IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Narana
#7/2014#1.# siittiöt?#1.IVF/ICSI
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Pirunpelto # 1/13 #1. # ikä + simpat # 1.ICSI/1.PAS
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF

Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
narana85 2.5 (2x3pv/18.4)
Pirunpelto 2.5 (3pv/18.4)
adelmiina_ 2.5 (5pv/21.4)
IirisL. 2.5 (2pv/20.4)
ilo2010 4.5 (2pv/22.4)
Jenifer 8.5
Yrittäjä J 11.5 (2x4pv/27.4)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Yrittäjä toivottavasti. Toinen testi tänään ei antanut sen parempaa tulosta. Ekaa kertaa kun näitä testailee niin on vähän homma hakusessa :whistle: sullahan meinaa pregnyl jäädä kummittelemaan! Hus pois nyt!

Bridge ei menkkoja mutta toistaalta lutinuksetkin loppui vasta eilen ja mulle tehtiin siirto melko aikaisessa (?) vaiheessa kiertoa (keräys oli siis kp 10 ja siirto kp 13). Eli tän mukaan mulla ei menkkojen pitäis alkaakaan vasta kun keskiviikkona. Huomenna soittoa väestöliitolle (y) mulle ei ees puhuttu mitään verikokeesta vaan suoraan varhaisultrasta jos r-testi kotona on positiivinen nii täytyy kysellä siitäo_O
 
Nyt tulee kauhean omanapaista päivitystä, mutta jos joku jaksais lukea läpi ja vielä ottaa kantaakin... please :(

Mä olen ihan hukassa, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Mullahan on PASin jälkeen tullut tyhjennysvuoto ja nyt odottelen Primolutien jälkeistä vuotoa alkavaksi, ihan näinä päivinä.
Mulle on varattu poliaika 13.5, seuraavan hoidon suunnittelukäynti, tarkoitus on kesäkuussa alkaa pistelemään piikkejä vatsamakkaroihin.

Olen ollut jotenkin taas todella syvissä vesissä muutaman päivän, kun olen aamuisin käynyt puntarilla. Paino vaan nousee koko ajan! Siis ihan sama, mitä teen, mitä syön, paino nousee tasaisen tappavaa tahtia, tänä aamuna taas kilon enemmän kuin eilen aamuna ja bmi huitelee taivaissa, että saisin painon bmi:n jolla saisin ylipäänsä hoitoja, mun pitäisi tiputtaa 7 kg. kaksi viikkoa aikaa. olen oikeasti ollut samankaltaisessa tilanteessa aiemminkin, ja saanut ko. painomäärän nopeasti pois esim nutraamalla mutta maksakokeissa on arvot olleet sitten päin helveteä, sillä nuo litkut ihan selkeästi nostivat alat-arvoani.

Joo, saisin painoa nopeasti pois noilla litkuilla, mutta a) mua ei kiinnosta b) en halua rasittaa maksaa c) onko mitään järkeä?

Mun pitäis ihan oikeasti saada aikaan jonkunlainen pysyvä elämänmuutos, mutta mä en tiedä miten? mitä mun pitää jättää ruokavaliosta pois, että aineenvaihdunta nopeutuu? liikuntaa pitäisi lisätä rutkasti, sen tiedän itsekin, mutta mitä tälläinen läskipallero voisi harrastaa tehokkaasti ja vielä lapsen kanssa? mulla on toi skidi aina mukana, kun mies tekee paljon töitä.

Klinikan kesätaukokin pukkaa päälle heinäkuussa, eli mulla olis tässä taas kerran aika pitkä tauko. toukokuun ekat menkat, toukokuun tokat, kesäkuun ekat, - tokat, heinäkuun ekat ja tokat.

Kaikenlisäksi mulla alkaa huomenna erään kielen opiskelu, ja opinnot kestävät intensiivisesti koko toukokuun, loppuen tenttiin kesäkuussa. Mä haluaisin keskittyä kokonaan siihen enkä mihinkään laihduttamiseen ja pusseilla kituuttamiseen. Eihän mun päähän edes jää mikään, jos mä jotain pusseja vedän?

Mitä ihmettä mä teen? Mies on ihan fine ajatuksen kanssa, että siirretään hoitoja, tää olis nyt kumminkin jo toka ivf ja eiks kunnallisella saa sen kolme?
Mulla olis täs aikaa kesällä liikkua, satsata vitamiineja, nauttia kesästä ja laihduttaa...
Miksi tää on niin vaikeaa????

edit. ja niin, mullahan on kilpirauhasen vajari, ja siihen lääkitys ja hyvä hoitotasapaino.
 
Nyt tulee kauhean omanapaista päivitystä, mutta jos joku jaksais lukea läpi ja vielä ottaa kantaakin... please :(

Mä olen ihan hukassa, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Mullahan on PASin jälkeen tullut tyhjennysvuoto ja nyt odottelen Primolutien jälkeistä vuotoa alkavaksi, ihan näinä päivinä.
Mulle on varattu poliaika 13.5, seuraavan hoidon suunnittelukäynti, tarkoitus on kesäkuussa alkaa pistelemään piikkejä vatsamakkaroihin.

Olen ollut jotenkin taas todella syvissä vesissä muutaman päivän, kun olen aamuisin käynyt puntarilla. Paino vaan nousee koko ajan! Siis ihan sama, mitä teen, mitä syön, paino nousee tasaisen tappavaa tahtia, tänä aamuna taas kilon enemmän kuin eilen aamuna ja bmi huitelee taivaissa, että saisin painon bmi:n jolla saisin ylipäänsä hoitoja, mun pitäisi tiputtaa 7 kg. kaksi viikkoa aikaa. olen oikeasti ollut samankaltaisessa tilanteessa aiemminkin, ja saanut ko. painomäärän nopeasti pois esim nutraamalla mutta maksakokeissa on arvot olleet sitten päin helveteä, sillä nuo litkut ihan selkeästi nostivat alat-arvoani.

Joo, saisin painoa nopeasti pois noilla litkuilla, mutta a) mua ei kiinnosta b) en halua rasittaa maksaa c) onko mitään järkeä?

Mun pitäis ihan oikeasti saada aikaan jonkunlainen pysyvä elämänmuutos, mutta mä en tiedä miten? mitä mun pitää jättää ruokavaliosta pois, että aineenvaihdunta nopeutuu? liikuntaa pitäisi lisätä rutkasti, sen tiedän itsekin, mutta mitä tälläinen läskipallero voisi harrastaa tehokkaasti ja vielä lapsen kanssa? mulla on toi skidi aina mukana, kun mies tekee paljon töitä.

Klinikan kesätaukokin pukkaa päälle heinäkuussa, eli mulla olis tässä taas kerran aika pitkä tauko. toukokuun ekat menkat, toukokuun tokat, kesäkuun ekat, - tokat, heinäkuun ekat ja tokat.

Kaikenlisäksi mulla alkaa huomenna erään kielen opiskelu, ja opinnot kestävät intensiivisesti koko toukokuun, loppuen tenttiin kesäkuussa. Mä haluaisin keskittyä kokonaan siihen enkä mihinkään laihduttamiseen ja pusseilla kituuttamiseen. Eihän mun päähän edes jää mikään, jos mä jotain pusseja vedän?

Mitä ihmettä mä teen? Mies on ihan fine ajatuksen kanssa, että siirretään hoitoja, tää olis nyt kumminkin jo toka ivf ja eiks kunnallisella saa sen kolme?
Mulla olis täs aikaa kesällä liikkua, satsata vitamiineja, nauttia kesästä ja laihduttaa...
Miksi tää on niin vaikeaa????

