IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Huomenta kaikille!

Ensimmäiseksi Hiippis ja Henrietta onnea teille tuhannesti plussasta ja tervetuloa ryhmän Electric Blue ja Peejii73.

Electric Blue ja Timjami77, tiedän erittäin hyvin tuon tunteen kun on jo useempi hoito takana ja mitään ei ikinä saada pakkaseen :( Se on niin syvältä.

Timjami, mulla muuten sama homma että ekasta siirrosta (ivf) niin 5 päiväinen blasto ja ei mitään pakkaseen ja tokast ivf:stä saatiin yksi kaksipäiväinen jota ei uskallettu sitten blastoksi lähteä viljelemään, ettei se kuukahda labraan. Ja tuttuun kaavaan, ei mitään pakkaseen. Se siis siirrettiin ja sitä nyt piinailen.

Tein muuten tänään pp 7 testin ja näyttti kyllä aivan tyylipuhdasta negaa. Ehkä liian aikaisin, mutta tein sen nyt siksi että en alkais liikaa toivomaan. On tääkin tyhmää, että tietoisesti yritän itteeni valmistaa negaan. En ymmärrä miksen voi olla positiivisin ja luottavaisin mielin, mut jotenki tuntuu helpommalta olla vähän pessimisti niin ei sitten tipu taas niin korkeelta. Mutta, toki silti salaa itseltänikin toivon että kääntyisi vielä plussaksi vaikka järjellä ajateltuna tuntuu että aika pienet on tsäänssit kun toinen ivf ja ei mitään pakkaseen kummallakaan kerralla, että kertoo varmaan alkioiden laadusta jotain.

Joka tapauksessa, hyvän mielen perjantaita kaikille tähän ryhmään! :)
 
Kaisla kiitos tuosta tiedosta liittyen seksiin ja siirtoon! kuulostaisi jotenkin järkevältä minun korvaan (ja mies varmasti ei pistä pahakseen :D), ja siirron aikanahan sitä spermaa ei muuten asiaan liity. Täytyypi pistää kokeiluun tänään jos pakkasnenut heräilevät kunnolla :D

Mari meillä on neljässä ampullissa 8 alkiota vielä pakkasessa. Tänään sulattavat ainakin yhden parin ja katsotaan miten menee. Odottelen soittoa siis.

Timjami tsemppiä tulevaan hurjasti!

Besso onhan se vielä kovin aikaista, pidetään vain peukkuja pystyssä sullekin :)

Elecctric onko vuotosi tosiaan kuinka runsasta? Mulla tuli viime PASissa jonkin verran pari päivää, se lekurikin oli aika kovakourainen niiden asettimien kanssa, mutta ajattelin sen olevan silti ihan normaalia kun siellä alhaalla ronkitaan.

Tervetuloa lämpimästi Electric ja Peejii! toivon teille myös onnen tuulahduksia tälle taipaleelle ehdottomasti!

Edit: jaa soittivatkin sitten, että siirtoon päästään puolen päivän jälkeen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
No niin, kyytiläinen saatu matkaan - lääkärin mukaan hieno alkio. Seitsemästä munasolusta neljä oli kypsää, kaksi oli hedelmöittynyt ja toinen oli jakaantunut jotenkin väärin. Eli meidän ainokainen on nyt mulla kohdussa ja toivotaan että tämä olisi se paras joululahja :heart:

Kuulemma kiinnittyä pitäisi parin päivän sisällä ja testin voi tehdä n. kymmenen päivän päästä, mutta kahden viikon päästä pitää tehdä viimeistään.

Hilippa pp0
 
Viimeksi muokattu:
Hilippa jee mulla on piinailukaveri ihan samoilla päivillä :D itse hain juuri myös kyytiläisen! Molemmat kahdesta sulatetusta oli selvinnyt hyvin. Nyt siirrettiin yksi (lääkärin mukaan hyvä alkio) ja mun suureksi ihmetykseksi ne sanoivat jatkoviljelevänsä blastoksi asti sen toisen, jonka jälkeen pakastetaan uudestaan! Suhtaudun tähän loistavana tilaisuutena empiiriseen tutkimukseen, jotta saa nähdä selviääkö meidän alkiot edes blastoksi asti.
Verikoe määrättiin joulutauon takia 29.pvä vasta, mutta on mulla siihen mennessä menkat alkaneet jo jos on alkaakseen ja testaan varmasti jo pp11 about.

