen että ehkä sittenkään ei hoitoja tarvita, mutta nyt se toivo on mennyt ja hoitoa odotellaan. Ei ole helppoa kuin heinän teko tämä lapsen saaminen, ei henkisesti eikä fyysisesti. Toki itsellä siitä onnellinen tilanne että on jo tuo yksi aarre, mutta ei se sen toisen lapsen kaipuuta poista. Ja on se pidemmän päälle tosi rasittavaakin olla vastailemassa tasaisesti tapahtuviin uteluihin siitä milloin esikoinen saa "kaverin". Nykyään sanon suoraan että eipä tuota ole kuulunut, ja siitä onkin tullut melkein hupia seurailla ihmisten ilmeitä ja reaktioita suoraan kysymykseen saatuun suoraan vastaukseen. Ugh, olen paahtanut. :)
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! :wave: Ihanaa, kun on saatu plussiakin tähän pinoon, onnea! :flower:

Meillä alkaa olla eka hoitokierros lopuillaan ja punktio on tiistaina. Pistin Puregonia 11 päivää, ekat 5 päivää 150 IU ja viimeiset kuusi päivää 225 IU. Seurantaultrissa ei valitettavasti näkynyt kuin muutama isompi folli, ja se harmittaa. Toivottavasti ovat nyt hyviä ja hedelmöittyisivät. Hoitomuotona meillä lukee hoitokortissa ICSI. Olen ihan tyytyväinen siihen, varsinkin kun noita folleja ei nyt paljon tullut ja siittiöissä vikaa. Diagnoosina meillä on tällä hetkellä male factor only. Punktio jännittää aika paljon. Mutta vielä enemmän jännittää, että saadaanko me alkioita ja päästäänkö torstaina siirtoon. Nyt viikonloppuna maha on ollut turvoksissa ja tänään sellainen fiilis, etten oikein mitään jaksa tehdä. Kauheen jännä viikko edessä!
 
Iltaa taas kaikille!

Ja oma napa kaikkein likinnä:
Pistin äsken Pregnylin ja tiistaina sitten punktioon. Siirto olis torstaina tai perjantaina. Ihmeen pienillä vaikeuksilla on mennyt tämä Gonalin pistot yms jutut. Olin varautunut PALJON pahempaan.

Perjantaina ultrassa löytyi 5 + 5 follia, mitkä lääkäri kehui todella hyvän näköisiksi =) hyvä hyvä.... muutamaa vielä odotetaan kypsyväksi.

No nyt rupee vähän jännittään tuo tiistai, mutta luotan siihen että hyvin menee.

Ilmoitelen taas kun jotain kuuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska-81
Hei te konkarit.... Onko joku joutunut sumuttelemaan jarrua hoidossa? Onko se kuinkakin yleistä? Siis sen jälkeen kun on piikittelyt piikitelty ennen punktiota?

Mulla vähän ressiä pukkaa kun pääsisin kanadanreissulle heti siirrosta seuraavana viikkona, mutta nyt pelkään josko se kuitenkin jostain syystä venyy se hoito niin sitten menee matka plörinäksi... Pitänee ottaa klinikkaan yhteyksiä ja varmistella.
 
Voi ei, jadekivi :'(

Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu juuri nyt. Lämmin halaus sinulle :hug:

Kunhan jaksat päivitellä listaa niin minäkin olen sitten 2. icsiin siirtymässä (kun meillehän ei jäänyt pakkaseen mitään :mad:). En vain kyllä yhtään tiedä miten kauan pitää odotella, kun vain tulis se vuoto pian ja alkais uusi kierto.
Pitää vielä käydä veritesti antamassa torstaina, mutta kotitestit on negoja jo. On tämä vaan niin per.....tä välillä, mutta jostain sitä vain aina toivoa löytää uuteen koitokseen.

VOIMIA KAIKILLE JA PIINAILIJOILLE ONNEA MUKAAN!
 
Iltaa,

Pahoittelut kaikille jolle ei toivottua tulosta ole tullut ja ONNITTELUJA kaikille onnistujille!!!

Mä sain bongattua viikonloppuna oviksen joten keskiviikkona on sitten PAS aika...siirretään molemmat alkiot jos vaan selviävät sulatuksesta.

Tervetuloa kaikille uusille hoitolaisille!!!
 
Hei Kaikille Kanssasisarille

Nyt se on virallista... Meidan IVF ei onnistunut!
Hormonitaso oli laskenut ennestaan ja nain ollen laakari kaski lopettaan kaikki laakitykset. Itkut on itketty ja katse kohti tulevaisuutta...

Tehdaan sitten eka PAS tammikuussa, joten siirryn taustalle sita odottelemaan...:wave:
 
Jadekivi ja Dreamer pahoitteluni :hug:
On se vaan ihmeellistä, että ei tuu onnistumisia. Itse tein malttamattomana eilen pp 10 testin, joka "yllätysyllätys" oli nega :mad: en voinu vastustaa kiusausta ja nyt saa sitten kärsiä..olis varmaan pitäny odottaa rauhassa perjantaihin asti, mutta tehty mikä tehty..no perjantain veritesti tulkoon sitten lopullisen tuloksen ja viimeisen naulan tähän arkkuun :'( 5 vuoden odotus ja kaikki nämä pettymykset..tuntuu, ettei oikeesti enää jaksa..vaikka tää oli meidän eka ivf, niin silti olo on niiiiin LYÖTY!!!
 
