IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Iso kiitos onnitteluista, jännittää kovasti miten tää etenee mutta nyt aion kyllä olla onnellinen tästä vaikka se olisikin lyhytaikaista. :love: Ei ole kyllä ikinä ollut näin onnellinen ja pelokas olo samaan aikaan. Vähän huolettaa kun vatsa edelleen tosi turvoksissa ja nopeat liikkeet sattuu. Täytyy kysyä maanantaina että pitääkö asiaa tutkia. Nyt jo on pahoinvointia jos ei syö tasaisesti, ihmettelen että onko sekään normaalia vielä tässä vaiheessa. o_O Tää on yhtä ihmettelyä kokoajan :ROFLMAO:

Toiveikkaalle paljon voimia, todella paha mieli sun puolesta. Toivon kovasti tätä onnea vielä meille kaikille! :love:
 
Ensimmäisenä tietenkin sydämelliset onnisttelut hopelle (kerrotko viellä monipäivänen sulla siirrettiin) ja alkakoon tästä tosiaan positiivisemmat ajat tässä ketjussa!!!!
Ja toiveikkaalle jaksamista pettymyksen keskelle!
Hauska sattuma että "meidän kaukomaalaiset" on samassa kaupungissa hoidoissa..
Joko loven o-testi plussalla?
Kuis piinailijat?!!!
Kyllä tuo hopen plussa jälleen kerran itsellä vaan lyö uskoa alas (tai ei ainakaan sitä nosta), noinhan sen kuuluu mennä.. on jotain mitä hoitaa.. ja kun se hoidetaan tulee plussa, heti ekasta tahi hyvin pian ainakin. Ei niin että ei ole mitään hoidettavaa ja hakataan päätä seinään vuositolkulla ilman mitään tulosta.. ei se siitä mikskään muutu. (ja anteeksi jos masennan jotain pitkämatkalaista)
Kyllä taas vaan myös ihmetyttää tämä muiden ihmisten sikiäminen, on taas kuninkaallisille tulossa joku miljoonas muksu. Ja yden tuttavan emännän näin koiria ulkoiluttamassa (koirista tunnistin jo kaukaa) ja jo takaapäin jotenkin et jaahas ja sinnekkin on jo kolmatta tulossa.. Ja oikeen kirsikkana kakun päällä tämä radio aallon "respan Piia" ja hänen yllätys raskaus!!! Oon syönyt kokoajan pillereitä ja ei mielessäkään oo käynyt tällänen ja hups olenkin 7kk raskaana, TÄH!!!! :censored: WTF!!!! Tasan ei vaan mene nallekarkit... minkäs teet..:(
 
2 päiväinen siirrettiin.

Ei mullakaan oikeastaan mitään hoidettu, ainoastaan diabeteksen tasapainoa parantantelin, mutta ymmärtääkseni se on vain siksi että jos raskaus alkaa niin tasapainon pitää olla hyvä. Kilppariarvot on olleet hyvät jo useamman vuoden. Meillä taisi vain käydä tuuri, tai sitten miehen ukot niiiiin laiskoja että ne ei vaan päässeet perille ilman apua. Yritän kai sanoa että älä menetä toivoa vaikka se onkin vaikeaa ❤

Teki mieli mtös läpsiä naamaan sitä yllätysraskaus tyyppiä, en vaan ymmärrä miten voi olla mahdollista!!! :poop:
 
Onnea #hopelle, aivan mahtavaa, nauti. Toiveikkaalle syvästi pahoittelut ja jaksamista kaikille tämän asian kanssa painiville. Itselle plussauutiset tuo lisää toivoa, että tämä menetelmä voi toimia ja se voi olla mahdollista, onhan se tuuristakin kiinni että mikä yritys nappaa, joskus tarvitaan useampia kierroksia. Toivoa on niin kauan kun munasoluja on ja ne hedelmöittyy. Toki senkin jälkeen vielä on muita vaihtoehtoja.
Mut saa myös lisätä piinailijoihin 13.9. siirrettiin yksi hieno alkio, siinäpä se sitten olikin eli sama kuin viimeksi, yhtään ei saatu pakkaseen. Täytyy vaan toivoa, että tämä on juuri se. Testipäivä siis 24.9. eli 24.9. (3pv 13.9.)
Onko teillä oireita lugeista? Mahaa välillä nipistelee ja vihloo, mutta varmaan vielä punktiosta johtuu, siitä on nyt n. viikko vasta.
 
