IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

riskasa: Pääsin itseasiassa eilen varmistamaan asian, kun klinikalta soitettiin siirtoaikatauluista. Hoitaja puhelimessa oli kanssa hieman ihmeissään ja sanoi, että luget yleensä laitetaan alakautta. Varmisti asian vielä lääkäriltä ja kyllä mä sitten oikein olin ymmärtänyt. Zumenonit ja luget kaikki tonne alakertaan vaan :LOL:

Meille tehtiin risukasa myös pitkä viljely ja 12 hedelmöittyneestä vain 2 blastoa saatiin pakkaseen. Aika kova kato kävi! Tai siis 7 blastoa tuli, mut 5 niistä oli ihan huonoja.

Mistähän tuo johtuu? Onkohan munasolut syynä tähän?
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan Luis että sulla nyt pysyy limis kunnossa uudella lääkeyhdistelmällä! pidän sulle peukkuja!

Henrietta mä muistelisin että mulla tuli jossain vaiheessa myös vähän rusehtavaa koska muistan sanoneeni puhelimessa jotain käyntejä selvitellessäni ja hoitaja sanoi, että kirjaa ylös.

Viiva aivan super mahtavaa :O kyllä on siellä loppukiri otettu oikein urakalla :D toivotaan, että jatkuu hyvät uutiset!!

Täytyy kyllä sanoa että tuo tämän päiväinen siirto oli kyllä ehkä kauhein toimenpidehetki mitä on ollut hyvin moniin vuosiin. Mähän siis kävin himassa vessassa, mutta jo matkalla sinne oli taas vessahätä. Sitten ajat oli puoli tuntia myöhässä ja mun pää ja rakko meinas räjähtää, oli ihan kauheeta. Kun hoitsu tuli hakee ja kerroin niin sano ett käy pikkasen tyhjentämässä, joten kävin, mutta se saakelin ultra rakon päältä oli nii järkyttävän hirveetä ett luulin pyörtyväni. Ei siinä mitää jos ois ollu minuutin keikka niinku viimeksi se koko makoilu siinä mutta kun ne pyöritteli ja paineli sitä ultraa vaik kuin kauan ku ei meinannu oikeaa paikkaa löytää. Koko kroppaa koski oikein enkä pystynyt kunnolla hengittää. Sen jälkeen JUOKSIN vessaan ja toivoin etten pissaa housuun matkalla :D
Kaiken kaikkiaan muuten hyvä: oli kaksi sulatettu, toinen ei selvinnyt, joten pakasteessa 8 jäljellä.

On jokseenkin tosi rento olo sillai, kun tää pakastekierto ei todellakaan ole niin hurjasti nostanut toiveita kun tuoresiirto. JA paras on se, että verikoe on 28.pvä joten saan tuloksetkin tietää ennen firman kemuja. Ei tarvi sitte herättää uteliaisuutta työkavereissa turhaan jos nega on tullakseen.

Niin ja mut voi lisätä piinailijoihin. Verikoe 28.10. ja tulokset 29.10. Kiitti!
 
Viimeksi muokattu:
Punktio takana ja kirjoittelen nopsaa puhelimella kuulumiset. Toimenpiteenä punktio oli kyllä helppo. Kipeimmältä tuntui, kun hoitaja joutui painamaan munasarjaa mahan päältä, että lääkäri pääsee hyvin punktioimaan. Nytkin olen täysin kivuton ja vointi on tosi hyvä! Mutta sitten solutulokset, ne tuotti pienen pettymyksen. Follejahan mulla oli lähemmäs parikymmäntä niin odotuksetkin oli suuret. Loppujen lopuksi munasoluja tuli vain yhdeksän :( eikä teidetä moniko niistä on kypsiä. Eka säikähdin aika pahasti kun kuulin, että toiselta puolelta tuli vain kolme, mutta onneksi toiselta tuli sitten kuusi niin se paransi yhteismäärää. Nyt täytyy vain toivoa, että katoa ei enää kävisi kovin paljoa. Huomenna saadaan tietää moniko on hedelmöittynyt. Lääkäri sanoi, että joillakin vain on paljon tyhjiä folleja eikä sitä tiedetä mistä se johtuu. Itse mietin, että onko tässä syy meidän lapsettomuuteen, jos minulla useasti kasvaakin tyhjä folli. No, nähtäväksi jää miten soluille käy. Niin kovasti toivon, että jäisi jotain pakastimeenkin...

