IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täällä on laskennallisesti kulunut hedelmöityksestä 10 päivää eli voisi laskea, että on dpo 10. Siirto oli vasta maanantaina, mutta minäpä testasin jo. Negatiivisista negatiivisin tuli. Eikä oo kyllä ollut mitään oireitakaan. En usko, että testi enää muuksi muuttuu.

Jos ei hyvällä blastolla plussaa, niin millä sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on pakko perua puheita, saattaa tuossa jotain hyvällä uskolla näkyäkin. Huomenna testata uudestaan. Täällä ois nyt pp 9 eli dpo 11

Luis Toi mikä mulla näkyy testissä (tai kuvittelen näkeväni) on niin haalee et ei ois kyllä eilen tehdyssä testissä viel näkyny. Toivoa on! Peukut pystyssä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ovalia miehesi puhuu kyllä fiksuja, ehkä sitten on parempi elää elämää kun hoidot ja odottelu on kuitenkin niin rankkaa. Olen kuitenkin pahoillani hoidon epäonnistumisesta ja toivotan oikein hyvää jatkoa :heart:

Nenna oliko testiajalla kun tuli toista viivaa näkyviin? mulle antoi PC roskishaamun viimeksi pp10, sen verran selvä että kameraan tarttui, mutta digi ei ollut samaa mieltä pp11. Pidän sulle hirmusti peukkuja kyllä! :heart:
 
Mandala ja Ovalia: :hug: Olen tosi pahoillani negoista! On tämä vaan niin kamalaa :( Pahasti pelkään, että vaikka testasinkin vähän aikaisin, niin perästä tullaan samaan joukkoon. Josko Nenna pitäisi nyt hyvää toivoa yllä tässä ketjussa =) Varovainen onnittelu haamusta :heart:

Mulla on ollut aika synkkä päivä tänään. Tai oikeastaan on ollut paha ja ärtynyt mieli koko ekan piinaviikon ja eipä se tämän päivän testailu ainakaan paremmaksi oloa muuttanut. Lähinnä sain vielä paniikin aikaiseksi noiden muiden olotilojen lisäksi.

En edes tiedä, että onko meillä pakkasessa yksi alkio vielä vai ei. IVF oli hyperstimulaatioineen niin rankka kokemus, etten haluaisi siihen vielä uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Clearbluen testissä näkyi jo ihan testiajalla jotain. Se on sit asia erikseen et oliko viivanpaikka vai oliko väriäki. Jotain tapahtuu mut voihan jäädä kemialliseksikin. Vaikka eihän noi testit mitä teen oo kovin herkkiä.

mietin sitä ku pp 7 mulla lorahti verta ja , venyvää limaa et voiko Se kiinnittyä vasta niin myöhään, kellään tietoa?
 
Toiv Nenna viiva alkaa vahvistumaan tuosta!!:) ja muille piinajoille haluan sanoa että..ainahan se voi vielä muuttua plussaksi vielä kuten kaikki tiedetään- mutta tiedän niin monta kertaa tossa tilanteessa oleena että se ei "lohduta" yhtään kun on varma itse siitä että ei se enää siitä muutu :( mutta stemppiä kaikille!
Täällä kellon siirto teki kepposet koska enhän mä eilen sitä älynnyt että menee nyt sumu-hälytys sitten jäljessä tietty, onneks heräsin sattumalta puol h ennen hälyä eli ei se nyt muöhästynyt kun sen puoli h, eikä se niin vaarallista ole..!?
 
Nenna kyllä voi kiinnittyä vasta myöhemminkin! Toivotaan että lähtee viiva vahvistumaan!! :whistle:

Pahoittelut negoista mandala ja ovalia :hug:

Toivotaan Luis että testasit vaan liian aikaisin!

Tänään piinaillaan päivää nro 5 ja eilen illalla mulla pisteli oikealle navan viereen :) Oispa siellä joku kaivautumassa kohdun suojiin!
 
Mimosa: Tervetuloa joukkoon ja suuret pahoittelut ja halit tuosta IVF:stä :hug: Uskon, että on ihan hirveää, kun ensin käy sen hoitorumban läpi ja sitten ei pääsekään siirtoon. Mekään ei päästy, mutta saatiin kaksi kuitenkin pakkaseen.

