IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Loppui tämä piina sitten :/ Testit negaa ja holisee kuin niagaran putous. Eli lääkkeellinen pas tulossa toiv jo nyt toukokuulle. Jotenkin en nyt romahtanutkaan, ihme. Syksystä asti tehty monta inssiä ja ne olleet pahempia piinoja kuin nyt. Niissä, kun ei edes tiedä onko tärpännyt. Nyt tarttee arvailla vain, että kiinnittyykö..

hannuliini: sain tuosta sen käsityksen, että teillä alkaa hoidot lokakuussa, jos kerta nuin sanonut. Mutta voithan varmasti soittaa sinne ja kysyä?

es: vielä muutama päivä, peukkuja!!!
 
Onpas tänne tullut paljon uusia, tervetuloa kaikille. Vaikka eihän kenenkään soisi näihin hoitoihin joutuvan.

Onnittelut plussanneille! Ja pahoittelut pettymyksen kokeneille :hug:

hannuliini Kuulostais siltä että olette jonossa jos noin on sanonut. Täälläpäin pistettiin jonoon heti suunnittelukäynnin jälkeen, kun oli annettu negatiiviset hiv näytteet. Meilläpäin tosin ei enää käydä erikseen suunnittelukäynnillä hoitojen käynnistyessä, sillä punktio ja siirto tehdään eri paikkakunnalla missä muut seurannat.

Täällä odotellaan kirjettä uuden hoitokierroksen käynnistymisestä. Odottavan aika on pitkä. Vauva uutisia senkun putkahtelee lähipiirissä. Tottakai sitä on onnellinen muiden puolesta, mutta pahalta tuntuu oma kohtalo.
 
Meille lähetteen lähettämisen jälkeen soitettiin ja sanottiin jonon olevan puoli vuotta, joten puolen vuoden päähän saatiin suunnittelukäyntiaika ja siitä lähdettiin eteenpäin.

Kop kop voi harmi :( eka tuoresiirto kun meni itsellä mönkään niin se oli kyllä rankin. Mutta mulla ei ole mitään muita hoitoapua takana sitä ennen.
Tsemppiä PAS:iin kuitenkin. Yleensä kaiketi suositaan yhtä välikiertoa tuoresiirron jälkeen, joten voi olla sullakin edessä, ja toisaalta voi olla ihan hyvä kropalle palautua.
 
Huhhuh. Vappu meni mitään ajattelematta ja eilisestä alkaen oonki ollu äkäinen kuin ampiainen. Alavatsaa juili tuossa viimeviikolla vain vähän. Ja tällä viikolla onki sitten menkkamaiset kivut. Lugesteronit on ihan pepusta. Joka päivä 2 kertaa 3 nappia. yöks. Yritän pitää lippua korkeella mutta en usko että mitään hyvää tapahtuu.

Edelleen on tuolla mulla väärin toi tieto meillä siis icsi ei ivf. :)
 
-es- menkkamaiset kivut voi myös tarkoittaa ihan hyvää :) toivotaan ettei vuoto ala nyt edes lugejen läpi ja lopputulos on toivottava!

Ja tosiaan luget on kyllä aika hanurista, ite laitan yhden lugen kolme kertaa päivässä. Mutta oon huomannut, että aiemmin käyttämistäni Lutinus puikoista holahteli sitä puuroa pöksyihin paljon enemmän, vaikka niitä käytin vain kahdesti päivässä. Niitä oli niin paljo helpompi laittaa kun oli se asetintikku. Lugeista sitten onkin tullut tissikipu.
 
Hei pitkästä aikaa.. olen seuraillut teitä sivusta..

Mulla on sama lugejen kanssa, paljon harmittomammat kuin lutinukset..

hannuliini: Meillä ainakin kaikki on rullannut hyvin suunnitelukäuynnin jälkeen julkisella ja ollaan oltu tyytyväisiä kaikkeen muuhun paitsi näihin toistuviin negoihin.

Omaa napaa: neljäs pas päättyi negaan tänään. Kuusi vielä pakkasessa. Toivo alkaa mennä, miksi viides tai kuudes tärppäisi kun aiemmat neljäkään ei ole kiinnittyneet? Huomaan googlettavani toiveikkaana jatkuvasti monesko siirto on tuonut plussan.. Äh, mitä siis enää avuksi?