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Puhelimella on hankala lueskella edellisiä viestejä samalla kun kirjoittaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Lauriska ei se yhdeksänkään mitenkään huono määrä ole, mutta toivon tosiaan että saatte paljon hedelmöittyneitäkin!

Itse tässä pohdin nyt eilen siirron jälkeen vessassa käydessä (jotain tunteja myöhemmin) että miksihän mulla oli pöksyissä lutinuspuuro värjäytynyt rusehtavaksi. Ja samoin tänään näköjään oli pinkki sävy ja iiiihan pienen pieni veri juova. Hmmmmm. Noh se lääkäri oli kyllä niiden sisäänlaitettavien instrumenttien (ne asettimet tms) kanssa hieman kovakourainen eilen, mutta en tiiä voiko siitä edes johtua, tuskin.

Ja toinen juttu, kun täällä on ollut sitä keskustelua eri ohjeistuksista liittyen tukilääkitykseen. Viimeksi tuoresiirrossa aloitettiin punktiopäivänä vai seuraavana muistaakseni eikö lopetuksesta ollut erityisemmin puhetta. Mutta nyt oli ohje että aloitan päivää ennen siirtoa ja lopetan 26.pvä vaikka verikoe on 28.pvä :O Ja mä menin ostamaan vielä ne molemmat paketit apteekista, jää paljon käyttämättä. Että näin meillä sitten Naikkarilla.
 
Viimeksi muokattu:
*Tunteenpurkaus varoitus*

Me sit kävästiin tuoresiirrossa keskiviikkona, joka sitten peruuntui vaikean hyperstimulaation takia :'( Sain melkoset itkupotkuraivarit sitten ultraamisen jälkeen miehen sylissä, että nyt oikein hävettää oma käytös.. Mutta oli todella vaikea hyväksyä että tuoresiirtoa ei tehdä, kun oma olo ollu 100% loistava!!

Ja lääkäri oli jotenkin kylmän ilkeä, "tuoresiirtoa ei tehdä, täts it", ei kertonut kuin että "vähän on nestettä niin siksi ei siirretä" jotenkin olisin kaivannut hiukan myötätuntoisempaa suhtautumista mun pettymykseen.. varsinkin kun hoitaja jo siinä ennen lääkärin tuloa hymyillen kertoi että kaks alkiota siirretään :confused: Toinen lääkärikin (joka tuli "selostamaan tilanteen" minulle) sitten kysyi tuhahtaen, "miksi se tuoresiirto nyt on muka niin tärkeä, ehkä parempi että käyt juttelemassa ammattiauttajan kanssa".. SIIS HITTO. Luulisi alan lääkärin ymmärtävän miksi tuoresiirto tuntuu tärkeältä? Ja kun kerroin käyväni jo juttelemassa lapsettomuuden murheista terapeutin kanssa ja etten tarvitse käynnistä sairaslomaa koska olen jo saikulla, lääkäri kyseenalaisti valmiuteni äitiyteen, "ootko sä miettiny miten sitten voisit jaksaa vauvan kanssa?" Huoh.. HU-OOH. |O Eli tuleva p*ska äiti ei nyt sitten saanut tuoresiirtoa, jonka ymmärrän hyvin kun vihdoin sain tietää että minulla tosissaan oli jo se hyperi kun eka luulin että on vain riski siihen....

Ainiinjoo, 18 munasolua saatiin punktiosta, joista vain 8 oli enään keskiviikkona matkassa mukana.. Ja tosiaan, olivat jo päättäneet että kaksi siirrettäisiin? Jäi kaivamaan sekin, että miksi näin..

