IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Plussatoivotuksia @Coconutt, @Mohan ja nyt myös @Tupsuli. Ja eikö siirto ollut tänään myös @Tuutikki84 sinulla? Oliko muita piinailijoita?

Mulla punktio takana ja mukavasti meni. Jos tuota nyt mukavaksi toimenpiteeksi voi sanoa. ;) Rajoituksia oli tullut taas eikä mies saanut olla mukana toimenpiteessä mutta hoitohenkilökunta oli kyllä hyvänä tukena. Saatiin kahdeksan munasolua ja siirto (jos siihen päästään) on torstaina. Tukilääkkeenä on tällä kertaa Cyclogest ja kiinnityksen tueksi tuli Gonapeptyl.
 
@Tupsuli ja @Lumitalvi oli joo alkionsiirto tänään, hyvin se meni ja niin nopeasti että hups vaan :D kauheasti jännitti ja hermostutti ennen sitä. Lääkkeiden sivuoireet on tosiaan tällä kertaa olleet lievemmät kuin viimeksi, ei ole ollut vatsakipuja juurikaan, pahoinvointi vähäisempää ja rinnatkaan ei oo mitenkään hirveän kipeät ja turvonneet. Katsotaan nyt, miten tämä tästä etenee...

@Lumitalvi hyvä munasolusaalis teillä, toivottavasti pääsette tuoresiirtoon :)
@Mohan vautsi, teillä on tosi hyvä tilanne myös!

Eiköhän niitä plussia nyt saada tänne taas pikkuhiljaa, pidetään peukkuja meille kaikille! Tästä nämä piinapäivät itselläkin taas lähti käyntiin. Tällä kertaa toivottavasti osaa ottaa iisimmin kuin viimeksi, koitan keskittyä kaikkeen muuhun ja olla miettimättä liikaa... katsotaan, onnistuuko :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Mulla oli yön aikana kadonnut tissikipu lähes olemattomiin :( Eihän tässä ole kuin vasta pp 6 menossa, mutta silti tuli kyllä huono fiilis. Meillä oli biokemiallinen raskaus vuosi sitten inseminaatiosta, jossa selvisin 5+5 asti ja silloin juurikin tissikipu poistui kuin sormia napsauttamalla.
 
Hei taas kaikille. Puolen vuoden tauon jälkeen hoidot vihdoinkin aloitetaan ja ICSIä kokeillaan nyt ensimmäistä kertaa. Jännittää kovasti tulevat hormonipiikitykset ja se, miten kehoni niihin reagoi. Onko teillä vinkkejä miten piikitykset saa itse tehtyä parhaiten, jos piikit vähän kammottaa? Meillä puolisosta ei ehkä ole apua tähän.

Minulla on aiemmin ollut vain 1 tai 2 munarakkulaa ultratuissa kierroissa. Onko teillä kellään ollut samanlaista lähtötilannetta, josta sitten on kuitenkin saatu useampi munasolu punktiossa? Kuulisin mielelläni rohkaisevia kokemuksia heikosta lähtötilanteesta huolimatta. Kuinka monta rakkulaa teillä on hoitamattoman kierron ja hoitokierron alussa ollut ja kuinka monta munasolua niistä on hoitokierrossa saatu ja lopulta onnistuneesti hedelmöitettyä?
 
Oi nyt on kyllä super jännää, kun on näin monta piinailijaa. Nyt on pakko tulla kunnon plussa-aalto. Täällä kaikki peukut pystyssä <3

@Mohan älä heitä kirvestä kaivoon. Mulla ainakin tissikipu tuli ja meni ja vaihteli päivittäin laidasta laitaan. Toivoa on <3
 
@Mohan ille tsempit, älä tosiaankaan heitä kirvestä kaivoon! Minäkin muistan, että oireet vaihteli tosi paljon, esim. pahoinvointi katosi kokonaan päiväksi ja alkoi sitten seuraavana taas entistä tujumpana. Myös alamaha/tissioireet vaihteli päivästä toiseen. Ihan huippu blastosaalis!!! Kyllä niistä ainakin yksi vauva teille tulee.

