IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Heippa!
Täällä nyt pistelty Gonal F 125iui viisi päivää. Tänään olin bongaavinani ovisoireita. Vähän hirvittää, jos munikset lähteekin omia aikojaan liikkeelle..noh, huomenna on onneksi ultra. Toivon mukaa lääkkeet on tehonneet ja punktiopäivä saadaan varmistettua. Tämä on siis eka ivf.
Oletteko te muuten saaneet kuinka paljon sairaslomaa punktiosta? Entä onko alkion siirron jälkeen rajoituksia työnteon suhteen?
 
Kiitos kaikille, lueskelin taaksepäin teidän juttuja ja peukut on tiukasti pystyssä että piinailijoista mahdollisimman moni onnistuisi jo tässä hoitokierrossa :)

risukasa. tämä oli tosiaan toinen siirto km:n jälkeen, sehän tuli tuoresiirrosta. Ensimmäinen PAS oli lääkkeelliseen ja tämä toinen "luonnolliseen", jossa letrozolista ei saatu vastetta ja pistin lopulta Puregonia 50-75 annoksella 7 päivää ennen kuin saatiin yksi folli kasvamaan tarpeeksi irrotuspiikkiä varten. Folliultria kertyi kiitettävät neljä kappaletta! Tukilääkityksenä gonapeptyl siirron jälkeisenä päivänä ja luget oviksesta testipäivään.

oireista selkein on kipeät ja turvonneet rinnat, ja erityisesti nännit on arat. Menkkakivut puuttuu melkein kokonaan, niitä oli keskenmenoon johtaneessa plussassa alusta asti paljon ja siksi olenkin varovasti toiveikas. Ihan vasta tänään olen huomannut terävämpiä vihlaisuja alavatsalla. Tökin koko ajan kipeitä rintoja kun pelkään että kipu katoaa :)
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2PAS 12/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Lugesteron).

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Lugesteron.

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Piinailijat

Nenna81 30.10
Viiva84 31.10
Luis 31.10
Läiti 3.11
Henrietta- 4.11
Lauriska 5.11
StellaI 8.11

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Ridardina! Ja tsemppiä piinailijoille!

Kysyisin, josko joku osaisi vastata. Pitkän kaavan stimulaatio. Pyydettiin suunnittelukäynnille kp18. Sumuttelut/piikki kai aloitetaan joskus kp19 tietämillä (oman toiminnan lamautus), onko näin? Onko tuossa mitään aikaikkunaa (esim. sumuttelu alkaisi kp17-kp21)?
Kun mun kierto on jotenkin mennyt sekaisin näissä hormonihoidoissa (yllätys). Normaalisti laskisin, että mulla olis menossa kp8, koska en ikinä ole laskenut alkutiputtelua vuotoon. Ovulaatio aina ollut kp12-kp15. No nyt näyttäs, että ovulaatio on ihan näinä päivinä. Joten illmeisimmin tuo alkutiputtelu pitääkin laskea tämän kierron päiviin. Tällöin meidän suunnittelukäynti ajoittuisi kp22, niin eikö tuo ole jo liian myöhäistä aloittaa pitkää kaavaa seuraavaan kiertoon?
Oon tässä vähän kahden vaiheilla soitanko ja siirrän aikaa, vai en.... en tosiaan halua missata tämän vuoden viimeistä kiertoa, johon hoito on suunnitteilla.

Kiva jos joku osaisi neuvoa :)
 
^ Mulla alkoi sumuttelut ohjeistuksen mukaan kp22 - 21.7.2014 Varsinainen ensimmäinen hoidon suunnittelukäynti toki oli toukokuussa jo, mutta kesäkuun menkoista en päässyt aloittamaan hoitoa Naikkarin ollessa lomalla, siksi vasta heinäkuussa. Sitten piti sumuttelun aloittamisen jälkeen ne yhdet menkat tulla ennen kuin menin ultraan heinäkuun lopulla jossa päätettiin pistosten aloittamisesta.

Ja siis näissä hoidoissa ei puhuta aikaikkunoista vaan kaikki tapahtuu päivän ja kellon lyömällä. Ainakin mun saamien ohjeiden mukaan (ollaan julkisella).

Jos olet itse varannut suunnittelukäynnin ajan niin varmasti sitten hoito toteutetaan seuraavaan mahdolliseen kiertoon.
 
Mandala, kiitos vastauksesta. Ajattelin vaan, että tuo sumuttelun alku ehkä ei ole tarkkaa (joillakin alkaa kp19, joillakin näemmä myöhemmin), joten riippuisko se sitten ehkäpä kierron pituudesta?
Olemme yksityisellä, ja siellä jo aiemmatkin inssit yms. tehty, ja tuolla kaikki tapahtuu tosi nopeasti. On jo lääkärin kanssa "sovittu", että hoito tehdään tuohon kiertoon. En tiedä miksi vielä erikseen "suunnittelukäynti", kai se sitten kuuluu heidän "hoitopakettiinsa". Siellä varmaan saan nuo reseptit ja hoitosuunitelman käpälään.
 
Retikan napa: Voi per##leen #####, etten paremmin sano. Biologi soitti ja sanoi, että kaikki solut kuolleet, ei mitään alkion siirtoa ja pakkanen tyhjä. Joukkoitsemurha?! Aaaargh.. mitämitämitä?!!?? Eeeeieieieieieiei!! :( Niitä oli kolome! 1,2,3,... Miten kaikki voi vaan kuolla. Lääkäri vielä jutteli männäviikolla, että kyllähän sitä hävikkiä sulatuksessa usein on, mutta kyllä nyt kolmella pitäis jo siirtoon päästä. No ei päästy. 1. ICSI, PASseja 0, Hormoneita: hemmetisti, raskauksia Zero. Rahaa tilillä: tätämenoa zero.

Alankin Mimosa ymmärtää sun pettymyksen tunnetta ihan uudella tapaa..

Onnea silti Ricardina :heart: Ihana uutinen!!!
 
Voi retikka :( suuret pahoittelut sinne..ei oo sanoja. Tiedän tunteen. Tai no en tiedä mutta siis meillä kaksi icsiä takana ja pakkaseen ei kummalaakaan mitään..se on niin järkkyä kun sinne menee rahaa monta tonnia laaki ja siihen viel tyhjyys että pieleen meni..voimia sinne!!
Onnea ricardinalle!!:)
Mulla alko sumut kp21. Ja tuo aloituspäivä siis päätetään tarkasti etukäteen. 0-ultra varattu ens tiistaille, mutta jos ei menkkoja kuulu ennen sitä nii pitää siis siirtää sitä eteenpäin. Ja ultrassa siis tsekataan että "systeemit" lepotilassa ja sitten alotetaan piikitys vasta. Meille edell tehtiin lyhyellä joten eka pitkä siis menossa nyt..
 
Retikka voi ei :( :( ei kyllä lohdutuksen sanoja keksi tähän paikkaan, mutta olen aivan suunnattoman pahoillani sun puolesta :(

Kyllä se täälläkin ärsytti mennä neulatyynyksi ottamaan täysin turha raskaustesti verikokeena. Noh soittelis nyt nopeasti huomenna niin saan selville kuin pian pääsee uuteen PASiin.

Nyt mega tsempit piinistelijöille, voisitte mun puolesta hypätä kaikki Ricardinan kelkkaan vaikka tyhjää tänne sitten tulisikin :D
 
Retikka: Ei oo totta!!! :'( En pysty ymmärtämään tuskastasi, kuin ehkä murto-osan. Me ei päästy tuoresiirtoon ja jäätiin sen varaan, josko vaikka toinen pakastetuista selviää sitten sulatuksesta. Oli tietysti sekin vaihtoehto, ettei päästä kertaakaan siirtoon ja se tuntui ihan maailmanlopulta sen IVF:n kärsimisen jälkeen. Olen sydämestäni niin pahoillani! Ihan hirveästi jaksamista sinne. Oletko puhunut lääkärin kanssa, että miten jatkatte?
 
Voi Retikka. Suuren suuret pahoittelut, kamala tilanne että joutuu kaiken sen rumban käymään läpi eikä saa mitään muuta takaisin kun paskaa niskaan!

Täällä vatsassa edelleen juilii ja oon toiveikkaalla mielellä että raskaus alkanut kun edellisessä pasissa ei mitään tuntemuksia. Muita oireita ei oo kun tuo vatsan tunne, saas nähä tuunko vielä täältä pilvilinnoista alas ja kovaa..
 
Ricardina: Onnea :heart: Kuinka monta päivää siirron jälkeen kävit hcg-mittauksessa? Miten raskausviikot lasketaan blastokystien siirroissa?

Retikka: Voi miten ikävää :hug:

reason: Meidän klinikalla sai valita ottaako yhden, kaksi vai kolme päivää. Itse olin kyllä jo perjantaina ihan työkuntoinen kun punktio oli keskiviikkona. Torstainakin olisin ollut, mutta olin nukkunut huonosti punktiota edeltävät yöt ja väsymyksen takia oli hyvä olla kotona. Alkionsiirron jälkeen ei ollut mitään rajoituksia työn suhteen.

Läiti: Ihanaa jos tuntuu edelleen raskaana olevalta :)

Itse tuskailen perjantain verikoetta. Se on pp11. Luin tutkimusartikkelin siitä miten blastokysteinä siirrettyjen solujen jälkeiset hcg-mittausarvot ovat 12 päivää siirrosta jopa matalammat kuin 3-päiväisten |O. Tosi mielenkiintoista!!!

En tiedä mitä tästä hoidosta seuraa. Mulla on rinnat niin kipeät, yleensä on aina PMS-ajaksi tarvinnut omat rintsikat kun kuppikoko on ollut yhden suurempi, mutta nyt nekin tuntuvat niukoilta. Nännit ovat niin kipeät, että järki lähtee mutta niin ne olivat kerran inssissäkin kun käytin lugeja. Ja oikeastaan rinnat on aina kipeät ennen kuukautisia. Eli ota tästä nyt sitten selvää suuntaan tai toiseen. Haluaisin testata jo huomenna (pp9) mutta sanovat sitä kovin aikaiseksi. En tiedä mitä tekisin.....

Tiettekö, mä niin haluisin vaan plussata...
 
viiva84: Ymmärrän sinuu niin hyvin tässä: Tiettekö, mä niin haluisin vaan plussata... :LOL:

Mutta hei aika mielenkiintoinen tuo blasto-juttu. Siis että HCG nousisi jotenkin hitaammin. Kun mä oon niin menettänyt jo toivoni tän hoidon suhteen, kun eilen illallakaan ei tullut edes haamua :( Perjantai on mullakin pp 11. Niin kovasti ihailen sun itsekuria :wave:

Mulla on muuten nännit kipeytynyt ainostaan silloin, kun hoidossa on ollut pregnyl eli siis raskaushormonista on nännit kipeytyneet. Nyt ei oo nännit kipeenä olleet lainkaan. Eli viiva84 se nännien kipeytyminen vois olla aika hyvä merkki :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oi onnea Ricardina! :heart: :flower: Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin grande finaleen asti ja tietenkin siitä eteenpäinkin pikkuisen kanssa ;)

reason: Toivottavasti ultra meni hyvin =)

Yleisintä tuntuu olevan, että punktiopäivä + 2 päivää saa saikkua. Mulla oli punktio tiistaina, niin pyysin suoraan perjantaille asti eli neljä päivää, jonka lääkäri mielellään kirjoitti. Siinä oli sitten käytännössä koko viikon loma kun punktiota edeltävä päivä oli vapaapäivä ja punktiota seuraava vkl oli vapaa =) Toimistotyöhön olisin voinut mennä jo punktiota seuraavana päivänä. Omaan fyysisesti raskaaseen työhöni nähden 1+3 päivän sairausloma oli ainakin minun mielestä just sopiva. Itellä se oli palkallista, mutta monella muulla firmalla ei. Kannattaa selvittää, onko palkallista jos se ei ole jo tiedossa!

Retikka: Voi ei muru, niin väärin! :( Voimia sinne :hug:

Nyt ei oo monellakaan paljon lystiä, mutta kyllä se päivä vielä tulee, että onni alkaa potkia! :flower: Myös kirjaimellisesti ;)

viiva ja muutkin piinailijat: Tsemppiä :hug:

Minulla ei ole muuta kuin lugejen aiheuttamia huijarioireita ja/tai iso liuta mielikuvitusoireita :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ricardina Sydämmelliset onnittelut! :)

Retikka Voi ei :( kuulostaa hirveeltä :hug:

reason Itselläni oli myös ovismaisia oireita ja pelkäsin ihan samaa, että karkaavat ennenaikojaan. Mutta ei ne mihinkään karanneet, joten älä turhaan hermoile. 3 päivää sain punktion jälkeen sairaslomaa, eikä ollut siirron jälkeen mitään erityisiä rajoituksia.

Itse olen jo toivon menettänyt, mutta toivottavasti te muut saatte sen toivotun lopputuloksen! Pientä tiputteluavuotoa ollut koko päivän. Kipuja ei oo tänään ollut, eikä hyytymiä, mutta mulla ei oo ikinä ollut niin hyvä tuuri et tällaisessa tilanteessa asiat muutuis paremmaks. Yleensä ne on just sellasia miltä vaikuttaa. Vahva tunne että mönkään meni, vaikka elättelenkin toiveita siitä elämäni ensimmäisestä ihmeestä. Nyt siis pp12 ja dpo 14. Normistihan menkat alkas jo huomenna, mut saas nähä miten noiden Lugejen kans käy.

Eka PAS ois sitten vasta tammikuussa. Aika tuntuu todella pitkältä. Eniten tässä ahdistaa tuo aika. Kun pitää aina odotella kuukausikaupalla ennenkuin on edes pienenpieni toivonkipinä että saattaisi onnistaa. Kukaan joka ei oo kokenut miltä tuntuu se oikee lapsenkaipuu, ei voi ymmärtää miltä nää tunteet tuntuu. Tarkoitan nyt sitä, että täällä lapsettomuuspuolella ymmärretään nää tunteet, mutta IRL ihmiset ei aina ymmärrä. "No voi voi, kyllä se sieltä" - niin just joo... se tunne nakertaa, aiheuttaa tuskaa, itkettää, kiukuttaa. Miksi sitä onnea ei meille suoda-ajatukset. You know! Ja vaikka minulla onkin jo kaksi lasta ennestään (isoja tosin jo), niin se lapsenkaipuu on jotain aivan järkyttävää. Tuntuu että elämästä puuttuu jotain oleellista, se iltatähti.
 
Retikka, ei oo todellista.... :hug:
mulla 1. hoidossa pääsin kyl tuoresiirtoon mutta ei mitään pakkaseen vaikka 7 meni jatkoviljelyyn... oli se kyllä sekin jo masentavaa, en osaa edes kuvitella miten sit jos ei pääsis yrittäänkään kaiken vaivan jälkeen.. melkein ku ois heittäny rahat suoraa vessanpönttöön!

viiva84 Mulla laskettiin luomukiertoon tehdyssä siirrossa ihan kuukautisista (ovulaatio suht normi aikaan), mutta lääkkeellisessä kai niin että 2+0 (jossain paikoissa 2+1) ja lisäks alkion ikä, esim. että siirtopäivänä ois 5 päivän ikäsellä alkiolla rv2+5.
 
Stella oot kyllä ihanan positiivinen, toivottavasti on myös sun raskaustesti pian :D <3

Ei kyllä ketuta itteä onneksi tällä kertaa niin älyttömästi kun ekassa tuoresiirrossa, silloin tuli kyllä itkettyä ekaa kertaa aika lohduttomasti se päivä kun kaikki oireet vain katosi kerta laakista. Lähinnä ärsyttää että kuukaudet vain vierii eteenpäin.
Mutta yritän tällä hetkellä ajatella miten Tuutunen puhui eli jos ei tällä kertaa niin sitten ehkä seuraavalla kertaa :) Joku zenmäisyys pitäisi löytyä että pystyisi hyväksymään asioiden menevän omalla painollaan halusin tai en, se on varmasti hankalinta tässä kaikessa itselle.
 
Retikka, allekirjoitan jokaisen sanasi! Minäkin sain soiton, että yksikään meidän kolmesta alkiosta ei selvinnyt. Vitutus suuri, pettymys suuri ja usko onnistumiseen ihan hiton pieni. Meillä muuten tosi sama tilanne, kun eka ICSI, eka pas ja "vika" siittiöissä. Jos asuisit täällä päin niin terapialenkkeilyä heti ehdottaisin :D Meillä seuraava hoito onnistuu jonojen takia helmi-maaliskuussa ja hoitaja kehtasi lässyttää ja lohduttaa puhelimessa, että tauko tekee hyvää mielelle ja keholle?! Excuse me, mutta minun pää leviää kyllä tähän odotteluun ennemminkin.

Varmaan hiljenen täällä hieman, mutta voisi päivittää että : Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Lugesteron).
 
Heipä hei!

Pahoittelut retikalle! Meillä kaikki julkisen ivf:t käytetty eikä kertaakaan mitään pakkaseen. Siksi tuntuukin pikkuisen epäreilulta, että toiset saa yrittää ns. julkisella useammin kun pääsevät kokeilemaan passeja. Ja me lennetään pihalle.

Onnea Ricardina ja tarraisia sukkia =)

Ei ollut mun kohdussani vauvaa... Ultralla ei siis näkynyt yhtään mitään. Hcg käytiin verestä mittaamassa. Täytyy soittaa tänään tuloksista. Lääkäri tosin meinasi että ei olis kohdunulkoinen kun ei munanjohtimissa missään näkynyt. Vatsassa oli kuulemma nestettä eli se turvottaa. Olin niin shokissa etten osannut kysyä, miten sen nesteen saa sieltä pois. Vaikka olin kovasti valmistautunut uutiseen niin oli melkoinen kokoaminen itsessään että pystyi puolen tunnin sisään hyppäämään työpaikan koulutukseen :'(

Nyt on edessä siis sen pohdinnan jatkaminen, että annetaanko olla koko paskan vai ehtiskö yksityiselle vielä tän vuoden puolella... tai ainakin ostamaan suurimman osan lääkkeistä tän vuoden kattoon.
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36

Yhteistyössä