IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos @atvk87, sitä tarvitaan :) sanoin siitä mutta päädyttiin että jatkan nyt ainakin tän kerran teroilla ja mietitään sitten jatkossa uudelleen. Tänää itseasiassa ensimmäinen päivä kun ei oo huono olo, joten jospa se olis ollut vaan kehon totuttelua.

Tänään muuten enään tosi haalea viiva pregnylistä, että josko sitä uskaltaisi loppu viikosta alkaa testailemaan, viimeksi sain pp4 haamua.

@Wintersun paljon tsemppiä!

@justhope mulla on fyysinen työ. Olen rakennusalalla ja viel yrittäjä eli en voi vaaan jättää työkeikkoja pois jos ehkä pääsen siirtoon. Munasolujen kasvattelu-punktio aika on haastavaa. Kun töitä pitäis tehdä mut ei sais rehkiä. Onneks vaihtelevuutta töissä on joten pystyn töitä hiukka sumplimaan. Nytkin flunssassa oli pakko töissä käydä koska muuten koko työmaa olisi viivästynyt . siitä ei asiakas kauheesti tykkää.

Samalla linjalla oireiden kanssa ku plussakierrossa viimevuoden helmikuussa. Paitsi lugeja ei oo vaan terolut nii silti tulee vetistä jotain :ROFLMAO:
Täällä samoja oireita... joskin yritän kovasti vakuutella itselleni että tässä kohtaa ne on lääkkeitten aiheuttamaa eikä muuta :D ettei tulis niin iso romahus.
Lisänä täällä on ollut lämmöt nyt la-iltana pomppas reiluun 37, eilen matalampi ja nyt ollut taas 37:n molemmin puolin, jopa pitkiltä päikkäreiltä herättyä kun luulis lämmön laskevan. Toisaalta tää on mulle ihan tyypillistä kierron loppupäässä että lämmöt on tätä luokkaa niin ei kai siitäkään voi vielä sen kummempia ajatella.
Naaman iho on räjähtänyt käsiin mutta pcos:n takia sitäkin nyt aika ajoin muutenkin sattuu. Viimeksi oli punktion jälkeen näin pahan näkönen.

On tämä vaan tämmöstä kun tavallaan haluaa optimistisesti tulkita asiat hyvinä merkkeinä, mut sitten astuu pään sisällä se järkeilijä kuvioon mukana ettei putoaisi liian korkeelta sitten ensi viikolla... jos sinne asti maltan :giggle: Onneksi on työt ja niitten jälkeen umpiväsynyt iltasin niin ehkä ainakin viikonloppuun malttaa ennen testailua.

@millionnea no tuotapa mietinkin että harvemmin ihmiset kauaa pystyy sumplimaan töitään kevyemmiksi. Punktion aikaan se on sentään lyhyt hetki sumplia, mutta vaikea olisi monen rauhoittaa elämäänsä töissä joka kierrossa pariksi viikoksi jos pääsisi useamminkin siirtoon perättäisiin kiertoihin jne... Ei siinä oikein auta kuin koittaa kuunnella omaa vointia ja sen mukaan työt hoitaa vaikka fyysistä olisikin.

Mulla on ollut oireina hirvea anxiety (osittain turhaan tai selittamattomana), aika lailla “raskausaivot” ja sitten viela suuttuminen kaikille! :ROFLMAO: Eix Sullakin @atvk87 ollut jotain suuttumisia tai riitaantumisia tms., niin olen nyt taalla kovin toiveikas! :LOL: Alavatsassa ollut pienta kuplintaa.

