IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

jadekivi: Kiitos! Sehän tässä hieman pelottaakin, että miten kunnallisella puolella suhtaudutaan. Yksityisellä puolella lääkäri oli vakaasti sitä mieltä, että se on meille ainut oikea tie. Saimme sen kuvan, että kunnalliselle siirtyminen on läpihuutojuttu. Silti mietityttää, kun lueskelee muiden kokemuksia. Aika pitkään olette monet joutuneet odottelemaan ennen hoitoon pääsyä :(

Joo ymmärsin, että maksukatto koskee lääkekustannuksia. Eikös niistäkin kerry jo lähes tuon katon verran heti ensimmäisestä IVF hoidosta? Ilmeisesti lääkkeet ovat hyvin erilaisia tapauksesta riippuen. Miten paljon teillä kaikilla on mennyt IVF hoitoon liittyviin lääkkeisiin? Kun ei tässä oikein voi muuta tehdä kuin odotella, haluan valmistautua tulevaan mahdollisimman hyvin. Siksi ehkä mietin jo näitä kustannus asioitakin. :ashamed:

Ruokavalio muutoksista joku kyseli. Olen itse aloittanut taas hyväkarppailun. Olen pudottanut niin aiemmin painoa, mutta sitten repsahdin muutamaksi vuodeksi. Nyt pitäisi pudottaa ne kertyneet kilot. Tietenkin toivon, että kilojen pudotuksella ja ruokavalion muutoksella olisi suotuisia vaikutuksia raskautumiseen. =) Elokuun alussa aloitin ja 4,5 kg on lähtenyt. Tavoite olisi saada 10 kg pois jouluun mennessä.
 
^ Mulla kertyi nyt tässä ensimmäisessä IVF:ssä lääkekustannuksia n. 550e. Tuosta on siis jo poistettu KELAn korvaama osuus. Eli ei siis tosiaan välttämättä lääkekatto täyty heti, vaan vasta mahdollisten pakastesiirtojen myötä sitten.

Mutta lääkemäärät ovat yksilöllisiä ja reagointi lääkkeisiin myös, eli osalla menoja tulee muakin vähemmän. Joku oli toisella palstalla selvinnyt neljällä sadalla, ja osalla taas paukkuu ekan hoidon lääkkeet siellä tonnin pinnassa.
 
Heipähei Barbamama! Kiva tavata, joskin kurjaa on, että tälle puolelle olet joutunut siirtymään, mutta jospa tämä tie sen toivotun lopputuloksen joskus toisi.

Itse tosiaan tässä vasta tutustun tähän maailmaan. En itseäni jotenkin lapsettomaksi tunne, koska tuo yksi poika tuossa jo on. On kuitenkin selvää, että lisää lapsia haluamme, etenkin kun miehelläni ei biologisia lapsia ole. Olemme haaveilleet suuresta perheestä, mutta nyt tässä tilanteessa yksikin (toinen) lapsi olisi suuri onni.

Meille ei vielä lääkäri ole mitään hoitoja ehdottanut, mutta ainoa vaihtoehto taitaa olla tämä ivf, koska "vika" on miehessä. Me ollaan myös julkiselle puolelle menossa ja maksut hiukan hirvittävät. Jonoista en myöskään tiedä, joskin tuolla toisessa keskustelussa on selvinnyt, että ilmeisesti täällä ei varsinaista jonoa ole. JOten hoitoihin voi päästä yllättävän nopeastikin. Oman ongelmansa tietysti tuo se, että miehen siittiöt on tallennettu Helsinkiin naistenklinkan pakkaseen, joten pahimmassa tapauksessa joudumme käymään hoidoissa siellä... Ja Helsingin jono on ihan mahdottoman pitkä.

Mutta nyt tässä ei auta muuta kuin odottaa, että asiat selviävät. Onneksi aloitan uudessa työpaikassa niin saa muuta ajateltavaa :D
 
Heips,

Elämän eka IVF punktio takana. Saldo 12 munarakkulaa. Huomenna saan soitella ja kysellä miten ovat pärjäilleet=)
Torstaiksi olis sitten siirto luvassa!

