IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

love-, ei siis ovistestit alkuvaiheessa (sillon pp5 ja 6) näytä läheskään sellasta mitä ns. oikee ovisplussa (ne "säännöt" kannattaa näissä raskauden varhaistestailuissa unohtaa), vaan aavistuksen tummemmalta kun mitä se joskus normaalisti näyttää, kun ei oo ovulaatioo lähelläkään, eli kun on selkeistä selkein nega. Mulla ainakin aina siihen tulee joku tooosi hailu haamuviiva. Testaa huomenna uudestaan, onko tummempi kun tänään =) tosin pp7 se vois näkyä jo r-testilläkin.. ja toivottavasti näkyykin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Seawind hyvä määrä (y). Miksi 5-päiväinen toiveena?

Domi
hyvältä näyttää! Ja Love- kuulostaa lupaavalta ;)

En tiedä selviäisinkö kaksosista :alien: Ainakin esikoista odottaessa muistan ajatelleeni, että keho ei pystyisi/kykenisi, mutta kai se tarpeen mukaan muokkaantuun (n) Selkähän mulla on ollut nyt syksyn niin huonona ja kun se vauva kuormittaa selkää vielä syntymän jälkeenkin aika kauan...Esikoista ei kovin montaa kertaa päivässä enää tarvi nostaa, mutta kun n. 90 cm/11 kg tyyppi saa raivokohtauksen ja heittäytyy selälleen maahan potkimaan ja takomaan päätään asvalttiin, niin saattaa olla vaikea ergonomisesti kaapata siitä syliin.

Vuotoa odottelen :whistle: edelleen. Tylsää, kun keho jumittaa. Ei taas tiedä yhtään missä kohtaa voisi varautua seuraavaan siirtoon. En tiedä päästäänkö edes, jos paljon venyy, niin epäilevätkö kiinnittymisyritystä ja viimeksi se ainakin tiesi taukokiertoa.
 
Zoona, mulla taas oli raskausaika tosi helppo pahoinvointia lukuunottamatta,mutta se kai kuuluu siihen pakettiin:LOL: Eniten pelottaa, jos vielä pnnistuu, että uusiiko se ihottuma siinä mittakaavassa taas:oops: jos, niin miten sen kestää.....
Ja kun sitä vuotoa ei sulla kuulu, niin testaahan vielä;)

Domi, hyvin on sulla muniksia tulossa. Mulla nyt kun oli menopur käytössä, munisten laatu oli ihan eri kun kevään hoidossa. 14 solua ja 11 hedelmöitty. Pitkä viljely rankasti karsi saldoa, mutta sieltä sitkeimmät selviää, ja toi pitempi viljely voi olla teille se onnistumisen avain nyt❤

Love- onnea testaukseen!!!!!!!

Piikkinen, isosti onnea matkaan, ikinä tiedä, mitä tapahtuu. Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että ihme tapahtuu!

Nennalii, tervetuloa taas mukaan! Hurjasti tsemppiä hoitoihin!!
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Täällä tuntuu olevan hirmuinen vauhti päällä. (y) Piinailijoita on riittänyt ja onneksi niitä plussiakin on saatu.

Mä alan kohta piinailemaan pääsisinkö tästä kierrosta viimein sinne punktioon. :D Viimeksi piikitin Gonalia alkuun 125, joka nostettiin ekassa ultrassa 150 ja tuloksena oli tosiaan se yksi vaivainen isompi munasolu, jolla oli yksi hieman pienempi kaveri. Niitä ei tietenkään lähdetty keräilemään ja inseminaatiolla mentiin. Nyt huomenna aloitan annoksella 175 ja toivottavasti se riittäisi. Hirmuisia munasolumääriä tuntuu teillä joillakin tulevan, toivottavasti minullekin kävisi nyt hyvin. ;)(y)

