IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Xienna ihanaa, onnea!! :love::love: ei ole kyllä kahta sanaa jos noin vahvat viivat olleet! :love:

Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Toivottavasti matkanne on lyhyt :)

An1z81 miten vuodon kanssa kävi? Pysyihän poissa? Odotatko huoniseen testauksen kanssa vai joko testasit? :) ja helpottiko pääkipu vai jatkuuko edelleen? Pääkipu on joain hirveetä... mulla harvoin koskee päähän ja melkein aina se menee migreeniksi asti jos on koskeakseen.. :(

Täällä taustaillaan vielä... oon kyllä lueskellut välillä, mut en mitenkään täysin ajatuksella :D nyt mitä lähemmäs päästään hoitojen jatkoa niin sitä epätodennäköisempi olo tulee onnistumisen suhteen.. :( ei vielä todellakaan pitäisi olla tällä asenteella ja toivon että mieli muuttuu siirron lähestyessä. :rolleyes:
 
Moikka! Palailen taas tauon jälkeen kirjoittelemaan. Taustalla olen välillä lueskellut teidän kuulumisia. IVF numero 2 on tässä aluillaan ja Suprecuria nyt sumuteltu viikon verran. Ensi keskiviikkona sitten nollaultraan. Viime kerralla ei menkat tullu millään ennen ekaa käyntiä ja siksi koko homma siirtyi viikolla eteenpäin. Nyt onneksi alkoi vuoto tänään, niin jospa tällä kertaa menisi kaikki kohdilleen ja aikataulussa. Lääkityksiä ei näköjään ole muutettu eli Gonalilla taas mennään piikitykset, mutta kun on tuo adenomyoosi-epäily, niin täytyy siitä vielä vääntää lääkärin kanssa, että ottaisi sen sitten huomioon mahdollisia siirtoja ajatellen. Näin muuten on yllättävänkin rauhallinen mieli tämän hoidon suhteen :)

Niin ja Xiennalle onnea plussasta! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Kiitos onnitteluista, ihanalta ja pelottavalta tuntuu :) Tänään piti vielä varmistella, kun tikkuja tuli ostettua useampi, ja yhtä hieno viivahan sieltä paukahti. Iltapäivällä siivoillessa hokasin sitten laatikkoon jääneen ovistestin ja pakko oli se uittaa, kun niin paljon on keskusteluja siitä, toimiiko raskaustestinä ja kerran olen itsekin sillä arvuutellut. Eipä jäänyt tulkinnan varaa silläkään! Testiviiva alkoi piirtyä heti ja vasta sen jälkeen kontrolliviiva, joka jäi paljon vaaleammaksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
Paljon Onnea Xienna! <3 :)
Juu tosiaan, mulla alkoi kunnon vuoto Ke jo, ja yltyy vaan. Menkathan ne, ja aamulla tänään testin kuitenkin tein, vaikka tunsin että nega sieltä tulee, ja niin tulikin. Eilen tuli pönttöön joku isompi klöntti, uskon että alkio tuli pois :/ Että huono tuuri oli tässä ekassa siirrossa! Ja luget lopetin Ti sen takia, kun näin lääkäri määräsi tähän hoitoon. Hetihän ne menkat sieltä seuraavana päivänä kunnolla sitten alkoi kun luget lopetin, mutta juu ei ne varmaan ois tätä estäneet enää kuitenkaan. Jotain hyvää sentään kuitenkin, eli ne meidän 5 muuta alkiota selvisivät hienosti kuulemma pakkaseen, ja kun mulla on aina ollut säännöllinen kierto, niin tehdään PAS sitten lääkkeettömään kiertoon :) Se helpottaa niin paljon, kun ei niitä hemmetin piikkejä tartte pistellä. Elokuun menkkoja siis ootellessa! Ei malttais odotella, mutta ei auta muu. Täytyy vaan toivoa, että me onnistutaan vielä tän vuoden puolella! Migreeni helpottanut jo onneksi, ja menkkakipuihin sain sitten tänään ottaa taas buranaa, niin nekin poissa. Taidampa tässä illalla ottaa yhen lasin viiniä sukulaisten kanssa, kun ollaan mun veljen luona edelleen reissussa. Ke synttäri- illallisella join vaa Fantaa, kun silti toivoin että jos oisinkin raskaana.
KuuBelle tsemppiä sinne kans :) <3
 
Onnea @Xienna oikein paljon! Ihanaa kun joku saa tässä ketjussa plussan, vaikken olekaan seurannut koko taivaltasi täällä. Antaa toivoa, että hoidolla voi onnistua.
Ja @An1z81, voi ei... tsemppiä uuteen yritykseen ja hyvä kun teillä on niitä alkoita pakkasessa valmiina. Mäkin vähän mietin ettei sulla ollu lugeja testipäivään asti, kun mulle just sanottiin viime viikolla lääkärissä, että ne on "elintärkeät" onnistumisen kannalta. Enhän mä käytäntöä tiedä, mutta sanottiin, että sitten hoidoissa pitää käyttää 2 viikkoa.

Lääkäri määräsi mulle nyt metformiinia tulevien lapsettomuushoiojen tueksi ja selitti kyllä syyt siihen jne. Mun sokerirasitustulos viime viikolla oli hyvä, mut bmi 30... Oon lukenutkin, että jotkut on saaneet sitä lapsettomuushoidoissa ja oon sillä mielellä että otan mitä vaan, jos lapsi saadaan aikaan sillä. Jäi vaan nyt askarruttamaan se pitkä lääkeseloste, kun ymmäsin ettei pitäisi käyttää esim buranaa sen kanssa (??) ja sehän vaan auttaa mulla päänsärkyyn. Ja vaikuttaako metformiini mun sokeriarvoihin kun ne on jo ennestään ok? Tai alkoholin käyttö, kun sitä ei suositella? Enpä oo kyl mitään juonutkaan yli puoleen vuoten, kun ei tee mieli yhtään. Kai näitäkin täytyy selvitellä.
 
Onnea Xienna!!!
Pahoittelut An1z, jospa seuraava olis teidän kierto.
Onnea matkaan KuuBe ja Miitta!

Mulla on kans ollu luget testaukseen asti ja niin nytkin. Jos plussa tulee niin luget ja zumenonit jatkuu rv 9 vai 10 asti. Luget tajuan mut en noita zumeja. Mutta ei nyt mennä asioiden edelle kun voihan käydä niinkin ettei yksikään alkio selviä sulatuksesta.
Metformiinista ei tietoa mutta viimeksi lopetin alkon ja buranat edellisten menkkojen loppuun. Eipäs kun buranaa söin vielä piikitysten aikana koska mulle iski silloin enterorokko ja elämisestä ei vain tullut mitään ilman sitä, valvoin silloin 3vrk putkeen. Nyt ajattelin noudattaa samaa kaavaa, ilman enteroa. Vaikka nytkin vietetään vuotojen viimeisiä päiviä ja kirjoitan tätä konjakkilasi kädes. :alien:
 
Heippa kaikille! Tervetuloa uudet kirjoittelemaan! Lämmin onnitteluhalaus Xiennalle❤
Anzulle voimia pettymyksen selittämiseen. Nyt vaan härkämäisesti uutta päin!

Puran vähän ajatuksia, kun oon ihan tosissani miettinyt, että kuinkahan mun pää kestää tään tulevan uuden ja viimeisen kierroksen:cry: Suunnittelukäynti on jo parin viikon päästä. Menkat alkoi eilen ja seuraavista kai alkaa jo pistelyt. Pitäisinkö vielä kk taukoa, mutta sitten ois lokakuussa reissu etelään ja mahdollinen siirto sattuisi todennäköissesti just reissun kans päällekkäin. Odottelu marraskuulle tuntuis ikuisuudelta:unsure: Taas vaan tuntuu, että oonko vielä valmis ja kuinka saisin mielen paremmaksi. En oikeen saa itteeni mihinkään tästä asiasta jutteleen. Kavereille en jaksa puhua ku eivät he, ymmärrettävää kyllä, oikeesti ymmärrä:oops:
Ja se, että saa säälivän katseen, ei auta yhtään mitään, raivostuttaa kyllä!! Ottaa eniten päähän tässä se kun on liian usein pinna tiukalla ja pahalla päällä. En jaksais mitään muuta ku olla lapsen kanssa, se tuo iloa, oikeastaan muista asioista sen mielenkiinnon saa repiä, että jaksaa innostua. Sitten kun ittensä saa tekemään ja lähtemään, on kyllä tosi mukava olo....hetken:unsure: . Olis niin kiva täysillä nauttia kesästä ja unohtaa koko homma, mutta ku huomaat joka ikisen vauvan tai raskausmahan, niin kaikki energia menee siihen, että yrittää työntää niitä katkeria ajatuksia syrjään. Musta vaan niin voimakkaasti tuntuu siltä, että tää kolmas kierros on edellisen kaltainen. Huhhuh, en kyllä tiiä miten kasaan itteni sen jälkeen jos onnistumista ei tulekkaan:notworthy:

Te ketkä ootte ubikinonia syöneet, niin onko kierrot ollu erilaisia sen jälkeen? Söin eka kuukauden kahta pilleriä, sitte oon nyt nostanu neljään ja tuota isompaa annosta oon syöny taas noin kuukauden. Tuon isomman annoksen aikana oli tosi kivulias ovis ja tissit tuli huomattavan kipeiksi viikoksi ennen menkkoja ja kiertokin jäi 26 pvään, joka yleensä on kyllä tosi säännöllinen 29 pvää.
 
Viimeksi muokattu:
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV

Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:

Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (?)




Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Heip.
Xiennalle isot onnittelut! Monipäivänen teillä toi tämän onnen (en äkkiseltää löytänyt)
Siidalle tsemppiä synkkyyten. Olis se vaan niin helppoa kun olis se nappi että sais pauselle ajatukset ja tosiaan edes vähä nauttia hetkestä, eikä jo etukäteen murehtia tulevaa. Ootkos sinä käynyt missää vaiheessa ammattilaiselle juttelee? (itsellenihän en siitä apua nähnyt, mutta ei se sano ettei muille voisi olla) Hankalaa tuo miettiminen että, onko sitten kiva lomailla jos vaikka tuleekin pettymys, mutta toisaalta sit jos stressaa että siirtyy loman takia lisää.. :( Koita jaksaa.. ehkä sit kun päätös tehty, niin se vähän helpottaa.. Tuosta ubikinonista, en oo koskaan asiaa aatellut, olen siis ennenkin sitä joskus syönyt, mutta nyt ainakin oli ovis "yllättävän aikasin" tässä kierrossa kun oon nyt syönyt 300 päivässä. En sit tiiä oliko sattumaa vai vaikuttaako se, kuitenkin kolme päivää aijemmin kun edellisessä, mikä sekään ei ollut mulle vielä mitenkään ennätys myöhään..
 
KuuBe miten se adenomyoosi voidaan huomioida siirrossa? Mullakin kun on adenomyoosi niin varmasti kuin pelkän ultran perusteella vaan voi diagnosoida, ja ens kuussa sit ois eka pas jos kaikki menee nappiin.

Onnea kaikille plussanneille ja jaksamista negan testanneille ja piinailijoille! Mä aktivoidun taas täällä paremmin kun päästään kesätauon jälkeen siirtoon. JOS päästään.
 
@An1z81 pahoittleut menkoista! Onneksi tosiaan selvisi pakkaseen niin moni niin ei tarvitse käydä heti uutta rumbaa :)

@Siida :lle tsemppiä! Tuo on hirveetä kun mikään ei tunnu miltään. Välillä tuntuu että joka tuutista tulee vaan pelkkiä raskausuutisia, ohikulkevia naisia mahat pystyssä, vaippamainoksia telkusta ja ties mitä:poop: Toivottavasti saat mielen hyväksi ja asiat järkkääntymään niin ettei tarvitse murehtia turhista ❤

Onpas kiva kun niin moni muukin aloittaa samanaikaisesti uutta kiertoa! Täällä alkoi myös uusi kierto ja nyt olen jo pari päivää pistellyt. Mulle voi seuraavaksi päivittää siis 2.ICSI :) Ihanaa kun klinikan kesätauko on ohi ja pääsee taas kunnolla yrittämään!
 
Domi, Ihan totta, mullakin tuli ovis aiemmin, tai en kyllä tikuttanut, mutta oireet alko pari päivää aiemmin ku yleensä ja nyt kun mietin, niin sen vuoksi tämä kiertokin varmaan alko aikaisemmin!? Oon myös ottanu vehnänalkioöljyä säännöllisen epäsäännöllisesti ja en tiedä liekkö vahvistanut limakalvoa ku nyt ainakin vuotaa enemmän ku yleensä, tai sitten tää vaan on jotain normaalia vaihtelua. Kävinhän minä myös vyöhyketerapiassa ennen menkkojen alkua, muistinpa nyt senkin, eli mikä lie vaikuttanut mitäkin;)mutta keho näyttää onneksi toimivan, eli se kai tärkeintä!!
Mutta se juttelu, varmasti tekisi hyvää, sen verran herkkänä on mieli, mutta ku en oikein usko, että mikään keskustelu välttämättä tähän olotilaan auttaa. Oon kokenut elämässä paljon kaikenlaista ja sen kanssa olen ihan sujut, meillä jokaisella on tarina takanamme ja siinä tarinassa on varmasti myös synkkiä hetkiä. Ne on osa elämää, mutta mua kalvaa se, että eikö tää asia olisi jo voinyt mennä helpommin. Mikä on riittävä määrä pettymyksiä elämässä? Koska mua/meitä on opetettu riittävästi!? Kyllähän sitä koko ajan yrittää työstää, että oon vanha, mies ei nuorru, eikä siittiöt parane, on enemmän kuin todennäköistä, että meiän perhe on tässä. Miksi se on niin vaikeaa hyväksyä. Voiko joku psykologi tehdä siitä helpompaa, en oikein usko. Tämä on varmasti vaan käytävä läpi. Kai se hyväksyminen tulee joskus, mutta kivulias prosessi tulee olemaan. Ja kaiken lisäksi syyllisyys on valtava, koska meillä on lapsi ja en saisi valittaa(n) Mun pään sisällä suurin vika on se, etten osaa ottaa päivää kerrallaan, vaan aina murehdin ja huolehdin jotain. Me päätettiin olla menemättä sinne reissuun lokakuussa. Tässä on ollut niin paljon hankintoja ja tulossa lisää, ettei kertakaikkiaan pysty lähtemään ja lennot näyttää olevan hurjissa hinnoissa vaikkei kauas ollut edes tarkoitus mennä.

Mutta hei, nyt mää ihan oikeesti lopetan tämän uikutuksen ja yritän ryhdistäytyä. Oon ollut aiemmin tosi positiivinen ihminen ja tsempannut toisia, jaksanut löytää asioiden hyviä puolia, eniten harmittaa, että oon kadottanut sitä puolta itsestäni:notworthy:

Onnea matkaan teille, ketkä lähdette nyt loppukesänä alkaviin hoitoihin❤ Palaan kirjoittelemaan taas aktiivisemmin kun suunnittelukäynti on takana. Jospa nyt saisin nautittua loppukesästä, kun sain purettua ajatuksia tänne, kiitos teille!!!!
 
Onnea Xienna!

Siida
, kyllä niitä synkkiä hetkiä tulee varmaan itse kullakin jotka pidempään tässä hoitosuossa joutuu rämpiin... just se että miks edes toisella kierroksella ei näytä onnistuvan yhtään helpommin. Ja syyllisyys valituksesta kun on jo niin paljon mistä olla ja olenkin tottakai kiitollinen, säälittää vaan toi lapsi jos jää yksinäiseks.. samanlainen yksinäinen lapsuus kun esikoisellakin. Joo, onhan ehkä sit joskus niitä tarha- ja koulukavereita mut ei ne oo sama kun sisarus.. Ei nyt niinkään enää "esikoismahat" häiritte mutta sit jos siinä on tosi pieni laps mukana ja taas maha pystyssä niin aarrghh :mad::oops:
Kyllästyttää koko homma ja haluis jo jättää taakse elämässä koko yli 10 vuoden tuskallisen episodin mutta pakko tää taistelu on jaksaa nyt käydä kunnolla loppuun, jo pelkästään lapsenkin takia.

Oon nyt tässä kuussa syöny isompaa annosta 600mg ubikinonia, kun joidenkin tietojen mukaan vasta se ois vaikuttava annos...viime kuussa söin joka toinen pv 300 ja joka toinen 450. Kaippa näillä nyt jo jotain vaikutusta luulis tulevan jos on tullakseen.
Muuten kierrot vaikuttanu normaaleilta (en kylläkään oo tikuttanu ovista onko tullu normaali aikaan tai ylipäätään tullu), mut jotain ihmeen niukkaa välivuotoo ollu viime kuussa, hiukan ennen ovisaikaa ja sit muutama pv ennen kuukautisia ja tässä toisessakin näyttäs menevän samoin, siis sen jälkeen kun alotin noi kaikki luontaisjutut ym. Tosin aattelin et se ehkä johtus todennäkösemmin dhea:sta kun noista muista...? Onhan se kuitenkin jonkinlainen hormooni. Tai sit muuten vaan vieläkin systeemit sekasin keväisistä hoidoista.

Luin inositoli-tutkimuksista ja ivf-tuloksista että jos laatua halutaan parantaa niin ilmeisesti lisänä kannattas ottaa melatoniinia! Sitäkin aloin ottaa nyt 3mg joka ilta vaikkei sitä nyt kauaa kerkeekään enää jos seuraava yritys jo enskuun alusta. Pco-potilailla oli auttanu pelkkäkin inositoli saamaan enemmän kypsiä soluja. Mulla kuitenkin lähinnä se laatu ongelmana.
http://www.pullingdownthemoon.com/blog/2012/november/research-round-up-myoinositol.aspx
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21463230
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20712264
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26507336
Jos nyt oikein ymmärsin niin viimesimmässä kai inositolia+meatoniinia oli otettu vaan ivf-kierrossa 14 pv, eli suunnilleen kierron alusta solujen keräykseen ja silläkin oli jo vaikutusta.

Amh tulos oli sentään odotettua parempi, 2.11 kun kuvittelin/pelkäsin että varmaan ei ala enää 2:sella.. ihan hyvä kai ikään (lähes 40) nähden? Sääli vaan että valtasosin (kaikkien?) laatu näyttäs olevan jo täysin elinkelvotonta paskaa. Mutta antohan toi nyt hiukan enempi taas toivoo jos niistä saatas vielä jollain ihmeen kaupalla kaivettua ja seulottua se yks kunnollinen..
 