Nyt viikonloppuja toivottelen kaikille tasapuolisesti :heart:

PS. Hilippa mä lisään meidät piinailijoihin samalla vaivalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hilippa
Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?


Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15.
...elonva, puregon, pregnyl+luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2.PAS joulu 2014

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI.... 11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Progesterone.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön

ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI

Peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?

Piinailijat
Mandala 29.12.
Hilippa
Bessonnitsa 19.12
Sofi12


Plussanneet :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 6.12. PAS
Hiippis 11.12.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tuota listaa katselen oikein tarkasti niin vaikka se tuntui jossain vaiheessa että täällä oli hurja nega-aalto meneillään niin kyllä se vain tasaisesti näyttäisi joka kuulla olevan plussaneita ^^ Nyt tietysti pessimisti rouva täällä ajattelee, että joulukuun plussaukset on jo plussattu, että minä en ainakaan sitten plussaa :D

Mites Sofin piinailut sujuu siellä? Entä Eukko eikö sullakin ollut jo kyytiläinen?
 
Hei taas kaikille! PP1 tänään ja tulisilla hiilillä.. Voitko Mandala lisätä minutkin piinailijaksi? :)

bessonnitsa olet kyllä jo aikaisin aloittanut testailun! Ymmärrän kyllä, itsekin ajattelin viimeistään pp10 aloitella, kun haluaa jo valmistaa itseä vähän tulevaan. Ja tavallaan ainakin itsellä sekin, että haluaa nähdä onko edes yrittänyt kiinnittyä (haamuileeko).

Mandala ja Hilippa, onnea kyytiläisistä! Kiva että on jännäilykavereita.. :) Nyt meille kaikille toivotaan kovasti tarrasukkia ja plussatuulia!!

Mulla tosiaan oli vuotoja ja kipuja vielä siirron jälkeenkin, mutta onneksi vuoto loppui tänään. Tuntuu että eikö tässä pääsisi jo testailemaan, aika kuluu niiiiin hitaasti ! Niinkin hitaasti että ehtii jo miettimään ihan liian paljon kaikkea, ja googlailemaan... Ensin oltiin jotenkin hirveän pessimistisiä, mutta nyt on jo pieni toivonkipinä heräillyt ku siirtoonkin päästiin ja vielä kahden kanssa.

Luulin että osaisin tällä viimeisellä kerralla olla kylmähermoinen ja odotella rauhassa, mutta ei näköjään onnistu sitten millään.. Ja toisaalta, kuljen salaperäinen hymy huulillani ja mietin kahta pientä salaisuutta, joita kannan mukanani. Olen raskaana ainakin tämän hetken, ja jos pienet Usko ja Toivo hiipuvat pois niin olen kuitenkin iloinen että sain pitää niitä hetken ominani, että pääsimme edes yrittämään. Ehkä olen positiivisella tuulella sittenkin, pettymys on suuri joka tapauksessa jos se nega sieltä tupsahtaa, joten mitä hyötyä murehtia koko aikaa? Nautin nyt tästä ja varjelen salaisuuksiani, ja toivottavasti positiivisella mielellä on myös vaikutusta kiinnittymiseen ! :)

Olen kuullut että kahden siirtäminen nostaisi vähän mahdollisuuksia, oletteko kuulleet samaa?
Osaatteko muuten sanoa, monesko piinapäivä suurinpiirtein kiinnittyminen tapahtuu, jos tapahtuu?
 
Eiväthän ne tilastot koskaan kerro koko totuutta. Toivotaan siis parasta, Mandala ja Hilippa! :)

Se spermajuttu oli ilmeisesti aika pienen tutkimuksen tulos, mutta kyllä mekin varmaan laitetaan se seuraavassa siirrossa testiin, varsinkin kun on PAS kyseessä. :D Foolihapot, greippimehut ja täysrasvaiset maitotuotteet on taidettu jo mainita, mutta onko teistä kukaan kokeillut akupunktiota? Sitäkin kun ilmeisesti suositellaan raskautta yrittäville...

Hurjasti plussatuulia myös Electric bluelle! Kyllä se todennäköisyys kahden alkion kanssa on vähän parempi kuin yhden siirrossa, vaikka kaksosraskauden riskikin on tietysti suurempi. Sairaalasta saamassamme esitteessä sanottiin, että todennäköisyys raskauden onnistumiseen on lopulta sama, siirrettiinpä sitten yhdessä kierrossa kaksi tai kahdessa kierrossa yksi alkio, minkä takia varmaan niin monet sairaalat suostuvat siirtämään vain yhden alkion kerrallaan. Tietenkin, jos pakkaseen jäisi vain yksi alkio, ei ole mitään järkeä siirtää vain yhtä ja ottaa riski siitä, että kakkosalkio ei ehkä selviäisikään sulatuksesta...

Käsittääkseni alkio kiinnittyy yleensä noin 5-6 päivää siirron jälkeen (jos on siirretty kaksipäiväisenä), mutta viisipäiväiset blastot varmaan voivat kiinnittyä paljon nopeammin, 2-3 päivää siirrosta. Mulle siirrettiin tässä ekassa yrityskierrossa yksi kaksipäiväinen alkio, josta alkanut kemiallinen raskaus näkyi heikkona plussana jo kahdeksantena päivänä siirrosta. Toki hcg:n nousu on hyvin yksilöllistä ja muistanpa jostain lukeneeni, että PAS:sissa kiinnittyminen voi tapahtua tuoresiirtoa myöhemmin.
 
Täydentelin aikani kuluksi tätä meidän listaa. Korjatkaa ja lisätkää tietoja tarpeen mukaan. :)

Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI

EukkoI.... 11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS

Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

Kaisla78...01/2013...esikoinen...siittiöt.. 1. ICSI 1. PAS 01/15... Privames, Progestan

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2.PAS joulu 2014

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15. ...elonva, puregon, pregnyl+luget

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

Sofi12...2. lapsi...johtimet...1. IVF...

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet... 3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Piinailijat
Mandala 29.12.
Hilippa
Bessonnitsa 19.12
Jennica
Sofi12
Electric_blue


Plussanneet
:heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä on ollut niin kiireinen viikko uuden työn koulutuksen ja sairastavan lapsen kanssa, että piinailut on menny vähän sivusuun.. Mutta minkäänlaista oiretta ei tunnu olevan ja tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei oo tärpänny.. Se voi olla itsesuojelua pettymyksen varalta tai joku sisäinen vaisto.. Mutta viikon päästä piina ohi..

bessonnitsa, piinaillaan aivan samoilla päivillä!! Tosin mä en oo vielä testannu, ensinnäkään tilatut testit ei vielä saapunu, toiseksi en vielä uskaltanu, kun pregnyliä pistin sen 10000yksikköä toissa maanantaina.. Toivotaan, että päivien kuluessa se testin tulos vielä muuttuu..:heart:

Mandalalle ja muille kyytiläisen saaneille kovasti tsemiä piinailupäiviin!!!

Ja onnittelut plussanneille, tämä joulukuu tuntuu olevan monille se onnenkuukausi!:heart::)

Sofi pp8
 
Mandala, onnea kyytiläisestä :) Jännätään nyt yhdessä, mutta ihmettelen tuota sun myöhäistä testipäivää. Mulle kun sanottiin että jo kymmenen päivää siirrosta voi testata (22.12.), mutta viimeistään 14 päivää siirrosta (26.12.) Vai onko sulla veritesti tuolloin 29.12.? Ymmärsin että Oysissa ei tarvi veritestiä tehdä, tai ei mulle siitä ainakaan puhuttu.

ON: Aika ajoin mahaa nipistelee, muuten ei (tietenkään) vielä mitään oireita oo. Hermoja raastavaa tämä odottelu. Etenkin kun mulla on töihin menokin vasta perjantaina - ihan liikaa aikaa ajatella ;)

Alunperin oli tarkoitus testata perjantaina ennen siirtoa että näkyykö Pregnyl vielä plussana, vaan unohdin ostaa testin.. Eli kuinkakohan kauan tuo 5000iu näkyy testissä? Maanantaina oon sen pistänyt, niin luulis että se viikossa häviää elimistöstä?
 
Viimeksi muokattu:
Hilippa tuoresiirrossa ovitrellen (irrotuspiikki) paketin ohjeissa sanottiin että 10päivää voi näkyä raskaustestissä plussana.

Ja tosiaan onhan tuo mun myöhäinen testipäivä aika turha, kp32, mulla on lyhyempi kierto normaalisti. Meillä siis aina verikoe lopuksi ja normaalisti pp12 mutta tosiaan klinikan joululoma tulee eteen. Joten testailen kotona ennen jouluaattoa varmasti.

Electric mukavaa saada sinutkin pinnailemaan, tsemppiä kaikille yhtä paljon <3
 
Kaisla78, meille siirrettiin kaksi koska se toinen oli niin rupu ettei oisi kannattanut pakastaa, ja tää on meidän viimeinen kerta. Joka kerralla on siis saatu vaan yks huono siirtoon, niin että elättelen toiveita jos tuo toisen siirtäminen edes vähän nostais mahollisuuksia.

Mites sulla bessonitsa menee, ootko aatellu millon taas testailla?

Mandala, vaikuttaako pitempi kierto testipäivään? Mulla on ollut monesti epäsäännöllinen ja pitkä kierto, mikä on toisaalta huono mutta toisaalta negan on saanu nähä vasta testistä eikä menkoista..

Sofi, millon aattelit testailla ? :)

Hilippa onko teilläkin hoidot OYSissa ? Joo ei tehdä veritestiä, sen saa toki kaikilta terveysasemilta ihan jokainen pyydettäessä joten jos haluaa niin sen voi tilata.

Itellä nyt siis pp2, miten tämä aika menee näin hitaasti!! Suunnittelen jo mitä testejä ostaisin.. Virallisena päivänä ajattelin tehdä Clearbluen digitalilla, näkee kyllä/ei-tuloksen eikä tarvi tähystellä haamuja. Muuten aattelin sit ehkä hommata Predictor Earlyn, sen pitäis vissiin näyttää jo 4 päivää ennen ..

Tsemppia kaikille ! :)
 
Jos vain postipoika tuo testit maanantain postissa, niin silloin pp 10 eka testi.. Sillon on 14vrk pregnylin tupla-annoksesta.. 1.ivf tein ekan testin pp8 ja silloin jo näkyi selvä viiva.. Silloin vain pregnyl normiannostuksella...

Hilippa, noin 10 päivää pregnylin vaikutus voi näkyä testissä sen pistämisestä..
 
Electric_blue, joo Oysissa ollaan hoidossa. En taida jaksaa varata veritestiä, koska aiemmista luomuraskauksistakin oon kyllä kotitesteillä plussannu viimeistään menkkojen oletettuna alkupäivänä. Luotan siis kotitesteihin tälläkin kertaa.

Sofi12, ok, kiitos selvennyksestä :) Eli viimeistään keskiviikkona (eli pp5) Pregnylin pitäis olla poistunu.
 
No niin täällä menossa nyt pp 9 ja huominen jännittää ihan sikana, koska viimeksi menkat alkoi tasan viikko siirrosta. Nyt on jo mennyt yli viikko, mutta koska tää alkio oli vain 2 päiväinen ja se viimeksi siirretty oli 5 päiväinen niin suhteutin ne niin, että jos samalla kaavalla menee ni huomenna tai tiistaina varmaan alkais menkat.

Oireet on alun nippailuista sun muista vähentynyt, välillä on menkkatuntemuksia mutta sitten ne menee taas pois. Suurin oire on se, että mahaa turvottaa ja mun paino on noussut melkein pari kiloo. Ja se on mulle paljon kun yleensä paino ei pahemmin heittele. En tiedä oonko vaan syödä mussuttanut kaikki herkut vai onko jotain nesteturvotusta. Lisäks limakalvot on todella arat, onko muille luget tai lutinukset aiheuttanut limakalvojen kuivumista?

Kaikille ihan sikana tsemppiä näihin piinapäiviin! Mä en enää uskalla testata, alko jännittää koko touhu. Ootan et menkat alkaa tai sitten jos ei ala ni teen virallisena päivänä testin :)

Kaisla78 kysyit akupunktiosta. Mä kävin tämän hoitokierroksen aikana nyt 3 kertaa akupunktiossa. Ainakin se rentoutti ja rauhotti mieltä, raskautumisen suhteen en osaa vielä ottaa kantaa:)
 
Viimeksi muokattu:
Hei bessonitsa jännitän sun kanssa ! Toivotaan ettei menkat tällä kertaa ala ! :) Mulla lugeja pittää pistellä 3 aamulla ja 3 illalla.. Aiheuttanu kyllä ärtymystä ja kutinaa.. Mutta ekassa hoidossa ne valu heti pois, nyt ei näy jälkeäkään siitä tahmasta ? Eli vissiin ottaa jotenkin hyvin vastaan tai jotain (= mun epätoivoinen mieli yrittää uskotella että nyt se tärppää..).
Turvotus on varmaan ihan normia, mulla ei paino niin korkea enää mutta kauhean kokoinen maha, näytän oikeasti kuin olisin raskaana jo nyt... Monta solua sulla punktoitiin ? Hyperstimulaatiohan voi tulla (lievänäkin) vielä silloin, kun tulee raskaaksi, eli sitä raskaushormonia alkaa erittyä, että toivotaan sitä.. Tottakai noi oireet voi olla lugeistakin.

Sofi12, tuuhan kertomaan sit tulosta jos pääset huomenna testailemaan ! :)


ON: VASTA pp3... Tänään illasta oli menkkamaisia kipuja, voisko pikkuset jo yrittää tarrailla..? Turvottaa massun seutua ja liikaa ei kärsi kävellä, rinnat tosi arat johtuen varmasti lugeista. Kuten edellisilläkin kerroilla, nännit on vähän vaihtaneet väriä. Inhottavat luget kun aiheuttavat kaikenlaisia oireita.. Oon ollu tosi väsyny, eilen sammahdin keskellä iltaa ja nukuin 12 tuntia. Huhhuh.

Huomenna pääseekin sitten takaisin luennoille, kuulemaan ja näkemään videoita pienistä leikkivistä lapsista.. Piina-aikana tuntuu vähän tuskaiselta vaikka ala onkin oma ja kiinnostava. Niin ja hauska selitellä miksi mulla on tuossa suonen kohdalla ihan valtava mustelma ja selkeesti näkee että piikkiä siihen on pistetty (kanyylin paikka). Miksihän narkkariksi ne mua luulee kun ensin vedin sumutteita ja sit on jo piikkejä laiteltu..? :'D

Jännityksensekaiset tsempit kaikille, erityisesti piinailijoille!! TOivottavasti kestätte jännäämistä paremmin kuin minä ! :)
 
Eipä onnistanut täällä vieläkään, kuten arvailinkin. Mietityttää vaan edelleenkin mitä se viikko sitten kohdun seudulla oleva kuumotus ja menkkakivut oli?! Sitten seuraavana päivänä niistä ei ollut enää tietoakaan, mutta loppuviikosta menkkakivut ja menkkaoireet alkoivat. Nyt eilisestä tullut pientä ruskeaa vuotoa, eivät vaan ole vielä menkoiksi muuttuneet. Lutinukset lopetin viikonloppuun, kun testasin selvän negan. Tosin sain selvän viivan ekaan testiin reilusti testiajan ulkopuolella. Ikinä ei ole näin tapahtunut. Samana iltana ja seuraava aamuna testasin vielä uudestaan näillä samoilla testeillä, eikä mitään viivaa tullut testiajan ulkopuolella. Eli tästä lähtien heitän tehdyt testit negan jälkeen suoraan roskiin enkä unohtele niitä pöydille itseäni vainoamaan. Tästä vain huomasi hyvin, että noihin testeihin voi tosiaankin ilmestyä vääriä viivoja testiajan jälkeen!

Minulla väsymys loppui heti lutinuksien lopettamisen jälkeen. Itselläni ainakin tuo loppukierron tukilääkitys aiheuttaa voimakasta väsymystä. Ja limakalvot tosiaan kärsii lutinuksista, milloin on haavoja milloin on hiivatulehdusta...

Parempaa onnea muille! Minun on vain yritettävä suunnata ajatukset nyt tulevaan Jouluun, että pääsisin tämän pahimman pettymyksen yli ja jaksaisin odottaa seuraavaan mahdolliseen siirtoon.
 
jennica joko sulla siis virallinen testipäivä nyt ? :( Oon niin pahoillani <3 Jäikö teille pakkaseen mitään?


Oli pakko tulla kirjoittelemaan.. Eilen iski semmonen kipupiikki, ja yöllä en saanut nukuttua kun mahaa nipisteli ja pisteli aika pitkään. Jotenki oon nyt varma että tässä se oli. : / PP 4 nyt siis ja oon jo heittämässä kirvestä kaivoon, huoh.
 
jennica :hug: olen tosi pahoillani sun puolesta :/ Ehkä sulla oli kiinnittymisyritystä? Mulla nimittäin tuoresiirrosta muutaman päivän jälkeen kipeytyi rinnat (ei ole mitenkään normaalia mulle) ja kun muutaman päivän päästä testasin niin sain pregcheckillä roskishaamun (sitäkään ei ole ikinä millään testillä aiemmin tapahtunut). Mutta rintojen kipeys hävisi ja palelu, joten tiesin varmasti ettei onnistu. Oletin olevan kiinnittymistä koska lutinuksesta ei ekassa PASissa sen jälkeen tullut mitään sivuvaikutuksia liittyen rintoihin. Tosin ei mulla kyllä muutakaan sivuoireita näytä siitä tulevan onneksi.

Electric entäpä jos?!? ;) :heart: varsinkin jos sulla siirrettiin kaksi päiväinen!
 
Viimeksi muokattu:
Electric_blue: Mulla virallinen testipäivä siirron mukaan olis vasta huomenna, mutta oviksesta laskettuna virallinen testipäivä olis ollut jo viikonlopulla. Ja kun kaksipäiväinen alkio siirrettiin niin kyllä sen olis jo pitänyt kiinnittyä ja näkyä viikonlopun testeissä. Ja lisäksi olen siis 2 kemiallista raskautta kokenut vuosi sitten ja niissä selvät klassiset raskausoireet, rinnat muuttuivat niin erilaisiksi ja oli huimausta, pissatusta yms. ettei voinut olla huomaamatta. Siksi en mihinkään ihmeeseen ilman raskausoireita itseni kohdalla usko. Nämä oireet mitä mulla nyt on, ovat sitä kuuluisaa endometrioosia ennen alkavia kuukautisia. :(
Sinun oireet kuulostaisivat mielestäni lupaavilta, voisivat olla hyvinkin kiinnittymisestä johtuvia! Sinulla kuitenkin vielä niin aikaiset pp:t, ettei menkatkaan vielä oireile.

Meille jäi vielä 1 samanlainen 3-soluinen alkio pakkaseen. Se voidaan siirtää varmaankin tammikuun lopulla, koska tässä nyt nämä polin joulutauot sattuu pahasti seuraavan oviksen aikoihin. Hirmuisesti ei näihin 3-soluisiin alkioihin ollut luottoa, meillä siis kaikki tämän ekan IVF:n alkiot olivat vain 3-soluisia. Olisko vika nyt siis näissä meidän alkioissa?! Toivottava on vain, että seuraavassa hoidossa tulisi parempia alkioita, jotka jakautuisi aikataulussaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Nyt piti tulla kommentoimaan. Plussasin siis marraskuussa, vielä en ole käynyt ultrassa(se on vasta 29.12.) eli kaikki mahdolliset surkeudet voi olla vielä edessä mutta menkat eikä mitään vuotoa ole(paitsi valko-) joten oletan kaiken olevan hyvin. Miksi halusin tulla kertomaan on se että plussa tuli vaikka mulla ei juuri väsymystä kummempaa oiretta ollut. Meille siirrettiin kolmipäiväinen alkio torstaina ja lauantai-iltana tuntui menkkamaista jomotusta, silloin oletin kiinnittymisen tapahtuneen. Taas viikko ilman mitään oireita, kunnes seuraavan viikonlopun kärsin ihan järkyttävistä alavatsakivuista, makuu asento oli paras. Mitään muuta syytä en keksinyt kuin, että mulla on todella voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu ja se painoi suolia. Sitten se plussa pärähti näyttöön virallisena testipäivänä.

Sen jälkeen ei taaskaan mitään kummempia parina yönä on jomottanut niin menkkaisesti että olen herännyt ja kerran yössä käyn vessassa. Kerran olen juossut vessaan kakomaan mutta mitään ei tullut ylös. Mulla on siis erittäin oireeton raskaus ja mies kehottaa nauttimaan tilanteesta kun vielä voi, että kyllä niitä vaivoja tulee ihan riittävästi myöhemmin.

Se miksi halusin kertoa tämän on se, että älkää heittäkö kirvestä kaivoon tai etukäteen luovuttako! Oireitten vähyys tai menkkamaiset olotilat ei välttämättä merkkaa mitään tai tarkoittavat jopa hyvää! Jennicalle, niin kauan kun vuoto ei oo kirkasta, kaikki on mahdollista! Jospa ne on vain valemenkat?

Tsemppiä kaikille yritykseen ja piinailuun!!

astrea & unto 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mukava kuulla Astrea että kaikki on vielä hyvin :) toivottelen paljon onnea ekaan ultraan! sulla on jäätävät hermot ettet ole jo marssinut aiemmin :D

Vaikka mulla lähtökohta on ollut että PASiin ei ole toiveita tullut ladattua yhtään, niin jotenkin sitten kävi perinteiset kuitenkin perhana. Ehkä se lääkärin kommentti siitä "hyvästä alkiosta" jotenkin jäi päähän typerästi. Vaikka vielä tasan tarkkaan tiedän että ns. "rupu" alkioillakin voidaan plussata siinä missä hyvillä alkioilla välttämättä ei, arpa peliä kun tuo tuntuu olevan. Mutta minkäs aivoilleen hölmö tekee.

Noh onni onnettomuudessa on ainakin ollut muuta ajateltavaa kun kämppä ihan rempassa, lattiat ja keittiön kaapit laitetaan, ihan kauhea sotku koko viikon vielä. Jospa tämä tästä :D
 
Pikasesti tässä kävin lukasemassa muiden juttuja, ei oikein ole virtaa ollut kommentoida... :|

Kiva kun päiviteltiin, mutta pahasti alkanu näyttää siltä ettei tähän kiertoon kyytiläistä saada, ovulaatio kadoksissa.. Eikä muutenkaan mitään tietoo onko OYS ees auki, ts. millo niillä on joulutauko tms.. Kahesti oon päivässä (aamulla ja illalla) tikuttanu ovista, mutta eipä näy.. Harmittaa kauheesti :ashamed: vaikka eipä tässä enään oo mihinkään kiire, niinku mies koittaa lohduttaa..
 
-jennica-, älä luovuta vielä ! :) Joillainhan se näkyy virallisena testipäivänä vasta tai jopa myöhemmin..? Tsemppiä kuitenkin kovasti ja haleja !:hug:

ON: Ääh apua. Eilen yöllä oli tosiaan niitä kipuja, nyt sitten illalla lämpö nousi 37.7.. Turvotus katosi. Tuntuu jotenki tyhjältä olo, oon varma että tässä se oli sitten. Onkohan nuo kiinnittymiskivut ihan huuhaata..? Tuntuu enemmänki että semmosia kokeneilla on tullu enemmän negaa ku plussaa. Äh. Toisaalta, voisko olla että olis eilen yöllä kiinnittyny..? Hauras toivo. Tänään puhkesin itkuun saunassa, olin niin herkillä ja pelko kasvaa. Idioottia laittaa lugeja jos se oli sitten tässä. Tai oisko toinen jääny jäljelle..?
 

Yhteistyössä