Hoitajan kanssa soitellessa olin huolissani lasketaanko sitä edellistä vielä yhdeksi ivf-hoitokerraksi kun niitä saisi julkisella puolella vain 3. Kuulemma mitään määrää ei ole olemassa, vaan jokainen tilanne katsotaan erikseen ja aina jokaisen hoitokerran jälkeen. En tiedä mistä luon luvun 3 olen ottanut.. (n) Hoitaja sanoi, että turhaan sitä kuitenkin edes mietin kun eihän sitä tiedä tarvitsenko edes muita tämän yhden jälkeen. Ja sillä hetkellä koin herätyksen! :alien: Olen luonnostani aina todella optimistinen ja kaikesta helposti innostuva henkilö, mutta jotenkin olen tässä asiassa näköjään alkanut lipsumaan jo negatiivisuuden puolella ilman, että itse olen edes tajunnut sitä. :eek: Kun tajusin tämän tuli heti vähän parempi mieli ja samalla myös toiveikkaampi. Ihan oikeasti turhaan nyt murehdin sitä, että kauan voin olla julkisella puolella. Nyt en murehdi mitään. Kasvattelen rauhassa munasolujani ja katsotaan pääsenkö punktioon. Sen lopputulema avaa taas monta uutta polkumahdollisuutta, mutta niitä minun ei tarvitse nyt edes miettiä. :)
 
@Piikkinen toivottavasti hoito tuottaisi tulosta! ❤

@Domi ihan hyvä määrä siellä odottelemassa! Toivottavasti niitä tyhjiä tai raakileita ei olisi (y)

@Voyage Peukut pystyyn että saisitte tällä kertaa enemmän muniksia ja pääsisitte keräykseen asti! Meillä ainakin täällä Pirkanmaalla on se että ivf hoitokertoja jotka johtaa alkion siirtoo niin on joku 3-4. Meillä meni se ensimmäinen ivf kankkulankaivoon kun saatiin vaan yksi munasolu joka ei sitten edennyt edes siirtoon asti. Eli nyt tämä toinen kierros josta päästiin tuoresiisrtoon ja nyt passiin niin on meillä 1.hoitokerta :) Voi kun itsekkin osais olla murehtimatta ja pysyä aina positiivisena! :)
 
Moikka pitkästä aikaa, täällähän on ehtinyt tapahtua! Hurjasti onnitteluja plussanneille ja peukut pystyyn sekä positiivista mieltä piinailijoille, erityisesti Siidalle kaksostuulia :D

Meillä on tilanne sellainen että lähdetään uudelle stimulaatiokierrokselle. Munasoluja saatiin tosiaan kerättyä 18, niistä 14 oli kypsiä, mutta vain 7 hedelmöittyi, ja noista 3 sinnitteli blastoiksi asti. Tarkoituksena on tsekata blastot alkiodiagnostiikalla, ja kun näin lähemmäs nelikymppisenä 50% alkioista on tilastollisesti ongelmallisia, koitetaan kasvattaa nyt lisää alkioita diagnosoitavaksi. Yritetään siis minimoida riski että jouduttaisiin heti takaisin nollatilanteeseen, eihän se auta kuin toivoa parasta. Piikittelyrumba odottaa nyt sitten toisen kerran - jotenkaan ajatus ei nyt ahdista pahemmin, toivon vain että ne ekaa kierrosta monella kuukaudella siirtäneet kystat pysyy poissa :whistle:
 
Hei taas kaikille!

Huomenna aamusta olisi sitten edessä se meidän ihka ensimmäinen punktio. Eilen illalla pistin irroitukset, ja tänään onkin sitten ollut melkoisia oireita.. Niin voimakkaita, että kävin mutkan sairaalassakin, ihan ambulanssilla!

En ole siis 100% varma onko sattumaa, vai johtuuko nyt munasarjojen tilanteesta vai lääkkeistä, mutta mulla tuli aamupäivästä tänään tosi voimakas hartiapistos, joka hetken kuluttua muuttui pistäväksi rintakivuksi. Rintakipu todettiin lopulta lihasperäiseksi, ja pääsin takaisin kotiin. Pitkin iltaa on pistellyt milloin mitäkin lihaksia, rintaa, hartiaa, jopa käsivarsia.

Vatsa on aavistuksen herkkä tärähdyksille ja pomputtaville liikkeille, mutta muutoin ei vatsassa mitään normaalista poikkeavaa. Väsynyt olo on ollut koko päivän.

Huominen jännittää kovasti. Olen lukenut kaikenmaailman kauhuskenaariot punktion aiheuttamasta kivusta, ja tänään ihan soitin klinikalle ja kyselin tarkemmin toimenpiteen kulusta sekä kivunlievityksestä. Mulla luonnollinenkin yhden folliikkelin ovulaatio on todella kivulias, niin voin vain kuvitella miltä tuntuu parinkymmenen folliikkelin ovulaatio, nuo folliikkelithan kun täyttyy nesteellä toimenpiteen jälkeen uudestaan vaikka ne kertaalleen siinä tyhjennetäänkin.