En paljon tiedä tuosta AMH-arvosta, mutta yhtä blogia olen lukenut, jossa naisella oli tuota ongelmaa ja hoidoilla sai sitten kaksoset. En tiedä lohduttaako tässä kohtaa, mutta halusin kertoa, kun se kuitenkin heti muistui mieleeni.

Täällä on niin erilaisia syitä lapsettomuudelle meillä kaikilla. Olisi niin hienoa antaa toiselle ja saada jotain itseltä puuttuvaa. Me saadaan kyllä alkioita, mutta mulla lienee kiinnittyminen se ongelma. Endometrioosi ja kilpparivaivat minulla hankaloittamassa tilannetta.

Oletteko julkisella hoidossa?

Itsellä ollut myös nyt hirveän rankkaa, kun ensimmäinen IVF JA PAS tehtynä. Olen ottanut tämän aika raskaasti, kun en usko onnistumiseen lainkaan. Lisäksi on miehen kanssakin ollut riitaa, kun olen nyt yhtäkkiä kokenut, etten saa häneltä tukea. Jotenkin tämä viikonloppu on ollut henkisesti raskas ja mies senkun ollut pippaloissa perjantaina ja lauantaina ja tänään on koko päivän kalassa :( Olen ollut jotenkin hirveän pettynyt, että joudun elämään hoitojen ehdoilla (olen aina hoitokierrot tipattomalla) ja mies ei. Vaikka tämän pitäisi olla yhteinen asia. Onko muilla muuten tällaisia ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:
Mimosa tervetuloa ryhmään :wave: suuret pahoittelut pieleen menneestä hoidosta :(

Luis iso :hug: oletko puhunut miehelle tunteistasi? mä olen myös tipattomalla hoitokierrossa mutta olen miehelle sanonut että hänen oluen juonti ei ole multa pois MUTTA hän ei kyllä baareissa istu vaan kotona sen olusen pari juo, joten eri tilanne. Kyllä musta ois inhottavaa yksin istua kotona vloput vaikka tosin tykkään tietokonepelailla että ajan saisi kyllä kulumaan, mutta silti.

Omat ajatukset hoidoista on myös aika negatiivisen puoleisia vaikka "vasta" 1.IVF.1.PAS menossa pieleen. Pakkasessa 8 alkiota, joten hyvässä lykyssä vielä 4 PASia sieltä voisi kuvitella saavansa. Mutta on tämä myös perseestä, kun on aina välikierto kuitenkin, joten pitkälle ensi vuoteen mennään kaikilla näillä. Huoh. EHKÄPÄ jos voisi millään onnistaa ettei tarvitse uuteen tuorehoitoon mennä, mutta en usko. Ei vaan kiinnity niin ei. Pitää puhua lääkärille asiasta seuraavassa PASissa, vaikka mitäs ne julkisella sille mahtaa kuitenkaan.
 
Luis älä vielä heitä kirvestä kaivoon sen plussan suhteen. Jostain muistan lukeneeni että nuo blastot saattaa vaeltaa kohdussa hyvää paikkaa etsien paljon kauemmin kuin pari päivää viljellyt. Sulla on kyllä ollut tosi kurja viikonloppu :hug: Meilläkin mies on kotona törpöttelevää sorttia- siis muutama kalja lauantai-iltana - mutta voisin kuvitella että saattaisi lähteä tuulettumaan jos häntä itseään ahdistais. Ehkä sun kannattais nostaa kissa pöydälle ja kertoa omista fiiliksistä...ja pyytää miestäkin vähän purkamaan tuntojaan.

Kyllä se nenna siitä vahvistuu, pakko sen on!