edit. ja niin, mullahan on kilpirauhasen vajari, ja siihen lääkitys ja hyvä hoitotasapaino.
Olisko se sulle vaihtoehto siirtää hoitojen aloitusta hieman? Jos sulla kesällä on paremmin aikaa panostaa sitten siihen "elämäntaparemonttiin"? Vois olla sullakin parempi olla kun ei tarvii stressata montaa asiaa yhtä aikaa. Nuo laihdutus hommat on kyllä aina niin syvältä, siitä kyllä kokemusta on :/ olisko sulle apua jos kävisit vaikka jonku personal trainerin juttusilla? Sais varmasti hyviä vinkkejä sekä siihen liikkumiseen että ruokailuun. En tiiä oliko tästä nyt mitään apua mutta hirveesti tsemppiä sulle! :)(y)
 
mä en tiedä.. järki sanoo että pitäis pitää taukoa kesä ja panostaa laihdutukseen.. nää tauot vaan aina syö niin kovaa muutenkin.. mutta faktahan on se, että kaikki periaatteessa puoltaa sitä että hoitoja ei aloitettaisi nyt.. :´(
 
Hipsunpöpsy, entä jos kääntäisit kelkan nyt vaikka maanantaista sopivasti? Vaikkapa noin viikon verran kasviskeittokuuria ja hedelmiä, matalasuolaista ja nestettä. Viikon jaksaa mitä vaan, ja mitään puutostautia ei varmasti ehdi syntyä. Paino laskee sen 1 - 3 kg, mitä turvotuksia on, ei toki sen enempää, mutta tarpeeksi, että tulee positiivisempi fiilis koko tilanteesta? Ja jaksaa sitten skarpata syömisissä myös jatkossa, kun on saanut ikään kuin homman käyntiin.
 
Hipsunpöpsy, oletko sä kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota? Mun tuttavapiirissäni moni on saanut sillä tuloksia aikaan, ja yleensä suurin painonpudotus tulee heti siinä kuurin alussa. Kaikki sokeripitoiset ja valkoista vehnäjauhoa sisältävät ruoat kannattaa ainakin jättää pois. Sinällään hoitojen siirtäminen kuulostaisi kyllä ihan fiksulta vaihtoehdolta, niin saisit paremmin aikaa painonpudotukseen ja kroppa voisi muutenkin olla kesän jälkeen vastaanottavaisempi. Mutta vaikeita päätöksiähän nämä on, ymmärrän kyllä ettei jaksaisi odottaa, kun tämä hoitotaival on yhtä odottelua muutenkin. Tsemppiä sinne!

Mites Darnilla menee, milloin sulla on eka ultra?
 
narana lopetitko Lutinukset?

Hipsunpöpsy, mä ehkä pitäisin kesätaukoa, aloittaisin ruokarempan ja suosittelisin juoksutreenin aloittelua. Saattaisi hoidot mennä muuten hukkaan :( Siis ihan pikkupikkuhiljaa aloitus. Reipasta kävelyä ja aina välillä kevyttä hölkkää. Se vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja vapauttaa endorfiinia, jolla taas on valtavasti positiivisia vaikutuksia :) Muista juoda paljon vettä, vähintään 3l päivässä.
 
Hipsunöpsy olen samoilla linjoilla yrittäjä j:n kanssa. Kesärempan jälkeen saattaisi olla parempi jatkaa yrittämistä. Vaikka ymmärrän kyllä että odottaminen sucks!
 
Voi että narana, jospa kuitenkin olisi ollut vaan laimeampi pissi josta testasit?

Höpsynpöpsy, olin itse kymmenisen vuotta sitten erittäin ylipainoinen. Kokeilin kaikenlaisia eri kuureja, mutta perinteisellä Painonvartijoilla sain lopulta painon oikeasti kuriin. Ekan viikon aikana lähti muistaakseni 3,5kg. Sen jälkeen jätin moneksi vuodeksi vatsaongelmien vuoksi gluteenin pois, ja pidin sellaista vähempihiilarista ruokavaliota melko löyhästi, niin paino putosi niin että olin välillä jopa aika laiheliini (mulla tosin myös syömishäiriötaustaa). Kaikkein nopeiten paino putosi (ja sai syödä paljon) Iso-dieetillä. Paino sahailee edelleen 5-8 kiloa eestaas vähän väliä, mutta pysyy normaalipainon sisällä. Sanoisin että tuo leivän pois jättäminen oli minulle ehdottomasti se helpoin tapa laihduttaa nopsaan.

Jos tuntuu että on vaihtoehto, niin ehkä voisi olla hyvä pitää kesätaukoa ja keskittyä kesästä nauttimiseen ja painon tiputteluun pikkuhiljaa siinä ohella. Tsemppiä joka tapauksessa mihin ratkaisuun päädytkään! <3
 
Mites Darnilla menee, milloin sulla on eka ultra?
Kiittipä kiitti kysymästä, ihan kivasti alkaa pää kopan kanssa menee kun hoito taas vauhdissa. Mähän siis kävin jo viime viikolla parissa ultrassa ja huomenna taas. Keskiviikolle olis keräys suunnitteilla mutta sekin varmistuu huomenna.
Mites itelläs? Eikös teilläkin uus hoito nyt seuraavaan kiertoon tulossa?

Ultrassa oli vähemmän follei ku viimeksi mutta löyty yli kymmenen(n.15) kuitenkin, mistä olen kyllä hyvin iloinen. Kyllähän me aina siirtoon ollaan päästy mutta ikinä ei pakkaseen mitään saatu ja se kyllä ottaa koville.
 
Kiitos kysymästä yrittäjä J, viivat kirkuvat jo, oloja ei ole paljon mitään, ei edes tissikipua.
Ensimmäinen ultra tulossa siis 20.5 ja täälläkään ei mittailla Hcg:tä verestä vaan suoraan varhaisultraan ja jos kaikki ok, neuvolan asiakkaaksi :love:

Hipsuhöpsyllä paljon asioita päässä pörräämässä. Laihdutuksessahan aina maksa-arvot nousevat (lähinnä paastolla juurikin). Mietin tuota VHH:ta, mitä joku jo ehdottikin. Itse pudotin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla nopeasti 7kg, muistaakseni 3:ssa viikossa ja en ole kovin ylipainoinen joten tippuu vielä hitaammin. Kun sain tavoitepainon, aloin pikkuhiljaa lisäämään hiilareita ja pienentämään annoskokoja ja ennenkaikkea täytyy muistaa syödä 3-4h:n välein että aineenvaihdunta pysyy käynnissä ja ei tule sitä paskaöveri nälkää jolloin tulee taas ahmittua.
Olen pysynyt painossani ja syön monipuolisesti, mutta se peruna ja pasta on minimissä ja suuressa osassa lautasella salaatti ja proteiinin lähde.
Ystäväni taasen jaksaa laskea kaloreita ja tiputti keventäjien avulla -20kg about 8:ssa kuukaudessa. Molemmat vaihtoehdot sinällään ok, jos ei halua läträtä Jutan maitorahkadieeteillä. Itse en voi sietää maitotuotteita ja rahka on pahaa ihan sama mitä siihen laittaa :mad:

Minut voi siirtää plussanneisiin.
1.icsin 1.Pas.

[URL]http://aijaa.com/vHIwwb[/URL]


En uskalla tähän kirjoittaa mitään ihmeitä :unsure:
Mua vuosien varrella itteeni ärsytti nimittäin nämä 'tsempit jatkoon ja jaxuhaleja" - lässytykset.

Heippa, kiitos kaikille että olette olleet tukena ja turvana. :love:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2. IVF 5.PAS
Ankkalinna # 9/12 #2. # vähän pco:ta/ kohtutulehdus/ ikä # 1.IVF/1PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 3.PAS
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Emmiina85 #2006 #1. #pco+mahd.vikaa johtimessa #1.IVF
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Jenifer
#1/15 #1. # selittämätön/tuuba # 1.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 #1.yht # endo,pco # 4.IVF/ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4PAS
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1. ICSI
Mimmi_83 # 5/13 # 2. siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Narana
#7/2014#1.# siittiöt?#1.IVF/ICSI
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/4.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nya # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/16 #1.yht #azoospermia #1.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF
ronja81
# 2007 #2.# selittämätön # 3.IVF/3 PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 2.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 1.IVF/1PAS
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco #2.IVF/1.PAS
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # 2. # siittiöt,pco # 1.ICSI/4.PAS
Yrittäjä J
# 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 1.IVF/ICSI/1.PAS


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
narana85 2.5 (2x3pv/18.4)
adelmiina_ 2.5 (5pv/21.4)
IirisL. 2.5 (2pv/20.4)
ilo2010 4.5 (2pv/22.4)
Jenifer 8.5
Yrittäjä J 11.5 (2x4pv/27.4)

Plussat 2016: :love:
Helmi:
JONPA77 1.IVF
Orapihlaja 1.IVF
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5. ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (3pv)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Kiela 1.ICSI/6PAS (4pv)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (2x3pv)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
narana lopetitko Lutinukset?

Hipsunpöpsy, mä ehkä pitäisin kesätaukoa, aloittaisin ruokarempan ja suosittelisin juoksutreenin aloittelua. Saattaisi hoidot mennä muuten hukkaan :( Siis ihan pikkupikkuhiljaa aloitus. Reipasta kävelyä ja aina välillä kevyttä hölkkää. Se vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja vapauttaa endorfiinia, jolla taas on valtavasti positiivisia vaikutuksia :) Muista juoda paljon vettä, vähintään 3l päivässä.
Ei mulle lääkäri ollu kirjottanu enempää kun 14 päiväksi lutinuksia. Eikä puhunut mitään että niitä pitäisi sen enempää laitellakaan. Oon kyllä jostain lueskellu että niitä on käytetty pitempäänkin. Miten teillä muilla lutinusten / lugejen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Hipsunpöpsy! Lämpimästi suosittelen vhh ruokavaliota. En puhu dietisä, koska sen noudattamisessa ei tarvitse mäkeä nälkää. Vihannekset, kaali, lihat kalat. Kaikki valkoinen riisiä myöten pois, sekä pastat ja sokeri. Itse tein eilen todella hyvää juustokakkua, jonka makeutin stevialla ja kookossokerilla. Intiaanisokeria käytän myös. En paljon, mutta tarvittava määrä leivonnaisiin makeutta antamaan. Netti on pullollaan ohjeita ja kermaa/rasvaa ei tarvitse välttää. Itse käytän lähes kaikki luomuna. Varsinkin maitotuotteet ja osan vihanneksista. Ne vaan maksaa enemmän, mutta kohta taas saa suomalaisia ihania juttuja ja kesäaikaan saa luomujuttujakin edullisemmin. Grillaaminen on tosi helppo tapa syödä helposti terveellisesti. Eikä missään tapauksessa saa nähdä nälkää. Elimistö menee säästöliekille ja panttaa vararavinnon, jos syö liian vähän, eli paino ei tipu toivottuun tahtiin. Liikuntana itse oon todennu sauvakävelyn tehokkaaksi. Ei rasita niveliä, eikä oo aluksikaan liian rankkaa. Pienempiä lenkkejä ja kun kunto kohenee, niin lenkkeihin isää pituutta. Onnea matkaan ja kokeilemalla löydät sen parhaimman keinon. Ehkä on ihan hyvä maksa-arvojen vuoksi sun nyt unohtaa nopeat elimistöä rasittavat kuurit ja keskittyä kesään, sekä nauttia hyvästä ruuasta. Itse olen päässyt KAMALASTA hiilaririippuvuudesta eroon ja tiedän, kuinka hankalaa se käänös on tehdä, mutta nyt leipää ei tee mieli, kun joskus ja silloin ku tulee siihen himo, niin syön, mutta en ota sitä jokapäiväiseksi jutuksi. Samoin peruna. Syön myös ranskalaisia hyvällä pihvillä joskus, mutta arjen ruokavalioon peruna ei kuulu, paitsi lapselle sitä laitan. Onnea!!
 

Yhteistyössä