Ivf hoitoja lapsettomille

Neppu mulla on sormet ja varpaat ristissä että eivät soita ja pääsette siirtoon.
Laatuluokituksista mullakaan ei ole mitään tietoa, vain jakautumisesta on meille puhuttu.
Jännä kyllä ettet ole saanut enempää infoa muniksistasi, että aika jännän äärellä olet... Mutta ilman muuta kysyt vaan reilusti lääkäriltä kaikkea mikä mieltä askarruttaa! Sen häpeähän se on jos ei asiakasta osaa auttaa.
Millainen olo sulla on muuten? Tsemppiä :hug:

Tiukulle jaksuja maanantaiseen punktioon! Ei se ole niin kamalaa mitä pelotellaan, vaikka sattuisikin. Äkkiä se on ohi :) Toivotaan hyvää "saalista"!

Meemir Onpa hankala juttu noi sun johtimet! Kuten totesitkin, niin ilman niitä ei tule raskauksia vääriin paikkoihin. Mulla tuubat on totaalisen tukossa, joten petihommia ei tartte stressata (varsinkaan raskautta ei tartte epäillä...). Alkiokin säilyy pakkasessa "parempia aikoja" odotellessa. Mukavaa kevättä sinulle kaikesta huolimatta!

Toive13 Mulla on myös ollut ovulaatio hakusessa hoitojen jälkeen. En tosin ole mikään ammattilainen ovisbongauksessa. Ostin clearbluen testin sitä varten ettei tarvitse liikoja tulkita tulosta :rolleyes:
Se kato hienosta munismäärästä alkioiksi johtuu monesta tekijästä, aina niitä putoaa pois kyydistä. Mun 1.IVF muistaakseni punktiosta tuli 14solua joista 12 tai 13 kypsää, 9 hedelmöittyi ja 6 alkiota oli lopputulos, joista siirtoon meni lopulta vain 3. Tää 2.IVF tuotti vähemmän soluja (en ees muista montako! oiko ollu 11? Kaikki oli kuitenkin kypsiä) ja lopulta vain kaksi alkiota saatiin, 8soluinen tuoresiirtoon ja huonompi pakkaseen. Miehen simpat on siis priimaa.
Mutta testaile rauhassa, kyllä se ovis sieltä vielä tulee! Parhaassa tapauksessa päästään piinailemaan yhdessä :)

Nannukka81 Toivotaan tosiaan että meilläkin piinaviikot osuu samaan aikaan!
Mua naurattaa aina kun joku ilmoittaa olevansa onnellinen että menkat alkoivat :D Täällä se tuntuu olevan ihan normaalia toimintaa. Eli onneksi sinäkin normalisoidut :)
Ja röökaamisen lopetan heti huomenna (tai ylihuomenna tai sitä seuraavana...). Lopetan mä. Mutta en tänään.

Ameile mukavaa että sinunkin lomasi on mennyt hienosti! Nostan hattua (mikäli oilisi sellainen) tuolle piikittely hommalle. Kovat on hermot sulla! On se jännä kuinka tällaisesta hoidosta tulee niin tavallista että se menee rennosti rutiinilla.
Toivon että rauhallinen mielesi tuplaa mahdollisuudet onnistua. Hyvälle kuulostaa follimäärä. Onko turvonnut olo jo? Hyvää tulevaa punktiota myös sinulle!

Kohta täällä onkin jo monta piinailijaa, mua vähä jänskättää teidän kaikkien puolesta :)
 
Neppu: Harmi, että punktio oli kivulias. Mulle sanottiin punktiopäivänä vain solujen lukumäärä, ei muuta. Sit seuraavana päivänä soittivat, pelkäsin jo että ilmoittavat ettei siirtoon päästä, mutta aikaistivat vain siirtoaikaa. Vähänkö pelästyin, muistan vieläkin miten sydän muljahti rinnassa.

ON::'( Odotin tämän päiväistä 0-ultraa kuin kuuta nousevaa, mutta olo on nyt kaikkea muuta kuin riemuikas tulevasta hoidosta. Jotenki hajoilin ihan täysin, kun menin hoitajan luo. Lääkäri oli myöhässä puoli tuntia, mitä kyllä pahoitteli, mutta ne minuutit tuntui ikuisilta siellä aulassa. Tiesin kyllä varautua odottamaan, kun mutki oli vain tungettu joittenkin aikojen väliin. Silti ärsytti. Hoitajien keskustelut tuntuivat jotenkin niin turhanpäiväisiltä, että mieli teki huutaa menkää jo v***u sinne syömään älkääkä notkuko siinä odotusaulassa. Lääkäri vastaili mun kysymyksiin mukavasti. En saanut kortisonia tähän hoitoon, kun sitä harkitaan sit kun hoidot on pidemmällä. Noh, en tiedä miten pidemmäs näissä hoidoissa voi enää mennä:rolleyes:. Kalpeuden takia määrättiin verikokeisiin. Hoitajan tykö kun pääsin, hajosin heti kun tämä kysyi jaksamista ja kuulumisia. Että hyvin menee joo. Eikä itkulle ole tullut loppua:'(. En mä mielestäni näin hajonnut ollut viime hoidossa, mutta nyt vain itkettää ja väsyttää. Viimeinen niitti varmaan oli lääkärin kommentti ekasta hoidosta, ettei se ihan ollut odotusten mukainen ja että nyt voidaan odottaa tuloksia. Ite kuitenkin olin suht tyytyväinen, että päästiin edes siirtoon asti. Ja paras oli kyllä, kun lääkäri sai puhelun, mitä ei sit kyllä pahoitellut kun siihen vastasi, ja hänen vastausten perusteella tulkitsin, että häntä odotettiin ruokailemaan. Jos ei olis itkettänyt niin paljoa, olisin varmaan purskahtanut nauruun.

Ja luulin, että Menopur-pakkauksessa olis ollut tarvittavat neulat ja ruiskut, mutta ei tietenkään, enkä sit tajunnut siellä hoitajan luona ottaa vastaan tarvikkeita, kun luulin lääkepaketissa olevan kaikki mukana. Hitto mitä säätöä:headwall:. Huomenna alkaa Puregon ja lisäksi tulee tuo Menopur pistopäivästä 6 lähtien. Jos nyt niitä kypsiä, hyviä soluja ei ala tuleen, ni mä repeän..

