IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitoksia, mut kyllä tässä viel pitkä matka on. Ajatukset on varovasti positiiviset, ja päivä kerrallaan. Verikokeeseen saa mennä jo ma mutta periaatteessa ke on se virallinen. Todenäköiseti menen maanantai ja jos on positiivinen niin keskiviikkona sit vielä tarkistus että lukemat nousee.Lugestron lääkityksestä meijän lääkäri sano että testi päivään asti ja saa käyttää paketin loppuun jos raskaana on. Esim meillä lääkkeet riittäs perjantai aamuun.
Sen verran vielä noista oireista että 3 aikasempaa siirtoa niin ei huomannu mitään, tää kertä on ollu kaikin puolin erilainen. En tiedä vaikuttaako kun aikasemmat on ollu 3pv alkioita ja tää 5pv plastokysta.
1pp gonapeptyl vatsa turvoksissa ja ilmaa, nipistyksiä.
2pp vatsa turvoksissa
3pp vatsa alkaa helpottaa , nipistyksiä
4pp tuntuu kuin menkat alkais, raskaustesti negatiivinen
5pp ei oikeen mitään oloja
6pp rinnat arat , raskaustesti haamuviiva
7pp nipistyksiä raskaustesti hieman selkeempi viiva.
8pp rinnat arat, vatsa turvoksissa
9pp rfsu raskaustesti haaleaviiva, tuntuu kuin menkat alkais
10pp raskaustesti
On kyllä ollu plussa hoitoja hyvin täs alku vuonna toivotaan onnea kaikille.
Itse odotan noi verkokeet, sitten voi hetkeksi hengähtää jos + säilyy ja hormonitasot on normaalit.

Viimeksi muokattu:
@Piinailija Ihanaa, näyttää tosi hyvältä! :love:

@mmmoi Tsemppiä piinaan!

@Ckk Joko sulla alkaa olo helpottamaan taudin kanssa? Ymmärsinkö oikein, että sun täytyy nyt pitä yksi välikierto ennen kuin voidaan tehdä pas?

Omaa napaa: oli sitten aika kamala päivä eilen gonapeptylin oireiden kanssa! aamun jälkeen en onneksi enää oksentanut, mutta koko päivän oli maha sekaisin ja kaikki sisuskalut tuntui siltä, niinkuin joku olisi raastanut ne ihan rikki :eek: Kaikki liikkuminen sattui. Tänään on jo paljon parempi.

Mietin noitten mahdollisten raskausoireiden kanssa, että en varmaan erota niitä näistä piikitysten tuomista oireista! Olen ollut viimeiset kolme viikkoa turvonnut, huonovointinen, maha nappaillut ja rinnat aika arat :LOL:

Ckk
@Iiris80 Tuo gonapeptyl kuulostaa kyllä aivan kamalalta... Tauti alkaa ehkä olla jo vähän paranemaan päin. Vaikka ei vieläkään pysty lähes mitään syömään. Ja joo, yks välikierto pitää olla noiden hormoonilääkkeiden takia. En oikein tajua miks kun kyllähän tuoresiirtokin tehdään lääkkeelliseen kiertoon.

Heippa pitkästä aikaa!

En tiedä muistaako mua kukaan, mut kirjottelin täällä hetken aikaa viime syksynä ekan ivf:n aikana. Sehän menikin täysin pieleen liian pienten lääkeannosten vuoksi ja jouduttiin keskeyttämään. Tuli välikierto, joulutauko ja välikerto ja nyt vihdoin sovittiin uusi hoito alkavaksi menkkojen alettua. Mut nehän loppui ennen kuin kunnolla alkoi ja sain ohjeeksi odotella, että alkaisi kunnolla. Niin hermoja raastavaa! Tässä sitä sitten taas odotellaan, et josko alkaisi oikeesti. Ja normaalisti mulla ei ole tälläistä päiväkausien epämääräisyyttä, vaan ne tulee suht rytinällä. Muuten jaksaisi odotella, mutta nyt töiden takia olisi sopiva sauma eikä tarvisi niin suuresti järjestellä niitä. Jos joudun odottelemaan, niin hermoilen miten saan työt järjestettyä. Meiltä kun on klinikalle yli 100 km matka eikä niin vaan poiketa kesken päivän. Onko teillä muilla miten pitkiä matkoja?

Nyt tuli tälläistä omanapapulinaa, mut lupaan jatkossa osallistua keskusteluun. Oon lukenut tätä ketjua melko säännöllisesti ja paljon on ollut onnistumisia viime aikoina. Onnea plussanneille!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Ckk
@atvk87 Ei oo ollenkaan jonoja meidän klinikalla. Kun kysyin tuosta välikierrosta, niin nimenomaan sanoi syyksi nuo lääkkeet.
@Miitta37 On varmasti tosi ärsyttävää odotella koko ajan jotakin. Tuosta välimatkasta, oon ihan klinikan vieressä töissä, niin pystyn yleensä käymään pyörähtämässä siellä ruokatauon aikana. Hirmu kätevää! Tuollanen pitkä välimatka mutkistaa asioita ihan varmasti.