Nyt täytyy sanoa et ihan turhaan jännitin ja pelkäsin sitä toimenpidettä niin hitosti joten te jotka ootte menossa punktioon, älkää pelätkö. Kunnon kipulääkkeillä se on ihan ok toimenpide. Nyt on alavatsa aika kipeä mutta mitään särkylääkkeitä ei oo tarvinu ottaa joten eiköhän tämä mene ihan tällä lepäilyllä ohi.

Plussatuulia!!!
 
Katjuska mulla oli aika ylläri tuo punktio kaikin puolin!
Ei ollut kauhukokemus muttei toki kivaakaan. Alkulääkityksen jälkeen olin kyllä niin pöllyissä jo, että eivät päästäneet enää itse kävelemään kun hieman kuulemma hoipertelin... Punktio teki toki kipeää ja ilmeisesti lääkitystä lisättiin mojovasti, tunsin vähän väliä ja taisin valitella, kuulemma kuulosti pahalta mutta itsellä meni niin sumussa etten oikein nyt muista paljoa. Kuulemma jossain vaiheessa kun oikea oli valmis ja vasemmalla oltiin, niin lääkäri totesi että kipujen takia lopetetaan tähän, näin mies kertoi.
Tunniksi nukkumaan ja sitten olikin kova nälkä! Lääkäri kävi kertomassa tilanteen, 3 vasemmalta 17 oikealta ja 17 oli sellaisia joissa elämää sisällä.
Sittenpä alkoi se pahaolo joka jatkuu edelleen :confused: Onneksi pääsin kotiin viimeisten joukossa vaikkei olo ollut hyvä (meinasin koko ajan puklata) mutta tuumasivat että kun olen aika pienikokoinen ja painoa ei ole paljon, niin lääkkeet varmasti vaikuttavat asiaan...
No kotiin päästin ja sitten hanat aukes, suoraan sanoen puklasin pussin täyteen ja väsähdin sohvalle pariksi tunniksi : /
Aika outo reaktio, vieläkään ei tee mieli oikein ruokaa mutta pakko jotain laittaa pikku hiljaa suuhun. Vatsa on arka muttei enää sellainen täysinäinen olo kuin ennen punktiota. Sellainen tarina, ei niin paha mitä odotin mutta hieman ylläri tämä loppu olo! Veikkaan kyllä että mun koolla ja endometrioosilla jota näkyi punktiossakin on aika paljon osuutta asiaan.

Mä menen keskiviikkona hakemaan kaverin kyytiin ;) Meillä taitaa testauspäivät mennä aika samoihin =)
 
Viimeksi muokattu:
JohkunenOho...onpas sulla ollu rankkaa verraten mun kokemukseen. Punktio meni kans aika pöllyssä mut kun tunnin verran lepäilin niin olin jo ihan kunnossa, söin välipalaa, kävin itekseni vessassa jne..sitten kotiin! Nyt illemmalla on ruvennu tuntumaan enemmän jomotuksia tuolla alavatsassa. Pitää siis yrittää levätä vaan vaikka ei jaksais.
Mä en vielä saanu tietää onko niissä mun 12 soluissa kuinka monessa alkioita sisällä. Sen saan tietää sitten huomenna ku soittelen klinikalle.
Ja sain sitten lugereseptinkin=)
Samoilla piinapäivillä sitten sun kanssa taidetaan mennä=)
 
Katjuska ja johkunen: Onnea hyvistä punktio tuloksista! Noista kivuista täällä kirjoitti mielestäni joku toinenkin, jolla on endimetrioosi. Mahtaakohan niillä tosiaan olla yhteys? johkunen sulla oli kyllä aikamoinen määräkin siellä kerättävänä. Ehkä sekin aiheutti osan kivuista? Onko teille tehty munanjohtimien aukiolotutkimus? Osaatteko verrata punktiota siihen? Oliko punktio huomattavasti kivuliaampi?

