IVF-hoidot Naistenklinikalla 2013

Heippa,

Satuin bongaaman tämän ketjun ja ihan mielenkiinnosta olisin kysellyt millaisetkohan jonot suunnilleen tällä hetkellä Naistenklinikalla on IVF-hoitoon?

Meillä mahdollisesti IVF tulevaisuudessa edessä ja pohdin tässä vaan, että jos tässä huhtikuun aikana lääkäri suosittelee tuota hoitoa ja jonoon mennään, niin kuinkakohan kauan saa odotella, ennen kuin hoidot pääsee alkamaan...?

Kiitti jos joku osaa vastailla :)
Ja voimia kaikille hoitoihin!

Heippa, mä voisin liittyä mukaan =) Meillä olisi ivf edessä tod.näk. elokuussa, tammikuussa päästiin jonoon mutta heinäkuun kiinniolo siirtää sitä nyt kuukaudella. Mojito kyllähän sinne se puolen vuoden jono on... mutta tässä vaiheessa se ei ole ainakaan meille aika eikä mikään, kun lapsettomuutta on ollut jo useamman vuoden. Mulla taustana oli monirakkulaiset munasarjat, joulukuussa kun käytiin ensikäynnillä niin saatiin "terveen paperit" mutta pitkän lapsettomuuden takia lääkäri päätyi suoraan ivf:ään ilman mitään lievempiä hoitoja. Aikoinaan kokeiltu kyllä clomit ilman tulosta.

Meillä siis pari päivää sitten päättynyt Naistenklinikalla 2. IVF tuoresiirto negatiiviseen raskaustestiin. Tätä ennen tehty Väestöliitolla 1. IVF + 3xPAS. Naikkarilla päästään yhden välikierron jälkeen PASiin. Lapsettomuuden syynä endometrioosi.

Mua kiinnostais kuulla tässä vaiheessa erityisesti kokemuksia siitä, että mitä keinoja Naistenklinikalla on otettu käyttöön silloin, kun peruskaava ei ole tuottanut tulosta. Suostuvatko viilaamaan alkion kuorta, määräämään kortisonia, pregnyliä, gonapeptyliä tms.

Meillä melkein sama tausta kun Hailaivalla ;)

Meillä myös takana naistenklinikalla juuri negaan päättynyt 2. ICSI tuoresiirto. Takana Väestöliitossa 1. ICSI tuoresiirto ja 1 PAS. Välikierton jälkeen toukokuussa olis edessä PAS. Lapsettomuutta takana 3 ja puol vuotta...
Syy meillä lapsettomuuteen on miehen todella vähäinen siittiömäärä ja tosi huono laatu! Mulla on kaksi lasta edellisestä liitosta miehelläni lapsia ei ole :(

Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille! :wave:

Meidän tausta on selittämätön lapsettomuus, takana 1. IVF/ICSI tuoresiirto, joka päättyi negaan. Mulle tuli tosi paljon munasoluja, yli 20 kpl poimittiin, 14 hedelmöittyi, mutta yksikään alkio ei selvinnyt pakkaseen. Seuraava kierros vasta elokuussa varmaan kesätauon takia.

Mojito Jono oli meillä tasan tarkkaan se 6 kk, 5 kk kohdalla päästiin hoidon suunnitteluun jo. Mutta itse hoitoon ilmoittautumista piti odottaa 6 kk.

Viimeksi muokattu:
Aniraz: miksi teillä hoito venyy vasta niin pitkälle?

Mojito: meillä meni se 4kk. kun päästiin hoitojen suunnitteluun ja sen jälkeen meni puoli vuotta kun päästiin hoitoihin. Siksi kävimme tekemässä suunnittelukäynnin jälkeen yhden hoidon yksityisellä odotellessa. Mutta jos yksityisellä on pakkasessa alkioita julkiselle ei pääse hoitoihin ennenkuin pakkanen on yksityisellä tyhjä. Yhdellä ystävälläni kävi vähän huonosti kun kävivät hoidoissa yksityisellä ja rahat loppuivat eikä ollut rahaa enää PAS:iin ja pakkasessa oli alkioita, niin eivät päässeet julkisellekaan... :(

Ai että Naistenklinikalla on kesätauko! Voi että ärsyttää! Eikö nyt noin isossa paikassa tehdä töitä kesällä. Ei kai syöpähoitojakaan laiteta tauolle kesäksi? :( (vähän eri asia, mutta silti! Ja onhan tämä endokin yhdenlainen syöpäläinen, jonka kanssa aikaa ei tekis mieli hukata.)

Hailaiva, joo mulle sanottiin et kesätauko juhannuksesta heinäkuun loppuun. Ymmärsin et tuona aikana ei hoitoja tehdä.