@Ckk taitaa joka paikassa olla välikierto punktion jälkeen vaikka ei ois jonoja. Ja vaikka se hermoja koettelee niin uskon että se on hyväks. Kropalle kuitenki rasitus ku pumpataan täyteen hormoneja niin kerkeis pikkusen tasaantua. Onnistuu se raskauski sitte paremmin :)

@Miitta37 voi ku teilläki venyy.. Odottaminen on ihan kamalaa :( meiltä ultriin n. 50km joten matkoihin menee jo oma aikansa ja mulla sellanen työ että siittä ei kyllä lähetä käymään. Aika helposti toistaseks järjestyny.

Eli onko siis niin, että jos tuoresiirrosta ei tule raskaaksi, silloinkin täytyy pitää välikierto? Tää oli ihan uusi juttu mulle, mutta enpä ole hoidoissa vielä pitkään ollutkaan.

@Miitta37 Toi odottelu on kyllä ikävää, etenkin kun on kestänyt teilläkin jo jonkin aikaa! Toivottavasti kuukautiset nyt tulisivat kunnolla. Mä asun samassa kaupungissa klinikan kanssa, niin että ei onneksi tarvitse noiden välimatkojen kanssa pähkäillä.

Mä niin ajattelin, että olen testaamatta sinne viralliseen testipäivään saakka (11.2.), mutta nyt huomaan jo pp3 käyväni itseni kanssa neuvottelua, koska saan testata ekan kerran :whistle: Pregnylin pistin viime viikon keskiviikkona, niin että vähän aikaa ainakin pitäisi vielä malttaa.

Ckk
@-dino- Joo, siis totta kai se on kropalle parempi, että ei oo ylimääräisiä aineita :) mut just se ei oo loogista, että tuoresiirtoja kuitenkin tehdään niihin "mömmöihin" ja se on ihan jees. Äkkiä tää aika menee kun reilun viikon päästä kuitenkin alkaa se tyhjennysvuoto ja sit seuraavasta jo taas homma tulille :)
@Iiris80 Näin minä käsitin, että tuoresiirron jälkeenkin tulee tauko, jos ei siitä tärppää.

Näin vanhemmalla ikää varsinkin mulla on kyllä katottu punktioiden jälkeisiäkin (luomu)kiertoja, josko niihin ois voitu siirtää, mutta ne on ollu jotenkin niin sekasia (mm. ovulaatio myöhässä/epäselvä ja limakalvo eri tahdissa) ettei mitään toivoo, eikä tälläseen epämääräseen kiertoon ois tietenkään mitään järkee siirtääkään..
Jos seuraava kierto kuitenkin pelaa normaalisti niin voidaan tottakai siirtää, mutta ilmeisesti harvemmalla näin koska niitä välikiertoja taidetaan useimmissa paikoissa pitää ihan yrittämättäkin. Yksityisellä oon saanu ite päättää yritetäänkö siirtoo heti punkton jälkeen vai pidetäänkö vaan suosista taukoo.

Pikainen omanapa: Jos pas:issa tukilääkkeenä ovitrelleä 1 naksaus joka toinen pvä (ennen ja jälkeen siirron) ja pistää vahingossa pas-iltana 2 naksausta (tai ei ole ihan varma oliko 1 vai 2) niin jatkaako normaalisti vai pidentääkö väliä seuraavaan? Kääk! Ja vkl! Miten mä aina kämmään?

Ilmottaudun taas palstailemaan. Luen teidän muiden tekstejä jahka ehdin :) Kyseessä 1.ics/3.pas/3.lapsi. Syynä miehen siittiöt ainakin. Aloitettu luomuna 2009. Hoitoihin 2011 kunnallisen kautta yksityiselle. Raskauksia 5 takana. Kaikki raskaudet poikkeavia, vaikka terveitä lapsia kaksi 2013 ja 2016.
Perjantaina oli pas (letrot, progynova, ovitrelle, terot). Testipvä 12.2. Nyt alavatsanippailua ja pientä rusehtavaa vuotoa. Taas ollaan jännän äärellä. En muistanut kuinka kamalaa tää onkaan.

• Tykkää
Reactions: Mandala
Onnittelut @Piinailija! Hieno viiva :) Kerrothan sitten myös ne hGC:t? Oliko aiemmin joku syy, miksei oo viljelty blastoiksi saakka?

Tsemppiä @mmmoi jännäilyyn!

Ja @Ckk kuulostaa kamalalta! Toivottavasti helpottaa pian ja parantuminen alkaa. Hienoa, että saitte odottelijoita talteen.
Kiitoksia. Ilmeisesti ekalla keräyksellä syy oli hurja hävikki ku 12munasolusta vain 3 alkioita oli viel kasassa 3pv jälkeen.

-dino- ja An1z81 kiitos neuvoista. Soitan huomenna klinikalle ja kerron tilanteen eli negaa tulee ja menkat alkaat. Lopetan lugesteronit kuitenkin vastan soiton jälkeen. Vähän on tyhjä olo, vaikka en juuri mitään odottanutkaan... Mitään ei pakkaseen jäänyt. Kahdesta kierroksesta vain yksi surkea siirrettävä alkio ja siitä nega. Oliskohan nyt aika siirtyä luovutettuihin soluihin vai luovuttaa kokonaa...?

Piinailijalle onnea!

Ckk:lle pikaista toipumista. Kuulostaa tosi ikävältä.

Moi
Tän päivän verikoe tulos tuli juuri. Eli 5pv blastocyst ,pp12 ja p-hcg-tot arvo 117,2
Tosta arvosta ei kyl sit ole mitään tietoa mitä se oikeasti tarkottaa eikä sairaanhoitaja osannut muuta sanoo ku että raskaana.
No hoitavalle lääkärille pitää soittaa huomenna. Osaako joku sanoo että paljo toi lukema pitäisi olla?

Viimeksi muokattu:
Onnea Piinailija!! :)
Löysin tämmöisen netistä. Lähdettä en tiedä, mutta arvot näyttää mielestäni järjellisiltä.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Mun klinikalla (Dextra) oli jokaiselle piinapäivälle oma haarukka arvoille, johon verraten mm. mun kemiallisen arvot "hälytti". Mutta se on myös totta, että yksittäinen arvo ei kerro oikein hirveästi muuta kuin että joko on raskaana tai ei. Kannattaa pyrkiä ottamaan toinen arvo jos yhtään mietityttää.

kop kop mä varmaan ehkä jatkaisin normaalisti enkä jättäis päivää väliin, mutta etpä taida enää mun "apuja" tässä asiassa tarvita :D Mutta siis
ihanaa kamalaa piinailua siellä luvassa :love: Toivotan onnea kovasti! Mä oon alustavasti jotenkin miettinyt, että ehkä syksyllä lähtis pakkasta koluamaan, ehkä. Kalliimpia pojan vauvaostoksia jätetty talteen sillä silmällYhdessä vaiheessa oli fiilis, että haluan kokea tämän uudestaan, mutta nyt kun on tarhan aloitushässäkät niin ei ole mitenkään päällimmäisenä ollut mielessä.

Ckk
Kysymys! Te joille on siirretty pakastettu kaveri, niin miten se siirto ajoitetaan ovulaation kanssa? Esim meillä 4pvän ikäinen? Meillä näyttää menevän aika lähelle pääsiäistä seuraava siirtomahis, niin pohdin, että meneeköhän nyt sekin ohi pyhien takia.. :unsure:

Piinailija mulla oli samana päivänä hcg17, ei mennyt mihinkään haarukkaan tai taulukkoon. Nyt kuitenkin rv18+2 ja pikku potkuja tuntuu mahassa. Noissa arvoissa voi olla ihan valtavia heittoja, eli taulukkoja ei juuri kannata tuijotella. Tuplaantumisvauhti kertoo paljon enemmän.

Ja mulla siis siirrettiin 5pv morula.

@Ckk Meillä siirrettiin 5 pvän ikäinen niin siirto laskettiin ovis plussa + 6vrk eli mulla esim nyt oli plussa la niin siirto oli seuraava pe. Näissä näyttäisi kyllä olevan 1-2 päivän heittoa, mitä oon keskusteluja seuraillut.

Täällä pp3 menossa. Nippailut jatkuneet silloin tällöin joka pvä, tänään oli nivuset vähän kipeet sillai kuin ois tehnyt rankan treenin ja olisivat siitä väsyneet/rasittuneet. Testit huutaa laatikosta koko ajan. Ei tietenkään mitään järkeä testata vielä. Mietin vaan milloin uskaltaisi aloittaa. Katoin et viimeksi tein pp9 2 vrk ikäisestä tuoresiirrosta ja silloin haalea plussa. Tää odottaminen on mulle vaikeinta, mieluummin otan vaikka huonot uutiset heti ja tiedän missä mennään. Tässä asiassa kun vaan sit roikkuu siinä löysässä hirressä, jos tekee liian aikaisin testin.. Ärsyttävää! Mieliala vaihtelee laidasta laitaan: onnistui, epäonnistui...

Ckk
@Piikkinen Mikä siellä on tilanne?
@mmmoi Niin minä vähän arvelin ja pelkäsin, että se menee. Siinä tapauksessa normikiertojen mukaan siirtopäivä sattuis just pyhiin.. Pitää ehkä soittaa polille ja kysyä, että mitäs nyt.
Sun pitäis jaksaa siis viikon verran vielä odottaa. Piiiitkä aika varmasti tuossa tilanteessa :LOL:

Yhteistyössä