IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

No nyt on tullut oire, joo....
En oo elaissani ollut millekaan allerginen, ja nyt yhtakkia laastarille!!!
Paivittain ku on pistetty se progesteroni piikki, ni on laitettu laastari paalle ja eilen huomasin etta takamusta kutitti. En sillon kiinnittanyt huomiota, mut tanaan kun laitoin vatsalle laastarin et pysyis estrogeni laastari lappu paremmin paikallaan, ni alko parin tunnin paasta polttelemaan ihan sikana vatsaa ja huomasin et laastarin liimaosa oli oikeen polttanut punaset renkaat ymparilleen ja sama loyty takamuksestakin! Uskomatonta?? Voi olla et latex on syyna, ja ostettiin latexittomia laastareita huomiseksi, mut huomen sen sit nakee.... Outoo....

ja sit naa pelot ja huolen aiheet. Tiistai illallahan mulla oli kova yskanpuuska, ja tietysti varoin vatsaa ja jannitin vatsalihaksia, ja illalla tuntu et lihakset oli ihan kipeet kun yskin vielakin... sit aloin itkee, et nyt oon aiheuttanut painetta tonne vatsaonteloon ja alkiot lentaa siella ulos kohdusta... AAAARRRGGGGHHH! Ihan sekopaiseksi tassa on tulossa. Itkettaa koko ajan, et ei taa kuitenkaan onnistu. Mieskin sanoi mulle, et "oot nyt kolme viikko pistany ittees noita hormoneja ja nyt sit vikalla viikolla alat itkemaan. me ollaan tehty kaikki mita voidaan, nyt vaan odotetaan ja toivotaan parasta."

Oikeessahan se on, mut on taa piinailu piinallista!!! :headwall:
 
Negat tuli :( Eli siis tuoresiirto ei tuottanut tulosta, yhden kierron jälkeen tarkoitus jatkaa PAS:eilla, jos on jotain siirrettävää siinä vaiheessa selviytynyt pakkasesta.

Aika takki tyhjä olo tällä hetkellä. Välillä ahdistaa ja tulee tunne, että kohdussa on varmaan jotain vikaa, miksi ei homma edes lähtenyt yhtään käyntiin, mutta välillä sitten yritän ajatella, että vaikka ei kohtu olisikaan raskauden alkamiselle paras mahdollinen, niin jos vaan riittävän monta kertaa jaksaa toistaa niin ihan hyvin voi onnistuakin. Mulla vaan on niin pitkä lapsettomuushistoria takana ja miehen simpat ovat aika vähäisiä myös.

Juteltiin kumminkin miehen kanssa ja päädyttiin siihen, että jatketaan tarvittaessa vaikka lahjoitusmunasoluilla, jos miulla tulee ikä vastaan. Että tuosta ajatuksesta saa vähän kannustusta. Saa nähdä kuinka pitkä tie oikein on edessä. Tai siis jatketaan niin pitkään kun rahat riittää (ja tietysti kunto kestää). Mies jää työttömäksi puolen vuoden päästä, joten aion pyytää seuraavalla käynnillä Väestöliitossa lähetteen julkiselle puolelle, jos vaikka edes yhden IVF:n voisi siellä tehdä. Selvittäisiin siitä ajasta, kun mies hakee uutta työtä.

Mutta tähän menee kyllä kaikki rahat ruoan ja asumismenojen kanssa ja nyt joutuu noita ruokakulujakin katsomaan aika tarkkaan. Mutta rahanmeno ei haittaa, ainoastaan siinä tapauksessa, jos rahat loppuvat ja joudutaan sen takia hoidot lopettamaan.

Yritän nyt olla ajattelematta tätä koko asiaa, vaikka vaikeaahan se on. Jos vaikka yrittäisi keskittyä elämässä niihin asioihin, jotka ovat hyvin.
 
Uusille tervetuloa ja krisulille pahoittelut negasta :hug:

Jadekivi: mulla tehtiin PAS luomukiertoon ilman hengähdystaukoja. Ei vaikuttanut IVF-prosessi millään tavalla kiertoon. Tukena on nyt luget (2x2/päivä).
---

Mietiskelin tuota jenkkien lepo-kehoitusta siirron jälkeen... Ainakin mun logiikalla luulisi, että kohtuullinen liikunta pitää verenkierron kunnossa ja edesauttaa kohdun limakalvon muodostumista. Mutta tää on vaan mutu.