Toivotan kaikille jaksamista ja tsemppiä omiin vaiheisiin:heart:. Ehkä tää odotus joskus palkitaan..
 
Neppu voi kurjuus, kun sait huonon kokemuksen punktiosta. Toivottavasti voit unohtaa moisen ja menna eteenpain. Ja tietty niin, etta toiseen ei tarvitse koskaan enaa menna :). Huimasti tsemppia siirtoon! Mulla on molemmilla kerroilla tullut vain yksi siirtokelpoinen vaikka kerayksessa on ollut tyrkylla toistakymmenta. Eli ei tosiaankaan se maara mitaan merkkaa. Laakarini on todennut monta kertaa, etta hoidossa ei todellakaan haeta suuria maaria vaan tasalaatuisuutta. Toivotaan, etta nama kolme ovat hyvia yksiloita ja hedelmoittyvat kaikki.

Mohair Tunnistan niin hyvin itseni kirjoituksestasi. Toinen rundi oli mulle tosi raskas, en tieda miksi niin, mutta siihen osui about viisi raskausuutista lahipiirista, joka teki tietysti tehtavansa mun mielelle. Itkin jatkuvasti, paa oli ihan sekaisin, en todellakaan pystynyt nakemaan ketaan lapsellista/odottavaa ystavaa ja jopa uhkasin tehda itselleni jotain, kun ahdistus oli niin valtava. Valtava epaonnistumisen pelko oli lasna koko ajan ja tunne, etta elamaa ei kertakaikkiaan ole. Tietynlainen pohja tuli vastaan, eika muita vaihtoehtoja ollut, kuin lahtea nousemaan ylos. Silla tiella tassa nyt mennaan. Varmaankin myos se ensimmaisen hoidon epaonnistuminen laski mun toivon pohjalukemiin ja jain sinne rypemaan ja toisesta epaonnistumisesta puhumattakaan. Mutta usko pois, varmasti mielesi nousee, kun hoito lahtee kunnolla kayntiin. Mun mielta auttaa tosi paljon se, etta voin tehda asian eteen jotain konkereettista; nyt napsitaan laakkeita, piikitellaan jne. Eipa se hupia ole, mutta ainakin tulee asian eteen jotain tehtya. Ja sen olen tassa jo tajunnut, etta tunteellinen ajattelu ei passaa tassa hoidon aikana mulle yhtaan, toki toivetta pidetaan ylla koko ajan, mutta en anna sille liikaa valtaa. Muuten sinne ma valun saman tien ajatuksineni, toiveineni, epaonnistumisen pelkoineni maan rakoon ja hirvea tuska nousta ylos :headwall:.

Itse en myoskaan saanut kortisonia aiemmin kuin nyt vasta kolmanteen. En tosiaan osannut sita edes vaatia, mutta eivat olisi varmaankaan tarjonneet, kun tehtiin viela ne loput selvitykset ja kokeet joissa sitte todettiin, etta kantsii ottaa kyytiin mukaan :O. Mulla on ollut Menopur tassa ja edellisessa hoidossa myos ja ekalla kerralla neulat piti ottaa klinikalta mukaan ja niiden neulakoko oli tosi jarea, oikeasti kokoa parsinneula! Mutta nyt sain reseptin, jossa on hirmuinen maara ruiskuja laakkeen mukana ja neulakin paljon pienempi. Toivottavasti sait neulat matkaan mukaan. Mutta tosi rasittavaahan se on kun taytyy pitaa joku tolkku tassa laakesumussakin. Mulla on koko ajan kasien ulottuvilla paperi, josta tarkistelen, milloin mitakin tarvii napsia. Rasittavaa, mutta nyt onneksi jo loppusuoralla eika enaa paljon muistettavaa ole jaljella.

RBAM Kiits kysymasta :), ei juurikaan turvotusta, jonkin verran, mutta ei laheskaan niin paljon kuin aikaisemmilla kerroilla. Viimeksi ei mennyt edes farkkujen nappi kiinni, eika kaapissa ollut sopivan suuria housuja :LOL:. Nyt on hoidossa tullut pienta eroa edellisiin, rakkulat ovat kasvaneet nopeammin ja suht tasaisesti, tosin toinen puoli tulee vahan hitaammin mukana, mutta kai ne keraykseen asti paasee. Voi olla laakkeen vaihdon vaikutusta tai sitten pohjalla oleva kierto oli parempi, tieda naita. Punktio parahti siis maanantaille, joten huomenna irroitus eli ei muuta kun viikonlopun lohoilya kohti!

Mulle oli tosin yllatys, etta kortisonia syodaan siis piiiiiitkasti eteenpain viela siirron jalkeen, onko kenellakaan tasta kokemusta? Ja ma kun luulin, etta paasis vahentamaan tata laakitysta siirron jalkeen : /.
 
Ihanaa huomata, kuinka täällä on tsempattu ja kyselty jo kuulumisia! <3

RBAM: Kiitos kysymästä. Tuli hyvä mieli <3 Empä sitten tajunnut kysyä juuri mitään lääkäriltä, kun olin niin onnellinen ja.. no, tohkeissanikin ehkä hieman.
Mitä sinne kuuluu?

-StrawBerry-: Olen pahoillani. Ei ollut tarkoitus pelotella sinua! Onneksi monellakaan punktio ei ole sattunut niin paljoa.

Ameile: Ei ole valitettavasti tietoa kortisonista. Ja kiitos tsemppauksesta, se taisi auttaa. :LOL:

Mohair: Menopur onkin aikamoista sekoittelua. (Meillä onneksi mies hoitanut sekoittelusta pistämiseen) Ihme, ettei ne hoitajat tyrkänneet tarvikkeita sulle mukaan!?
Ikävää, mutta toisaalta hyvä (eikö?) että sait purettua tunteitasi hoitajalle. Voikun psyykkinen olosi parantuisi ja jaksaisit porskuttaa kunnolla eteenpäin! Jaksamista ja voimia kamalasti tähän oikeesti.. kamalaanikäväänahdistavaanjapelottavaan asiaan... :hug:

Meemir: Kiitos myös sinulle. Ja oikeassa olit.