Annetaanko punktiossa ihan automaattisesti kipulääkkeitä? Mitä lääkettä? Jotenkin pelkään niistä aiheutuvia reaktioita enemmän kuin kipua. Juuri tuo pahoinvointi ym. tuntuu pahemmalta kuin kipu, koska minulla on korkea kipukynnys.

Onnea kovasti siirtoon! Kivaa jännäillä muiden puolesta, kun itsellä kaikki on vielä jossain hamassa tulevaisuudessa =)
 
Mites teillä Synarelan käyttäjät, onko teillä vuodot myöhästyneet ja vaikuttuko se jotenkin hoitoihin? Mulla on aina epäsäännöllinen kierto,mutta nyt vuoto alkoi vasta kp39..eikä vielä ees oo kunnon vuoto..eka ultra on 14.9,joten siinähän sitä sit näkee mikä on tilanne..ahdistaa kuitenkin, että hoito epäonnistuu..:( ei vaan osaa relata..

Mites sit juominen hoitojen aikaan, ootteko uskaltanu bilettää?
 
Ja jäi vielä kysymättä, että mitä oireita teille on tullut Synarelasta? Itselleni ei oikeestaan muuta ku ärsyyntyminen..lieneekö sit ees tehoaa mitenkään, kun aina aattelee, et jos ei tuu mitään oireita, se ei silloin mitään vaikutakaan...oonko liian hysteerinen näiden asioiden suhteen..??
 
Mä olen käyny läpi sekä aukiolotutkimuksen sekä laparoskopian julkisella.
Aukiolotutkimus oli mulla aivan hemmetin kivulias toimenpide eli tää oli siihen nähden ihan lastenleikkiä. Punktiossa annetaan niin paljon kipulääkettä kun potilas tarvii. Laparoskopiahan tehtiin nukutuksessa joten kivuista ei tienny mitään.
Kyllä ne antaa automaattisesti sen kipulääkkeen, mutta enpäs osaa sanoa mitä se oli.

Amor: Mä lopetin juomisen heti hoitokierron alusta eli menkoista. En oo viittiny ottaa ku piikittelytkin alko kierron alussa niin ei tiiä miten ne vaikuttaa alkoholin kanssa. Samalla tulee hoidettua pientä nenän valkasuu=)
 
Katjuska & Johkunen: onnittelut punktiosta selviämiseen ja toipumista molemmille:)


ON: Tunnustus muille piinailijoille: menin sitten testaamaan tänään....halusin vaan nähdä, että näkyykö se pregnyl vielä testissä, kun nyt oli 9.päivä vikan piikin jälkeen. Negaa näytti. Eli ei tartte sitten myöhemmin ihmetellä, näkyykö testeissä haamuplussia :) Ja nyt pitäs muka sitten ensi vkon torstaihin odottaa seuraavaa testiä....
 
Amor: mulla on eka ivf lyhyellä kaavalla menossa, eli kierron 2. päivänä oli piikityksen aloitus sellasella pitkävaikutteisella Elonva-nimisellä aineella. Sen piikin jälkeisenä päivänä eli kp 3 meillä oli yhdet häät, joissa otin noin 3 annosta alkomahoolia, mut sen jälkeen en oo ottanu....mieskään ei tosiaan ottanu mitään noin viikkoon ennen punktiopäivää, kun molemmilta tosiaan tarvitaan ne rakennusaineet :) Mut tää varovaisuus johtu ehkä yhestä artikkelista, johon löysin linkin joltain lapsettomuuspalstalta:

Suomen L

Yritin liittää sen artikkelilinkin tohon, mutten yhtään tiedä onnistuiko.
Tosiaan hoitojen aikanahan ei käsittääkseni ole varsinaisesti kielletty alkomahooli, mutta itse olen sen verran märehtijätyyppi, etten viitsi tehdä mitään näiden hoitojen aikana, jota sitten pohdiskelisin koko ajan, että onkohan haittaa vai ei.... esim. näitä punaviiniteorioitahan alkion kiinnittymisen edistämiseksi liikkuu paljon:)
 
iltoja kaikille tasapuolisesti =)

Täällä on tapahtunut kaikkea niin valtavasti etten pysy enää kärryllä, pitää lukasta ajan kanssa kaikki läpi.