Täällä on oudot fiilikset. Eilen oli tosi toiveikas olo, kun kuulin että pikkuinen puskee jo ulos valmiina kiinnittymään. Mutta mulla on ollut todella vähäiset/olemattomat oireet nyt tukilääkkeistä tässä kierrossa. Kahdessa ekassa passissa viime kierroilta oli runsaasti alavatsaoireita jo ennen siirtoa ja ne jatkuivat koko ajan kunnes menkat alkoi. Nyt on aivan hipihiljaista... Ei vihlontaa, ei poltetta, ei sukkapuikkokipuja tai jomotuksia, ei tuikkauksia. Viime- ja toissakuussa siirron jälkeen supisteli jonkin verran, oli ajoittaista poltetta mahassa jne, nyt ei tunnu MITÄÄN. En tiiä onko se nyt hyvä vai huono asia.. :D Yleensä Gonapeptylin jälkeen mulla hiljenee n. vuorokaudeksi kohdussa, sitten alkaa erilaiset tuntemukset, saa nähdä miten nyt käy. Pistän sen vasta tänään illalla. Edelleen on tavallaan hyvin toiveikas olo, mutta toisaalta ihmetyttää, että miksei mulla ole mitään oireita nyt tukilääkkeistä, otan kuitenkin kohtuu isolla annoksella. Hämmentävää. Välillä olen ihan epätoivon syövereissä ja varma siitä, että pikkuisen kehitys on pysähtynyt, välillä oon varma, että NYT se kiinnittyy, kun ei ole just mitään hämääviä oireita :D Voi jessus tätä spekulaation määrää, voispa hypätä suoraan ens viikkoon. Annoin puolisolle "luvan" päivittää auto tavalliseen 5-paikkaiseen farmariautoon, kun tuli hyvä auto vastaan ja kun luotto onnistumiseen on kai tavallaan aika pieni. Toivottavasti me sitten kolmen istuimen kanssa siihen mahdutaan, jos käviski tuuri. No me ei autoilla kovin paljon, että ehkä esikoisen vois laittaa sitten etupenkille tarvittaessa, jos koko porukalla jonnekin lähdetään. Ai niin yks oire on, keltarauhanen kipuilee vasemmalle, josta follikkeli irtosi. Mutta se on aina tässä vaiheessa kiertoa, jos on kunnon ovis tapahtunut.

Tervetuloa @PumpuliNumpuli mukaan, en tiedä tuosta tilanteesta. Mulla on antraalifollikkeleja näkynyt yleensä muutama / munasarja ja lopputuloksena on ollut 1-8 solua. Eka ja toka IVF, 1-3 solua, joista ei mainittavaa siirrettävää eikä pakkaseen, vaihdettiin lyhyestä kaavasta pitkään ja hormoniksi Menopur. Toiseksi viimeisin punktio -> 6 solua, joista 5 hedelmöittyi ja tuoresiirrosta plussa, viimeisin punktio 10 solua, joista 8 pakkaseen, tuoresiirrosta plussa, 4 blastoviljelyssä jatkoon ja uudelleen pakkaseen, nyt 3. PAS niistä menossa.

Kyllä täällä on monella jännät paikat. Monta piinailijaa ja tästä porukastahan IHAN taatusti joku/jotkut plussaa. Luokoon se toivoa meille kaikille! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
On nää piinapäivät PIINAAVIA. Siis oon joka toinen minuutti sitä mieltä, että oon raskaana ja samalla sekunnilla mieli muuttuu. Jokainen pienikin tuikkiminen vatsassa, rintojen tuntemukset, selän tuntemukset herättää miettimään että mitä jos.

Se mikä luomukiertoon on selkein ero tässä kierrossa, on että mulla on oviksen jälkeen alavatsa kipuillut aina menkkoihin asti aikalailla koko ajan, niin nyt ollut selkeästi vähemmän. Johtunee tosin varmaan terolutista, jota käytetään ilmeisesti myös endon hoitoon, joka mulla varmaan ne kipuilut aiheuttaa.

Mitkäs fiilikset muilla piinailijoilla?
 
vierailija
On nää piinapäivät PIINAAVIA. Siis oon joka toinen minuutti sitä mieltä, että oon raskaana ja samalla sekunnilla mieli muuttuu. Jokainen pienikin tuikkiminen vatsassa, rintojen tuntemukset, selän tuntemukset herättää miettimään että mitä jos.

Se mikä luomukiertoon on selkein ero tässä kierrossa, on että mulla on oviksen jälkeen alavatsa kipuillut aina menkkoihin asti aikalailla koko ajan, niin nyt ollut selkeästi vähemmän. Johtunee tosin varmaan terolutista, jota käytetään ilmeisesti myös endon hoitoon, joka mulla varmaan ne kipuilut aiheuttaa.