Syvähuokaus.
Tänään sitten tuli onnen kyyneleet silmiin. 1 top- alkio siirretty ja pakkaseen saimme kaksi pientä huurunenää!!!! <3
Iskee paniikki, että mitä voisin vielä tehdä, että saisin pienen kiinnittymään? Taitaa olla niin, etten voi tehdä mitään. Kuin toivoa.

Onkohan ihan normaalia olla vieläkin aivan turvoksissa ja alavatsaan sattuu, jos on kauan liikkeessä?





Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013?
RBAM..*31v.................2.IVF/1.PAS.... ....... .....toukokuu
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................toukokuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*27v...................1.IVF.... ...................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu
meemir..*?............................1. IVF........................huhti-toukokuu
-strawberry-..*?........................1.IVF....... ................huhti-toukokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?
Neppu_ 27v.................1.IVF.....................1...............3.5


PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ..................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...........................11.4

Jaksamista teille (tai meille) kaikille omiin tilanteisiinne!!! Täytyy kyllä myöntää, että näinkin lyhyessä ajassa on tästä foorumista ja teistä ihanista naisista on tullut tärkeä osa mun elämää :LOL:
Mieskin sanoi, että musta on tullut nörtti :D
 
Neppu onnea kyytiläisestä, toivon että tarttuu lujasti kiinni :heart:. Itse olin ekan punktion jälkeen tosi kipeä, siirtoon mennessä olin jo vähän parantunut mutta siirron jälkeen tulin uudelleen kipeäksi, kävely sattui ja turvotti yms, meni ihan parissa päivässä sitten ohi kyllä, joten ota ihan rauhassa vaan ja lepäile ja juo edelleen paljon

aniraz kiva että pääset myös lomalle :) itsellä auttoi TOSI paljon, nyt ei nää asiat pyöri juur ollenkaan mielessä, toivottavasti sullakin auttaa :)

Tiuku tsemppiä maanantain punktioon! Hyvin se menee! ja Ameile sullakin punktio maanantaina, tsemppiä kovasti siis teille molemmille :) :heart: kortisonista ei oo mullakaan kokemusta..

ON: oon nyt syönyt anastrozolia tässä tauolla, koitetaan siis vähän kevyempää hoitoa, maanantaina meen käymään ultrassa...ei yhtään huvittais.. :confused:
 
Helge: ahh, olipa rentouttavaa lukea että sulla tuli oireita siirron jälkeen. Mä nimittäin olin tänään töis 8h ja sen jälkeen tositosi kipee. Jouduin jopa soittaa päivystävälle gynelle paniikis. Jotenki helpotti, että näin voi käydä muillekin... Onneks nyt 2 päivää vapaata.

Tsemppiä kaikille! Ja etenkin maanantaina punktioon meneville!!
 
RBAM, HelgeR ja Neppu:kiitokset tsempityksistä punktioon! Eilen tuikattu Pregnyl ja huomenna se sitten on menoa. Hirveesti ei juuri nyt jännitä. Mulla sen verran pieni munasolumäärä, että olo on lähes normaali. Ei merkittävää turvotusta eikä kyllä mitään muitakaan oireita. En tiedä, pitäisikö olla. Koitan ajatella, että itse en voi lopputulokselle yhtään mitään ja nyt pitää vaan odottaa mitä tuleman pitää.

Ameile:meillä onkin nyt sitten sama punktiopäivä. Toi sun kertomuksesi kyllä koskettaa, vaikka itsellä hoidot ei vielä yhtä pitkään olekaan jatkunut. Voin vaan kuvitella miltä susta on tuntunut, kun olet joutunut lähtemään toiselle IVF-kierrokselle ja ympäriltä satelee raskausuutisia.. Pelkään itsekin miten reagoin, jos hoidot ei rupea tulosta tuottamaan ja ympäristö senkun tuottaa vauvoja ja siitä pitäisi vielä pystyä iloitsemaan. Taidan siinä tapauksessa minäkin ruveta välttelemään kaikkia vauvan saaneita/maha pystyssä olevia, vaikka eihän se tietty ole "aikuinen" tapa reagoida. Mutta itseään ja omaa jaksamistaan pitää myös ajatella.

HelgeR: mulla oli myös käytössä tuo Anastrozol ovulaation induktioissa ja kaikissa insseissä, yhteensä 7 kierron ajan. Lääkkeen pitäisi olla parempi kuin Clomit siinä mielessä, että se ei ohenna kohdun limakalvoa. Itse tykkäsin ko. valmisteesta. Ainoana sivuvaikutuksena mulle tuli joskus harvoin yöhikoilua. Periaatteessa se toimi mulla hyvin ja ovulaatio saatiin tulemaan, vaikka tulosta ei sitten valitettavasti syntynytkään..

Neppu: Paljon onnea hyvästä alkiosaaliista ja koita nyt ottaa mahdollisuuksien mukaan rauhallisesti töissä:)
 
Tiuku ja Ameile Kuinka meni?

Minä, minä: Nyt on pakko kysyä teiltä! Nyt on viikko punktiosta eikä siirtoa siis tehty. Paranin hyvin, eikä punktion jälkeisenä päivänä ollut enää lähes mitään kipuja. Olenkin elänyt normaalisti ja tehnyt fyysisiäkin hommia. Eilen ukon kanssa sitten kokeiltiin josko meistä olisi vielä petipuuhiin. Kerettiin jo tovi olla itse yhdynnässä, kun iski aivan jumalaton kipu (punktio ei ollut mitään tähän verrattuna). Lamaannuin makamaan selälleni ja otin särkylääkkeen. Kipu tuntui koko alavatsassa äkillisinä viiltelyinä ja säteili jalkoihin ja selkään ja peräaukon seudulle. Onko muilla ollut mitään vastaavaa? Onkohan mahdollista, että tämä ei liity edes koko punktioon, koska olen joskus ennenkin tuntenut kipua yhdynnän aikana vaikkakaan en ihan näin kovana... Jos tämä liittyisikin endoon?
 