Mäkin vastailen tuohon liikkumiseen :) punktion jälkeen tosiaan kannattaa ottaa maltillisemmin ja muistaa juoda vettä, tuli siirtoa tai ei. Pakastealkioiden siirroissa ei mitään liikuntakieltoja ole itsellä ollut.. normielämää tai mitä muutenkin tekisi. Sama kai se sitten, kun raskautuu, että voinnin mukaan ja tekee niitä juttuja mihin kroppa tottunut. Eli tuskin silloin kannattaa aloittaa maratonharrastusta, jos ei ole siihen mennessä tehnyt mitään :D Mäkin olin aluksi vähän hysteerinen tästä, mutta ei sitä vain oikein itse voi aiheuttaa keskenmenoa/kiinnittymättömyyttä omilla toimilla. Kyllä se pysyy matkassa, jos on pysyäkseen :)

Kauhiasti viestejä, ei perässä pysy! Rutkasti onnea ja tarrasukkia plussanneille ja osanotot pettymyksen kokeneille. Jännääjille peukkuja!

Täällä on nyt suunnitteluaika varattu, menolento ostettu ja äidille kerrottu. Ens kuun puolivälissä se sitten alkaa... :eek:

Te, joille on tehty lyhyen kaavan hoito ja säännöllinen oma kierto, vaikuttiko lääkItys kierron pituuteen, ts. oliko punktiopäivä kuinka samoissa tyypillisen oviksen kanssa, vai aiemmin/myöhemmin?
Miehellä olis hoitokierrossa sopivasti kaks vapaata arviolta mun kp 13-14 to-pe (normikierroissa ovis näillä paikkeilla), joten olis aika oivallista jos sais punktion osumaan jompaankumpaan... Ei tarttis miehen ottaa erikseen vapaapäiviä töistä ja saatais tuoretta matskua. Jostain kyllä luin että julkisella punktiot pyritään tekemään ma-ke, onko näin yksityiselläkin?

Pikaisesti omaa napaa. Olen lähinnä taustalla seuraavan kuukauden. Sairastuttiin taannoin koko perhe kovaan flunssaan, itse olen ollut kipeänä jo kaksi viikkoa. En yleensä sairastele, ehkä kerran kahdessa vuodessa flunssa jossa kurkku kipeä päivän ja niistän nenää yhden päivän. Nyt oli kuumetta useampi päivä alussa ja tosi kova yskä sekä silmä- ja korvatulehduskin tuli riesaksi. Edelleen yskin ja kurkku ja koko kaula on hellänä, osaksi varmasti jatkuvan yskimisen takia. Tänään olisi pitänyt aloittaa Progynova mutta päätimme skipata siirron tässä kierrossa koska haluan olla ennemmin kunnolla toipunut kuin juuri ja juuri toipunut siirtoon mennessä. Kuitenkin vain ne kaksi alkiota pakkasessa. Jos ei nyt tärppäisi niin itseni tuntien en voisi olla miettimättä johtuiko se tästä superflunssasta. Eli nyt parantelen itseni kunnolla ja yritetään ensi kuussa uudestaan. Tsemppiä kaikille omissa tilanteissa tässä välissä!

• Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja daim1
Kuulostaa viisaalta vedolta @CherryPie85! Tsemppiä toipumiseen, nyt on ollu jotain tosi sitkeää pöpöä liikkeellä.

@Lallastiina mulla oli lyhyt kaava ja ovis yleensä kp9-10, punktio tehtiin kp13. Varmaan lyhyessä 9-10 kasvattelupäivää on aika minimi, siihen päälle irrotuspiikki, josta 36 h punktioon. Toivottavasti saatte päivät osumaan! Voitko yrittää vielä aientaa menkkoja? Onnea matkaan. :)

@Lallastiina - niin kuin jo kirjoittelin pitkassa viestissani Sinulle talla palstalla, niin kokenut laakari osaa jarjestaa hoidon aikataulun yleensa niin, etta sopii hyvin lentoihin yms., esim. Primolutin avulla. Onnea matkaan!

