Ivf hoitoja lapsettomille

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013 ?
RBAM..*31v.................2.IVF?.... ....... .............tammikuu2013
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................huhtikuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.... ...................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito.........................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...........................11.4
 
Hei vaan naiset, pitkästä aikaa!

Päivitin listaa itseni kohdalta tätä päivää vastaavaksi. Joku oli jo valmiiksi päivittänyt minut 3.IVF, varmaan selvä vihje siitä ettei mun viimeinen pakkasukko selviä :LOL:

Tästä tulee nyt ihan omanapainen postaus.

Lomat on lusittu (meri-ilma virkistää mieltä kummasti!) ja siinä sivussa tuli taukoiltua täältäkin ihan "kiitettävästi" (anteeksi etten päivittäin ole kanssaelänyt täällä).
Selailin väsyksissä pari sivua taaksepäin, ja keskustelussa on ollut mm.ristiäisiä ja työpaikalle tunkevia vauvoja.
En ensinnäkään ymmärrä miksi ihmiset työntyvät työpaikalle äitislomalla :confused:
Ihmettelin sitä vauvojen esittelyä miehellekkin, ja hän sanoi että tekisin niin itsekin jos mulla olisi vauva. No en todellakaan! Silloin kun tämä lapsettomuus sattui muhun kaikkein eniten, piilottelin työkaveria ja sen vauvaa vessassa kun en kestänyt katsella sitä onnea. Eipä sitä monikaan mieti että kuinka monella tavalla se toisen lapsi häiritsee työskentelyä...
Mun lähipiiriini syntyy alkukesästä kaksi vauvaa, joista toinen on miehen siskolle. Sanoin kerran humalassa hänen puolisolleen että elleivät he pyydä mua kummiksi, en puhu kummallekkaan enää koskaan. Saa nähä kuinka käy :popcorn: olisihan se vaan rankkaa pitää mykkäkoulua loppuelämän :D Toiselle ystävälle sanoin että voin tulla vaihtamaan vaippoja sitten kun hän ei jaksa. Mä odotan niitä lapsia syntyväksi mutta toisaalta mua pelottaa aika paljon. Osaanko mä olla normaali aikuinen niiden pienten kanssa... tai antaako ne tuoreet äidit mun osallistua. Haluaisin kuitenkin, varsinkin jos en koskaan saa omaa lasta.

Lentokoneessa mietin että ihan kiva kun ei ole lapsia. Yksi lapsi kiljui kiukkuaan ensin 4h putkeen ja päikkäreiden jälkeen taas jatkoi samaa kiljumista. Paluulennolla tuntui olevan sama meininki, penkkirivejä vaan oli välissä onneksi aika monta.
Mun elämä on hyvä näinkin. Mutta silti edelleen haluaisin sen vauvan. Keinot alkaa vaan olla aika vähissä...

Eli 2.IVF 1.PAS on tuloillaan, olisin halunnut koittaa sen tähän kiertoon. Kun menkat alkoivat ja maanantai aamuna soittelin polille, niin vastaaja sieltä kertoi fertiliteettipolin olevan suljettu viikon 15. Kyrsi niin että aloitin taas tupakoinnin. :headwall: Jos seuraavasta kierrosta sitten? Tiedän ettei se alkio tule selviämään sulatuksesta, ja haluaisinkin tavata lääkärin tulevaisuutta ajatellen.
Meillä siis oli 2.IVF pidempi viljely alkioilla, eikä tulos 1.IVF verrattuna ollut kummoisempi. 8soluinen oli molemmilla kerroilla paras tulos, ja hcg kaikissa tehdyissä siirrossa (vaan 3kpl) alle 1. Limis on joka kerta ollut tosi hyvä. Mietin vaan että mahtaako vika olla mun muniksissa, vai eikö me miehen kanssa vaan sovita yhteen?
3.IVF ei ole minulle automaatio. Haluaisin sille jonkinlaisen perustelun miksi kannattaisi, muuttaako se mitään näihin edellisiin verrattuna? Inhoan piikittämistä ja punktiosta tulen niin kipeäksi. Rahaakaan ei ole mitenkään liikaa (vaikka ollaankin julkisella, yksityiselle ei mitään mahiksia!) ja samalla rahalla mitä hoitoon menee -vaikka se kuulostaakin hölmölle- saisin toisen koiran. Säästämään joutuu joka tapauksessa. Ja sitäpaitsi se viimeinen julkinen hoito on vielä kaaaaukana, syksyllä vasta, jos niin pitkälle mennään.

Näin untakin, jota vähän säikähdin. Mä olin siinä peiton alla ja mun mies katseli vieressä kuvasta naista, jolla oli siniset silmät ja lyhyt vaalea tukka. Naisen sylissä oli pieni tyttö jonka päällä oli turkoosi paita. Kun kysyin miksi hän tekee niin, lähti vaan kävelemään mitään sanomatta.
Voisko olla että vähä ressiä pukkaa...? Voi kunpa saavuttaisi sen lopullisen mielenrauhan jo.

Tsemppihalit kaikille omiin vaiheisiinsa! Ei kai me luovuteta vaikka vähän välillä mieli tekiskin... :hug:
 
En löytänyt puregon lääkeohjeesta tietoa, mutta olisiko teillä:
Mulle puregon on aiheuttanut _kamalat_ päänsäryt. Voinko ottaa särkylääkettä puregonin ja orgalutran kanssa? Kumpi olisi parempi paracetamol vai ibuprofeiini? Kun muistelisin, että buranaa ei kannata syödä jos haluaa raskautua.
Tähän kysymykseen tahtoisin sanoa että Buranan vaikuttava aine on ibuprofeiini ja siis kaikki ibuprofeiinia sisältävät valmisteet heikentää raskaaksituloa. Eli kaikki Buranan rinnakkaistuotteet.

