IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

cindra#37#(nyt toisella kerralla 3/19)#2.#selittämätön#1.IVF
Ellinoora38 #38, #12/2018, #1., #siittiöiden vähyys/selittämätön, #1.ivf 2.PAS
Emmelie75 #44 #12/2018# 1.#ikä # 2. IVF/1. ICSI
Haaveilija91 #5/2018 #1. #FAP geenimutaatio #2. IVF+PGD
Jasmina20 #26 #toinen #miehellä syöpä #1. IVF? PAS tulossa 8/19
Jonxu #31 #8/17 #3. (miehen 1.) #siittiöt/ylipaino #1. ICSI tulossa 11/19
kiia-s #29 #2017#2. #pcos #2. Ivf
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maikkukoo #toinen #1. IVF 3.pas
Maris83 #36v. #v.15-16 #amh/tuubat/endo #1. ivf
MyMa #31 #2016 #2. #PCO/anovulaatio #2.IVF 3.pas
Nipsu_78#41#selitt./ikä#4.ivf
Nuttu92 #27v., mies 32v.#5/17#1. lapsi#selittämätön#1.ICSI
pcosilainen #30 #2018 #1 #pco ainaki#2ivf
Silmu75 #43 #2013 #1. #ainakin endometrioosi ja ikä #1 #1.IVF 10/19, siirto seuraavaan kiertoon
Solunen #41 #8/18 #2. #ikä, matala amh #2.ivf>inseminaatio
Tuutikki84 #35 #9/18 #1. #munanjohdinvaurio #1.ivf
Wintersun #31# 12/10 #siittiöt #1.IVF/ICSI tulossa
Odotuksienodotus #33v #05/2018 #ovulaatiohäiriö, pcos-tyyppinen ja epäilty munasoluvika #1.ivf 2.pas
Helinä87 #32v.#09/2017#endometrioosi# 1.ivf (ja seuraavaksi sitten 1.pas)
Puhalluskukka #32v. #03/2015#selittämätön#1 ivf
Ensikatse #39 #2/2017#3. (miehen 1.)#selittämätön/ikä #1.IVF

Piinailijat

Jasmina20, 1.IVF, PAS (5pv) siirto, 11.11, testipäivä 25.11
Odotuksienodotus, 1.IVF, 2 PAS, siirto 14.11
Emmelie75, 2.IVF/1.ICSI:n tuoresiirto, siirto 11.11, testipäivä 25.11
Silmu75, 1.IVF, siirto 12.11., testipäivä 26.11.


:love: Plussat 2019 :love:
Tammikuu:
hillan_kukka 4.IVF/2.PAS (5pv)
CherryPie85 3.ICSI/2.PAS (6pv)
Domi (5 IVF:n, yhteensä 18 siirron jälkeen "luomu", scratchingin jälk.)
Helmikuu:
kirsillevauva lahjamunasoluhoito (5pv) (km 8+0)
Taigariina 2.IVF (2pv)
Milli-34 2.ICSI (3pv) (tm)
Maaliskuu:
Anemonee 2.ICSI (6.pv)
Noran 2.IVF/5.PAS (3pv)
AuroraK 1. IVF, 2. PAS
Huhtikuu:
WishingUponAStar 1. IVF 1.PAS (5pv)
BlackCat 1.ICSI 2.PAS (3pv)
julie_ 1.IVF/ICSI/3.PAS (3pv)
Rusakkonen 6.IVF/ICSI (3pv)
rouvaNiisku 1. IVF 3. PAS
Toukokuu:
Millionnea 3.ICSI (3pv) kaksoset
Nipsu_78 4.ivf, 1.pas, (5pv) km
Kirsillevauva (km)
Kesäkuu:
Shelterme
1.IFV 1.PAS
Toiveitakovain80 1.IVF/1.PAS
Jantzu 5. ICSI 1. PAS
Aislinn83 2. IVF
Nonnakka 1.IVF 1. PAS
Nyuu 3. IVF
Elokuu
kirsillevauva. 2.Pas/lahjoitetut munasolut
Syyskuu
Carinem 3. IVF
Lokakuu
Pupuna112 1.IVF
Maris83 1.IVF
Marraskuu
Maikkukoo, 1.IVF, 3 PAS

Listaa päivittäessä klikkaa listan lopusta "vastaa", ja pyyhi pois listan alusta ja lopusta ja kaikki teksti, mitä kahden hakasulkeen [x] välissä on. Lisää omat tietosi listalle eli #ikä #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään ja lähetä.

Voit myös pyytää jotakuta muuta muokkaamaan tietosi, kirjoita tällöin päivitettävät asiat erillisenä kommenttina tai oman kommenttisi loppuun. Neuvoa saa aina kysyä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@pcosilainen pahoittelut tosiaan tuosta ivf:n lopputuloksesta :( ei ole kyllä helppo tie tämä hoitotaival kulkea. Sellaista tunteiden sekamelskaa, että vaikka osasin varautua rankkaan matkaan, niin en kyllä ois mitenkään osannut varautua tähän kaikkeen. Ja mitä kaikkea vielä voikaan olla edessä! Nostan kyllä hattua teille jokaiselle jotka tätä jaksatte kulkea kierrosta toiseen, pettymyksestä toiseen:love: tää vertaistuki on kyllä tärkeää!

Mä tässä just odottelen ultra-aikaa, jossa toivottavasti selviää ees jotain mikä tässä on homman nimi. Aamulla kävin taas hcg n mittauttamassa ( ei vielä tulosta) ja on nähtävästi niin paljon mustelmaa käsissä ettei meinannut saada enää näytettä:confused: lauantaina tuli taas runsaampi verinen vuoto mut loppui sit taas heti ja nyt vaan taas tuhrua.

En tiedä muuten oletteko täällä jo asiasta keskustelleet, mutta miten teidän parisuhteet on kestäneet nämä hoidot? Meillä alkaa nyt selvästi ekan kerran rakoilemaan meidän välit kun molemmilla nyt jäätävä stressi kaikesta muustakin tähän päälle. :oops:
 
Pahoittelut negan saaneille :(

Mie kävin tänään toisen kerran ultrassa, nyt kp 8. Oli siellä kasvua tapahtunut. Semmonen 7-8 isompaa follikkelia n. 10-12mm nyt näkyi, pienemmät ei varmaan ehi kypsymään. Gonal jatkuu ja huomenna jarrut lisäksi. Keskiviikkona täytyy vielä mennä ultraan. Arvelivat kyllä, että punktio on perjantaina tai maanantaina (y)

Multakin voi ottaa listalta pois tulossa-sanan, nyt siis eka icsi alkanut (y)
 
Ei mulle klinikalla sanottu mitään veritestistä, niin tuskin viitsin siitäkin vielä maksaa jos testi on odotettu nega. Kyllä se yks nega riittää. :unsure:

@Jasmina20 Mutta mitä jos alkio kiinnittyi viimeksi nopeammin kuin tällä kerralla? Ei kai se aina samalla tavalla mene samalla ihmiselläkään. Odottelisin rauhassa sitä testipäivää, vaikka tosiaan yhtään en usko omaan onnistumiseen. Helpompi uskoa muiden tuuriin!

@Helinä87 Toivottavasti tilanne selviää! Se hoitojen aiheuttama stressi on kyllä ollut yksi syy siihen, etten aiemmin edes harkinnut hoitoihin lähtemistä, enkä nytkään halua kovin pitkään pysyä tässä elämäntilanteessa. Mietin vakavasti haluanko enää jatkaa yrittämistä, jos ei nyt kummallakaan alkiolla onnistu.
 
@Helinä87 on ollut välillä vaikeaa miehen kanssa. Varsinkin ennen hoitoja kun aina negatestin jälkeen tuli hirveä raivari-itkupotkuhermoromahdus. Hoitojen alettua raivarit loppunu mutta negan jälkeen tullu ennen näkemätön suru, jota joko mies ei ymmärrä tai sitten mua kannatellakseen ei näytä omaansa. Elämäni raskainta aikaa joka tapauksessa. itse välillä pinnistelen, etten aiheuta meidän välille ylimääräistä kinaa vaikka välillä se suru ja murhe olisi helpointa purkaa siihen läheisimpään ihmiseen. Mun ajatusmaailmaa muutti vähän kun lähetin viime negatestin tuloksen miehelle tekstarilla särkyneen sydämen emojina. Hän sanoi, että hän on sen särkyneen sydämen toinen puolikas. Silloin tajusin, että suuri suru se miehelläkin on, vaikka hänen osuutensa tässä kaikessa onkin niin paljon helpompi. Toivon teille kovasti tsemppiä ja muista tämä on teidän yhteinen projekti. Pakko yrittää muistaa tukea toinen toistaan kun stressi puskee pintaan ja on vaikeaa. Toivottavasti teillä päättyy kaikki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos hirveesti kaikille tsempeistä :) äsken juoksulenkin päätteeksi tuli veren sekaista limaa pikkareihi.. ei mulla kyl menkat vielä pitäis hetkeen alkaa edes ja luget käytössä. o_O Eli menkat taitaa kolkutella jo kuitenkin..
Anteeksi hirveen omanapaista ollut pari kirjoitusta mutta kun harmittaa :unsure:
 
Heips, liitynpä minäkin joukkoonne (paljon on tullut uusia tänne, jos on KYSissä hoidossa olevia, niin laittakaa viestiä).
Aloitan valitettavasti omanapaisesti kysymällä. Oliko nyt ketään piikittelyvaiheessa? Muutama taitaa olla piinailemassa.
Miten olette laittaneet "jarrut", siis kun mulla on tänään viimeinen pistos, niin samalla pitää laittaa jarru (fyremadel). Oletteko pistäneet jarrut samaan aikaan kuin stimulointipistokset?
Huomenna eka ultra, perjantaina toinen ja ehkä sitten ensi viikon tiistaina keräys..?
 
@pcosilainen pahoittelut. On tämä vain niin tunteiden vuoristorataa mutta eihän se auta kuin kerätä voimia ja lähteä kohti uutta yritystä.
@Jasmina20 pahoittelut negasta, outoa kyllä et jos nyt alkaa jo vuotelemaan..
@Wintersun mulla on ollut synarelasta ajoittaisia munasarjakipuja, toki aika lieviä, mut menkat iski todella runsaina (mulla yleensäkin runsaat) mut nyt vuodettiin ihan kunnolla koko 5vrk ja viel tänäänkin tiputtelee. Muuten ei onneks muita oireita.. Ke olis eka ultra ja sit alkaakin piikitykset:eek:
 
Heippa kaikki! Ajattelin pikkuhiljaa kirjoitella myös tälle puolen, sillä vahvasti näyttää siltä että icsi/ivf kohti mennään. Meillä nyt syksyllä tehty kaksi inssiä, joista viimeisimmästä raskauduin mutta meni tosi varhain kesken 5+4, joten en tiedä edes oliko siellä mitään ”kunnollista”. Noh, vielä olisi viimeinen inssi tulossa, kunhan tämä vuoto km:stä loppuisi. En kuitenkaan enää luota, että tämä inssi onnistuisi ja seuraava askel olisikin nämä yllämainitut.

Minulle nämä ivf/icsi on vielä täysin tuntemattomia, ja arvostaisin jos joku voisi kertoa miten näissä yleensä edetään? Tehdäänkö siirto jo ekassa kierrossa vai miten? Mitä lääkkeitä otetaan/pistetään? Olen vain kuullut, että nämä on ”rankempia” hoitoja, niin millä tavalla ne on rankempia? Onko jotain yleisiä sivuvaikutuksia?
 
Heips, liitynpä minäkin joukkoonne (paljon on tullut uusia tänne, jos on KYSissä hoidossa olevia, niin laittakaa viestiä).
Aloitan valitettavasti omanapaisesti kysymällä. Oliko nyt ketään piikittelyvaiheessa? Muutama taitaa olla piinailemassa.
Miten olette laittaneet "jarrut", siis kun mulla on tänään viimeinen pistos, niin samalla pitää laittaa jarru (fyremadel). Oletteko pistäneet jarrut samaan aikaan kuin stimulointipistokset?
Huomenna eka ultra, perjantaina toinen ja ehkä sitten ensi viikon tiistaina keräys..?
Mulla ohje, että gonal pistetään illalla ja fyremadel aamulla klo 7-9. Näin oysissa. (n)
 
No niin, hetki sitten tulin kotiin ehkä yhden elämäni raskaimman päivän päätteeksi. Tämä ilta meni päivystyksessä raskauden lääkkeellisessä keskeytyksessä:cry:

Selvisi päivällä ultrassa, että raskaus on kohdun ulkopuolinen ja kiinnittynyt kohdunkaulan kanavaan. Lääkäri spekuloi, että kun katetrilla on laitettu alkio kohtuun niin alkio on tullutkin katetrin mukana sitten alemmas ja kiinnittynyt sinne. Ei voi muuta todeta kuin että älyttömän huono tuuri:notworthy:

Hoitohenkilökunta kuitenkin lohdutti sillä, että nyt tietää, että raskaus on mahdollinen. Toki nyt täytyy ensin käydä läpi tämä suru ja tietenkin kaikki varoajat on noissa lääkkeissä. Ja täytyy toivoa, että tämä lääkkeellinen tepsii eikä tarvitse mitään operoida.

@Ellinoora38 tuo on kyllä ihan totta, että tässä prosessissa meinaa jotenkin unohtua sen kumppanin rooli ja tunteet, kun itse vaan paahtaa menemään hoidoissa. Ja kumppanilla usein se tukijan rooli, mikä on toki hyvä ja tarpeellinen, mutta myös hänen täytyy saada surra omalla tavallaan. Tää on kyllä aikamoinen prässi suhteelle, mutta jos tästä selviää, niin varmasti suhde vahvistuu! Täytyy muistaa vaalia niitä tärkeimpiä ihmissuhteita, sen on todella tässä prosessissa oppinut:love:

Mut kaikille teille nyt älyttömästi tsemppiä omiin vaiheisiin ja toivon onnistumisia ihan teille jokaiselle. Seurailen tätä palstaa varmaan vähän enempi taustalta hetken verran ja parantelen haavoja. Sitten jossain kohtaa jaksaa taas palata uusien haasteiden/vaiheiden pariin :rolleyes:
 
@Jasmina20 älä nyt vielä sitä negaa murehdi. Alkiohan kiinnittyy vasta n. 6 päivän iässä ja hcg voi aika hitaastikin alkaa ihmisillä kertyy niin ei se nyt todellakaan kuin harvoin näy noin aikaisin ku mitä nyt oot testannut...
Ja mulle ainakin lääkäri on sanonut että mahdollinen vuoto on aika tavanomaista lääkkeellisissä siirroissa ja silti voi raskaana olla. On kovasti painotettu että lääkkeitä ei saa lopettaa vaikka vuotaisi, ennenkuin on virallisena testipäivänä tehnyt testin ja näkee mikä on lopputulos.

Eipä siinä, toki ymmärrän tuon negatestin tuoman pettymyksen. Siksi en enää itse testaa tälleen aikasessa vaiheessa, joskus tein pp5 alkaen joka päivä testit mutta on se negan tuijotus niin lannistavaa että...:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Voi ei @Helinä87, ihan kamalan koettelemuksen olet joutunut käymään läpi. :cry: Voimia kovasti asian käsittelemiseen. <3

Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivottavasti saadaan vielä monta plussaa marraskuulle.:)

Minä olen viettänyt taas vähän hiljaiseloa, hoidot kuitenkin pyörineet mielessä päivittäin. Me olemme miehen kanssa tällä hetkellä sellaisessa hiljaisen toiveen tilassa, suurempia tunnekuohuja tulee enää harvemmin ja pieni toivon liekki kytee varovasti molemmilla. Omat tunteeni ovat muuttaneet kovasti muotoaan tässä vuosien aikana ja niiden vihan ja epäoikeudenmukaisuuden tunteiden tilalle on tullut tasainen suru ja hiipivä epätoivo, jotka nostavat aina hetkeksi enemmän päätään negatiivisen raskaustestin jälkeen. Itseäni harmittaa tässä kaikessa ehkä eniten se, että olen eristäytynyt aika paljon omiin oloihini ja kavereiden näkeminen on jäänyt hoitojen aikana melko vähälle. Miehellä sama juttu. Tämä on tuonut mukanaan sen, että olemme nykyään miehen kanssa todella paljon yhdessä ja parisuhteemme on lähentynyt valtavasti tämän koettelemuksen myötä. Pystymme puhumaan asiasta ja lähes päivittäin sitä sivutaankin jollain tavalla. Riitoja meillä on nykyään vähemmän, koen että tällä hetkellä olemme asian suhteen surussamme samassa vaiheessa ja se on saanut meidät pitämään tiiviisti yhtä sekä vähentänyt riitoja välillämme.

Täällä tosiaan suunnitteilla toinen PAS luonnolliseen kiertoon. Eilen kp 9 kävin ultrassa, vielä selvää johtofollikkelia ei näkynyt, mutta lääkärin mielestä oli turhan aikaista ottaen huomioon kiertoni pituuden. Nyt yritän vain saada testeillä ovulaation kiinni, uskon sen menevän viikonlopulle tai ensi viikon alkuun. Tähän siirtoon otetaan pyynnöstäni kortisoni mukaan korkeiden kilpirauhasvasta-ainearvojen takia, aloitan sen huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Voimia @Helinä87. Toivon sinulle pikaista toipumista :love:

Pahoittelut kaikille negan saaneille. :(

@Wintersun mulla toi Synarela tekee vähän alakuloisuutta ja yks yö meni hikoillessa. Vähemmän kumminkin tuli oireita kun aattelin(y)

Kävin tänään ultrassa ja noin 12 kpl isompia folleja kasvamassa. Annostus jatkuu samana perjantaihin jolloin uusinta ultra. Meillä suhde on ehkä jopa parantunut hoitojen myötä. Toivon et tilanne jatkuu samana hoitojen edetessä. Mun mies ja hänen kaksoisveli ovat saaneet itse alkunsa ivf hoidolla, joten omanlainen luottamus näihin hoitoihin tulee siitä :) Kaikille tsemppiä näiden hoitojen keskelle. Ei ole helppo polku kulkea. Kiitos koko porukalle ihanasta vertaistuesta.:love: Ja tervetuloa uudet mukaan :)
 
Luulen näkeväni haamujen haamujen haamun tämän päivän testissä.. Pp 8. Silti vuotoa vähän tulee, hyvin hyvin niukkaa. Sen verran että paperiin jää välillä ruskeaa. Ei näitä turhaan sanota piinapäiviksi.. :whistle: olin jo asennoitunut negaan ja tai olen vieläkin, en usko millään että näen testissä mitään vaikka siinä jotain on.. pää pyörällä
 
Toivotaan, että plussa vahvistuu @Jasmina20!

Aikani kuluksi googlailen lääkeselosteita. :whistle: Miten Lugesteronissa rintojen arkuus on yleinen haittavaikutus ja Lutinuksessa melko harvinainen? o_O Progesteroniahan ne on kummatkin. Pieni rintojen arkuus on ainoa potentiaalinen raskausoire, jonka olen itselleni kuvitellut - luulisi nyt mielikuvituksen venyvän vähän pidemmälle! :LOL: Mutta siis lääkkeistä varmaan sekin vähä.
 
Kovasti voimia @Helinä87 lle! @Wintersun mulla Synarelasta ei tullut muita oireita kuin piinalliset kuumat aallot :mad: @Jasmina20 kerro sitten miten tilanne etenee. Toivon kovasti että plussa sulla vahvistuu! @Silmu75 mullakin tällä hetkellä ainoat potentiaaliset oireet on arat rinnat mutta oon kyllä tottunut siihen että se on lugesteronin tekosia :X3:

Mulla pp5 menossa. Ei mitään tuntemuksia muuta kuin tuo rintojen arkuus, mut sehän nyt ei kerro mitään lugesteronien vuoksi. Pelottaa hirveästi että tästä ei tule meille lasta, kun olen tähän viimeiset toivon rippeeni laittanut. Mulla on hankala tilanne töissä (esimies käyttäytyy hyvin asiattomasti) ja kun muita töitä ei ole näkyvissä niin toivoisin edes raskauden tuovan mulle toivon siitä, että pääsisin tästä työstä edes äitiyslomaksi pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Tervetuloa kaikki uudet keskustelijat :)

Melkoista piinaa täällä näköjään ollut useammallakin. @Helinä87 voimia, ikävää että kaiken piinailun jälkeen kävi noin :(

Kovasti tsemppiä muille piinailijoille, yritetään pitää toivoa yllä :love:

Mulla alkoi sunnuntaina vihdoin punktion jälkeiset menkat - saihan niitä taas odottaa. Hoitaja puhui että menkat voi alkaa jo viikon päästä punktiosta, mutta kas kun on tää mun kroppa kyseessä, niin eihän ne niin nopeesti tule edes tällaisessa tapauksessa :D melkein jopa naurattaa, miten hitaasti tää oma keho toimii _aina_. On näköjään normaalia runsaammat ja kivuliaammat, mikä oli ihan odotettavissakin limakalvon paksuudesta päätellen.

Nyt on sitten taukokierto edessä, seuraavista menkoista alkais Letrot ja sitten elämäni eka PAS... jännää. Menee kyllä vaan vähän hankalaan aikaan, kun laskeskelin että jos kierto menee normaalisti, niin ovulaatio ois just vuodenvaihteen tienoilla :confused: pitää varmaan koittaa vähän pitkittää sitä. En vielä yhtään tiedä edes, milloin tuolla HUSsin klinikalla on joulutauko. Onneksi lääkkeellisessä kierrossa pystyy kai vähän sumplimaan noiden ajoitusten kanssa.
 

Yhteistyössä