Neppu joko on vointi parempi?

Tiuku ja Ameile toivottavasti molempien punktiot ovat menneet hyvin! :heart:

Meemir hui kauhee, kai oot soittanut kuitenkin lääkäriin? Itse olin punktion ja siirron jälkeen niin kipeä seuraavat 10 päivää ettei petipuuhat tullut mieleenkään joten vaikea sen enempää tuohon sanoa mitään. Onko kipu kuitenkin jo hellittänyt? toivottavasti selviää kivun aiheuttaja

ON: anastrozol ei sitten toiminut mulla ollenkaan. Tänään käyty ultrassa ja siellä näkyi tooodella pieni rakkula, nyt pitäis sitten aloittaa pistäminen heti tänään, laittoi mulle Menopuria jota laitan kolmena iltana. Tää on mulle ihan uus tuttavuus joten kuulisin mielellään kokemuksia Menopurista. Tarkoituksena siis saada ovulaatio aikaiseksi, Pregnyl lisäksi ja sitten kotikonstein jatko. Hehe, klinikan hoitaja joka selitti mulle miten piikki laitetaan, oli raskaana :stick: ja valitti kuinka hänellä todettu raskausajan diabetes. Voi raukkaa, minä häntä siinä sitten lohduttelin että no sinulla sentään vauva tulossa yms. ja että asioita vaikea nähdä sillä hetkellä laajempana kokonaisuutena. Meniköhän nyt ihan oikein päin että potilas lohduttaa hoitohenkilökuntaa :LOL: onneksi mulla päänuppi nyt kunnossa etten hajoillu siihen paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille! Täällä kotiuduttu punktiosta, joka tehtiin kaksi tuntia sitten. Voi sanoa, että minun kohdallani se oli ihan pala kakkua=) Kipua en tuntenut lainkaan, lukuun ottamatta pientä nipistystä puudutuspiikistä ja kanyylin laitosta. Itse solujen keräily ei tuntunut. Saaliiksi saatiin 8 munasoluja, joista kaikki eivät kyllä olleet kypsiä. No, jos nyt muutama kunnollinenkin olisi seassa, toivotaan. Mulla oireet oli niin vähäiset ennen punktiota, että aamulla vielä ennen klinikalle lähtöä päätin imuroida kämpänkin:D Lääkäri ihmetteli mun oireettomuutta ja jopa epäili, olenko muistanut laittaa irrotuspiikin. No, ihan niin lahopää en minäkään ole, että kalliin hoidon lääkeannoksia unohtelisin:) Nyt sitten vaan alkaa tämä todellinen jännitys, eli saas nähdä tuleeko sieltä kunnollisia alkioita. Jännittää..

HelgeR: tosi harmi, että sulla ei se Anastrozol toiminut:( Ja kyllä nyt meni pahasti väärinpäin, että sinä jouduit lohduttelemaan hoitajaa.. Mielestäni terveydenhuoltoalan ammattilaisen ei pitäisi ruveta kertoilemaan omista vaivoistaan asiakkaalle laisinkaan. Kyllä hänen olisi siinä tilanteessa pitänyt olla visusti hiljaa vaivoistaan. Ihan riittävän rankkaa sulla olla asiakkaana lapsettomuusklinikalla, kun hoitaja on siinä vieressä vauvamasunsa kanssa. Nimimerkillä myös minun pistosopetukseni antoi tukevasti raskaana oleva hoitaja..

Mites Ameile sun punktio meni?
 
Viimeksi muokattu:
Tiuku: Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin!!! <3 Koita nyt silti ottaa ihan iisisti.

Minuakin kiinnostaa Ameile, miten on mennyt?

Siis aika karua, että pystymahainen on lapsettomuuden poliklinikan hoitaja! Ihan hölmöä. Eikö ne tajua? Ja vielä kehtaa valittaa omista jutuistaan. Huhhuh.

Helge: Kiitos kysymästä. =) Vointini on jo pikkuisen parempi. En ole joutunut ottamaan ainakaan vielä särkylääkettä! Onhan sitä jo monta päivää popsittukin... Olen jo ollut liikenteessäkin tänään (pessyt pyykit, heh). Huomenna pitäisi taas jaksaa mennä töihin.
Menopurista. Mitä tahdot tietää? =) Mä oon käyttänyt sitä kolmessa ovulaation induktiossa. Sinänsähän se on erilainen, kun joka kerta (tai itseasiassa taitaa riippua ostaako pikku ampulleissa ja yhdessä...) sekoittelemaan aineet. Meillä mies (joka siis hoitaa sekoittelun ja pistämisen) on muutaman kerran onnistunut saamaan haavan lasiampullista.
Mun mielestä, valitettavasti, menopurin pistäminen sattuu pikkuisen enemmän kuin esim. puregon (mutta huomattavista vähemmän kuin orgalutran) mutta tämä taitaa johtua, että menopurin neula on hieman paksumpi. Saitko klinikalta neulat ja ruiskut mukaan? Ne nimittäin eivät kuulu pakettiin apteekissa. Joku oli jollain palstalla luullut, että ne kuuluvat pakettiin ja illalla huomannut, ettei ole ruiskuja eikä neuloja.
Mulla ei menopurista tullut mitään sivuvaikutuksia, eikä edes mustelmia (joita orgalutrasta tuli aina). Negatiivisena asiana mulla oli se, että ei tuottanut raskaustestiin koskaan positiivista tulosta.. Heh.
Kallishan lääke taisi olla, mutta taitaa meillä kaikilla olla kela-katto jo ummessa...
Kysele lisää, jos tulee mieleen. Yritän kyetä vastata.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
No niin, punktio onnellisesti ohitse. Hienostihan se taas meni, ei juurikaan mitaan tuntemuksia ennen eika jalkeen, vain pienta pallomahaisuutta jalkioireena, mutta se kuuluu asiaan. Kaikista helpoin keikka naista kolmesta, jotenkin oli koko ajan hyva ja rauhallinen mieli. Pulssikin 65 ennen laakitysta ja toimenpidetta. Yritin kovasti rauhoittaa mielta siella jalat levallaan makoillessani :). Saaliiksi saatiin 15 rakkulaa joissa kaikissa munasolu, eli nyt vain toivotaan, etta eivat ole laadultaan kuraa. Nyt jatkuu kortisoni ja antibiootit sain viela, kun vastustuskyky on kortisonin takia alhaalla, etta ei tulis muita ongelmia tassa vaiheessa. Keskiviikkona tiedetaan onko mitaan siirrettavaa tai pakastettavaa. Huoh, ma niin toivon, etta siella joku selviaisi.