Myös monet muut tulehduskipulääkkeet vaikuttaa näin. Ei yksi tai kaksi tablettia, vaan jos joutuu syömään kuurina tai paljon. Mun lapsettomuuslääkäri sanoi esim. viime syksynä kun endometrioosin vuoksi söin Voltaren 100 mg:tä päivittäin (määräyksestä) kipuhin, että se pitää lopettaa kun hoitokierto alkaa. Tai menkkojen ajan sai vielä ottaa, muttaei sen jälkeen.
 
Toivounelma: Kiitos vastauksesta!

RBam: Ompa pitkä projekti teilläkin takana. Tulisipa vaan tälle ns. projektille pian onnellinen loppu ja käärö syliin!
Mutta tuo uni kuulosti kyllä hurjalta... Vaikken mikään psykologi olekaan, niin näyttää että alitajunta pukkaa uniin. Mullekin kävi noin pari viikkoa sitten. Mies lähti naisen matkaan, joka kykeni tekemään perillisiä hänen kanssaan. Pahin painajainen ikinä.
Mutta kovasti jaksamista! :hug:

Pakko tilittää omaa napaa hieman:
2. folliultra takana:
+ Limis kasvanut (JEE, vihdoin!!!)
- Rakkuloita (siis tarpeeksi isoja, pieniähän siellä on vaikka muille jakaa) VIISI!!! arhrhghhh... Ei siis lähtenytkään kasvamaan tarpeeksi monta.

Olisko jollain jotain rohkaisevia sanoja punktioon menevälle? Mä pelkään ...oikeesti... aivan järkyttävän paljon. Etenkin sitä toimenpidettä. :ashamed:

(Ja joo, oon googlannu koko päivän, mutta... ei se tunnu samalta, kun saada tietoa teiltä)
 
RBAM: Kiva kuulla kuulumisiasi! Noi unet voi olla kyllä pahoja joskus, varsinkin tuollaiset.

Neppu_ :Hieno juttu, että limis kasvanut:) Olitkos missä hoidossa? Tampereella, julkisella, muistanko oikein? Mun kokemukseni Taysista oli positiivinen yllätys. Olin valmistautunut kokemaan kivuliaan toimenpiteen (yksityiseltä jäi kauheat traumat!), mutta mua oikeasti ei sattunut paljoa mitään tai oikeastaan ei yhtään mitään. Suonen kautta kipulääkkeet + rauhoittava ja alapäähän puudutus toimi mulla ainakin. Tietty se puudutus vähän nipisti, mutta se on vähän sama kipu kuin verikoetta otettaessa.

Mulla punktio meni jotensakin näin: Ilmoittautumisen jälkeen mies lähtee antamaan osansa ja itse suunnataan hoitajan kanssa lepohuoneeseen, jossa on useampi vuode ja jokainen on verhoilla suojattu ja rajattu. Aamutakin alle kannattaa jättää pitkähkö toppi ja alusvaatteet. Pöydällä odottaa valmiina särkylääke, joka otetaan. Sitten laitetaan kanyyli ja mitataan verenpaine. Pissalla saa käydä tosi usein, kun rakon pitää olla tyhjääkin tyhjempi. Mies etsitään lepohuoneeseen aulasta:D Sitten kun on teidän vuoro, hoitaja hakee sut/teidät ja menette sinne toimenpidehuoneeseen. Mua jännitti niin että mä tärisin! Mä sain suonen kautta kipulääkettä ja rauhoittavaa, samantien tuli sellainen lievä humalatila ja huolet läks. Alapäähän puudutus tosiaan vähän nipisti. Hoitaja jutteli kaikenlaista ja mies piti kädestä, lääkäri aloitti punktion ja homma oli nopeasti ohitse. Mä taisin kysäistäkin että häh, oliko se muka tässä? Hoitajan ja miehen turvin pääsin takaisin pedille levolle. Onhan siinä vähän ronkittu olo. Tipan kautta sain jotain kipulääkettä ja verenpaineita mittailtiin. Sit nakerrettiin omia eväitä siellä verhojen suojassa:) Oli vähän sellainen retki fiilis:D Kannattaa ottaa evästä mukaan. Mulla ainakin tuli toimenpiteen jälkeen nälkä, kun jännitys laukesi, ja siellä ei ole mitään syötävää tarjolla. Pääsin n. tunnin seurannan jälkeen kotiin. Tietty hoitaja tuli sanomaan jossain vaiheessa solujen määrän (sitten tuli itku onnesta ja helpotuksesta), sain ohjeet alkionsiirtoa varten ja lääkityksestä hoitajan kanssa vaihdettiin muutama sama. Seuraavana päivänä mulle soitettiin alkionsiirtoaika.

Sama setti tiedossa reilun parin viikon päästä.. Mulla punktio taitaa mennä vk:lle 18.

Toivottavasti mun kokemukseni auttaa lievittämään jännitystä. Sinne yksityiselle en ikinä voisi enää kuvitella meneväni ivf-punktioon Taysin kokemuksen jälkeen, sillä se yksityisellä tehty punktio oli jotain niin jäätävää, etten voi sitä kipua sanoin kuvailla. Mutta mä ainakin menen hyvillä mielin uuteen koitokseen, tällä kertaa ilman suurempaa jännitystä ja pelkoa!

Tsemppiä!:)
 
Neppu mun punktiokokemus oli erittäin hyvä, ainut kivulias hetki oli kun kanyylia laitettiin. Itse punktiossa tärisin jännityksestä, mitään kipua en tuntenut. Jälkeenpäin kotona olo oli arka alavatsan seudulla, meni ohi parilla kipulääkkeellä.

