IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Miulla olis kysymys!!! Mulla menossa icsi:tä pp4. Punktio oli tiistaina ja alkiot siirrettiin perjantaina. Eilen ma- ip pistin Gonapeptylin kiinnitystä tukemaan. Illalla vatsa oli sekaisin ja se kipeytyi ja turposi taas. Eli kivun ja turvotuksen kanssa tuli selvästi takapakkia, kun olin jo alkanut normalisoitumaan punktiosta ja kasvatuksesta. Munasarjat oli siirrossa turvonneet, 6,9cm ja muniksia mulla kasvoi 17kpl. Hyperi- riski on kun on pcos. Kipu on alavatsalla ja turvotus tietty koko mahassa. Kannattaako käydä polilla huomenna josalkaa jatkuu samana :/ Vai makaanko vaan imien vettä kuin pesusieni...Meillä on ivf- tyttö 2005- vuodelta :) Silloin en muista tällaista, hmm. Ei ollut kyllä vielä pcotakaan.
Moi
Samanlaisisia vatsa oireita oli tääl kans, alkoi gonapeptyl pisto päivänä.
Turvotusta , ilmaa, kesti pari kolme päivää meni kyllä itsestään ohi. S

Meillä kolmas ivf ja pakkaseen jäi vielä 5 munasolua
Tänään verikokeen arvo oli 664 eli noussut normaalisti. Tänään pp12.

Sain ajan varhaisultraan 20.2. Nyt pitää toivoa, että kyytiläinen pysyy.
Menkkakipuja ollut. Tulee ja menee. Välillä tosi kipeitäkin muttei mitään vuotoja vielä ainakaan

Uskallan kuitenkin jo siirtyä odottavien puolelle ☺

Joskusvielä onnea huimasti! :love:

Puuh, täällä pitäis kyllä kommentoida joka kerta käydessään tai sit tulee kilometriviesti kerran kuussa :D

Joku teroluteista kyseli.? Mulla edelliseen siirtoon luget vaihtui teroihin, syyksi lääkäri sanoi että koska näin pääsääntöisesti tehdään ympäri suomea kun ei ole eroa huomattu lugeihin nähden. Mulla oli tuo samainen määrä, 1 aamulla 2 illalla, vuotohan alkoi sit lääkityksen läpi pp12. Tänään sanoin kontrollikäynnistä tuosta niin lääkäri tuumasi jotain siihen suuntaan et vaihdetaan sit takaisin lugeihin.
Tykkäsin kyl enempi noista teroluteista ku oli nieltävinä tabletteina.

Ckkn kanssa ollaan sanassa veneessä, tähän kiertoon ei siirtoa tehdä. :( mulla tosin syynä se et liian pitkä kierto/ovuloimaton kierto. Limakalvo liian ohut eikä ollut johtofollia.
Nyt kp15 terolutia 1xpäivässä 10päivän kuurina ja sit kp3 lähtien pikkuannoksella letroja. Eli siis tehdään seuraava siirto tuettuun kiertoon, jännää! Ekaa kertaa ikinä. Lääkäri halusi panostaa näihi kahteen viimeisee alkioon ja koska niin monta tuloksetonta siirtoa takana niin "pakko kokeilla jotain uutta" :) tämä jos ei toimi niin sit lyödään peli poikki ja tehdään lääkkellinen pas :) voin sanoa et nyt kyllä mielelläni odotan seuraavaan kiertoon! :geek:
Niin ja siis jos oikein ymmärsin niin kahden blaston siirto edessä :love:

Tsemppiä teille kaikille!

• Tykkää
Reactions: atvk87 ja Amagara82
@love- harmi ku tekään ei siirtoon päässy :( hyvä että avustetaan seuraavaa kiertoa pikkusen. Kumpa sieltä sitte ainaki toinen blasto tarttuis matkaan :)

Mua vähän jotenki harmittaa ku tuntuu että monissa muissa paikoissa viljellään alkioita pidemmälle ku se kaks päivää. Meillä nyt ei viimeks voinu ajatellakkaan pitkää viljelyä ku vaan yks kunnollinen alkio saatiin mutta punktiot hoidetaan aina alkuviikosta niin miten siinä viljelee ku viikonloppu painaa päälle :( ei sais murehtia etukäteen, ja varmasti niillä kakspäiväsilläki voi onnistua. Samaten tuo luge/lutinus alkanu vasta siirron jälkeen.. Täytyy kysellä jossei tästäkään hoidosta onnistumista tule.. :(

Meillä tänään testi puhdas negatiivinen, oikea testi päivä perjantai.. Ihme huimausta, nyt istun kahvilassa ja pitäisi kotiin lähtemään ajamaan. Kivut loppui toissa päivänä ja oireita ei enää ole. Mielikin on tasasempi. Tää taisi olla tässä, tältä erää, leuka rintaan ja kohti uutta passia, kunhan se meidän blasto vaan kestäisi sulatuksen..