Hienoa Tiuku_2013 etta punktio meni mallikkaasti. Huimasti tsemppia myos siirtoon!

Nyt ma meen viela makoilemaan, kun meinaaa viela vahan laakitys vasyttaa. En kylla aio riuhtoa koko iltana yhtaan, enka huomenna, enka ylihuomenna!
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM ja HelgeR
tänään käytiin seuranta ultrassa ja toisella puolella oli 7 follia, toisen puolen rakkulat ei näkynyt vielä hyvin kun on hankalassa paikassa, mut ainakin muutama kasvamassa :) perjantaina on vielä ultra ja sit varmaan maanantaina punktio.
onko muilla ollu tässä kasvatusvaiheessa alavatsa kipuja? mulla on koko alavatsa vähän arka ja liikkuessa tuntuu vihlaisuja, onkohan ihan normaalia? en tajunnu tänään kysyä edes tuolla käynnillä
 
-StrawBerry- mulla ainakin on ollut tärinäherkkyyttä ja kipuilua muniksia kasvatellessa. On kaiketi normaalia kun munasarjat on nesteestä turvoksissa.
Jos kipuilet todella kovasti (tulee kuumetta) niin ota yhteyttä sinne minne on käsketty, tuo PCOS varmaan lisää kuitenkin jossain määrin hyperin riskiä. Älä kuitenkaan huoli liikaa :heart:

Tiuku_2013 Mukavaa että punktio meni mallikkaasti! Ei sen punktion kuulukkaan olla kidutusta :D Nyt se on niistä pienistä kiinni mitä seuraavaksi tapahtuu, toivotaan parasta!

Ameile hieno saalis! Ihanaa että sinunkin puntio meni hyvin :) Nyt sitten se plussajuna liikkeelle *peukuttaa*

Neppu Ihanaa että pääsit siirtoon!! Ja saitte vielä kaksi alkiota pakkaseenkin :) Toivon kovasti että teitä onnistaa :flower:
Mä olen ollut molemmilla kerroilla punktion jälkeen kauan kipeä, ei mikäänlaista rasitusta kestänyt. Mulla kertyy nestettä melko reilusti munasarjojen lisäksi vatsaonteloon, joka lääkärin mukaan "ärsyttää limakalvoa" (ja siltä se tuntuukin!). Ekalla kerralla paranemiseen meni liki 3kk...
Josta Meemir tulee mieleen kertomasi yhdyntäkivut. Mulla meinasi mennä usko koko touhuun, kun olin kipeä koko hoidosta, eikä se tuottanut toivottua tulosta. Eikä seksikään onnistunut juuri noiden kipujen takia :mad: Eli kaiketi tuo neste vatsaontelossa oli se syy, kivasti viilteli. Endosta en osaa sanoa kun ei oo kokemusta, että lisääkö se tuota tuskaa.

HelgeR Onpa ollut tökerö hoitsu sulla! Ihmeellinen ammattietiikka hänellä?! Hyvä että sanoit sille takas, jospa se olis tajunnu että tahattomasti lapseton ei halua kuulla raskaanaolevien ongelmista...


Mä kerroin viikonloppuna parille kaverille tätä hoitohistoriaani, enkä voi kun ihmetellä kuinka hankala aihe se on kaikille. Puhe loppuu siihen paikkaan, ihan kuin joku ois kuollu. Mä arvasin ettei olis kannattanut. Yksi sitten viisaana totesi että älä nyt vielä luovuta, "voihan se siltikin tulla muutenkin". No, jöööö.... sanoin sille että mikäs siinä, jospa vaikka pyhä henki puhaltaa mun johtimeni niin suoriksi että se onnistuu :LOL:. Sarkasmi :heart:
Tämä siksi, kun ihmettelivät mun innostusta kehonmuokkaukseen. Päätin siis luopua tästä vuosia vyörölläni heiluneesta vanteesta. Kehoni on temppelini? Kun se kerta ei tee minusta äitiä, niin eikö se sitten voisi olla kivemman näköinen? Normaalipainoinen kun olen, niin eihän se käy niiden ajatusmaailmaan. Itseä vaan kyrsii olla vähän löllö.

Lainasin muuten kirjastosta Hanna Parviaisen toimittaman kirjan "Ei kenenkään äiti, ketomuksia lapsettomuudesta" onko teille tuttu?
Tunnistan siitä paljon asioita mitkä yhdistää minua niihin kertomuksiin. Aika raastavia tarinoita eikä niissä ole välttämättä onnellinen loppu. Tunteet ja niiden vuoristorata on sama, vaikka lapsettomuuden syyt on erilaisia. Tuon kirjan voisin lykätä monenkin ihmisen käteen, että lueppa siitä millaista se on...

Että tällaista tänään :)
 
Tiuku kiva kuulla että punktio meni hyvin! Nyt toivotaan hyvää tulosta! :)

Neppu kiva kun vastailit tosta Menopurista. Lähinnä mietin että kasvaako siellä mulla niiden avulla sitten mitään, kun tuo anastrozol ei toiminut..tehooko muhun enää mikään lääke? limiskin oli aivan surkea, olematon.. :'( mies on työreissussa ja nyt joudun itse ekaa kertaa sekotteleen noita aineita..onneksi on sentään skype ja laitoimme sen avulla piikin "yhdessä" :) ja kyllä se tosiaan enemmän nipisti kuin just esim puregon ja vertakin tuli enemmän, minä piikkikammoinen kuitenkin selviydyin :) mutta kallis se tosiaan oli, yli 20 euroa aina yks pistos! sain klinikalta neulat ja ruiskut :)

Ameile hyvä saalis teillä! ja kiva kuulla että myös sinun punktio meni mallikkaasti :) Lepäilehän ja ota rauhallisesti :)

Strawberry mulla myös tärinäherkkyyttä ollu ennen punktioo, kannattaa soittaa ja kysyä jos yltyy kovinkin koviksi kivut.

RBAM mun on kanssa pitänyt lukea toi "ei kenenkään äiti", tilasin sen jopa jo kerran mutta en ikinä noutanut kirjaa, kai mua pelotti että sen lukeminen ottaa enemmän kuin antaa...ehkä joku päivä uskallan :)

Mun yksi kaveri kysyi (hänellä 4 lasta, olen yhden niistä kummi) että tulisinko kahville, vai tuleeko mulle paha mieli? ensin ajattelin että olipa tökerösti kysytty, tarviiko mun mahdollista pahaa oloani jotenki ottaa erikseen esille, mutta sitten tajusin että parhaansa sekin yrittää, joskus ihmisten on vaikea pukea sanoiksi kaikkea mitä ajattelevat.

Oon myös miettinyt että mä puolestani koitan saada vähän lisää painoa, oon koko elämäni keikkunut siinä rajoilla että olenko alipainoinen kun kiloja ei vaan tule vaikka kuinka koittaa syödä. Mutta nyt on pakko, voisko se olla osasyy tähän lapsettomuuteen? mistä näistä tietää

ambrosio mitä kuuluu? myös Haikalan kuulumisia täällä odottelen :)
 
Hei hei kaikki naiset pitkästä aikaa :kiss: :wave:
olen tässä taustaillut ja taukoillut :)

Tervetuloa kaikille uusille!

ja voi miten ihania uutisia keijukainen sylin täydeltä onnea :heart: :flower: ihanaa! olikos sinulla se maca jauhe myös käytössä? ja miten voit? voi tule kertomaan niistä kaikista oireistasi mitä me kaikki muutkin hullun lailla toivomme itsellemme :) oon todella onnellinen sinun puolestasi, toivon että koko raskaus sujuu hyvin :heart:

Helge ihana kuulla että reissusi meni hyvin! kaikesta päätellen teki hyvää :) ja kiitos kysymästä, se kutsu TAYSsiin tuli meillekin! Oon menossa kuukauden päästä suunnittelukäynnille, taidetaan mennä aika samoissa? Meillä on nyt ihan kokonaan taukoa siis sinne asti. Sulla siis piikittelyt meneillään, tsemppiä niihin, mulla ei tuosta Menopurista oo kokemusta. Ja tuo sinun hoitajas..huh.. (eikös siellä sun klinikalla oo ennenkin ollu kaikkee kummallista)?

Ameile ja Tiuku kiva kuulla hyvistä punktiokokemuksista :) on se vaan jännää aina, eikä tietty siihen lopu se jännääminen :popcorn: nyt toivotaan hyvää tulosta molemmille! Toivottavasti molemmat voitte hyvin punktion jäljiltä.

Tsemppiä kaikille muillekin, mitä kuuluu piu_pau ja aniraz? Miten Nannukka voit ja millä aikataululla etenette?

RBAM Suositteletko kuitenkin noita kirjoja? mä kanssa pelkään Helgen lailla että pahoitanko siitä vaan enemmän mieltäni jos ovat raastavia ja kun tietää ettei niissä ole välttämättä se onnellinen loppu. Ehkä tartun kirjaan seuraavan pettymyksen jälkeen...

grosjean ootko taustalla ollenkaan? miten voit?

ON: eli siis meillä ei tapahdu mitään nyt. odotellaan julkiselle pääsyä, menee varmaan elokuuhun että hoidot alkaa, eli toinen kierros täältä tullaan! i`m ready!
 
Mielenkiinolla olen lukenut kaikkien kuulumisia ja kokemuksia. En nyt oikein osaa kommentoida kenellekään erikseen.

Meillä oli tänään suunnittelukäynti ja reseptit on nyt olemassa. Nyt vain odotellaan menkkoja jotta pääsee pisteleen ja kasvattaan paaaaljon hyviä munasoluja.

Meille tuli lyhytkaava. Lääkäri pohti pitkään kumpi kaava tulee koska endoni vuoksi pitkä olisi hyvä, mutta PCOS:n vuoksi lyhyt olisi turvallisempi. Hyperin vaara olisi pienempi ja kuulemma alkava hyperi voidaan sammuttaa helpommin. (Miten?)
Lääkeannos on terveiden munasarjojen omaavalle ns. normaali ensimmäisen IVF:n annos, mutta mulle se on kuulemma suurehko annos, mutta siitä huolimatta mennään sillä. Lääkäri sanoi että tahtoo lisääntyneen hyperin riskin uhalla kuitenkin aikaansaada hyvän saaliin, eikä muutamaa hassua follia.

Toukokuuta odotellessa.
 
Moi kaikille ja uusille tervetuloa ! =)

Oijoiii, mä oon taukoillu täältä ja hiirrrweesti oli taas tapahtunut täällä =)

Helge ihana kuulla sinustakin =) Minulla oli tuo menopur hoidossa ja kyllä toimi meillä hyvin..saatiin silloin se 7 alkiota ! Muistaakseni siinä oli vain niitä sivuoireita..pahaaoloa yms..mutta kaikkihan niitä ei saa.

keijukainen ihana, kun niin tarkasti kerroit oireistasi =) jospa mullakin olisi ens kuussa jo pahaolo..se olisi niin huippua :LOL: :heart:

Meillä oli tarkoitus tehdä vasta ensikuussa PAS:si, mutta muutinkin mieleni ja tehdäänkin jo tähän kiertoon. Täällä siis kp 6 menossa, perjantaina uä ja luultavasti ensiviikon tiistaina raotan pakastimen ovea :LOL:
Tässä kierrossa uutena asiana minulle kortisoni mukana. Pakastimessa on meidän 7 alkiosta jäljellä vain 2, joten ensi kertaa saa jännittää selviääkö kaverukset sulatuksesta..onko mitään edes mitään siirrettävää.
Tauko on tehnyt terää minulle ja jotenkin rauhallisin mielin nyt olen...sydän täynnä toivoa :heart::heart:
 
ambrosio mä vain taukoilen ja odottelen sitä elokuuta. Toinen kierros tosiaan, täältä tullaan!