).( mielessä on pyörinyt ne meidän alkiot, joissa oli hitautta, nopeutta, fragmentaatiota. Nämä viat johtuvat päivinä 1-3 munasoluista, joten munasoluissani oli paljon vialla. Tein eilen kattavaa googletusta ja löytämäni vastaus on joko että kyse oli sattumasta, saatiin vain huono erä munasoluja tällä kertaa syystä x ja ensi kerralla tilanne voi olla aivan toinen tai sitten munasolujeni laatu on vaan ö-luokkaa. Toinen IVF tulee siis kertomaan tosi paljon, huoh... Onko muilla palstailijoilla parempaa tietoa, miltä tekemäni googlediagnoosi itselleni kuulostaa? : /
 
Neppu Mulla molemmat punktiot ovat olleet hyviä kokemuksia (julkisella molemmat tehty). Ja kutakuinkin menee meillä OYS:lla samoin kuin Mohair kertoi TAYS:lla menevän. Itse punktiossa mulle on molemmilla kerroilla sanottu, että ”tästä sairaalasta ei lääkkeet kesken lopu, että lisää saa pyytämällä.” Ja kunnon humautukset olen kyllä molemmilla kerroilla saanutkin, elämä on aika mukavaa siinä vaiheessa. :D Rohkeasti pyydät vain lisää suonensisäistä toimenpiteen aikana jos tuntuu epämiellyttävältä. Punktion jälkeen kotona on ollut lievää alavatsa kipuilua, mutta Panadolia/Buranaa vähän ennakoiden niin olen kyllä pärjännyt. Ja mielestäni voit rohkeasti kertoa hoitajalle/kätilölle, että sinua vähän jänskättää toimenpide (mielestäni ei ole mikään häpeä sitä myöntää). Tsemppiä! Hyvin se menee. =)

RBAM Mukava kuulla sinun kuulumisia. =) Me taidetaankin päästä piinailemaan (toivottavasti) suunnilleen yhtä aikaa toukokuussa. Meillä on tulossa silloin 2. ICSI 1.PAS (eka PAS koskaan, ja täällä jännitys päällä jo nyt). Meillä vähän samanlaisia ajatuksia tuosta tulevasta 3. ICSI:stä – se ei ole meilläkään itsestään selvyys, että sinne mennään syksyllä (rahallisista syistä ja sen vuoksi, että täälläkin on toinen koira haaveissa). Tsemppillä mennään yhdessä PASia kohden – eiköstä? Ja hei, sie oot kerran jo lopettanut röökin polton – joten, tää oli vain tällainen pahan päivän repsahdus – eikö vain? ;)

Mohair Miten sie oot voinut tämän hoitojakson aikana? Onko ollut oireita lääkityksestä?

( . ) Täällä vihdoin ja viimeinen menkat alkoi km jälkeen. JEEEE! Kumma homma, että niidenkin tulemisesta on oppinut näiden hoitojen aikana oppinut iloitsemaan :D Ei ollutkaan kuin 10 päivää pitempi kierto kuin normaalisti. Ja voi taivas mitkä jomotukset ja juilimiset olleet pari päivää päällä. Mutta ISOLLA ehkällä toukokuun lopussa ois sitten sitä PASia tiedossa. Pitänee ”treenata” oviksen pongausta tästä kierrosta jo.

Keväisiä tuulia ja voimia omiin vaiheisiinsa erityislaatuisille Naisille. Muistakaa, että jokainen meistä on arvokas ja tärkeä Nainen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
*keijukainen* Tuhannesti onnea:heart:

RBAM Laitoin sulle tuohon listaan seuraavaks hoidoks tuon PASsin, ni ollaan paremmin perillä, mikä hoito on kellekin tuloillaan seuraavana:).

).( Meidän PAS siirtyy toukokuulle, koska en saanut ovista bongattua. Viikko sitten eli kp11 ultrattiin ja kaikki kunnossa ja rakkuloita kypsymässä ja limis ok. Nyt jo kp19 ja vaan hailakkaa viivaa näyttää. Mulla käytössä CB:n digitesti. Ens kiertoon sitten lääkkeet mukaan. Viime kierrossa sain sen ovisplussan kp17, mutta en usko että ovulaatiota tapahtui silloinkaan, koska kaikki oviksen jälkeiset oireet puuttui (mm. tissikipu). Eli kroppa ei ole toipunut IVF-lääkkeistä eikä -hoidosta eikä ovuloi. Tosi kiva. Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia ovuloinnin kans. Nyt sit hoitojen seurauksena ovulaatiot jää tulematta. Vähän mietityttää, viitsiikö toista kertaa IVF-hoitoon edes lähteä. Jos meidän ongelma on huonolaatuiset alkiot (saatiin siis 8 munasolusta 3 kunnollista alkiota), eipä se ongelma IVF-hoidoilla parane. Sori omanapaisuus..harmittaa..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei kaikille!
Oon sivusta seuraillut tätä palstaa ja ajattelin hypätä kyytiin mukaan jos sopii :)

Meillä on noin 3,5 vuotta yritystä takana. Miehen simpat on laatua eli minusta löytyy kaikki viat. Mies on kyllä täysillä mukana ja tukee ja auttaa ja suree minun kanssa, mutta silti välillä mielessä hyppii mörköjä asian suhteen. Tuli noista teidän näkemistä unista mieleen.

Minulla clomien ja irrotuspiikin avulla saatiin aikaiseksi ensimmäinen raskaus, joka tosin kävi ilmi vasta kun kivut alkoi (menkat tuli normaalisti), ja kohdun ulkopuolinenhan se oli->leikkaus. Sitten toinen tuli luomuna ja sekin kohdunulkoinen, nyt vaan toisessa munajohtimessa. Molemmat perkeleet ovat edelleen tallella, tosin vain täysin käyttökelvottomina koska molempia operoitu. Sitten on edometrioosi, joka ei vielä ole niin vaikea, että selittäisi lapsettomuutta. Mutta sitä suuremmalla syyllä nyt tarvisi toimia, ettei se endokin ala vaikeuttamaan asioita.