Kaiken muun hyvän lisäksi saatiin parkkisakko, auto hajosi 170km kotoa ja saatiin kyytiä odotella joku tovi jne.. :stick:

Nyt sit vaan toipuilla hyperistä, on kyl todella outoa kun ei ole edes ollut pientä vihlomista lukuunottamatta mitään oireita.. PASsiin päästään toivottavasti jo ennen joulua, jos jotain selviää sulatuksesta..

Sori naiset kun pelkkää omanapailua, tarvitsin vain purkautumishetken ja tämä tuntui olevan paras paikka sellaiseen.. :hug:
 
Mandala: Kiitos kaunis sun tsempeistä mun limikselle <3 Toivotaan, että sinullakin tuo vuoto olisi jotain harmitonta. Tai voiko kiinnittyminen alkaa noin aikaisin siirrosta? :heart:

Eukko: Voi jestas sentään! Missä ihmeessä ootte hoidossa, kun olet tuollaista kohtelua saanut? En oikein tiedä, voiko lapsettomuuden tuskaa verrata vauvan kanssa jaksamiseen? Jotenkin ne ovat vähän päinvastaiset asiat? Todella omituista, että alan ihmiset vertaavat näitä kahta asiaa keskenään :(

Me ei kanssa päästy tuoresiirtoon, kun mun limakalvo tuli pois jo ennen punktiota. Itkin jo soittaessani asiaa hoitajalle ja itkin, kun menin ultrattavaksi. Punktiossa en sitten enää muutama päivä tuon tapahtuneen jälkeen itkenyt, kun tiesin jo varmaksi, ettei päästä tuoresiirtoon. Ja olin asian käsitellyt. Mutta kyllä varmasti olisin itkenyt, jos olisin sen kuullut vasta punktiossa.

Niin ja lisäksi mulle tuli sitten hyperikin eli varmaan oltais joka tapauksessa päästy tuoresiirtoon. Ne oireet alkoi 6 päivää punktion jälkeen ja olo oli kyllä kamala ja näin jälkikäteen mietittynä en olisi mitään raskaushormonia enää halunnut siihen sekoittamaan tilannetta, vaikka kuinka lasta toivon ja tätä lapsettomuutta suorastaan pelkään.

Se taitaa olla niin, että joskus kun joku menee pieleen, niin kaikki menee pieleen! Kyllä teitä on keskiviikkona koeteltu :hug:
 
Viimeksi muokattu:
On kyl koeteltu, ja OYSsissa ollaan hoidoissa!

Oli kyl niiiin jäätäviä ne lääkärit ja yks hoitajista, että en taatusti aio pahoitella omaa käytöstä jos ei hekään.. :( Itse kun olen niin herkkä ja kaipaan sellaista "päänsilittelyä" ja lohdutusta ennemmin kuin kylmää "asia nyt vain on näin" töksäytystä.. Huoneessa ollut kandi oli ainut joka oikeasti edes vähän lohdutti mua (heti kun lääkäri poistui huoneesta ja hoitaja perässä).. Kosketti käsivartta ja sanoi että ymmärtää että oon pettynyt ja nyt on tärkeintä saada mut kuntoon - täys kymppipisteet hänelle :heart:

Ja ihan kuin tuoresiirron estyminen ei ole tarpeeksi, on tämä hyperikin jo järkyttänyt, kun peloteltiin teho-osastolle joutumisesta jne.. Mieskin otti omaa lomaa loppuviikon, että voi olla hoivailemassa mua, vaikka olenkin ihan hyvässä kunnossa, toistaiseksi ainakin..
 
Apua miten Eukkoa on kohdeltu :O :O :O aivan järkyttävää ja Luis on kyllä aivan oikeassa ettei noita asioita voi MITENKÄÄN verrata, siis oikeasti voi jumalauta. Korkeintaan pitäisi olla ymmärrystä vähän kärttyisempääkin potilasta kohtaan, koska odottanut sitä siirtoa koko hoitokierroksen ja kroppa ja pää sekaisin lääkkeistä. Tottakai voi olla juuri siinä tilanteessa kauhea järkytys. Harmittaa että tuollaisia hoitohenkilöitä on olemassa :(
 
