IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mistähän aineesta tässä on kyse.. ilmeisesti siis joku kiinnittymiseen vaikuttava lääke?
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/uusi-laake-auttaisi-koeputkihedelmoityksen-onnistumista-nooralle-tehty-jo-kolme-hoitoa-tuloksetta-200293410/

Tutkimuksen toimeksiantajan ObsEvan edustaja Andrew Humberstone kertoo, että kun koeputkihoidossa olevat naiset saivat lääkettä juuri ennen alkionsiirtoa, raskaaksi tulemisen mahdollisuus parani.

–Ensimmäisessä tutkimuksessamme lumelääkettä saaneista naisista noin 30 prosenttia tuli raskaaksi ja sai lapsen. Tutkittavaa lääkettä saaneista naisista raskaus onnistui 40–50 prosentilla.

Laajemmassa tutkimuksessa lääkettä testataan 760 naisella. Uusia tutkimuksessa mukana olevia maita ovat muun maussa Suomi, Viro ja Unkari. Erikoislääkäri Jarna Moilanen Väestöliiton Klinikat Oy:stä kertoo, että Suomessa osallistujia kaivataan vielä.

Missä voin ilmottautua mukaan? :LOL:

Silloin kun meillä oli se ensimmäisen inssi, niin se lääkäri puhui jostain että halutaanko osallistua johonkin tutkimukseen. Että osa saa lääkkeen ja osa ei. No meidän arpaonnella ei saatu sitä lääkettä. Mikäköhän hemmetti se oli?! Kaikki oli niin uutta vielä siinä vaiheessa ettei jäänyt kyllä mitään päähän ja nyt en ole kotona että voisin katsoa papereista (n)

Onpas kiinnostava tuo lullabyn linkkaama tutkimus! En löytänyt Väestöliiton sivuilta lisätietoa siitä, joten mikähän lääke lie kyseessä? Meildän klinikalla (Dextra) näyttäisi myös olevan joku tutkimus meneillään:
https://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/lapsettomuus/haluatko-osallistua-tutkimukseen
Mietin, voisiko tuo liittyä myo-inositoliin, mut tämä tietenkin pelkkää arvailua. Olispa joka tapauksessa mahtavaa, jos nyt löytyisi joku lääke tai useampikin, joilla näiden rankkojen hoitojen onnistumisprosenttia voisi kasvattaa. (y)

Domille vielä tsempitykset täältä, kuulostaapa tylsältä et tuolla tavoin tyrivät ja unohtelevat asioita siellä klinikalla! (n) Mä olen kyllä sitä mieltä, että jos on hoidoissa yksityisellä ja maksaa niistä hemmetisti niin sitten pitäisi kyllä saada kaikin puolin ensiluokkaista palvelua. Voihan tuo tietty johtua kesälomista ym., mutta jos meininki ei senkään jälkeen muutu niin kehottaisin kyllä miettimään klinikan vaihtoa. Mua harmittaa näin jälkikäteen tosi paljon se, että me tajuttiin vasta kolmen hoitokierroksen jälkeen vaihtaa toiselle klinikalle, missä niin palvelu kuin tuloksetkin paranivat selvästi.

Primoluteista vielä sen verran, et mähän lykkäsin niillä viimeisimmän hoitokierron alkua ihan omin päin, kun niitä sattui kaapissa olemaan (en edes kysynyt lääkäriltä lupaa :eek:). Laskin että muuten punktio olis voinut osua just pienen lomareissun ajalle, mut näin sain sitä lykättyä sen verran että pääsin reissuun (vaikka jouduinkin siellä piikittelemään). En enää muista kauanko niitä söin, mutta jotain 2-3 päivää nyt ainakin. Ja siitä hoidosta siis tuli plussa, eli ei se ainakaan mun kohdallani haitaksi ollut.

Kovast tsemppiä ja plussaonnea kaikille! (y)

• Tykkää
Reactions: Domi
Anteeksi mutta tämä on nyt ainut paikka...
Voi :poop::poop::poop::poop::poop::poop::poop:!!!!!
Eilen alettiin suunnitella viimeistä kesälomareissua ennen tyttöjen koulua. Käytäis Nuorgamis tutun luona ja mies alkoi miettiä että millä rahoilla sinne mennään ja eletään. Sain nyt vasta tietää että mennään kädestä suuhun, vaikka oon luullut että oon tiennyt meidän tilanteen ja ettei se nyt ihan noin paha olisi vaikkei mitään ylimääräistä tässä pystytäkään hankkimaan. Mä oon aina maksanut meidän hoidot ja tutkimukset ja on mulla nytkin se raha varattuna säästötilillä mutta alkoi tuntua itestäkin että onko tässä mitään järkeä. Mies on yrittänyt selittää ettei meillä ole tilaa uudelle vauvalle ja miten tämän nykyisen nuorimman käy huomiossa jne jos tulee uus, hän on vanha yms yms....
Voi per.... järki yrittää piipittää että ehkä mies on oikeas ja sydän karjuu että tämä on viiimeinen mahdollisuus. Tällä viikolla pitäis hakea lääkkeet jos meinaa, ens viikolla (jos reissuun lähdetään) niin menkat ja hoito alkaa sit pohjoises. On sillä tavalla LIEVÄSTI ristiriitainen olotila!:cry::cry:

Back in business. Mietin samoja juttuja kuin Siida. Miten hemmetissä taas jaksan aloittaa pettymysten sarjan :cry:o_O(n) miten kestän ne? Melkein houkuttaisi jättää loput alkiot kokeilematta, ettei tarvisi kohdata sitä asiaa, ettei yhdestäkään tule mitään. Voisi sitten mummoiässä vaan miettiä, että "siellä niitä oli pakkasessa...". Tänään pitää soittaa aika 0-ultraan.

Mulla on välilevyn muutos/pullistuma tms selässä. On oirehtinut juhannuksesta asti koko ajan. Sitäkin ennen vähän väliä. Ottaa raskaasti sekin päähän, kun olen käynyt vuosikaudet säännöllisesti fysioterapiassa 1-2 kertaa kuussa, mutta vasta toukokuussa kun vaihdoin terapeuttia tuli puhe, että selkä täytyy kuvata ja katsota mitä siellä on. Siihen huviin on tullut syydettyä rahaa tonneittain ja en ymmärrä eikö edellisenkin olisi pitänyt ymmärtää toistuvasta oirekuvasta epäillä välilevyä ja tehdä jotain asian ehkäisemiseksi. Eli ei ole henkisesti otollinen hetki miettiä raskautta, muttei kyllä fyysisestikään. :poop:

Hellou, minäkin palailen palstalle pikku hiljaa. Meillä alkaa 2.hoitokierros perjantaina kun aloittelen synarela sumuttelut. Pitkällä kaavalla nyt mennään mikä mulle uusi juttu. Toiveissa olis saada enemmän munasoluja kuin viimeksi (3kpl). Hirveästi ei nappaa toi sumuttelu koska voi tulla vaihdevuosioireita...mutta mitäpä sitä ei tekis että raskaaksi tulis. Joten kestettävä on. Jos lääkkeet/piikitykset puree niin tän kuun lopussa olis punktio. Sitä odotellessa

Astrea, varmasti todella kuluttavaa, ja rankkaa, kun mies painostaa hoidot jättämään. Minä en sinuna silti alkioita pakkaseen jättäisi. Ehdottomasti kannattaa kyllä käyttää ne. Ymmärrän miehesi ajatukset, koska hänellä on ikää, mutta ajattelen niinkin, että ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Kyllä se vauva aina itselleen tilaa raivaa ja nuorimmainen siihen sopeutuu. Hän nyt vaan etsii kovasti syitä saada sut luopumaan yrityksestä. Ymmärrän häntä osittain, mutta sitä en ymmärrä, että painostaa jättänäämään hommaa kesken unohtaaa koko juttu:( Voi kun saisitte nyt juteltua ja jotenkin tuon asian ratkaistua, voimia kovasti!!

Toiveikas, onnea uuteen kierrokseen! Jospa nyt saisitte paremman saaliin. Perässä tullaan kolmen viikon päästä.

Zoona, voihan itku jos selkä reistaa. Itseasiassa minullakin on toisen puolen lonkka/alaselkä vihoitellut jo jonkin aikaa ja aina uheilun jälkeen hetken pahempi. Mutta, mulla on taipumus selkäjuttuihin kummankin vanhemman puolelta, eli just iskias ja välilevy vaivaa. Pitäis alkaa tosissaankin liikkumaan säännöllisesti. Onko sulle lääkäri sanonut, että raskautta ei suosittele nyt tämän vuoksi? On kyllä varmasti raastavaa mikäli sulle tulee tämän vuoksi odottelua :(Onhan raskaus suuri koetus selälle ja hormonit vielä lisäksi muokkaa lantion seutua koko raskauden ajan ja löysentää paikkoja. Voimia hurjasti ja toivotaan nyt, että apu löytyisi pikinmiten.
Sitte tää henkinen puoli:oops: Jotenkin oon saanut itseni psyykattua nyt pahimman masiksen yli. Oon hämmästyksekseni oikeastaan jopa ihan fiiliksissä tulevasta hoidosta:rolleyes:. Ihan eri olo mitä kevään hoidossa oli. Sen menin ihan sumussa ja liekkö sekin vaikuttanut kaikkeen negatiivisesti. Ehkä sain jotain käsiteltyä, tai sitten tämä uusi toivo taas peittää hetkeksi alleen kaiken moskan. Todennäköisesti jälkimmäinen(n)

Viimeksi muokattu:
astrea Minäkin mieluummin katsoisin kun katuisin ehkä vuosien päästä että oiskohan niistä tullu jotain ja ois vaan pitäny kokeilla...kyllähän ne muut asiat on kuitenkin sellasia että niillä on tapana järjestyä! Saahan sitten esim. lapsilisää ja mahdollisesti toimeentulotukeenkin jos oikein tiukkaa on. Jotenkin kuulostaa että mies yrittää keksiä syitä miksei kannattais.. Mulla menee oikeestaan aina sydän edelle, teen vaan mikä tuntuu parhaalta, oli järkevää tai ei :D eikä oo tarvinnu katua!
Mut kokemuksesta tiedän miten rasittavaa on tollanen miehen vastahankasuus, väärä asennoituminen ja ressaava epävarmuus, ihan kun nää hoidot ei muutenkin ois jo tarpeeks rankkoja :(

Ylihuomenna suunnittelu ja pelkään et lykkää koko hommaa sittenkin johonkin kuukauden päähän vaikka oisin valmis alottaan nyt kun kuukautiset alkaa tällä viikolla. Taas joutuu tappeleen vastaan jos alkaa tuputtaa pitkää kaavaa että vois ehkä tulla enempi soluja, mitä se lohduttaa vaikka tuliskin kun mulla ne on näyttäny vaikuttavan laatua entisestäänkin huonontavasti! Muutekin hirvittäs jo tällä ikää lamata kaikkee toimintaa kun se lopullinen luonnostaan lamaantuminenkin on lähempänä kun joskus vuosia sitten... no ehkä sitäkin joutuu vielä harkitteen jos tarpeeks epätoivoseks menee.. kumpa ei tarvis :/

Lullaby, En minäkään sun tilanteessa pitkää kaavaa haluais, en halua enkä suostu siihen itsekään. Kyllähän moni on siitä hyötynytkin, mutta on se vaan aika rankkaa keholle. Jos oma keho ei toimi, niin se on varmasti tarpeellistakin tehdä pitkällä, mutta kun kierto toimii hyvin, niin miksi lähteä sekoittamaan pakkaa. Sulla on huomenna käynti. Meillä on viikon päästä tiistaina ja luulisin, että pistelyt alkaa heti seuraavista menkoista kuun loppupuolella. Onnea meille ja onnea meille ihan jokaiselle.

Minä näköjään eilen olin jo elokuussa...elikkä elokuun lopussa olis punktio joten varmaan siidan kanssa yhtä aikaa piinaillaan. Minäkään en olis halunnut pitkää kaavaa mut sit päätin et kokeillaan jos sillä sais enemmän munasoluja. No sen näkee sitten. Vähän arveluttaa kun puolelle munasoluista tehdään ivf ja lopuille icsi. En usko et meidän siittiöillä ivf onnistuu. Viimeksi icsattiin kaikki 3 munasolua ja ne hedelmöittyi. No toki riippuu nyt sitten siittiöiden laadusta icsataanko kaikki. Nyt ollaan sit naistenklinikalla hoidossa. Tähän mennessä ollut kaikki ok jos vertaan väestöliittoon missä oltiin ekat hoidot. Kovasti on taas toivoa ladattu tuoresiirtoon kun se viimeksi onnistui vaikka menikin kesken. No syyskuussa sit nähdään tärppäskö vai ei.

Kiitos vielä onnitteluista kaikille ☺ täällä mennään 6+ ja juuri varasin varhaisultran kahden viikon päähän. Tarjosivat aikaa päivälle 7+2 tai 7+3, mutta koska viimeksi kävin 7+1 ja kasvu oli lakannut 7+4 (kkm huomattiin vasta viikolla 11), en huolinut... nyt varattu aika 8+1 tuntuu paremmalta, vaikka asialla ei järjen kanssa mitään tekemistä olekaan.

Kiitos Domi (ei siis Siida, niin kuin ensin nakutin) listalle lisäämisestä, 3-päiväinen siirrettiin.
Ja Kuutio, plussaa tosiaan oireet tiesi :)

Astrealle voimia mietintöihin! Meillä on mies ollut lyömässä hanskoja tiskiin jokaisen negan ja etenkin keskenmenon jälkeen, mutta on jonkin aikaa mietittyään päätynyt siihen, että yrittämättä jättäminen kaduttaisi myöhemmin. Itseltäni on välillä meinannut mennä hermot, kun on tuntunut, ettei mies yhtään tajua meidän ja etenkin minun joka päivä vanhenevan... Myös sitä olen koittanut muistutella, että meillä on kyllä loppuelämä aikaa tehdä rahaa, mutta näitä hoitoja ei.

Tsemppiä teille muillekin selkävaivaisille, Zoona ja Siida ainakin taisivat niistä kirjoitella. Minulla on tulehduksellinen selkäsairaus ja kamalat lantiokivut alkoivat jo 5+. Panadolia olen ottanut max 2 g päivässä ihan pahimpiin kipuihin, mutta kun ei saa ottaa tulehduskipulääkkeitä, kivut palaavat hetkessä. Saa nähdä miten töihin paluu ensi viikolla sujuu, kun kävely ei aina meinaa sujua.

Ai niin, ja onhan ilonani myös lisääntyvä huonovointisuus yhdistettynä jatkuvasti kalvavaan kamalaan nälkään. Niiden kanssa sitten toimistolle :-D

Joko tässä vaiheessa pitää vaihtaa palstaa vai saako täällä roikkua ekaan ultraan asti?

Viimeksi muokattu:
Xienna, kyllä se on ollut joku avuliaampi aatu, joka on listaa päivittänyt, en minä:unsure: Minun puolesta saat kyllä tällä puolen olla vaikka koko 9kk, ei haittaa. Sun oireet kuulostaa kyllä tosi lupaavilta :love: Iso voimarutistus selkä/lantio kipujen kanssa. Sairaslomaa vaan surutta haet, mikäli selkä on kipeä. Ei kannata yhtään kyllä riskeerata. Muistan itsekkin alkuraskaudessa että oli tosi kovia kipuja selässä (rv 5-7) ja toinen jakso oli joskus (rv10-13) muistaakseni ja olin varma, että tulee keskenmeno, mutta onneksi taisivat olla vaan kohdun kasvusta johtuvia ja siitä, että normaailitilassakin se on enemmän ja vähemmän vihoitteleva.

Toiveikas 81, mun menkat alkaa joskus 24-26 pvä ja siitä sitte parin viikon päästä toivon mukaan ois punktio. Riippuu nyt tietysti siitä, mikäli verikokeet kaikki halutaan ottaa sun muuta, niin saattaahan se homma vielä kuukaudella siirtyä. Mun täytyy taas keskustella muutenkin tuoresiirron järkevyys, kun eka tuoresiirrosta raskaus lähti, mutta meni kesken ennen sykettä. Viimeksi tuoresiirron jälkeen alko menkat pp4, mutta sillon oli luget käytössä, eikä irroituspiikkinäkään käytetty pregnyliä vaan gonapeptyöiliä. Pregnyl kyllä pitää mun vuodon pois, luget ei. Pitää varmaan tehdä suunnittelukäynnille lista keskusteltavista asioista, muuten unohtuu puolet :whistle: Kiire ois taas piinailemaan, mutta pitäis samallaa muistaa olla järkevä ja malttaa. Pikkusen huono yhtälö:LOL:

Sitte miehen suhtautumisesta. Kun aloin varovasti kyselemään, että jos tämä viimeinen kierros ei toista lasta tuo, että jos kuitenkin mietittäis yksityisellä jatkamista, edesyhden hoidon verran.... Joo, eipä hän riemusta kiljunut:cautious: Ensimmäisenä tuli raha vastaan. Se ei todellisuudessa olisi kuitenkaan niin suuri ongelma, vaikkei mitään rikkaita ollakkaan, mutta sen verran talous varmasti kestäisi. No, en jaksanut jatkaa keskustelua sen enempi. Miehet ajattelee asioita vähemmän tunteellisesti kuin naiset. He tarvitsevat aikaa sulatella asioita. Seuraavan kerran jos asia tarvitsee ottaa esille, suhtautuminen ei välttämättä oo niin jyrkkä. Alkuun meillä riideltiin jopa testien määrästä, kuinka turhaa niitä on tehdä ja tekee sitten kun se vastaus oikeasti on varmuudella selvä.....nykyään hän jo ymmärtää mua siinä asiassa ja ostaa niitä jopa pyytämättä jos tietää, että ne on loppunut ja piinis on käynnissä. Tyhmäähän se turha testaaminen on ja rahaa niihin menee, mutta jos se osaa meistä piinailijoista henkisesti helpottaa, niin ei se ole lainkaan noloa. Pieni juttu kaiken muun rinnalla ja kuitenkin äärettömän suuri❤

Siida Heh, mulla on aina pakollisena mukana klinikalla ihan tavallisilla ultra ym. käynneilläkin A4 paperi täynnä pientä kirjotusta kysyttävää ja kerrottavaa alleviivauksineen, muuten ois varmaan totaalinen blackout ja tyhjä pää vastaanotolla eikä muistas puoliakaan :D

Itellä oli viime siirrossa parin ekan hoidon jälkeen varmaan ennätyksellisen vähän testejä uitossa, 3 o-liuskaa pp5 ja 6, ja kun niissä ei mitään näkyny niin tietää että vituiks meni ja turha niitä tyhjiä liuskoja enää tuijottaa...en vaivautunu tekeen edes yhtä ainuttakaan (!!) r-testiä :alien: ois tuntunu täysin haaskaukselta ja kävin vaan suoraa verikokeessa varmistaan pohjat hcg:ssä..

• Tykkää
Reactions: Siida
Oot ollu fiksu Lullaby (y) Minä nyt yritän saada aikaiseksi, että kirjoitan ylös. Aina unohtuu puolet asioista ja kun lääkäri kysyy, että tuleeko jotain mieleen, niin on täysin tyhjä pää, sitte ku autoon istahtaa, niin yhtäkkiä asioita ois pää täynnä!! Mulla kyllä testejä kuluu, alan yekemään heti kun jotain vain suinkin vois näkyä ja teen niitä 2-3 päivässä:oops: Tosin mullakin testaaminen loppuu jo pp8viimeistään jos mitään ei näy, mutta ku usein kemiallinen näkyy pp10 saakka, ennenku alkaa häviää, niin se antaa aina turhaa toivoa, vaikka kuinka sen näkis, ettei se kunnolla vahvistu, eikä oo toivoa oikeasta plussasta niin silti tulee tikutettua menkkoihin saakka ja toivottua toivottomia, eli ihan hullua, myönnän:notworthy:

Nautin kyllä omista fiiliksistä nyt ihan täysillä. Oon toistaisesti päässy niistä katkerista ja ahdistavista tuntemuksista irti ja kyllä sitä paskaa riittikin yli vuosi:(Edelleenkin vauvauutiset kyllä sattuu, mutta päälimmäinen fiilis on nyt kutkuttavan odottava, oikeen pelottaa, että mihin tää vielä vie, mutta en nyt anna itseni vatvoa mitään kauheuksia, vaan nauttia olostani :love:

Mistä tietään kaupassa olevien koulureppujen lisäksi että syksy saapuu? Palstalla on taas elämää!!! :D
Noista miehen ööh.. tunteista, käytöksestä.. meillähän hän hyvin vähän puhee, suunnilleen kuuntellee jos sepostan, mutta en ees ainak kaikkea seposta, tai nykyisin ehkä enemmän. Mutta kun viimisen hoidon aikaan just aloin yksityisestä/hoitojen loppumisesta kyselemään, oli varstauss että turha sitä on vielä murehtia!!! JEp, saakutin ersyttävä lause, mutta niiiin totta. Ja sit kun itse keväällä olin et ei varmaan mitenkään vara jne. niin yks on vaan että senkun valitset sen polin ja varaat ajan, kyllä ne rehat järjestyy jne. <3 Vaikka välillä omissa masiksissa ajattelen ettei hän koko lasta tahtoisi et tekee vaan kun pakko.. niin oikeastihan aivan ihanasti (omalla tavallaan) on mukana.
Meilläkin siis oli tarkoitus olla se punktio viikolla 37 (eli aika samaan siidan ja toiveikkaan kanssa), mutta koska olen ilmeisesti ubikinonilla tahi muuten vaan kiertoni lyhentänyt yhtelö olis ollut mahdoton, kun ensinnäkin ois pitänyt alkaa lääkkeet ulkomaanmatkalla ja toisekseen mies on sit vielä seuraavan viikon työmatkalla ulkomailla, niin hieman hankalaa ilman hänen osuuttaan.. joten uusi suunnitelma vkl 40.
Stemppiä sisukkaat! (y)

• Tykkää
Reactions: Siida
Nyt tulee pelkkää omanapaa, jotenkin tuntuu että päässä heittää vieläkin noi aamuiset mömmöt niin en jaksa kirjoitella enempää. Eli siis punktiossa käyty ja kesäkuussa kun saalis oli 1 niin nyt se oli 11!! Oon ihan superhappy :love: Nyt peukut pystyyn että ne lähtee siitä etenee ja siirto olisi pe/ma. Pakkaseenkin olisi mukava saada jotain. Hui jännittää :ninja:

Kiuskilla hieno tulos punktiossa! Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy hienosti :)

Meillä huomenna kolmas ultra ja päätetään punktion ajankohta, mikäli tuolla nyt on jotakin punktoitavaa. Tiistaina oli kehitystä jo alkanut tapahtua ja pistosannos nostettiin 300:n. Munasarjat nippailee ja vihloo jonkin verran ja maha on aika turvoksissa, mutta muuten on ollut ihan hyvä olo. Lääkärikin vaihtui nyt siihen, jota oikeasti kiinnostaa selvittää, miksi alkiot ei kunnolla pääse kiinni. Tuntuu, että ollaan hyvissä käsissä nyt (y)

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI

Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/4.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

Kiuski#-15#1.#laiskat munas. ja siit.#2.ICSI
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)

Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF/1.PAS
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#4.IVF
Uneksija17#4/15#1#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/2. PAS

Piinailijat: :whistle:

Plussat 2016: :love:
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Täällähän alkaa elämää olla! (y)

kiuski onnea saaliista, toivottavasti moni menee pakkaseen! (y)

Domi niin ne miehwt osaa välillä olla vähän tommosia :love: taitaa ne oikeesti välittää vaikkei ne sitä aina näytäkkään ;)

astrea sulla onkin vähän ikävämpi/vakeampi tapaus :( toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen ja saatte asiat sovittua. Toisaalta kyllä ymmärrän miestäkin ja toivon todella että hän olisi kuitenkin mukana tässä, eikä sitten tulisi mitään vihaa tms siitä että on "pakotettu" tai tehty asioita vasten tahtoa… tsemppiä teille kovasti

Täälläkin siirto näyttäisi ajoittuvat syyskuun alkuun (y) vuoto tekee loppuaan ja tuskin kerkeää tähän siirtoa tekemään kun poli on kesätauolla :cool: toisaalta odotan innolla että päästään kokeilemaan "uusia alkioita" mut toisaalta hirvittää ajatus aloittaa taas tämä kaikki (n) Tsemppiä kullekkin tahoillaan!

• Tykkää
Reactions: An1z81 ja Domi
Lisäänpä itseni tähän ketjuun. :) Ensimmäisen kerran olen käynyt lueskelemassa näitä juttuja muutama vuosi sitten. Enemmän lueskelin viime talvena/keväällä mutten vielä uskaltanut lisätä itseäni tänne, koska silloin tämä on todellisempaa ja samalla myös huiman paljon pelottavampaa. :eek:

Hormonikierukan poistatin kesällä 2013 ja olimme sillä ajatuksella, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. No, ei ole kuulunut. Välillä (lähinnä alkuaikoina) käytimme satunnaisesti kondomia elämäntilanteista johtuen ja myöskin yhdessä vaiheessa yhden iholääkkeen vuoksi. Ehdottomasti suurimman ajan olemme kuitenkin olleet ilman ehkäisyä ja paljon olemme yrittäneet tähtäillä ovulaatioon.

