@Ismundo @daim1 @Ninnupinnu voi että. Pahoittelut kaikille.
Ja voi ei
@Voyage. Suuret pahoittelut.
@justhope ymmärrän hyvin epävarmuuden noissa lugeissa. Kuten jo kerroin, niin mä pähkäilin ihan samaa! Mutta kakskertaa mennyt lugetahmaisena siirtoon, eikä valituksia ole tullut.
Eli tsemppiä huomiseen siirtoon, se on ihan helppo juttu! Ja siirron jälkeisestä: minä otin sen linjan, että normaalia elämää. Tosin rajuin liikunta ja seksi päätetiin jättää siirron jälkimainingeissa väliin (ihan kuin sitä jälkimmäistä muka olis pitkään aikaan "huvin vuoksi" muutenkaan ollut, heh heh
. )
@-dino- hyvä että vatsakipu alkaa helpottaa. Joo ärsyttää tällainen liian toiveikas olo. Mun mies taas, joka yleensä on epärealistisen positiivinen näissä asioissa (ei kyllä muuten) on ihan epäileväinen. Ja meillä kumpikin on ihan hermona jo nyt, vaikka punktiosta ei ole edes viikkoa. Että miten sitä jaksaa vielä viikon piinailla. Ei mies viime kierroksella ollu näin henkisesti "piinassa". Vähän vaikuttaa varmaan miehen osalta sekin, että on sovittu, että tämä on nyt se vika yritys omilla soluilla.
@hippunen90 Ei ole omakohtaista kokemusta teidän tilanteesta. Mutta kuten muutkin sanoneet, monelle miehelle tuo on varmasti kova "miehisyys juttu" sen lisäksi, että suree lapsettomuutta. Eli siinä on tavallaan hänelläkin monta surua päällekkäin (lapsettomuus, oma miehisyys, jätetyksi tulemisen pelko). Ja vaikka meillä tilanne tietyllä osin "helpompi", niin on mekin riitoja saatu aikaiseksi asian tiimoilta. On tämä vaan niin herkkää ja hankalaa asiaa käsiteltäväksi.
Ja kuten
@daim1 jo otti lahjasoluasian esiin, niin se mahdollisuus kannattaa tiedostaa. Se on hyvä takaportti, jonka avulla te melkein varmasti saatte sen haluamanne lapsen, jos kerran ongelma on "vain" siittiöissä. Toki ennen sitä pitää saada prosessoitua mielesään se oma tilanne siihen asti, että on valmis lähtemään siihen prosessiin. Jotkut pariskunnat jopa päätyy alkioadoptioon, eli kummankaan solut ei ole omia, vaikka varsinainen "vika" olisi vain toisen osapuolen soluissa. Koska se lapsen vanhemmat on kuitenkin ne, jotka sen lapsen haluaa ja kasvatta, ei ne solujen luovuttajat.
En muista, olenko sinun palstalla olon aikana maininnut (vaikka muuten olen varmaan kyllästymiseen asti jauhanut asiaa täällä) että me ollaan menossa tämän jälkeen seuraavaksi luovutusmunasoluhoitoon, jos tämä piinailu mulla päättyy negaan.