Eukko: Voi apua mitä käytöstä hoitohenkilöstöltä!! Toivottavasti ei tarvi osastolle lähteä, että selviät kotona kuitenkin. Kovasti voimia :hug:

Mandalalle Ttsempit piinailuun =)

Lauriska: Mukava kuulla, että punktio sujui hyvin. Osaan kuvitella pettymyksesi kun on ollut suuremmat odotukset. Yhdeksän on silti hyvä määrä, toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyykin, pidän peukkuja =)
 
Eukko tulipas mulle paha mieli teijän puolesta ja miten törkeesti kohdeltu!! Tsemppiä :hug:

Lauriska toivottavasti kaikki loput hedelmöittyvät hyvin! Onko teillä milloin siirto?

Mandala huh jaksamista piinapäiviin!! Peukut pystyssä teidän puolesta :)

Kävin äsken ultrassa ja meillä on kyllä ihana lääkäri, valoi uskoa että kyllä me vielä kestävä lopputulos saadaan! Limakalvo oli yli 9mm niin siirto oli sitten tulevana tiistaina ja ihanien lugepallojen käyttö alkais sunnuntaista :)
 
Voi Fibbis :( ja Luis ja Eukko :(

Minä täällä tapan aikaa tämän kierron, viikko sitten keskiviikkona oli ruskeaa vuotoa, mutta varsinainen vuoto alkoi sunnuntaina 2pv lugen loppumisen jälkeen. Kyselin mitä voitais tehdä, mutta ei se estrogeenilääkitys tämän kierron lopussa tämän lääkärin mielestä paljoa auta munasolujen lisäämisessä. Kroppa kuulemma päättää montako sieltä tulee.

Mutta ompa teitä ollut punktioissa monia, toivottavasti tärppäisi joillain ja saatais porukan todennäköisyyksiä edes vähän ylös.
 
EukkoI :hug: Järkyttävää kohtelua. Pitäshän se alan ihmisten ymmärtää miten epätoivoiseksi tämä lapsen kaipuu voi ihmisen saada. Tunteella tässä pitkälti pelataan, ei järjellä. Ja muutenkin teitä kyllä vastusti oikein kunnolla.


Oma napa: Eilen oli sitten se maaginen ensimmäinen tuoresiirto. 9 munasolua saatiin ja niistä 8 hedelmöittyi. 6 jatkoi kasvuaan ja tuoresaiirron jälkeen saatiin 5 pakkaseen kahdessa erässä.

Mut voi lisätä piinailijoihin. Onko nyt sitten pp1? Kahden viikon päästä pitäis testata, eli 30.10.
 
Mandala, eihän se tosiaan huono määrä ole, varsinkin jos hedelmöittyvät hyvin. Tsemppiä piinailuun sulle!

Huh huh mitä kohtelua oot Eukko saanut. Niin kuin sanottu, luulisi ammatti-ihmisten olevan ymmärtäväisempiä. Itsekin kävin inssit oyssissa, ja vaikka ihan asiallisesti siellä kohdeltiin niin kuitenkin vähän nihkeästi. Harmi myös ettette päässeet tuoresiirtoon, ymmärrän, että harmittaa :hug:

Kiitos peukuista Stella! Tsemppiä sulle punktioon, oot asiantuntevissa käsissä :) tuolla väestöliitolla on ihana henkilökunta, joka huolehtii!

Henrietta, meillä on siirto maanantaina, jos vaan kaikki menee hyvin. Kiva, että teilläkin siirto edessä :)

Nenna, kiva kuulla että teillä tuli noin hyvin alkiota, varsinkin ku me saatiin saman verran munasolua! Antaa toivoo, että meilläkin voi tulla alkioita hyvin pakkaseenkin asti :)

Paljon onkin nyt meitä, jotka piinailee/alkaa pian piinaileen. Pidän tasapuolisesti peukkuja kaikille, jospa nyt tulis plussarysäys :)
 
Lauriska, kyllä 9 munasolua on oikeasti ihan hyviä. Ne voivat hedelmöittyä paremmin kuin kauhea lauma munasoluja, näin kuulin lääkärin kertovan vieressä olevalle punktion jälkeen lepohuoneessa. Meilläkin on siirto maanantaina (toivottavasti)

Mandala ja Nenna: Tsempit piinailuun :) Ne ovat kyllä pitkiä päiviä.

