IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Me ollaan siis tähän asti oltu ykstiyisellä ja kyllä mies on otettu hyvin mukaan aina, ja joka kerta ollut kädestä pitelemässä/tsemppaamassa/silittämissä toimenpiteissä! :) Kumma kyllä tuo juttu..ois ihan hirveetä jos joutuis yksin olemaan!
 



Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...ProgynovaLuget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....ivf.....synarela/gonal-f/ovitrelle/lutinus

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Piinailijat

HilleriHiiru 23.9
Henrietta- 1.10

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
 
Viimeksi muokattu:
Täällä viimenen verikoe suoritettu.Sattu ihan helvetisti, hoitajakin sano että tuntee miten on arpeutunu...ihmeekö tuo kun mua on piikitetty viimesen kuukauden aikana enemmän kuin koskaan.

Meillä luget lopetetaan pikkuhiljaa plussan jälkeen.

Ja meillä mies sai ite päättää tuleeko punktioon mukaan vai ei ja halus tulla :)

ON:Elikkä täällä olis maanantaina klinikalla jälkitarkastus ja samalla sitten reseptit kouraan.Me käytetään Progynovaa(2mg) 3krt/pv ja sit kp 10 on ultra missä päätetään siirtopäivä ja lugejen alotus.

RicardinaJoko testit polttelee?
 
AUkko: Siis voi hyvää päivää miten tylyä miestäsi kohtaan :O Ja sinuakin kun et saa tukihenkilöä punktioon tai edes odotustilaan. Miten asiaa perusteltiin teille?

Meillä on ollut sekä julkisella että yksityisellä mies erittäin hyvin huomioon otettuna. Julkisellakin lääkäri oikein painotti minulle, kuinka tärkeää miehen läsnäolo on jo pelkästään ivf -suunnittelussa.

Ja punktioon osallistumisesta myös meille sanottiin, että mies on oikein tervetullut mukaan jos pystyy olemaan pyörtymättä :D Itse punktiotilanteessa eivät jouda miestä hoitamaan siinä sivussa, mikä on täysin ymmärrettävää.
 
Vähän sekalaisia selityksiä olemme saaneet, lääkärin vastaanotolla on kuulemma kaikenlaisia kandeja joille pitää tehdä tilaa, punktioon ei pääse koska tilat on remontissa ja huone pieni ja siihen odotteluhuoneeseen ei pääse koska siellä on muitakin. Tyksin tilat on tosiaan remontissa ja se varmaan vaikuttaa mutta ei se varmaan pitäis estää lääkäriä puhumasta mun miehelle tai tervehtimästä ja mun mielestä se kandikin on kuitenkin epäoleellisempi henkilö kuin mieheni jonka lasta siinä kuitenkin tehdään. Musta aina tuntuu että minä teen lasta lääkäreiden kanssa ja mies on vaan joku random-sivustaseuraaja.

Tänään oli punktio ja sattui pirusti ja sattuu edelleen. Jossain vaiheessa oli sellainen olo että karkaan sieltä toimenpiteestä mutta onneksi todella mukava sairaanhoitaja piteli mua kädestä ja lohdutti. Laitan omia listatietoja kun/jos saadaan alkionsiirto perjantaina tehtyä.

Kiva että lÄidin seuraava yritys onnistuu näin nopeasti!
 
Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Minut voisi kans kirjata mukaan. Tänään käyty verikokeessa, josta juuri hoitaja soitti, että arvot hyvät ja että jatketaan samalla annoksella Puregonia nyt sunnuntaihin asti, eli 125 ui. Ma aamusta lääkäri ja ultra ja päätetään punktiopäivä. Todennäköisesti keskiviikko tai perjantai ensi viikolla. Toivon, että olisi keskiviikko, jotta saa viikonlopun yli levähtää siirron jälkeen. Tämä on siis viimeinen yritys julkisella nyt. Mikään ivf-hoito tai pas ei ole tuottanut plussaa. PAS:ja tehty 3 kpl ja 1 tuoresiirto. Ensimmäisestä hoidosta ei edes PAS:iin päästy :( Nyt toivon oikeen hyvää saalista ja jos tuoresiirto ei tärppää, että pakkaseen saataisiin edes alkioita!
 
Hei APUA! Meillä meneillään eka IVF lyhyellä kaavalla ja 10-15 munarakkulaa näkyi toisessa seurantaultrassa. Tänään pitäisi pistää Pregyl ja perjantaina mennä punktioon.

