Naanaa: Olen käynyt vyöhyketerapiassa ja vyöhykettä on sekä classista että modernia. Minä olen käynyt classisessa ja nimenomaan se missä hierotaan vain jalat nilkoista alaspäin on hyvä ja tehokas. Ite oon käyny aina muutaman kerran ennen passia, mutta en kävis silloin, jos söisin jotain hormonia, kun vyöhyketerapia tehostaa elimistön omaa toimintaa ja jos esim omaa toimintaa yritetään hormoneilla lamauttaa, niin teho voi olla hyvinkin vain hoitoa häiritsevää, eli oma keho pistää annetuille hormoneilla kampoihin. Nyt ajattelin pari kk käydä viikon välein vyöhykkeessä, mutta lopetan sen varmuuden vuoksi siinä vaiheessa kun aloitan pistämään puregonia. Välttämättä siitä ei oo haittaa, mutta otan varman päälle. Samoin enää siirron jälkeen ei kannata vaihtoehtoishoitoja käyttää, koska raskaus ei ole elimistön normaali tila ja esim.vyöhyke pyrkii laittamaan elimistöä normaaliin tilaan. Voi aiheuttaa hallaa alkion kiinnittymiselle. Mutta siis, vyöhyke tehostaa kehon omaa toimintaa ja myöskin hormonitoimintaa, eli tämä kannattaa muistaa kun miettii, missä vaiheessa on hyvä käydä. Jos esim käyttää jotain valmistetta parantamaan munasolujen laatua, vyöhyle on varmasti hyvä tuki rinnalle, mutta jos tarkoitus sammuttaa omaa hormonitoimintaa, niin sitte ei kannata käydä vyöhykkeessä, mutta ei myöskään homeopaatilla tai akupunktiossa. Näistä kolmesta voi olla kuitenkin apua, kun keho on normaalitilassa.