IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nenna81 Voih... :(

viiva Toivottavasti sait nukuttua, ja kaikki meni hyvin.. ja hyvä saalis.

Mandala Onhan plussiakin tullut eukolle ja hertalle2015 ja muille vaikkei sit ihan tarrannut, ei nyt ihan synkkää kuitenkaan. ;) pikkuisen toivoa.

Mulla tuntuu vähän menkkamaista särkyä, et kai liityn pian siihen synkistely listaan ..vaikka vasta pp3 huoh... tää on kyl hassua tää luge.
Oon ihan taju kankaalla kun laitan näitä. Eilen ennen nukkumaan menoa laitoin luget ja pam ihan taju kankaalla, jopa kun mies oli avanu viinipullon ja oli laittanut toisen korkin takas joka alaosasta kapea joka oliki lentäny paineella altaaseen pamahtaen, en ollut kuullut mitää nukkunut kuin porsas
.. onko muilla ihan tajuton väsy lugeista?

Timjami Miten sulla sujuu?
 
Hei!
Voisinko siirtyä tähän ketjuun kun tuo "Ensimmäistä yrittävät yli 35 v"-ketju kuivui kokoon. :(
Yritys aloitettu 2012. 2 IVF takana, molemmissa sama surkea lopputulos. Siirtoon päästiin surkeilla alkioilla, mutta ei mitään pakkaseen. Eikä mitään kiinnittymisyritystäkään tietenkään. :( Nyt olis sitten kolmas hoito suunnitteilla. Piti vähän pitää taukoa ja säästää rahaa. Tuntuu vaan että mitä sitä nyt sitten kannattaa tehdä, jos solut on huonoja ja niin ei siihen lääkkeen vaihdot auta. (1. IVF Gonal-F, 2. IVF Menopur) DHEAaa en ole kokeillut. Ehkä voisi.
Ihan hirveen positiivinen fiilis ei oo kun kattoo tota plussanneiden listaa.... kyllä ne onnistumiset näyttää tulevan 1. hoidolla jos on tullakseen. Mutta tsempit ja voimia kaikille!!! Myös niitä ihmeitä tapahtuu aina jollekin joskus!
 
Nenna, :hug:

Viiva, kuinka punktio sujui?

Jännää, ei pie vielä tuossa vaiheessa heittää kirvestä kaivoon. Tulos voi olla noista tuon vaiheen tuntemuksista huolimatta mitä vain. Tsemppiä piinailuun

(.) ultra oli aamulla. Hyviä sekä epäilyttäviä uutisia. Pitää palata asiaan kunhan soittavat naikkarilta ett kuinka edetään.
 
Tintti Moikka:wave: Äläs nyt vielä luovuta.. Luin tossa ihan jotain muuta ketjua ja joillakin on tullut se pienokainen neljännellä tai viidennellä IVF kerralla. Ei se ensimmäinen nega aina meinaa, ettei muulloin voisi tärpätä.

Kovasti kannustuksia ja reipasta mieltä hoitoihin ja tervetuloa mukaan!

patsuli Hihii ihanaa kun jaksat kannustaa :heart: epäuskoistakin :)
Oih..toivottavasti ei nyt mitään järkyttäviä uutisia. :hug:
 
Jännää: Mä olen tosi väsynyt lugeista, noin puoli tuntia illlala lugejen laittamisen jälkeen olen painunut pehkuihin kaikilla kerrolla. Ekalla kerralla pistin sitä klo 19 ja ihmettelin kun joka ilta nukuin jo 19.30-20. Nyt olen älynnyt ajoittaa sen myöhempään aikaan llalsta, vaikka se sitten aamulla onkin hankalampi laittaa.

Nenna81: pahoittelut negasta :(

Tintti: Tervetuloa.

Punktio on ohi nyt. Sattui enemmän kuin viimeksi, jolloin en tuntenut juuri mitään. Nyt tuntui pistoja, mutta oli ihan siedettävä kokemus kuitenkin. Tyhjennettiin 11 rakkulaa oikealta puolelta ja säälittävät yksi vasemmalta (vasenhan lopetti kasvun). Jouduin nyt tiputukseen ja jouduin olemana klinikalla kolme tuntia kun pyörryin punktion jälkeen, se oli varmaan ne lääkkeet. Nyt olen kuitenkin huomattavasti vähemmän kivulias kun viimeksi punktion jälkeen, vaikka itse punktiossa tunsinkin jotain kipua. Mutta kuitenkin näistä 12 rakkulasta tuli nyt 20 munasolua. Nyt toivon taas tosissani sitä blastoa siirtoon, toivoa on :) Huomenna aamulla kuulee sitten, että miten on hedelmöittyneitä tullut tällä kertaa :) Mutta hyvillä mielin olen.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Huhtikuu
PAS:
Riimini (luonnollinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
Timjami77 3.3. (4.ICSI)
Jännää 4.3. (1. IVF)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
viiva84 Ok. Jep, mä otan ja illalla klo 11 kun meen nukkuu, hyvä unilääke :D

Oi sulla oli mahtava saalis 20 tosi hyvä..
Vaiks mul oli paljo rakkuloi sain vain 13 solua, ja voipi olla et huonoja.. että toi ei siis ollenkaan huono vaikka vähän rakkuloita. Saalis voi silti olla hyvä.
Toivotaan paljon hedelmöittymisiä.
 
Tintti_76, tervetuloa.., "mukavaa" (jos näin voi sanoo) saada muitakin vähän kokeneempia tänne kun suurin osa käy vasta 1. hoitoa, vaikka eihän tätä tietty kellekkään toivois..on täällä muutama muukin epäonninen jotka joutunu jo näin pitkälle näissä. Mulla lähtee ensviikolla 3. hoidon viimenen blasto pakkasesta (mitään huikeita määriä ei oo sinne koskaan saatu) ja sitten joutuu suunnitteleen jo 4. hoitoo....vieläkin vaan jaksaa hakata päätä seinään kerta toisensa jälkeen. Mulla siis myös surkeet solut ja suurin syy tähän varmaankin endo joka on tehny niistä hyvissä ajoin paskaa.. eikä tää vuosien kertyminen ainakaan paranna asiaa. Yritettiin exän kanssa jo vuosina 2006-2010, pari ivf-hoitookin käytiin, ei mitään tapahtunu enää sillonkaan. Viime vuodesta oon jatkanu yksin tällä tiellä, kesällä kun vihdoin tuli plussa niin sekin keskeyty ja kuukausien viivyttävät tyhjentelyt päälle.

Nenna81 :( :hug:
 
Hertta2015 huippua! Onnea! Toivottavasti raskaus menee hienosti :heart:

Viiva kiitos tsempistä ja vau mikä saalis munasoluja! Toivottavasti sieltä nyt tulee hyviä siirrettäviä ja vielä pakkaseen jotain :) On kyllä uskomattoman kuulosta tuo määrä soluja! Tsemppiä!

Nenna81 Harmittavaa, että päädyttiin molemmat tänne putoajien puolelle.. Mut toivottavasti seuraava yritys tuo tuloksen :) Samaa odottelen itsekin nyt, että alkaisi vuoto ja pääsisi uuteen yritykseen. Yksi välikierto kai pidetään ja sitten pas luonnolliseen kiertoon. Minä vaan en ovuloi itsekseni, joten ihmettelen miten se tapahtuu..
Tsemppiä!

Tintti tervetuloa! Minäkin tulin tähän ketjuun, kun näytti ainoalta aktiiviselta. Ja kiva porukkahan täällä on.
Toivottavasit taipaleesi päättyy pian täällä lapsettomuuspuolella! Ja tosiaan minä kuulun niihin, joilla vasta 4. icsi toi ekan alkion ja raskauden ja lapsen lopulta. Nyt toisella kierroksella ja 5. icsi (eli siis tämän kierroksen eka) antoi tuoresiirrosta kemiallisen raskauden tulokseksi. Tällä kertaa saatiin myös pakkaseen :)
Mut siis tsemppiä!!

Jännää tiedän tunteen, että on kirves kaivossa. Toivottavasti tärppi tulee. Meillä se tepsi eka kerralla, ettei yhtään uskonut ja olin luovuttanut. Tällä kertaa onnistuminen heti ensiyrittämällä (siis, että saatiin siirrettävää) nosti toiveita ja sitten se plussa tietty vielä enemmän. Mut hyvähän se on, että yritti kiinnittyä :)
Tsemppiä kovasti ja pitkää pinnaa piinapäiviin!
Ja minulle vois vielä päivittää tuohon plussanneisiin sen 5.icsi

patsuli kuulostaapas erikoiselta! Tule nyt jo kertomaan mitä uutisia sait!

Omassa navassa ei tapahdu mitään, vaikka vuotoa jo odottelen alkavaksi. Menkkakipuja oli illalla, mutta ne meni ohi eikä vuoto alkanut. Eilen päivällä olen laittanut viimeisen lugen. Omassa päässä sen sijaan on tapahtunut paljon positiivisia asioita. Ajattelin, että olisin mennyt mahdollisesti polin tauon aikana käymään yksityisellä hoidoissa (jos sattuisi pakkanen tyhjenemään heti kerrasta) ja laskeskelin, että siihen pitää jokunen tuhat varata rahaa...
Mutta sitten... sitten oikeastaan hyvin pian sen jälkeen tajusin, että hitot. Ei me mihinkään hoitoon laiteta rahaa vaan me lähdetään lomalle. Minulla on valtavan ihana perhe. Upea mies ja täydellinen lapsi ja tärkeintä on tietysti pitää heistä huolta. Ja meidän perheestä huolta. Ja tarjota hyviä asioita, mukavia asioita ja muistoja muisteltavaksi. Hoitorumba ei kuulu niihin mukaviin muistoihin.

Eli sen sijaan, että tässä nyt suunniteltaisiin hoitoja kesälle, niin suunnitellaankin ulkomaanmatkaa keväälle tai sitten vaikka kesälle, jos nyt sitten menee siirto sen miehen lomaviikon päälle. On ihan mahtavaa, että tajusin, ettei elämän tarvitse pyöriä näiden hoitojen ympärillä vaan niitä voidaan sitten tehdä hitaammalla tahdilla.

En tiedä kuinka pitkään tämä hyvä mieli asiasta säilyy, mut nyt siis voin ilolla todeta, ettei tuo kemiallinen raskaus edes harmita enää. Kunhan nyt vaan lähtisi nopsasti hormoni laskuun ja alkaisi vuoto, jotta pääsisi sitten sitä PASsia varten tähtäilemään tuota hoitoa.

Ilmeisesti hoito tehdään luonnolliseen kiertoon, kun ainakin hoitaja puhui siihen malliin, että ehkä saisin jotain lääkettä auttamaan vuodon maaliskuun loppuun ja siitä sitten ovulaatioaikaan huhtikuun puolessavälissä suunnilleen tehtäisiin sitten siirto.
Nyt on kyllä siitä jo valitettavasti sellanen olo, että se ei tule toteutumaan jo ihan sen vuoksi, että ovulaatio on todella hankala saada minulle tulemaan. Toivottavasti lääkärillä on joku hyvä ehdotus asiaan.

Tsemppiä kaikille tänne ja oikein paljon onnea kaikille hoitokierrossa. Ja jos vaan innokkuutta löytyy, niin käykää ihmeessä merkkailemassa omia tuntojanne ja hoidon tapahtumia tuonne seurantaketjuun! Sieltä on kiva niitä sitten vähän lukea. Ja siis jokainen tietysti oman tunteensa mukaan kertoo asioita. Eli ei sinne tarvitse mitään romaania kuvineen kirjoittaa (niinkuin eräs allekirjoittanut on tehnyt). Pelkkä "kliininen" oire/oireettomuusluettelokin voi olla isoksi avuksi, jos etsii vaikka tietoa miten on minkäkinlaisilla lääkkeillä tai taustalla lähtenyt yrittämään.

Ja voin kertoa, että jälkikäteen, uusissa hoidoissa ja yrityksissä on oikeastaan ihan kiva käydä katsomassa miten se edellisessä menikään ja millä päivällä! Se saattaa antaa toivoa, mut tietysti toisinaan myös toivottomuutta, jos menee samalla kaavalla kuin edellinen epäonnistunut.

Mut siis..

tässä linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2434657-hoidon-ja-piinapaivien-oireet-ja-tulos-seuranta/
 
Hyvät uutiset: Punktioon päästään maanantaina. Osa soluista ottanu spurttia loppua kohti. Voi olla ett pari noista soluista mene ns. yli, mut jos sen kustannuksella saadaan muutama hitaampi mukaan ni kait se on ihan sama.

Onkos täällä ketään muita maanantaina punktioon menijöitä? :)


Vähemmän hyvät uutiset: Lääkäri löysi ultratessa virtsarakon pinnalta jotain sinne kuulumatonta. Toivottavasti on jotain hyvänlaatuista. Nyt tää hoito edetään kuitenki suunnitelmien mukaan ja sitte jossain vaiheessa (hoidon lopputuloksesta riippuen) aletaan tutkia ett mikä se on. Kyllähän tästä nyt huoli nousi, ett entäs jos onkin jokin pahanlaatuinen... :( Kun julkisen lääkärikin oli sitä mieltä että tutkitaan heti kun mahdollista. Tää tästä paskasta vielä puuttukin...
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
RiiMini Aijotko meidät ihan hylätä? :'(
Mahtavaa lisäys että otat rennosti, Pidä huoli perheestä, niin se on ja nauti lomasta! Tällä säällä tekis kyl itsekkin mieli nähdä aurinkoa. Se on totta tää hoitorumba ei tuo kivoja muistoja.
Oot kyllä upea kannustaja!!:flower:
patsuli loppukasvatteluun jaksamista, muista juoda!! Toivotaan hyvä määrä soluja!
Voi kökkö, toiv. olisi hyvänlaatuinen ja helppo hoitaa..:hug: enpä osaa sanoiksi pukea.. Jaksamista kovasti hoitojen alla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Minulla myös maanantaina punktio. Pregnyl vaihtui 2 gonapeptyl piikkiin, koska oikealla oli 20 rakkulaa ja vasemmalla 10. Lääkäri sanoi, että noita voi olla vielä enemmän, että kaikkia ei näy välttämättä. Yli 14 mm oli yhteensä 20 kpl jos oikein muistan ja pienempiä oli 10 tulossa... Varoitteli hyperstimulaatiosta ja että tuoresiirtoon ei välttämättä päästä.
MIkäli päästään, pistetään Pregnyliä punktion jälkeen hieman.

Olo on melko turpea ja nyt jänskää kuinka moni näistä munasoluista sisältää solun ja että selviäväthän alkioksi ja blastokystaksi asti. Mikäli tuoresiirtoon mennään, on siirto sitten viikon päästä lauantaina... Iiiks
 
patsuli tykkään punktiouutisesta, mutta en tuosta virtsarakkoon liittyvästä! Toivottavasti on nyt jotain vaaratonta ja vaikka häipyy seuraavaan tutkimukseen mennessä! Tsemppiä <3

Jännää en varmaan kokonaan häivy, kun olen koukussa tänne :D Mut ehkä tässä nyt kun tämä yritys jää odottamaan sitä huhtikuuta, niin voi olla, että taustalle jää tämä.
Koitan käydä lueskelemassa teidän kuulumisia kuitenkin matkalla :)

Toivottavasti sinulle käy hyvin tässä hoidossa kaikesta ennakkoajatuksista huolimatta... tai ehkä juuri niistä johtuen :) Tsemppiä!!

Untuvikko80 tsemppiä sinullekin punktioon! Toivottavasti ei tule hyperiä vaan pääse tuoresiirtoon ja sitten toipumaan :) Tsemppiä tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
:| Mua jotenkin alkoi masentaa, meidän soluista vaan viisi oli hedelmöittynyt ja se on huonompi tulos kuin viimeksi (kypsiä munasoluja oli nyt 15). Vihaan näitä PCO:n tuhoamia solujani....mua pelottaa ettei yksikään alkio jaksa blastoksi asti ja keskiviikkona ei ole mitään siirrettävää :( Meillä oli nyt eri siittiöt käytössä kuin viimeksi enkä pääse siitä yli, että oliko sillä nyt jotain vaikutusta tähän.

Untuvikko80: Hurjasti sulla rakkuloita tulossa :) Se on hyvä, onko tukala olo?
 
Olo on melko tukala ja viime yönä nukuin huonosti. Eilen oli viimeiset Menopurit ja Orgalutranit ja tänään sitten Gonapeptyl x 2 klo 21.00.

Jäi mietityttämään lääkärin sanat veden/nesteen juomisesta mahdollisessa hyperstimulaatiossa. Lääkäri tosiaan varoitteli siitä, että voi tulla ja kysyin kannattaako juoda nyt sitten paljon vettä, mistä kirjoitettu netissä ja naikkarilla myös mainittiin ensimmäisessä hoidossa. Lääkäri sanoi, että sillä ei ole merkitystä. Että ei tarvitse juoda. Miksihän kuitenkin naikkarilla kehotettiin juomaan ja netissä kaikki tuputtavat juomaan paljon nestettä, jos sillä ei ole merkitystä? Mihin se auttaa?

En ole nyt sitten mitenkään erityisesti vettä kitannut, koska jäin siihen käsitykseen, että ei sillä ole väliä. Yritän ottaa iisisti ja välttää kiertoliikkeitä, koska munasarjat ovat nyt sen verran kookkaat.

Yllätyksenä tuli myös, että naikkarilla ei paikallispuudutusta käytetä mutta klinikalla se pistetään, joten oletan, että punktio olisi nyt "helpompi" ja kivut pienemmät. Toisaalta punktioitavaa on sen verran, että toimenpide kestää sitten kauemmin. Pienempiä muniksia ei kuulemma edes punktioida, koska eivät ole kypsiä ja on turha niitä ottaa...
 
Mulla naistenpoliklinikalla tyks ssä Kehoitettii juomaan vettä, plus välttää kiertoliikkeet, joka selvää, kun on turvoksissa ja rajua liikuntaa. Se luki jopa IVF hoito lapussa: juoda vettä 3-4l, jonka sain sairaalasta suunittelukäynnillä. Noudatan heidän ohjeita.
Eikä veden juonti turhaa oo koskaan, pitäis muutenkin juoda se 2 l päivässä. Tiedä sitten auttaako/estääkö kokonaan hyperiä. Oloa ei ainakaan pahentanut, ehkäpä jopa pinkeää oloa helpotti, omalla kohdallani, kun joi ja kävi usein wc ssä. Mutta en lähde kiistelee onko se tarpeen vai ei. En ole lääkäri. Jokainen taaplaa tyylillään;) Mä sain kyllä puudutteet alapäähän, sekä kanyylista lääkitystä. Jos eri paikoissa hoito eroja ?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: patsuli
Patsuli: Toivottavasti on väärä hälytys, kyllä näissä hoitoasioissa on muutenkin mietittävää! Tsemppiä punktioon!

Mulla on paksu olo, tänään viimeiset piikit gonalia ja orgalutrania, klo 21 pregnyl 3000IU. Onko muille määrätty sitä noin pienellä annoksella? Tuleeko vointiin muutoksia Pregnylin piston jälkeen?
Tiistaina punktio, saa nähdä mitä tulee kun olo on nyt jo näin pullee. Toivottavasti saatais iso saalis.
 
Jippii, täällä ei mitään tuntemuksia missään, hyvin pessimistinen olo. Mutta kiva pitkä viikonloppu takana perheen kanssa mökillä ja laskettelemassa ja voi RiiMini, kyllä sitä täytyy olla onnellinen siitä mitä on, oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Ei näissä hoidoissa raskainta ole se piikittely tai punktiot, vaan se "sitku".
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Tintti & risukasa: minulla 3. IVF suunnitteilla huhti-toukokuulle. Kummassakaan edellisessä ei päästy siirtoon munasolujen huonon laadun vuoksi. Luovutettujen munasolujen ketjussa paljon vastaavia kokemuksia tosin itselläni ei ole tullut ketään vastaan joka ei olisi päässyt edes siirtoon. Olen hakenut jo toisen lääkärin mielipiteen ja tehdään varmaan max 2 IVF/ICSI:ä vielä. Luovutetut otettu jo puheeksi, joka saannut oloni todella levottomskdi. Tätä ja luovariketjua seurailen,mutta kirjoitan harvoin,kun tuntuu,että olen aina viimeinen yrittäjä joka palstalla. Huojentavaa lukea kohtalontovereista,vaikken kellekään näin huonoa tuuria toivoisi. Fiilis on sellainen,että hoitorumba alkaa tympiä ja tekee tuhoaan parisuhteelle ja arjelle,joten sopisi jo loppuvan ja alkaa keskittyä elämään vähän kuin Riiminikin oli hoksannut.
 

Yhteistyössä