Tsemppiä kaikille piinalijoille ja jonottaville. Onneksi 80 % hoidoissa olevista saa lapsen! (Eli kaikki muut paitsi me)

Sori valitus ja katkerat terveiset, on tää vaan niin syvältä. Eikä tunnu loppuvan koskaan.
 
Bonnie kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Mutta harmi että jouduit kertomaan negasta :hug:

Tunnen kyllä mietteesi aivan täysin tuosta onnistumisesta varsinkin kun kaikki aiemmat PAS:it tehtiin aivan samalla kaavalla, että miksi ne onnistuisi jos ei aiemminkaan. Lääkäri silloin toppuutteli viidettä siirtoa edeltävässä ultrassa, että ei mitään hätää vielä "kun ei sitä ikinä tiedä mitä ne alkiot siellä puuhailee"... Noh nyt kuudes siirto (5.PAS) meneillään eri lääkkeillä kun luonnollisen kierron sijaan valittiin lääkkeellinen limakalvoa vahvistamaan.
Jotenkin oli aluksi iloinen mieli kun tehdään vähän eri tavalla, mutta alkaa taas tuttu luovutusolo vähän takaraivossa huutelemaan jo. Se on kyllä jännä, miten en oikein saa itseäni enää toiveikkaaksi edes yrittämällä :O ainakaan en ole PP päiviä laskeskellut mielessäni kuten aiemmin ja yrittänyt vain positiivista energiaa pitää yllä (vaikeaa).
 
Saaga76 olen pahoillani :( :(

Itellä oli tänään ensimmäinen ultra pistojen aloittamisen jälkeen. Nyt siis 6. pistopäivä menossa. Ei tullut ihan kovin rohkaisevaa palautetta. Toisella puolella oli 2 ja toisella 3 munasolua. Lisäksi oli n. 6 kpl pienempiä mutta ne eivät välttämättä ehdi mukaan. Lääkäri sanoi että viidelläkin voidaan tehdä loppuun, mutta saattaa olla että hoito pitää myös keskeyttää. En ollut ihan tähän varautunut. Masentaa, 1. IVF kuitenkin menossa ja heti uhkaa tulla lunta tupaan :( ensi maanantaina sitten nähdään että mihin kehitys on johtanut että jatkuuko hoito vai keskeytyykö tältä kierrolta...
 
Tervehdys! Siirrynpä nyt tuolta inssiläisten puolelta tänne. Tänään siis kp1 kolmannen inssin jälkeen! Lyhyesti:itse 25v. Mies 26v. Lapsettomuutta takana kohta kaksi vuotta ja esikoista tavotellaan. Syy selittämätön. Marraskuisen inssin tuloksena kohdun ulkoinen josta kuitenkin ilman leikkausta selvittiin. Nyt toukokuussa pidetään pieni paussi, käydään vaan suunnittelu käynnillä ja kesäkuussa sitten eka ivf. Toivottavasti se toisi toivotun lopputuloksen! Ja yksityisellä siis ollaan..
 
Saaga76 ja Bonnie pahoittelut :/ :hug:

Mandala: joo mietinki et miks on tissit kipeet :D maanantaina oli nii kipeet ettei pystyny töissä edes kumartumaan :D

Vielä pari päivää ja sit perjantaina aamulla verikokeisiin.. Parempi fiilis kuin eilen (tosin tänään ei ole ollut kuin vain vähän kipuja.)
 
bonniemoi ja Saaga76 Voi ei, jaksamisia :hug:

Mandala millos sulla on testipäivä?

Jännää vieläkö olet mukana kuvioissa?

ON: Tänään kp3 ja eilisestä asti mennyt zumenonit 6 mg/vrk. Toivottavasti tämä lääke toimisi paremmin kuin laastarit. Päänsäryn olen ainakin saanut seuraksi, mutta en tiedä johtuuko menkoista vai lääkkeestä.

Mulle voisi tosiaan päivittää listaan toukokuulle 1 IFV (ei tuoresiirtoa) 1 PAS hormonaalinen kierto. Nyt näytti olevan huhtikuun puolella mun tiedot...

Palailen aktiivisemmin mukaan kun saan tämän päänsäryn selätettyä :|
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
ilo2010 # kesä 2012 # toinen # PCO
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt
-es- # 03/2011 # ensimmäinen # siittiöiden huono liikkuvuus
kop kop # 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt
empuska # ensimmäinen # selittämätön
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
-es- 1.ICSI

PAS:
Mandala 1.IVF/5.PAS - progynova + lugestron

Toukokuu
Piikit ja punktiot:
Hilippa 2. ICSI touko-kesäkuussa. Suprecur, Menopur, Pregnyl
Liljeby 1. IVF Gonal-f, Orgalutran

PAS:
Jännää 1.IVF 1.PAS lääkkeellinen kierto
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Kesäkuu
Piikit ja punktiot:
Neeeuska 1.IVF

Piinailijat: :snotty:
Mandala 1.IVF/5.PAS - lääkkeellinen - verikokeen tulos 13.5.
-es- 1.ICSI - testipäivä 8.5.


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015

Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Saaga voi hitto miten julmaa :( voimia!

liljeby ei kai kaikki vielä ole menetetty? Muuttiko lääkäri lääkkeen määrää? Mulle ainakin sanottiin, että se eka tarkistus piikitysten alkamisten jälkeen on just sitä varten, että voidaan vielä lisätä tai vähentää lääkkeen annostusta tarvittaessa. Ja kun alunperin kysyin, että missä tilanteessa ei siirto onnistu niin sanoivat että jos nyt tulisi vain yksi tai kaksi munasolua/hedelmöittynyttä niin sitten IUI yleensä, paitsi tietty mun kohdalla kun ilman johtimia ei simpat kyllä mihinkään ui, joten kyllä mulla siirto olisi varmasti silti tehty.

Ja just nuo pienemmätkin. Mulla lääkäri löysi pienempiäkin ja sanoi että tuskin ehtii kasvaa punktioon mennessä mutta kylläpähän vaan kaikki sieltä siivottiin ulos petrimaljalle treffeille.
Tsemppiä kuitenkin hirmusti, on varmasti hormonihöyryissä inhottavaa! :hug:

-es- siirtopäivästä eteenpäin mulla tissit kipeyty ja oli toosi kipeet vloppuna. Nyt sen jälkeen ajoittain vain. Eikä ihan hirmu kipeät tällä hetkellä esim. Jännästi vaihtelee.

Viljonkka mä pidän nyt kyllä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että sun lääke toimis nyt ja limis vahvistuis!! Voimia päänsäryn kanssa taisteluun, ota ihmeessä särkylääkettä vaan, turha sitä on kärvistellä.
Niin ja mulla on verikoe 12.5. tulokset seuraavana päivänä. Viisi kertaa tätä ennen ei ole ollut mitään jännitystä verikokeiden tulosta odotellessa, kun menkat on aina alkanut siihen mennessä.

Tervetuloa Neeeuska ja tsemppiä tuleviin hoitoihin! :)

Hitto eilen vielä kirjoitin, että en ole pp-päiviä laskeskellut ja tuijotellut, mutta nyt kun tuli siirrosta tasan viikko aikaa niin kyllä sitä väkisinkin ajattelee nyt. Ainahan sitä tähän aikaan siirron jälkeen haaveilee, että ei muka-oireita tulis kuulosteltua, mutta niinpä varmaan onnistuu taas :D
 
Viimeksi muokattu:
Saaga76 :hug: tää on kyllä ylivoimasesti paskinta mitä näissä hoidoissa voi käydä, menettää tolkuttomalla vaivalla aikaansaatu raskaus...ja vielä tuplana :':)'( mutta kuten todettu, et ole yksin ja tiedän miltä tuntuu. Kovasti voimia tulevaan, toivottavasti sulla kohdun tyhjentyminen sujuu ongelmitta ja pääset nopeesti asioissa eteenpäin. Jäikö teillä vielä pakkaseen alkioita?

Pahottelut myös kop kop ja Bonniemoi, ja oliko vielä joku muukin negan testannu :hug:
Tervetuloa Neeeuska ja muut uudet!
 
Viimeksi muokattu:
Saaga76: Iiisot pahoittelut :'(

Vilijonkka: Auts tuo päänsärky!! Täällä kans kaiketi letrozolin vaikutuksena kestohedari eikä mikään auta:(

Bonniemoi: Tsemppii, älä luovuta!! Teillä onneksi monta pakkasessa!! Vaikka tiiän kyllä tunteen negan jälkeen.

Mandala ja Es: Täällä jännätään teidän puolesta :) Es malttanu olla tekemättä kotitestejä?? Mä alottanut aina aivan liian aikasin ja toivonut jotain ihmettä.

Muilla tullut lugeista ja lutinuksesta kovia juilimisia? Mulle tullu aina jatkuvat menkkamaiset kivut molemmista. Mietin, että voiko kaikki se supistelu aiheuttaa ettei alkio kiinnitykään... Onko kaikilla ollut taukokierto ivf/icsin jälkeen ennen passia?

Omasta navasta: Testit joka pvä negaa (tässä tapauksessa onneksi). Menossa letrozol aamuin illoin ja ensi viikolla kontrolli-uä ja saa tietää jatkot passia ajatellen. Toivon, että se tehdään vaikkei taukoa tulisikaan. Yksityisellä ollaan ja kai ne olisi jättänyt ajan antamatta, jos olis tauko kyseessä. Unohtu kysyä/heidän mainita tauosta tuoresiirrossa. Reseptin sain kuitenkin, jos ei tärppää.
 
kop kop Mulla kans tuntus luget pikemminkin aiheuttavan jomotuksia kun vähentävän niitä.. oon jo pitkän aikaa syöny siirroista lähtien muutamia päiviä magnesiumia, eikä supisteluja oo ollu sen kans ihan niin paljoa.
Mulla on pidetty aina välikierto ivf:n jälkeen ennen passia, sekä julkisella että nyt yksityisellä. Hyvä että elimistö saa välillä lepoa tästä rääkistä, ja useinhan ivf:ää seuraava kierto voi ollakin jotenkin sekasin ja epäselvä, eli parempi odottaa että tilanne hiukan tasaantuu.
 
Tuo kyllä pelottaa aivan perkeleesti mitä risukasa sanoi. On niitä kauheita kohtaloita tässäkin pinossa nähty ihan liikaa. Itsehän en ole koskaan raskautta alulle saanut, mutta en tiedä kyllä miten sitä ihminen selviää sitten jos saa ja käy näin :(

Joskus silloin kun kaikki oli olevinaan hyvin ja luomuyritettiin niin mietin että kunhan tulisi edes raskaaksi, kyllä sen keskenmenon sitten varmasti kestää, että ainakin saisi tietää sen onnistuvan. Mutta nyt kun tämä raskautuminen ei näytä onnistuvan näillä hoidoilla niin viimeiseksi sitä enää haluaisi km tähän soppaan vielä.

Mäkin jännitän -es-:in puolesta täällä, peukut pystyssä! taidan itsekin pitää sormet erossa testeistä kun eihän se muuta kun harmita niiden teko. Toisaalta jos nyt niin ihmeellisesti kävisi ettei tiputtelu ala (voisi toki johtua uudesta lääkityksestäkin ettei alkaisi tällä kertaa) niin ehkä lirautan testiin kotona ennen verikoetta. Noh vajaa viikko niin sitten näkee mitä tuleman pitää.

Vaikka onhan se aina vähän ärsyttävää, että menkat on alkanut ja silti joutuu verikokeisiin rampata, niin silti ehkä kuitenkin ihan jees että se päättää hoidon ja vielä pp12 aina.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, näin sitä itekin ajatteli ennen km:a että kun nyt edes kiinnittyis joskus niin sais siitä lisää toivoa koko hommaan...ja kun sit näin kävi niin tietysti sitä halus uskoa ettei tässäkin ois kuulunu siihen epäonnisempaan joukkoon, joka sen menetyksenkin vielä joutuu kaiken muun "kivan" päälle kokeen. Ja kakspiippunen juttuhan se on, toisaalta sitä lisätoivoa saikin, ja tunteen siitä että tuskin sitten kohdussa tai muuten sen olosuhteissa suurta vikaa on, vaan se vika on juurikin niissä heikoissa alkioissa jotka yleensä kuolee jo ennenkun ehtii yrittääkään kiinnittymistä. Nyt kuitenkin sekin lisätoivo tuntuu hiipuneen samalle tasolle jonnekin syvälle pimeeseen kuiluun missä se oli ennen raskautta, kun ei sitä uutta plussaa oo enää näkyny neljänkään alkion siirron jälkeen. Silti nykysin PALJON mieluummin heti se nega kun uus km....sitä ei kerran jälkeen haluis enää koskaan joutua kokeen. Varsinkin kun kaikki sen jälkeenkin meni niin vaikeeks, ensin raskautta ei saada millään alulle, ja kun saadaan ja menee pieleen, sitä ei meinata saada mitenkään lopetettua! Aikaa, joka on jo tällä ikää suht kallistakin, haaskaantu sen takia monta kuukautta.
 
Mandala kiitos kommentistasi. Ehdin jo tosiaan eilen masentua kun lääkäri puhui hoitokierron lopetuksesta. En tiedä, oliko niin ettei uskonut enää muiden pienten kirivän mukaan? Tosi hyvä kuulla että sinulla ne kuitenkin olivat kasvaneet. Annostusta nostettiin ja saas nähdä piiskaako Gonal-F nyt tehokkaammin... Huoli on silti vähän mukana. Etukäteen olin miettinyt tätä hoitoa ja ajatellut että jos on paljon tyhjiä rakkuloita vaan, eivät hedelmöity, eivät jakaudu eivätkä kiinnity tai sulatuksessa heittävät henkensä... mutta en ollut sitä ajatellut yhtään, että munasarjat olisi sellaiset että reagoisivat jotenkin huonosti ja kasvaisi vaan muutamia folleja :( Että oli kyllä tyrmistystä ilmassa. Katsotaan miten nyt käy.

Minuakin muuten nuo keskenmenoasiat kyllä mietityttää (vaikken ole päässyt edes juuri mihinkään tässä hoitoasiassa), mutta jotenkin miettii, että jos edes jollain ihmeellä saisi sen plussan niin sitten alkaisi varmasti järkyttävä keskenmenon pelko. Sillä tavalla tämä lapsettomuus tuntuu vaikuttavan, että jos raskaus edes alkaisi, epäilen että tuskin koskaan hehkuisin mitään "ihanaa äitiyden ja odotuksen onnea", kuten monilla ystävillä näyttää olleen - kun olisin niin suunniltani koko ajan jos on niin vaivalla tullut raskaaksi että jos sitte jokin meneekin pieleen...

Tässä matkan varrella on muutenkin ihan mennyt ymmärrys siihen, että miten ylipäätään on mahdollista, että ihmiset tulee raskaaksi noin vain.
 
Aika on Hyvinkään sairaalaan tyhjennykseen varattuna ensi tiistaille. Ellei sitten tule itsestään ulos ennen sitä. Inhottavaa odotella kun olisi halunnut taputella tän jutun nopeesti päätökseen. Kaiken surkeuden keskellä mulle sattui täysin kylmä tunteeton lekuri joka oli sitä mieltä että töihin vain heti eikä tämä töitten tekoa estä kun pyysin sairaslomaa. Itse hän vielä totesi että vuoto voi alkaa parissa päivässä tukilääkityksen loppumisen jälkeen. En ajatellut mennä töihin odottamaan mahdollista vuodon ja kipujen alkamista. Sain lopulta pari päivää sairaslomaa lievien nuhtelujen kera.
 
Saaga kauhea lääkäri :O minä en ainakaan tuossa tilanteessa menisi töihin nieleskelemään itkua, varmasti ajatukset vähiten just jossain töissä tällä hetkellä. Voimia kauheasti, toivottavasti menee tyhjennys nopeasti :hug:

liljeby valitettavaahan on, että joillekin naisille eka hoito on vähän hakuammuntaa joskus, tyyliin millä annostuksella toimii parhaiten. Toivotaan kuitenkin, että pääset siirtoon asti!

Jaan kyllä täysin näkemyksesi siitä, että miten helvetissä ihmiset tulee 'vahingossa' raskaaksi. Jokaisen pienen yksityiskohdan kun itse nyt on joutunut "opiskelemaan" hoitojen myötä niin kyllä se tuntuu olevan niin millin tarkkaa hommaa, että vahinkoraskaudet tuntuu aivan käsittämättömiltä, että helpommin voittaisi lotossakin.
 

Yhteistyössä