Mitkäs fiilikset muilla piinailijoilla?
En viitsi kirjautua, Tupsuli täällä Mulla on siis ihan sama, aiempiin kiertoihin nähden hiljaisempaa, mutta nyt on alkanut tuntua ihan pieniä ajoittaisia tuikkinoita. Joka toinen sekunti oon raskaana ja en ole! Ei ole vielä semmosta musertavaa varmuutta, että en ole raskaana, mut alkaako mulla sit paniikki tulla kun toiseksi viimeistä blastoa viedään...Tisseissä ei tunnu mitään, mut kohtu tuntuu jotenkin täyteläiseltä, sitä pientä jäytämistä ja tuikkinaa ajoittain, tänään ollut hirveä jano koko ajan ja suuta kuivaa.. Ja alkio parka ei välttämättä ole edes kiinnittynyt Kyllä mieli on herkeä kuvittelemaan, toivo elää vielä! Viime kiertoihin verrattuna ne hirveet menkkapolttelut puuttuu. Blaah, mistä sais nyt mielen rauhaa näihin piiniksiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
En vielä jaksa uskoa raskauteen, mutta uskottava se on, että tein just positiivisen raskaustestin. Mulla siis oi-hoito, ja alkuun kroppa ei reagoinut gonal-f mitenkään, sitten näkyi vasemmalla puolella 10mm rakkula, sitten se oli surkastunut mutta oikealla puolella oli 10mm rakkula, ja lopulta se oikean puolen rakkula jaksoi kasvaa 18mm kokoon (taisi olla kp20, monta pistosta siihen meni). Nyt on dpo12 ja haalea viiva.

Pääsen testaamaan seuraavan kerran sunnuntaina mökkireissun jälkeen, nyt muuten jännittää kovasti vahvistuuko viivat vai kestääkö tämäkin "raskaus" vain viikon, kuten viime vuotinen. En tässä kierrossa testannut Ovitrellen poistumista, koska pidin koko touhua ihan farssina ja vain odotin IVF-hoitoon pääsyä. Ovitrellestä on nyt 13 päivää, pitäisi näkyä vain 10 päivää. Tietysti jos tämäkin on vain kemiallinen, niin jotenkin toivoisi että IVF myötä heikkolaatuisia soluja saadaan karsittua pois ennen siirtoa, ettei näitä tarvitse kovin montaa kokea. Yritän olla positiivinen ja uskoa, että kaikki menee hyvin, mutta aikahan sen vain näyttää.
 
Ihan mahtavaa! Onnea @Disco Volante !!! Mulla taas toiveet nousee ja laskee niinkuin vuoristorataa. Eilen illalla kävin kävelyllä ja kun menin saunaan, yhtäkkiä rinnoissa, etenkin vasemmalla, josta oon imettänyt molemmat laspet (oikeaa eivät ole oikein huolineet) alkoi tuntua samanlaista kirvelyä/kihelmöintiä kuin maito nousisi! Ja vasen rinta etenkin oli hieman arka sivulta painaen. Mulla ei ole yleensä koskaan mitään tissioireita PMS:ssa eikä aiemmissa yrityksissä lääkkeistä ole tullut tissioireita. Ja sitä paitsi aloitin lääkkeet jo lauantaina, joten miksi vasta keskiviikkona alkaisi yhtäkkiä tulla tissioiretta.... Noh, toiveet nousi siis. Yöllä heräsin ja alavatsalla ei tuntunut mitään, aamulla ei tuntunut YHTÄÄN mitään, ei niitä pieniä kihelmöintejä joita koko eilispäivän tuntui, toiveet laski.... Voi hemmetti soikoon tätä toiveiden ja epätoivon ristiaallokkoa...:eek: No sitten mulla loppu kärsivällisyys ja testasin hyyyyyyvin pienen viivanpaikan pp3/dpo 8. Tosi älytöntä, tiedän sen ja tiedän senkin, että on Pregnylin jäännettä eli en tullut hullua hurskaammaksi tuosta testaamisesta. Onko sulla @Mohan oireet vaihdelleet, eli välillä tuntuu ja välillä ei? Millasia tissioireita sulla on? Mulla tuli ekassa raskaudessa semmosia valkoisia pilkkuja nännipihoihin vähän ennen menkkojen alkamisajankohtaa, sekin oli täysin uutta. Eilen huomasin pari valkoista pilkkua, mutta en tiedä onko ne tulleet aiemmin vai nyt uusia..! Voi hiivatti, olis pitänyt tutkia etukäteen sekin homma :D :D
 
Onnea @Disco Volante !!