).( sain muuta mietittävää, ei kylläkään yhtään sen iloisempaa. Lähipiirissä vakava sairaus nimittäin. Ei ole kyllä hirveän iloinen alkuvuosi, toivottavasti toinen puolisko olisi parempi.

Sitten olen miettinyt akupunktiota, kesällä jos kävisin ennen 2. IVF:tä. Onko kellään kokemuksia? Mietin että haittaa ei varmaan ole, kuulemma joissakin maissa sitä jopa suositellaan lääkäreiden toimesta. Jos joku kiinalainen tietäjä saisi pisteltyä musta pois raskautumisen esteet, huonot energiat tai jotain. :D
 
ambrosio mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa :) tosiaan aika samoissa mennään, mulla suunnittelukäynti myös toukokuussa! Kuulostaa siltä että sullakin taukoilu tehnyt hyvää :)

Haikala kiva kuulla susta! :) toivon että sulatus onnistuu ja pääset siirtoon :heart: Niin siis mullahan ei ole punktioo tulossa vaan koitetaan ylipäätään saada se ovulaatio..no olen viisaampi torstaina kun meen taas ultraan, kovin oon epäileväinen koko tän touhun kanssa..

aniraz Voimia, toivotaan tosiaan parampaa loppuvuotta! ei oo kokemusta akupunktiosta mutta kiinnostusta kyllä!

toivounelma kiva, teilläkin alkaa tapahtua :) , niimpä, toukokuuta odotellen :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun tanne on tullut vahan vipinaa :).

Haikala Mukava kuulla sinusta! Mainiota kun paatit aikaistaa yritysta. Itse kun sen uuden yrityksen ajankohdan parhaiten tietaa ja tuntee. Paras lahtokohta kun on, etta mieli on rauhallinen, mutta toisaalta luottavainen tulevaan. Huimasti tsemppia tulevaan sulatus-siirto-operaatioon.

aniraz Pahoittelut lahipiirin surullista uutisista. Minulla on myos sama tilanne ja koen valilla itseni typeraksi valittaessani lapsettomuutta, kun lahella taisellaan vakavan sairauden kourissa. Asiat menevat toisaalta tammoisen kohdalla oikeisiin mittasuhteisiin ja itsekin saa perspektiivia kasitella omaa ongelmaa.

Olen kaynyt akupunktiossa pari kertaa toisen hoidon alkupuolella. Se oli silla hetkella tehokasta ja muutuin hoitopoydalla kylmanhikiseksi, kun hormonit olivat niin alhaalla. Luulen, etta akua tarvitsisi ottaa sellainen hoitoputki ja hoitaja suosittelikin tulemaan seuraavien menkkojen alussa. Silloin on kai hyva hetki hoidella, en tieda. Jatin kaynnin kuitenkin valiin, kun hoidot jatkuivat, niin en enaa uskaltanut kayda keskella hoitoja. Sielta lahtiessa hoitaja laittoi alavatsalle semmoisen lampoteipin, tai mika lie sen nimi oikeasti on. Sita piti pitaa loppu ilta, se lammitti alavatsaa mukavasti loppupaivan. Se tuntui mukavalta vilukissasta ja siita innostuneena olen nyt koko hoidon ajan mennyt nukkumaan kuumavesipullon kanssa. Jep jep, voitteko kuvitella, vanhuus, vanhuus! Voi olla kovinkin psyykkinen asia, mutta rauhoittaa mukavasti alavatsaa ja varsinkin nyt operaation jalkeen palautuiminen on ollut huimasti nopeampaa ja kivuttomampaa. Mene ja tieda, kaikkeahan sita kokeilee epatoivoissaan :LOL:.

ambrosio Mukava kuulla sinusta piiiitkasta aikaa! Mahtavaa, nyt tuulta purjeisiin ja uutta kierrosta kohti :hug:.

HelgeR Menopurin kanssa mulla ei ole ollut mitaan probleemaa, hyvin on mennyt, mutta mulla on ollut pitka kaava aina ja piikityspaivia 10-12. Ja vahan nayttaisi silta, etta Menopur toimi mulla paremmin kuin Gonal, mutta en ole sivuoireita juurikaan huomannut. Mutta se, etta mika oire johtuu mistakin tassa laakesumussa, niin en kylla osaa sanoa :). Menopurissa on ilmeisesti kahdenlaisia pakkauksia, ruiskuilla ja ilman. Olen kayttanyt molempia, mutta kai se on ihan samaa kamaa ;).

Mielestani ole iloinen ystavasi kyselysta, vaikka han vahan tokerosti kyselikin kaffittelusta. Varmasti yrittaa otta asian niin hienotunteisesti esille kun vain kykenee. Itseani lammittaa aina, jos joku huomioi vaikeuteni pienella eleella tai kysymyksella, ei tokikaan kylilla huutelemalla, mutta niin, etta on oikeasti huomioinut ja tietaa vaikean tilanteeni. Jotenkin on niin monta ikavaa tilannetta tullut tassa vuosien varrella vastaan, etta osaa tosiaan arvostaa tosi pienia eleita ystavien puolelta.