Meillä on nyt eka ivf käynnissä ja punktiossa on käyty. Punktio jännitti, mutta aika helppoa oli. Sain rauhoittavaa ja kipulääkettä suoneen, ja saman tien tuli aika voimaton ja väsynyt olo. Vähän jopa petyin kun ei tullut kunnon pöllyjä :p . Joka kerta kun kun rakkulaa poimittiin (kokonaiset kolme kertaa) tuntu inhottavalta, mutta kyllä sen kesti. Kuvailisin lähinnä erittäin epämiellyttäväksi tilanteeksi. Loppupäivänä ei ollut kovasti kipuja, mutta epäilisin että johtuu siitä, ettei siellä paljon mitään ollutkaan. Kokonaiset yksi munasolua sieltä sitten tulikin... Ja ovuloinnin ja hedelmöittymisen piti olla ainoa asia mikä toimii. Nyt sitten siirtoa odotellaan tai sitten soittoa ettei ole mitään siirrettävää..

Tsemppiä punktioihin, hyvin ne menee!
 
voisin hypätä mukaan tähän keskusteluun. meillä on yritystä takana 2 vuotta, mulla todettiin PCOS ja ilmeisesti myös munanjohtimet tukossa joten päästiin suoraan IVF hoitoihin. huomenna alkaa Gonal-f pistelyt ja jännittää ihan todella paljon, varsinkin tuleva punktio, jos jollakin on positiivisia kokemuksia punktiosta ni mielelläni kuulisin niitä :D
 
Tervetuloa uusille!:)

StrawBerry: Edellisellä sivulla on joitakin kertomuksia punktioista:)

Nannukka: Edelleen on tosi kylmä ja väsynyt olo. Tänään ollut aika paha päänsärky. Ylihuomenna on 0-ultra, tänään kp 3. Joudun kivasti lähteen kesken työpäivän pois, aloitan ylihuomenna uudessa paikassa, joten eiköhän riemu repeä, kun ilmoitan että heippa, mä lähdenkin tästä heti lääkäriin. Ja sit kun niitä ultrakäyntejä tippuu tasaseen tässä parin viikon ajan ja kaikki huipentuu saikkuun. Hienoo.:headwall:

Mä otin Efamolin käyttöön, kun luin jostain, että siitä vois olla hyötyä. Macan jätän nyt tauolle, kun en oikein uskalla sitä käyttää hoitojen aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Mohair: Joo, Tayssissa ollaan! Kiitos kamalasti vastauksestasi. Toivottavasti mullakin menisi kaikki yhtä hyvin! Ja usko tai älä, juuri nuo yksityiskohtaiset (lääke pöydällä, mitä milloinkin tapahtuu) auttoivat! Ihana, kiitos!!!
Toivottavasti sun olosi paranisi pian! Ja koita olla stressaamatta työjutuista. Ne on kuitenkin toissijainen juttu. Vaikka kyllä itsekin stressaan koko ajan :ashamed:

Aniraz: En kyllä yhtään osaa sanoa tuosta googlediagnoosista... Mutta osaan sanoa: Kiitos!! Taitaa se kanyylinkin laitto mua jännittää yhtä paljon kuin kaikki muutkin asiat.(minä=maailman piikkikammmoisin) Mutta toivotaan, että se olisi se kamalin juttu mullakin =D

Ja Nannukallekkin kovasti kiitoksia!!! Niin ja onnea tädin tulosta =D Jos näin voi sanoa.

Ette uskokaan kuinka hyvälle mielelle ootte mut saaneet, ja mikä parasta; Oikeesti mua jännittää vähän vähemmän...


Toive: Kovasti jaksamista sulle!

Meemir: Teilläkin taivalta. :( Toivottavast saisitte pian kyytiläisen mukaan!!!

StrawBerry: Kannattaa lukea edellisiä sivuja. Nämä Ihanat olivat kirjoittaneet kunnon sepustukset, joiden avulla saan ehkä jotenkin säilytettyä mielenterveyteni tämän jännityksen kanssa! :heart:

Huomenna se sitten tapahtuu... Onneksi heti aamusta on jo vastaanotto aika. Näinköhän saan nukuttua... :$
 
Toive13 Mullakin on ovisoireet kateissa hoidon jälkeen, mulla tulee selkeet ovislimat mutta eipä oo näkyny. Menkat on ollu hurjan kipeet ja runsaat, sekin on outoa, kunpa helpottaisi.

Neppu tsemppiä punktioon!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

Helge: :heart:

Nannukka: Hienoa, että sun menkat alkoi! Toivottavasti pääsette toukokuussa PASsiin. :) En ole tehnyt yhtäkään uusintatestiä, ihme kyllä. Oireet on sen suuntaiset, että eiköhän se (tai ne) siellä kyydissä vielä ole. :) Pääsin työterveyden kautta veritestiin perjantaina, mutta tuloksessa kestää 3-5 päivää, koska eivät itse tutki sitä vaan lähettivät Helsinkiin tutkittavaksi. Sen verran harvoin kuulema tulee tällaisia verikokeita, että heidän ei ole kannattavaa pitää valmiutta niiden tutkimiseen. Huomenna soitan, josko tulos olisi tullut. Olen melko väsynyt ja hetkittäin hiukan huonovointinen ja ruokaa uppoaa enemmän kuin ennen. Kaikista oireista olen onnellinen ja kiitollinen. :heart:

RBAM: Toivottavasti ens kierrossa sitten pääsette PASsiin. Kovasti jaksamista! :heart:

Neppu: Yhdyn Mohairin kertomukseen TAYS:ssa tehdystä punktiosta: mulla meni ihan samalla lailla eli tosi hyvin ja vähin kivuin. Hirmuisesti tsemppiä ja levollista mieltä huomiselle, hyvin se menee! :heart:

aniraz: Sun googlediagnoosi kuulostaa mun mielestä ihan järkevältä. Toivotaan, että ensi kerralla saatte paremman erän munasoluja. Voisikohan lääkityksen vaihtamisella/kaavan muutoksella vaikuttaa munasolujen laatuun? Vai voiko niillä vaikuttaa vain määrään ja kypsyyteen? Kovasti jaksamista ihan kaikkeen! :heart:

Toive13: Tosi ikävää, että ovista ei ole tullut... Eiköhän se sieltä jatkossa tule, kun kroppa palautuu hormonimylläköistä. Ja tosiaan voihan sen PASsin tehdä lääkkeelliseenkin kiertoon, jos niikseen on. Hirmusti haluan lähettää sulle positiivisia ajatuksia ja toivoa! Toivottavasti teidän molemmat pakkasukot selviää sulatuksesta sitten, kun PAS koittaa. Ja jos käy niin, että PASseista ei onnista niin rohkaisen suuresti lähtemään toiselle IVF-kierrokselle, koska alkiomäärä saattaa hyvinkin nousta seuraavassa hoidossa. Monestihan sitä sanotaan, että ensimmäinen ivf-hoito on vähän kokeilua, miten kroppa reagoi. Kovasti jaksamista! :heart:

Meemir: Sinulla on hurjan jännittävät ajat menossa! Toivotaan, että se ainokainen hedelmöittyy ja saat sen kyytiin. :heart:

StrawBerrylle tsempit pistelyihin! :)

Mohair: Stressaava tilanne, kun on uus työpaikka ja kaikkee. Mä ehkä sanoisin, että mulla on yks toimenpide tulossa, joka edellyttää tutkimuksia ennen sitä ja julkisen aikatauluihin kun ei itse pysty pahemmin vaikuttamaan, niin tässä kävi nyt vaan ajoituksien kanssa tosi huono mäihä.. Tsemppiä uusiin haasteisiin ja erityisesti näihin hoitohommiin! :heart:

Haikala: Meillä syynä mun monirakkulaiset munasarjat ja niiden aiheuttama ovuloimattomuus + miehen alentunut simppamäärä. Kyselit oireista niin laitan tähän muistiinpanoni piinapäiviltä. :)
-Lääkitys kp1 alkaen 200mikrog estradot (joka kp13 nostettiin tiputteluvuodon takia 250mikrog --> vuoto loppui). Kp17 lähtien lugesteron 200mg 3:sti vuorokaudessa. (Oma lisä lääkitykseen; minidisperin, raskausvitamiinit, maitohappobakteerit ja silloin tällöin vehnänalkioöljyä. Greippimehua join vähintään tuopillisen päivässä.)
-PAS kp21 (Siirrettiin kaksi edellisenä päivänä sulatettua alkiota (3.päivän alkiot), joista toinen ei ollut jakaantunut sulatuksen jälkeen ja toinen oli kehittynyt varhaiseksi blastokystiksi.)
-Siirron jälkeen tulin suoraan kotiin ja makasin sohvalla loppupäivän ja suurimman osan ajasta vielä jalat ylhäällä ;) Koko piinailuaikana en harrastanut liikuntaa, jossa tulisi hiki, enkä juossut askeltakaan edes bussille mennessä.
-pp1 ja pp2 hentoista menkkamaista tuntemusta alavatsalla.
-pp5 hetkellinen outo hento, laakea ja tylppä kipu alaselässä ja alavatsalla iltapäivällä. Illalla hassu olo ja mittasin lämmön, joka oli 37,3 --> lämpö jäi koholleen piinailun ajaksi (ei välttämättä ihan koko ajan ollut koholla, mutta joka päivä jossain vaiheessa nousi tuonne 37,0-37,4).
-pp10 herkällä testillä nega, joka parin tunnin päästä katsottaessa olikin positiivinen.
-pp10-11 erittäin itkuinen ja herkkä olo. Yöllä alkoi epämiellyttävät sydämentykytykset, jotka ovat jatkuneet siitä asti, joskin nyt ne tuntuvat lieviltä ja niihin on tottunut. Johtunevat siitä, että raskauden vuoksi sydän lyö 15krt/min nopeammin kuin normaalisti.
-pp11 herkällä testillä hento positiivinen. Lievää huimailua tästä päivästä lähtien silloin tällöin.
-pp14 Normitestillä (havaitsee pitoisuuden 25mIU/ml) vahva plussa.
-Koko piinailun ajan tissit turvonneet ja arat.

Kaikille teille hirmuisesti voimia omiin vaiheisiinne! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Meemir Tervetuloa palstalle ja toivottavasti pääset siirtoon!

Strawberry tervetuloa myöskin, tsemppiä pistelyyn, onneksi monella täällä positiivisia kokemuksia punktiosta joten toivottavasti rauhoittaa mieltäsi :)

RBAM kiva kuulla sun kuulumisi ja kiva että sullakin loma teki hyvää :) hui minkä unen oot nähnyt. Onneksi vain uni :)

Mohair olipa kiva kuulla noin positiivinen kokemus Tayssista. Mähän jouduin viimeksi ottaan nukutuksen yksityisellä punktioon ku meinasin stressta itseni hengiltä. mitenköhän mun ens kerralla käy..pitäiskö vaan kestää kuin nainen :LOL:
Tsemppiä uuteen työpaikkaan, toivottavasti et joudu hankaliin tilanteisiin läärrikäyntien/saikkujen takia. Hyvä tuo keijukaisen neuvo miten vois toimia :)
saako tota efamolia ihan jostain luontaistuotekaupasta?

Neppu Tsemppiä hirveesti huomiseen punktioon, tulehan sitten kertomaan miten meni :) Täällähän paljon Tayssilaisia nyt :)

keijukainen ihania oireita, määki haluun :) oon monena päivänä hymyillyt itekseni ku oon miettinyt sun plussaa, oon tosi onnellinen samaan aikaan myös siitä että pystyn aidosti ja vilpittömästi olemaan näin onnellinen jonkun toisen raskaudesta. :heart: ja sinä jos kuka olet sen ansainnut.

