Ivf hoitoja lapsettomille

Kopioin laiskuuttani kuulumiseni tuolta toisesta ketjusta…

Meidän viimeinen hoito sai sitten oman päätöksensä. Eli yksi rupunen alkio tänään siirretty, ei mitään pakasteeseen. Eli sepä siinä sitten meidän osalta. Ei mitään toivoa mistään ja motivaatio Lutinuksien käyttöön täys nolla. Miksi käyttää, kun tuloksen jo tietää?

Lääkärit, hoitajat ja labran-porukka olivat keskustelleet aamulla meidän tilanteesta, ja he haluavat tarjota meille neljännen hoitojakson kokeellisin menetelmin. Eli kun meidän selkeä ongelma on tuossa hedelmöittymisessä, niin labrassa haluaisivat kokeilla meidän kohdalla jotain uutta, kokeilussa olevaa liuosta (on tutkimuksia, että se olisi parantanut hedelmöittymistä labraoloissa). Mutta ehto tähän neljänteen hoitoon on kunnon pitkä tauko ja että käydään pariterapeutin juttusille, jonka Oys meille kiireellisenä tarjoaa jo tämän vuoden puolella (muille tulossa ilmeisesti vasta alkuvuodesta). Olen/olemme kuulemma akuutteja nyt.

Mutta surullisin mielin täällä nyt mennään ja mietin, että otanko tännään edes koko Lutinusta vai jätänkö kokonaan ottamatta…
 
Heippa!
Pitkästä aikaa taas kiireettömästi koneen ääressä.
Paljon onnea Toive13! Aina nämä hyvät uutiset antaa uskoa myös omaan onnistumiseen.
Suuret pahoittelut Niian ja Snipsu:hug:
Nämä asiat ovat niin vaikeita, jos selvää syytä ei ole ja kaikki pitäisi olla hyvin. Mutta siltikään ei mitään tapahdu. Sitä vain haluaisi itse tehdä enemmän ja paremmin, mutta kun ei voi. Kun ei tiedä, mitä tehdä.
Nannukka, voimia teille! Yritä vielä jaksaa! Tuohan on tosi hyvä, että teidän tilanteesta on keskusteltu ja uutta hoitoa ollaan tarjoamassa. Tai toivottavasti sitä ei tarvitse edes miettiä, jospa se "rupunen" alkio on kunnon taistelijaluonne :heart:

ON: Täällä menossa pp8 eikä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Tai onhan niitä vaikka kuinka, mutta suurelta osalta taitaa olla itse keksittyjä :) Osa viittaa raskauteen ja osa varmaan epäonnistumiseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Nannukka81 Hiljaiseksi vetää sun päivitys. :hug: Itselläkin sama koitos edessä tammikuussa ja pelkään pahinta jo nyt :( On tämä lapsettomuuskin yhtä sodan käyntiä..välillä tuntuu, että kun olisi vain äkkiä kaikki ohi ja ihan sama kuka voittaa! Jospa sun sisällä olis kuitenkin nyt taistelija kuka selvii ja kasvaa kasvamistaan :heart:
Mahtavaa, että kuitenkin saatte vielä neljännenkin hoidon..on vielä joku toivo jos ei nyt tärppäiskään.:hug:
 
kyytiin haettiin kaks reppanaa jotka oli toinen vinksallaan tuohon suuntaan ja toinen mihin suuntaan lie. Ajatukset on samat kun Nannukalla, ei minkään näköstä inspistä jatkaa lugeja mut ei kai se auta. Pakkaseeen ehkä saadaan yks mutta koska sekin oli huono jo nyt niin tuskinpa siitä huomenna mihinkään pakkaseen on.
Pitänee tosiaan alkaa tottulemaan ajatukseen, että tämän 17 vuoden toiveen voi piakkoin haudata. Neljättä hoitoa ei saada, ainakin niin nyt lääkäri sano kun kysyin.
 