MUTTA! Mulla alkoi tänään tulla kuukautiskipuja ja nyt alkoi verinen vuoto. Enemmän se ruskeaa, kuin punaista, mutta silti! Miks mulle sattuu aina kaikkea, mitä kellekään muulle ei satu. Voi plääh!

Mitähän tässä pitäis tehdä? Poli on tältä päivältä jo kiinni. Meneeköhän koko IVF ihan mönkään? :(
 
LuisIkävä kuulla.Sinuna kuitenkin pistäisin ihan normaalisti ohjeiden mukaan pregnylin ja soittaisin huomenna polille.
Toivotaan että on jotain harmitonta:hug:
Pidetään peukkuja että pääset suunnitellusti punktioon :)
 
Oliko sulla Luis milloin tuo edellinen ultratutkimus? Voisko vuoto johtua esimerkiksi limakalvojen ärtymisestä. Vuoto tuollaisten gynetutkimusten jälkeen on aika yleistä eikä se välttis tarkoita sitä että kaikki valuu menkkoina ulos. Ootko pistänyt jarrupiikkiä hormoonin lisäksi? Aika vahvasti luulen ja haluan uskoa, ettei vuoto meinaa ivf:n kannalta mitään pahaa. Laita pregnyl ja soita huomenna polille. =)
 
Kiitos tytöt! Mulla oli maanantaina aamulla se ultra. Nyt on kyllä sellaisia kuukautiskipuja ja kohtu silleen kramppailee. Mulla on endo eli sen tekosia ehkä sitten. Pelottaa vaan, että sille vaivalla kasvatetulle limakalvolle on tapahtumassa jotain :(
 
Mikä jarrulääke sulla on Luis käytössä? Voiko sen haittavaikutuksena olla tuhruvuoto? Ja siis se vuotohan voi tulla muualtakin kuin itse kohdusta. Tuosta endosta ja sen vaikutuksista mulla ei kylläkään ole tietoa eli sen suhteen joutuu vastaamaan joku muu...että voiko endo sen vuodon aiheuttaa. Positiivisella mielellä kuitenkin puolestasi olen. Yksinkertaistaen kai ainakin valtaväestöllä homma toimii niin että ensin poistuu munikset munasarjoista (ovis) ja siitäkin menee se pari viikkoa ennen kuin varsinaiset kuukautiset alkaa. Toki olen senkin oppinut että lapsettomuuspuolella mikään ei mene niin kuin "kaikilla muilla" tai "normaalisti".

Mulla olis hassu kysymys - seksistä. Tai siis jos aivan tarkkoja ollaan niin miehen siemennesteen uudistamisesta parhaan spermanlaadun saamiseksi :whistle: Oletteko harrastaneet seksiä pistoshoitojen aikana ennen punktiota...kun paras siemenneste on yli 2 päivää mutta ei yli 7 päivää vanhaa. Tänään tarttis kai viimeistään asialle jotain tehdä, mutta voin kertoa että tämän läskiturvotuksen kanssa ei juurikaan tee mieli, ja luulen ettei aivan kivutontakaan olis. Harrastaako teille miehet omaa kivaa vai olenko ainoa jolla ei tuo peittojen heiluttelu ole nyt aivan päällimmäisenä to do-listalla....:ashamed:
 
Meilläkin on kyllä mies huomioitu aika hyvin hoidoissa, mutta toki hänellä varmasti on ajoittain ulkopuolinen olo. Jos sillä tuo kohtu olis ni kyllä minä sille enemmän osallisuutta antasin :D mut samahan se tosiaan itse raskaudessa on, että sekin taitaa konkretisoitua kaksilahkeisille sitten kun koko alkaa kunnolla näkyä.

Untuvikko80, toivottavasti saatte hyvän saaliin ja pakkaseenkin asukkaita siirtoa odottamaan :) tsemppiä vaan hoitohulinaan!

Luis, toivottavasti vuodosta ei ole hoidon kannalta haittaa ja pääset punktioon suunnitellusti :) tuo on vähän hankala kun iltaisin ja viikonloppuisin ei voi mistään kysyä neuvoa...

sarah85, meillä oli pidättäytymispäiviä viis ja vielä pari tuntia päällekin. Muistaakseni. Ei siis tosiaankaan ensimmäisenä käynyt mielessä mikään "pakkopano" ja kaks päivää ennen punktiota lääkäri sano et ok on. Turvoksissa ollessa ei varmaan olis kovin kivaa ja kivutonta ollut. Mies tosin joutu antamaan kaksi näytettä, toisen kai vähän varmuuden vuoksi. Et jos se näyte nyt pitkän pidättäytymisen takia on jotenki heikompi niin uusi näyte sit vaan ennen kotiin lähtöä :) musta melkein parasta hoidoissa on ollut et ei tartte miettiä mitään ajotettua yhdyntää, niitä kun on jo 21 kuukauden ajan riittänyt...
 
