IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Terve taas

Olen liikkeellä, pessimisti ei pety -asenteella taas tänään. Kertoisitteko mulle, et jos ja KUN:mad: tästä hoidosta(kaan) ei tule sitä toivottua ++++, niin kuinka kauan täytyy odottaa, että voidaan aloittaa 2. ivf/icsi hoito?? Eivät antaneet mulle vastauksia, kai eivät halua epäuskoa luoda piinapäiville. On tää vaan niin rankkaa :stick: kun joka toinen päivä epäusko valtaa mielen ja joinakin päivinä taas pieni käppyräinen ukko nimeltä Toivo käy kylässä .
 
ON: Nyt pitää odottaa että kroppa kuulemma palautuu sitten voidaan tehdä PAS eli se menee marraskuuhun ja koska sitten kierrot tulee niin että ollaan reissussa ja joulukin tulee niin 2.IVF siirtyy pakostakin ensi vuoteen ja maksukaton täyttymisestä ei juuri iloa mulle ollut :headwall: Alkio on pakastettu yhdessä eli molemmat sulatetaan ja mikäli selviää niin siirretään eli 1 PAS ja sitten 2.IVF alkaisi. Siirryn siis taustalle :wave:
 
Olen pysytellyt taustalla kun eka IVF on sattuneista syistä vaan siirtynyt ja siirtynyt... Ensi viikolla pääsen aloittamaan Puregonin pistämisen, annos 250. Onko teillä tietoa onko tuo annos ns. iso vaiko pieni? Hirvittää jo etukäteen sivuoireet vaikka eipä tässä etukäteen kannattaisi hermoilla.
Näistä lapsettomuuteen liittyvistä kommenteista. Tänään vuotta vanhempi ystäväni kommentoi (hänellä 7 ja 3 vuotiaat lapset), ettei kyllä enää tässä iässä kannata lapsia hankkia kun ei niiden kanssa jaksa samalla lailla kuin nuoremmat :) Voi helevata....
 
Heips kaverit. Taalla olis yks uunituore piinailija. Tanaan kaytiin klinikalla ja on nyt laitettu kaksi blastokysta-kyytilaista. :heart::heart:
Mulle sanottiin et testi olis jo 6.10. eli kaks viikkoo punktiosta.

nyt sit jannitetaan ja pelataan sinne asti...
 
  • Tykkää
Reactions: Give
Laitetaankos naiset tätä listaa kuntoon pitkästä aikaa? Mä voin muokata sitä kyllä, jos vaan laitatte mulle mahdollisia korjauksia. Tänne tulee niin hirveästi tekstiä, etten pysy kaikkien jutuissa kärryillä joten jos joitain testipäiviä on mennyt ohi tai jotain muita virheitä löytyy niin infotkaa! Ja jos joku uusi keskustelija puuttuu listoilta, niin laittakaa siitäkin mulle maininta :)


Hoitolaiset:

83yrittäjä
........ 1.IVF ................ lokakuu?
amor .............. 1.IVF ................ syys/lokakuu
Anni-78 ........... 1.IVF 1.PAS .......... syyskuu
Dreamer74
......... 1.IVF ................ syyskuu?
ejeba ............. 1.IVF ................ syys/lokakuu
Euphonia
.......... 1.IVF ................ lokakuu?
Felinae ........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Guess82 ........... 1.IVF ................ loka/marraskuu
Hilda80
........... 1.IVF ................ tammikuu
jadekivi
.......... 1.IVF/ICSI 1.PAS ..... syyskuu
Jag78 ............. 1.IVF 1.PAS .......... marraskuu
johkunen .......... 2.IVF ................ marras/joulukuu
Katjuska-81 ....... 1.IVF 1.PAS........... lokakuu
kerällä81 ......... 1.ICSI ............... elo/syyskuu
krisuli ........... 1.ICSI ............... syyskuu
lumileopardi ...... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Mangu76 ........... 1.IVF? ............... elo/syyskuu
MiiJane ........... 1.ICSI ............... lokakuu?
neulatyyny......... 1.IVF ................ elo/syyskuu
Nicci ............. 1.IVF/ICSI ........... syyskuu
Ninnu77
........... 1.ICSI ............... heinä/elokuu
Nirppanen ......... 1.IVF ................ ?
Nonna76
........... 1.IVF ................ lokakuu
onlyer ............ 1.IVF ................ marraskuu
Rowan79
........... 1.IVF ................ syys/lokakuu
Susirouva ......... 1.IVF 1.PAS .......... lokakuu?
Tillu79 ........... 1.ICSI ............... syyskuu
Tuuli 1976
........ 1.IVF ................ lokakuu
Ööpö
.............. 2.IVF/ICSI ........... elo/syyskuu


Testipäivät:

Ööpö .......... 2.IVF/ICSI ........... 5.10.
Dreamer74
..... 1.IVF ................ 6.10.
kerällä81 ..... 1.ICSI ............... 6.10.
Anni-78 ....... 1.IVF 1.PAS .......... 7.10.
Nicci ......... 1.IVF/ICSI ........... 7.10.
Tillu79 ....... 1.ICSI ............... 8.10.
jadekivi ...... 1.IVF/ICSI 1.PAS .... 10.10.
Nonna76 ....... 1.IVF ............... 17.10.


Plussat:

Ninnu77........ 1.ICSI ......... LA 30.4.2012

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla testipäivä 5.10 ja 2.IVF/ICSI

Tekis mieli jo testata vaikka tuskin se pp6 vielä mitään näyttääkään ;)

Oireita ei vieläkään oikeen mitään, edelleen tuo väsymys vaan vaivaa.
Tissit on ollu turpeet ja pinkeet, eilen suihkussa mies huomasi että rintojen "isot siniset" verisuonet on ihan pinnassa. Eipä oo ennen tuolta minun tissit näyttäneet. Tokaisin siihen että nää onkin tulevan imettäjän tisut :)
Mielialat onnistumisen suhteen vaihtelee tunnin välein. Tällä hetkellä on enemmän sellainen "kyllä tää onnistuu"-fiilis. Vitsit kun menis tää viikko äkkiä, ei sais pitää hulluu jännityksessä!

PIkaista ajan kulumista piinailijoille sekä hoitojen alkua odottaville!!
 
Jadekivi ja Dreamer74 Ihanaa, onnea kyytiläisistä! Toivotaan, että plussia pukkaa :heart:
Tuuli 1976 ei kannata sen enempää jännittää niitä pistoksia, hyvin sä pärjäät. Mulla aloitettiin myös tuolla samalla annoksella ja sit pienennettiin 200.

Sit omat fiilarit..Tulin äsken kotiin punktiosta, hengissä selvittiin! Kipeetähän se teki, mutta olin odottanu pahempaa. Sain sairaalassa jo grammasen panadolin, ei auttanu mitään. Äsken otin buranaa, niin johan rupes tehoamaan :) punktoitiin 17 rakkulaa, joista yhdeksässä oli soluja. Huomenna saan sit tiedon onko yksikään niistä hedelmöittynyt.. Hullua pidetään todellakin jännityksessä!!!!! Ja perjantaina sit alkionsiirto, jos luoja suo : / nyt sormet ristiin kyynärpäitä myöten...*ei pysy nahoissaan*
 
Testipäivä 6.10 (1.ICSI)

pp6 meneillään ja ajatukset on yhtä vuoristorataa : /

Kaikki oireet joita on, pistän Lugejen piikkiin mm. rinnat on törkeän kipeät, maha pömpöttää, pienet päikkärit tulee otettua joka päivä... aivan piinailun alussa oli kipuilua; sellaista pistosmaista ja nopeasti ohi menevää.

Ei täs auta nyt muu kuin säätää noiden Luge palleroiden kanssa ja odottaa testipäivää...

Jaksuja kaikille :heart:
 
Terve pitkästä? aikaa :).

Nyt parin kuukauden tauon jälkeen palaillaan hoitojen pariin. Ensimmäinen IVF ei siis tuottanut tuloksia, ja kuukausi piti pitää väliä. Nyt saimme ajan ultraan 7.10, jonka jälkeen katsotaan PASin tarkka ajankohta.

Tulinkin tänne taas kreivin aikaan, kun ensi viikolla on tosi paljon testaajia. Hirmuisesti onnea kaikille!
 
Heips kaikille!

Kyllä tämä odottaminen on niiiiiin rankkaa :kieh:. Päivät ja alku illat menee ihan ok kun on töissä ja tekee sit vielä paperihommia kotosalla (oma yritys iltaharrastuksena :LOL:) Mut sitten kun tulee pienikin hetki olla vaan, niin jo alkaa ajatukset laukkaamaan =). Kyl se on vaan taas kerran todettava, että ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ.

Ööpö Mulla on aivan samanlaista. Välillä tuntuu et jos ois kuitenkin onnistunut ja sitten taas kohta on mieli aivan maissa kun ei onnistunut. Kai se on oma ajatusmaailma rakentanut jokinlaisen puolustusmekanismin, ettei sitten romahda jos tulos on nega.

Voimia ja malttia kaikille piinailijoille ja muillekkin!
 
Tervehdys kaikille!

Onpas nyt jännät paikat monella! Mukavaa jadekivi, että viitsit päivittää listaa, niin voi tarkkailla missä vaiheessa kukakin on, kun ei aina ehdi kaikkia viestejä lukea, kun niitä pukkaa niin kovalla vauhdilla.

Mulla on testipäivä 7.10. IVF:n jälkeen tosin menkat alkoivat jo viikkoa ennen testipäivää, joten seuraavat päivät ovat aika piinallisia. Pakkaseen jäi vielä neljä, joten niillä jatketaan, jos ei tällä kertaa tärppää.

Kovasti olen yrittänyt tunnustella, josko jotain poikkeavia tuntemuksia olisi. Ei rinnoissa kipua eikä väsymystä, mutta pientä vihlontaa välillä alavatsassa. Kai ne on ne menkat, jotka siellä ilmoittelevat tulostaan : / Ei vaan kyllä siellä pikkuinen takertuu kiinni :) Tällaisia mietteitä täällä...

Toivon mahdollisimman monelle maailman parasta joululahjaa! :xmas: Onhan tuohon jouluun vielä aikaa, mutta näissä hoidoissa kuukaudet tuntuvat kuluvan niin kovin nopeasti (ja toisaalta liian hitaasti - tiedätte mitä tarkoitan).
 
mulla ei oo kyl viel mitaan tuntemuksia,mut siirtohan tehtiinkin vasta eilen :D

nakojaan suomen kaytannoista eroaa taas naa jenkki-ohjeet...
mun pitaa olla 48 tuntia vuodelevossa siirron jalkeen ja sittenkin tyohon palatessa ei saa kahteen viikkoon rehkia, eli nostella ja siirrella yli 10 kg painoisia asioita.
Laakityksena mulla on paivittain progesteroni piikki lihakseen ja estrogen laastarit jotka vaihdetaan 2 paivan valein. ja sit tietty vitamiinit ja baby aspirin...

Millaset tukilaakkeet on muilla piinailijoilla??
 
Olen seurannut keskustelua aika ajoin ja nyt tuntui siltä että liityn joukkoon! =)

Lasta yritetty viitisen vuotta ja pari vuotta sitten mentiin lapsettomuustutkimuksiin. Mitään syytä lapsettomuuteen ei löydetty kummastakaan ja clomifeni-hoidon jälkeen meidät siirrettiin aluesairaalasta Naistenklinikalle. Siellä todettiin miltei heti että sairastan keliakiaa ja hoitamattomana se voi heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi... :( Keliakian takia kaikki "välihoitovaihtoehdot" jätettiin väliin ja siirryttiin suoraan IVT-hoitoihin... Nyt on jonotuksen jälkeen ensimmäinen IVT-hoito menossa, pistoshoidot käynnissä, alkuun 200 ja maanantain verikokeen jälkeen nostettiin 250. Perjantaina ultra ja päätös punktiopäivästä, todennäköisesti ensi viikon maanantai tai tiistai....ja sitten se piiiiitkä odotus ennen verikoetta......
 
Anni-78,
kiva että täällä on joku muukin passailija piinailemassa :) Tehtiinkö sulla siirto lääkkelliseen vai luomukiertoon? Mulle lääkäri puhui, että tuoresiirrossa menkat alkaa osalla jo ennen testipäivää etenkin jos ei mitään kiinnittymisyritystä ole ollut ja mullakin siis vuoto alkoi jo pp11 (joka tietty normikierrossa ois ollut dpo14, eli ihan ajallaan). Osalla taas luget pitää vuodon poissa todella pitkään, joten itseä vähän mietitytti, etteikö ne nyt sit toimiskaan mulla oikein. Lääkäri kuitenkin vakuutti, että epäilyksilläni ei ole totuuspohjaa. Mun kroppa vaan tahtoo toimia kuin kello myös lääkittynä :D

Nyt kun ovulaatio on lääkkeillä estetty, niin vuoto ei kuulemma voi alkaa ennen kuin lääkityksen lopettaa. Päätin siis välttää kotitestausta ihan suosiolla tällä kertaa, ja elätellä toivoa veritestin tulokseen asti. Aika paljon on tullut vastaan ensimmäisestä PASsista plussanneita, joten toiveet on melkoisen korkealla :x Onneksi meilläkin on vielä kaksi alkiota pakkasessa, joten suunnitelma-B ja -C on jo valmiina.

---

Löysin muuten tuoresiirron piinaviikoilla tällaisen mielenkiintoisen sivun, josta näkee mitä tapahtuu minäkin päivänä siirron jälkeen:
What Happens After an Embryo Transfer? | NYU Fertility Center

Solunettiäkin on tullut lueskeltua, ja sieltä opin taas paljon uutta vaikka luulin näiden melkein neljän vuoden yrityksen jälkeen tietäväni lisääntymisestä jo melkein kaiken mitä tiedettävissä on :LOL:
 
Mahtava määrä piinailijoita :popcorn:

Dreamer: Mulla on ollut punktiopäivän illasta alkaen käytössä Lugesteron kapselit (progesteronia) 200mg 3Xpäivässä ja Multitabsia (raskaus monivitamiini) aloin popsimaan hoitojen aloituksen lähestyessä.

Tervetuloa ejeba :wave:

Kiitos jadekivi linkeistä =)
 
Dreamer,
mä oon kanssa ihmetellyt noita eroavaisuuksia kun lueskelen yhtä ulkomaalaista palstaa. Jenkeissä tosiaan suositaan enemmän noita progesteronipistoksia ja kuulemani mukaan ne ois vielä aika kivuliaita, pitäneekö paikkansa? Vuodelepo siirron jälkeen tuntuu vaihtelevan kyllä sit taas aika lääkärikohtaisesti sillä puolella palloa. Osa määrätään vuodelepoon jopa koko kahdeksi viikoksi, osa päiväksi, osa kahdeksi. Meidän lääkärin mukaan mitään näyttöä ei ole siitä, että vuodelepo vaikuttaisi mitenkään, joten käski elää ihan normaalia elämää mutta välttelemään rankkaa nostelua sun muuta rehkimistä.

En tiedä käytetäänkö suomessa noita estrogeenilaastareita tuoresiirroissa ollenkaan.. Nyt PASsissa mulla on kyllä ne käytössä, ja vaihdan ne kahdesti viikossa. Lisäksi ominpäin syön mini-aspiriinia, ja jos tärppiä ei kuulu niin ajattelin kokeilla ens kerralla myös mietoa annosta kortisonia kun sitä kerta kaapista löytyy.

E-vitamiinia mä popsin limakalvoa parantamaan, ja Solgarin Prenatal-vitamiineja jenkkiohjeistuksella (eli tuplamäärän Suomen suosituksiin verraten) ja lisäksi vielä foolihappoa ja nyt talven tullen D-vitamiinia.

-----

Onko muuten kukaan täällä kuullut siitä, että seksi lähellä siirtoa saattaa lisätä kiinnittymisen todennäköisyyttä? Mä näytin tuosta kertovaa artikkelia miehelle, ja se tietty innostui :D Päätettiin kokeilla nyt niin, että oltiin aktiivisia makkarissa siirtoa edeltävänä päivänä, mutta nyt siirron jälkeen pidetään hiljaiseloa sillä saralla.
 
Tuli soitto labrasta, vain 4 solua hedelmöittynyt..että melkoinen kato käynyt..no huomenna joka tapauksessa päästään siirtoon ja tänään aloitetaan Luget =)

Jadekivi en oo kuullu, että seksi lähellä siirtoa lisäis onnistumista, mutta kaikki keinot käyttöön ja leirit heilumaan :p
 
jadekivi joo, kylla ne progesteroni piikit on kivuliaita, kun ne pitaa pistaa lihakseen ja se on sellaista oljya, etta menee tosi hitaasti ja joskus se voi muodostaa sellaisia mokkuloita lihakseen. suosittelivat etta hieroisi valilla pakaraa, jotta nuo mokkulat niinku liukenee sinne. plaah... ja tata viela 2 viikkoo. Mut toisaalta, kukapa ei tekis mita tahansa jos silla saavutetaan tuloksia...
Seksia ennen siirtopaivaa? Hmmm... varmaan olis mies meillakin ollut innoissaan tuosta, mutta tama eukko oli kylla viel niin arka punktion jaljilta, et ei ollut miehella asiaa halausta lahemmaksi, heh heh...
Noista vitamiini suosituksista viela, etta taalla korostetaan sita foolihappoa yli kaiken. Vahintaan 800 mikrogrammaa paivassa, useimmissa multivitamiineissa on vaan 400, joten niit pitais syoda sit kaks paivassa. Toi Prenatal vitamin on sit taas just raskaanaoleville suunniteltu joten siin on valmiiks se 800. Laakari sano tosin et ihanteellinen annos olis jopa 1 milligramma, eli prenatal vitamiinin lisaks vois popsii yhen tavallisen multivitamiinin.
Ja toi vuodelepo on muutes ihan per***sta. Meinasin tulla hulluks ku ei saanu tehda mitaan muuta ku kayda vessassa...
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Änkäsen joukkoon mukaan.. ensimmäinen IVF onpi marraskuussa ellei taas jotain odottamatonta tapahdu ja hoito jää kesken(viimeksi syksynä alkoi basedowin tauti sekä kilpirauhasen liikatoiminta jyllään, ja nyt on riskinä että uusii liikatoiminta tai sit menee vajaatoiminnan puolelle...).
Sumuttelut alkais lokakuun lopulla ja OYS:issa UÄ:ssä pitäis käydä 9, 15 ja 18 päivä.
Saapa nähdä miten paljon folleja saavat noilla puregon annoksilla kun inssissä pienelläkin puregon pistoksella tuli paljon. Mutta luulis että ihan riittävästi:)
Kylläpä kuukauden odottelu nyt tuntuu piiiiitkältä...
 

Yhteistyössä