@voi Onpa harmi :(, mutta ehkä pääset pian siirtoon!

@-dino- Mulla on kaksoset kaksipäiväisistä alkioista, hyvin voi onnistua (y).

@love- Harmillista, kun säkään et päässyt nyt siirtoon :(. Toivottavasti seuraavasta tarttuu ainakin yksi kiinni!

@Amagara82 Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, joskus plussa voi antaa odottaa itseään.(y)

Mulle soitettiin vihdoin tänä aamuna klinikalta veritestin tulosta. Se oli 3028! Jotta on ainakin noussut hyvin. Ultra on 15.2. Sen jälkeen, jos siellä on kaikki kunnossa, voi ehkä olla vähän luottavaksenikin mielin. Siirtynen täältä toiseen ketjuun. Hyvää jatkoa kaikille!

@atvk87 apua ivf appi?! :D ei oo käyny mielessäkään että sellasiiki vois olla. Pikaisella vilkaisulla näytti kyllä siltä että ei tulis käyttöön. Mutta kuka mistäki tykkää. Mulle riittää ihan vanhanaikanen kalenteri lääkäriajoille :D ja meemi? En muista että oisin nähny yhtäkään. Mistä sää oot niitä löytäny :D mulle tuli jotenki vanha olo..

@Amagara82 pahoittelut negasta :( toivon sulle kuitenkin voimia ja onnea seuraavaan siirtoon <3

@atvk87 en ole minäkään kuullut tollasesta apista, eikä ole vastaan tullut meemejä, vai meinaatko siis joitain vauvameemejä? :D Sitä raskaus appia aattelin, mut en vielä ole tutustunut, katsotaan jos joskus myöhemmin.

Ckk
@-dino- Oli kyllä kieltämättä märkä rätti päin naamaa, mut nyt pahimman pettymyksen jälkeen ymmärrän kyllä, että lääkärit vaan ajattelee alkion ja mun raskautumisen parasta.
@atvk87 Kiitos. Kysyin eilen niistä alkioistakin, niin huomenna kuulemma soittavat, että minkä laatuisia on saatu aikaan.
@love- Harmi kun tekään ette pääse siirtoon vielä :unsure:
@Amagara82 Pahoittelut negasta :unsure: pidetään peukkuja, että kestää sulatuksen!
Onnea @Choco coco ! Hyvää jatkoa sinnekin, toivottavasti et tule takas tähän ketjuun :)

@atvk87 haha :D no ei tuottanu tuskaa, hymähdin jopa :D kokeile ihmeessä jos tuntuu siltä, mulla ei ainakaan hoitokierrossa mikään muu pyöri mielessä nii vaikee unohtaa mitää aikoja. :D

Määki jouduin antibioottikuurille :( ei kotikonstit vaan enää riittäny niin pakko jos meinaa kävellä. Harmittaa, mutta ei tälle tilanteelle mitään voi..

Yks mikä on alkanu ärsyttään vauvamahoja enemmän on innokkaat mummot/mummoiksi tulevat. Voi luoja sitä lässytyksen määrää.. Voiku oma äitiniki sais olla mummu joskus..

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Iiris80 # 08/16 #1. # luovutetut siittiöt # 1. IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

Piinailija # 2.IVF/ICSI
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF

Piinailijat: :whistle:
Amagara82
2.2 (5pvä/19.1)
Piikkinen (4pvä/25.1)
Piinailija 5.2 (5pvä/24.1)
Iiris80 11.2. (5pvä/31.1.)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (5pv)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Täällä on kauheasti viestejä, katsotaan muistanko kaikki, mihin piti kommentoida.

Kollektiivisesti onnea kaikille plussanneille (en muista enää ketä olen jo onnitellut, mutta toinen kerta ei varmaan haittaa)! Ainakin @Choco coco @An1z81 @joskusvielä :love:

Harmi @Ckk ja @love- kun että päässeet tästä kierrosta siirtoon, toivottavasti ensi kiertoon onnistuu!