Viimeksi muokattu:
Lullaby, Ihan sama juttu täällä, että kun näkee pienellä ikäerolla toista odottavia, niin aaaarg, se on vaikeaa seurattavaa. Lähipiirinkin raskaudet (osan) sulatan paremmin, mutta tuntemattomien ihmisten onnistumiset ottaa päähän, miks noikin miks ei me....tosin tuo ajattelu on edelleen hävettävän typerää(n)
Sää oot kyllä huipusti jaksanu itseäsi buustata. Mulla on käytössä b,d,sinkki/kupari, magnesium, kalaöljy, vehnänalkioöljy, foolihappo, uboikinoni, mangaani..viimeisin lähinnä jarruttamaan harmaita hiuksia, kun näkyy puskevan, sekin ahdistaa) onkohan sekin merkki muustakin vanhenemisesta!? Sullahan on huippu amh!! 10 vuottako on sulla tätä taivalta jo takana, huhhuh, oot kyllä vahva tyyppi❤ Me aloitettiin 2013, eli neljä vuotta tuli keväällä. Aika rientää ja oon itkeny sitäkin moneen otteeseen, että miksi me luomuna odoteltiin niin monta vuotta??? Siinä me on hukattu mahdollisuutemme. Lapsi olisi saanut tulla jo 2008 ja vasta noin myöhään lähettiin tutkimaan vikaa, joka olikin päivänselvä ja aika vaan rajusti sitä pahentaa. Miehen tilanne olis varmasti ollu silloin parempi ja hoidot onnistuneet helpommin.

Meidän suvuissa kummallakin puolella on serkkuja runsaasti ja kavereilla on lapsia. Olisihan se oma sisarus silti eri asia ja kyllä mää ihan itsekkäästi haluaisin vielä tuntea ne ekat liikkeet mahassa ja käydä sen matkan toisen kerran. Tämä taitaa mennä vähän samoin kuin moni muukin asia, että tieto lisää tuskaa. Vaikka suurta tuskaa ja ahdistusta tämä on meillä ihan jokaisella, sitä ei voi mitata eikä punnita kenenkään lastia. kyllä minäkin toisaalta jo toivon, ja mies varsinkin, että saatais jättää tää homma taakse ja nauttia ihan tavallisista asioista ilman tätä kalvavaa epävarmuutta, turhaa toivoa ja pettymystä.
 
Joo, tosiaan 2006 keväällä alettiin yrittää exän kans.. muistan niinkin tarkkaan että yk1 eli eka yritysovulaatio oli vapun aikoihin. Jos ois sillon tienny että se lapsi on sylissä vasta aika tasan 10 vuoden päästä....! :alien: Meilläkin oli alkuvuosina erimielisyyttä hoidoista ja epävarmuutta suhteestakin ettei hoitoihin menty vasta kun 3 vuoden jälkeen. Sillon paljo nuorempanakin solut oli enimmäkseen endon pilaamia, nyt tietysti jo iänkin. Suurin osa sellasia 1-1,5 pisteen rupuja.. tietää jo että sen laatusista on turha mitään odottaa, ei yleensä jaksa edes blastokskaan asti. Jostain harvoista tullu kohtuullisen hyviä AB ja BB laatusia, mutta kaks kertaa ei tälläsetkään oo kiinnittyny...hirvittää jo miten lannistavaa jos vielä joskus sais kauheella vaivalla aikaseks tollasen lupaavan laatusen, ois ihan ylisuuret odotukset ja sit ei oiskaan kaikki planeetat tismalleen oikeessa asemassa taivaalla eikä sekään enää kiinnity :unsure: vaikka kai se toisaalta voi olla niinkin että elinkelponen alkio kiinnittyy vaikka maljalle, kuten lääkäri totes.. eikä ne hyvälaatusen näköset välttämättä ookaan terveitä kromosomeiltaan ja sillon tietysti parempi ettei kiinnitykään.
 