Haikala missä vaiheessa siellä mennään? oon vielä vähän pihalla loman jäljiltä :popcorn:

ambrosio joko tuli kutsu Tayssiin ????
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
meemir ja -strawberry- Tervetuloa! Lisäsin teidät listalle. Jos haluatte kertoa ikänne, sekin ollaan tuohon listaan laitettu. Ja kovasti tsemppiä&voimia hoitoihin! Toivotaan, että pääset meemir siirtoon! Laatu korvaa määrän näissä hoidoissa! Listaa saa muuten päivittää kuka vaan.

keijukainen Jotenkin en haluais sitä lääkkeellistä siirtoa, kun siinäkin estetään oma ovulaatio. Jos vaikka clomit avuksi tukemaan omaa ovista mielummin? En vaan tiedä, tehdäänkö PASseja clomien kans. Kai siihen toiseen hoitoon on mentävä, jos PAS ei onnistu. Yks alkio meillä on siis pakkasessa vaan. Jotenkin vaan kun koskaan ei ole ovishäikkää ollut ja muutenkin on terveet munasarjat, ni nyt sit hoitojen seurauksena tällaista ongelmaa hankkii itselleen, ni mietityttää lähteä toiseen hoitoon. Ainakin lääkkeet vois vaihtaa.

Neppu Kiitos!

Aniraz Onko sun ovis miten kauan ollut kateissa IVF:n jälkeen? Mulla siis vielä toinenkin kierto oli ovuloimaton IVF:n jälkeen.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:popcorn:
Nimimerkki.....................Tuleva hoito..................Ajankohta
Rachel79..*33...................2.ICSI.. .....................huhtikuu
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala..*25v..................1.ICSI/3.PAS ..............huhti-toukokuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF...... .... ...............huhtikuu 2013
ambrosio..*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge..*31v................2.IVF....... .... ................elokuu 2013?
RBAM..*31v.................2.IVF/1.PAS.... ....... .....toukokuu
ainox..*28v................2.IVF/ICSI?............................?
aniraz..*31v.............2.IVF/ICSI............toukokuu tai elokuu 2013?
piu_pau..*30v............2.ICSI......... ....................elokuu
Toive13..*35v.............1.IVF/1.PAS...................toukokuu
Nannukka81.. *31v.........2.ICSI/1.PAS...........touko-kesäkuu
Neppu_..*26v...................1.IVF.... ...................huhtikuu
Valoa..*29v......................2.IVF/1.PAS.....................?
Tiuku_2013..*34v..................1.IVF. ......................huhtikuu
toivounelma..*35v..................1.IVF .......................toukokuu
meemir..*?............................1.IVF........................huhti-toukokuu
-strawberry-..*?........................1.IVF.......................huhti-toukokuu

PIINAILIJAT:headwall:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Minnie82..*31v............1.IVF......... ...........1................?

PLUSSANNEET:heart:
Nimimerkki..................Hoito.........................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI.... ........ ................29.12.12
idealisti.......................välikie rron ylläri.................14.1.13
Vihervaara..*28v...........1.ICSI...... ....... ..............1.2.13
*keijukainen*..*29v.......1.ICSI/3.PAS...........................11.4
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi ihanaa, *keijukainen*! Huimasti onnea, voi etta, kun meille kaikille kavisi noin. Ihanaa ja onnellista odotusta :hug:. Ja piiiiitkasta aikaa tahan ketkuun plussa, antaa toivoa kovasti.

Kiva kun joku kyselikin mun kuulumisia, lammittaa kovasti :), kiitos! Olen taas tauottanut itseani taalta ja voittelko kuvitella, etta olen UNOHTANUT lapsettomuuden hetkellisesti. Sellasitakin voi tapahtua :LOL:. No, oikeasti olin lomailemassa yhdessa Euroopan metropoleista ja helppohan silloin on unohtaa kun on eri ymparistossa. Mutta hyvaa teki mielelle, vaikka kaikki laakkeet ja piikit olivat mukana, menee nimittain ihan rutiinilla nuo piselyt jo paikasta riippumatta. Oikeasti ihan kamalaa, kun alkaa olla rutiininomaista koko hoitotouhu, puuh. Mutta paa paasee paljon helpommalla, kun tekee siita vaan rutiinia ja yrittaa olla miettimatta mitaan hoitoon liittyvaa. Olen saanut pidettya mielen todella tasaisena ja postitiivisena, eipa se varmasti lopputulokseen vaikuta, mutta on paljon helpompi olla ja elaa.

Tervetuloa kaikki uudet ja kovasti tsemppia kaikille omiin jannailyhetkiin. Tassa valissa on ollut keskustelua punktion kivuliaisuudesta ja epamiellyttavyydesta. Itsellani nama kaksi edellista ovat menneet yllattavan hyvin. Tietysti alkuun sita jannitti ihan sairaasti, selviaako siita hengissa lainkaan. Mutta luulin toimenpidetta todella paljon kivuliaammaksi, itsellani se oli nopeasti ohi. Kivuliainta oli, kun laakari joutui vahan etsimaan folleja, etta saa kaikki talteen ja katilo paineli samalla alavatsaa. Mutta eipa se kestanyt kovinkaan kauan. Ennen toimenpidetta sain rauhottavan ja sitten kanyylilla morfiinijohdannaista suoraan suoneen. Johan pollahti ainakin mulle! Itse ajattelen, etta KUN sinne synnytykseen asti paasaan, niin tama ei ole mitaan verrattuna siihen, rankempaa siis luvassa! Mutta ajattelen yleensakkin niin, etta nyt ei auta, lapi tama on omalta kohdaltani kaytava ja toivottava vain parasta!