Robina mulla on menos nyt välikierto, huhtikuun lopussa voin soittaa ja ilmoittautua hoitoon, kun seuraavat menkat alkaa. Mut ollaa reissussa toukokuu, ja en usko et kävis sellanen mäihä et ehtis saada lääkkeet reissuun mukaan. No toisaalta en haluis reissusa huolehtia suihkeista. Ja sit onki kesätauko... noh luulin alkuvuodesta et oltais pakkaseen saatu jotain, en osannut arvata et joudutaa tekee koko hoito alusta saakka uudestaan.

Moikka!

Me ollaan oltu myös Naistenklinikalla hoidossa. Meillä selittämätön lapsettomuus ja ongelmana ollut monitumaiset alkiot. 1.IVF ei johtanut muuhun, kuin suruun eli ei siis päästy edes siirtoon asti, munarakkuloita tuli paljon, mutta hedelmöittymisessä oli ongelmia. Toisena hoitona oli ICSI ja silloinkin muniksia tuli reilusti ja päästiin siirtoon, pakkaseen ei mennyt mitään. Kolmanteen hoitoon luvattiin tehdä muutoksia, mutta eipä sitten kuitenkaan tehty ja taas sama rumba, yksi siirto ja ei mitään pakkaseen. Mulla toistettiin aina samaa kaavaa lääkkeissä eli synarela, puregon, pregnyl ja lugesteron ja siinäpä se. Nyt hoidot siis loppuneen julkisella, ainut mitä mulle enää tarjottiin oli keskusteluapua!!
Nyt olen käynyt yksityisellä klinikalla ja siellä kovasti ihmeteltiin, että miksi meistä ei ole otettu tiettyjä verikokeita ja miksi on toistettu aina samaa kaavaa. Niinpä. Nyt mulla on nippu erilaisia verikokeita lähetteenä, mutta kun jostais löytyis rahaa...

Toivotonko onpa hiukset pystyyn nostattava sun hoitokokemus! Varsinkin kun mulle tuli myös reilusti muniksia/hedelmöttyneitä mutta vain 1 siirtokelpoinen. Mitenköhän kovasti siellä pitää sanoa että tehtäisiin muutoksia hoitoon?

Meillä 2.pas takana Naikkarilla ekasta ivf:stä. Tuoresiirtoon ei päästy. Pakkaseen saatiin aikoinaan 7 alkiota. Kummassakin passissa sulatettu 2 alkiota ja kummassakin toinen kuoli. Jäljellä siis enää 3 alkiota, joten oletan, että enää yhteen siirtoon päästään.

Tietääkö kukaan pitääkö Naikkarilla jonottaa uudestaan 6 kk kun mennään uuteen ivf-hoitoon(hoitokierrokselle), jos nämä PASsit eivät onnistu kuten ikävä kyllä uskon :(

Vai pääseekö suoraan uuteen ivf-hoitoon ja muniksia kasvattamaan?

aniraz Joo, ei mikään kauheen kiva kokemus ollut. Näin jälkikäteen sitä ajattelee, että miks mekin hoppuiltiin niiden hoitojen kanssa ja aina epäonnistumisen jälkeen haluttiin uuteen hoitoon. Olisi pitänyt välillä käydä vaikka yksityisellä ja sitten ois ollu ehkä vähän viisaampi ja olisi osannut vaatia tiettyjä tutkimuksia ym. Ennen viimisitä hoitoa tajusin, et musta ei oltu otettu ollenkaan esim. keliakiakokeita, joten ne vaadin. Mut eipä niissäkään mitään ollut. Jotenkin nää hoidot on ollu niin turhauttavia, et jälkikäteen sitä oikein miettii, et miten me ollaan jaksettu!
Mut nyt tosiaan ollaan tää vuosi otettu ihan iisisti ja oon käynyt yksityisellä, missä lääkäri kirjotti heti reseptin DHEA- hormonista ja sanoi sen määräävänsä kaikille hoitoon tulijoille.Lisäksi musta pitäis ottaa anti-muller arvot ym.ym. Mut nyt aluksi pitäisi lopettaa tää tupakan poltto. Hoitojen jälkeen tää on taas lähtenyt ihan käsistä :/

Huomenna verikokeisiin, mutta olen melko varma, että nega sieltä tulee. Eilen tein aamulla tyhmyyttä kotona testin (pp10) ja negaa se näytti.

Huojentaa kuulla, että ei tarvitse uudestaan jonottaa 6 kk ivf-hoitoihin.

MItes onko kenelläkään istutettu naikkarilla 2 alkiota? Ystävälleni on Oysissa istutettu 2 ja jopa 3 alkiota. Naikkarilla on puhuttu aina vain yhden alkion istutuksesta.

Turhauttavaa nämä, kun tuntuu, että ei tärppää sitten millään. No jospa touko-ja kesäkuussa ehditään vielä PAS tehdä ennen kesätaukoa, jos alkiot vain selviytyvät sulatuksesta.

