IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Sphinx, hienoa että teillä on jatkosuunnitelmat selvinneet! Mulla ainakin se on ollut paras lääke pettymyksiin, kun on saanut käännettyä katseen tulevaan. Harmi tosiaan, ettei päästy piinailemaan samaan aikaan :( - olis ollut kiva vertailla oireita ihan samalla aikataululla... Täällä ei tosin oireita enää ole, kohdun nippailut on hiljentyneet ja rinnatkin on ihan lötköt. Vaikea uskoa onnistumiseen, vaikka kai se pieni toivo vielä jossain takaraivossa kytee.

Mä olen myös huomannut, että huumori - jos sitä vaan onnistuu jostain repimään - on ihan paras keino pitää pää kasassa näissä hoidoissa. Me kanssa väännetään välillä aika roisiakin huumoria näistä hoitokuvioista miehen kanssa. Meillähän on tänä vuonna tehty hoitoja parin kuukauden välein, vain yksi välikierto välissä. Miehen kanssa aina puhutaan, et meille välikierto tarkoittaa kiertoa jossa klinikalta ei tule monen tonnin laskua. :giggle:

Domille hurjasti tseppiä punktioon! Tule sit heti kertomaan lopputulos. :)

• Tykkää
Reactions: Toivo2016 ja Domi
Tervetuloa Jansku00! :)

Ja kovasti kanssa jännään Domin tuloksia! (y)

Ja love-lle tsempit kanssa odotteluun että tuleeko johtofollia vai ei, ite just kävin viime viikolla ton saman läpi ja mulla tietty kävi niin että eipä sinne mitään parissa päivässä ilmestynyt ja sen kyllä arvasinkin jo heti...vaisto on näissä hommissa aika oikeaanosuva mulla. Mutta sitten toisaalla taas mun hyvä ystävä, joka valitettavasti kuluttaa samaa klinikkaa niin vastaavassa tilanteessa toissaviikolla parin päivän uudelleenkatsominen auttoi ja johtofolli löytyi ja pääsi siirtoon. Eli älä luovuta (y)

• Tykkää
Reactions: love- ja Domi
Pussipiru ja Toivo2016, onko teillä ollut mitään tuntemuksia?
On kyllä vaikka minkälaisia, toivottavasti ei ole vain toiveajattelua... Nipistelee, rinnat on arat, unet on outoja. Kaksi ekaa voi toki enteillä menkkojakin, ja oudot unet voi johtua vaikka kaikesta tästä työstämisestä. Huomenna ajattelin malttamattomuuttani testata ekan kerran.
Mitä testejä muuten kannattaisi ostaa?

Yrittäjä minä mietin tota samaa jo ekan piikin jälken :ROFLMAO:.. joo, oli varmaan vaan muuta kiertoon liittyvää tuntemusta, koska oli vielä tolla puolen missä se yks ainut reppana kasvaa (n) Tänään on kyllä selvästi ollut sellasta pinkeyttä ja tärähdystuntemusta (ihan kävellessä) etenki tolla oikeella missä nyt ees vähän useampi näytti olevan..kävin vähän käpöttelemässä kun oli niin upea sää, niin ei kyllä vauhti päätä huimannut... muuten outoa kyllä koko piikittelyn on vasen antanut enemmä tuntemuksia.. ??? Pregnylistä tuli jo nännit vähän araksi.. eli nyt vaan muistaa sen ettei ala sit muuta kuvittelee.. hahaa.. Toivotaan Yrittäjä hyvää saldoa uä:hän.
Tsemppiä piinailijoille myös.
Kiitos onnen toivotuksista punktioon.. 13h H-hetkeen..

Teille jokaiselle punktioon menijälle sylin täydeltä onnea! Onnea siihen, että toimenpide olisi fyysisesti helppo ja onnea, että paljon olisitte munineet tai jos ette niin paljon, niin sitäkin laadukkaammin.

Domi! Se akupunktio ei välttämättä muniksien määrään niinkään vaikuta, mutta jospa se on laatuun vaikuttanut! Peukut pystyssä täällä❤

Mulla on mieli ollu ihan hajalla :(....tämä ihottuma vie järjen. Nyt onneksi vähön helpottanut, mutta viimeiset pari viikkoa ollu kiitettävän kamalaa...mun kädet, ihan järkyt. Onneksi nyt on muuttunut paremmaksi eilen ja tänään....joko menkkojen lippuminen tehny sen, tai sitte se, mitä eniten toivon...tämä raudan mättäminen.
Oon sokerit, hiilarit ja lisäaineet kesän jälkeen jättäny ihan minimiin ja ei oo kyllä ihottumaan auttanu....olo kyllä muuten ollu kevyempi ja muuutama kilokin tipahtanu. Ja ehkä rauta jo jotain auttanut kun enää ei sydän hakkaa niin herkästi kun jotain enemmän ponnistelee ja toissapäivänä kävin juoksemassa ja oli tosi hyvä olo koko juoksulenkin ajan, kun taas alkukesällä se oli niiiiiiiiin tuskaista ja aina jäi huono olo fyysisesti ja henkisesti lenkin jälkeen. Voi kun tämä ihottuma lähtis nyt kokonaan. Mitään muuta en enempää toivo!