Mullakin yleisesti ottaen kaikki hitaita, ne parempilaatusetkin.. totakin oli kuulema luultu jossain vaiheessa jo pysähtyneeks ennen kasvupyrähdystä blastoks (3AB) joka nyt nukkuu pinnasängyssään..ei sentään roskiin ehtineet heittää..! :confused:
 
Annimiina: En oikein tiedä, miten se adenomyoosi vaikuttaa, mutta silloinen lääkäri puhui, että on olemassa tapoja joilla siihen pystyy vaikuttamaan jos se on syynä kiinnittymisongelmiin. Itse uskon, että tuo kohtu on se suurin syypää epäonnistumisiin, koska se supistelee voimakkaasti ja kivuliaasti aina noin viikon jälkeen siirrosta ja siitä eteenpäin, kunnes alkaa vuotaa. Mulla on pelkkä epäilys adenomyoosista, koska ultrassa näkyy pari kohtaa, jotka ei näytä normaalilta. Endoa taas ei ole löytynyt.
 
Kylläpä rupeaa ärsyttämään tää koko hoitopaska jo ennen kun ees alkaa uus kierros. Sitä kuvitteli et siellä yksityisellä homma ois helpompaa mutta paskat näin kesällä ainakaan!!! On jo nyt niin monta asiaa mikä on ärsyttänyt et en tiiä voiko tulla mitään.. etenkin kun sit tää helverin kiertokin päätti lyhentyä ja sotkee aikataulua ja on lomamatka ja sit ei siellä polilla oo tietenkään ketään paikalla joka mitään tietäs ja fuck!!! Oon nyt taas muutenkin onnistunut kesän aikana itteni väsyttämään koko ajan touhuamalla kaikkea ja plaaah!!! Sorry, tämmönen purkaus tähän aamuun!!!
 
Domi, sulla kierron lyhentyminen johtui varmaan siita aikaisemmasta oviksesta ja ubikinonista. Mulla kävi just nii. Ovis tuli pari päivää aiemmin ja kierto kun on 28-29pvää normaalisti niin nyt jäi 26:teen päivään. On kyllä tympeetä, jos ei oo tullu hyvä fiilis yksityisestä. Jospa se homma kävis mieluisemmaksi kun juttu etenee. Voimia voimia paljon❤
 
@Domi Harmi kuulla, luulisi että nimenomaan yksityisellä kaikki olisi helpompaa! :eek:

Minä kävin tänään ultrassa ja kaikki näytti lääkärin mukaan paljon paremmalta kuin viimeksi. Keskiviikkona olisi sitten keräys. Viimeksi saalis tosiaan oli vain 1, toivottavasti nämä kaikki eri lääkkeet ja isommat annokset toisi myös isomman saaliin. Mulla on TSH heitellyt pitkin kevättä, nyt se oli 3.1 eli vielä viitearvojen sisällä normaalisti mutta koska raskaus on tähtäimessä niin sain siihen nyt lääkkeet että alenisi vielä. Mua jännittää keskiviikko taas niin paljon että ihan oksettaa :ninja:
 
Hommat etenee, keskiviikon ultrassa kaikki ok ja "reserviä" molemmilla puolilla kymmenkunta. Gonalia pistelty nyt 150 annoksella ja tiistaina seuraava ultra. Viimeksi taisi olla täsmälleen sama annos ja kymmenen solua saatiin kerätyksi, joten aika luottavaisin mielin mennään. Vastehan mulla on aina ollut hoidoissa hyvä. Vielä kun joku sitten aikanaan kiinnittyiskin, jos/kun siihen asti taas päästään.

Onnea jokaiselle koitoksiin (y)
 
Niin Siida tiesin toki jo sillon kun ovis oli aijemmin että jää lyhemmäksi. Nyt sit oli toki viellä päivän lyhempi luteraalivaihe, vain 9 päivää ovis plussasta vuotoon. Ja sen lisäksi piiitkään poissa ollut tuhruttelu palasi jo oliko 3 päivää aijemmin. Mikä saakin miettimään että onkohan kuitenkaan järkee tuupata kehoon noitakaan mitään ihme pillereitä ja jauheita, vai tekeekö lopulta vaaan hallaa.. en nyt näin jälkikäteen muista että mahdoinkohan juuri silloinki syyä tota ubikinonia kun aina tuhrutteli..
Ja kyllä niin sitä luulis että olis nimenomaan helpompaa, siitä aina saa lukea.. vaan ei taija meillä riittää tää melkein 250km aiheuttama hankaluus. Alkoi jo ensikäynnillä kun nimenomaan olin kysyt että jos onnistuisi se spermanäyte fragmentaatio juttua varten samalla antaa jos heillä kerran labra kiinni heinäkuun (käytiin siis kesäkk lopulla) Niin eivät sitten kuitenkaan olleet varautuneet kun tavalliseen ja ois sit pitänyt olla eri litkuja jotka tilattava jne. ei ihan mee jakeluun miten hoitaja oli muka voinut väärin ymmärtää kun vielä väiteltiin puhelimessa tekevätkö julkisella laajan vai ei ja sanoin että ei kun vaan kattovat liikkuvuuden ym. ja et nyt haluttas toi.. niin ei.. Sinällään se ei hoitoa viivästytä, mutta menee tankillinen bensaa ja mieheltä päivä hukkaan kun ajaa sit varta vasten sinne "käsitöihin"! Toisekseen minusta lääkäri monesti sanoi että soittaa ennen lomaansa vielä verikokeiden (otettiin molemmilta kromosomi ja multa keliakiavastaaineet) tuloksista. Vaan eipä soittanut. Meillä on tosiaan lomareissu noin kk päästä ja se olis mun normikierrollakin ollut siinä ja siinä onnistuuko et alotan piikittlyt sit sen jälkeen, mut luulen et nyt mäni vituiks. Tänään kun soitin kuten sovittu kun vuoto on alkanut, et sit mietitään miten primot ym. niin ei tietysti ollut sellasta hoitajaakaan sit tavotettavisa.. huoh.. ja tältä hoitajalta kun kysyin niistä tuloksista, niin hän ei voi niitä kertoo ku lääkäri tekee sen.. hmm.. Ja katotaan nyt osaako se hoitaja sit ti (jos soittaa) päättää et voiko niillä primoilla nyt niin paljon viivästyttää että suunnitteltu punktioviikko toteutuisi. Lääkäri mainitsi et ei haluisi kauheasti kiertoa muuttaa. Ja hän siis on lomalla. Jep. Niin minun tuuria, että vaikka päätän maksaa saatanasti, niin eikun vaan samallalailla on kivikkoo.. Jos joku ei muista niin olen yrittäjä ja nyt sit en oo koko kesään ollut lomalla ja laittanut "lomaa" sinne nyt kaks viikko punktioo/siirtoa ajatellen.. Niin voitte vaan uskoa et jos nyt pitääkin vielä yksi kierto odottaa, koska loma ja asiakkaita jo niin paljon sillä yhellä viikolla et ei onnistu, niin voipi olla vähän hankalaa saaha enää viikkoja kiinni.. :devil::( Tulipahan taas sepustus, sori.
Tsemppiä kaikille joilla jo homma pyörii!!!(y)

Ps. niin ja tosiaan toivottavasti jatkossa menee sujuvammin kun lomat jne. menee heiltä.. sen verran vahvan suosituksen tonne sain, niin ihmetyttää miten nyt mulle tällästä..
 
Heippa! Oliskohan jollain halua ottaa vastaan ovistestejä? Mulla ois CB Digital Dual Hormone, laite +12 testitikkua. Sekä perus CB digital, laite + 5 testitikkua. Sekä 2x OneStep puikkotesti. Tuon ekan testin muutama testitikku on 08/2017 ja loput pidempään voimassa.

Jos jollekin hyötyä näistä niin mielellään lähetän ilmaiseksi, tiedän kuinka rahaa palaa näissä hommissa. Me plussattiin nyt viime kevään hoitokierroksella ja nyt mennään jo 22+-viikoilla.

Laittelehan viestiä jos kiinnostaa niin postittelen...
 

Yhteistyössä