No niin. Piiina päättyi negan ja lääkkeiden laitosta huolimatta veren vuoto alkoi läpi vaikka on 14pp. PASiin aikaisintaan ensi keväänä, mutta en ole varma palaanko tuolloin enää palstalle. Miehen kanssa haemme nyt sitten elämään muualta sisältöä ja rakennamme perheemme toisella tapaa. Nyt nautimme ainakin muutaman vuoden hoidottomuudesta ja luovumme yrittämisestä ihan täysin. Aika näyttää suunnan mutta tältä pohjalta katsottuna aina kumminkin yhdessä. Toivotan teille muille voimia koitoksiin. Mie aloitan palsta tauon ja kerään voimia ja uutta uskoa keväälle.

Simpli vaikenee toistaiseksi.
 
Moi kaikille pitkästä aikaa. Joka päivä olen ollut taustoilla punktiosta asti ja toivotan paljon onnea:flower: Toive. Tähtitomu ,kyselit taulukkoa Pregnylin poistumisesta. Muistan nähneeni sen jossain, mutta ei siihen taulukoita tarvita. Puolitat vaan joka päivä annoksen> Jos sulle on määrätty 5000 iu > seuraavana päivänä 2500 iu > seuraavana päivänä 1250 iu...jne. Tää keskiverto, joillakin poistuu jo nopeemmin. Mulla pp 7 ei näyttänyt enää mitään kun Sofilla testasin, herkkyys 25. Aamupisusta testasin. PP 8 ei enää mitään. Monessa paikassa käsketään laskea varoajaksi 10 päivää. Itse testasin niin aikaisin, kun halusin nähdä, että milloin voi olla mahdollista nähdä seuraavat kaksi viivaa testissä...Koska, kun Pregnyl on poistunut, niin siitä eteenpäin kaikki kaksi viivaa tarkoittaisi positiivista. Mä oon hieman malttamaton...
Siirrosta asti ei mikään muu ei ole ollut ajatuksissa, kuin omien tuntemusten ja kropan kuulosteleminen. Toisaalta Luget saattaa sekoittaa kaiken...
Mulla nyt menossa toinen IVF/ICSI, tää toinen pelkkä ICKSI. Punktiossa saalis oli 18 rakkulaa, mutta kato oli todella kova, vastoin kaikkia todennäköisyysteorioita...Yksi tuoresiirto ja mahdollisesti yks pakkaseen. Tosin huuru-ukosta ei mitään tietoa, mä en jaksanut soittaa ja kysyä, kuinka sen kävi. En vaan jaksa miettiä niin pitkälle, kunhan vain selviäisi tästä ja PIINAPÄIVISTÄ.
On ollut kamalaa olla töissä ja leikkiä normaalia ja esittää, että kaikki on hyvin. Jokainen juilinta ja kuuma aalto tarkoittaa mukamas jotain, ja kuitenkin ei tarkoitakkaan, kun kaikki voi johtua lääkkeistä. Luget vuotaa pihalle, niin ei muutakuin taas vessaan tarkistamaan, joko vuoto alkoi. Tää oli meillä eka kerta, kun saatiin edes yksi pakkaseen. Tuskin siitäkään mitään iloa on. Toivo on taas niin heitetty :(.
Viimeinen hoito menee varmasti ens vuoden puolelle, eli alkaa taas uusi lääkekatto. Huoh...
Ei oo helppoo tää meille kenellekään.
Pitää ehkä asennoitua siihen, et kun se viiminen hoito on ohi, alkaa "uusi" elämä, asennoituminen uudella tavalla kaikkeen. Vihaan tätä odottamista. Piinapäivät on nimensä mukaisia, they sucks!!!
Eipä oikeen oo viitsinyt tännekään kauheesti kirjotella, kun on vaan ON mielessä.
Tottakai iloitsen muitten onnistumisista täällä palstailevilla, koska tiedän kuinka vaikeeta tää on ja pettymykset pilaa mielialan pitkiksi ajoiksi, mut lähipiirin raskautumiset, varsinkin "vahinko"-sellaiset syövät ja aihettavat vaan pahaa mieltä...
Pääseekö tästä koskaan yli???
PP 10 eikä mitään tuntemuksia.
 