Onko kenellekään muulle lääkäri sanonut, että IVF:n jälkeen luomuraskaus olisi todennäköisempi kuin muuten (siis jos ei mitään vikaa ole)? Leikittelen ajatuksella, että nyt PAS:n jälkeen kohdussani kasvaa kaksi alkiota, joista toinen on luomu ja toinen pakkasukko. Tämä on kuulemma mahdollista, hih. Ei, vaan oikeasti tällä hetkellä tuntemukset ovat negatiivisen puolella, kun mitään oireita ei ilmaannu. Ei jaksaisi piinailla enää!

Jaksamista piinailijoille ja kaikille muillekin.
 
Tänään ultrassa ja punktiopäivä on ensi viikon tiistaina! Hemoglobiini oli taas matala, joten nyt otetaan myös lisää rautaa...Kaksi iltaa vielä pistoksia, sitten pregnyl ja sitten "vapaapäivä" pistoksista! =)
 
Krisulille ja Tillu79:lle isot halit ja pahoittelut...

Huoh. On se nyt kumma ettei tassa ketjussa paasta plussaamaan!
Pelottaa itseakin jo valmiiksi tuleva veritesti ja en aio ees kiduttaa itseani
pissimalla tikkuun. Saa nahda.
Eipa ole oireita eika tuntemuksia.
Torstaina sitten "tuomion paiva". :kieh:
 
Krisulille ja Tillu79:lle kovasti voimia!! :hug:

Jadekivi, kiitos kun jaksat päivittää listaa, meillä muuttui aloitus lokakuulle.

Juu, siis huomenna punktioon (edellisen kirjoituksen jälkeen, ne kolme munaa ovat lisääntyneet kuudeksi) Lääkäri epäili, ettei parempaan tulokseen päästäis, vaikka pidettäis pausskikin, kun oikeet munasarjat on kokonaan pois pelistä.. :/

Punktio ei oikeastaan edes jaksa jännittää, enemminkin se, että löytyykö mitään käyttökelpoista, ja jos, niin hedelmöittyykö ne..

puregonin tai jännittämisen ja odottamisen oireena järjetön väsymys, ihan koko ajan, ja mikään ei kiinnosta, ei huvita.. mutta jospa tää tästä, eilen illalla tosiaan pistin sen pregnylin, piikki tuntui paksulle verrattuna kynän neulaan, ja lääke itsessään kirveli.. :( Todellakin toivon, kaiken tän väsymyken keskellä, että lopputulos olis se kaivattu plussa.

Voimia tosiaan jokaiselle hoidossa mukana olevalle, vaiheeseen katsomatta, sillä niitä tää tosiaan tarvii, kera rautaisten hermojen.

ja jokaiselle jo piinailevalle, supertsempit!!
 
Hei kaikille!

Piti tulla kattoo mitä tänne kuuluu. Mulla nyt siis pp9 ja jännitystä ilmassa :kieh:. Pp7 illalla oli menkkakipuja ja olin varma et vuoto alkaa viim. aamulla(oman kierron mukaan ois alkanu). Eipä ole kuulunu tätiä! En tietenkään voinut olla tekemättä testiä, ja ihan kuin haamun olisin nähnyt!! Tein yhden jääneen ovistestin ja se olikin positiivinen. Siis voisiko olla mahdollista että jotain tapahtuu sisälläni? Ei auta kun toivoa ja testailla uudemman kerran... Piinaa :mad:
 
Krisulille ja Tillu79:lle voimia! :hug:

Täällä Pregnyl äsken pistetty, lääkkeen sekoittaminen tuntui hankalalta, varsin ampullin avaaminen..ja puregonien jälkeen neula oli huomattavasti paksumpi ja lääke kirveli...Mieliala heittää ihan laidasta laitaan, jos tässä on ollut hermona aikaisemmin niin nyt tässä vasta hormonihirviöitä ollaan...minulla siis ensimmäinen kierros menossa...meneeköhän näiden lääkkeiden vaikutus sitten nopeast ohi vai? No sitten tietenkin alkaa se odottaminen ennen verikoetta. Hirvittää jo etukäteen jos menkat alkaa ennen verikoetta....ensin täytyy tietenkin odottaa punktion jälkeen tuleeko sieltä mitään mitä voi siirtää takaisin....Voimia kaikille tulevalle viikolle! :heart:
 
Perässä tullaan! ;)

Ensinnä tsemppiä vielä lopuille piinailijoille ja pahoittelut niille joille piinaaminen oli taas turhaa... :( Plussia olis kyllä pitänyt jo alkaa ilmestymään tähän kuuhun kun on niin monta piinailijaa..

