IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Huh, onpa taas tullut tekstiä!
@gemmy hyvän kuuloinen saalis teillä! Toivottavasti saatte myös hyvän hedelmöittymis- ja jakautumisprosentin. @millionnea toivotaan myös onnistunutta punktiota! @Mariah33 tsemppiä solujen kasvatteluun! @WishingUponAStar toivottavasti ehditte vielä ennen joulutaukoja, se on harmillista kun kierto tekee tepposet! (y)(y)
@BlackCat harmi jos ette enää tälle vuodelle ehdi, odottelu on aina pahinta!

Täällä haettu kyytiin kaks 8-soluista III-luokan pakkaspalluraa, pakkanen nyt siis tyhjä. Sain myös määräyksen laittaa Gonapeptyl-piikin torstaina, mitäs sen pitikään tehdä?
Torstaina olis lähtö kohti kotia. Johan tässä on kohta puolitoista kuukautta äidin nurkissa lusittukin. Mies on tosin sitä mieltä, että en sais vielä palata kun siellä meidän kotikaupungissa on niin paljon saasteita jne. :rolleyes:
 
Kakkosultran tulos oli sitten se isku vyön alle: 2 punktiovalmista solua. Kyllä niitä sieltä useampi löytyi mut olivat kokoa 10-16mm. Eli ei lähelläkään valmista. Hoitajatkin sanoi et kannattaa olla realisti ja varataan jutteluaika lääkärille tohon siirtopäiväksi, kun siirrettävää tuskin tulee...
 
Nimi #yritys aloitettu #mones lapsi #syy #mones hoito meneillään

Anemonee #9/16# 1.# siittiöt nyt ainakin #2.ICSI tulossa
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Aurora #2015 #2 #selittämätön #1.IVF
BlackCat #2014 #2. #siemenjohdinten tukos #1.icsi:n 1. pas tulossa
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 2.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 4. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/3.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
Lallastiina #10/2015 #1. #munasarjavasta-aineet? # 1. IVF / 1. PAS (lääk.)
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Neppari123 #2015 #2 #selittämätön # 2.IVF/ 1.PAS
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Nipsu_78 #9/17 #1. #ikä/muu tuntematon syy #3. IVF
Noran # 1/18 # 2. # munanjohtimet poistettu # 2.IVF 3.PAS
nyuu # ? # 1. # matala AMH # 3. IVF
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 2.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Taigariina # 1/16 #1. # endometrioosi # 1. IVF
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Tuimatar #10/2016 #1. #selittämätön/ siittiövasta-aineet #1. IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa
WishingUponAStar # 11/17 # 3. # ? #1. IVF

Piinailijat:

Taival
29.11. (6pv)
Nomini 1.12. (5pv)
Taigariina 3.12.
Lallastiina 9.12. (2x3pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv) (km)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
Lokakuu:
love- 3.IVF/ICSI/1.PAS (4pv)
Marraskuu:
adelmiina_ 3.IVF/2.PAS (5pv)
hillan_kukka 4. IVF/1.PAS (5pv) (km)
vipe1986 2.ICSI 2.PAS (4pv)
Ihanapa 2.ICS/3.PAS (3pv)
Katti75 3. IVF/1.PAS (6pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
@nyuu onneks se yks hyvä riittää, mut tiedän et se ei lohduta kun käynyt läpi koko show ja tulos tuo. Toivotaan ny kitenkin etsaatte edes sen yhden tuoresiirtolaisen mukaan.

@gemmy mulla saalis ol 7 munasolua. et kolme parempi kuin viimeks. ja sain nyt kuulla et edellisellä kerralla hoito oli epäonnistunut koska munasolut oli liian kypsiä olleet. eli ei ne sit viallisia olleetkaan vaikka luulin. Kosak sulla on siirtopäivä? Mulla torstaina. Mä niin odotan jo pääsyä piinailijoihin

Punktio meni hyvin ja sattui vähemmän kuin viimeks eli ei ollenkaan. Eli sen puoleen homma sujunut hyvin. Väsyttää ja vuoto mielestäni taas melko runsas. Toivotan et loppuu pian.

@julie_ mä käyn tyksissä myös! en kyl tiedä joulutauosta kun me ehdittiin hoitooon ennen sitä. Taitaa niilläkin jotkut älipäivät olla kiinni.
 
@millionnea jos tulee alkioita niin mun siirto on 20.12.

Vatsa ei ole enää kipeä enkä ole tarvinut särkylääkkeitä. Eikä ole ollut vuotoa onneksi. Lääkäri meinasi, että aika varmasti tulee joku päivystyskeikka minulle kun soluja oli niin paljon ja nestettä jo valmiiksi kohdun takana. Nyt ei kyllä yhtään tunnu siltä, normaalisti puuhastelen kotona. Mietin, että pitäisikö kuitenkin pitää huominen vielä vapaana vai mennä vaan töihin.
 
Onhan meitä piinailijoita nyt muutama. Itse kävin tänään ostamassa pari yliopiston apteekin omaa raskaustestiä. Mietin josko keskiviikkona tai torstaina uskaltaisi jo kokeilla pissata tikkuun vaikka ns oikea testipäivä vasta ens maanantaina 3.12
Jaksuja kaikille missä vaiheessa kukanenki on
 
Kiinnitin listassa huomiota, että kaikki elokuun jälkeen tulleet plussat on PAS-siirtoja. Oikeastaan se vähän helpottaakin mun PAS-pelkoani kun semmoinen on pakko tehdä.
Ois muuten mielenkiintoista tilastoida myös onko luomu, oi, vai lääkkeellinen pas.
Täällä oli joskus aikojen alussa myös negalista, mut nykyisellä käyttäjämäärällä toi lista ois sit liian pitkä ja joidenkin mielestä ei ollu kiva tilastoida negoja.


Oon tässä miettiny, mitähän @Domi lle kuuluu, ei oo pitkään aikaan näkyny.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Täällähän on ollut kaikenlaista! Nyt kovasti toivon hienoja alkioita niille, jotka ovat käyneet punktiossa ja punaisia raitoja testeihin niille, jotka piinailee. Mikä onkaan parempi kuukausi plussauutisille kun joulukuu:love:

Mie kans kattelin nuita aiempia plussia ja kovin on PAS voittoista. Vois sanoa klinikalle, että meillä olis hyvää tutkimusmateriaalia eri hoitomuotojen tuloksellisuudesta ;)

Joulutauko itsellänikin mietityttää, että kuinka pitkään on sulku Oyssissa. Jotenkin tuntuu, että keskenmenon jälkeen ainoa tapa pitää mieliala koholla on katse seuraavaan siirtoon ja haluttais, että se saatais tehtyä mahdollisimman pian, ettei odotus tee ihan hulluksi. Vaan taitaa tuo joulu tulla sopivasti tuohon tielle. Kesällä meni kaksi kiertoa ohi, kun sattui Oyssin kesätauko juuri pahimmoilleen niin, että meni kiinni ja aukes juuri, kun olis pitänyt päästä siirtoon.
 
Täälläkin taas piinaillaan. Tänään oli siirto, oli tällä kertaa kaikkin hankalin tähän mennessä. Sai lääkäri ettimällä ettiä reittiä ja suoristaa tms jotain. Teki aika kipeääkin, ja kauemmin kuin yleensä sai maata siinä... Vaan onpahan taas viisipäivänen blasto siirretty. Testipäivä 7.12., kovasti harkitsen jaksanko aiheuttaa taas turhia toiveita ja mielipahaa aikasella testailulla vai en...

Myös eka kerta kun lähin hieman surkeena kotiin siirrosta, on jotenkin väsynyt olo tähän kaikkeen. Ennen siirtojen jälkeen on ollut ihanan toiveikas mieli.
Kuulemma jos en nyt raskaaksi tule niin ensi kierron alussa tehdään joku kohdunkaulan laajennusjuttu. Kuulemma sitten siirto voisi olla helpompaa. Jotain lääkäri selitti että se kaula voi mennä jotenkin kasaan ja se sitten haittaa jotain jotenkin, en kysellyt tarkemmin. Kai se tähän siirtojen hankaluuksiin liittyi.
Onko täällä kellään kokemusta moisesta operaatiosta?
 
Täälläkin taas piinaillaan. Tänään oli siirto, oli tällä kertaa kaikkin hankalin tähän mennessä. Sai lääkäri ettimällä ettiä reittiä ja suoristaa tms jotain. Teki aika kipeääkin, ja kauemmin kuin yleensä sai maata siinä... Vaan onpahan taas viisipäivänen blasto siirretty. Testipäivä 7.12., kovasti harkitsen jaksanko aiheuttaa taas turhia toiveita ja mielipahaa aikasella testailulla vai en...

Myös eka kerta kun lähin hieman surkeena kotiin siirrosta, on jotenkin väsynyt olo tähän kaikkeen. Ennen siirtojen jälkeen on ollut ihanan toiveikas mieli.
Kuulemma jos en nyt raskaaksi tule niin ensi kierron alussa tehdään joku kohdunkaulan laajennusjuttu. Kuulemma sitten siirto voisi olla helpompaa. Jotain lääkäri selitti että se kaula voi mennä jotenkin kasaan ja se sitten haittaa jotain jotenkin, en kysellyt tarkemmin. Kai se tähän siirtojen hankaluuksiin liittyi.
Onko täällä kellään kokemusta moisesta operaatiosta?
Minulle on ihan hoitojen alussa tehty kyseinen toimenpide, kun ei sisälle päästy edes ohuimmalla katetrilla saati tehtyä mitään tarvittavia tutkimuksia. Leikkaus tehtiin päiväkirurgiassa ja oli melko simppeli. Nukutuksessa tehtiin. Se auttoi ainakin sen verran että nyt ohuin katetri mahtuu sisään. Mutta edelleen on kivuliasta ja mulla sektioarpikin tiellä. Eivät ole ottaneet tosissaan tuota kivuliaisuutta vaan viimeksikin vain sanoivat, että olen kireänä.
 
@hillan_kukka Jaa se voi siis vaatia jopa nukutuksen? Minä ymmärsin lääkärini selityksestä että olisi operaationa suunnilleen samanlainen kuin tämä hankala ja kivuliaampi siirto, tai siis ettei juurikaan olisi isompi juttu, ei siinä nukutus tullut mieleenkään...
Vai voisikohan se riippua miten ahtaat paikat on? Mulla kuitenkin kohtuun on katetri aina saatu, välillä helpommin ja nyt sitten taas vaikeemmin.
Pitänee kysellä lisää aikaa varatessa jos (kun...) tämä raskaus ei tästä nyt ala tällä kertaa.

Vähän stresssaa ajatus tuosta toimenpiteestä, mullahan on kaksiosainen kohtu eli myös kaksi erillistä kohdunkaulaakin. Kai ne molemmat sitten laajennellaan... noh kaipa siinä nyt vähintään puudutetaan paikat jos ei nukuteta, luulisi. Tää on taas tätä kun kotona alkaa miettimään niin tule vaikka mitä pohtimisia ja kysyttävää mieleen, lääkärin eessä osaa juuri mitään kysellä...:rolleyes:
 
@justhope voi hyvin olla vaikutusta kuinka tiukat paikat on. Saattoi se olla pelkkä humautuskin:) mulla tehtiin samalla aukiolotutkimus, kun ei muuten ollut saatu tehtyä. Mutta ei siiis iso operaatio ollut, elä hätäile:)
@millionnea onhan niillä tuoresiirroillakin plussattu, mutta pakaste blasto vaikuttaa plussa- ja tämän ketjun mukaan jyräävän. Ja tämähän on siis tilastofaktaa, joten oikein hyvin voi vaatia lääkäriltä haluamansa:sneaky::D
 
@millionnea mä taas oisin halunnut niin tuoresiirron. Niissä mun onnistumistodennkäisyys on 50 % kun PASeissa 0 %. En oikein luota klinikan pakastus/sulatusmenetelmiin, mutta onhan se PAS helppo tietty. Mulla on nyt eka PAS lääkkeellinen ja sitten ehkä seuraava (olettaen että niin paljon tulee pakkaseen) sitten OI+PAS.

Mua jännittää hedelmöittyneiden määrä, musta tuntuu että se on jännittävintä punktion jälkeen. Miten pakkassiittiöt ovat sulaneet ja toimittavat tehtävänsä. Ja mikä on ollut munasolujen laatu.
 
@gemmy hyvä punktio saalis. Toivottavasti nuista hyvin saa pakkaseenki.

Itellä täälä mahaa kuumottaa, tiedä onko tää joku oire että ois raskautunu. Ja jotenki tosi herkillä pitäny märsätä pari päivää tämän tästä. Ehkä uskaltaa jo ylihuomenna pissata tikkuun, kai se jo näyttäs jos on näyttääkseen mitään ku 3.12 "oikea testipäivä"..
 
Minä palailen taas tänne kirjoittamaan. Olen lueskellut kyllä viikottain teidän kuulumisia. :)

Nyt on ollut taas tosi vaikeaa ja surullista aikaa. Pettymys omasta kehosta ja toteutumattomat lapsihaaveet ovat olleet paljon vahvempana mielessä ja itkua on tullut paljon viime päivinä. Kohta tulee vuosi viimeisemmän raskauden lasketusta ajasta, meni kesken 10. viikolla. Varmasti senkin takia mieli on ollut niin surullinen. Mutta pakko ajatella hyviä asioita ja ei saa liikaa jäädä murehtimaan. Onneksi täällä on ollut myös positiivisia asioita. Tulee hyvä mieli plussista ja antaa energiaa myös omiin ajatuksiin. :love:

Mulla alkoi lauantaina vihdoin uusi kierto. Punktion (19.10) jälkeen tullut vuoto ei ilmeisesti ollut kuukautisvuotoa joten kauan meni. Ollaan nyt kokeilemassa ensimmäistä kertaa PAS:a ja ilman hormoneja! Me käydään myös Oulun Felicitaksessa, mukava kun löytyy tästä ryhmästä muitakin.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Taigariina
Onpa täällä tosiaan tapahtunut paljon viime päivinä! Tsemppiä kaikille punktion parissa oleville sekä piinailijoille (y) olen itsekin katsonut noita listoja ja analysoinut tilastoja. nuo PASit näyttää olevan nyt vahvoilla, mutta toisaalta kun itselle tehtiin PAS niin olin näkevinäni paljon tuoresiirto plussia:whistle:

@AuroraK tiedäm niin tuon sinun tunteen pettymyksestä omaan kroppaan. Olen taistellut samojen ajatusten kanssa viimeisen vuoden ja kun en saanut esim painoa tiputettua oikein hyvin ja olen sen takia pelännyt etten voi raskautta niin on tuntunut kuin olisi oman kehon vanki. :cry:

Olen viime päivät testannut kuumeisesti sillä välillä epäilyttää että vahvistuuko nuo viivat vai mihin suuntaan tässä mennään. Edellisen päivän kanssa taitaa olla vaikea havaita muutoksia, mutta jos vertaa esim la ja su testeihin niin kyllä nuo kai siitä on vahvistunut. Välillä myös oireet häviää täysin niin silloinkin iskee epävarmuus, mutta itsepä laitoin itseni tähän tilanteeseen kun aloin testailemaan ennen aikojaan :)
 
Voi ei @millionnea :cry: ihan veti nyt sanattomaksi sun vuoksi :(

@gemmy sullahan taasen tuli hieno saalis (y)

Kiitos @Lallastiina päivityksestä :)

Osaatteko sanoa miten se pas luonnolliseen kiertoon menee jos mulla on 2 päiväisiä alkioita pakkasessa? Millon alkio pitää ottaa pakkasesta ovisplussan jälkeen ja millon siirto on? Mun aivot ei nyt pysty ajattelemaan tätä mitenkään järkevästi o_O Olemme siis kunnallisella hoidoissa...

Tervetuloa takaisin @AuroraK Toivottavasti nyt saatte vauvan syliin asti :love:
 

Yhteistyössä