Lisäksi olen muutoinkin todell kipuherkkä. Pelkkä ultraus eilen sai mut päästämään pari kirosanaa suustani. Yritän silti hammasta purren kestää, lapsenkaipuu kuitenkin on niin suuri että mikään kipu maailmassa ei sitä ylitä.


Ja Zoona Viisipäiväinen toiveena siksi koska viisipäiväisellä onnistumismahdollisuudet ovat suuremmat, kuin lyhyemmän aikaa viljellyillä.

Juttelin siis asiasta pitkän tovin oman lääkärini kanssa, joka siis on yksiä Euroopan kokeneimpia johtavia lapsettomuuslääkäreitä. Kertoi tutkittuja ja todettuja todennäköisyyksiä siitä millaisilla alkionsiirroilla on prosentuaalisesti eniten mahdollisuuksia raskautua.

Kun siirtää yhden 5-päiväisen, hyvälaatuisen alkion, niin 45% raskautuu ensimmäisellä siirrolla.

Yhdestä 4-päiväisestä hyvälaatuisesta alkiosta 35% raskautuu ensimmäisellä siirrolla.

Yhdestä 3-päiväisestä hyvälaatuisesta alkiosta 25% raskautuu ensimmäisellä siirrolla.

Yhdestä 2-päiväisestä hyvälaatuisesta alkiosta 15% raskautuu ensimmäisellä siirrolla.

Jos siirretään 2kpl 5-päiväisiä alkioita, joista molemmat ovat hyvälaatuisia, niin 55% raskautuu ensimmäisellä siirrolla, MUTTA näistä raskautuneista 40%:lla molemmat alkiot kiinnittyvät. Joten: tätä vaihtoehtoa ei suositella, koska monikko raskaudet ovat aina riskiraskauksia ja lääketieteellisesti "ei toivottuja".

Jos taas siirretään 2kpl 5-päiväisiä alkioita, joista toinen on hyvälaatuinen ja toinen heikompi laatuinen, niin vain 30% raskautuu. Näissä raskautuneissa tapauksissa 10% jatkuu kaksois raskauksina. Siksi onnistumisprosentti on tällä menetelmällä pienempi, koska parempilaatuisen alkion kiinnittyessä alkaa huonompilaatuinen "häiritä" kiinnittynyttä alkiota.

Oli lohdullista kuulla, että niinkin moni kuin 45% tai 55% voi onnistua jo ensiyrittämällä, vaikka niin ei kaikille käykään.

Mutta halutaan siis ehdottomasti maksimaalistaa kaikki todennäköisyydet, me kun ollaan hoidoissa yksityisellä ja talous ei anna periksi kymmeniä hoitokertoja.
 
Seawind sua ei kuitenkaan ultrattu tuolla saikkureissulla? Kai oli hoidosta puhetta.. tiedäthän että mm. hyperissä voi tulla hartiapistosta? (oikaskaa joku jos olen väärässä) Siis ainakin punktion jälkeen, miksi ei enenkin.. että oliko ne nyt ihan varmoja! No toivottavasti punktio menee hyvin (y) Minä oon kyllä aika radikaalisti heikentänyt noita 3. ja 2. päiväsen tilastoja :ROFLMAO: Ois kyllä vähintään aika "päästä prosentteihin" jos se 5 päivänen joskus saadaan kyytiin asti..
Jännä kun sattu toi keskustelu monta hoitoa kunnallisella.. kyllä sen kolme olet hyvin esim. täältä voinut pongata voyage, minulle ainakin tekivät vaan sen kolme, eikä mitään syytä lapsettomuuteen ole ilmennyt. Nyt kun kävin ke täällä paikallisella yksityisellää ultrassa (hoidot nyt siis eri kaupungissa) Samainen lääkäri joka keväällä kunnallisella meille sanoi ettei tehdä kun kolme hoitoa, kovin kyllä kannusti jatkamaan yksityisellä puolella.. niin kysyi multa nyt että tehtiinkös teille kolme vai neljä, minä että kolme. Siihen hän sit et oli kyllä teiltä hyvä veto vaihtaa labraa, että joskus voi olla sellasestakin vaan kiinni.. öööh.. o_O en saanut mitään sanottua, hämmennyin niin kovin.. ei herra kyllä antanut keväällä vaihtoehtoja kun ystävällisesti potki meidät pihalle :ROFLMAO: Ei tuo nyt jotenkin ees ärsytä, mutta outo juttu, toivotaan nyt sit et on oikeessa ja labran vaihto on the juttu... sit ei tunnu missään muutomat tonnit jos onnistuminen tulee..
 
Mites 6-päivästen tilasto..? Tosin eipä ne muhun taida kuitenkaan pätee... mitkään hyvät prosentit siis. Mulle siirretty nyt 4 6-päivästä blastoo ja niistä yks onnistunu. Mut ei se yleis% varmaan näin heikko 25 oo...!
Seuraava ois tarkotus viljellä 5-päiväseks ennen siirtoo. Aiemmin siirretty vaan yks 5. päivänä ja siitä juuri se epäonninen kaksosraskaus..:confused:
Tänään hain jo letrot odottaan ja sain muuten kelakorvauskattoon ne ihan ongelmitta. Eli se toinen lääkäri laittaa sinne rastin oikeeseen kohtaan "sairauden hoito", joko epähuomiossa tai ei halua hankaloittaa potilaan tilannetta entisesään ja ala viilaan mitään byrokratian pilkkua että "muu", ja joudun siks hakeen korvauksia jälkikäteen...tarviipa tästälähin pyrkiä vaan sille lääkärille, ainakin jos reseptien kirjotuksia tiedossa.
 
Seawind, Lullabyn kans samaa mietin, että mullekkin on siirretty varmaan kuus blastoa ja paras tulos niistä on keskenmeno 11 viikolla ja muut olleet jotain säälittäviä yrityksiä. Kyllä minunkin kohdalla huomattavasti heikommat prosentit ollu. Tyttö syntyi 3päiväisestä alkiosta. Aina tässä kohtaa tulee ihan kumma tunne. Tuo elävä ihminen on siitä hitus hippusesta lähtenyt kehittymään......aina yhtä käsittämätön juttu, miten siihen hituseen voi mahtua tuo kaikki?????????????

Domi, aika outo kommentti lääkäriltä, ei hyvää päivää:ROFLMAO: Mutta jos se labran vaihto auttaa, niin varmasti se ei teitä haittaa❤ tiesiköhän hän siitä labrasta jotain kummaa, mitä te ette tienneet, kun noin totesi?

Maravilla, teillähän on mielenkiintoinen kuvio meneillään. Onnea toiseen kierrokseen!
 
Jokos se love uskaltaa testata? Oireet ainakin kuulostaa hyvältä.
Siidalle tulee nyt tuplaonni, kaiken tämän odottelun jälkeen. Itse en uskaltanut siirtää kahta, vaikka olisi saanut samaan hintaan. Itsellinen kun olen, niin yhdessäkin on varmasti tekemistä.
Maravillalla on hyvä suunnitelma. Näin ikäihmisillä PGS on todella tärkeä. Yhtään ylimääräistä kem tai km tai tm:ää ei todellakaan halua. Pää hajoaa ja samalla sydän murtuu. Toivottavasti saatte hyvän saaliin tällä kasvatuksella, niin on hyvät mahdollisuudet terveisiin alkioihin. Kysy saatko nähdä raportin, niin saat selville myös sukupuolen ;) Vaikka ei ne taida sitä antaa.
Seawindilla kyllä hankala tilanne, olehan varovainen ja kerro kaikista oireista eteenpäin. Hoitoon vain heti, jos tuntuu. Oliko tarkoitus tuoresiirto?
Domilla hyvät lukemat. Jospa se olis se labranvaihto, niin teidän alkiot lähtis kasvamaan nätisti. Uskotaan näin.
Oon tässä huolehtinut ihan turhaan. Clearbluen virallisilta sivuilta näin, että hcg tasot on 10 viikoille 1-2, 153 viikoille 2-3 ja 2753 viikoille 3+. Eli mun viime to 2-3 ja maanantain hcg 649 on tasan 48 h tuplaantuminen hcg:ssa. Tänä aamuna tein viimeisin digin, joka ei näyttänyt mitään!? Aukaisin sen, ja ihan kuin ei olisi vielä ihan 3+ vahvuuksia. Mutta lähellä on. Ehkä otan mieluummin tuon tyhjän näytön kuin 2-3. Teen uuden joko illalla tai huomenna. Jos nyt laskee tuolla 48 tuplaantumisvauhdilla, niin hcg on tänään 2596 eli alle tuon 2753. Liekö tuo nyt noin tasaisesti nousee, mutta antaa toivoa. Voi tätä pähkäilyä.
Mites muilla plussalaisilla?
Toivottavasti en ärsytä liikaa näillä jutuilla. Siirryn pian tuonne toiseen ketjuun, enkä toivottavasti palaa tänne enää.
 