Mulla oli tänään se kauan odotettu 0-ultra ja sain pistosluvan, huomenna alkaa Puregon 150IU päivässä. Tää varsinaisten menkkojen jälkeinen sitkeä tiputtelu vuoto oli lääkärin mielestä ihan Procreeniin liittyvää, eiköhän se tästä nyt sitten pikoihinsa stoppaa kokonaan : /

Kaikille kovasti jaksuja :wave:
 
Ikä ja perhe kaiketi ovat vaikuttaneet sen verran, että bilettämiset on jääneet vähemmälle. Tämän yrityksen ajan (1,5 v) olen ollut enimmäkseen ilman alkoholia. Taisin yhdessä kierrossa kokeilla sitä punaviinitilkkaa oviksen jälkeen ja kesällä meni muutama lonkero janojuomana. Nyt on taas ihan selvät sävelet, etten juo mitään, kun hoidot lähenevät. Ei ne sen puoleen sovi karppailuun muutenkaan ;)

Nuo tuossa artikkelissa esiin tulevat asiat näkyvät monessa muussakin artikkelissa: ikä, ylipaino/alipaino, päihteiden käyttö, tupakointi. Kaikki nämä ovat selkeästi hedelmällisyyttä laskevia asioita. Ikään en voi vaikuttaa. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholikaan ei näyttele elämässä suurta osaa. Sen sijaan painoa on liikaa. Siihen olen kiinnittänyt nyt huomiota ja toivon, että siitä olisi apua. Varmaan ainakin enemmän on apua kuin poppakonsteista, kuten greippimehut, punaviinit ym. ;) Jos ei luomuplussaa tule niin ehkä hoitojen onnistumisen todennäköisyys kasvaisi? Ainakin olisi helpompi olla raskaana, kun ei olisi valmiiksi niitä kiloja :LOL:
 
Onko kenellekään tehty punktiota nukutuksessa? Minulle kerrottiin tämän olevan mahdollista, mutta sitä en älynnyt kysyä, että nostaako kustannuksia paljonkin. Klinikalla ei ole omasta takaa anestesilääkäriä, joten se jouduttaisiin "lainaamaan" muualta.
 
kerällä, hienoa kun pääsitte nyt eteenpäin =)! Mie pistin Procrenin eilen illalla. Kun otin neulan pois (pidin kyllä vähän aikaa paikallaan niinkuin ohjeessa luki) sen perässä tuli aika isosti verta ja liekö sen mukana sitä lääkeainettakin. Äidille jo soitin paniikissa, että teinkö jotain väärin (äitini on sairaanhoitaja) ja hän lohdutteli, että oon vaan verisuoneen osunut ja siksi tulee verta. Jäin vaan miettimään, että mitenhän paljon sitä itse ainettakin sit tuli takas sen veren mukana. Nyt ehkä jopa pienesti toivon, että joitain sivuoireita tulisi, että tietäisin lääkkeen menneen ihan varmasti oikeaan osoitteeseen ja että siitä ei oo puolet valunut pois.
 
Katjuska hyvä että sait luget tähän loppukiertoon, josko se vaikka auttaisi asiaa ;) Mulla hyvin nukutun yön jälkeen hyvä olo, ruokakin meni illalla jo alas tosin kahvi maistui vielä pahalle :x Ajattelin alkaa siivoilemaan iltapäivän hammaslääkäriä odotellessa, kai sitä pitäis levätäkin jossain välissä!

Barbamama en tiedä onko endolla asiaa punktion kulussa, mutta epäilisin niin myös kovasti. Mies kertoili illalla enemmän punktiosta ja lääkäri oli puhunut, että mulla kuulemma oikea munasarja oli ns. mutkan takana eli joutui vähän "oukomaan". Vasemmalle mentäessä totesi että "voi ei sama juttu täällä" ja siinä vaiheessa löytyi endoakin näkyville, eli tuo vasen oli mulla se vielä kipeämpi johon homma lopetettiin.