Onko teillä muilla ollut jotain muuta lääkitystä tukena kuin Lutinusta/Lugeja?

Hei Untuvikko80! MIkä oli tulos? Toivottavasti nega oliskin plussa! Meille siirrettiin naikkarilla vaan 1 alkio. Yksityisellä siirrettiin tuoresiirrossa 1 mutta PAS:issa 2. Meille ainakin naikkarilla on sanottu et siellä ei siirretä useampaa kuin 1 :(
Meillä on aina ollut tukena vaan Lugestron. Saako naikkarilla jotain muuta? Onko kukaan saanu alkioliimaa tai kortisonia?

Nat
Ei tarvitse odottaa 6 kk.
toivottavasti teidän ei tarvitse lähteä uudelle kieroksille.
ihme voi tapahtua jopa silloin kun sitä odoteta tai ei uskota.

Itse sain tietää toukokuun lopussa saanko IVF hoidon NK:lla.

Viimeksi muokattu:
ON. klinikalle soitettu ja tänään aloitin Lutinukset. Aikaisemmin mulla ollu Lugestronit käytössä. Onko joillain kokemusta näistä molemmista? Onko niissä eroja meinaan niinku tuntemusten kanssa. Huomenna mulle soitetaan ennen yhtätoista päästäänkö huomenna siirtoon... Jos kaikki kolme selviävät sulatuksesta (on samassa oljessa) niin sit jatkoviljellään keskiviikkoon ja mahdollinen siirto on sit ke. Nyt pitää vaan toivoa että tämä onnistuis...

Negahan se sieltä tuli ja nyt kokeilaan taas uutta PAS:ia. Ovis bongattu tänään ja torstaina taas aamusta soittavat, päästäänkö siirtoo sillon torstaina vai meneekö perjantaille siirto. Riippuu ilmeisesti taas, että miten lähtevät jakautumaan. Uskoisin, että sulattavat viimeiset alkiot, jotka ovat yhdessä oljessa (2 kpl) ja toinen taas menee roskiin. Sitten vielä yksi yksinäinen alkio siellä olisi, joka on 3 pvän ikäinen. Nämä muut 6 ovat olleet siis 2 pvän ikäisiä ja noista 2 mennyt roskiin, 2 istutettu ilman tulosta.

Muistaako joku nyt suoraan tai tietääkö, miten jäävät kesätauolle? MIetin että vieläk ehditään sitten kesäkuussa tämä yksi siirtää, jos sieltä taas nega tulee? Olen jo asennoitunut, että toinen IVF on sitten syksyllä edessä...

Toivottavasti pääsette siirtoon! Meidän PAS meni mönkään... Kaikki alkiot kuolivat :( meille sanottiin että heinäkuussa kun alkaa menkat voi soitella uutta ICSI aikaa eli ilmeisesti kesätauko on kesäkuussa.

Siirtoon tänään. Tuskimpa sieltä taaskaan plussa tulee, mutta lähetään kokeileen.
Lutinukset aloitettu eilen.

Uskoisin, että sulattivat nyt 2 alkiota, joten pakkaseen jäisi vielä 1. Pitää tiedustella vieläkö ehditään yksi siirto tehdä ennne kesätaukoja vai meneekö syksyyn, mikäli tämä yksi selviää sulatuksesta.

Onko teillä tietoa, otetaanko naikkarilla nuo kilpirauhaskokeet automaattisesti?
Tai papa? Aloin miettimään, että 2 krt kuussahan tuolla tulee laukattua pöydällä, mutta tuota Papa-juttua en ole muistanut edes kysyä... pitäisköhän sellainen vaatia, kun edellisesti on pari vuotta(yksityisellä)

Heippa!
Liityn kanssa keskusteluun mukaan.. :) Me ollaan menossa naikkarille, suunnittelukäynille ens viikolla.. eli ihan kohta.. iiik!! :)) sitä päivää on odotettu parisen vuotta, ja nyt se vihdoin koittaa. :) Hirveesti jännittää kun ei oikein mistään mitää vielä tiedä, tai siis oon tuttujen kanssa ketkä samassa tilanteessa ollu, niin jutellu.. muttaku tuntuu että kaikilla menee niin eri tavalla nää jutut, ja varmasti näin onki, ei oikein vaa tiedä mitä odottaa..

Pitääkö sitä muka vielä suunnittelukäynnistä, puol vuotta odottaa ivf? Meillä se on ainut vaihtoehto enää. Ollaa kumminki jo puol vuotta jonotettu tohon ekalle käynnille, ja sitä ennen 1,5 vuotta.. toki eihän tässä nyt oo vielä kasassa, ku parisen vuotta.. mutta odottavalle aika on TOSI pitkä!

Mitenkäs teillä on hoidot/tutkimukset edenny?

Yhteistyössä