muita perinnöllisen sairauden vuoksi lapsettomuushoidoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ä1976
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kaksi kehitysvammaista poikaa ja lokakuun lopussa ilmottaudumme jonoon naistenklinikalle.Olenkin etsinyt ja laittanut jo aiemmin ilmoituksen, mutta kiva jos nyt löytyy joku joka uskaltaa täällä ilmoittaa omasta tilanteestaan.Ois tosi kiva olla yhteydessä sinun kanssasi vaikka henk.kohtaisilla s-posteilla, mulle voi laittaa meiliä osoitteeseen katri.kontkanen@luukku.com

Meillä kaksi lasta ja toinen heistä kehitysvammainen perinnöllisen sairauden vuoksi. Kova vauvakuume on minulla ja miehellä, mutta rohkeutta luomuyritykseen ei ole. Olisi kiva kuulla teidän prosessista ja ajatuksista yleensä. Naistenklinikalle pitäisi meidänkin hakeutua ja ilmeisesti lähete hankkia ensin jne.

lähetteen saat kun otat yhteyttä HYK:sin perinnöllisyys yksikköön.Alussa on 1-2 aikaa varattu keskusteluun perinnöllisyyslääkärin kanssa.Minäkin olen miettinyt luomuyritystä,mutta en taida uskaltaa....Aika rankka ja pitkää pinnaa vaativa prosessi tuo koeputkikuviokin on,eikä kovin halpakaan julkisellakaan puolella.Mutta suunnitelmissa on aloittaa hoidot tammikuussa.

Soittelin jo HYK:siin päin ja sieltä käskettiin hankkimaan lähete omalta perinnöllisyysyksiköltä ja tein työtä käskettyä. Joskus yksityiseltä olen kysellyt myös ja laskeskelin, että se olisi tullut maksamaan tuhansia (n.4?) euroja yhdeltä hoitokerralta. Millaisia laskelmia sinä olet yksityisellä puolella saanut? En minäkään uskalla luomuna...

no en ole edes yksityiseltä puolelta hoitoja kysellytkään,kun päästiin aika nopeasti naistenklinikalle.Julkisella puolellahan itse hoidot maksavat kerralta vain sen poliklinikkamaksun(joku reilut 20euroa),mutta lääkkeet siihen päälle tekee jotain 600...

Yhteistyössä