Eukko: Voi miten ikävää. Toivottavasti paranet hyvin hyperistä ja pääsette sitten PAS-kiertoon mahdollisimman pian. Jaksamisia. Koita unohtaa lääkärin epäasialliset epäilyt jaksamiseesi äitinä. :hug:

Meillä oli nyt normaalisti hedelmöittyneitä 11, mutta jakautuneista en vielä tiedä. Koko perjantain jännitin tuleeko puhelua (huonot uutiset) vai ei (hyvä asia). Meillä 5 päivän viljely ja siirto nyt sitten maanantaina. Oletan, että jotain toivoa on kun on kuitenkin perjantaina päätetty jatkaa pitkällä viljelyllä. Maanantaina siis siirto jos on vielä jotain siirrettävää. Pelottaa ja samalla toive korkeammalla kuin koskaan.

Mikä teidän lugeannostus on? Mä hämäännyin kun mulla on aikaisemmin ollut Lugeja 200 mg palluroita ja nyt lääkäri oli määrännyt 100 mg palluroita. Mun annostus on siis 3 aamulla ja 3 illalla.

Tsemppiä kaikille :) Toivottavasti kohta saataisiin paljon plussia.
 
:hug: kaikille tasapuolisesti

Viiva84 Mulla kans menee Luget annoksella 100mg 3 aamulla ja 3 illalla.

Tää kirjotettiin meiän keskussairaalasta. OYS:n hoitaja sanoi että siellä on siirrytty käyttämään pelkästään Lutinusta tukihoitona. Se mitä hoitaja kertoi niin toi Lutinuksen käyttö kuulosti helpommalta.
 
Lauriska: Niinpä, mie oon niin onnellinen Väestöliitosta =) Ihan eri homma kuin Länskässä ja OYS:ssa. Tekikö punktion sulle se sama lääkäri, jolla oot tähän asti käyny? Mulla sen tekee kuulemma ylilääkäri. En tiiä onko se ihan puhdasta sattumaa jos "omalääkäri" ei oo paikalla vai johtuuko näistä erityispiirteistä (mutkalla oleva kohtu, kiinnikkeisyys ja endometrioomat, jotka myös puhkaistaan) mitä mulla on..

Nenna: Tsempit piinailuun =)

Viiva: Toivottavasti loppusaldo on hyvä, peukut täältä =)

Kuinka pitkä teillä on viimeisen Orgalutranin ja Pregnylin pistoväli? Mulle annettiin ohjeeksi pistää se huomenna aamulla kun Pregnyl tulee klo 22. Mitään tarkempaa aikaa en saanut tuohon, ilmeisesti ei oo niin justiinsa?
 
Viimeksi muokattu:
Stella, meillä punktion teki oma lääkäri. Tosin molemmissa ultrissa kävin toisella lääkärillä, kun oman vapaat ajat ei sopinu mulle. Mulle pistettiin orgalutran heti klinikalla kun selvisi, että punktio on keskiviikkona. Pregnyl oli kans klo 22 illalla.

Biologi soitti äsken meidän soluista. Yhdeksästä seitsemän oli kypsiä ja vain kolme hedelmöittynyt:'( Itkuhan siinä tuli. Selvästikin jotain vikaa täytyy mun soluissa olla. Saapa nähdä onko maanantaina enää yhtään siirtokelpoista. Pakkasesta ei varmaan kannata haaveilla... Sori negattivinen asenne, mutta oon kyllä aika maassa :(
 
Voi Lauriska :( :hug: Klisee "vain yksi riittää" ei ehkä tällä hetkellä lohduta. Toivottavasti pääsette kuitenkin siirtoon, pietän taas peukkuja =) Nykylääketieteellä on onneksi vielä konsteja jos tästä ei onnistu. Varsinkin kun lapsettomuutenne tarkempia syitä on nyt alettu saamaan hoitojen ja tutkimusten myötä selville.
 