Seawind onpas sulla ollut menoa ja meininkiä! :unsure: onneksi kaikki kuitenkin ok? Tivottavasti punktio menisi hyvin ja kivunlievitys toimii (y) ja kuten täällä on osa sanonur, en minäkän noihin prsentteihin valitettavasti kuulu. 9 siirtoa, joista joku 7 ollut blasto-siirtoja ja tuloksena kemiallinen kahden blaston siirrolla. Toson tämän nelipäiväisen siitrron lopullista kohtaloa en tiedä, mutten usko että tästäkään mitään tulee. :unsure: mutta toivotaan että teidän kohdalla prosentit ovat suotuisia (y) onne matkaan!

Bridge en ole vielä uskaltanut. :LOL: varmaan sunnuntaina. Ei vaan päähän mahdu että ennen sitä voisi mitään näkyä ja onpahan stten aika varnaa jo siinä vaiheessa. Enkä usko että on onnsitunut, vähän vielä jomottelee siirtopuolelle ja eilen menkkakipua, mutta tissikivut on jo hävinnyt.. Eiköhän tämä ollut tässä :(
 
Täällä sitä istutaan nyt autossa matkalla punktioon. Jännittää kovasti. Toivon todella että syytä meidän lapsettomuuteen ei löydy mun munasoluista, siis että folliikkeleissa ei joko olis munasoluja sisällä tai että ne olisi jotenkin viallisia. Maailma kaatuis niskaan jos en vois saada lapsia omista soluista.. Musta ei ole käyttämään lahjoitettuja, kun tietäisin ettei lahjoitetuilla se lapsi olisi kuitenkaan biologisesti oma.

Bridge on kyllä tarkoitus mennä tuoresiirtoon. Sitä varten on itseasiassa aikakin jo varattuna keskiviikoksi. Onnea teille paljon, toivon sydämestäni että pieni pysyy kyydissä. Toivottavasti pääsisin itsekin pian siirtymään sinne toiseen ketjuun!

Siida joo nuohan tosiaan on vain tilastoja. Voihan olla että ei mekään saada toivottua tulosta aikaan, ainakaan ihan heti. Haluan kuitenkin pitää toivoa yllä, siis siitä että ei ole mahdotonta raskautua ensimmäisestäkään siirrosta. Se pieni toivon kipinä tässä projektissa on se mikä auttaa jaksamaan ja pitää pään edes jotenkuten kasassa.

Lullaby 6-päiväisten tilastoista ei ollut puhetta. Mun oma lääkäri on lähtenyt johonkin vaativaan toimenpiteeseen Dubliniin tänäaamuna, joten hänen sijainen tekee mulle punktion, mutta oma lääkäri palaa keskiviikoksi jolloin on tuo meidän tuoresiirto. Kysynpä siis mielenkiinnosta keskiviikkona tilastoja 6-päiväisistä!

Domi Joo ei ultrattu, ihme ja kumma. Itsekin uskon enemmän siihen että munasarjat jo painaa, ja siitä johtuisi nuo hartiapistokset. Kerroin kyllä hoidoista siellä mutta eivätpä ne tuolla tk-sairaalassa siihen mitään noteeranneet. Ihmettelivät vain että miksi syön metformiinia, vaikka mulla ei ole diabetesta. Eivät sitäkään tienneet, että metformiini vaikuttaa myös munasarjojen toimintaan, varsinkin meillä joilla on PCO ja ylimääräisiä kiloja!
 
@~SeaWind~ No huh, sullahan on ollut tukalat paikat siellä :( Menikö punktio hyvin ja kivuttomasti?

