ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

HelinäKeiju: Ollaan aika samoilla viivoilla,meillä punktio viikolla 11.siis ainaki näillä näkymin.Sumut alottelin jo eilen ja kauhulla jännään minkälaisia oireita siitä sitte tulee,mut ei kyllä haittaa oireet yhtään jos vaan se "rakkauspaketti" saadaan meillekkin =)
 
Kelpaanhan mukaan vielä, mulla IVF maaliskuussa-->sumut alkaa helmikuun viimeinen päivä...takana juuri tehty PAS...
Mieli on aika maassa, mutta eiköhän tästä vielä nousta uuteen yritykseen! Minunkin suunniteltu punktio on vko:12 vaikka sumut aloitan vähän myöhemmin kuin HelinäKeiju...hoidoissa näköjään on aikataulu eroja! Tämä on meillä jo kolmas IVF, minulla paha endo joten kiirettä pitää hoitojen kanssa...toiveissa olis tärppi pian :LOL: pitää yrittää olla positiivinen.
 
heip!!! tervettuloa joukkoon, minä täällä odotan että alkais maaliskuu ja menkat.... ei millään jaksais odottaa.
helinäkeiju ja mermarittan.......koska te kävitte lääkärin luona , kun nuo niinsanotut menkat alko, ajattelin vaan että miten nopeasti alkaa hoidot rullaamaan. olemme hoidossa naikkarilla. :p
 
Tervetuloa kaikki mukaan!

Kaikillahan nuo hoidot on eri aikaan harvemmin sattuu varmaankaan ihan samat aikataulut.Eipä mullakaan siirto ole maaliskuussa vaan itse hoitokierto pitäis käynnistyä maaliskuussa ja siirto huhtikuussa jos kaikki menee niinkuin minä haluaisin. Mutta eipä se kai estä täällä kirjoittelemista.

Mermittan: meillä kanssa tämä IVF on se kolmas ja viimeinen julkisella puolella joten tiedän miltä susta tuntuu,mutta täytyy uskoa että me molemmat saadaan näistä hoidoista nyt se kauan kaivattu lapsi. :)
 
Heippa!! Pakko tulla kurkkaamaan teidän pinoon kun on useampi tuttu nimi joukossa! Mahtavaa, että maaliskuu lähestyy ja pääsette tositoimiin!

Jotenkin tuo IVF meni niin nopeasti, että hups vaan.. Mulle sujautettiin tänään kaksi pikkukyytiläistä mukaan! :heart: :heart:

Onnea teille oikein megapaljon!!! :flower:

t. Raitis + Raita & Paita
 
Demi hei sain ohjeet puhelimessa sumun aloittamisesta kun mulle tehty PAS meni mönkään tai siis alkiot eivät kiinnittyneet ja testi oli nega...nyt vuodon alkamis päivästä lasketaan kolme viikkoa ja sitten aloitetaan sumutus, siitä kaksi viikkoa on ultra ja pistokset alkaa, siitä viikko toinen ultra ja siitä noin viikko on punktio/keräys ja sitten siirto... on vaan just toi pääsiäinen siinä välissä yleensähän on kolme ultraa mut tää menee nyt kahdella.
 
Kiitos! Ihka eka (ja toivottavasti viimeinen) IVF oli. Saatiin 12 solua, joista kuusi kypsiä. Niistä kolme hedelmöittyi. 1 oli monitumainen eli ei siirtokelpoinen ja nämä R&P oli 4- ja 7-soluiset. =)
Punktio oli muuten tosi hyvä kokemus. Ei sattunut YHTÄÄN!!
 
Toivotaan että olis viimenen.Meillä siirto vkolla 11 (jos vaan menee kaikki ok,ja nehän menee :) ) meinaa jo vähä jänskättää..eniten pelkään sitä punktiota,et miten paljon se sit sattuu. Noista solu jutuista mä en sit tajua yhtään mitään :)
Voi että ois ihana itekki olla jo vauva/vauvelit massussa :heart:
 
pääsinmpä vihdoinkin koneen äärelle, nääs nämä yötyöläisen unet haittaa tätä elämää jonnin verran. tänään alkoi parin päivän vapaa.
tämä IVF on meidän 3. takana on jo 6 inssiä. kolmas tuotti plussan, joka oli tuulimuna. syys meillä hoitoihin on miehen kromosomivika, joka aiheuttaa siittiöiden puutoksen.
tähän hoitoon lähdettiin pienoisella kiireellä. menkat alkoivat viimeeksi 28.1 ja soitto minulle tuli hoitoon pääsystä 5.2 illalla. JEE! =)
7.2 puhelimitse sain synarelan aloituspäivän/annosteluohjeet sekä ultra-ajat. alkaa 17.2 aamuin illoin sumu kumpaakin sieraimeen.
1. UÄ 3.3
2. UÄ 10.3
3. UÄ 13.3 ja näillä näkymin punktio viikolla 12. veikkaan itse 17.3, koska 21.3 on pyhäpäivä. ja felicitaksessa siirto on aina puntiosta kolme päivää, eli ma punktio ja to siirto.
lääkkeinä mulla tulee olemaan puregon ja menopur, näiden annostukset saan todennäköisesti 3.3 kun nään hoitokaavioni ekan kerran ja sen saan myös kotiin.
toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo...! jollakin tapaa uskon tähän sanontaan, koska kolmas inssi toi ensimmäisen plussa-testin. vaikka päättyikin miten päättyi :'( .
punktiota en osaa vielä pelätä yhtään, vaikka aiemmat ovat kipeetä tehneetkin.
 