Niian Pahoittelut : / On nämä hoidot kyllä sellaista arpapeliä, että ei koskaan tiedä mikä lopputulos, vaikka lähtökohdat olis hyvätkin. Onneksi teillä on vielä pakkasessa alkioita ja saatte lisäkonstejakin käyttöön. Toivottavasti seuraavasta jo onnistaa!

Nannukka Olen pahoillani että kävi näin :hug: Vaikka jaksaminen on vähissä, älä kuitenkaan luovuta vielä, aina on mahdollisuus että alkio kiinnittyy. Vaikuttaa että teillä on hyvää tukea siellä lääkäreiltä ja hoitajilta, se on mukava kuulla. Kun teille tarjotaan neljättä hoitoa niin kyllähän se tarkoittaa että onnistumista pidetään hyvinkin mahdollisena. Voimia teille :heart:

Tähtitomu Kurjaa että kävi kato. Toivoa on kuitenkin aina ja sulla vielä kaksi alkiota matkassa, toivotaan kovasti että jompi kumpi tai molemmat lähtis kiinnittymään! Voimia piinailuun :hug: Kyllä teille toivoisi niin paljon nyt onnistumista noin pitkän tien jälkeen.

simpli Sanattomaksi vetää. Olen niin pahoillani, nämä hoidot ja koko kuvio on niin epäoikeudenmukaista ja raastavaa, että kukaan ulkopuolinen ei voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut. Ei sitä voi ymmärtää miksi onnistumista ei tule kerta toisensa jälkeen. Toivottavasti jaksatte vielä palata yrittämään kerättyänne voimia. Pitäkää huolta toisistanne :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Nannukka, olen hyvin pahoillani. :( Jos olisin samassa tilanteessa, niin käyttäisin Lutinuksen. Ei ainakaan myöhemmin tarvitsisi surra sitä, että ei tehnyt kaikkea ja katsonut asiaa loppuun asti. Onneksi teille tarjotaan vielä yksi hoito. Hurjasti voimia. :hug:

Helmiina85, stressittömiä viimeisiä piinapäiviä ja testionnea. :)

Tähtitomu, voi ei, ikävä kuulla. :( Toivotaan, että toisella olisi kuitenkin taistelutahtoa tarrata kiinni ja lopulta yksi saataisiin pakkaseen. Paljon voimia. :hug:

simpli, hurjasti voimia asioiden käsittelyyn ja PAS:sin odotteluun. :hug:

Nomen, itse veikkaan, että tästä ei pääse koskaan yli. Itseeni lapsettomuus on ehtinyt jättää niin syvät arvet, että tuskin ne parantuu edes mahdollisen lapsen myötä. Hurjasti voimia piinapäiviin ja vaikeiden ajatusten keskelle. :hug:
 
Tänään ultrassa toisella puolella 15 rakkulaa ja toisella puolella 3. Lääkäri varoitteli hyperin riskistä. :( Punktio on maanantaina mutta voi olla että ei päästä tuoresiirtoon. Toivottavasti ei tulis hyperiä, pettymys on suuri jos ei pääse siirtoon :(
 
Nomen, ei mullakaan viimeks enää muistaakseni pp7 tai sit se oli pp8 näkyny.

Eli mulla ois eilen ollu vielä 312 yksikköö kropassa. Aikas lailla selkee viivanen tuolla määrällä tulee. Täytyy kai tänään tai viimestään huomenna taas kattoo :whistle:
 
Voimia simpli ja nannukka! :(

Ikävää Niian, ettei vieläkään tärpännyt:hug:. Onneksi teillä on pakkasessa odottelijoita, ettei koko rumbaa tarvitse alusta alkaa..

Tähtitomu toivotaan, että ovat sitkeitä kyytiläisiä! :hug:
Onnea myös iiris_lorean kyytiläiselle :)

ON: tänään oli eka kontrolliultra, ja ihan positiivinen olo jäi. Melko paljon folleja, mutta aika pieniä vielä, ettei ihan osannut lääkäri sanoa paljonko tulossa. Maanantaina uusintatsekkaus ja punktion ajoitus sitten tod näk keskiviikolle tai perjantaille. Tänään alkoi myös orgalutran, nyt pistänkin sitten aamuin illoin kun aamulla puregonia ja illalla jarrua. AInakin tuntuu, että tekee asian eteen jotain :)
 
Voi harmin paikk, kun ikäviä uutisia useilla :(
Toivotaan tosiaan Nannukka, että se yksi olisi tarpeeksi hyvä ja pysyisi kyydissä. Voimia teille!

Tähtitomulle myös tsempitykset. Toivotaan nyt että viiva olisi ja pysyisi :)
Voi Nomen, jaksuja piinailupäiviin ja kaikkeen muuhunkin.

Iiris_Lorean, piinailupäiviin jaksamisia ja pitkää pinnaa :) Hienoa että nyt tuli pakkaseenkin jotain. Toivotaan kovasti että se yksi kyytiläinen on hyvä yksilö ja tarttuu hyvin matkaan :)

Skorppari, sielläkin siis ensi viikolla punktio. Täälläkin alussa munikset alussa pienen pieniä ja ajattelin ensimmäisen ultran jälkeen että hitsit, auttaako nuo hormoni pistokset yhtään..

Jännitin eilistä kolmatta ultraa, jossa odotettiin munasolujen nyt kasvavan siitä vajaa 10mm sinne 18-20mm (tai siis sinne pyritään). No, olihan ne ihan hienosti kasvaneet...16mm oli suurin osa (5-6kpl) ja toisella puolen muutama pieni, jotka nyt jää sitten ehkä ottamatta. En tiedä oikein.. Paineen tunne mahassa vain kasvaa. Tänään tehnyt aika ikävää..Mutta tämän kestää kyllä. Niin ja punktiopäiväksi tuli tiistai! Sunnuntaina illalla irroituspiikki.

Toivotaan Katiri, että hyperin uhka jää taka-alalle ja että pääsette tuoresiirtoon ensi viikolla. Toivotaan toivotaan! :)

Tsempitykset kaikille ja hyvää viikonloppua!
 
Nyt mulla menee vähän ohi. Kun pregnyl pitäis joka vuorokausi puolittua. Tein sen ekan mielenkiintotesti toissapäivänä ja nyt tänään uudestaan. eli sehän ois jo kahteen tai no ainakin puoleentoista kertaan puolittunu mutta kun ne viivat on silti yhtä vahvat.
Älkääkä edes mitään rtaskautta ehdotelko kun nyt mennään vasta pp2 ja nuorilla alkioilla :D
 
:S mikshän minun vastaus ei tullu näkyviin jonka kirjotin jo aikaa sitte, höh.

Tuolla on tullu käytyä testejä kattelemassa. pienen hankaluuden tuohon tuo se että nuo blogissa olevat testit on herkkiä kun mulla taas on ihan normeja.
Nyt mun pistämisestä on kulunu 6 päivää, joten tätä rataa kn jatkuu niin vielä kymmenen päivää pistosta näkyy viiva.
No ei auta kun odotella, kai se joskus häviää. Tietty voishan se vaan pysyäkin mutta muuttua jostain muusta johtuvaks :p
 
Meillä on mies alkanu puhua yksityiselle siirtymisestä :eek: Oiskohan nyt kuumeenmittaus paikallaan :D Tämähän on sii meidän julkisen viimenen jännäys menossa.

Mutta mikäs ois tampereella hyvä klinikka? Hintoja kun kattelin niin aikalailla samanlaisia taitaa hinnat olla.
 
Taustalta Tähtitomulle voin ainakin omien kokemusten perusteella suositella Ovumiaa. Ei pahaa sanottavaa, ihania ammattitaitoisia ihmisiä, hyvää palvelua, siistit tilat ym. Jos nyt olette olleet Taysissa niin Ovumia on siinä samassa rakennuksessa.
 