Hei kaikki!

Haluaisin liittyä mukaan. Olen 24 -vuotias nainen, miehellä ikää 30 -vuotta. Olemme naimisissa. Meillä takana 6v lapsettomuutta, ja tähän aikaan sisältyy n. 4 vuotta hoitoja (clomeilla, letroilla, pregnylillä, yms). Aikaan on saatu yksi raskaus vuonna 2013, joka sekin päättyi kohdunulkoisena.

Lisäisikö joku minut listalle? Yritämme siis ensimmäistä lastamme. Yritys aloitettu vuonna 2011. Syytä lapsettomuudelle ei tiedetä, eli selittämätön lapsettomuus. Tänään on KP 2, ensimmäinen IVF kiertomme siis käynnistyi eilen. : )
 
Onnea hope! :love: hienoja uutisia!

ja pahoittelut toivottomalle :cry: tuo tunne on niin syvältä ! :cry::cry::cry:

Tervetuloa ~Seawind~ :)

Domi pysytään positiivisena :p vaikka ei hitto jaksa aina ymmärtää tuota että kaikki muut tulee raskaaksi. Vauvauutisia tulee joka puolelta! Siis tosi onnellinen kaikkien muiden puolesta kenelle suodaan raskaaksi tuleminen ja lapsen saaminen, mutta joka ikinen kerta se tuntuu pahalta kun itse ei tule raskaaksi. Mutta mutta toivossa on hyvä elää.. ei vielä kirvestä kaivoon (y)

En ole uskaltanut pyöriä täällä palstalla nyt niin useasti. Olen koettaut pitää ajatuksia muualla. Onko siitä nyt sitten apua tai ei, mutta koetan olla stressaamatta. Vaikka vaikeaa se on :ROFLMAO:

Nyt piikitellään Menopuria ja Cetrotidea ja näillä näkymin punktio on keskiviikkona tai torstaina. Kontrolli ultra ja verikokeet maanantaina :rolleyes:

onnea piinailijoille ja kaikille hoitoihin! Toivotaan plussatuulia (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Lullaby, pääsetkö siirtoon? Mulla on huomenna o-uä....saa nähdä kuinka käy. Oon yrittänyt valmistautua pettymykseen.

Onnea vielä rutkasti hope!! Aina niin lohdullista, kun jollain onnistuu. Nyt vaan kaikkea hyvää jatkoon!!

JannaJ: Rentoa piinailua!! Jospa nyt lähtisi se plussa-aalto vihdoin kunnolla käyntiin.

Mishala ja seaWind, tsempit piikityksiin ja koko rumbaan, toivotaan hyvää lopputulosta!

Toiveikas, olen pahoillani. Lähetän lämpimän rutistuksen❤
 
  • Tykkää
Reactions: mishala
Ei tuu tosiaan siirtoyritystä tähän kiertoon kuten arvasinkin, isoin rakkula oli 16mm ja joku toinenkin 11mm vieressä vielä "kilpailemassa".. limakalvo kyllä oli hieno 8,4mm mutta siis epätahdissa follin kanssa. Varmaan kannattas tästä lähin vaan suosista unohtaa nää punktioiden jälkeiset kierrot, ne on aina jotenkin sekasia ja "ei missään nimessä optimaalisia". Sitäpaitsi tänään (kp18!) se testi on sit ollu suunnilleen tai ainakin lähes tasavahvaa, eli ajotuskin ois ollu taas jokatapauksessa pielessä. Käskettiin seuraan vielä millon o+ tulee että tietäs vähän seuraavan kierron aikataulua. No viimekskin tälläsen punktion jälkeisen viipyilevän oviksen jälkeen vuoto alko jo 12pv siitä, että eipä sitäkään aina niin tarkkaan voi siitä tietää. Mutta siis jihuu, vihdoin saan enskiertoon puolilääkkeellisen ja jo letrozol-reseptin mukaan! Niillä ja tarvittaessa vielä menopur 75iu:lla ja jarrulla ajotellaan niin että ainakin siirtoyritys onnistuu.

Kellä täällä olikaan tehty niitä puolilääkkeellisiä ja ohjattu ovitrellellä letrojen ohessa, pystyykö sitä käyttään yhtä piikkiä moneen annokseen, "naksauksia" tms. vai meneekö aina kokonaan? Jotenkin se lääkäri sano et "ei me lähetä ollenkaan tohon ovitrelle-hommaan, tulee kalliimmakskin kun menopur..? :eek: tai niin jotenkin käsitin.. niin montako ovitrellee ootte joutunu käyttään noissa? Vaikka pääasia tietty nyt ettei enää tarvis ressata taas väärää o-ajotusta tai tuleeko edes mitään kunnollista.

(edit) Jaa eiku nythän mä vasta hokasin että tottakai menopur tulee halvemmaks kun on korvattavakin..:D ja ei kai noissa kaavoissa muuten oleellisesti eroja oo.. Onko siis toi ovitrelle ollu aiemmin kans korvattavaa vai miks se on muilla otettu mieluummin kun esim. menopur tms. fsh?

Toivottavasti Siida sulla paremmat näkymät! (y)
Tervetuloo ~Seawindille~ ja muille uusille ja onnea #hopelle!
Voi kurjuus, Toiveikas.. :( mut parempaa onnea ens kerralle!
JannaJ, voi olla hyvinkin punktiostakin vielä, mutta mulla luget pikemminkin tuntus lisäävän kohdun supisteluja kuin rentouttavan sitä :eek: siihen oon käyttäny siirtopäivästä lähtien magnesiumia.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun selasin ketjua taaksepäin ja laskin ovukaation ajankohtaa kevään stimulaation jälkee, niin ovis tullut vasta kp 17, eli 3-4 päivää myöhemmin kuin normaalisti. Eli odotettavissa kai hutikierto....paskanmarjat, no huomenna sen tietää. Vyöhyketerapiaa sain muutama päivä sitten, että sen toivoisin nyt tehostavan sitä, mutta jos ei onnistu, niin ei auta ku OOTELLA:mad:
 
Nyt kun selasin ketjua taaksepäin ja laskin ovukaation ajankohtaa kevään stimulaation jälkee, niin ovis tullut vasta kp 17, eli 3-4 päivää myöhemmin kuin normaalisti. Eli odotettavissa kai hutikierto....paskanmarjat, no huomenna sen tietää. Vyöhyketerapiaa sain muutama päivä sitten, että sen toivoisin nyt tehostavan sitä, mutta jos ei onnistu, niin ei auta ku OOTELLA:mad:
Mullahan oli tismalleen samoin keväällä, eli punktion jälkeisessä ovis kp17 kun yleensä kp13-14.. ja nyt tosiaan vielä päivän myöhemmin kp18! Kai ne keltarauhasjämät ja -arpeumat sit jotenkin haittaa siellä normaalia aikataulua? Ei tohon oikein muutakaan selitystä keksi..
Mut huomenna sit viisaampi, ei vielä kannata manailla (y)
Paskaahan tää on jatkuva odottelu, etenkin kun ikäsilmukka alkaa kiristyä kaulassa kiihtyvää tahtia, mut eihän tälle oikein mitään voi ja samaa mieltä kyllä lääkärin kans ettei tälläsiin epäoptimaalisiin sekakiertoihin kannata haaskata edes rupuista rupuintakaan ja sillei heikentää mahdollisuuksia entisestään.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Heh, hassulta kuulostaa tuo teidän myöhänen ovis juttu, kun itellä ihan aikasintaan on joskus ollut kp 17 :LOL: niin ollaan erilaisia.
Lullaby mulla on tehty avustettuja/stimuloituja PAS:seja just menopurilla, kun se ovis tosiana tulee niin hitaasti.. limis ollut aina hyvä.. ovitrellestä ei siihen kokemusta.. harmi jos jousut odottamaan kierron, mutta kyllähän se varmaan järkvää on vaikka aina onkin niin raivostuttavaa yrittää ajatella järkevästi, kun haluaa nyt heti ;)
Tsemppiä Siidalle ja mishalalle tänään ultriin. (y)
SeaWind tervetulo ja onnea hoitoon, lisään listalle kun ensikerran päivitän..
JannaJ harmi ettei pakkaseen mennyt mitään, mutta jos tämä siirretty riittäisi. Hyvää piinailua (lisään sinutkin piinailijoihin kunhan päivitän, koitan illa keretä) Minulle luget aiheuttaa millon mitäkin ja joskus ei juuri mitään, se on outoa..
Itse jännitän jaksaako nuo primoludit pitää vuodon pois siis ne on aina toiminut kun olen syönyt, siitä on kyllä aikaa. Mutta vuoto on aina alkanut sitten oliko 3 päivää niiden lopetuksesta (neljäntenä) Mutta joku aamu jo aijemmin ja nyt viime yönä kyllä oli sellasia tuntemuksia alakerrassa et vois alkaa vuoto minä hetkenä vaan, huomenna olisi viiminen tabletti..Sain kylläkin itselle myös jostain kurkkun/nielun kipeäksi, alkoi toissa yönä ja eilen illalla nosti myös vähän lämpöä (joka onneksi yön aikana itsestään laski) joten voi kolotukset nyt tietty siitäkin johtua. Mut mietin jo et onkohan siellä nyt jotain viella.. esim. kysta kun en oikeen sitä ovistakaan pongannut..:( No pitää toivoa että ei enää mitään aikataulumuutoksia tahi muita häslinkejä tule..
 
Domi, teillä ihan kohta jo kunnon rytinä päällä, niin huippua, voi kun nyt ei enää mikään vastustaisi ja lopputulos ois hyvä. Teillähän on muistaakseni tullut aiemmin ihan hyvin alkioita? Kokeillaanko teille pitkää viljelyä? Hullusti onneaatkaan❤

Mää kävin ultrassa ja nyt siis kp10 Siellä näkyi 11mm follikkeli, eli lääkärin mielestä ihan riittävästi aikataulussa. Omien laskujen mukaan kp15 tulis ovis, noin päoivän pari näyttäis laahaavan jäljessä. Pyysin että saisin pregnylillä irrottaa oviksen ja tämä sopi lääkärille, mutta hän halusi, että käyn vielä torstaina ultrassa uudelleen, niin irrotuspäivä tulee varmasti oikein. Saan myös ekaa kertaa kahden alkion siirron. viikonloppu voi sotkea siirtosuuunnitelmia, jos ovis onkin myöhässä, mutta onneksi siellä on ne pari blastoa, jotka siinä vaiheessa pelastaa. Sitte tosin siirretään vain yksi. Mutta, taas kyllä tuli niin hyvä mieli tayssin toiminnasta kun haluavat olla tarkkoja ja varmistaa kaikki kunnolla.

Mishala, voimia loppumetreille ja toivottavasti on hyvin muniksia kasvamassa! Nämä vika päivät ennen punktiota on aika piinaavia, ainaki minä oon aina hermo kireellä ja jännittää.
 
Kiitos Siida, on tullut ihan hyvin kerran punktioitu jopa 20 mutta sillon oli puolet tyhjiä ja pari ei kypsää muistaakseni.. mutta se joku n. 6 alkioo on aina saatu, mutta tosiaan niitä 2 tai 3 päiväsiä. Ja kyllä nyt olis tarkoitus sitten pidemmälle.. se kyllä pelottaa jos sit ei ookkaan mitään enää jäljellä :confused: no sille ei sit voi mitään.. :cry: Kiva että siellä tod. näk. kans siirto onnistuu ja että jopa ehkä tuplat :love:
 
Domi, se on totta, että todennäköisesti kato käy, kun pikälle viljellän. Se kyllä ihan konkreettisesti tuli todettua, ja se totuus on aika karvasta niellä:unsure: Kyllä tää homma sen verran koville ottaa.

Jannaj: On kyllä iso pettymys, kun alkioita ei mennyt pakkaseen. Nyt pistetään kaikki toivo tämän yhden sitkeän varaan, jonka sait kyytiin❤
 
Viimeksi muokattu:
Domi mullakin kato kävi kun pitkän viljeltiin. Pakkaseen saatiin 2 blastoa mut oon niistä tyytyväinen etenkin kun tää tuoresiirto ei onnistunut.

Olin ihan puulla päähän lyöty kun seuraavista menkoista tehdään pakastesiirto. Yes ei tarvi kauan odottaa! Oon nyt niin iloinen. Ja tällä kertaa tehdään vielä luonnolliseen kiertoon mistä oon myös iloinen! Joten meitsi pysyykin palstalla.

Tsemppiä kaikille!!!
 
