IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi paska domi :( noh, mutta josko leikkauksen jälkeen tosiaan vointi lähtee kohenemaan!! (y) Lähetän voimahalit sinne!! Ja 5 on hieno määrä hedelmöittyneitä!! Wuhuu!!
Tosin itsellä kyllä tuon leikkauksen jälkeen meni ihan helvetin pitkään toipuessa ja viikon olin sairaalassa vielä leikkauksen jälkeenkin, ja silloinkin pääsin dreenien kanssa kotiin kun edelleen jotain (kudosneisteitä?) tuli niin reippaasti ulos..se oli kiva yrittää peitellä vaatteilla kun tuossa alavatsalla on dreeni pusseineen :D sitten tyhjentelin sitä dreenipussia aina millon mihkäkin lavuaariin... :ninja:
Huh, ei nää todellakaan mitään kivoja kokemuksia oo mutta onneksi niistä selviää :love:

Ikäviä uutisia Domi. Lämmin halaus ja paranemista sinne :love: On nää hoidot vaan melkoista hommaa. Ei tarttis kyllä komplikaatioita osua kellekään, kun nää hoidot koettelee jo muut niin paljon kehoa ja mieltä. Toivottavasti teidän viisi hedelmöittyneitä solua on sitkeitä siistejä (y).
Maimei tsemppiä piinailuun.

Litra kai sieltä vielä verta löytyi. Kaks pussia oon "uutta" saanut. Ja tarvittaessa vielä laittavat lisää. Vielä ei kipuja ainakaan, muuta kun selässa tästä makaamisesta!!! Näinköhän jää tuoresiirto väliin. Aamulla punktion tehnyt lääkäri joka määräs sit ton tähystyksen, sano et katotaan se huomenna.. ei varmaan halunnu enempää kärkyttää kerralla.. :confused: Kiitos kaikille tsempeistä! :love:

Ihanaa Domi kuulla ettei sulla ole kipuja! Kyllä se siitä :love: ja koita olla murehtimatta siirrosta, tollaisen rääkin jälkeen kroppa ei varmaankaan oo kaikkein vastaanottavaisin joten voi olla parempi säästää alkiot parempiin olosuhteisiin! Tiedän että se on aina pettymys ja mälsää odottaa (mä en oo vielä kummassakaan punktiossa päässyt tuoresiirtoa kokeen) mutta ehkä se odotus sitten palkitaan :love:

Domi siirron lykkääntyminen on ihan sieltä jostain syvältä, mutta ei sun keho kyllä ihan priimakunnossa nyt oo. Toivottavasti saat vielä verta lisää, se hb:n nousu pohjilta kestää kauan ja ne raudathan on romahtaneet myös....tuo veritankkaus parhaiten niitä nostaa. Toipumisia sulle kovasti, kyllä se nyt tuosta lähtee kohenemaan! Olipa kyllä harmi juttu ku noin kävi, viheliäinen!!!! Mutta teitä oottaa hienot alkiot, kunhan siirtoon pääset!

Täällä vaan yhä osastolla, ei tästä nyt tuu loppua.. Piti jo kotiin päästä, mut oliki sit yhä tihkuttanut ja punktioitiin taas se 250ml verta.. pah, ja ainakin iltapäivään asti tarkkailu. Tuskin huomenna. Ei siellä ollutkaan muuten se suoni tihkuttanut, vaan oikeelta oli posahtanut yksi takkula kokonaan ja 2cm palkeen kielet jne.. ihmettelinki kun se kipu oli oikeala vaikka vasurille joutu suonen läpi menemään.. ei siis ois ollut vältettävissä, totaalisen paska säkä vaan. Ainut päivän positiivinen asia että tänään hedelmöittyneitä olikin 6! Hehee, 1 enemmänkin eilen. Se yks on kai jotenkin vähän kummallinen niin siks ei ollut aluks otettu laskuihin, mut sit kuitenkin näyttänyt että lähtee jakautumaan, sitä seuraillaan et miten sille käy. Muut 5 näyttäs oikein hyviltä..

Huh, onpa Domi sulla ollut kestämistä. Hyvä että olet kuitenkin paremmassa kunnossa ja toivon mukaan koettelemus ohi.