Mulle tehtiin aukiolotutkimus endoleikkauksen yhteydessä eli nukuin sikeästi enkä osaa sanoa miten sattui. Punktiossa tai sitä ennen multa kysyttiin kuinka paljon jännittää ja kun vastasin että vähän kauhulla odotan kun epäilin itse kipeää toimenpidettä, niin sain tehokkaan esilääkityksen joka pisti kyllä jo pöllyihin =) Muutoin sairaanhoitaja seurasi siinä sivussa toimenpidettä ja hoiti lääkityksen tarpeen mukaan siis mun vointia seuraten. Sanoi että voisin itse pyytää lisää lääkitystä, mutta mulla tosiaan tuo toimenpide meni vain itseä psyykatessa eli hän hoiti itsenäisesti lääkityksen joka oli sitten kaikki mahdollinen mitä hän si antaa. Kannattaa jutella omista ajatuksista avoimesti ennen toimeenpidettä niiin mua ainakin hoidettiin miten toivoin mutta tuo pahaolo tuli kyllä yllärinä!

Mangulle jaksamista piinaamisen keskellä :)

Amor mulla ei synarela vaikuttanut kierron pituuteen mitenkään mutta mulla on tosi säännöllinen kierto muutenkin. Synarelasta sain kovat päänsäryt ja ohimenevät kiukunpuuskat ;) Pari kertaa tuli yllättäen hiki ja sitten jo paleli... Mäkin mietin kovasti tehoaako tuo lääke, mutta onneksi meitä viisaammat ovat asioita jo testanneet joten odota ihan rauhassa, kyllä se ilmeisesti yleinsä tehoaa hyvin :) Epäilin myös itse tuota pistosten alettua (mutta synerela siis jatkui) koska mulla tuli kuukautisten jälkeen aika kovasti valkovuotoa ihan lorahtamalla välillä! Mulla juominen on jäänyt jo pari vuotta sitten kun yritys aloitettiin. Toki otan edelleen jotain jos mieli tekee, mutta pääasiassa olen omasta tahdosta ilman kun yksikin siideri tms. pistää jo nukuttamaan ;)

Meillä on muuten naapuruston pihajuhlat juuri ennen kuin alan testailemaan, joten täytyy varmaan tyhjentää yksi siideripullo ja laittaa mehua tilalle niin eipä tarvitse kenellekään vastailla juomattomuudesta =)
 
Viimeksi muokattu:
Rowan uskon, että mietityttää, mutta olen myös aika varma että tarvittava määrä meni perille. Itselleni myös tuli pistoksen jälkeen veripisara ja kun pyyhin sen kevyseti pois, tuli vielä toinenkin. Ymmärrän hyvin ajatuksesi, tässä kun on jotenkin koko ajan "veitsenterällä", tuntuu että mitä tahansa voi tulla vastaan ja missä tahansa vaiheessa hoitoa voi tulla mutkia matkaan. Rohkeutta meille kaikille :hug:
 
Mä tyhmänä testasin eilen (pp7) kaapista löytyneellä ovistestillä viittä vaille plussan. Kannattipa tosiaan sillä sekoittaa päänsä, etenkin kun tänään olo on täysin maansa myynyt. Masentaa ja itkettää, ja olen varma että hoito päättyy negaan :'(

Sama olotila iskee joka kierrossa paria päivää ennen menkkoja, joten lieneekö vuoto alkamassa ihan ajallaan lugeista huolimatta? Ilmeisesti se on aika yleistä tuoresiirroissa..

Plääh. Perjantaita kauhulla odotellessa.
 
Heh, olettepas te reippaita, kun olette jaksaneet olla juhlimatta pitkiäkin aikoja :) Olen itsekin ollut nyt tämän ensimmäisen ivf-hoidon aloittaneena juomatta, mutta pari menoa on sovittuna enkä viitsisi niitä perua.. Jotenkin tuntuu, että pitäisi elää niin kauan normaalisti, kuin toisin todistetaan..Ja turha stressaaminen varmaan huonontaa tuloksia, joten aion varmaan ottaa ne viinilasilliset, kuten ennenkin :) Ei tietenkään mitään umpikännejä voi vetää, mutta varmaan muutamat lasilliset ei haittaa tee..*hope so*

Mulla alkais ensi viikon keskiviikkona ne pistoksetkin (jos nyt ne voidaan aloittaa)..Jännittää ihan kamalasti, voidaanko ne aloittaa normaalisti, vai siirretäänkö viikolla, kun nää menkatkin oli sen viikon myöhässä. : /

Tsemiä punktion jo käyneille ja siirtoon kohta pääseville..:heart:
 
kerällä: mukava kuulla, että hommat etenee =)

jadekivi: onko siis niin, että ovistikutkin antaa jotain merkkejä hoitojen onnistumisesta? Eli jos on viittä vaille, niin toivoa on? Mulla ei oo tästä mitään kokemusta... Sulla on siis pp11 suoraan veritesti, vai ymmärsinkö oikein? Mun klinikka taas määräsi suorran raskaustestin pp14 ja sitten jos plussa, niin veritesti.
Mä kyllä ekakertalaisena haluisin joka tapauksessa sen veritestin, koska eiks siinä pitäis näkyä kaikki kiinnittymisyrityksetkin... Joka tapauksessa; jaksamista sulle näihin piinallisiin päiviin :wave:

hanki: mulle tehtiin punktio nukutuksessa. Tai oikeammin operaatio tehdään ns. humautuksessa, joka on nukutusta huomattavasti lyhytkestoisempi tila (kai noin 10 min?). Mä oon niin pimee, että mua just noi punktiossa käytettävät lääkepöllyt pelottaa melkein enemmän, koska en oo ikinä joutunut edes mitään rauhoittavaa ottamaan. Niin, ja omasta mielestäni mulla on melko alhainen kipukynnys. Epäilemättä ne punktiossa annettavat lääkkeet auttaa, mutta tiedän, että oisin miettiny ja stressannu asiaa lakkaamatta monta viikkoa, enkä jaksanu enää sitä kaiken tän muun lisäksi, kun yksityisellä on kerta tämäkin vaihtoehto. 180€ tuli lisähintaa ja maksoimme sen suoraan anestesialääkärille. Itselläni oli herättyäni tosi "hyvä" olo (olosuhteisiin nähden), eikä ollut minkäänlaista pahoinvointia yms. Tiedän kyllä, että oli sitten humautus/nukutus, siihen liittyy aina enemmän riskejä kuin tuohon rauhoittava/kipulääkeyhdistelmään (siitä lääketieteen alalla työskentelevä mieheni on kyllä pitänyt huolen :D)
 
^ Jos ovistesti antaa vahvaa plussaa, niin se saattaa kertoa raskaudesta. Osalla kyllä tulee loppukierrosta muutenkin vahvaa viivaa niihin, joten mun on nyt ihan mahdotonta sanoa, että kummasta vaihtoehdosta on kyse kun en ole aikoihin kokeillut kuseskella noihin enää oviksen jälkeen.

Ja en tiedä oikein, olenko menossa veritestiin ollenkaan. Ehkä. Lähete kyllä löytyy, mutta lääkärin mukaan ei tarvitse mennä jos kotitestillä tulee selkeä tulos. Perjantaina meinasin kuitenkin tehdä ensimmäisen liuskatestin kotona, ja sit varmistaa vielä maanantaina. Jos perjantaina tulee edes jonkinlaista viivaa raskaustestiin aamulla, niin ehkä sit painelen veritestiin ennen töihin menoa. Hcg-tuloksen saa tosin sit vasta maanantaina..
 
jadekivi: Peukutuksia, ettei tarvii mennä veritestiin vaan saat ihan selvän plussan jo perjantaina b=)d

Kiitos kaikille vastauksista noita kipuja ja lääkkeitä koskien! Taidan kysyä siellä onko mahdollista tehdä se ilman mitään kipulääkitystä. Mulle tuli jo clomeista ja lugeista huono olo ja hiukan pelottaa miten sitten nämä tujummat hormonit vaikuttavat. En ole halunnut mitään lääkityksiä synnytyksissäkään eikä se aukiolotutkimus tuntunut miltään. Ehkä siis uskaltaisin kokeilla ilman lääkitystä, jos vain siihen suostuvat? Vai olenko ihan kaheli, jos sellaista ehdotan?

Eipä silti siihen on vielä hurjan pitkä matka eikä tiedä mitä tässä tapahtuu ennen sitä. Kaikki ovet auki mennään siis =)
 
Pienemmillä annoksilla pelanneena voin sanoa että clomeista tulee paljon sivuvaikutuksia... Lugeista tulee "raskausoireita" paljon.... Näistä "jarrulääkkeistä" tai sumuista jotka on tarkoitettu pitkäkaavalaisten hormonitoiminnan alasajoon, niin ne aiheuttaa lähes poikkeuksetta melkoiset vaihdevuosioireet, mutta piikitettävät stimuloivat hormonit ovat taivas maanpäällä... Niistä ei tule monellekaan minkäänmoisia oireita ja mulla on ollut oikeen hyvä olo niiden kanssa (kolme piikittelykiertoa takana) Eri asia on sitten ne tuntemukset kun on munasarjat täynnä tavaraa ja ne alkaa ahdistamaan... Niistä oireista ei ole kokemusta ja tuskin tuleekaan... :(

Minulla aukiolotutkimus oli todella helppo ja kivuton. Inssitkin on melkeen tuntunut enemmän... Punktio pelottaa lähinnä sen puuduttelun ja "revittelyn" osalta. Pelkään saavani vanhan tutun taas riesakseni... eli paniikkihäiriö iskee aika vahvojenkin rauhoittavien läpi aina kun on puudutuspiikeistä puhe. Toivottavasti niillä on hyvät mömmöt ja ne käyttää niitä :D

Olin kohdun tähystyksessä ja sain humautuksen. Se oli niin mahtava kokemus. Yhtäkkiä vaan kurkku tuntui kuristavalta ja sitten olikin taju poissa ja samantein heräämön sängyssä housut jalassa. Heräämiseen meni kyllä tovi jos toinenkin... Uni maistui koko päivän vielä kotosallakin.
 
Heipsistä,

Amor: Kyllä mä uskoisin et muutaman lasillisen uskaltaa ottaa, ainakin vielä tossa vaiheessa.

Rowan79: Mulla kans tuttu sairaanhoitaja kerran sanoi että niissä piikeissä on aina sen verran ylimääräistä että jos sieltä muutama tippa tulee ulos niin ei hätää, kyllä sinne tarvittava määrä lääkettä menee sisään.

Noihin piikittelyihin otan kantaa sen verran että mulle ei ole tullu yhestäkään lääkkeestä mitään erikoisempia oireita, vaikka kaikkiin neljään inssiin tuli piikiteltyä kunnon määrä lääkkeitä. Lugetkaan ei mitään järin kummallisia oireita tee..olen kai onnellinen ku näih helpolla selviän näistä=)

Johkunen: Oletko kyselly sun solujen / alkioiden perään?
Mä soittelin tänään tuloksia ja oon onnellinen. Kaikki 12 munasolua on hedelmöittynyt ja 11 niistä oli 1 luokkaa ja 1 oli 2 luokkaa. Huomenna voin taas kysellä lisää kuulumisia että miten on edistyneet. Lääkäri sano kyllä että se 2 luokkalainenkin voi vielä muuttua 1 luokkalaiseksi kun mennään ajassa eteenpäin...joten iloisella mielellä menen torstaina hakemaan kamua kyytiin=)
 

Yhteistyössä