Jos muuten voisin ottaa kissan, niin juuri tuollaisen ihanan oranssin haluaisin, kuin mita Sinulla on profiilikuvassa! :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Täälläkin flunssaa ilmassa, ei tosin kovin pahaa vielä ainakaan. Jotenkin hassusti iski ihan flunssanen olo kurkkukipuineen muineen työpäivän loppupuolella, mutta nyt kotiin päästyä ja rennommin ottaessa on olo ihan normaali... ota tästäkin selkoa. Vähän mietityttää että mitäs jos kunnon flunssa iskee että onko toivo sitten jo mennyt tältä erää.

@Lallastiina yksityisellä tuskin on väliä viikonpäivällä mille punktio osuu. Minä käyn yksityisellä ja molemmat punktioni on osuneet loppuviikkoon, eka oli perjantaina ja toka punktio keskiviikkona. Ainoa aikatauluun liittyvä juttu ainakin mun klinikallani on se että tekevät punktiot aamuisin ja alkionsiirtoja vain iltapäivällä kun punktiot on alta pois (=en saanut alkionsiirtoaikaa aamuun vaikka olin näin aiemmin ajatellut pyytäväni, olisi ollut helpompi töitten puolesta).

Kiitos vastauksista kaikille :love:! Mulla on se hyvä että itse itseni työllistävänä omat aikataulut sentään on joustavia. @justhope Paranemista! Ei pienen flunssan kai pitäis suuremmin mahiksia huonontaa, eikös se oo lähinnä korkea kuume, josta voi olla haittaa?

(Valitettavasti kuvan kisu ei ole oma, vaikka kissan kyllä haluaisin ja niitä on ollutkin... :p)

• Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tänään on selvästi liikaa aikaa miettiä tätä ja jännäillä. Aloin pohtimaan pitäisikö kuitenkin testata jo piankin kun kaapista löyty viimekerralta yli jäänyt testi... toisaalta tiiän että jos testaan niin se on taatusti tyhjää täynnä ja sitten tulee se tylsä toivoton olo kaikesta. Mulle nää piinapäivät on tavallaan niin toivontäyteistä aikaa... oisi kurja heti alkuun murskata se toivo. Mielummin vasta oikeana testipäivänä, kun sitten on ainakin lyhyempi aika oottaa seuraavaa yrityskertaa.

Sitten taas toisaalta mietin sitä, että jos testailisi ajoissa niin ehkä näkisi tapahtuuko ees kiinnittymisyritystä... tai jos se alkio vaikka yrittää kiinnittyä mutta vain hetkisen niin ei kai se sitten enää testipäivän tuloksissa näy moinen, arvelen...

Yritä tässä nyt päättää mitä tekee. En jotenkin usko että tämä onnistuisi, mutta toivoisin niin kauheasti ees kiinnittymisyritystä. Sekin loisi toivoa että tää voisi ees joskus onnistua.:unsure:

Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
Ihanapa #3/15, #1. #siittiöt #2.ICS/2.PAS
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/4.PAS
julie_ #1/11 #1 #pco, siittiön laatu #1. IVF/ICSI
Katti75 #4/2018 #2. #ikä #3. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 2.ICSI
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS
Wintersun #12/10 #siittiöt # 1.IVF/ICSI tulossa

Piinailijat:
vipe1986
2.10. (2 x 4pvä)
Rusakkonen 3.10. (5pvä)
justhope 2.10.
lapsettomuutta10v 5.10. (3pvä)
adelmiina_ 5.10. (5pvä)
Jantzu
9.10. (4pvä)

:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv) (km)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF/1.PAS (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)

Onnea kyytiläisestä @Jantzu ja ainakin on elinvoimainen alkio, kun on selvinnyt nuo prosessit ja jatkanut kehitystä! Toivotaan parasta. ❤

@justhope toi on kyllä hankalaa, tavallaan ois hauska seurata viivoja, mutta ois myös kiva pitää toivoa yllä. Oot nyt "pupo", niin ota siitä ilo irti. Tsemppiä! :)