Vihdoin meillä päästiin sumutteluihin asti ja hoito virallisesti käyntiin... (johan tätä on kuukausi tolkulla odotettu) Sumuttelu... hyi yök! Vihaan nenäsumutteita... Olen aina vihannut. En pidä siitä kun ne valuu nielussa ikuisuuden ja maistuu...

Nyt olin sitten lukenut että tää synarela maistuu tosi pahalle... Erikeepperiksi joku sitä tituleerasi ja aamusella vihdoin kärsääni sitä suihkin. Ensimmäinen suihkaus... Tää on ihan jees... Toinen rööri... No ei tää niin paha oo.. Sitten alko aivastuttaa... ja aivastutti oikeen todella (ei saa aivastaa... ei saa aivastaa... se oli ohjeissa kielletty)

Tämän jälkeen olin täysin sitä mieltä että ihan turhaan on ihmisiä tästä peloteltu että maistuu pahalta ja on inhottavaa... Tää oli ihan jees eikä maistunut kovin pahalta..: VIELÄ!! Olin jo miettimässä kuinka käyn kirjoittamassa että katin kontit niitä sumuja mitään kannata pelätä...

Nyt en ole enää sitä mieltä... Toivon vaan että joku pystyy sanomaan että siihen tottuu... Kurkkuun valuessa maistuu ja tuntuu hiuslakalle... Ehkä hiukkasen sitä aromia mukana kun hammasta paikataan ja paikka-aineen alle laitetaan se pestävä tartunta-aine. Yyyyyyh...

Mä niin odotan että pääsen piikittelemään ja että pääsen eroon tosta pikkupullosta.
 
Omanapa: Punktion tulos 3 käyttökelpoista munasolua, huomenna saa soitella onko hedelmöittyneet, huh. Punkito oli oikeastaan kivuton, epämiellyttävä ehkä joo, mutta sattunut ei lainkaan (lääkitys kyllä kohdillaan, ihan kun olis ollut kamalassa kännissä)

ei pahoinvointia, ei jälkiseurauksia -> kolmevarttia punktion jälkeen pääsin kotiin. :) Helppo homma, ei kannata jännittää etukäteen..

Torstaina on nyt sit siirto (jos sieltä yksikin muna hedelmöittys..) ja toive lääkärille kyllä esitettin, että kaksi matkaan jos vaan hedelmöittyy kahta.

ja Jadekivi listaan voi päivittää, et meillä testipäivä 17.10
 
Varovaisia onnitteluja Nicci...kyllähän monet sanoo että ovistesteillä on saanut plussia ennen virallista plussaa. Toivotaan että haamu vahvistuu oikeeksi plussaksi...olis jo tähän porukkaan parempi alkaa niitä plussia tulemaan|O

Tervetuloa tosiaan uusille kirjottelijoille. Mä olen tosiaan pidelly tarkotuksella hiljaiseloa taas hetken kun ei ole ollu mitään raportoitavaa.
Viime viikolla tosiaan käytiin jo PAS suunnittelussa ja lääkäri olikin sitä mieltä että jos tässä kierrossa plussan ovistestiin saan omin avuin niin siirto voidaan tehä jo tähän kiertoon. Huomenna olen menossa uudestaa ultraan eli lääkäri kattoo onko limakalvo ruvennu paksuuntumaan tarpeeksi.
Eli jos vaikka tällä viikolla saisin plussan niin ens viikolla olis sitten pas siirto, jos ne siirrettävät vaan selviää. Ovat kuulemma pakastettu yhdessä joten ollaan sitä mieltä että ne siirretään molemmat, olis kuulemma ollu kyllä mahollista pakastaa se toinen vielä uudelleen.

Tsemppiä mimmit piinailuihin ja hoitoihin...