HCG alle 3, eli mitään ei tosiaankaan ole edes yrittänyt tapahtua. Paska kohtu, kun edes priimat alkiot ei tartu.

En käsitä, miten me ollaan luomusti saatu raskaus alkuun pari vuotta takaperin, kun nyt ei onnistu hoidoillakaan. Lääkäri kun piti luomuraskautta hyvänä merkkinä, vaikka kesken silloin menikin. En ois ikinä uskonut silloin, että tässä me vielä tänäkin päivänä odotamme esikoistamme saapuvaksi.

Lääkärillä oli tänään täyteen buukattu päivä, joten soittelee mulle huomenna jatkosta. Toiveissa olis, että saisin jonkun pistoslääkkeen omaa kiertoa tukemaan ja tehtäis PAS taas heti seuraavaan kiertoon. Lääkkeellinen PAS ei tunnu nyt hyvältä vaihtoehdolta, kun on vähän kiire noiden alkioiden suhteen jos meinataan ehtiä ne käyttämään ennen klinikan joulutaukoa ja vuodenvaihdetta.

Ai miten niin ei ole luottoa onnistumiseen? :headwall:
 
Isot pahoittelu Dreamerille, jadekivelle ja Niccille :'(

Jadekivi meillekin tuli luomuplussa noin puolen vuoden yrityksen jälkeen syksyllä 2008. Tuli ulos kovien kipujen kanssa muutaman päivän sen jälkeen kun menkat olisi pitänyt alkaa. Itse olen lohduttanut ja koitan edelleen lohduttaa, että jos alkio ei ollut tarpeeksi hyvä kuitenkaan kehittyäkseen loppuun asti, niin parempi tulla ajoissa pois! Mutta ei tämä ajatus aina oikein auta :| No sen jälkeen ei ole mitään kuulunut mutta koitetaan pitää vielä toivetta yllä vaikka hoidoissa ollaan!!! Toivottavasti pääsette pian PASiin!

Nicci meillä oli/on sama tilanne, ei mitään pakkaseen ekasta IVFstä! Harmitti tosi paljon, vieläkin vähän, mutta nyt odottelen kuukautisten alkua viikon päästä jo innolla että päästäisiin uuteen hoitoon ilmoittautumaan.
Käytätkö muuten vielä lugeja? Mulla alkoi vuoto päivän päästä siitä kun luget lopetin.
 
Täällä punktiosta selvitty. Mulle saalis oli aika pettymys, vain 3 munasolua! Kamala vaiva ja tuollainen tulos... Ihmettelinkin aamulla, että miten olen niin kipeä, vaikka ei pitäisi olla kovin montaa munarakkulaa. Lääkäri sanoi, ettei sillä määrällä välttämättä ole tekemistä sen kanssa. Tänä aamuna oli siis jo melko vaikeaa ja kyllä hoitajakin sen jo huomasi kun kutsui sisään. Itse toimenpide meni ihan hyvin. Vasemman puolen operointi sattui kyllä, mutta onneksi sain sitä kipulääkettä. Sen kivun kyllä kesti, vaikka mies sanoikin jälkeenpäin, että ilmeeni näytti aika tuskaiselta. Onneksi mies oli mukana, sain puristaa kättä ja muutenkin oli paljon parempi olla niin. Oikea puoli ei tuntunut oikeastaan ollenkaan. Mutta eihän minulla tosiaan ollut paljon kerättävääkään. :( Kipuileva olo on vähän vieläkin, nukuin äsken päikkärit. Ja tämä istuminen ei kovin hyvältä tunnu. Nyt kyllä jännittää, saadaanko me edes mitään siirrettävää. Pakkaseen asti jos jotain menee, niin se on jo lottovoitto tuolla määrällä. Olen nyt tosi pessimistinen tämän ekan kierroksen suhteen, mutta silti tiedän, että sydän särkyy varsinkin, jos ei päästä edes yrittämään. Huomenna polilta soitetaan, onko joku hedelmöittynyt.
 
Jadekivi, Dreamer, amor, Nicci :hug: :(.

Rowan79 hirveästi peukuttelen että kaikki menee hyvin. Vaikka tämä on täällä miljoonaan kertaan sanottu, niin sanon vielä, että yksi siihen vaan tarvitaan. Ja voihan sulla kaikki hedelmöittyä. Toivotaan kovasti.
Sitä on hedelmöittymis tietoa on aika kurja odottaa, mutta uskon kyllä että sullakin menee ihan hyvin sen suhteen :). On se vaan ihanaa kun on nuo miehet mukana :). Vaikka eivät paljoa pysty tekemäänkään, ja vaikka eivät paljoa puhuisikaan, niin on se silti vaan tosi iso tuki ja auttaa jaksamaan.

