IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Roxanne, SalamaT jo valaisikin tuota intralipid-hoitoa. Meillä siis takana puolisoni kanssa kaksi alkanutta raskautta (1luomu ja 1ICSI), joista molemmista km viikoilla 7-9. Eli siihen haetaan apuja intralipidillä ja näillä muillakin tropeilla...

SalamaT, ollaan Dextrassa, missä te?

Negan saaneille isot lohdutukset ja valoisia ajatuksia ❤

Suuret pahoittelut marrasmai :(

Ja samoin adelmiina :(

Ja vipe :(

Olikohan vielä muita, hittoku puhelimella niin huono selata!

Eipä hyviä uutisia mullakaan; follit edelleen sen saman 11mm kun maanantaina eli ei todellakaan johtofollikkelia ja ovista tässä kuussa kun tänään jo kp16... Eli en mäkään pääse siirtoon!!
Nyt sit primolut nor heti käyttöön et saatais vuoto mahd nopeeta.. Ja sitten saankin kp 3-7 letroilla ekaa kertaa elämässäni jotta niillä saatais vaan ovis aikaiseksi ens kiertoon, muuten luonnollinen edelleen tavoitteena! Tuo taitaakin olla ainoa lääke mitä en oo vielä näistä kavalkaadeista kokeillu :D

Voi ei, onpas täällä nyt kurjia uutisia monella. :cry: Pahoittelut ja lämmin halaus, vipe, marrasmai ja adelmiina. Kyllä tässä omakin usko on taas koetuksella, kun nuo onnistumiset tuntuu olevan niin tiukassa. :( Mutta pakko vaan yrittää ja uskoa siihen, että joku päivä kaikki voi vielä natsata kohdilleen.

Yrittäjä, onnea uudelle hoitokierrokselle! (y)

SalamaT, kiitos intralipid-selvityksestä. :) Täytyypä ottaa sekin puheeksi klinikalla, jos tämä seuraava siirto ei tuota tulosta. (Muistelenko oikein, että tekin olitte Dextrassa hoidoissa? Meitä taitaakin olla täällä useampia dextralaisia. :)) Ja kovasti onnea ja tsemppiä punktioon - toivotaan että ne kolme munasolua olisivat sitten sitäkin laadukkaampia!

• Tykkää
Reactions: SalamaT
Suuret pahoittelut marrasmai :(

Ja samoin adelmiina :(

Ja vipe :(

Olikohan vielä muita, hittoku puhelimella niin huono selata!

Eipä hyviä uutisia mullakaan; follit edelleen sen saman 11mm kun maanantaina eli ei todellakaan johtofollikkelia ja ovista tässä kuussa kun tänään jo kp16... Eli en mäkään pääse siirtoon!!
Nyt sit primolut nor heti käyttöön et saatais vuoto mahd nopeeta.. Ja sitten saankin kp 3-7 letroilla ekaa kertaa elämässäni jotta niillä saatais vaan ovis aikaiseksi ens kiertoon, muuten luonnollinen edelleen tavoitteena! Tuo taitaakin olla ainoa lääke mitä en oo vielä näistä kavalkaadeista kokeillu :D
Mulla taitas olla noita letroja kaapissa paljon jouten ku ei miulle sopinu.

Täällä yksi hoitoihin lähtevä ilmottautuu mukaan. Ikää on yli neljäkymmentä. Nyt lähiviikoina olisi tarkoitus käydä verikokeissa ja varailla aikaa lääkärille. Nyt ensin olisi valittava se hoitopaikka. Itse olen miettinyt Dextraa Helsingissä tai Ovumiaa Tamperella. Mielelläni otan suosituksia ja kokemuksia vastaan!

Kiitos osanotoista ja pahoittelut AJlle :(

Tervetuloa mukaan Mamma vaan, toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi :)

Ollaan puolison kanssa vähän harkittu, että jos kokeiltaisi yksi hoito omalla rahalla Suomessa yksityisellä klinikalla, kun tuntuu että siellä ollaan aika paljon edellä Ruotsia ja paljon valmiimpia (ainakin yksityisellä) kokeilemaan yksilöllisiä ratkaisuja. Ottaisin myös mielellään suosituksia vastaan.