Täällä on nyt tosi monta piinailijaa samaan aikaan, ompa mukava! Mulla on myös terolut tukilääkkeenä ja oon ollut tämän viikon tosi väsynyt. Töissä jaksan, mutta sitte heti sen jälkeen oon aivan kuollut.Viikko sitten torstaina laitoin ovitrellen. Näkyyköhän se kauan testeissä? Oon ollut tosi malttamaton ja tein maanantaina ensimmäisen testin (rsfu herkkä) ja se oli nega. Eilen en malttanut enään olla tekemättä ja tein clearbluen testin ja sieltä tuli plussa. Oli pakko tehdä äsken uudestaan rsfu:n testi ja siihen tuli myös viiva :eek: En nyt tiedä mitä tästä ajatella. Sunnuntaina olisi virallinen testipäivä.

Saatiin tänään tietää että neljästä jatkoviljelyyn menneestä alkiosta 2 selvisi pakkaseen. Oon lähtötilanne huomioiden tyytyväinen tulokseen.
 
Monet sen poistumista testaavat, ja parhaimmillaan joku on kertonut saaneensa sen jälkeen negan jo neljässä päivässä! Itse testasin edellisessä hoitokierrossa (nyt en jaksanut, koska toivo oli vähissä), ja sain negan kuusi päivää pistoksesta.
Nyt menin kyllä sekoittamaan piikit se olikin gonapeptyl mikä oli viime viikolla. Hatarat aivot.
 
Moi!
Pitkästä aikaa minäkin palstalla.. Meillä pakkasessa olisi 4 kpl 3-päiväsiä. Jospa syyskuussa vihdoin pääsisi siirtoon, siis IVF tehty marraskuussa.
Huomenna pitäisi alkaa (tämänpäiväisestä migreenistä arvellen) menkat.
Viimeksi siirtoa ei päästy yrittää kun en saanut LH-huippua "kiinni". Mitä testejä te käytätte?
Jotenkin ärsyttää et lääkäri haluaa luonnonkiertoon (joo, ilmeisesti parempi tod.näk. onnistua), mutta nämä kuukaudet menee melkoisella vauhdilla.
Mietityttää, että jos en nytkään saa ovulaatiota kiinni, niin taas siirtyy kuukaudella. Oletteko muut aina saaneet testeillä oviksen kiinni?

Yritän kahlata teidän viestejä, niin pääsen vähän kärryille ketäs täällä nykyisin pyötii :)
 
Mulla tuli viime yönä keskellä yötä jäätävä vatsakramppi menkkamaista kipua. Meinasin oksentaa ja kylmä hiki puski päälle ja mietin pyörrynkö tähän. Hitto, luotto alkaa oleen kyllä nyt nolla että olisi tarrannut kiinni :(
 
@Coconutt ihan hirmuisesti onnea!!! Mikä dpo sulla oli maanantaina kun testasit? Gonapeptyl ei tietääkseni näy mitenkään r-testissä, lh-testissä se näyttää plussaa muutaman päivän. Ihan huippua kun plussia alkoi nyt sateleen <3 Satelis tännekin!

@janitainen tervetuloa taas mukaan <3 Mä testaan PC.n liuskoilla aamua iltaa. Sitten plussan varmistan CB:n digillä, sillä perusmallilla. Se systeemi on mulla toiminut hyvin.

(.) Mulla eilen illalla oli tissit kipeemmät kuin toissailtana. Lisäksi tajusin, että alaselkää on särkenyt nyt pari päivää, nivusia myös ja eilen tuikki häpyluuhun semmosia outoja tuikkauksia ja aina välillä jännästi polttelee kohtua, ei ihan menkkamaisesti, hieman erilailla. Lisäksi toissapäivänä ja eilen jatkuva jano. Mutta voi johtua kyllä lugestakin, koska keltarauhashormonin tekosiahan ne Mä testasin toissapäivänä ja eilen illalla, samanvahvuiset viivanpaikat, ehkä tuoreena aavistus punasta. Mulla ei ole aiemmin Pregnyl näkynyt PC:lla kuin 6-7 päivää, nyt tänään illalla tulis jo 9,5 pv. Periaatteessa on semmonen tunne, että jotain vois olla tapahtumassa tuolla alakerrassa, mutta mä pelkään että yritän nyt vaan toivomalla saada itseäni raskautuneeksi, ehkä en hyväksi nyt sitä mahdollisuutta, että nega tästäkin pärähtäisi :cautious:

Onnea Mohan!!!!!!!!!!!!!! Jeeee, kunpa nuo samat oireet mitkä sulla tietäis mullekin plussaa <3 <3 <3 Ihan parasta!!!!! Hei plussajuna, mulle yks lippu kans!
 

Yhteistyössä