Mukavaa että meitä on jo näin paljon!
Raitapaitaiselle onnea piinailuun! Mun olis tarkoitus ens viikolla aloittaa Terolutit ja siitä sitten parin viikon päästä pitäis alkaa kuukautiset ja hoitoon ilmoittautuminen.Miten nää viimeset päivät aina tuntuu niin hirvittävän pitkiltä?Just ollaan TAAS oltu 6kk jonossa niin tää 5kk meni paljon nopeammin kuin tää vika kuukausi... :LOL:
 
SIIS TÄMÄ VIIMEINEN KUUKAUSI, EI SITTEN MITENKÄÄN MENE ETEENPÄIN...VAIKKA ONHAN SE NIIN, ETTÄ KYLLÄ TÄMÄ MENI ÄKKIÄ TÄMÄ 5KK. HUOMASIN TUOSSA ETTÄ ONHAN EROJA YKSITYISELLÄ JA JULKISELLA....
ONKO SE NÄIN ETTÄ KUN SOITAN ,KUN MENKAT ALKAA....NIIN SIIHEN KUMMINKIN MENEE SE 1,5KK ENNEN KUN PUNKTIO TAPAHTUU.......
KERTOKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ...... OLEN HOIDOSSA NAIKKARISSA HELSINGISSÄ.
 
Yritin tuossa huhuilla sellaisia, jotka ovat aloittamassa hoitoja, joilla on jo lapsia...
mun tekisi mieli päästä tähän pinoon jännäämään, mutta se on kai sopimatonta, koska mulla on jo kaksi lasta hoidoilla???

Demi, tuohon sun kysymykseen: Mun mielestä hoitaja sanoi, että kp 21 alkais sumuttelu ja siitä parisen viikkoa punktio. Taitaa siitä se 1,5 kuukautta tulla tai vähän alle.
Ite en yhtään muistanut tota kp21 juttua. Muistin, että sumuttelu alkaa sinä päivänä, kun menkat alkaa.
 
Demi: Mulla se on aina ollut siitä soitosta se n.1,5kk jotta siirto on tehty.Mutta mulle on aina tehty hoidot pitkällä kaavalla ja en tiedä miten se tehdään jos on esim.lyhyt kaava ja mekin ollaan tosiaan naistenklinikalla helsingissä hoidossa.

Florence: Tottakai olet tervetullut tänne pinoon!Ei täällä ainakaan mun puolesta kattella onko lapsia entuudestaan vai ei. Hoidot ne on hoitoja vaikka olisi lapsia kuinka monta entuudestaan. :) Joten tervetuloa! :hug:

Mä täällä valvoskelen,töissä tosin olen mutta ei se tästä yövalvomisesta mukavaa tee siltikään :kieh: Yövalvominen on varmaankin sitten ihan eri juttu kun herää oman lapsen itkuun...huoh..tuunkohan koskaan kokemaan sitä? :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju75:
nostetaanpa pinoa pikkasen ylöspäin.
eilen sitten alkoi synarelan sumuttelu, ja totesin taas kerran, että on saakelin pahan makuista kun suuhun joutuu.
Mun ei tarvitse kuin miettiä sitä niin tulee maku suuhun.
:x

Ei sitä onneksi kauaa kestä =) Kiva, kun olet päässyt alkuun!
 
Alexandria: jepp, meillekin sanottiin että pitkän kaavan mukaan.....mutta kun soitan kun ne ihanat menkat alkaa.....niin näköjään mulle menee vielä enemmän eteenpäin hoidot....kun ei mulle ainakaan annettu mitään reseptiä "sumuttelusta" vaikka siitä oli puhe, että pitkän kaavan mukaan :headwall: . olis sitten luullut, että olisivat antaneet reseptit etukäteen.... tai?

on kiva kun meitä alkaa olemaan aika monta tässä pinossa....että tervettuloa vaan kaikki uudet mukaan...ja lapsia ennestään tai ei..............EI MITÄÄN VÄLIÄ!
 
Demi: Meillä ainakin on sitten käynti vielä sen jälkeen, kun soitan, että menkat on alkanu. Ja silloin saadaan reseptit ja tehdään tarkka ohjelma-aikataulu.
Ja varsinainen ensikäynti siis jo oli.
 
Florence: jep, meillä on ollut jo ensikäynti syyskuussa 2007. ja sitten pyydettiin että soitan maaliskuussa..... mutta sehän olis ihanaa jos se näin on, että silloin saa resepti ja ne ajat. kiitos vastauksesta :flower:
 
demi: meilläkin homma toimii niin että kun ilmottaudun niin myöhemmin saan ajan lääkärille jossa sitten saan kaikki reseptit ja seuraavan ajan.Eli ei tässä vaiheessa kai pitäisikään olla vielä reseptejä :)
Helinäkeiju75: Hienoa että täällä jo joku on päässy alottelemaan!Nyt toivotaan vaan paljon plussia tähän ketjuun. :D
 

Yhteistyössä