Meillä oli eilen uusi ultra, ja olikin ihana lääkäri! Ekaa kertaa meillä. Mä menin ihan sillä mielellä ettei tästä tule mitään. Yhden munarakkulan bongas sieltä, ja oli kauhean positiivinen. Se positiivisuus tarttui muhunkin, ja mietin että vähän enemmän sais olla tuollakin sellaista tsemppaamista. Vaikka siis hoidot ei onnistuisikaan, niin parempi se on olla positiivisella ja iloisella mielellä kuin että etukäteen potkia laatikoita ja murehtia. Koska niitä on kyllä tullut potkittua :|.

Nyt siis alan testaamaan ovista, tänään olis pitänyt, mutta vastoin lääkärin määräystä en tikuttanut, koska olen 100% varma (kuten se lääkärikin oli) että ei tule vielä plussaa, ei edes huomennakaan, mutta silloin aloitan.

Katotaan nyt tuleeko sitä ovisplussa, ja päästäänkö siirtoon. Ens ma-ti se menee näillä näkymin, jos on mennäkseen.
 
Mutta vielä amor että pp10 on TOSI aikaista testille. Esim. mun siskolla on neljä lasta, eikä yksikään ole näyttänyt plussaa ennen kuin menkat on olleet reilusti myöhässä. Ja raskautuu vielä sormia napsauttamalla, jos sillä nyt on mitään tekemistä tämän kanssa.
 
Olen täällä jännäilly kaikkien puolesta ja lueskellut mitä tuleman pitää...
Eli meillä lapsettomuutta takana 3,5v. Tänään tuli puhelu hoitosuunnitelmasta, ja jännitys alkoi. (toki oon jännäilly jo pidemmän aikaa mut nyt se lisäänty...)
Meillä lapsettomuus johtunee aikapitkälti miehestä. Siittiöiden laatu todella vähäinen.... Biopsista löytyi 21 joista puolet oli liikkuvia ja miehelle ei voi tehdä kun enään kerran biopsin... Joten nyt vaan kaikki peukut pystyyn että ekasta ivf:stä onnistuu...
..ja jotenkin usko mennyt kun täällä on lueskellut teidän muiden kertomuksia...
Tosin vikaa on minussakin, hieman ylipainoa ja vähän myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, siihen on kylä jo lääkitys alotettu...
Noh kävi miten kävi pakko on yrittää ettei jää asia kaivertaa meiltä... :)
 
Hei tätskät!

Johan täällä on apeita tuntemuksia ja kokemuksia toisensa perään... Se on taas tää syksy kun vielä synkentää... Ja on tässä pinossa kyllä uskomattomia epäonnenkertymiäkin ihmisillä. Jaksamista siis kaikille huonoja uutisia saaneille...

Meillä sumutellaan nyt pikällä toista viikkoa. Mensujen olis pitänyt alkaa jo sunnuntaina viimeistään mutta eipä ole vielä alkanut... Ei edes tiputa...
Kuinka paljon teillä on sumut myöhästyttäneet mensuja? Joskus perjantain paikkeilla kramppasi maha ihan järkyttävän hirvittävän paljon. Soitin jopa hoitajalle ja kysyin pitääkö olla huolissaan... Hän oli sitä mieltä että seurataan päivä tai pari... Että olis voinut olla vaikka myöhäinen ovulaatio (joskin en ole koskaan moista menkkakramppia siitä saanut)

Synarelan mausta: :D Se on totta, että ei siihen makuun totu, mutta se ei vaan tunnut pidemmän ajan jälkeen enää niin järkyttävältä. Huomasin myös että vahvat maut kuten mynthon tai listerine ei todellakaan auta... Kuin ei myöskään maidon tai veden juonti... Paras apu on halpa ja huono ksylitolpurkka. Joku piparminttupurkka mistä lähtee äkkiä maku ja siitä tulee sellanen pistävän tunkkanen purkka. Se maku peittää kurkussa valuvan sumutteen TODELLA hyvin.

Maanantaina 0 ultra ja keskiviikon tienoolla toivottavasti alkaa piikittelyt vihdoin!!
 
yrittäjä83 mulla menkat tuli ajallaan synarelasta huolimatta mutta kai se riippuu taas ihmisestä. Kirjoittelen yhdellä suljetulla keskustelupalstalla myös ja siellä oli käynyt luomuihme kesken hoitojen... en siis halua herättää turhaa innostusta mutta kaikki on siis mahdollista ;)
Mulla alkaisi toinen kierto synarelan käyttöä parin viikon päästä toivon mukaan ja onneksi makumuisti on tyhjentynyt joten "innolla" odotan taas uutta satsia :)

Mielenkinnosta vielä kyselen, piikitteleekö joku menopuria ja hieman runsaampaa annosta???
Mulle määrätty seuraavaan hoitoon annoskokona 300 ja ilmeisesti niillä lääkkeillä joutuu hieman "leikkimään" riippuen mitä pakkauskokoja sattuu saamaan... vai oliko niin että yhdessä ampullissa ei noin paljon lääkettä edes ole?! No kyllähän tämä selvinnee ennemmin tai myöhemmin!

Rowanille peukut pystyssä että siirrettävää löytyy!!!
 

Yhteistyössä