Kovasti on peraankuulutettu aikuismaista kaytosta lapsettomilta, mutta en kylla ymmarra tata yhtaan. Lapselliset kun ovat lahipiirissaani myos kayttaytyneet vailla minkaanlaista aikuismaista kaytosta. Miksi ihmeessa aikuismaista suhtautumista vaaditaan lapsettomilta, jos siihen eivat lapsellisetkaan kykene? Milloin lauotaan typeria kommentteja lapsettomuudesta, milloin valitetaan omaa raskautta tai sen ajankohtaa, milloin udellaan koskas teille-kysymyksilla, oletetaan, etta kaikki rakastavat heidan pilttiaan ja ovat valmiita tekemaan mita vain jne. Itse olen noin kuusi vuotta, kun lasta on hiljaa toivottu, ollut onnellinen muiden odotuksista, syntymista, kummiudesta, tullut paikalle tarvittaessa apuun, iloinnut lasten kanssa, leikkinyt, vienyt uusiin paikkoihin, muistanut jouluna ja synttarina, kerannyt yhteisia kokemuksia lapsien kanssa. Mutta nyt, kun hoidot ovat ovat olleet paalla toista vuotta, niin ei minun enaa mielestani tarvi, kun en taysilla siihen kykene. Paani eika mielenterveyteni riita, eika sita tarvittavaa tukea kaikki ystavapiirissani pysty antamaan, niin saan olla herkka ja pahoittaa mieleni heidan typerista kommenteista. Mutta toisaalta arvostan aarettomasti niita ihmisia, jotka ovat taman saman piinan lapi kulkeneet ja osaavat suhtautua siihen sen vaatimalla herkkyydella.

Voi kurjuus, sita klinikkasi hoitajaa. Ymmarran todellakin tunteesi, mutta pystyit kuitenkin pitamaan itsesi pystyssa. Minua kun valilla arsyttaa ihan tajuttomasti, kun klinikalla odottaessa joku tunkee odotustilaan vauvanvaunujen kanssa, grrr. Siina sitten katsellaan pitkin seinia, etta en suuremmin mieltani pahoittaisi. On minulle kaynyt myos niin, etta vuoroani odotellessa odotustilassa oli toisen pariskunnan lapsi leikkimassa. Siella se kiljui ja touhusi. Kylla siina pisti miettimaan, mita helkuttia niiden ihmiseten paassa pyorii. Mulla ei vain olisi pokkaa tulla lapsettomuusklinikalle leikki-ikaisen lapsen kanssa. Noh, tapansa kullakin.

Meemir Voi vitsit, oletko jo paremmassa kunnossa, kyselitko laakarilta ohjeita? Itse en ole seksipuuhiin pystynyt punktion jalkeen vahaan aikaan, kai siina toista viikkoa on mennyt. Vaikka olo on muuten suht. normaali, mutta kun on ronkittu piikeilla, niin varmasti sita on sisapuoleta viela aika herkassa tilassa ja toisaalta punktion jalkeen Lugesterolit ei kauheasti houkuta petipuhiin ;).

RBAM Kuulostaa kovin tutulta tuo kertomuksesi, kun olet ottanut asian ystavapiirissa esille. Niin harva osaa ja kykenee suhtautumaan lapsettomuuteen hienotunteisesti. Yksi ystavani toiselee jatkuvasti mantraa: "Usein kay niin, kun lopettaa yrittamisen, niin silloin tarppaa". Mita ihmetta tuohon voi sanoa :headwall:! Tokikin, onhan meita lapsettomia moneen junaan, toista arsyttaa oikeasti kaikki lapsiin liittyva toinen taas kykenee touhuamaan vastasyntyneiden kanssa omista tuneista riippumatta ja kaikkea silta valilta. Ja valtavasti vaikutta missa vaiheessa hoitoa ollaan menossa. Itse en ole todellakaan stabiili herkyyteni kanssa, epaonnistuneen hoidon jalkeen voisin potkaista kaikkia pyoreavatsaisia ja hyvassa kohdassa hoitoa kaipaisin ystavan vauvaa syliin. Hirvittavan vaikeaa tama on!

Olen myos lukenut kirjan pariin otteeseen ja se on valmiina yopoydallani, kun ahdistus iskee. Kai siita on jonkinlainen tukikirja minulle tullut. Kertomukset ovat todella raastavia ja itkematta sita ei voi lukea, mutta antaa toivoa, perspektiivia ja suhteellisuutta elamaan, kylla tasta selvitaan tavalla tai toisella. Pakotin myos aitini lukemaan sen, etta saastyisin sen ajattelemattomilta kommenteilta ja ymmartaisi meita hieman enemman.

Oho, miten tata tarinaa tuli nyt nain pajon, koko viikon edesta!
 
Pikaisia vastauksia ja kyselyitä täältä...

Meemir: Miten voit? Onko kivut jatkuneet?

Helge: Hyvä, että olet selviytynyt pistämisistä. Mä en ole kertaakaan pistänyt (enkä aio pistääkään) itseäni, kun minäkin piikkikammoinen. Sen sai huomata myös punktiossa hoitaja, joka mittas yläpaineeksi 172 (ilmeisesti kovin paljon, kun sitä ihmetteli) =D
Tsemppiä piikittelyyn! <3

Ameile: Kiitos akupunktio kokemuksesta. Terv. Lämmin kauratyyny masun päällä.

RBAM: Kirjoittelit, että sinulle meni kolme kuukautta paranemiseen? Suostuivatko kuitenkin tekemään siirrot?
Mulla kävi samalla tavalla, kun kerroin ystävälleni. Hän ei osannut sanoa juuri mitään. Toisaalta, empä edes tiedä mitä olisin hänen halunnut sanovan.
Mutta jospa se pyhä henki puhaltaisi meidän kaikkien kohtuihin pienokaiset :LOL:


Haikalalle
tsemppiä, jotta huurunenut jaksavat sulatuksesta pian ne olisivatkin jo matkassa!

Toivounelma: Kiva, että olette päässeet "tositoimiin"!

Amborsio: Ihan paras tuo sinun lause asenteestasi: toinen kierros täältä tullaan i`m ready! Pisti hymyn kasvoille. Luulisi, että tuolla asenteellakin jo tulosta tulisi ;)

Tiuku: <3 Voikun pian tulisit kertomaan kuulumiset.

Toivottavasti vastailin kaikille. Tarkoitus ainakin oli <3

Mäkin kävin lukemassa toiselta palstalta Keijukaisen oirelistaa. Vaan en mitään koko palstalta löytänyt itselleni :| Missä on lämpöily, nipistykset, tissikivut? ÄÄÄÄH :O
Tää on pahin piinis ikinä. Ei jaksa enää odottaaaaaaaaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala

Yhteistyössä