Moikka kaikille!

Saisinko tulla teidän kanssa piinailemaan vaikka piinailenkin pikkukakkosta? Muissa palstoissa ei ole samaan aikaan piinailijoita ja olisi kiva saada vähän vertaistukea :) Olen teidän pinoa lueskellut jo alusta asti, mutta nyt alkaa itseä jo niin paljon jännittämään, että on tultava kirjoittamaan =)

Eli meille tehtiin 4. ICSI hoito, josta saatiin 22 munasolua ja niistä 15 oli kypsiä. Lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti pitkällä viljelyllä mennään. Noh, kolmantena päivänä meille soitettiin, että vaik yksi on hedelmöittynyt ja se kannattaisi hakea sieltä kyytiin heti, että päästään edes siirtoon. Haettiin siis maanantaina päivän kolme 11-soluinen 2,5 laatupisteen alkio :) Mitähän tuokin tarkoittaa, tiedä häntä :D Meillä oli tämä nyt viiminen hoito, joten jos tämä nyt ei onnistu niin meille ei tule toista lasta :snotty: mutta olen päättänyt itkeä sitä vasta silloin, jos tämä ei nyt tarraa kiinni =)
Ensimmäinen lapsi sai alkunsa 3.ICSI:n 1.PAS:sta :)

Mandala
Me taidamme mennä aika samoilla piinapäivillä :) Mitkäs on fiilikset?
Nenna Pitkää pinnaa piinailuun :D Eiköst tässä ois loistava letka plussille ;D

Lauriska Voih, pahoittelut! Ymmärrän pettymyksen, mutta varmasti ovat hyvänlaatuisisa nämä kolme pientä siellä kun vielä jatkoviljelevät kaikkia! =)

viiva84 Mulla on Lutinus käytössä ja annoksena on 100mg 2x3 pvässä :) Huh, mitä touhua :D

Ainiin, piti vielä kertoa, että miten hulluksi sitä voi tässä tullakkaan :D Näin viimeyönä unta, että ostin kaupasta raskaustestejä ihan miljoonittain ja tein ne kaikki testit samaan aikaan!! Olin päättänyt, että jos nega tulee niin kyllä joku testi antaa väärän plussan edes :D Olin asetellut kaikki testit meijän kylppärin lattialle ja pissailin niitten kaikien päälle :LOL: jep.. eli tsempit vaan mun mielenterveydelle :wave:

Ovalia pp4 :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Lauriska olen todella todella pahoillani! :hug: Kuten Stella sanoikin niin kyllä se yksikin voi riittää! Toivon sydämeni pohjasta näin!

Stella meillä naikkarilla on ollut eri lääkärit ultra/tsekkauskäynneillä, eri lääkäri punktioimassa ja eri lääkäri siirrossa. Tiedä sitten miksi. Mutta ainakin kaikki tsekkauskerrat on ollut aina sama lääkäri per hoito.

Ovalia tervetuloa tänne piinailemaan ja jakamaan mietteitä, mukava porukka täällä kasassa! :) hauska sun uni! mä näin viimeksi ekassa hoitorundissa jotain päiviä siirron jälkeen kanssa muutaman yön aivan kummallisia unia :O aamulla ihan pää pyörällä aina niistä unista.

Mulla on nyt meneillään pp2 eikä tietysti mitään sen kummempaa. En ole onneks juurikaan ajatuksia tuhlannut asialle, tää lääkkeetön kierto on niin stressivapaa ja sopii mulle, ei nouse toiveet niin korkeallekaan samalla :) Toivon että pystyy pitämään cool asenteen myös ensi viikolla xD
Onneksi lutinuskin menee vain 1 x kahdesti päivässä (tuoresiirrossa 3xpvä), sullahan on aika hurja annos jos pitää kaksi laittaa kerralla :O

Toivon Ovalia sulle myös todellakin onnistumista, pitkä matka on ollut pikkukakkoseen matkaa, joten palkinto olisi paikallaan! peukut pystyyn siis sinulle kuten myös muillekin meidän piinailijoille :heart: :)
 
Viimeksi muokattu:
Lauriska: :hug: peukut pystyssä että maanantaina siellä siirretään kyytiin parasta A-luokkaa oleva yksilö joka johtaa toivottuun tulokseen!

