IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi ei, marrasmai, oon kans niin pahoillani. :cry:

Toivo2016, voi itku tuota tilannetta :( Epävarmuus asioista on aina vielä jotenkin pahempaa kuin negatiivinen asia itsessään!

SalamaT, suuret suuret pahoittelut sinullekin :(

Ja vielä Roxannellekin isot isot pahoittelut ja tsemppihalit täältä myöskin sinne vaikeaan ja epäselvään tilanteeseen!

Voi rähmä tosiaan missä merkeissä täällä oon päätetty vuosi 2016, mutta nyt kuulkaa on vuosi 2017 ja se on uusi alku kaikelle joten lähhetän tasanpuolisesti ja kirjaimellisesti ONNEA kaikille tähän alkaneeseen vuoteen ja todellakin toivon että jokainen meistä onnistuu tänä vuonna ja tämä 2017 on THE VUOSI jokaikiselle näiden asioiden kanssa painiville :love::love::love:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
another #3/15#2.#PCOS#1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cindra#kevät/14#1.#selittämätön,(PCO)#1.IVF/1.PAS
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/1.PAS
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Naanaa #2014#2.#selitt.#1.IVF
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS

Piinailijat::whistle:
(testipäivä)

Plussat 2016: :love:
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Onnea Cindralle.
Ei hirveesti toivoja, että aloittaisin tämän vuoden plussat. Kaks follia enää. Niinkuin aina, ei ne kasva. To keruu ja su siirto, jos on siirrettävää. Sitä ei oo vielä tapahtunut, joten eteenpäin!
Harmi, kun oon yksin tässä vaiheessa, olis kiva joku muukin.
Yks riittää, eikö vain?!
 
Cindralle onnittelut! Ja Bridgelle tsempit, yksikin riittää!

Mikäs Roxannen ja Toivon tilanne on tällä hetkellä, onko tullut selkoa mihinkään suuntaan?

Täällä pahimmat itkut itketty, joulut lusittu, loma ohi (oli kyllä NIIN tarpeen) ja eteenpäin pitäisi suunnata. Toivotaan yhdessä miehen kanssa vaan vähemmän paskaa vuotta kuin edellinen... Kaikesta huolimatta ollaan yhdessä edelleen, sekin on jo jotain. Välikiertoa viettelen, laskeskelin että 3.IVF:n 1.PAS voisi osua tammi-helmikuun vaihteeseen.

Voi kun meille kaikille koittaisi ilon ja onnen vuosi, vapautus tästä piinasta... Oltais ansaittu se!!
 
Voi Bribge, jospa ne kaksi olisi superyksilöitä! Ei vielä menetetä toivoa kokonsa. Yksi riittää, yritetään uskoa siihen! Paljon voimia ja onnea punktioon!

Onnea Cindra! Mahtavaa, että plussasit, saadaan välillä hyviäkin uutisia tänne.

Meille jokaiselle toivon iloa, rakkautta sekä ihania asioita alkaneelle uudelle vuodelle ja Salaman toive on se tärkein, että tämä piina loppuisi, että jokaiselle meistä olisi tämän alkaneen vuoden vara antaa se oma käärö❤
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Täältä taustalta huhuilen. Meillä ei oo asiat edenneet mihinkään...ollaan jonossa julkiselle. Nyt ollaan pari kuukautta jonotettu ja varmaan 5-6kk jono on...tuntuu pitkältä ajalta mutta pakko jaksaa odottaa. Totuttu jo on...aina odotetaan jotakin...milloin menkkoja, milloin hoitoaikaa, piinapäiviä jne. No edelleen jaksan toivoa sitä omaa kääröä syliin. Minäkin toivon että tämä vuosi on se vuosi milloin me kaikki onnistutaan! Ihan tarpeeksi on kärsimystä itse kullakin. Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea tuleviin ja menossa oleviin hoitoihin! Minä palaan palstalle kun meidän 2.icsi pääsee käyntiin.
 