EukkoI Juu, Suprecur käytössä.

Eilen iskivät päälle kuumat aallot. Voisi sanoa ettei järin innolla odota tulevaisuudessa menopaussia, ei mikään kiva olotila. Varsinkin kun töissä yrittää olla ja joutuu olemaan tekemisissä potilaiden/omaisten kanssa. Väkisinkin tulee mieleen että mitähän nekin ajattelee kun ajatus harhailee ja hikoilee kuin pikku possu :(

Muutenkin tuntuu todella raskaalta olla käydä töissä, kun ei ole yhtä skarppi olo kuin normaalisti. Onko muilla vastaavia ongelmia vai olenko ainoa? Oikeasti mua on alkanut nolottamaan, vaikka työkaverit tietävätkin missä mennään. Tuntuu et jo pelkästään toi Suprecur aiheuttaa tosi voimakkaita oireita.

Mies on kyllä ihanasti mukana näissä hoidoissa ja tsemppaa ja huolehtii ja murehtii mun jaksamista. Jos ois mahdollista, niin se ottas ite vastaan kaikki oireet mitä tästä syntyy. Mun mies on kova jännittämään ja se stressaa jo valmiiksi näytteenantoa kun on punktion aika. Ehdottomasti haluaa olla myös mukana ultrissa ja haluaa myös mukaan punktioon mua tukemaan.
 
Tervehdys, meillä on hoidoissa kans otettu mies tosi hyvin mukaan. Hän on ollut mukana kaikissa toimenpiteissä.

Luis toivottavasti pääsette punktioon ja vuodosta elinoloista haittaa, tsemppiä!

On. Täällä on kirves jo kaivossa :'(. Tänään ollut vuosisadan menkkakivut jopa sellaiset et meinas oksennus tulla normaalisti ei ole näin kovat kuukautiskivut. Taitaa olla noilla lääkkeillä melkoinen vaikutus. Vuotoa ei ole vielä tullut ollenkaan ei edes tuhrua mitä aina hoidossa on ennen vuotoa tullut, siihen on varmaan pregnylillä vaikutus.

Onko kenelläkään kokemusta pregnylistä tukihoitona? Pitkittääkö miten paljon kuukautisten alkua?

HilleriHiiru PP14
 
Luis toivottavasti saat tänään jnk kiinni polilta ja selvyttä tilanteeseen!

AUkko harmi että punktio oli kivulias :| Toivottavasti pääsette siirtoon, olisko siirto huomenna? Saatteko tänään väliaikatiedot hedelmöittyneistä? Tsemppiä :)

Mäkin voisin tulla listoille eli:

Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 1.pas.....Progynova+lugesteron

Meillä maanantaina oli PAS ja sulatuksesta hyvin selvittynyt alkio siirrettiin, testipäivä verestä vasta 1.10, kuka jaksaa oottaa?!?! Ooon himotestaaja niin aloitan testailut varmaan ens viikon lopupuolella. Voi siis lisätä myös piinailijoihin! Jotenkin nyt vaan sellanen olo että voiko tää onnistuu?!?
 
Viimeksi muokattu:
Sarah85: Lueskelin jarrulääkkeen (orgalutran) pakkausselosteen ja siinä ei mainittu vuotoa haittavaikutuksena. Ei myöskään mainittu Gonal-F:n haittavaikutuksena. Kuitenkin hyvä oivallus sinulta! :)

Kiitos naiset tsempeistä! Yritän tänään soitella polille. Tuntuu, että tää eka hoito on jo niin stressaava, kun ensin en meinannut saada Gonal-F:ää mistään.

Ja kohtu tuntuu koko ajan olevan silleen pullistumassa pois vatsan läpi, ei ihme, että vähän vuotaa :(
 
Luis toivotaan, ettei ole mitään erikoisempaa kyseessä! en minäkään usko, että kohdun limakalvo voisi kaiken sen lääkemäärän ohi vain vuotaa pois, joten varmasti kyse on jostain muusta.

Henrietta onnea kyytiläisestä! :)

Seksistä hoitojen aikana. Olin aika väsähtänyt synarela+gonal yhdistelmästä, joten jäi vähemmälle silloin kyllä, mies on hoidellut itse paineet pois. Ennen punktiota hän oli 5 päivää ilman, jotta olisi paras mahdollinen määrä simppoja näytteessä. Sitten punktion jälkeen olin niin saakelin kipeä ja turvoksissa, ettei käynyt seksi kyllä mielessäkään! Ja tietty siirron jälkeen oli lutinus-puuroa koko ajan pöksyissä, joten ei kyllä tehnyt yhtään mieli kummallakaan :/ Pitkä tauko tuli normaaliin seksielämään verrattuna, mutta jotenkin sitä pyöri koko ajan ne kaikki pistämiset ja lääkkeet ja sivuvaikutukset yms elämässä, että toiseksi jäi. Onneksi tuleva lääkkeetön pas niin voi varmasti enemmän normaalia elämää vietellä siinä samalla!
 
HilleriHiiruMillasen annoksen pistit sitä pregnyliä?Mulla oli tukihoitona myös.pistin punktion jälkeen ekan ja sit siirrossa seuraavan ja siitä vielä 5pv päästä.Mä en tollasia ohjeita saanu,vaan testi päivä oli ihan normaalisti 2vkoa siirrosta.Kuitenkin jos sulla nyt jo pp14 menossa ja jos määrä on ollut pieni, niin ei se enään näy.eli rohkeesti vaan testiä kehiin :)mulla oli siis eka viiva muistaakseni pp 10 ja viimesestä pregnylistä oli aikaa5päivää(?) :)
Miten nää unohtuukin näin äkkiä.mutta suurinpiirtein näin se meni :)
Ja oliskohan ollut määrät niin että punktiopäivänä 1500UI,siirtona 1000UI ja 5pv sen jälkeen 500UI...
 
Hei kaikki. Sain juuri verikokeen tuloksen, vahvasti raskaana ollaan, arvo oli 476, melkein tunnilleen 2 viikkoa siirrosta. Mun on aika siirtyä odottelijoiden pariin, ja toivon mukaan pysyä siellä. Olette kaikki ajatuksissa ja vaikken täällä ole nyt kirjoittanutkaan hetkeen niin lukenut olen kuulumisenne joka päivä. Toivon teille kaikkea hyvää ja hirmuisesti voimahalauksia, plussia ja tsemppiä!

<3
 
  • Tykkää
Reactions: Lyyli82 ja Mandala
Omaa napaa tältä päivältä: Synarelaa menossa nyt 15.pvä. Tänään oli 0-UÄ... ja en oikestaan tiedä miltä siellä mun sisällä näytti, kun lääkäri ei juuri mitään sanonut. Kysyi vaan, et kuinka monta päivää mun kuukautisvuoto normisti kestää (nyt menossa 5.pvä ja enää pientä tuhrua tulee). Lääkäri kehotti kuitenkin aloittamaan Puregonin tänään annoksella 150IU ja synarela jatkuu nyt puolikkaana annoksena pistosten rinnalla. Jotenkin en uskaltanut siltä lääkäriltä kysyä, että miltä ne munasarjat ja kohtu näytti, kun ei ollut meidän oma lääkäri. Ja tää tämänpäiväinen mieslääkäri on kyllä niin vähäsanainen ja nyrpeän oloinen lääkäri, etten oikeasti vaan uskaltanu kysyä. :ashamed: Sain pistoksiin hoitopäiväkirjan mukaan, jossa luki et endometrium oli 3, eli tarkoittaako se että se olis ollut vieläkin 3mm? Onkohan liian paksu synarelasta huolimatta? Mulla on tosi runsaat kuukautiset ja limakalvo on ollut aina ovulaation aikaan ultratessa n. 12-14mm, eli tietääkseni siis luonnostaan minulla on paksu limakalvo (voi johtua endostakin).
Seuraava uä suunniteltu kuitenkin ens viikon tiistaille ja tänään tosiaan pitäis pistokset aloittaa. Jänskää, mut samalla pelottaa, että tuleeko tästä hoidosta yhtään mitään, kun tuo lääkärikään ei mitään sanonu.

Meillä on kyllä kans mies otettu aina hyvin huomioon polilla, ja siis julkisella puolella vielä toistaiseksi ollaan. Mies onkin ollut aina mukana ultrissakin, vaikka joutuu aina sinne peräpenkkiin istumaan ultrauksen ajaksi. Punktioonkin on tulossa mukaan. Mutta samalla tavalla meillekin sanottiin, että mies voi tulla punktioon mukaan, jos kestää tilanteen. Ja ymmärrettäväähän se on, ettei heillä ole siellä aikaa alkaa enää pyörtynyttä miestä hoitamaan. :D
 

Yhteistyössä