Neppu Miten sun punktio meni, eikos se ole tanaan?

RBAM Kiva kuulla susta pitkasta aikaa. Loma tekee aina hyvaa, mutta niin kuin on todettu, niin se paluu arkeen on aina vahan toista. Toivon, etta pystyt pitamaan mielen korkealla kaiksesta huolimatta. Mutta oikeasti mulle tuli hymy huulille, kun luin sun kirjoitusta, niin aitoa! Ja tuo lentokonetarina on niiiiin totta, mua arsyttaa suunnattomasti ne raavittomat pikkukakarat joita vieressa istuvat vanhemmat eivat kiella millaan tavalla. Niin monta kertaa olen itse joutunut kieltamaan kakaraa takanani, kun istuin on heilunut lapsen potkuista kuin pahemmassakin turbulenssissa. Hah, ja ma olen se itsekas lapseton akka, joka valittaa jokaisesta lapsen ihahduksesta. Oikeutensa kullakin :LOL:.

Toive13 Toivottavasti ovulaatio loytyy seuraavassa kierrossa. Itsellani IFV:n jalkeen kierto on pidentynyt hieman ja ovulaatiokin on ollut muutaman paivan aina myohemmin. Ostin herkkia testeja, kun en ole koskaan saanut mitaan CB:n testeihin. En tieda onko vika mussa vai testeissa, mutta herkemmat liuskatestit ovat toimineet mulla mainosti ja ovat paljon halvempiakin!

No niin, nyt vain kohti ensi viikon punktiota ja nailla nakymin on alkuviikosta ja loppuviikosta siirto. Eikohan silla jotain siirrettavaa tulisi, ei auta kuin toivoa. Ultrassa on nyt ollut kuusi-seitseman molemmin puolin, mutta eipa se mitaan viela kerro, kun voivat olla ihan kuraakin. Ei se maara vaan laatu, yksi hyva siirrettavaksi riittaa mulle :).

Tsemppia naiset, olette mahtavaa porukkaa!
 
Ameile Ihan totta, yksi riittää jos on laatua.

Neppu minuakin kiinnostaa miten punktio meni? Sen unohdin nimittäin siitä viimeksi sanoa, että henkilökunta ainakin on ihan loistavaa (TAYS). Optimistisia, ymmärtäväisiä ja lohduttavia. Ja minullakin hirveä piikkikammo.

StrawBerry Sama homma, aika nopeesti päästiin Ivf hommiin noitten surkeitten munajohtimien takia. Eli inseminaatio jätettiin välistä "normaaliin" hoitokaavaan nähden.

Keijukaiselle onnea, vaikka en matkassasi olekaan mukana ollut :)

Meillä lääkäri sanoi että alkio oli 3? itse käsitin että siis aika lailla hyvä, kertokaa muut onko teille annettu numeerista arvoa tuolle alkiolle? ICSI menetelmällä päättyivät hedelmöittämään koska oli kerran vain se yksi munasolu. Me nyt ei kuitenkaan siirtoon sitten päästy vaan kaveri laitettiin pakkaseen. Syynä niistä tuubista tihkuva neste. Varailtiin sitten aika missä pohditaan josko nuo voisi klipsasta. Minä ainakin haluan mokomat pois. Eipä olisi enää pelkoa kohdunulkosista tai tihkuvista nesteistä riesahan ne vain on. Vähän on siis ristiriitaiset tunteet nyt. Periaatteessahan kaikki on hyvin ja homma vain tehdään perusteellisesti. Se vain tarkoittaa sitä että enemmän kohtia missä homma voi mennä pieleen ja se aika... Ainakin syksyyn varmaan menee.
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Helge: Joo, ostin Life-kaupasta. Laitan sulle yv:n.

keijukainen: Ihanaa odotusta!:heart: Toivottavasti tästä lähtisi kunnon plussa-aalto!:)

Neppu: Miten meni?

Ameile: Mukava kuulla kuulumisiasi:)

Meemir: Mulle siirrettiin marraskuussa 2 alkiota, joista toinen oli 2-soluinen 2 laatupistettä ja 3-soluinen 1,5 laatupistettä. Lääkärin mukaan ihan potentiaalisia, mutta en vain raskautunut:( Muistan kuinka heräsin siirron jälkeisenä yönä ihan kauheaan menkkakipuun ja jo silloin tuli fiilis, että tää nyt oli tässä. Enkä tiedä oliko noi nyt sit niin hyvälaatuisia, ainakaan sen perusteella mitä lueskelin netistä, mitä ei kyllä auttaisi tehdä..

Oon tehnyt kauhean listan asioista, joista haluan huomenna keskustella lääkärin kanssa. Muuten en muista puoliakaan mitä piti kysyä ja ehdottaa:D

Täällähän on paljon Taysilaisia:)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Toive13 mullakin toinen kierto menossa IVF:n jälkeen. Ovulaatioaika tuli ja meni, ilman mitään merkkejä että olisi mitään tapahtunut. Olen asiaaa ihmetellyt, mutta en ole testannut kun siihen ei ole ollut mitään syytä. Ärsyttävää, aina on siltä osin homma toiminut. Mutta on varmaan ihan asiaan kuuluvaa tällainen.

keijukainen kyllä lääkettä/kaavaa vaihtamalla voi laatu parantua. Ja tosiaan mun älytön määrä rakkuloita luultavasti huononsi laatua myös.

No kohta häivyn täältä pähkäilemästä näitä, lähdetään piiiiitkälle lomalle parin viikon kuluttua. On tässä lapsettomuudessa se hyvä puoli et reissaaminen on helppoa ja huoletonta.
 