• Tykkää
Reactions: Jantzu
@justhope itse olen aloittanut testailut aikaisin (blastojen jälkeen muutama päivä siirrosta), en henk koht välitä pilvilinnoista kun ajattelen näissä aina sitä pahinta "ei kuitenkaan onnistu" niin en edes pääsisi siihen mielentilaan vaikka kuinka yrittäisin. Joten aikainen testaaminen on ollut melkein ainoa vaihtoehto mulle, ettei venytä kärsimystä pidempään.
Ja kyllähän se itselle tosiaan antoi toivonkipinää mahdollisesta onnistumisesta vaikka eka plussani muuttui pettymykseksi muutamassa päivässä. Ei se viivan näkeminen tietty poista sitä faktaa, että plussan muuttuminen negaksi on musertavaa, mutta toivo on ihmeellinen asia :love: Ajattelin, että valitettavasti se alkio ei ollut elinkelpoinen, mutta selvästi alkio voi kiinnittyä ja kun elinkelpoinen alkio löytyy niin hyviä asioita tapahtuu varmasti!
Paljon tsemppiä piinailuun, mitä ikinä päätätkään testille tehdä! (y)

• Tykkää
Reactions: millionnea
@daim1 lle tsemppiä punktioon! Toivottavasti tulee paljon hyviä soluja.

@Taival , hyvä jos saatte sen ERAn tehtyä ennen seuraavaa siirtoa, niin ei jää ainakaan siitä kiinni tärppääminen.

Voi itku @rouvaNiisku , kunpa tuo tilanne selkiytyisi mahdollisimman pian. Onko ollut mitään kipua? Miten sulla hoidettiin silloin 1,5 vuotta sitten se kohdunulkoinen? Toivotaan ettei nyt ois siitä kyse.

@Jantzu lle tsemppiä piinailuun. Toivotaan että epäuskostasi huolimatta käy hyvin ja kiinnittyy. Käsittääkseni se uudelleenpakastus ei näissä hommissa aiheuta mitään haittaa.

@Wintersun , saatko siis kahden viikon päästä tietää koepalatulokset? Toivottavasti ne olisivat puhtaat niin että pääset raskautta yrittämään.

@justhope , ymmärrän pohdintasi testausjuttujen suhteen. Jos vielä siirtoon pääsen, en tiedä minkä strategian valitsen. Aiemmin olen halunnut jättää testaamisen vasta annetulle testipäivälle just siksi että oon halunnut nauttia edes sen piinailuajan siitä mahdollisuudesta että oisin raskaana, mutta nyt musta tuntuu että en kestäisi niin kovaa pudotusta, joten haluaisin olla mahdollisimman pian kärryillä siitä missä mennään.

@gemmy , saitko tietää alustavan punktiopäivän? Aika samassa tahdissa mennään, mullakin punktio lähitulevaisuudessa (en tiedä tarkemmin) ja jarrut just aloitettu.

@Mariah33 , miten meni tämänpäiväinen suunnittelukäynti? Saitko eri lääkärin? @adelmiina_ lle paljon onnea kyytiläisestä ja pitkiä hermoja piinailuun!

Hienoa @Lallastiina että pyörät lähtee nyt pyörimään. Mulla on kahdessa ekassa IVF:ssä ollut punktio kp 13, nyt saattaa olla jopa aiemmin. Lyhyt kaava ollut aina, mutta omasta kierrosta ei mitään tietoa (imetyksen loputtua heti hoitoihin ja siitä asti ollut enempi tai vähempi lääkityksillä ohjailtuna). Joo tosiaan yksityisellä tehdään punktioita kaikkina arkipäivinä.

Mulla oli eilen tämän hoitokierron eka ultra. Yksi munarakkula oli lähtenyt kasvamaan hurjaa vauhtia, sen lisäksi muutamia (en muista tarkkaan montako) keskenään suht samankokoisia. Koska tämä yksi oli lähtenyt näin kirimään, jarru aloitettiin eilen. Tänään tulee mukaan Bemfola (alkuun oli siis se pitkävaikutteinen Elonva). Uusi kontrolli jo huomenna. Ilmeisesti on olemassa riski että se yksi iso rakkula vetää muut mukaansa ennenaikaisesti joten vähän huolestuttaa miten tässä loppujen lopuksi käy. Pelkään että menee puihin tämä homma eikä saada mitään siirrettävää (kun viimeksi saatiin vain se yksi ainoa, joka tuoresiirrettiin).

• Tykkää
Reactions: Nipsu_78 ja daim1
Kiitokset @Katti75 hyvin meni punktio, minimi kipulääkkeellä ja rennoissa tunnelmissa. Mulla oli kanssa muutama folli jo ihan valtavia tuolla Elonvalla viikko pistoksesta, jolloin eka kontrolli.. katsotaan nyt miten se sitten lopputulokseen vaikuttaa. 10 solua saatiin ja kaikkiin tehdään ICSI. Huomenna lisätietoa moniko oli kypsä ja hedelmöittynyt. Tuoresiirto tehdään joko pe tai alkuviikko - tietysti jossei jotain kovasti mene hedelmöitysten kanssa mönkään. Lääkäri määräsi aloittamaan kortisonin nyt, kuulemma vois auttaa toisien tutkimusten mukaan näin, kun mullakin jo siirtoja takana. Mutta tutkimuksia kuulemma ihan puolesta ja vastaan. Tuli kiva fiilis, kun sentään jotain vippoja kokeillaan ja hoitajat ehti ajan kanssa kysellä meidän henkistä vointia tarjosivat myös keskusteluapua, jos siltä tuntuu. Mitä vielä.. niin kerroin, että olin eilen vielä ratsastamassa, kun tällä kertaa maha ei ollut mitenkään liian pinkeä.. sit varmistivat kyllä, et enhän oo nyt menossa :LOL:juu en.

@Lallastiina mulla oli nyt kp12 tää punktio.. normikierto noin 26 pvää.

Joku kyseli montako siirtoa tarvittiin onnistumiseen. En muista tarkkaa määrää, mutta olisko ollut kymmenkunta. Pakastesiirtoja ei ollut hirveästi kun saatiin aika huonosti pakkaseen mitään ja moni kuukahti sulattaessa, eikä siirretyistä mitään tullutkaan. Tuoresiirtoja 5kpl, joista kolmannesta km ja viidennestä vauva. Ikää 5. hoidon alkaessa 35 ja lapsen syntyessä 36. Lapsella vaikea sydänvika ja pientä häikkää munuaisessa, mutta kromosomit normaalit. Lapsettomuuden syy selittämätön/siittiöt.

• Tykkää
Reactions: millionnea ja daim1
@Lallastiina mulla on ollut lyhyessä kaavassa punktiot kiertopäivinä 17-22, normaalisti ovulaatio on kyllä joskus kp 12-14 ainakin silloin oli kun inssejä tehtiin. Mulla ei tosiaan vaste vaan ole sellainen kuin olettaisi, eli kannattaa varautua siihenkin että jos on eka IVF kyseessä niin voi tulla jotain yllätyksiä.

@Katti75 mun alustava punktiopäivä on ensi viikon loppupuolella, ehkä keskiviikkona tai torstaina eli viikon päästä. Nyt on tosiaan piikityspäivä 9.

Tänään kävin katselemassa munasarjoja, siellä ne kaikki 60 rakkulaa vaan vielä viettelivät hiljaiseloa eli 9 päivää ei ollut vielä saanut mitään reaktiota aikaiseksi. Annostusta nostettiin ja maanantaina katsotaan mikä on tilanne. Ensi viikolla mahdollisesit jo keskiviikkona punktio, mutta todennäköisemmin menee vähän loppuviikommalle. Katsellaan

Yhteistyössä