IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Paljon onnea plussanneille, teitä onkin syyskuussa ollut hurjasti! Tämän hetkisille piinailijoille toivon pitkää pinnaa ja hyviä uutisia.

Joku täällä kyseli, ollaanko vielä maisemissa, minä ja muutama muu nimimerkki. Taustalla olen ja luen harva se päivä tätä palstaa. En kuitenkaan jaksa kirjoitella kovin tiiviisti tänne, joten jos nimimerkki häiritsee listalla, sen voi ottaa pois. Minua se ei häiritse, vaikka sen siis ottaa listalta pois. Minulle riittää, että saan lukea tätä palstaa ja näitä tarinoita. Olen myös ajatellut, että kun kirjoitan välillä tänne omasta projektistani, siitä jää myös mustaa valkoiselle (ei tarvitse kaikkea muistaa). Ja ehkäpä jostakin tekstinpätkästä voi olla jollekin jotakin apuakin.

Kesäkuun lääkkellinen PAS ei tuottanut tulosta. Elokuussa oli tarkoitus tehdä jäljellä olevilla kahdella pakastealkioilla siirto, mutta se karahti kiville viime metreillä. Siirtopäivän aamuna tuli klinikalta soitto, että alkiot selvisivät hyvin sulatuksesta, mutta lopettivat jakautumisen siirtopäivää edeltävänä iltana/yönä. Siitä tuli rankka työpäivä.

Nyt kokeillaan IVF-hoitoa pitkällä kaavalla. Synarelaa on sumuteltu kaksi viikkoa, tänään aloitin Menopur-pistokset. 300 yksikköä/päivä seuraavat 6 päivää. Sen jälkeen kuvioihin tulee lisäksi Prendisolon tukilääke. Melkoinen lääkesavotta taas siis päällänsä.
 
Täällä väliaikatietoa.. 4 kypsää solua saatiin (eli se osan kasvupyrähdys oli selvästi huono juttu) ja niistä 2 hedelmöittynyt. Eli tulipahan nyt tuo Elonvakin kokeiltua ja todettua, että sillä saatiin huonoin vaste ikinä :cry: jännäksi menee, että päästäänkö ylipäätään siirtoon..
 
@daim1 peukut pystyyn, että pääset siirtoon (y)

@Carinem lle tsemppiä uudelle kierrokselle, jospa pitkä kaava olisi se teidän onnen tuova

@vipe1986 toivotaan että alkaa toinenkin viiva piirtymään :love:

Mä tein kanssa aamulla taas testin, saman vahvunen haamujen haamu kun eilen, tänään ois 10 päivää pregnylistä, hassua vaan kun ei ollu haalistunu yhtään eilisestä..
Kaks päivää ollu menkkatuntemuksia, ja tänään aamulla kamala paineen tunne alavatsassa, jotenkin vaan tuntuu että tässä kuvittelee kaikenlaista, vaikka toisaalta olen edelleen jotenkin tosi rauhallisin fiiliksin, mutta aamulla taas uutta testiä kehiin niin eiköhän se jännitys sieltä ala läpi puskemaan :whistle::ROFLMAO:
 
@vipe1986 no höh... ehkä se vielä siitä muuttuu. Ei voi kun toivoa...
Ja en itse vielä testannut. Hetken mietin että testaisin tänään illalla, kun on niin totaalioireeton olo ja tavallaan valmiiksi lannistunut fiilis niin mennyt koko päivä muutenkin kurjalla tuulella. Mutta luulen etten jaksa huomista työpäivää jos nyt testaan, konkreettinen negan katselu vaan tekisi niin kurjan fiiliksen kun muutenkin rankka päivä tulossa.
Ehkä testaan huomenna töitten jälkeen, vaikkei oikeaoppisesti aamulla tehty sitten olisikaan... katsotaan mihin asti tätä lykkäilen :rolleyes:
 
@Katti75 Sain toisen lääkärin! (y) Ja just sen ihanan joka mulla on ollu aivan silloin lapsettomuushoitojen aluksi kerran tai kaksi. :) Kyllä oli aivan erilainen fiilis lähteä tuolta käynniltä pois kun näiltä aiemmilta! :love:

Mutta sitten siitä mitä päätettiin tuolla suunnittelukäynnillä... Päätettiin että pidetään nyt ainakin yksi välikierto ennen kuin jatketaan hoitoja. Yritän pudottaa painoa vielä vähän lisää ennen sitä seuraavaa, mikä toteutetaan sitten pitkällä kaavalla. TAYS:n lausunnossa nimittäin luki että pariskunnalle olisi todennäköisimmin nyt siitä hyötyä... Joten tehdään sitten parhaamme sen asian suhteen! (y)

Siitä syystä poistunkin nyt sitten taustailemaan siksi aikaa kunnes hoitoja taas jatketaan yhden tai max kahden kierron päästä... :)

Tsemppiä kaikille! Ootte ihania! :love:❤
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja atvk87
hei
Olen satunnaisesti kirjoitellut toisessa ketjussa, mut tulin nyt tänne.
meillä on juuri päällä ensimmäinen ifv/icsi pitkällä kaavalla. Synarelaa sumuttanut nyt 15.9. alkaen. Tänään piti olla nolla ultra, mutta vuoto luistaa poissaolollaan edelleenkin. kierto ollut 24 päivää yleensä nyt myöhässä jo viikon. Testit negoja olleet. Luomuhan olisikin ihme noilla siittiö määrillä.:) Keskiviikkona uusi yritys. kerron jossain vaiheessa lisää taustastamme.
 
Heippa kaikille. Nyt tarvisin nopeesti apua Tunnin päästä pitäis laittaa ensimmäinen pistos gonal-f 150 yksikköä. Pitääkö lääke ottaa jääkaapista pois hyvissä ajoin ettei ole kylmää kun se pistetään, vai laitetaanko suoraan jääkaappi kylmänä? Ja toinen mikä mietityttää, laitetaanko kynä takaisin jääkaappiin piston jälkeen?
 
@vipe1986 ja @Rusakkonen ,noi tuhruttelut on kyllä niin rasittavia. Pienet tuhrut voi olla melkein mitä vain, ovat itse asiassa melko yleisiä, eikä edes selvä vuotokaan automaattisesti tarkoita että peli on pelattu. Mutta tokihan sitä mieluiten olisi näkemättä yhtään tippaa.

Tervetuloa tännekin kirjoittelemaan @Kicumisu !

@daim1 ille paljon onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun! :love:

@Mariah33 upea juttu että saitte mukavan lääkärin! Kyllä näissä hommissa korostuu se kohtaaminen vastaanottotilanteessa, sen verran herkkien ja kuormittavien asioiden äärellä tässä ollaan. Toivottavasti pitkä kaava olisi teille nyt se avun tuova juttu.

@Carinem , oon kokenut juuri samanlaisen puhelun, kaksi alkiota oli ja kaikki valmistelut tehty lääkkeelliseen PASsiin, hormonit käytös sä jne. Sitten just kun oon lähdössä klinikalle siirtoon, tulee puhelu että kumpikin on lopettanut jakautumisen. En onneksi ollut tuolloin töissä, en tiedä mitä siitä olisi tullut. Toivon sinulle menestystä nyt tähän hoitokiertoon.

Olin eilen ultrassa, eikä se yksi kovempaa vauhtia kasvamaan lähtenyt folli kai ollut tätä hommaa pilannut, koska sieltä löytyi useampiakin kai lupaavia nyt, ei mitään jättimäärää mutta jotain kuitenkin. Tarkka määrä jäi mulle epäselväksi, olivat osittain limittäin. Jatkopistosten annokset määrättiin nyt tämän ultran perusteella ja punktiopäiväksi sovittiin keskiviikko (= kp14).

Ai niin muuten, viikko sitten tuskailin sitä että oisko pitänyt olla tässä hoidossa letrot mukana kun edellisessäkin oli, yritin soittaa klinikalle jne mutta en saanut silloin viikonloppuna vastausta. Maanantaina olikin tullut sähköpostiin viesti omalta lääkäriltäni, jossa hän sanoi että letrot eivät tosiaan ole mikään rutiinijuttu vaan tapauskohtaisesti kussakin hoitokierrossa erikseen katsottava juttu, eikä niitä nyt ollut tarkoituskaan olla mukana. Turhaan siis stressasin!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33 ja atvk87
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 2.IVF
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
vipe1986
2.10. (2 x 4pvä)
Rusakkonen 3.10. (5pvä)
justhope 2.10.
lapsettomuutta10v 5.10. (3pvä)
adelmiina_ 5.10. (5pvä)
Jantzu
9.10. (4pvä)
daim1
12.10. (2pvä)


:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
Huomentapäivää kaikille! Olen tätä palstaa nyt vuoden verran lukenut omia hoitoja odotellessa ja nyt iski huutava tarve vertaistuelle, joten rohkaistuin avaamaan sanaisen arkkuni. Mikäli mukaan mahtuu? :whistle:

Lyhyesti tilanteemme: ensimmäinen ICSI-takana, 5pv alkion siirrosta tänään 10 päivää ja testi aamulla täysin negatiivinen:cry: vissiin tässä nyt kuitenkin jatkan tuota Terolutin nauttimista ja odottelen vuodon alkamista ja maanantaina soittoa klinikalle... meillä onneksi yksi 5pv alkio pakkasessa, joka toivon mukaan siirrettäisiin ensi kuussa.

Ollaan hoidossa Helsingissä Dextrassa, oliko täällä muitakin siellä käyviä?

Yritän tässä opetella tätä kirjoittelua ja keskusteluun osallistumista :unsure:
 
@Anemonee me oltiin Dextralla, oltiin tehty yhteensä neljä icsiä kahdella eri klinikalla ennen sinne siirtymistä, ja siellä tärppäsikin samantien tuoresiirrosta. Siitä raskaudesta myös vauva, vaikkakin sydänvikainen. Annika oli meidän lääkäri ja oltiin häneen todella tyytyväisiä. Tsemppiä hoitoihin, olette hyvissä käsissä! ❤
 
Nyt se päivä sit koitti, mitä odottanut. Kuukautiset, saa alkaa piikittämään ja hoito tosissaan alkaa. Nyt vaan kävi niin, että YKSI PÄIVÄ liian aikasin.. jos vuoto olisi alkanut huomen, piikittäminen olisi alkanut maanantaina ja hoitajan mukaan ok tilanteessa.
Soitin tänään aamulla polin päivystykseen ja kerroin tilanteen ja sanoin, että ollaan lokakuun jonossa, mutta vuoto alko nyt ja seuraavat menkat alkaakin sit vast marraskuussa ehkä, että saanko huomen alkaa piikittää. Hoitaja sanoi "niin minä en nyt tiiä sitten.. sun pitäisi soittaa maanantaina ja se voikin olla sitten jo liian myöhäistä" olin että niin no onko se tosiaan yhdestä päivästä kiinni. Hoitaja sanoi että iltapäivystykseen tulee lääkäri joka tietää näistä enemmän, jättää soittopyynnön. Eli tämä lääkäri soittaa mulle tänään illalla 22 aikaan ja kertoo saanko aloittaa huomen vai siirtyykö kaikki marraskuulle. Piinaava päivä tiedossa.
Siksipä kysyn teiltä, voiko tosiaan olla niin että jää yhdestä päivästä kiinni, enkä saa aloittaa huomen lääkkeitä? Olisi joka tapauksessa ensi viikolla ollut eka ultra, onko se tarkka että jos esim olisi ollut torstaina, niin nyt olisikin keskiviikkona? Tottakai ymmärrän, täyttä voi olla ja ajat varattu kaikki kun julkisella ollaan, silti tuntuu vaa ajatuksena niin hullulta :(
 
@julie_ mun on kyllä hirveen vaikee uskoo että ois yhestä päivästä kii. Eihän kukaan pääsis hoitoihin jos ois noin tarkkaa. Ja jos sulle kuitenki oli suunniteltu ultra ens viikolle. Mun ohjeissa luki lyhyelle kaavalle ultra kp 6-7 eli ei sekään oo vaan just tiettynä päivänä. Oma kokemus julkiselta puolelta (vuosi sitten) on että ohjeistus oli että menkat alkais viikolla 45 mutta alkoivatkin sitten edeltävällä viikolla. Viikonloppuna kuitenki alotin piikitykset ja maanantaina ilmoitin menkoista eikä kukaan valittanut että liika aikasin menkat alkanu. Toivottavasti lääkäri osaa vielä vastata kysymyksiisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea

Yhteistyössä