Minäkin palailen takaisin linjoille. Tänään kp1 ja PASiin ilmoittauduttu tai ainakin UÄ varattu ensi viikon keskiviikolle... Jos joku päivittää listaa, minulle voisi lisätä 1.PAS. Puhelimella hieman hankalaa.

Olen tämän odottelu kierron pitänyt hiljaiseloa, "lepuuttanut" päätä näistä asioista, mutta välillä ohimennen olen kuitenkin käynyt lueskelemassa kuulumisianne.

Kovin raskasta on monella ollut :( Voimia kovasti teille pettymyksen kohdanneille!

Tsemppiä @Bridge Uskotaan ja luotetaan siihen, että yksikin riittää!(y)

Onnea @cindra Ihanaa lukea plussauutisia välillä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Kiitos kaikille onnitteluista :love: Minun on edelleen tosi vaikea uskaltaa hyväksyä että ne testit tosiaankin ovat positiivisia ja väri vaan vahvistuu. Vaikka menisi kesken, tiedän että jotain sentään voi tapahtua ja tarttua. Olen koko ajan pelännyt ettei ikinä mitään tarttuisi. Siirrosta 2 pv oli pienen pieni vuoto ja silloin ajattelin että nytkö se muka tarttui :LOL:

Jantzu: pidetään peukut että teilläkin PAS olisi onnenpotku (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Täällä kp29. Saa nähdä miten pitkäksi kierto venyy, kun ei ovista ollut taas tässäkään kierrossa. Nyt sitä odottelee malttamattomana vuotoa että saa alkaa pisteleen :D "Saa" :D Äkkiä se ääni kellossa sitten muuttuu...
 
Cindra paljon onnea plussasta.
Bridge toivottavasti saatte enemmän kuin yksi munista ja alkioo. Mutta yksikin voi olla se the Alkio.
On: sain viikko sitten metotreksaattipiikin kun hcg oli vaan noussut. Neljä päivää sitten oli kolmessa päivässä hcg lähes tuplaantunut ja nyt viimeisen neljän päivän aikana edelleen hieman noussut vaikka pitäisi jo olla laskussa. Tänään hcg vähän yli 3000. Huomenna uä ja katsotaan näkyykö raskausalkua missään. Hyvin todennäköistä että saan toisen metotreksaattipiikin. Viikko sitten uä.ssä ei näkyny kohdussa eikä ulkopuolella mitään vaikka hcg 1500 rv 6+0. Tosin arvo alhainen päiviin nähden. Noilla päivillä pitäisi näkyä kohdussa ja yleensä ulkopuolellakin. Mahdollisesti raskaus jossain vatsaontelossa, jota metotreksaatilla nyt yritetään kuolettaa.
 
AJ! Ihanaa kun sulla on huonoista punktiokokemuksista huolimatta noin ihana fiilis ja odotat alkavaa hoitoa. Missä mun into on!?!?! Kyllä, enemmän ku mitään, haluaisin raskaaksi, mutta se pistely ja punktio tuntuu jotenkin ahdistavalta. Ehkä siinä jännittää se lopputulos ja se, että kuinka rankka on taas se taival siihen, tuleeko tulosta vai ei. Jotenkin sitä jänistää asua siihen junaan. Ollaan nyt kuitenkin päätetty, ettei tässä kuussa pistoksia aloiteta. Täytyy huomenna soittaa polille ja kertoa tämä. Aloitetaan stimulaatio todennäköisesti vasta maaliskuussa. Vaikkakin maalis/huhtikuu on mulle erittäin surullisia kuukausia....kaksi kertaa siirto tehty noihin aikoihin ja kummastakin keskenmeno. Mutta, eikai se auta pelätä.

Toivo...eikai tuo oo enää todellista, että sulla toistamiseen raskaus jossain missä ei pitäis. Kunpa se nyt edes helposti hoituisi pois. Ihan uskomatonta on teillä epäonni. Paljon voimia toipumiseen. Seuraava siirto on jo pakko onnistua ja olla ihan oikea raskaus ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Bridge, hurjasti onnea punktioon! Onpas tosi harmi, että osa folleista tippui matkasta, mutta yksikin riittää, ja kaksi olis vielä tuplasti enemmän! Mä pidän täällä peukkuja, että molemmista tulisi huippuluokan alkio. :love:

AJ, kovasti onnea ja tsemppiä uuteen hoitoon! (y)

Toivo2016, ei voi olla totta tuo epäonni! :( Toivottavasti hcg nyt lähtee vauhdilla laskuun eikä lisäoperaatioita enää tarvita. Voimia ja lämmin halaus. <3

ON: Täällä alkoi sitten vuoto sunnuntaina. Eihän se enää yllätyksenä tullut, kun testiviivat oli jo monta päivää haalistuneet, mutta paska fiilis silti. :notworthy: Nyt on vuorossa välikierto, jonka aikana yritän suunnata katsetta muihin asioihin, ja täälläkin tulee varmaan notkuttua vähemmän. Palailen aktiivisemmin mukaan sitten taas kun seuraava hoito alkaa. Seurailen kyllä kuulumisianne ja olen hengessä mukana teidän kaikkien vaiheissa!
 
Kiitos tsempeistä, kaksi follia oli, joissa vain toisessa munasolu. Tän on pakko olla se! Huomenna tietää enemmän.
Voi kun Toivo sun tilanne selkiytyis pian.
Roxannelle jaksamista. Aina on toiveet korkealla ja niistä putoaminen sattuu joka kerta.
 
Toivolle kovasti voimia tarpomiseen, eikö tuo epäonni voisi jo teille riittää. Roxannelle myös isot pahoittelut! Plussat kuitenkin aina kertoo, että se on ylipäätään mahdollista -joo, en itsekään muista sitä positiivista puolta, eikä se pettymystä kovin paljoa lohduta.

Bridge, kaikki peukut pystyssä!!

Siida, ymmärrän hyvin jos haluaa vähän taukoa. Tuskin se homma siitä parissa kuukaudessa mihinkään karkaa!

ON: On aikaa taas panikoida, kun vaan odottelee... Että löytyykö se ovis, onnistuuko mikään niistä kolmesta pakkasukostakaan, mitäs sitten jos ei onnistu... Se ainokainen PAS viime keväänä tuli niin yllättäen eteen keskenmenon jälkeen, että koko PAS-touhu on mulle ihan uutta. Tämä kierto näyttää oviksen suhteen ainakin tosi hiljaiselta, kai ne munikset on kaikkensa antaneet stimulaatiossa. Aion pyytää pregnylin oviksen tueksi jos siellä nyt mitään follia edes kasvaa, niin tehtiin viimeksikin.
 
Tuun täältä taustalta huhuileen Toivolle. Itsellä takana kaks kohdunulkoista raskautta 7/13 ja 11/13. Kummassakin olin hemmetin kipee, mutta ei otettu todesta sairaaloissa (kävin kuus kertaa kolmessa eri paikassa) ja aina selitettiin miten nyt raskaus sattuu aiheuttaan tuntemuksia. (Ite kätilöksi opiskellu, takana 2 normi raskautta, rypäleraskaus ja 6 keskenmenoa joten tiesin ettei oo normaalia...) HCG ehti nousta 5500 asti eivätkä vieläkään meinanneet suostua leikkaamaan mua vaikka jo itkin ja pyysin. Sit lääkäri vaan ivallisesti sano että iteppähän aiheutat keskenmenos jos haluat leikaukseen, ja pisti mut listalle. Nyt siis molempia munatorvia köyhempänä ivf jonossa... Toivottavasti sää saat hoidon ajoissa ja säästyisit leikkauksilta (jotka tosin oli suht kivuttomia jälkeenpäin).. ja siis mullakaan ei löytyny mitään mistään vaikka hcg oli noinkin korkee...
 
Jaahas, mun Lugesteron viesti oli sitte poistettu. Tarkoitus ei ollut ketään loukata tai toimia mitenkään sääntöjen vastaisesti. Ajattelin olla hyödyksi, mutta en tullut edes ajatelleeksi tekeväni jotain väärää... Joka tapauksessa tsemppiä kaikille tänne! Tuokoon tämä vuosi paljon onnistumisia ja tulkaa pian tuonne toiselle puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Roxannelle lämmin halaus ja voimia jatkoon. Toivon niin sydämestäni että vielä jatkossa onnistut. Kyllähän tää ikä tuo minullakin omat paineessa, toivottomuuden tunteensa ja pelon siitä että aika loppuu kesken.
Cindralle onnittelut, ihana kuulla plussauutisia ja kyllähän se tuo itselle ja muillekin toivoa siitä että hoidoilla voi onnistua.
Kiitos paljon tsempeistä ja kommenteista Roxanne, Cindra, AdeliinaJosefiina, SalamaT, Siida, Bridge ja LA1012 ja muut. Teilläkin LA1012 ollut kovin kivinen tie.
On: eilen sain toisen metotreksaattipiikin koska hcg nousi vielä alkuviikosta ollen korkeimmillaan 3450. Toissapäivänä oli laskenut arvoon 3250 ja eilen 3050 eli ei tarpeeksi ja tarpeeksi nopeasti, joten päädyttiin toiseen piikkiin. Mitään kipuja ei onneks ole ollut eikä lääkkeestä ole tullut kipuja tai lisää pahoinvointia. Kummankaan piikin jälkeen ei ole tullut mitään vuotoakaan. Raskausoireena yökötystä etenkin aamulla ollut yli kolme viikkoa. Kuuden päivän päästä hcg, joka toivottavasti ois silloin reilusti laskussa. Nyt on hoidoista pakollinen varoaika ja taukoa kolme kuukautta joten ehdin täyttää nelkytyks kun hoitoja voi jatkaa. Kova halu vielä tehdä 4. Ivf ja vielä yrittää vaikka pelottaa mahdolliset komplikaatiot. Uskon että kortisonista ja ehkä miniasperiinistakin on ollut apua koska ne ollut mukana nyt kahdessa viimeisessä siirrossa ja molemmissa plussasin vaikka kohdunulkoisia olivatkin. Kunhan sais ton kohdun limiksen paksummaksi ja vastaanottavaisemmaksi ettei tarvitsisi sitkeiden sissi-alkioiden tarrata kohdun ulkopuolelle.
 
@shelterme Suomen laki kieltää reseptilääkkeiden jälleenmyymisen. Se varmasti syy viestin katoamiseen.

@Bridge Mikä on tilanne? Pidän kovasti peukkuja ainokaiselle!!

@Roxanne Pahoittelut sinulle! Voimaannuttavaa välikiertoa!

@SalamaT Jaan kanssasi "odotellessa aikaa panikoida" ajatuksen. Mulla ainakin panikointi lähtee herkästi lapasesta.. :alien: Mä odottelen eka nyt ensi viikon UÄ:tä ja sit ovulaatiota. Toistaiseksi olen saanut pidettyä ajatuksen muissa jutuissa ja panikoinnin minimaalisena.. toistaiseksi :ROFLMAO:
 
@shelterme Suomen laki kieltää reseptilääkkeiden jälleenmyymisen. Se varmasti syy viestin katoamiseen.

@Bridge Mikä on tilanne? Pidän kovasti peukkuja ainokaiselle!!

@Roxanne Pahoittelut sinulle! Voimaannuttavaa välikiertoa!

@SalamaT Jaan kanssasi "odotellessa aikaa panikoida" ajatuksen. Mulla ainakin panikointi lähtee herkästi lapasesta.. :alien: Mä odottelen eka nyt ensi viikon UÄ:tä ja sit ovulaatiota. Toistaiseksi olen saanut pidettyä ajatuksen muissa jutuissa ja panikoinnin minimaalisena.. toistaiseksi :ROFLMAO:
Hui kauhia! Enpä tullut edes ajatelleeksi että tein jotain laitonta. Teen ensin ja ajattelen sitten. Hyvä oli vaan mielessäni. Nyt kiikuttamaan kiltisti nuo apteekkiin.
 
Ihan samaa mietin kuin Lullaby, että onhan täällä ennenkin lääkkeitä annettu toisille, jos on itsellä ollu ylimääräisiä, ja joku tarvinnut. Saattaahan se tosin olla kyseenalaista, kun reseptilääkkeistä kuitenkin kyse. Jospa tässä on nyt otettu tiukempaa linjaa.

Toivo...paljon voimia teille taas odotteluun ja toivotaan että se hormoni nyt pian laskee. Suosittelen käymään tässä odotellessa vyöhyketerapiassa, se saattaa kyllä limikseen auttaa. Minä otan taas kuurin vyöhyketerapiaa ennen stimulaatiota. Liekkö hyötyä, mutta kun syksyllä kävin pari kk viikon välein, niin mun munasarjat on ollu ainakin nyt todella vilkkaat.

Kovasti tsemppiä kaikille!!

Me nyt siirrettiin hoidon aloitusta maaliskuulle. Maaliskuun melkoista alan sitte pistelemään itseäni. Siihen saakka yritän nauttia talvesta ja keskittyä hiihtämään sekä omaan hyvinvointiin muutenkin. Jos tätä parisuhdettakin jaksais nyt enemmän hoitaa ja olla läheisempi toiselle. Hyvä mieli! Ihottumaa edelleen. Pikkuhiljaa tää ehkä koko ajan lieventyy, mutta tämäkin on nyt yksi syy lykätä hoidon aloitusta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Moikka, palailen taas hiljaksiin. Tosin olen koko ajan silloin tällöin käynyt lukemassa kuulumisia täällä.

Toivolle tsemppiä ja voimia odotteluun.
Roxannelle halaus

Kaikkia en tässä muista, vaikka lukemassa olen käynyt, mutta toivotan kaikille tsemppiä juuri siihen omaan tilanteeseen.

ON: täällä odotellaan menkkoja alkavaksi, saisi alkaa suuntaamaan kohti PAS:ia. Mutta nyt kun menkkojen pitäisi alkaa, tulee ihan selkeät ovisoireet. Eli taas vetää kierto häränpyllyä. Viime kesään asti kierto oli lähes kellontarkka. Sitten tapahtui jotain ja se alkoi venymään. Polin mukaan ei haittaa vielä tällainen ja mielellään tehtäisiin luonnolliseen kiertoon.

Ketkäs täällä olleista on käyneet vyöhyketerapiassa tai akupunktiossa? Itseni tekisi mieli se nyt tähän kohtaan ottaa, siis jompikumpi ohjelmistoon. Mutta en tiedä kumpi, koska jne. Siis mikä aika kierrosta tai miten sen yhdistää tuohon PAS:iin. Osaatteko kukaan auttaa?

Toivon tälle vuodelle kaikille parasta mahdollista onnea, nyt kaikki voimat kehiin ja eteenpäin kohti tavoitetta. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016
Moikka taas! Täytynee alkaa palailla ketjuun mukaan seuraavan etapin merkeissä. Vähän reilun viikon päästä pitäis seuraavien menkkojen alkaa, jos siis kierto pitää jotensakin kutinsa, ja seuraava siirto sitten kuun vaihteessa, mikäli hommat toimii. Edellinen siirto oli tosiaan marraskuussa, joten jonkin verran taukoa ollut tässä välissä, mutta kumman nopeasti on tämäkin aika taas kulunut. Silloin raportoin tänne puhtaan negan, mutta kyllä sieltä erittäin hento toinen viiva toisessa testissä saatiin, joten kiinnittymisyritystä kaiketi kuitenkin oli. Siitä en sen enempää viitsinyt kirjotella, kun oli varma tunne, että pelkäksi yritykseksi jää. Ehkä sen kiinnittymisyrityksen voimin jaksaa kuitenkin toivoa taas parempaa tulosta :whistle: Kahteen siirtoon siis ukkeleita vielä pakkasessa.

Hyvää alkanutta vuotta ja onnea ja onnistumisia kaikille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Toivo2016

Yhteistyössä