Pahoittelut ja halaukset adelmiina kun teidän alkio ei selvinnyt siirtoon :(:cry:. Itsekin nukuin viime yön huonosti ja valvoskelin kun jännitin tämän päivän siirtoa ja sitä selviääkö alkiot sulatuksesta. Kaksi sulattivat, toinen menehtyi, mut onneks toinen saatiin siirrettyä :love:.
Pahoittelut ja voimia myös AdeliinaJosefiina sekä muut, jotka ei nyt siirtoon päässeet.
Marrasmai ja vipe lämmin halaus, olen pahoillani kun testit negaa ja piina näyttää päättyvän pettymykseen :cry:.
Roxanne ja Sphinx tsemppiä huomiseen PASsiin. Koettakaa saada ens yö nukuttua (y).
Minulle siis tänään siirretty yksi 3pv ikäinen alkio, testipäivä 12.10. Limis oli nytkin melko niukka, seitsemän milliä, mutta parempi kuin aiemmin. Tästä se taas alkaa piinaavat kaksi viikkoa.. :confused::barefoot:.

• Tykkää
Reactions: Roxanne
Päivän paisteessa...ihan tosi pahalta tuntuu :( Ei oo kyllä mitään sanoja, mitkä helpottaisi teiän tuskaa. Toisaalta varmaan nyt kun hetki kaiken päättymiselle on käsillä, tuskan lisäksi tuntee myös helpotusta. Nyt voi alkaa työstää asiaa eri perspektiivistä, kun hoitojen herättämää toivoa ei ole sekoittamassa pakkaa. Biologinen lapsi ei ole täydellisen elämän edellytys ja muitakin vaihtoehtoja on pieni ihminen rakastettavaksi saada, mutta kyllähän se hyvä elämä ja onnellisuus koostuu ihan siitä, kuinka asioihin jaksaa ja saa voimaa asennoitua! Saas myös nauttia niistä asioista, joita helppo elämä mahdollistaa, ei oo väärin olla myös itsekäs ja elää täysillä. Tämä ei useinkaan ole kaikilta osin mahdollista kun lapsi on. Asioilla on aina puolensa! Valoa, rakkautta ja ihania asioita teille elämään :)

Lämpimät voimahalaukset teille niin monelle epäonniselle. En ymmärrä :( En todellakaan ymmärrä...niin vähän on onnistumisia ollu pitkään aikaan, tai jos on, niin lyhytaikaista on ollut onni!

• Tykkää
Reactions: Domi
Kiitos vaan tervetulotoivotuksista! :) Tuntuu ettei jaksa näitä asioita yksinään ja puolison kanssa pohtia ; haluaa saada vertaistukea ja jakaa kokemuksia.

Lapsettomuus on pitkäaikainen "ystävä", josta nyt vihdoin viimein päätin luopua. Minulla on kaksi täysi-ikäistä lasta edellisestä suhteesta. Lasta tähän nykyiseen suhteeseen on toivottu 2012 vuodesta. Yritys on välillä aktiivista ja välillä lyödään hanskat tiskiin. Välillä hukutetaan lapsettomuuden tuskaa työ- ja siviilielämän puolella suuriin projekteihin. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että kaikki keinot kehiin tämän lapsettomuuden selämiseksi. Vuonna 2013 loppuvuodesta kävin Graviditas-klinikalla lapsettomuustutkimuksissa. Mitään muuta vikaa minusta ei löytynyt kuin alhainen amh-arvo, joka oli 0,20. Lääkäri alkoi heti puhua lahjamunasoluhoidosta ja ei antanut mitään muuta hoitovaihtoehtoa. Tämä lopetti meidän vauvahaaveet ennenkuin edes hoitoihin päästiin... tökerö lääkäri. Olin osa mahdollista liikevoittoa en potilas tältä minusta tuntui Graviditas-klinikalla.

Nyt asioista vähän selvääottaneena ja niihin perehtyneenä uusi yritys.
Nyt takana neljä kuukautta tiukkaa vitamiinien, luontaistuotteiden ja sen sellaisten nauttimista. Tässä on tullut nappailtua dhea:ta, q10, inositolia, gelee roylia, vitexiä jne. Sellainen amerikkalainen hedelmällisyyscoktail. Katsotaan onko omista soluista mihinkään vai mennäänkö lahjasoluilla, mutta nyt kuitenkin mennään.

Hoitoja olisi nyt tarkoitus kokeilla täällä kotimaassa. Työterveys ottaa minulta tarvittavat verikokeet ja niiden kanssa sitten lääkärille. Minulla oli tarkoituksena käydä hieman tutustumassa tarkemmin Dextraan ja Ovumiaan. Tälläisellä pohjalla mennään...

Viimeksi muokattu:
Voimia paljon sinulle päivän paisteessa, en oikein tiedä mitä sanoa.. :cry::cry:

Joo täällä ei paljon iloa ole ollut, tai jos on niin sekin vaan väliaikaista, niin väärin!

Mä tosiaan kävin eilen uudella suunnittelukäynnillä, 3.ivf starttaa noin viikon päästä kun vuoto alkaa. Nyt tehään eri kaavalla kun aiemmin nämä kaksi, ja puhuttiin lääkärin kanssa, että jos tuoresiirron jälkeen ei onnistu niin sitten tehdään se ERA- testi, ja yritetään etsiä sitä kautta syytä tähän.
Kohta tää alkaa käymään jo lompakonkin päälle, ei enää pelkästään pääkopan.
Kaikesta huolimatta jäi fiilis, että tää on nyt uus alku :)

Joku kyseli klinikoista, mä liputan Dextran puolesta! :love:

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 3.IVF
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Deseo # 2015 # 2. #selitt. # 2.IVF/ICSI
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Ilo2010 # 06/12 # 2. # selittämätön # 3.IVF
kalabaliikki #3.# 1/15 # keskenmenot/ikä?# 1.IVF

Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 # 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
marrasmai # 2015 #1 # selittämätön # 2.ICSI

Mamma vaan #1.yht# matala amh/ikä#1.IVF
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä # 3.IVF
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/2.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/2.PAS

Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1. #matala amh, kork. fsh (POF-epäily) # 2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1. #monta syytä # 2.IVF/ICSI

vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF/3.PAS
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI

Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
marrasmai 4.10 (5pv/13.9)

vipe1986 30.9 (2x3pv/15.9)
Pussipiru 11.10 (2pv/26.9)
Toivo2016 12.10 (3pv/28.9)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Voi ei Päivän paisteessa! Voimia ja kaikkea hyvää teille jatkossa.. niin totta ettei tähän vaan ole sanoja.. halaus..
Pahoittelut myös muille huonoista uutisista..
Tervetuloa uudet, lisäilin teitä listalle, toivotaan että meni edes sinne päin. Kertokaa ihmeessä jo ei.. Ja jos oon jotain muuta saanut häslättyä, poistettua niin kertokaa muutkin, sähläsin tän läppärin hiiren kaa :whistle:
Tsemit kyytiläisten hakuun tänään Roxanne ja Sphinx. Toivolle sitä liimaa nyt sinne.. Ja yrittäjälle kasvettelu tsempit.

• Tykkää
Reactions: Toivo2016
Ei siirtoa... Selvisi sulatuksesta mutta kuukahti sen jälkeen. Pakkanen tyhjä. Nyt on taas vaikea löytää iloa elämästä. Pää hajoaa. :cry::cry::cry:

Roxannelle
toivon parempaa onnea.

Ja klinikkaa pohtiville: suosittelen lämpimästi Dextraa.

Päivän paisteessa olen niin pahoillani :cry: Toivon koko sydämestäni että teille pikkuinen vielä suotaisiin, tavalla tai toisella. Halauksia ja voimia tulevaan.

Sphinx voi ei huonoja uutisia sielläkin, olen pahoillani :cry:

Mut voi virallisesti nyt poistaa piinailijoista, negan sinetöi eilen illalla alkaneet erittäin kivuliaat ja runsaat menkat. :cry::cry::poop:

Päivän paisteessa! Voi kun kenenkään ei tarvitsisi koskaan kokea tuota! Ihan sattuu sun puolesta :cry: Kovasti voimia ja toivon että joku muu keino toisi teille vielä sen niin kaivatun oman lapsen.

Hitto miten huonoja uutisia, Sphinx, marrasmai, AJ, adelmiina... Toivo ole sinä nyt meidän toivo ja käännä tää suunta plussailuksi! Uusille tervetuloa, en halua maalailla piruja seinille, mutta kyllä näin vanhempana tää tie on usein vielä kivisempi, kovasti voimia siihen!

Juu Dextralla me ollaan nyt tässä hoidossa, valittiin pitkälle sen mukaan, että ottavat noita keskenmenoja hyvin huomioon ja kokeilevat paljon uutta. Ja se alkiodiagnostiikan mahdollisuus kiinnosti myös, tosin näillä munasolumäärillä sen saa kyllä unohtaa. Olen tykännyt siitä, että oikeasti potilasta kuunnellaan ja asioita perustellaan tutkimustiedon ja kokemuksen pohjalta. Oon kyllästynyt tuohon meidän julkiseen ja vastaukseen "meillä ei ole tapana tehdä niin". Tosin, jos ei tästä mitään tuu, käytetään varmaan vielä se viimeinen julkisen hoito, ei näistä munasarjoista saa näköjään taidollakaan tämän enempää irti. Eilen irrotukset pistetty, huomenna aikaisin ajelemaan punktioon. Jännittää tietysti kovasti löytyykö niistä folleista mitään.

Kiitos tsempeistä kaikille! Ja omasta puolestani voimia luovuttaneille ja epätoivon kanssa kamppaileville. :( Ei tätä ole kovin helpoksi tehty.

Joskus se aurinko oikeasti paistaa risukasaankin: siskoni on käynyt tämän saman helvetin läpi, ja poikkeuksellisen huonolla lääkevasteella. Naikkarilla sanottiin jo tokan IVF:n yhteydessä, että sitä tavanomaisesti oletusarvoista kolmatta IVF:hoitoa ei edes tehdä, koska lääkevaste on niin surkea. Ekalla kerralla saatiin tasan kaksi munasolua, jotka tuottivat kaksi rupualkiota. Ne laitettiin kerralla, tuloksetta. Toisella kerralla taas kaksi munasolua, joista toinen kehittyi monitumaiseksi alkioksi. Toinen oli normaali, ja se laitettiin kyytiin, joskaan ei kovin toiveikkain saatesanoin. Niin se vain kuitenkin jäi sinne, ja kolmen kuukauden päästä se syntyy. :love:
Pitää vain jotenkin jaksaa uskoa loppuun saakka, että jonain päivänä vielä onnistuu.

Päivän paisteessa voimia! Niin surullisia ja vaikeita asioita pitää käsitellä :cry: tottakai se itselläkin on pyörinyt mielessä että entä jos ei koskaan, mutta meillä sinne on vielä matkaa :cry: halauksia, voimia ja tsemppiä todella paljon!

Mamma vaan ja kalabaliikki tervetuloa mukaan! :)

marrasmai ja Sphinx oon niin pahoillani! :cry: tsemppiä tytöt!

Täällä odotellaan huomista.. seurantaultra edessä ja iltapäivällä pomo ilmoittaa jostain todella suuresta asiasta.. mahtaa olla firman loru lopuillaan tai muuta mukavaa. Saa nähdä ollaanko sitä kohta työttömänä. Siihenpä tyssäisi nämäkin hoidot :unsure:

• Tykkää
Reactions: Sphinx
Päivän paisteessa, olen todella pahoillani. :cry: Minäkin yhdyn Siidan kauniisiin sanoihin. Toivon teille paljon uusia unelmia ja niiden toteutumista. <3

Sphinx, voi ei. :( Lämmin halaus sinulle. Nyt on kyllä ihan liikaa huonoja uutisia täällä!!

Kalabaliikki ja Mamma vaan, tervetuloa mukaan! Kiva saada tänne ikätovereita - itsekin kuulun nelikymppisten kerhoon.

Pussipiru ja Toivo2016, onnea kyytiläisistä ja rauhallisia piinapäiviä! :)

ON: Meidän ainokainen pakkasalkio selvisi kuin selvisikin sulatuksesta. :love: Mulle on siis tänään siirretty 6-päiväinen blasto ja testipäivä on 10.10. Jotenkin ei ole vaan yhtään uskoa tähän hommaan just nyt. Siitä varmaan kertoo sekin, että yritin jo tällä klinikkakäynnillä varata aikaa seuraavan hoidon suunnitteluun. Ajattelin, että voihan sen sitten perua, jos ihme tapahtuisikin... No, hoitaja purskahti nauruun, ja sovittiin sitten että odotellaan nyt kumminkin ensin vuodon alkua. :ROFLMAO:

Sphinx lämmin halaus siullekin.

Roxanne, ihana uutinen! :)

Päivän paisteessa <3

Meillä tämä on myös viimeinen hoito. Myös minä haluan saada asian päätökseen. Oli se mikä tahansa, vihaan tätä kelluvaa/odottavaa epävarmaa tilannetta. Pakko mennä eteenpäin. Vaikka me ollaan "vain" sekundäärisesti lapsettomia, toive yhteistä lapsesta on ollut valtavan suuri.

• Tykkää
Reactions: Roxanne ja Sphinx
Päivän paisteessa: suuret pahoittelut vielä täältäkin ja uskomattoman paljon voimia jatkoon :(:love:

Vipe vai kukas se laittoi letroista? Onkos ne kela-korvattavia? Jos on niin saan ne sillä 2,50€ apteekista kun on lääkekatto täynnä :)

Ja tervetuloa uusille jos nyt niin voi sanoa! Nimimerkit on nyt hukassa kun niin paljon tullut vuorokaudessa tekstiä :D ja toivon minäkin ettei visiittinne täällä ole pitkä.

Täällä tosiaan on kyllä ollut nyt niin paskoja kuukausia että huh huh. Ei vala uskoa ei. Ja kun oma tilannekin on mitä on niin tuskin ainakaan minäkään tänne onnistumisia tuon.

Unohdin vielä eilen kirjoitella sen verran, että nyt kun primoluteilla käynnistellään vuotoa tulemaan jollain järkevällä ajalla, ja sen jälkeen letroillaan ovulaation induktio ja toivottavasti päästään siirtään viimoinen. Niin klinikkapa pudotti yllärin eilen ja ehdotti kolmatta ICSIÄ. Tiedoissa oli kuulemma virhe ja miehen spermaa onkin vielä 1 olki, jonka sisältöä toki kukaan ei tiedä onko siellä yhtään siittiöitä juuri tuossa oljessa mutta jokatapauksessa sitä on. Ja toinen pointti kolmannelle hoidolle oli se, että kun kerta tää mun kroppa ei ole vieläkään palautunut maaliskuisesta puktiosta (eli nää ovulaatiohäiriöt jne, mitä mulla ei koskaa oo aiemmin ollut) niin uusi punktio kuulemma saattaisi auttaa. Että joskus "ongelmat lähtee sillä millä on tullukin" eli lääkäri periaatteessa ehdotti terveydellisistä syistä sitä punktiota että josko sillä korjautuisi tämä tilanne. Kuulostaa utopistiselta, ja en tiedä olenko valmis kolmanteen punktioon. Ekasta se sisäinen verenvuoto ja laparoskopia, toisesta hyperi jonka takia viikko sairaalassa. Lääkärinkin sanoin mun kroppa vaan on sellainen että aina reagoi jollain komplikaatiolla. Kaikenlaista sulattelemista tässä siis on!

• Tykkää
Reactions: love-

Yhteistyössä