Jadekivi mulla on siis meneillään 1.IVF/1.Pas. eli siirto lokakuun aikana näillä näkymin. Kiitos päivityksistä=)
 
Heippa! Pp11 menossa ja edelleen verta tiputtaa- tosin niin vähän, et sidettä ei oo ainakaa vielä tarvinnu. Aamulla tein Sofi one step testin ja negaa näytti.
Nyt illalla tein sitte vielä ton Predictorin early testin, jolla pitäs plussa näkyä jo 4 päivää ennen menkkoja. Seurasin testiä muutaman minuutin ja oletin sen olevan nega. Unohdin sen pöydälle ja noin 15min kuluttua vilkaisin, niin siinä oli kontrolliviivan lisäksi toinen punainen selvästi näkyvä viiva.
Enpä vaan taida tuohon uskoa, ku on predictorista kyse- tosin se ei mikää viivanpaikka ollu kun ihan selvä punainen.
Minkäänlaisia oireita ei enää ole- tissikipukin on loppunut jo muutama päivä sitten. Kyllä ne taitaa menkat kuitenkin alkaa..
 
Heippa pitkästä aikaa,
Käyn täällä säännöllisesti jännäilemässä kaikkien puolesta, vaikken aina kirjoitakaan mitään. Kyllä taas on jännät paikat monilla! Suuren suuret pahoittelut niille, joiilla hoito ei ole onnistunut. Varovaisia onnitteluja ainakin Nicci ja kentiesTillu79!:)

Itsellä on nyt hoidon suunnittelu julkiselle tehty ja ensi vuoden puoleenhan se oletetusti venyi, punktiota lupailtiin viikolle viisi, eli tammikuun loppuun.
Jadekivi:Viitsisitkö lisätä listaan, kiitos?
Lyhyellä kaavalla olisi tarkoitus hoitoja aloitella.Jännäilen täällä sitten yksinäni, kun te muut olette plussanneet alta pois.:D
Kaikin puolin positiivinen mieli tuosta käynnistä jäi ja nyt vaan odotusta (taas) sinne tammikuulle. Kuinka paljon ennen punktiota pistokset aloitetaankaan?!?!
(Voisin aloittaa jo nyt, niin tapahtuis edes jotain konkreettista...)

Valtaisat tsempitykset taas kaikille kanssasisarille ja valoa syksyn pimeyteen!!!
 
Täällä valmistaudutaan huomiseen punktioon..... hieman jännittää, mutta luotan siihen että kipulääkkeet tehoaa! Pistoshoidot ja nenäsumute ohi ainakin tällä erää...tsemppiä kaikille!!!!!!!!!!! :heart:
 
Mä vietän myös nyt hiljaiseloa vielä pari viikkoa mutta käyn toki lukemassa muiden kuulumisia :)

Tsemppiä punktioon menijöille ja kavereita hakeville sekä piinailijoille :)
Niccille sekä Tillulle peukut pystyssä että viivat vahvistuisivat =) Josko se plussa-tili täällä vihdoin aukeaisi!!!

Katjuska tosi hieno juttu jos pääsettekin passiin jo nyt!

Yrittäjä83 en tiedä voiko sanoa että makuun tottuu, mutta mä en lopussa niin selvästi huomannut edes makua. Mua eniten haittasi päänsäryt joita se aiheutti, toivottavasti säästyt niiltä!
 
Moikka pitkästä aikaa!

Ihan ensiksi krisulille pahoittelut negasta :hug:
Niccille varovaiset onnittelut ja tillulle myös, toivottavasti pysyy plussana :)

Mulla ois huomenna testipäivä. Tosin ajattelin että en edes testaa, perjantaista alkaen on tuntunu että menkat alkais, joten eiköhän ne viimeistään huomenna ala. Viimeks alkoi kaksi päivää ennen testipäivää,joten ehkä hieman voiton puolella ollaan. Tissit on aivan kamalan kipeet, saatta kyllä johtua lugeista.
Mieli on aika maassa vaikka tuomiota ei ole vielä tullutkaan. Tosin tiedän että negaa näyttää, joten ees sen takia ei ole kiire testata..

Millonhan se plussajuna saatas käyntiin tässä ketjussa?
 
Punktiossa käyty, pari tuntia toimeenpiteen jälkeen kotiin. Toimenpide sujui nopeasti ja suht kivuttomasti ja ainakaan toistaiseksi ei ole tarvinnut turvautua kipulääkkeisiin. Munasoluja kerätty 14, saas nähdä hedelmöityykö niistä sitten ykskään....torstaina olisi sitten alkionsiirto.... jännittää...ja tietynlainen helpotus että ollaan jo näin pitkällä!!!!! :)
 
Nicci ja Tillu varovaiset onnittelut:flower:
Nonna noh, mitkä oli uutiset, ovatko hedelmöittyneet?

Itselläni on kovat menkkatuntemukset vaivanneet JO pp 1 lähtien..ja nyt vasta pp4..siis on tää vaan yhtä piinaa koko ajan..tuntuu, ettei muuta osaa ajatellakaan..kyllä todellakin sais plussia alkaa tulemaan tällä menolla. TSEMPPIÄ KAIKILLE! MISSÄ HOIDONVAIHEESSA SITÄ NYT ITSE KUKIN ON :wave:
 
taas omanapa: puhelu klinikalle, ja haaveet kahden alkion siirrosta sai unohtaa.. Vain yksi hedelmöittynyt. :( huomenna saa sitten väliaika tietoja, josko on jakautunut normaalisti, että päästäänkö edes siihen siirtoon torstaina..

mieli maassa, vituttaa suoraan sanoen, kaikki myrkynmakuiset sumut, piikitykset, jatkuvat gynen käynnit, hormoonihirviö olot, ja loputon tulosten jännitys ja odotus, ja mikä on tulos??

eipä auta, halu vauvaan on NIIN iso, että kyllä se lopulta on tän kaiken arvoista, luulisin, ei muuta kun uusi kierros, jos tämä ei tärppää.. näillä mennään tällä kertaa. Huomenna lisää.
 
Hei kaikille!

Oon yrittäny kaikessa rauhassa piinailla täällä taustalla, vaikeaa on ollut, aika on mennyt niin hissuksiin ja olot on vaihdellut kovastikin, mieli on ollut alavireinen...

Pp4-pp5 oli kipuja, nopeasti ohi meneviä, mutta välillä otti niin lujasti kipeää että teki mieli mennä kaksin kerroin :(
Pp6-pp9 oli menkkamaista jomotusta oikein reilusti, vessassa käynti pelotti, oli tunne että kohta lorahtaa ja reilusti :mad:

Sitten kivut loppui kuin seinään, nyt pp 12 ja otin varaslähdön testaamiseen, apteekin omaan testiin tuli plussa :heart: torstaina virallinen testipäivä ja silloin teen sitten vielä testin. Huh huh... sekavat tunteet :rolleyes:

Kaikille kovasti voimia ja tsemppiä! Tässä menee tunteet niin laidasta laitaan aivan 100 lasissa, että päänuppi vain tutisee... pienin askelin, ei muu auta :heart:
 
Kerällä81 Ihan mahtavaa!!! Isosti Onnea:heart:...nyt se plussajuna näyttäis pysähtyvän tänkin ketjun kohdalla. Antaa taas niin paljon toivoa että onnistumisia tulee!

Nonnalle tsemppiä että siirtoon asti pääset. Mutta jos ei niin uutta vaan putkeen..eihän siinä muukaan auta!

Muille kans kovasti tsemppiä hoitojen saralla....kuka missäkin vaiheessa on! Peukut on pystyssä jokaiselle.

Mä kävin jälleen lääkärillä ja arveli että saisin ehkä sunnuntaina plussan ovistestiin joten sitten olis pas ens viikolla tiedossa. Toivottavasti sen plussan saisin luomuna nyt että pääsis siirtoon.

Plussatuulia:heart:
 
Terve kaikille!

kerällä81 :flower:ONNEA PUSSASTA:flower: ja Nonna76 sinulle uskoa onnistumiseen. itse oli kanssa aivan maissa kun 1 ainokainen jakautui ja pakkaseen ei jäänyt mitään (usko ei ollut kovin kova onnistumiseen tuoresiirrossa).

Eli nyt pp11 ja kaunis vaaleanpunainen viiva testi-ikkunassa!!!!! Olo on aivan taivaallisen sekainen :heart:, mutta odotan silti varmennusta perjantain veritestistä!

Hilda80 Mulla oli pitkäkaava, joten en osaa sanoa miten ne menee lyhyessäkaavassa. Minä aloitin pistokset 7.9.11, ja pregnyl sitten 19.9.11 ja punktio 21.9.11 ja alkionsiirto 23.9.11.

KAIKILLE HIRVEESTI VOIMIA HOITOIHIN JA PLUSSATUULIA PIINAILIJOILLE. VIELÄ SUUREMMAT PAHOITTELUT TÄLLÄ KERTAA EPÄONNISTUNEILLE, MUTTA ME NAISETHAN EI LUOVUTETA VÄHÄLLÄ!!!
 

Yhteistyössä