Ääks,apuva. Tyhmä kysymys...voiko ovulaatio tapahtua nyt itsestään ennen irroituspiikin ottoa,joka siis sen ovulaation tekee?!? Eilen tuli runsas klöntti ja juurikin sellasta "ovislimaa".. Olen nyt vähän hämmentynyt!...
onko muilla tällästä tapahtunut? Pitkällä kaavalla siis täällä mennään.
 
Millyk Mulla ainakin tuli ovislimoja piikitysten loppupäivinä ja oon lukenut että kuuluu asiaan. Johtuu hormonitasojen noususta kropassa. En usko että ovis voi tapahtua ennakkoon, jarru estää sen kyllä :)
 
Viimeksi muokattu:
Vienda, Ovumiassa on yks ainoo vika, siellä on sama lääkäri kun joka meillä on TAYS:ssa ja en tykkää siitä yhtään. Toisaalta siellä on myös sama lääkäri joka meillä oli Vaasassa ja hänestä kyllä tkkäsin.

Millyk, vaikkei mullä pitkäkaava ollukaan mutta tuli mullakin pari päivää ennen pregnyliä kauhia klöntti.
 
Millyk, olin juuri tulossa kysäisemään samasta asiasta, mutta sä olitkin jo ehtinyt kysyä :)
Eilen illalla pistin Pregnylin ja viime yönä tuli hirveesti vuotoa, ei kyllä mitään klönttiä, enemmänkin ihan "vetistä", mut ihmettelin et mitäs tää nyt on. Ilmeisesti siis kuuluu asiaan :)
Huomenna on punktio. Itse punktio ei niinkään jännitä, enemmän jännitän et miten päästään oikeeseen paikkaan ja varmasti ajoissa perille. Jos vaikka auto hajoaa matkalla tms, kaikkea sitä miettii :D Kauheeta jos ei ehtiskään ajoissa perille.
Ja hyperiä pelkään. :/ Toivon niin että päästäisiin tuoresiirtoon.

Millaisia mielialavaikutuksia teillä muilla on ollut lääkityksistä? Itse en ollut huomannut mitään erityistä, kunnes eilen aamulla sain hillittömän itkukohtauksen. En edes tiennyt miksi itkin, itketti vaan...
Muuten oon huomannu päänsärkyä monena päivänä, vatsakipuja ja kuumia aaltoja.
 
Kiitos vastauksista! Huh,vähän hellitti mieltä. Kuvittelen vaan jo tässä vaiheessa että kaikki menee pieleen.. Oli tarkoitus pe kysästä tästä asiasta,mutta pää on just niillä käynneillä ihan tyhjä.
Mitään erillistä jarru lääkettä ei minulle määrätty,eikös sellanenkin ole mahd.saada. No,luulisin että tohtori olisi sen määrännyt jos tarvis.

Katiri, Kappas! :) Joo, sielläkin siis pähkäilty samoja juttuja. Tsempitykset huomiselle! Toivotaan,että kaikki menee putkeen. Ei auto rikkoudu tai muutakaan :)

tänään myöhään illalla piikitän tältä erää viimeisen piikin.
Oireista täällä, suurin on ollut vatsa tuntemukset. Turpeinen olo,välillä tuntuu enemmän. Kävelykin ulkona (lenkkeily mielessä) tuntunut välillä keljulle. Voinnin mukaan menty. Ajottaista herkistymistä,mutta ei mitään suurempaa tunteiden vuoristorataa.
 
Eikös pitkässä kaavassa ne sumut toimi "jarruna" kun lyhyessä taas pistetään erillistä jarrupiikkiä. Luulis että vaikutus on noissa samanlainen että ovis ei tuu liian aikasin (lääke estää lh-huipun).

Katiri tsemppiä huomiseen punktioon ja Millyk ylihuomiseen. Tuttuja nuo tuntemukset/pelot että kaikki menee jotenkin pieleen jo ennen punktiota. Hyvin se varmasti menee :) Toivotaan että tulee hyvät saaliit! Mulla on yllättävän tasainen mieliala ollut kans lääkkeistä huolimatta, mutta muistaakseni yhdet itkuraivarit oli ekassa hoidossa.. Ja mies oli ihmeissään :)
 

Yhteistyössä