Täällä vaan munisen kasvattalua. Perjantaina taas uä-kontrolli. Kortisoni pitäisi aloittaa päivää ennen punktiota.

Domi huh mitä sulle on tapahtunut. Oot kyllä sinnikäs sissi. Onneksi oot sairaalassa niin saat kunnon hoitoa. Paljon voimia!

Sphinx mulla on käytössä progynova. Muuten ihan jees mutta kun kuukautiset mulla loppuu niin alkaa jäätävät kivut niin kuin olis ovis tulossa vaikka sitähän ei tule kun on nää lääkkeet. Lääkärikin ihmetteli asiaa mutta ei vaihdeta kun muuten toimii hyvin.

ON: ultrassa käyty ja limis oli hyvä joten pas siirto ensi viikolla keskiviikkona. Niin jos ei alkio kuukahda. Se kun on ainoa. Eli tulossa siis 1.icsi/2.pas. Taisi ollakin tuo tieto mulle jo päivitetty.

Kiitos vielä kaikille tsempeistä. Kotona nyt, toki käsky mennä takaisin jos tila heikkenee. Aamulla lääkäri oli vähän sillä kannalla et ei siirtoa. Iltapäivällä kun viel ultras ennen kun päästi pois, kysyi et haluunko kuitenkin tulla huomenna näytille, et katotaan tilanne sit. Ja kyllä haluan, kaiken tän kärsimyksen jälkeen ees kyytiläisen. Toki on totta et ei se välttämättä olisi järkevää. Mutta eihän tuo oo ennekään onnistunut vaikka kaikki on täydellisesti ollut.. eihän sitä koskaan tiiä. Aamulla siis vielä pitää käydä labrassa ennen poliaikaan ni kattovat mikä on hb:n tilanne jne..

Pakko oli huikkailla täältäkin Domille isot tsempit! Huh, huh, mitä olet kokenut. On se kyllä vääryys et sitten täytyy käydä noin huono tuuri. No onneksi nyt oot kotona.
Tsemppiä tietysti muillekin ketjulaisille tasapuolisesti. Nyt puhalletaan plussatuulia ja paljon onnistumisia vielä tähän syksyyn!

• Tykkää
Reactions: Domi
Domi! Jos siirtoon meet, niin vedä heti rautaa alusta lähtien nestemäisessä muodossa ja ihan kunnon satsia...ei oo haittaa alkiolle/sikiölle vaikka vetää koko raskauden. Minä aion näin tehdä mikäli jonkin IHIMEEN kaupalla plussan vielä saan. Kaikkea hyvää nyt jatkoon!! Huh mikä sirkus sulla on ollu, voi veljet!!

• Tykkää
Reactions: Domi
Aapuaa mikä koettelemus, Domi! Oot kyllä melkoinen sissi!

Onpas täällä taas koeteltu monia, voidaanko sopia että tässä oli nyt tän vuoden kehnoimmat ajat, nyt suunta on vaan ylöspäin?

Seuraa pitkästi omaa napaa, anteeksi jo etukäteen:
Itsellä ei ole luvassa PASia, vaikka kaksi alkiota on pakkasessa. Meillä oli eiliseksi varattuna kontrollikäynti klinikalle, että kaikki on ok hyperin jäljiltä. Sen sijaan meitä odotti huoneessa lääkäri ja hoitaja, jotka olivat todella happamia ja defensiivisiä, ja ilmoittivat että he kieltäytyvät tekemästä siirtoa ennen kuin minusta on toimitettu psykiatrinen arvio että olen sopiva vanhemmaksi. Ja eipä varmasti ole julkisella puolella pitkä jono ko. arvioon, että ehkä olis sit mahdollisuus siirtoon joskus lokakuussa 2017. Kaiken huipuksi lääkäri ei meinannut suostua edes tarkistamaan munasarjoja, vaan oli vihainen että halusin nähdä ettei sinne ole tullut esim. kystia. :mad::mad::mad:

Koko "arvio" perustuu siis siihen, että voin todella huonosti Synarelan vuoksi, ja että olisin halunnut kokeilla vähän vaihtoehtoisia tukihoitoja (esim. kortisoni, Gonapeptyl), joihin he suhtautuivat erittäin nihkeästi. Tolkutin klinikalle tuhat kertaa että Synarela ei sovi mulle, voin todella huonosti, en pystynyt nukkumaan ja masennuin. Tästä huolimatta mullehan yritettiin tyrkyttää Synarelaa vielä luteaalivaiheen tukihoidoksi, joka toinen päivä kahden viikon ajan! Kuulemma ajattelivat etten voi varmaan niin huonosti, jos otan suihketta vain joka toinen päivä! Ja kun oltiin jo kertaalleen sovittu, että kokeillaan Pregnyliä, niin eikö vielä yritetty sitä saamarin Synarelaa tyrkyttää! Ja nyt väitetään sitten että olen kuulemma hullu ja sopimaton vanhemmaksi kun voin huonosti lääkkeestä. EN OLE ELÄESSÄNI KOHDANNUT YHTÄ TYRMISTYTTÄVÄN HUONOA HOITOA!!! Se, että olen käynyt psykoterapeutilla vuoden ei painanut vaakakupissa pätkääkään, eikä se, että sanoin olon muuttuneen kuin taikaiskusta aikalailla samantien kun Synarela oli kropasta poistunut, ja että olin (ennen eilistä) positiivisella mielellä ja valmis jatkamaan taistelua. He olivat päätöksensä tehneet, ja vuokrattiin auto ja otettiin kolme tuntia kesken työpäivän aikaa sitä varten, että ajettiin klinikalle kuuntelemaan tämä "tuomio", jonka olisi voinut hyvin ilmoittaa vaikka sähköpostilla.

Meni nyt sen verran pahasti maku koko saamarin maahan, että soitin jokseenkin siltä istumalta sekä Dextraan että Fertinovaan ja kysyin että koskas voitais tulla hoitoon. Kumpis olis teidän mielestä parempi?

marrasmai et voi olla tosissas! :eek::eek: voimia! On hanurista kun potilasta ei uskota eikä kuunnella :mad: ja sivuvaikutuksista diaagnosoidaan sitten hulluksi ja täysin pätemättömäksi vanhemmaksi :mad: ei neinaa edes sanoja löytyä!

Domi hienoa että olet päässyt kotiin! :love: on sulla raskas matka takana, mutta onnittelut hienosta saaliista! :)

Täällä kuullaan huomenna tuomio tästä kierrosta ja samalla aion tivata miten jatkossa toimitaan kun tuntuu että tämä pidempi kierto on tullut jäädäkseen.. en aio ravata joka kuukausi kuulemassa ettei tää nyt vaan onnistu tähän kiertoon..

• Tykkää
Reactions: marrasmai
Herrajumala marrasmai tuo on kyllä jotain aivan uskomatonta! Tähän ei nyt kyllä taas löydä sanoja.. voimia!
Samaa kyllä voi sanoa tästä omasta viikostaan.. ihan on sumussa mennyt ja ei oo oikeen tajunnukkaan et tää on todellista ja tapahtuu mulla ja makaan letkuissa ym...

• Tykkää
Domi, kylläpäs sua on koeteltu! :( Mut hienoa että pääsit jo kotiin, toivottavasti lähtee nopeasti toipuminen käyntiin. Ja onnittelut vielä hyvästä alkiosaaliista! (y)

Marrasmai, mitä ihmettä, tuohan kuulostaa ihan absurdilta!! :devil: Aivan käsittämätön paikka tuo klinikkanne. Voimia ja halaus. <3 Kokeilkaa ihmeessä hoitoa Suomessa seuraavaksi. Dextraa voin ainakin lämpimästi suositella.

Sit omanapainen kysymys: tietääkö joku, kauanko yksi naksaus Ovitrelleä näkyy raskaustestissä? Mullahan on ollut ne pikkunaksut tukihoitona joka toinen päivä, vikan pistin maanantaina. Tänään jotain hyyyvin haalua viivaa testissä, mut sen on kai pakko olla Ovitrellestä?? (Niin ja nyt siis pp6 blaston siirrosta.)

• Tykkää
Marrasmai.....no huhhuh, mitä ihimettä!?! Siis eihän tommosta oo!? Mitä ainetta se synarela on?...keltarauhashormonia vai mitä? Jos se on sitä, niin kyllähän lugejen ja lutinuksenkin sivuvaikutuksiin yleisesti tiedetään kuuluvan mielialavaihtelut ja minä tulin niistä ihan hulluksi. Ja olkoon se mitä ainetta tahansa, niin se on hormonia ja vaikuttaa myös mieleen. Mikä vietävän toope sitä ei usko!?!?!? Voi veljet mitä touhua! Nyt vaan heipat sille klinikalle ja suunta kohti suomea. En osaa nousta klinikoista sanoa mitään ku julkisella ollaan hoidoissa, mutta varmasti mikä tahansa klinikka tuon teiän paikan pesee mennen tullen. Hei, voimia nyt teille/sulle kestää tuo paska ja turhat syytökset ja älä jää niitä miettimään sen enempää. Suunta eteenpäin ja tuo skeida unohduksiin! Miten tommosta edes on olemassa!

Roxanne, en tiiä ovitrellestä, mutta pregnylin 1500, mitä oon monet kerrat pistäny joka toinen päivä, on viimeisen piikin jälkeen näkyny 4-5pvää...tai siiis tuon ajan jälkeen on testi lähteny vahvistuu...siis niin, minä oon joka kerralla plussannu, että oikeesti en kyllä tiiä miten noi poistuu...laskennallisesti se on 5päivää minkä pregnyl 1500 näkyy, mutta kehot poistaa sitä osa nopeammin osa hitaammin.
❤ onnea tuleviin päiviin!

Viimeksi muokattu:
marrasmai eihän ne voi ilman hyvää perustetta epäillä teidän vanhemmuutta. Suomessa hyvät perusteet olisivat huumeiden käyttö, hyvin vaikeat liikuntaesteet (ei esim. pelkkä alaraajahalvaus ja pyötuoli!), keskivaikea - vaikea kehitysvammaisuus, akuutti psykoosi ja muut vaikeat mielenterveysongelmat, jotka eivät ole hoitotasapainossa, epäily jostain adoptiosta tai kaupallisesta tarkoituksesta jne. Suomessa tuommoinen olisi vähintään muistutuksen ellei kantelun selkeä aihe. Ottaisin sinuna yhteyden potilasoikeusasiamieheen. Missä pain Ruotsia asutte? Pohjois-Ruotsistahan olisi mahdollista käydä myös Oulussa hoidossa, voin suositella Oulun Väestöliittoa. En arvosta yhtään terveydenhuollon henkilökuntaa, joka vähättelee potilaan kokemuksia. Kyllähän lääkkeistä voi tulla harvinaisia sivuvaikutuksia. Ja onhan hyvänen aika Synarelalle muitakin vaihtoehtoja, just tuossa mainittu Pregnyl esimerkiksi. Kuulosta kyllä todella epäasialliselta käytökseltä.

• Tykkää
Kiitos kannustuksesta, Yrittäjä ja Siida! :) Selvittelin vielä tuota Ovitrellen näkymistä netistä. Yksi naksu on vain 260 yksikköä, eli _periaatteessa_ sen ei pitäisi näkyä vuorokautta pidempään, mutta joillain se oli kuitenkin näkynyt. Eli ei tässä voi muuta kuin odottaa ja jatkaa testaamista. Huhhuijaa, tästähän se piina nyt vasta alkoikin! :eek: Viime yönä ei paljon nukuttanut. Aamulla en uskaltanut testata, mut ehkä sit taas illalla...

Mites piinailutoverit Pussipiru ja Toivo2016, ootteko testailleet?

Mites piinailutoverit Pussipiru ja Toivo2016, ootteko testailleet?
Kerrankin jotain kivaa kerrottavaa, eli tänä aamuna piirtyi haalea viiva. :love: Tänään siis pp10 (eikö se siirtopäivästä lasketa?). Jospa siellä joku olisi. :) Maanantaina sitten verikokeeseen.

Domille ja marrasmaille paljon tsemppiä! Ihan sietämätöntä, että kaiken muun paskan lisäksi joutuu kestämään komplikaatioita tai ala-arvoista kohtelua. :mad:

Yhteistyössä