Puolitoista vuotta sitten kävin vakiogynelläni ja samalla hän kirjoitti lähetteen verikokeisiin ja naistenklinikalle. Sen jälkeen suurin osa ajasta onkin mennyt jonottaessa. 2 kertaa kävi alussa niin, että kun soitin ilmoittaakseni alkaneista kuukautisista, minulle sanottiin ettei siinä kuussa ole enää vapaita aikoja ja käskettiin seuraassa kuussa kokeilla uudestaan. Sen jälkeen oli ongelma kesälomat ja taas aikojen puute. Vuosi sitten asia nytkähti taas kunnolla eteenpäin ja meille tehtiin kaksi inseminaatiota. Molemmissa paras ajankohta sattui viikonlopulle eli ihan nappiajoitusta ei saatu kummastakaan, mutta olin itsekin jo epäileväinen etukäteen. Sitten pääsimme ivf-jonoon ja tapaamiseen kesäkuun alussa. Sitten jännitettiin, että ehtivätkö kuukautiseni alkaa ennen juhannusta kuten pitäisi vai joudummeko kesälomien takia odottamaan loppukesään. Tietenkin olin myöhässä.. mutta nyt viimeisimmät menkat alkoivat viime lauantaina ja maanantaista asti olen piikittänyt gonal f. Ensi maanantaina ulta ja munasolujen keräys mahdollisesti sitä seuraavalla viikolla.

Mitään selitystä lapsettomuudelle ei ole ikinä löytynyt, mutta onneksi meillä ei ole ollut asian kanssa hirveää stressiä tai kiirettä. Paljon ihanaa on tapahtunut tämän yrityksen aikana, hyvin paljon sellaista mikä ei olisi ollut mahdollista jos olisin ollut jo raskaana. Elämäni rankin asia on puolestaan osunut tämän vuoden alkuun mistä yritän edelleen toipua, mutta tuntuu että siinä ei vauva olisi lisästressinä, vain ilon tuojana. :)

@Voyage No onpas teilläkin ollut pitkä taival :eek: Hienoa kuitenkin että otat noin rennosti, mä itse varmaan olisin kuollu jo henkisesti useita kertoja :LOL:

Mulle soitettiin polilta ja sanottiin että siellä on useampi hyvä nyt kasvamassa että ne haluaa siirtää vasta maanantaina! En kysellyt sen tarkemmin, koska ajattelin etten halua tietää tarkkoja lukuja, että luotan nyt vaan toisen sanaan. Kaduttaa jo nyt :ROFLMAO: Montako siellä on? Monta on jo nuukahtanut? Miltä noin muuten näyttää? Kasvaako kaikki suht oikein edes? :ROFLMAO: Nyt on viikonloppu ja kaikki. Jos näyttää pahalta niin siirtääkö ne niitä pakkaseen? Onko siellä ketään töissä edes? Hengaako ne yksin kaks päivää? :ninja:

Siida ja Xienna mun sälkä ei ole niin paha, että estäisi raskauden. Lääkäri sanoi, että hyvinkin pahoista selkäsäryistä kärsivät ja säännöllistä lääkitystä käyttävistä suurin osa selviytyy hyvin raskaudesta ja saattaa jopa voida ihan hyvin.

Ja onnittelut Xienna!

Voyage hienoa, että nyt teillä asiat etenee! Ja kokemuksen rintaäänellä: kun raskaus alkaa, niin aika menee yhtäkkiä niiin nopeasti. Raskaus ja lapsen syntyminen on suhteellisen nopeaa ja korvaa kaikki odotetut vuodet.

ON: Ultrassa kaikki ok. Munarakkula kypsymässä ja limakalvo paksuuntunut kuten pitää. Tänään on kai sääntöjen mukaan kp 9, kun vuoto alkoi myöhäin illalla, mutta itse lasken kp10:ksi. Ja heiii! Me voidaan päästä tokaan siirtoon! Finally! Miten pelkkä mahdollisuuskin siirrosta voi tuntua niin helpottavalta :rolleyes:

@Zoona Hyvältä kuullostaa! (y)

Meidän saalis keskiviikkona oli siis 11 munasolua joista 8 hedelmöittyi. Kaksi kaverusta on nyt siirretty pakkaseen odottelemaan, muutama vielä yrittää kehittyä ja yksi tyyppi siiretty tänään kyytiin. Elämme jännittäviä aikoja siskot! Milloin saa alkaa testailemaan? :whistle:

Yhteistyössä