Ovalia: Ehdottomasti. Nyt plussa aaltoa kehiin =)

Mandala: Tajusin just että mehän mennään samassa, pp2 täälläkin =)


Mulla oli kaapissa paketillinen ovistestejä. Tietenkin sitä nyt huvin vuoksi testailee mitä ne testit tässä viikon varrella näyttää. Eipä noille testeille ole muutakaan käyttöä enää. Mie oon niin malttamaton luonne että varmaan tuun vielä pettymään ku en pysty odotteleen testaamisen kanssa sitä kahta viikkoa.
 
Lauriska: Toivotaan, että niissä kolmessa on juuri se yksi sinnikäs alkio. Ymmärrän pettymyksen tunteet. Jaksamisia :hug:

Stella: Mulla oli viimeinen jarrupiikki sunnuntaina klo 18 ja irrotuspiikkinä Gonapeptyl maanantaina klo 22.30, eli väliä 28,5 h. Onko sulla siis jarru ja Pregnyl samana päivänä? Ajattelin, että jos eri päivänä niin saattaa vähän pitkäksi venähtää toi väli kun Orgalutranin pakkauselosteessa lukee näin: "Kahden Orgalutran-injektion antoväli ja viimeisen Orgalutran injektion ja hCG-injektion antamisen välinen aika ei saa ylittää 30 tuntia, sillä muuten ennenaikainen ovulaatio (munasolujen irtoaminen) on yhä mahdollinen."

Kiitos vastauksista Lugesteron-kysymykseeni. Taas olin turhaan hermoillut. Mutta voiko taas kysyä jotain vähän tyhmää. Luget on aloitettu ennen maanantaista siirtoa (joka toivottavasti toteutuu) niin sitä Lugemömmöähän on sitten varmaan koko emätin täynnä vielä, haittaako se jotenkin siirtoa?

Punktiosta on nyt neljä päivää ja yllättäen on oikea puoli kipeytynyt. Vasen on ollut koko ajan kipeä. Tämä kipu tuntuu hassusti aika sivussa ja melkein kyljessä ja pakaran reunassa. Ei kiva, pelottaa että jotain hyperiä alkaisi pukata, toisaalta olen lukenut että kivut ovat ihan normaalejakin punktion jälkeen. Kittaan täällä vettä hermorauniona, vaikka tiedän, että todellisuudessa hyperin tuloon ei voi itse kovinkaan paljon vaikuttaa.
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon


Piinailijat

Mandala 28.10/29.10
Nenna81 30.10


Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)



PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Ovalia =) Toivottavasti nyt tarrais lujaa kiinni =)

Viiva: Siis joo, mie sain ohjeeksi pistää viimeisen jarrupiikin eli Orgalutranin tänä aamuna heti herätessä. Ajankohta ei kuulemma oo ihan justiinsa kunhan ei iltapäivälle mene. Illalla sitten Pregnyl klo 22. Mulla käskettiin luget alottaa siirtopäivän aamuna, paria tuntia ennen voi kuulemma laittaa ensimmäisen palleron. Eli voisin olettaa, että ei se mönjä haittaa siirtoa =) Toivottavasti säästyt hyperiltä :hug:

Voi kilin*****, toivottavasti en oo menny nyt tyrimään kaikkea :headwall: Puregonia ei ollutkaan tarpeeksi, sain pistettyä eilen vain arviolta 85IU! Sitä ylijäämää ei ollutkaan kahessa ampullissa tarpeeksi eli siihen ei kannata enää jatkossa luottaa. Nyt on jättihuoli et menikö koko hoito pilalle :'( Vaikka mies ja omakin maalaisjärki muuta sanoo, niin tunteet vie tätä hommaa sata nolla kun kaikenmaailman muitakin pelkoja aina jarrupiikin pettämisestä tyhjiin folleihin tai huonolaatuisin soluihin jo on :O
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä