IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Oi miten hieno tulos Pupuska ja hyvä kun kaikki meni lopulta hyvin!:) Eipä mikään ihme että olit niin kipeä, en edes tiennyt että on mahdollista että munasarjat vaihtavat paikkaa!

Kiitos tiedosta Mandala. Pitää huomenna kysellä tietoja kun soittavat hedelmöittymisestä.
Jännittää hulluna!

Sain vihdoin nukuttua lääkepöhnää pois, mut nukuin liian pitkään kun ehti vatsa tulla tosi kipeäksi, otin nyt lääkkeet ja toivon et ne ja lämpöpussi auttaa. Ylävatsakin turvottaa kovin, outoa.
 
tammityttö lääkkeellinen kierto ja tänään kp 15 eli siirto olis sitten kp17.

hilippa meillä saaliina oli 8 kaksipäivästä alkiota pakkaseen. Ja alkiot pakastettu tuplina eli yhdessä oljessa aina kaksi. Puolet on tähän mennessä kadonnut eli kun kaksi sulatettu niin toinen ei ole jatkanut kehitystä, että olis voinut vielä pakastaa. Mutta olis ehkä kuitekin saatu siirtoon.. jos olen ymmärtänyt oikein.

flow kaksipäiväisinä pakkaseen laitettu ja kolmipäiväisinä siirretään. Ymmärtääkseni tämä on TYKSin normikäytäntö.

Mua vähän harmittaa kun kaikilla vähän huonoja kokemuksia noista kaksipäiväisistä... (ei siis teidän 'puheet', vaan kateellinen että miksi mulla ei ole blastoja :sick:) No jospa mä olen se poikkeus, kun viimeksi kuitenkin plussasin juuri tuollaisesta 'nuoresta' alkiosta.

Pupuska aika samoilla määrillä teidän hoito kun omakin. Hyvä, että operaatioa meni hyvin ja nyt sitten toipumisia.

Mä edelleen hehkuttelen täällä, että mun OMA limakalvo haluaa nyt tämän hoidon onnistuvan, kun on ottanut kunnon spurtin. Hyvä jo tässä kohtaa elää pilvilinnoissa :oops:, eikä vielä olla edes piinapäivissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Hei, nyt ihan ok. Oon yrittänyt juoda paljon, nukuin ja otin särkylääkettä. Luin kanta.fi:stä päivän tapahtumat. Nestettä oli kertynyt paljon, vasen munasarja oli noussut kohdun yläpuolelle ja oikeanpuolimainen oli jossain tuolla kyljessä. En tajunnut, että ne voi tosiaan siirtyä niin paljon, jos normipaikassa ei ole tilaa. Kaiken kaikkiaan yli 70 munarakkulaa saivat, osa jäi, koska näkyvyys oli huono ja hoitajan oli pitänyt painaa munasarjaa alaspäin, jotta siihen päästiin edes käsiksi munarakkuloihin.

Huomenna soitan tyksiin ja kuulen, montako hedelmöittynyt. En tiedä, kuinka pitkään niitä kasvatetaan ja kaikki menee suoraan pakkaseen. Tänään ja kolme seuraavaa päivää pistän Orgalutralia, että jäljelle jäävät munarakkulat pysyis rauhallisina. Tsemppiä Lottainen!
 
Mandala: kyllä varmaan sitten kun pidemmän aikaa ovat naikkarilla blastoiksi viljelleet, alkaa pakostakin näkymään alkioiden kappalemäärissä eroja kun tilastomateriaalia" tulee enemmän. Mulla myös on tullut sieltä blastoja samalla tavalla kuin sulla eli kun on kerran sulatettu ja laitettu jatkoviljelyyn ja taas pakastettu. Nämä toiseen kertaan pakastetut vaan eivät ole ikinä kestäneet mullakaan toista sulatusta :( Nyt on tosiaan vielä kolme alkiota yhdessä oljessa jäljellä. Luulen kyllä, että sieltä jää tavaraa vaan yhteen siirtoon. mutta jospa se riittäisi :love:
 
Ohhoh, olipa sulla omalaatuiset munasarjat! Onneksi lopulta kuitenkin saivat rakkuloita kerättyä ja niistä löytyi soluja niin runsaasti. Toivottavasti toivut hyvin.
En muistanutkaan, että sulle ei tehdä tuoresiirtoa, oliko syy nimenomaan määrissä ja kropan toipumisessa?
 
Herrajesta Pupuska:eek: eikö tollanen oo jo hengenvaarallinen juttu! ? Luulisi että koko prosessi olis keskeytetty alkuunsa :unsure:. Hui!! Oliko tää siis sun eka hoito? No, toivottavasti nyt kaikki menisi jatkossa hyvin. Pelottavaa! Paljon tsemppiä!