Kiitos ihanat. Tuli hyvä mieli, kun täältä sängyn pohjalta pää yhä iha sumussa näin, että olette kyselleet miten mulla on mennyt. :)

Ajattelin vain pikapäivittää oman tilani (oon tosi poikki). Anteeksi, etten jaksa vastailla tällä kertaa.
Mutta,
Punktio takana. Oikeesti se oli kyllä kamalaa... Pelkäämäni kanyyli ja puudutus ei tuntunut juuri missään, mutta punktio oli kamala kokemus. Sattui aivan liikaa, enkä hädissäni ja tuskissani edes tajunnut kysyä lisää lääkettä... Taisin vaan hypervelintoida ja huutaa. Toivottavasti tää kokemus vähän hellittää ja unohtuu, että pystyn lähteä mahdolliselle toiselle kierrokselle.
Mutta mikä kamalampaa. Saldona vain 3 solua. :'( Aika huonosti eikö?!?

Saadaan kuulemma vasta perjantaina, kun on siirtoaika, tietää onko hedelmöittynyt yms. ylipäätäänsä siirtokelpoinen.

Rikkinäinen olo. :ashamed:

Lisäyksenä vielä: Hoitaja, joka laittoi kanyyliin ja oli siellä vuodepuolella oli aivan uskomattoman ihana!! Kiittelin vielä kovasti lähtiessäni...
Mutta itse punktiossa oleva hoitaja suoraan sanottuna ihan ***** Tiuski mulle koko ajan ja oli kamalan "vauhdikas" kun riuhto mun käsiänikin pitkin poikin ku kuulemma pidin niit väärin ja plaaplaa. Ärh. Mutta tänään oli kuulema ruuhka päivä ja lääkäri taisi olla hieman kierroksilla ja ärtynyt. Not fun. Toivottavast en ainakaan sitä hoitajaa enää ikinä näe...
 
Viimeksi muokattu:
Neppu, kiva kun tulit päivittämään kuulumisesi. Rankalta kuulostaa toi punktio ja itsellä vielä edessäpäin, hui! No selvisit kuitenkin hengissä:hug: Toivotaan nyt oikein kovasti, että ne kolme solua olisi kaikki hyvänlaatuisia ja hedelmöittyisivät normaalisti. Aika rankkaa, että vasta siirtopäivänä teille suvaitaan kertoa miten näiden kolmen solun kävi. Kovasti tsemppiä!

Ameile: hienoa, että olet pystynyt jättämään lapsettomuuden edes vähäksi aikaa taka-alalle, ja että piikittely menee jo ihan rutiinilla. Se hyvä puoli lapsettomuudessa tosiaan on, että reissaaminen on aika mutkatonta.

Meemir: oletpas nyt vaikean päätöksen edessä, kun sinä sen tietty viime kädessä päätät miten tuubillesi käy.. Vaikka se onkin tavallaan rankka päätös jos tuubat poistetaan, niin voisiko se jopa parantaa raskausmahdollisuuksia, siis IVF:llä? Huono puoli sitten tietty on, että luomutärpin mahdollisuus on kai sitten lähes olematon ilman tuubia. Ja ymmärrän, että tietty mahdollisen operaation suunnittelu vie aikaa ja sitten taas hoidot lykkääntyy jne. Kärsivällisyyttä varmasti vaaditaan, voimia!

Omaa päivitystä: eilen oli toinen ultra ja follikkeleita oli nyt 7, kaikki kooltaan 11-13 mm, joten eivät vielä valmiita punktoitavaksi. Vielä pari päivää piikitellään Puregonia ja Orgalutrania ja punktiopäiväksi määräytyi maanantai. Sitä odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mohair Ehkäpä noita laatuluokituksia ei kannata kauheasti vahdata. Alkio oli nelisoluinen ja hyvä piste.

Neppu Ikävää että sinulle jäi noin huono kokemus punktiosta :| Huono päivä ilmeisesti osu sun kohdalle. Mutta hei kolme on ihan hyvä! Eikös se niin ole, että liika rakkulamäärä huonontaa laatua. Ja kolme on enemmän kun ei yhtään. Saatat jopa saada muutaman vielä pakkaseenkin :) Voimia sulle :hug:

Tiuku En tiedä kuulostaako oudolta, mutta en malta odottaa että pääsisin noista tuubista eroon. Tiedän kuitenkin, että luomuraskaus on muutenkin lähes mahdoton ainakin oikeassa paikassa. Ja niitä kohdunulkosia pelkään niin paljon, että meillä petipuuhatkin kärsii sen takia, kun tarvii kortsujen kanssa sählätä ym. Tuntuu älyttömän typerältä käyttää ehkäsyä kun yrittää lasta saada mutta minkäs teet...
 
Voi ihanat Meemir, Aniraz ja Tiuku; Kiitos!!! <3
Tottahan se on, yksikin riittää. Ja niin riittää, kunhan ei tule klinikalta soittoa tänään tai huomen aamulla, ettei tarvitsisi tulla.

Aniraz: Toivottavasti lomasi menee hyvin ja täysin ilman lapsettomuus-ajatuksia. <3

Tiuku: Toivon todellla, että sulle menee tuleva punktio hyvin. Varmasti on kovinkin yksilöllistä tuo kipu. Muistat vaan pyytää lisää kipulääkettä (jota mä en tyhmänä tajunnu pyytää, vaikka luulin et hoitaja ois tajunnu mun huudoista...)

Mieltäni askarruttaa vielä se, että olisiko ne jo punktio päivänä sanonut jos mun munasolut olisivat olleet kelvottomia tai muuten huonoja?
Tai jos jotain muuta ikävää olisi huomattu?

Näköjään alkaa pää mulla taas toimia lääkkeiden jälkeen, kun alan murehtimaan... :headwall:

Huomista ajatellen (jos siirtoon päästään, toiv. ei tuu puhelua) etsiskelin tietoa noista laatuluokituksista, mutta en oikein löytänyt. Jos lääkäri on sama kuin punktiossa, niin en varmana uskalla kysellä siltä mitään.
 

Yhteistyössä