Ja tervetuloa mukaan uusille!

Gonapeptyleistä: mä pistin sen eilisiltana (1 päivä siirrosta) ja tänään on ihan kamala olo! Oksensin jo heti aamusta ja maha tuntuu tosi aralta - esim. aivastaminen sattuu aika lailla. Ja koiran kanssa aamulenkillä piti pari kertaa kyykistyä, kun tuntui, että ei pysty.. Toivottavasti tämä menee pian ohi.

Minkälaisia muuten ovat kiinnittymiskivut? Heräsin yöllä siihen, että kohtuun (tai siihen, missä oletan sen olevan :p) vihloi vähän aikaa aika kovasti ja sitten meni ohi. Voiko tuo nyt olla sitä, kun oli vasta 1,5 vrk siirrosta, vai onko vain näitä gonapeptylin oireita sekin..?

Mulla siis siirrettiin keskiviikkona yksi top-akio, ja pakkaseen meni kuusi ja aikoivat viljellä vielä muutamaa seuraavaan päivään, jos sieltä vielä joku pääsisi pakkaseen. Klinikan henkilökunta on ollut tosi ihanaa koko ajan, yksikin hoitaja kävi sekä keräyksen jälkeen ja siirrossa sanomassa, että pitää peukkuja ja ihastelemassa, kun oli kuulemma niin kauniita alkioita :LOL::love:

Ckk
@Iiris80 Kyllähän 5pvän ikäinen alkio voi jo heti seuraavana päivänäkin tarrata kiinni. Toivotaan, että oli sitä! Meidän niin piti mennä samalla syklillä, mut nyt kävikin näin.. noh, plussaa sää nyt malliks, niin mää tuun parin kuukauden päästä perässä :LOL:

Labrasta soittivat, että 3kpl 4pvän morulaa on menny pakkaseen. Kysyin, että onko ne siis hyviä, niin vastas, että kyllä. Jospa se meijän vauva nyt olis siellä odottelemassa. Mun pitää tosiaan odotella nyt tyhjennysvuoto ja sit vasta niistä seuraavista eli maaliskuun menkoista pitää soittaa polille. Eli meillä on nyt sit vielä mahis jouluvauvaan, sit menee jo vuodelle 2019.

Ja tää rokko... En kyllä toivo kenellekään tätä! MITÄÄN ei voi syödä niin että suuhun ei sattuis ja kirvelis, jopa veden juonti sattuu. Rakkulat käsissä ei nyt silleen joka päiväistä elämää haittaa, mut tuo suu... Jotain ihan järkyttävää. Toivottavasti antibiootit puree pian!

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.Ivf/icsi
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Iiris80 # 08/16 #1. # luovutetut siittiöt # 1. IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17 # 2. # siittiöt # 1.IVF/1.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

Piinailija # 2.IVF/ICSI
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF

Piinailijat: :whistle:
Amagara82
2.2 (5pvä/19.1)
Piikkinen (4pvä/25.1)
Piinailija 5.2 (5pvä/24.1)
Iiris80 11.2 (5pvä/31.1)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (5pv)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

• Tykkää
Reactions: Iiris80
Tänään haettu 5 päivän vanha kyytiläinen mukaan. Eka sulatettu ei selvinnyt, mut toinen sulatettu lähti mukaan. Kuulemma 14.2 vois jo näkyä, viim 16.2. Nyt sitten pitäis vaan rennosti ootella, miten käy..niin varmaan!
Viimeksi tunsin kiinnittymisvihlontaa.. nyt vaan oottaa tuleeko mitään tuntemuksia viikonlopun aikana.

@Piikkinen lugeja ei kai kannata lopettaa ennen virallista testipäivää, tai ennenkuin klinikalta antavat luvan, vaikka negaa tuliskin. Joillain se positiivinen testi saattaa tulla vasta virallisen testipäivän jälkeenkin, ja ne luget nimenomaan tukee sitä alkion kiinnittymistä jne. Mä itse käytin ekan siirron jälkeen lugeja siihen asti kun hoitaja soitti testipäivänä, ja sanoi että voin lopettaa ne, koska mulla oli alkanut menkat ja tuli nega.

Korjatkaa toki joku jos puhun höpöjä :ROFLMAO:

Yhteistyössä