Viljonkka . Ok. No onhan täällä plussannu 2pv alkioilla..viimeks Hipsunpöpsy ja ketä kaikkee. Mäkin olen tullut raskaaks 3 ja 4 pv (hitailla ) mutta en nyt kahdella hyvällä blastolla. Mäkin olin ennen maani myynyt kun ei blastoja saatu vaikka yritettiin viljellä mut nyt sitten se ei ollutkaan se "autuaaksi tekevä ". Kyllähän kaikenikäisillä plussataan. Asiat on vaan kiinni niin kuun kuin tähtien asennosta ja ties mistä marsilaisten mielenliikkeistä.
Peukut! !

Tsemppiä taas uuteen aamuun naiset (y)!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Labrasta soitettiin.
Oli löytynyt 28 rakkulaa, joista 14 munasolua. Näistä vain 5 olivat kypsiä.
Jostain syystä myös miehen simpat oli hitaita, joten päätyivät tekemään kolmelle ICSI:n ja 2 "normaaliin" tapaan. Tänään kaikki 5 olivat hedelmöittyneet.
Nyt sit ootetaan huomiseen, et lähteekö jakautuu alkioiksi.
Jännittää hulluna, surettaa. Ihan järjetön kato.
Mikään ihme että ei oo luomuna onnistunut.:unsure:
 
Lottainen. On erittäin normaalia että suuri määrä munasoluja ei yleensä takaa hyvää laatua siis että kaikissa olis solu ja ne olis kypsiä ja priimaa. Tämä tuntuu tapahtuvan tosi monella kellä kerätään kymmeniä soluja. Kun lääkemäärissä tehdään rukkausta ja rakkuloitaja soluja saadaan vaikka "vain alle kymmenen" kerättyä niin laatu on yleensä parempi. Se että ne kaikki viisi hedelmöttyi on taas hyvä merkki. Minun mielestäni toi ei todellakaan ole huono tulos?! Vauvaan tarvitaan tasan yksi alkio! Esim meillä oli terve normaali luovuttaja ja silti alkioita tuli lopulta "vain" kolme. Mutta ymmärrän toki sen että fiilis on pettynyt. Mullaki oli.

mut halaus! Toivottavasti nyt noi jampat on priimaa!!
 
Tiedän kyllä määrä-laatuasian. Mullahan vaan ensin oli niin, että rakkulat eivät lähteneet oikein ollenkaan kasvuun, tokassa stimulaatiossa (tässä) lähtivät mut tavanomaista hitaammiin, nyt vielä se että ei siellä ollutkaan kypsiä munasoluja. Harmittaa, toki järjellä ymmärrän faktan että vain se yksi tarvitaan. Tässä jännittää ihan hulluna, että kun kato käy usein 3.päivän ja blastovaiheen välillä, että selviääkö edes se yksi sinne.

Muistelinkin neiti että sulla oli samaa ongelmaa. Seuraan mielenkiinnolla teidän uutta hoitotaktiikkaa.(y)

Kiitos tsempeistä!

Onko pupuska saanut vielä tietoja?

Pitääkin vähän googlettaa nyt tuosta ICSI:stä, en oo oikein perhetynyt siihen hoitotapaan.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF/ICSI
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #2.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS
Kettu81 #?#?#?#2.IVF ? PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu #8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#?#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)


Piinailijat::whistle:

flow - testipäivä 8.11.
Vilijonkka - testipäivä 11.11.
Lottainen - testipäivä 11.11.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:
Laittaakaas tietoa jos joku on jäänyt listalta tai tiedot ei oo ajankohtaisia, vaikeaa aina yrittää etsiä tietoja rivien välistä.;)
Mm.Neiti tai Epätoivoista yritystä, teidän tietoja en löytänyt mistään vaikka kui ka pitkälle selasin historiaa..;)
 
Niimpä. Mäkin loin aikoinaan ihan hulluna toivoa ivf hoitoon kunnes selvisi että soluja saatiin aina vain yks tai kaks. Nyt oli sitten odotus vielä korkeammalla kun niin moni saa lahjahoidoilla tavaraa pakkaseen ja siten toivoa vähän enemmän. Mutta sama linja ja tuuri jatkui. Kaksi kunnollista ja yksi nippanappa pakastettava.. Että nii..toi on totta, vaikka luulisi ettei sillä ole mitään merkitystä niin joskus se klinikan vaihto ratkaisee ihan oikeasti.

Kun mäkin olen tullu raskaaks, viimeksi keväällä omilla rupuilla luomuna, niin tavallaan "tiedän" ettei vikaa ole tuolla alapäässä silleen. No nyt sitten alusta asti tuntu että kaikki meni päin persettä, limis ei kasvanu eikä ollu ultrassa nappi vaan sellanen sinnepäin . Sit sirrettiin kaks hyvää blastoa eikä edes yritystä kiinnittyä. Vaikka kaikki sanoo etä suurin syy on alkioissa niin vähän jäi kuitenkin hampaankoloon koska noi kaks blastoa oli koko solumäärän AINOAT kunnolliset ja potentiaalit. Että oliko nyt ihan oikeasti vaan lääkkeissä ja protokollassa vika vaikka lääkärit vaan hymistelee. Mutta menny mikä menny..ei saa aikaa takaisinkaan.
 
Mulla ei koskaan lutinuksesta tullut mitään oireita mihinkään suuntaan. Masukivut voi varmasti vielä punktiostakin johtua, veikkaisin.
Toivottavasti sulle myöskään ei tule mitään niitä hurjia lugeoloja niinku viime kierrossa!
 
Voi kurjuus Lottainen:( ymmärrän tunteen ja tuskan..toivottavasti selviäsi näistä moni kuitenkin..eikö teillä ollu tarkotus blastoiksi viljellä? Taitavat useassa paikassa ainakin tehdä niin että jos katoa alkaa käymään niin siirtävät ennen blastovaihetta jo jos niin itse toivoo. Toivottavasti nii ei nyt teille kuitenkaan käy!! Meillä saatiin kans se 5 viimeks ja se yks siirrettiin ja 3 kpl oli vielä kolmantena päivänä hyvin mukana mutta sitten blastoksi niistä selvisi vaan yksi mutta laatu oli niin heikko ettei ollu pakastuskelpoinen siis..

Itse myös mielenkiinnolla tota Neitin suunnitelmaa seuraan, en ole tollasesta kuullutkaan! Toiv olis apua siitä..

Taas ollut puhetta tästä blasto/nuorempi alkio asiasta. Lohdutuksen sana siitä ( uudet ei varmaan oo lukenut vanhempia sepustuksia) että mullahan se ainoa raskaus alkoi rupu kakspäiväsistä alkioista (piti siirtää siis alunperin pvänä 3 mutta laatu näytti nii heikolta että halusivat aikastaa siirtoa). Tätä ennen olisi siis kaksi ok blastoa siirretty joista ei edes mitään yritystä ollut kiinnittyä. Ja viimosimmasta 1päivän siirrettystä tuloksena oli kemiallinen..että ei näistä ikinä tiedä mikä se sitten mukaan tarraa!

Pupuskalle voimia toipumiseen myös!
 
Heippa! Täällä olotila kohtuullinen, vatsa ihan törkeän pinkeä. Kai tämä tästä. Sain vihdoin tyksistä hoitajan kiinni. Munasoluja oli siis 22 kpl, joista 12kpl on nyt lähtenyt jakautumaan. En tiedä yhtään, minkä laatuisia tms, mutta tämä tilanne tällä hetkellä. Huomenna mulla on kontrolli, ja saan varmaan tietää paremmin tilanteen. Mut siis huomenna, ne olis tarkoitus laittaa jo pakkaseen. Mä niin toivon, että tuosta sen yhden lapsukaisen saisin, koska samaa ruljanssia en haluaisi ihan heti uudelleen kokea.
 
Vihdoin siirto odottelee nurkan takana :D Taino viikko viel ootusta eli tiistaille ois ekaan pas:iin aika, mutta aikovat katsoa voisko niitä viljellä pidempään.. Minäkin tuota just pelkäsin kun on vaan kahen päivän ikäsiä että jos tehäänki turhia siirtoja et ne kuolee heti seuraavana päivänä nii ois ihan kiva jos niitä sit viljelläänki sulatuksen jälkeen vielä.Mutta eihän sillä tosiaan muuta väliä ole ku se että nähdään sitten jos jotku lakkaa jakaantumasta että ei niistä ois tullu mitään kuitenkaan, toisaalta oisko kohdussa kuitenki paremmat oltavat..
 
Terkkuja kaikille, seuraan taustalla ja päivittelen omaa napaa. Tänään kp 12 lääkkeellistä PAS:a varten. Eilen UÄ:ssä lk priima 10mm. Meillä viimeinen pakkasukko, toivon kovasti et päästäisiin vielä siirtoon. Mukana menossa kortisonitkin, joiden tosin pelkään kovasti vievän unet; mulla ihan tosissaan leviää pää jos en saa nukuttua.

Henkisesti kyllä olen valmistautunut jo uuteen stimulaation. Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Lottainen: ei ole tullut lutinuksesta kipuja, mutta kauhea kutina joka kerta kun on ehtinyt noin viikon käyttää.

Mun tiedot ois #epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)

Tsemppiä punktiossa olleille, hurjan kuuloisia juttuja!
 

Yhteistyössä