Viimeksi muokattu:
Domin kuulumiset täälläkin jännittää... Toivottavasti Siida saat helpotusta ihottumaan pian, kuulostaa kiusalliselta. Domi ja Yrittäjä, mullakin oli paljon munistuntemuksia jo heti pistosten alusta, helpotti orgalutranin lisäämisen jälkeen. Ja just siellä vasemmalla, missä ei kasvanut mitään... Mä en nyt varmaan muista kaikkea kommentoida, mennyt vähän sumussa tässä.

Tunteet menee aika vuoristorataa. Ihmeen lunkisti mustalla huumorilla onnistuin luovimaan melkein koko perjantain, kunnes räjähti. Eilinen oli ihan hyvä päivä, kiitos ihanan ilman ja kerrankin nukutun yön. Niin, unettomuus on taas täällä ja sekavat unet ja painajaiset. Viime yönä sain taas keskenmenon. Sitten näin unta, että miehen 12v pisti jonkun tytön paksuksi, ja mun piti kestää se lapsenlapsipaska tähän samaan syssyyn. Oli pakko tulla kotikonttorille kun taas vaan itketti. Työkaveri tuli isyyslomalta töihin, olen ylpeä itsestäni kun onnistuin onnittelemaan ennen pakenemista.

Mulle määrättiin testipäiväksi 16.10 ja pari gonapeptyliä (tänään ja to) tueksi. Klinikan lasku tuli ja oli ihan yllättävän pieni (ne varmaan sääli jo meitä onnettomia). Tai siis mua, miehen tavarahan oli taas mitä mainiointa. Hyvä juttuhan se on, että joku edes toimii, mutta ei kovin paljoa mun mieltä auttanut kuulla sen hehkutusta monta kertaa päivässä koko perjantain. Oli selvästi jännittänyt vähän tulosta, ikääkin kun on, mutta silti. Ei miehet vaan vissiin voi ymmärtää.

SalamaT tsemppiä ja parempia unia sulle!

Domin
kuulumisia odottelen kanssa.

UÄ-tulos 5+3, välillä 7-13mm. Ei tuu häävi tulos tällä kertaa. Jatketaan aika isolla annoksella 225IU ja orgalutran mukaan. Ehkä nuo pienimmät munikset kirii vielä mukaan.

• Tykkää
Reactions: SalamaT
Siidalle tsemppiä ja parempaa mieltä! Ihottumaa itselläkin työn puolesta oli vuoden verran ennenkuin selvisi mikä aiheuttaa ja oli aivan hirveää! Kutitti ja kirveli ja koski.. ja se tulehdus kun vaan jylläsi ja jylläsi ihottuma-aluella :unsure: toivottavasti helpottaisi!

SalamaT toivottavasti pian helpottaa! Mulla kesän alussa oli samanlaista, vaikeaa nukahtaa ja kun nukahtaa herää painajaisiin tai siihen että juoksin ympäri kämppää paniikissa miettien että mitä mä etin ja paljon kello.. meillä silloin kesätauko oli meneillään niin nukahtamislääkkeillä sain mielen kuriin. Voimia!

Yrittäjä J tsemppiä kasvatukseen! (y) ja jos tosiaan se laatu eikä määrä :)

Tänään toinen seuranta ultra tähän kiertoon ekkä käteen jäänyt juur mitään. Limis ok mutta folli vissiin liian pieni päiviin nähden.. :unsure: vaikuttaa huonolta.. :( noh, nyt to asti ovistestiä jos plussaa näyttää niin siirtoon, jso ei niin sitten seuraavalla kierrolla. Kalenteria tutkiskelin niin ainakin edellisessä kierrossa mulla oli ovisplus kp18 joka tähän kiertoon tarkoittaisi lauantaita. Eihän se sitten millään kerkeä tulla ennen torstaita! o_O pitänee kai polilta vuelä kysellä kunhan sinne soittelen.. ja voisiko vaikuttaa että tällä kertaa oli eri lääkäri kuin viimeksi?? Edellinen oli tietoinen että kiertoni on pitkä, jos tämä ei tiennytkään? Pitäisi omakannasta tutkia onko se folli kasvanut ollenkaan perjantaihin nähden.. (n)

• Tykkää
Reactions: SalamaT
YrittäjäJ:lle täältäkin tsempit ja toivotaan että kaikki 8 munista kirii ja ne saadaan punktioitua ja kaikissa on solu! Täällä ny tosi monella sama tilanne ettei muniksia tuu niinkuin ennen mutta joku jo fiksusti sanoi että josko laatu korvais määrän (y) Koitetaan kaikki luottaa siihen!

voi höh Love- :( Noh, ainakaan et saanut täystyrmäystä vielä vaan tikuttelukäskyn loppuviikolle niin josko tilanne ei olis toivoton vielä? Mulle kerrottiin viime viikolla ihan suoraan kaunistelematta että et todellakaan oo ovuloimassa tässä kierrossa että tää oli tässä :ROFLMAO: Okei, ei se hauskaa siinä kohtaa ollut mutta jälkeenpäin huvittaa kyllä se että eipä nää tänkään alan lääkärit juurikaan ole hienotunteisia tai empaattisia...

Sori tämä tiedon kesto. Ilmeiseti kuitenkin se 7 munista saatii.. en ole varma onko kaikki kypsiä.. Mutta biologi taisi sano että kaunista.. tiiä sit mitä merkkaa.. Noh siihen loppukin tän päivän "hyvin" menneet asiat.
Kahdesta aikasemmasta punktiostahan oon tunnin parin päästä pääsyt pois, eikä oo ees tarvinnut kotona kun maks yks särkylääke ottaa..
Tästä alkaa osio jota ekann punktioon menijät ei ehkä taho lukea! Nyt alko kivut aika tavalla siinä punktioin jälkeen, oikeessa munasarjassa/kyljessä, mistä useempi otettiin.. ja joskus tunnin päästä takas pöydälle, lisää troppia, imettiin verta pari putkea pois vatsaontelosta? (tai jostain) Lääkäri jo punktioidessa sano et joutuu toiselle puolelle (missä oli vähemmän) menee suonen läpi, et voi vähän tihkuttaa.. sit takas oottelee.. ja tieto et iltapäivään tarkkailevat.. mies tähti välissä kotiin.. Mulla siinä sit ei kovin hyvä olo, ei koskenut ehkä enään niin paljon, mut välillä pahaola ja tosi epämukava. Sit kahen jälkeen "punktio nmr 3." Eka lääkäri oli et ei siellä taida nyt juuri lisää olla.. sit paineli ja eikun joo onhan tossa lammikko "rakon päällä".. otetaan kuitenkin varuilta pois ja ehkä tarkkailuun, yöksi. Minä et ei kai nyt sentään asutaan ihan lähellä.. Juuh.. siinä kun 48 putkea imas sieltä verta, niin ei oikeen ollut toivoa kotiin pääsystä. Osastolle siis!!! Ja tietty synnytysvuodeosasto! No onneks oma huone.. syönti ja juonti kielto, tipasta nestettä. Tänne kun pääsin niin päivän pahimmat kivut, ei meinannut kipulääke auttaa, jotain verta hyydyttävää, antipioottia.. oksennus tuli kahdesti.. pahoinvointilääkettä.. kysy jo luvat vahvempaan kipulääkkeeseen.. paineita mitattiin monta tuntia, kahet verikokeet mistä hb et jos laskee ni vuotaa yhä.. no nyt parempi kipujen suhteen, sain luan syyä.. ainut et hartiaa vähän juippii ja ei voi syvään hengittää tai kääntyä kyljelleen ku palleaan koskee.. Semmottii tänne.. Aamuun asti osastolla. Eipä siis mennyt ihan kuin strömpsöössä. Mut koitan tässä ajatella vaan lausetta, jos ei tunnu ei tuu tulosta! Jos rupeis sit sitä tulostakin tulee, kun tämmönen kokemus tällä erin. Tosi harvoin kuulemma näin, ei tänä vuonna vielä kertaakaan, vaikka joskus joutuu suonen läpi menemään..

Huhhuh, Domi! Paljon voimia sinne osastolle! Koit sitten todellisen komplikaation!! Uskotaan, että kärsimys palkitaan!!

Tulin itse taustalta huikkailemaan, että mun eka PAS ei tuonut tulosta ja nyt on toinen menossa. Oli yhden solun menettänyt alkio, heti veti toiveet matalalle. Etenkin, kun sulatuksessa menetettiin yksi alkio kokonaan :( Nyt on enää 2 jäljellä, ja muistaakseni ne pakastettu yhdessä, eikä toinen kovin hyvä. Täälläkin on ollut niin masentavia tuloksia, että hyvin vaikea uskoa. Plussatkaa nyt oikein kunnolla, niin ehkä toivo levittäisi optimismia ja se auttaisi plussaamaan kaikkia!

Minulla nyt pp3 ja gonapeptyl-päivä. Tuntuu, että se aina aiheuttaa tuntemuksia. Mahaa alkaa juilia ja alkaselkää särkeä. Rinnat on ehkä vähän kipeytymässä lugeista. Muuten ollut rauhallista.

Ensi kerralla kokeillaan kai omaan kiertoon, se on sitten oma jännityksensä siinä sitten, mutta sentään luomumahiskin.

• Tykkää
Reactions: Domi
Voi domi :cry: kuulostaa melkein minun ekalta punktiolta! Tosin, mä pääsin hieman pidemmän tarkkailun jälkeen ilman mitään tsekkausta kotiin, jossa sit pyörryin ja aloin oksentaa ja eikun takas päivystykseen.. Siellä si selvis että vuotaa ja osastolle tarkkailuun..pari päivää tiputeltiin verta ja mittailtiin hemoglobiinia. Multa ei tosin mitään imetty missään kohtaa muuta kun sitten laparoskopiassa parin päivän osastolla olemisen jälkeen, kun todettiin ettei nää veritiputukset auta ja silloin leikkauksessa sit imettiinkin 2,7 litraa verta vatsaontelosta :(
Mulle ei kyl kukaan koskaan selittänyt miksi näin, siis mitään tollaista verisuonen läpi -hommaa niinkun sulle. Sitä vaan hoettiin ettei näin ole koskaan vielä käynyt kenellekään, kirjoista vaan lukeneet.
Hurjasti tsemppiä sulle sinne ja toivottavasti selviät noilla "imuilla" ettet joutuisi leikkaukseen asti!

Voi apua, Domi, mikä kokemus. :eek: Voimia ja tsemppiä toipumiseen! Nyt olis kyllä oikeus ja kohtuus että saisit tuosta parhaan mahdollisen palkinnon. :love:

Love, toivottavasti olis vaan myöhäinen ovis tuloillaan ja pääsisit siirtoon! Yrittäjälle tsenppiä munisten kasvatteluun - toivotaan että sunkin kohdalla pienempi määrä toisi sitäkin parempaa laatua. :)

MaiMein tavoin toivon tänne kunnon plussa-aaltoa - näitä epäonnistumisia ja pettymyksiä on ollut jo ihan liikaa. :(

AJ! Mullakin ollu verta vatsaontelossa 2,7l.....joo, tiedän tasan ne hirvittävät kivut, mitä vatsaontelossa hermostoa painava veri aiheuttaa! Sen kokemuksen jälkeen pelkäsin ekaa punktiota ihan hullun lailla, mutta se meni lähes huomaamatta koko homma....siis vuosi ennen hoitoihin lähtöä puhkesi se kysta, joka ilmeisesti aiheutti ison vuodon. Sen jälkeen on kyllä oppinu kuulostelemaan jokaista erilaisempaa vatsatuntemusta, kun ihan 100% varmuutta vuodon alkuperästä ei löytyny ja edelleenkin pelottaa, jos se uusii jostain syystä.
Voimia Domi paljon toipumiseen. Nyt vaan uskotaan, että tämä kaikki kärsimys vielä palkitaan pienellä rakkaalla ❤

MaiMei! Rutkasti onnea piinapäiviin!

5 hedelmöitty. Ja akka leikkuriin.. pah. Nyt ei ees oon kauheen kipee enää.. mut hb 80 puonnut ja on siellä hyytymiä jotka nyt sit tähystyksellä poistetaan, paranen kulemma sit nopeemmin! Nälkäkuolema tässä tulee.. eilen söin illalla sämpylän ja vähän mehukeittoa.. mutta kun olo huononi niin ollut taas jo 12h syöti/juontikielto!!! Eilen en siis juurikaan muuta syönyt myöskään.. Leikkaus ehkä 2-3 h päästä..

Onneksi Domi leikkaavat sinut. Jos on reilummin verta vatsaontelossa, niin tulehdusriski on huomattava. Hyvin on teidän solut startannu eteenpäin! Nyt vaan toivotaan kaikkien pysyvän mukana❤ Voimia toipumiseen. Sano heille että tiputtavat verta muutaman pussin, niin saat nopeammin hb:n ja raudat kondikseen!

Yhteistyössä