Joo sehän se sillon kerran koitettiin niitä kahta jatkoviljellä ja ne kuukahti.. jostain syystä siis aattelen et ei saada yhtään ja sinne meni säästöt.. eli jos ees yksi jaksais, niin siihen sit olisikin todella suuret toiveet ja jos ei onnistus sillä, niin tiputtas taas varmaan aivan uudenlaisella voimmallaan maanrakoon!!!! o_O
Tämän päivän pohdintoja on lääke asiat, kun kirjotetty 2xmenopur 1200 IU..tulenhan varmaan molemmat tarvitsemaan. Kun niitä ei lähiapteekissa ole varastotavarana, niin sama kai on tilata ne molemmat nyt samalla kertaa.. kun jos alotan 225 per päivä niin väkisinhän menee yli yhen.. ja sit huomasin et on myös orgalutran ja ovitrelle.. täh.. nyt jo tipuin.. siis tyhmäkysymys, onhan orgalutra jarru? Mut entä ovitrelle?? Onko se nyt sit jo kirjotettu "tueksi" (jos siirtoon ikinä pääsen) kun puhu jotain et pregnyl, tai joku pienenä määränä mahd. tueksi jos ei hyperin vaaraa.. Miten voi vieläkin sekoilla näin pahasti lääkkeissä :confused:.. vaan kun ne aina vaihtuu :whistle: mut siis jos noin niin sithän tuota ovitrelleä on ihan turha viellä tilailla..
Kiva toiveikas että ei tarvitse taukoilla (y)
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#1.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#2.ICSI
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/1.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Mishala#-16#1.#mies steril.# 2.IVF

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/3.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS
~SeaWind~ #-11#1.#selit. # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:
SalamaT
24.9 (5pv/13.9)
JannaJ 24.9 (3pv/13.9)
Bridge 26.9 (5pv/13.9)
Zoona 27.9 (4pv/13.9)

Plussat 2016: :love:

Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Eletään taas tosiaan niitä aikoja kun listalla meinaa merkit loppua.. joten poistin taas pari listalaista kenen en muista ihan hiljaatain kirotallee.. mutta muistini kun ei parasmahdollinen ole, niin eikun elähdystä jos poistin jonkin sellasen joku aktiivisena on.. En halunnut tota viime marraskuun upeeta listaa viellä poistaa..
Kiva olisi kuulla kuulumisisa mm. nennalii, Darni, Nyu, pipa84, marrasmai???
 
Domi, tarvitset kyllä mun laskujen mukaan kummankin menopurin. Mää pistin ekat kolme päivää puregonia ja sitte lopun aikaa menopuria ja mulla oli sama annosmäärä 225 ja mulla meni se 1200+600, tosin tuo pienempi ei menny kaikki mutta jos sulla on kaikki pistokset menopuria, niin kummankin isomman varmaan tarvitset. Orgalutran on jarru ja ovitrelle irroitukseen. Näin oli ainakin mulla.
 
#hope onnittelurutistus täältäkin. Ihan oikea asennr iloita ja olla onnellinen, kun siihen on mitä parhain syy!

Meillä on mahtava piinailusuma :) millä fiiliksillä SalamaT, Jannaj ja Bridge?

Näihin juttuihin sanotaan kuuluvan sellainen tunne, että nyt nappaa. No, ei oo yhtään sellainen olo (n) päinvastoin. Sellainen hento tunne alavatsalla välillä, mitä nyt muistaakseni luget saa aikaan.
 
Huomenta. Pp6 ja ihan selvä plussa, paljon vahvempi kuin edellisessä siirrossa yksikään. Ovitrellella irrotus 2vko sitten, joka toinen päivä siitä 1 naksu eli 260 yks. Edellinen su. Voiko se näkyä noin paljon? Edellisessä siirrossa se naksu oli joka kolmas päivä eikä pp5 näkynyt juuri mitään. Apua...
 
Bridge olisko nää vihdoin...??? Ei uskalla vielä edes ajatella.

Lullaby, mulla oli nyt toisen kerran letrot + ovitrelle. Ovitrellen yhdestä kynästä saa sen irrotuksen ja naksut, saat vaan klinikalta lisää neuloja siihen. Pregnylin pakkaus on muuttunut ja hinta noussut, muistaakseni hintaero Ovitrelleen pari kymppiä. Kuka sitä ihmettelikään, miksi hinta noussut...
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Yhteistyössä