@Domi Onpas jännä että labroissakin voi olla tollasia eroja :eek: Luulisi että samoilla ne menee missä vaan, mutta ei sitten vissiin. Muutenkin miettii että kuinkahan paljon noillekkin sattuu noita pikkumokia.. "Hups, unohdin tsekata ton maljan, nyt ne alkiot on jo kuollu. Sanotaan niille ettei ne selvinnyt". Ihan hirveetä ajatella mutta ihmisiähän sielläkin on vaan töissä :eek:

Täällä tehty negatiivinen ovistesti. Eli huomenna sitten vasta pistän pregnylin! Hyvä niin saa se limis vielä kasvaa jos oli kerta liian ohut. Eli perjantaina sitten pakkasta sullattelemaan ja siirto jos joku selviää hengissä :love:
 
Siida, niinpä.. ja absurdilta tuntuu myös että tuo lapsi on "kokenu" 4kk -196 asteista pakkasta!! :confused: Ja että nytkin siellä odottaa vuoroonsa yks solupallo mihin ainakin teoriassa sisältyy jonkun koko persoona, mihin saattais parhaalla tuurilla päästä tutustuun vielä perusteellisesti.. ei koskaan tiedä onko sillä sulatuksen jälkeen elämää edessä kaks päivää, vai jopa seuraavat 100 vuotta. Ehkä sille kasvaa sydän joka sykkii vielä sellasessakin maailmassa jossa musta on jäljellä enää haalistunu muisto vanhuksen mielessä. Siellä se vois sit toivottavasti tulevien jälkipolvien kans ihmetellä mun rapistuneen lapsettomuushoitokansion kellastuneita sivuja että kyllä teidän isoisomummo oli sitten rankka muija kun tollasia jakso sitkeesti puskee läpi vuosista toiseen, ja sen takia me ollaan olemassa....:X3::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Eiih. Kirjoittelin pitkästi ja poistin. Nyt sitten lyhyemmin.

4 pakkasessa. Niistä 2x2 päiväistä ja 5 ja 6 päiväiset. Itse haluaisin ensi sijaisesti siirrettävän nuo 2 päiväiset, koska ne oli nopeasti ja kauniisti jakautuneita ja vanhemmat hitaampia. Tosin, en tiefä korreloiko nopeus positiivisesti parempien raskausprosenttien kanssa?

Mikä vointi Seawind? Toivottavasti säästyit hyperiltä!

Mun kuukautiset on edelleen jumissa. Ei toki ole kuin kp 34 eli 5 päivää, mutta yhtään en kaipaisi mitään ylimääräistä vastarintaa. Tein vielä eilen testin varmuuden vuoksi. Kyllä ne vaan jumittaa.
 
Noniin, nyt on punktio ohitse.

Olen hieman huvittunut.. Odotin PALJON kamalampaa kipua, kuin mitä todellisuudessa koin. Sehän oli ihan siedettävää!

17 folliikkelia puhkottiin, ja osassa niissä oli sisällä kaksi solua. Yksikään rakkula ei ollut tyhjä. Kaikenkaikkiaan munasoluja tuli 23.

Miehen siemenneste normaalilaatua, joten maljajedelmöitykseen laittettiin kaikki nuo 23 munasolua. Huomenna aamupäivästä soittavat sitten väliaikatietoja että kuinka moni on hedelmöittynyt!

Pientä veristä vuotoa, ja kohtalaista vatsakipua havaittavissa, mutta luotan siihen että keskiviikkona päästäisiin tuoresiirtoon!

Olisipa kiva, kun noista saataisiin nyt edes 3 viisipäiväistä alkiota.. : )
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#1.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#2.ICSI
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/1.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Mishala#-16#1.#mies steril.# 2.IVF

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS
~SeaWind~ #-11#1.#selit. # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:
love-
4.10 (4pv/21.9)
Mishala 9.10 (5pv/26.9)
Siida 10.10 (2x3pv/26.9)
Nennalii 10.10 (5pv/27.9)
Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Nyt tuli puhelu laborantilta..

Eilen siis punktiossa saatiin 23 munasolua. Näistä 17 oli kypsiä, ja 13 on nyt hedelmöittynyt. Maanantaina soittavat seuraavan kerran että miten ovat lähteneet jakaantumaan.

Jotenkin hirvittää. Miten jaksankaan odottaa maanantaihin.. 13 hedelmöittynyttä kuullostaa vähältä. Onhan se oikeasti hyvin, moni ei saa niin paljon edes soluja.. Mutta huoli siitä kuinka moni niistä jaksaa 5-päiväisiksi, on suuri. Kun nyt vain onnistaisi niin että saataisiin se yksi tuoresiirtoon ja edes pari pakkaseenkin.

Uskon kyllä että tuoresiirtoon ainakin munasarjojen tilanteen osalta päästään, eilen oli vatsa aika arka mutta tänään ei tunnu enää mitään normaalista poikkeavaa. Ihan kuin en olisi missään punktiossa käynytkään. Vuotoa ei myöskään ole tullut yhtään.

Asiasta kukkaruukkuun; meidän koira on tiineenä. Sillä on tänään 61 tiineysvuorokautta, toistaiseksi ei merkkejä synnytyksestä. Koirien kantoaikahan vaihtelee 57-65vrk välillä. Periaatteessa voivat syntyä milloin vain. Syntyisipä ensiyönä, niin aika maanantaihin kuluisi nopeampaa..

Mitäs muiden viikonloppuun?
 
SeaWind onko sulla PCO? Mulla on ja tullut soluja kypsinä silleen 20 kappaletta per punktio. Meillä ei ole blastoiksi asti selvitty kun on vähän PCO:n tuhoamia soluja ja ollut monta yhdessä rakkulassa, siinä 3. päivänä ollut isoin kato.

kiuski labroissa on hirmu isoja eroja. Ainakin jos yksityisellä ja vaihtoehtoja ni kannattaa selvittää labran välineistön ja viljelyn onnistumisen prosentteja.

Odottelen kuukautisia, olisipa kiva jos alkaisivat pian niin pääsisi pian 3. IVF:ään. Kyllä kutkuttaa et oisko tää se hoito, eri lääkäri ja eri lääkekin. Oon nyt Donafertyä syönyt kuukauden, että sekin kiinnostaa onko oikeasti auttanut.
 
Gemmy Joo on mulla PCO. Pelkona onkin tuo että eivät blastoiksi asti selviäisi. Mutta sitten tehdään niin monta punktiota kuin tarve vaatii, jotta saadaan jokunen yksilö joskus blastokysti vaiheeseen. Faktahan on, että jos eivät viljelyssä kolmepäiväistä pidemmäksi selviä, niin eivät ne selviäisi kohdussakaan sen pidemmälle. Joten ei ole järkeä lähteä niitä 2-3 päiväisenä siirtämään. Harmillista mutta totta. Yksikin blasto voit riittää, joten haluan pitää toivoa yllä, että edes joku joskus selviäisi blastoksi asti.
 
SeaWind, olen saanut hieman eriävää infoa tuossa asiassa. Blastoviljelyalusta ei ole koskaan yhtä hyvä paikka kuin kohdun ympäristö. Tietysti jos on nimenomaan geneettinen ongelma, että alkioissa on geneettistä häiriötä niin eivät jatka blastoksi asti kohdussakaan, mutta joskus se blastoviljelyaslusta ei ole kaikille alkioille paras. Ja koska meillä ei solut ole PCO:n takia kaikista vahvimpia munasoluja, niin siksi kohdussa on paremmat mahdollisuudet. Paljonhan on näissä myös sitä mitä ei tiede vielä tiedä.

Meille ei suositeltu enää blastoviljelyä, koska paremmat mahdollisuudet on 3pv alkioilla.
 
Mulla ei koskaan mitkään hyvätkään alle blastoikäset oo edes yrittäny kiinnittyä, ja uskoisin että mun kohdalla parempi paikka kehittyä jonkun herkän (rankimmin karsivan 4. päivän?) vaiheen yli on labrassa, kohdussa endon myrkyt pilaa ne hyvätkin. Kun ne on siirrettäessä jo kiinnittymisvalmiita niin häiriötekijät kohdussa ei enää ehdi vaikuttaa niihin.

Onhan siitä eriäviä mielipiteitä, onko kohtukaan välttämättä se paras alle blastoikäsille, luonnossahan ne on ennen sitä vielä munajohtimissa, ja onko siellä sitten erilainen ympäristö kun kohdussa..ja pystytäänkö labrassa paremmin matkiin juuri niitä oloja..? :-o
 
Gimmy, olen tuosta jatkoviljelystä kanssasi samaa mieltä. En luottais ihan varmaksi siihen, ettei ne kohdussakaan selviäisi. Malja ei välttämättä oo se paras kasvualusta, mutta antaahan pitkä viljely toki jotain käsitystä alkion laaduista. Sitkeimmäthän siitä selviää, mutta siltikään se maljalla sitkeäksi todettu ei useinkaan pysty kiinnitymään kohtuun. Nimimerkki hyviin ja erinomaisiin blastoihin toistamiseen pettynyt:unsure:

Pp4 (n):oops::unsure:
 

Yhteistyössä