Tervetuloa mimosa joukkoon. Tuo sun fragmentaatio-ongelma kuulostaa niiiiiin tutulta. Meille on tehty 3 ivf:ää aina suunnilleen samoilla tuloksilla. Noin 15 saadaan kerättyä, joissa melkein kaikissa on solu. Solut hedelmöittyy ihan ok suunnilleen 8 hedelmöittyy, mutta sitten astuu kuvaan mukaan fragmentaatio ja tumaviat niin että 2 huonoa on siirretty joka kerta ja koskaan mitään ei ole saatu pakkaseen saakka. Meillä tulos sama niin pitkällä kuin lyhyelläkin kaavalla. Lääkärin mukaan tälle asialle ei ainakaan nykylääketieteen voimin pysty tekemään mitään. Meillä on 3-vuotias tyttö, joka on saanut alkunsa 2. ja 3. ivf:n välissä metformiini-kierrossa. Lääkäri totesi viimeisen ivf:n siirrossa, että siinä on tainnut ns. olla kaikki tähdet linjassa kun tyttömme on saanut alkunsa. Pp9 testasin negan tässä viimeisessä hoidossa ja vuodin verta viikon oikein kunnolla. Nyt sitten oon kuitenkin saanut plussan testiin. Tiistaihin saakka täytyy jännätä ennen kuin saan tietää, mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu :kieh:

Kuulostaa Ovalia aivan järkeviltä ajatuksilta nuo. Mekin pohdittiin samaa kun lennettiin julkisen hoidoista pihalle... että kannattaako pilata vuosia elämästään taas stressaamalla, toivomalla ja pettymällä - tuuleen heitetystä rahasta puhumattakaan - lun voisi nauttia siitä mitä meillä jo on. Ainoa miksi voisin nyt just harkita yksityisellä yhtä hoitokierrosta on se, että tän vuoden lääkekatto on jo täynnä eli säästäis sen 600 kun kokeilis onneaan vielä kerran.

Niin siis jos tuolla kyydissä ei nyt sitten olekaan ketään. On kamalan vaikea olla leijumatta plussatestin jälkeen vaikka viime kesän km osoitti ettei todellakaan kannata varhaisilla viikoilla vielä haaveilla. Täytyy kuitenkin tunnustaa että pakko oli se laskettuaika kurkistaa laskurista :ashamed: Käytiin ystäväpariskuntien kanssa syömässä ja heti jäin kiinni raskaudesta kun en ottanut aurajuusto-etänoita. Eräs ystävä oli sangen tarkkanäköinen, mutta kerroin hänellekin kuinka epävarmalla pohjalla mennään. Viime kesänä kuulutin uutisen kaikille ja liityin odotuspuolella kuukausipinoon. Nyt tuntuu etten varmasti uskalla kertoa kellekään ennen puolta väliä, jos siis onnelisessa tilassa ollaan.
 
Ovalia ja Mandala: Olen niin pahoillani negoista :hug:

Luis: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Dpo10 on kuitenkin monelle vielä aikainen plussa. Nyt paljastan ehkä liikaa itsestäni, mutta viljelen työkseni eräänlaisia soluja ja aina kun ne siirtyvät uuteen ympäristöön niin ovat ikäänkuin shokissa muutoksesta eivätkä välittömästi ryhdy ohjelmoituihin toimintoihin. Olen lukenut, että blastokystit ovat jo niin isoja solumöykkyjä, että saattavat hetken tuumailla ennen kiinnittymistä.

mimosa: Voi ei :hug: Olisi aivan hirveää jos ei pääsisi siirtoon asti. Tervetuloa mukaan.

Nenna: Voi miten jännää. Toivotaan, että viiva vahvistuu. Hui hui :)


Itsellä tänään pp7 ja testiin on nyt neljä päivää. En tiedä mitä ajatella. Lugesteroneista tulen niin väsyneeksi ja pahoinvoivaksi, että odotan vain niiden loppumista. Ärsyttää muutenkin melkoisesti kun heräsin yöllä valtavaan migreeniin. Meidän klinikalla sanottiin, että tulehduskipulääkkeitä tulisi välttää siirron jälkeen ja haluaisin vaan ottaa niitä migreenin tarkoitettuja lääkkeitä. Tämä turhauttaa kun kärsin tästä päänsärystä todennäköisesti turhaan. Testejä en ole vielä tehnyt, mutta keskiviikkona ajattelin, että pitäisi ehkä jo jotain näkyä. Katsellaan. Plussaa toivon, mutta negaa pelkään. Niin varmaan muutkin. Jaksamisia kaikille.
 
pp 11 ja dpo 13 ei oo kyllä yhtään tummunu, enkä oo varma onko vaan viivanpaikka. Kyllä tää tais olla tässä :headwall:

Mikä tässä nyt mättää?? Olosuhteiden pitäs olla hyvät, mutta ei... teen torstaina digin jonka tuloksen kyllä jo arvaan, mutta meinaa alkaa jo ahdistaan. Tuntuu että maailma romahtaa. 2kk pitää taas odottaa seuraavaa yritystä ja kun tietää ettei luomuylläriä voi ees tulla niin ei oo ees sitä jännättävää. ARGH!

tsempit ja halit kaikille :hug:
 
Voi hitsi kun on piinailijoilla niin negatiivista :( :hug: Harmittaa teidän puolestanne mutta toivottavasti negat muuttuu vielä plussaksi :heart: :flower:

Meillä on nyt myös ollut miehen kanssa riitaa, ja vaikka kuinka ymmärrän sitä että tämä on raskasta hänelle niin ei kaikkea voi jaksaa itsekään. Meillä mies on ikäänkuin "ominut" meidän kaikki vaikeudet itselleen, eli aivan kuin minulla ei olisi syytä olla surullinen tai ailahteleva kun kaikki murheet on vain hänen vaivoinaan (rahallinen tilanne, auto, hänen työpaikan ilmapiiri, lapsettomuus, minun masennus).. Olen koittanut puhua hälle siitäkin, että nämä kaikki on meidän yhteisiä ongelmia ja meidän tulis käsitellä niitä yhdessä mutta mies suuttuu siitä, kun ei minun tarvitse kuulemma murehtia.. Eli potee syyllisyyttä myös siitä että minulla on rankkaa ja ei voi tukea..

Ja just kun nyt vaan tarvitsis sitä halia ja huolenpitoa saan vaan läksytystä siitä miten minun ei saisi murehtia mitään..

Vuotokin alkoi perjantaina, 12 päivää punktiosta, ja ollut senkin vuoksi herkkä mielentila... Sen lisäksi paras ystäväni on pistänyt välit poikki minuun jo aikaisemmin (ilman mitään riitaa enkä tiedä edes miksi vaikka koitin tietty selvittää aluksi) ja tällähetkellä kaipaan häntä enemmän kuin koskaan :ashamed:
 
Suuret pahoittelut kaikille negan testanneille :hug: Toivottavasti edes jollakin tai mieluiten kaikilla se muuttuisi vielä plussaksi =)

Ovalia: Harmi, ettei hoito tuottanut teille toivottua tulosta :( Siitä huolimatta kaikkea hyvää jatkoon :heart:

Mimosa: Tervetuloa mukaan. Pahoittelut epäonnistuneesta hoidosta :hug:

Luis: Kurjaa kun koet, ettet saa mieheltäsi tukea tässä. Tämä kun nimenomaan on pariskunnan yhteinen asia. Keskustelun kannalla olen minäkin. Tsemppiä :hug:

Ja joo, täytyy myöntää, että minuakin alkoi niin suututtamaan se sama, että minä elän hoitojen ehdoilla, mutta mies ei suostu näiden hoitojen ja ihan oman terveytensäkään takia muuttamaan elintapojaan yhtään! Olut on aina maistunut miehelle viikonloppuisin. Ei siinä mitään, mies on aina harmiton eli ei oo ikinä hirveissä soosesissa, ei juo viinaa tai käy baareissa. Saunaillastakin tuli suoraan kotiin puhtaasti omasta tahdostaan silloin punktiota edeltävänä perjantaina. En siis sano, että tupruttelu ja törpöttely pitäisi lopettaa kokonaan. Olen kuitenkin toivonut jo pidemmän aikaa, että hän vähentää. Mutta ei. Voi v*ttu, että meni yhtäkkiä hermot perjantaina! Ehkä joku hoitoväsymys purkaantui ja ne kuuluisat hormonit varmaan liittyy myös jonkin verran asiaan. Sillä kokonaisuudessaan olen ollu aivan erittäin tyytyväinen mieheeni tämän ivf -hoitokierroksen aikana. Ollaan keskusteltu todella paljon ja avoimesti, hän oli loistava tuki punktiossa ja muutenkin. On ollut niin kiltti ja huolehtiva =)

Eukko: Onpa surullista :( Kovasti voimia :hug:

Stellan piinikset: Eilen oli ihan niin kovaa jomotusta, että piti ihan Panadol ottaa. Voi johtua lugeista tai sitten ihan munasarjojen arkuudesta punktion jäljiltä. Ei varmasti voinut kiinnittyminen vielä olla kun alkio on niin "nuori". Viime yönä näin raskausunen. En kuitenkaan usko siihen, sillä yleensä näen ns. enneunet vasta edeltävänä yönä. Näin kävi sekä plussatestin että keskenmenon suhteen. Työt ällöttää, mutta kotona ei kulu aika niin hyvin, etteikö olisi aikaa miettiä kaikkea tätä. Lisäksi mut pitäis laittaa nettikieltoon! Entistä hullummaksi tulee googlailujen jälkeen. Ääääääh, tekis mieli vaan nukkua testipäivään saakka |O
 
Henrietta nyt kun kysyit niin en kyllä ole aivan varma miten se Naikkarilla tehdään, että onko PASsien välissä välikiertoa vai ei, selvinnee pian!

Nenna jännään sun puolesta silti! meinaatko testailla lisää?

Sarah voi hitsi miten jännäänkään mitä tiistaina kuulet, peukut ehdottomasti pystyssä sulle :)

Eukko :hug:

Kyllä jänniä aikoja täällä, hurjasti tsempitän kaikkia teitä piinailijoita :heart:

Itse en ole jaksanut testailla enää sen pp9:n jälkeen, varmaan huomenna vaan marssin verikokeisiin ilman kummempia testailematta. Mahassa pistelee jotenkin sillai että varmasti lunituksen lopetuksen myötä alkaa vuotokin pian. En kyllä valita yhtään, että lunitusta otetaan vain suht lyhyen aikaa Naikkarin PASseissa, koska kyllä se perkeleen puuro alkaa taas riittämään :p
 
Mandala: Ehkä se sitten kuuluu tähän, kun näitä IVF-hoitoja aloittelee, että pettymykset on ihan kamalia. Mä en ole oikeesti saanut edes syötyä kunnolla. Oon henkisesti jotenkin niin loppu ja siksi tekee jopa pahaa vähän. Teillä on onneksi hyvin alkioita vielä pakkasessa, niin ei tarvitse heti lähteä uuteen IVF:ään :hug:

viiva84: Sähän oot jaksanut hyvin olla testailematta :) Ihailen sinua kyllä siinä asiassa. Mä tein eilen taas testin ja ihan nega oli.

Nenna: Onko siinä sun testissä väriä? Kunpa se nyt olisi plussa :heart: Ehkä on hyvä tehdä se digi, niin saa varmuuden asiaan.

Eukko: Tuollainenkin on varmasti tosi raskasta. Kun sinähän ne hoitojen fyysiset puolet käyt läpi, niin pitäisi sinullakin olla oikeus surra ja saada tukea ihan yhtä lailla. Välillä ehkä jopa enemmänkin, kuin miehen! En siis vähättele yhtään miesten osuutta tässä, mutta onhan tämä nyt naiselle aika hirveää, kun kohtu kumisee tyhjyyttään parhaimmista parhaimpien hoitojen lopputuloksena.

Stella: Eihän noista alkioista ikinä tiedä! Kun jotkut jakautuu tosi nopeasti ja toiset sitten vähän hitaammin. Voisko se kuitenkin olla jo kiinnittymässä? Kun normaalisti alkio luomukierrossa alkaa kiinnittyä jo 5-7 päivää ovulaatiosta kai?

Joo onhan tästä miehen kanssa puhuttu. Kerran hän sitten sai sanottua, että 'sinä, sinä ja sinä'. Tiedän, että puhun enemmän tästä lapsettomuudesta ja silloin tietenkin omista fiiliksistäni. Mutta tiedostan kyllä, että on tämä miehellekin raskasta. Ehkä tämä on mennyt tähän, kun ensin on tutkittu mun tiputteluvuotoja, sitten menin laparoskopiaan ja todettiin endometrioosi ja sen jälkeen tuli vielä kilpparilääkitys. Ja aina spermanäytteestä on joka paikassa todettu, että oikein hyvä! Mies jotenkin kokee varmaan, ettei hän voi tehdä mitään ja siksi elelee sitten entiseen tapaan. Olen kyllä häntä haastatellut vähän väliä, että miltä kaikki tuntuu. Ja ei hän oikein osaa sanoa. Eilen sitten yritin purkaa taas omia tuntojani, jotta hänkin puhuisi. Mun avautumisen päätteeksi totesi vaan, että kuuntele nyt ittees, että tosi normaaleja juttuja (puhelin jotain, että mikä mun tarkoitus on täällä, jos en voi tulla raskaaksi).

Ja siis onhan näistä viikonlopuista tapeltukin jo kauan. Taitaa olla miehellä opeteltu käytös, että viikonloppu ei ole mitään, jos ei vähän hippaloi. Mies tuntuu aina sunnuntaina ymmärtävän yskän ja pyysi nytkin eilen anteeksi. Tämäkin viikonloppu meni niin, että mies kysyi keskiviikkona voiko mennä lauantaina poikien pleikkari-iltaan. En ollut kovin innostunut, koska olin aika yksin viime viikonlopunkin, mutta en sitten kieltänytkään. Mies tästä kiukustuneena ilmoitti, että ainakin perjantaina juo kaljaa ja menee veljensä kanssa käymään jossain kuppilassa. No näin hän teki, oli ehkä pari tuntia ja soitti minut hakemaan. Lauantai piti olla meidän yhteinen päivä ja sitten alkoikin iltapäivästä sellainen marmatus, että se hänen kaverinsa kyllä vaistoaa, ettei me käydä siellä kylässä ja hänkään ei ikinä mene, kun se pyytää (oikeasti ei ole mitään syytä, miksi ei käytäisi). En jaksanut sitä syyllistämistä ja sanoin, että mene sitten. Hän lähti jo iltapäivästä ja tuli yöllä. Siinäkin kului minulla 12h yksin. Sunnuntaiaamuna hänen yksi kaverinsa tuli meille ja lähtivät sitten kalaan koko päiväksi. En oikein ymmärrä, kun tämä menee vain pahemmaksi, mitä enemmän tästä yritän puhua.

Stella: Meillä myös sama tilanne. Olen toivonut, että mies lopettaisi tupakanpolton ja nuuskan käytön ja vähentäisi myös viikonloppuisin kaljoittelua, mutta mitään ei tapahdu. Hän jotenkin turvautuu siihen ’hyvä sperma’ –ajatukseen. Kuitenkin punktion ja siirron tehnyt klinikka sanoi, että hedelmöitetään puolet ICSI:llä, kun ei oikein tiedetä, mistä meidän lapsettomuus johtuu.

Sori kauhea parisuhdevuodatus, mutta tämä kaikin puolin ikävä viikonloppu jotenkin korosti tätä. Kiitos, että sain purkaa teille ja vahvistitte mun luottamusta itseeni, etten ole ihan pirttihirmu, vaan mun ajatukset ja toiveet on ihan terveitä ja mies tässä nyt käyttäytyy vähän lapsellisesti! :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Luis kuulostaapa nyt siellä tilanne inhottavalta. Miehesi sais kyllä ymmärtää yskän ja viettää enemmän aikaa sinun kanssa. Mun mielestä vaimon/ seurustelukumppanin tulee mennä kavereiden edelle :) Toivottavasti miehesi jää miettimään puhuttuja asioita.

Mites Läiti? :D Tuntuuko vielä että raskaana ollaan? Toivotaan!
 
Viimeksi muokattu:
Joo edelleen oireillaan,tissit on jo niin kipeet ettei niihin voi koskea.Josko torstaina ottas testiä kehiin,tuoresiirrossa taisin kans testata ekan kerran juuri samana päivänä ja silloin sain haleen mutta selvän viivan.

Meillä mies ei polta, mutta olutta yms. kyllä juo.Se ei haittaa mua millään tapaa,sanoinkin että nauti vielä kun voit,muksu kun syntyy niin mä menen sitten kavereideni kanssa kun siltä tuntuu. :)
Meiän suhteessa on aina saanu vapaasti tulla ja mennä miten haluaa, molemmat.En kestäis sitä jos pitäis miehen kanssa kaksin vaan olla(ja lapsista meillä kotona on melkeen aina joku kotona).Toki myös ymmärrän että osa haluaa näin olla.
Ajattelen siis niin että kun mies saa mennä vapaasti, niin saan itse myös pitää oman vapauteni :)
Koko meidän ystäväpiiri on samanlaista sakkia,joten helppo heidän kanssa toimia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Läiti: Toivottavasti sinä nyt ainakin plussaat! =)

Joo kyllä meillä molemmat on saaneet mennä sydämensä kyllyydestä. Jotenkin tämä mun yksinäisyys on korostunut nyt lapsettomuuden aikaan, kun lapsiperheet viettävät viikonloput perheen kesken ja muutamat sinkkuystävät mennä viipottavat. Eli olen nyt enemmän kaivannut miehen seuraa ja sitä, että hänkin eläisi jotenkin kanssani näitä hoitoja läpi. Siitä tässä on lähinnä kysymys. On jotenkin niin alentavaa katsoa vierestä, kun toinen mennä juopottelee koko viikonlopun, kun itse tuijotan tyhjää raskaustestiä kotona. Tässä on se pelko tietysti lopulliseksi lapsettomaksi jäämisestä, kun yhtään ainutta ei ole ja lapsia olen aina kovastikin toivonut.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! En ole palstaillut aikoihin, alkoi hoidot niin masentaa että pieni tauko tuli tarpeeseen. Ensimmäinen PAS meni metsään, yksi alkio kuoli sulatukseen ja nyt takana toinen PAS, taas kuoli yksi alkio sulatukseen. Blastokystien pitäisi kuulemma kestää jollain uudella systeemillä pakastusta hyvin, meillä ei, ei tietoa miksi.

Mutta! Tästä toisesta PAS:sista plussa nyt viikonloppuna! Virallinen testipäivä vasta huomenna, mutta jo sunnuntaina hCG oli 177 (rv4+0). Jos listaa edelleen päivitätte, niin mut voi (taas) siirtää plussanneisiin, toivottavasti tällä kertaa lopullisesti.

On nää hoidot melkoinen helvetti jota ei kyllä toivois kenellekään. Tsemppiä teille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja AUkko
Viikko hujahti ja tänne on tullut niin paljon tekstiä, että osa menee ihan varmasti ohitse. Ihan ensimmäiseksi kuitenkin Eukko :hug: Kylläpä sinua nyt koetellaan =( Luin ihan järkyttyneenä kertomuksiasi kohtelusta polilla ja nyt vielä nämä ikävyydet läheisissä suhteissa ja alkanut vuoto. Ystäväsi käytös ihmetyttää, miestäsi toisaalta hieman ymmärränkin, koska voihan hän kokea, että sinun ei saisi stressata yhtään ylimääräisiä ja sitten samalla hän itse kuormittuu. Toivon kovasti, että löytäisitte oikeat sanat toisillenne, jotta tilanne hieman helpottuisi. Ja toivottavasti virtuaalikannustukset ja halaukset tuovat edes hieman lohtua :hug:

Mimosa2013 :hug: myös sinulle! Ihan varmasti tuntuu todella kurjalta ja epäoikeudenmukaiselta, että mitään siirrettävää ei saatu. Toivottavasti tulevissa hoidoissa tulisi normaalisti jakautuvia alkioita. Nyt hetki hengähdystaukoa ja aikaa ajatusten uudelleen kasaamiselle.

Luis Kyllähän miehesi olisi aiheellista ehkä katsoa peiliin ja ymmärtää tämän todella olevan teidän yhteinen kriisi. Se, että se konkretisoituu enemmän sinun kauttasi, on kuitenkin ihan normaalia, etenkin jos lapsettomuus enemmän sinun puoleltasi tulee. Tähän kun lisää sen, että naiset yleensä osaavat ilmaista itseään paremmin, niin varmasti hälle tulee olo, että kyseessä olet vain "sinä ja sinun ongelmat". Oletteko harkinneet käyvänne vaikka kertaalleen keskustelemassa tästä asiasta jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Sellainen ehkä auttaisi molempia näkemään tilanteen kokonaisuutena paremmin. Ja ehkä miehesikin saisi tuotua tuntojaan toisella tavalla esiin ja saisi kokemuksen siitä, että kyseessä ei ole vain toisen vaan molempien yhteinen asia. Ehkä miestäsi myös pelottaa se, että naiselle lapsettomuus voi todella olla niinkin iso kriisi, että elämältä tuntuu katoavan täysin merkitys ja tulee mietittyä, että mitä virkaa minulla täällä maan päällä on jos en lastakaan onnistu saamaan. Kaikesta karuudestaan huolimatta nekin ajatukset ovat täysin normaaleja ja niitä on hyvä tuoda esiin, eikä vain itse mielessään miettiä. Ei tämä asia ja nämä pohdinnat katoa yhdessä yössä ja noin vaan päättäen, vaan se voi olla pitkänkin ajan prosessi, että elämänsä mutkat uudelleen suoremmiksi saa. Tietysti täytyy muistaa, ettei se kumppani voi toimia terapeuttina, mutta lähtökohtaisesti molempien pitäisi pystyä tuomaan ajatuksiaan julki ilman syyllistämistä tai tuomitsemista (tällä siis viitaten kertomaasi miehesi sanoista).
Edit. Lisään vielä, että toivon kovasti miehesi ymmärtävän juurikin tuon yhdessä olemisen ja asioiden jakamisen tärkeyden.

Muillekin parisuhteessaan tämän asian tiimoilta painiville toivon kovasti aikaa ja sanoja puhua. Meille sanoi eräs miehen kaveri ennen häitämme, että älkää koskaan epäröikö hakea apua vaan menkää keskustelemaan vaikeuksista jo ennen kuin ne kasvavat liian isoiksi. Näin olemme ajatelleet myös yrittää toimia, koska kuitenkin lähtökohtaisesti me elämme yhdessä, lapsi tulee lisänä jos se meille suodaan.

Läitin tila kuulostaa hyvälle! StellaI, nyt vain kovasti hermoja ja mielekästä tekemistä, että aika kuluisi nopeasti =) Sarah85, leiju täällä, niin valat samalla uskoa meihin muihin! Toivottavasti plussa pysyy :heart:

Peukut on pystyssä muillekin piinailijoille, vaikka osalla näyttikin jo epäilys nostaneen päätään. Koitetaan jaksaa silti uskoa, että jos ei tällä kertaa, niin jonain toisena kertana sitten!

Tervetulotoivotukset myös minulta uusille, ainakin Kaisla78 ja reason =) Lyhyttä visiittiä ja onnistuneita piikityksiä toivoen!

ON: Tänään oli sitten ultran aika. Jotain olin jo ounastellut tapahtuvan viime perjantaista alkaen, kun oikealle puolelle on välillä vihlonut. Kuusi follikkelia löytyi sieltä, vasemmalta sitten vain kaksi, joista toinen oli jossain katveessa niin, ettei koosta oikein selkoa saanut. Kaiken kaikkiaan siis kahdeksan, joista kuusi oli jo vähintään 13 mm. Lääkäri oli ihan tyytyväinen, joten kaiketi olen sitten itsekin. Olisin toivonut vasemman puolenkin reagoineen paremmin, mutta näillä nyt mennään eteenpäin. Eilisiltana pistin ensimmäisen Cetrotiden jarruksi ja sepäs olikin aika ikävän tuntoinen litku. Kirveli pistämisen jälkeen aika huolella, mutta onneksi tunne hälveni illan aikana. Pienten follikkelien boostaamiseen otetaan nyt mukaan Puregon ja perjantaina on h-hetki, kun mennään punktioon. Jännäjännäjännä, mutta kyllä siitäkin selvitään, luon itselleni uskoa teidän positiivisista punktiokokemuksista =) Puudutuslaastarit sain mukaan, jotta ei tarvitsisi jännittää kanyylin laittoa. Ihana oli huomata, kuinka tosissaan siellä otettiin minun tuntemukset tämän asian suhteen. Hoitaja esitteli tilat ja jutteli pitkän tovin piikkipelon lievittämisestä.
Minulle voi siis päivittää Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä