Hei kaikille!
Meillä on ivf-hoidot juuri alkaneet...
Pelottaa, jännittää ja tunteet myllertää...
Itse olen 38v ja mieheni on 36v. Lapsettomuuden syy on epäselvää, mutta syynä on ainakin osittain mun iän myötä alentunut munasarjakapasiteetti.
Historiasta sen verran, että rekisteröidyin tänne sivustolle v. 2013 kun odotin meidän esikoista. Raskaus alkoi silloin spontaanisti (ja oli kaiken lisäksi yllätysraskaus), mutta meni kesken vko 15+6.
Kaikki oli mennyt hyvin, ja sikiö oli täydellinen, mutta syy oli kohtuun päässyt infektio (ja kuulemma todella huono tuuri). Sen jälkeen olemme yrittäneet (enemmän ja vähemmän aktiivisesti), mutta uusi raskaus ei ole alkanut. Vuoden 2015 lopulla päätimme, että hakeudumme hoitoihin. Aloitimme hoidot julkisella puolella ja inseminaatiota ollaan kokeiltu siellä 2 kertaa; tuloksetta. Keväällä sovimme sitten viimeisen inseminaatioyrityksen jälkeen, että ivf-hoidot aloitetaan nyt syksyllä. Aloituskäynti oli vajaa 2 viikkoa sitten ja mun kierto alkoi eilen. Tänä iltana siis ensimmäinen Gonal F pistetty... Ammutaan kuulemma heti kovilla ja päiväannos on 350.
Pelkään sitä tulevaa punktiota ihan hulluna!
Oon miettinyt että eikö siihen voisi millään saada humautusta...
Oon yrittänyt psyykata itteäni, että moni muukin on sen kestänyt, kyllä säkin sen siis kestät! Mutta silti aivan hengitystä salpaa kun ajattelenkin sitä.
Se ennen inseminaatiota tehty aukiolotutkimus oli ihan hirveää! Se sattui ja vihloi niin että mä aloin aivan hyperventiloida ja mun kieli puutui ja kädet...
Ja pelkään, että se ei ollut silti mitään verrattuna tähän tulevaan punktioon!
Toki punktioon saa ilmeisesti kunnon suonensisäiset kipulääkkeet ja jonkun rauhoittavankin alkuun pyydettäessä...
Oon ihan hirvee jännittäjä aina muutenkin! Verikokeista tultaessakin joudun harvase kerta istua vielä hetken pillimehu kädessä ennen kuin saan lähteä... Ja tänään pelkästään kun luin niitä pistosohjeita niin meinasin pyörtyä!
Kylmähiki nousi pintaan ja sydän jyskytti, ja oli pakko mennä makuuasentoon hetkeksi... Mies joutui sitten pistää sen piikin.
Mutta hei! Kiva saada täältä teiltä muilta vertaistukea tähän uuteen elämäntilanteeseen.