IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Punktio oli tosiaan nopea toimitus. Lääke humahti samantien päähän - ja jalkoihin, ja toivoin, ettei kukaan kysy mitään, mihin pitäisi vastata. :) Sain sairaslomaa diagnoosilla "alavatsakipu" ti-pe ja olin kyllä tosiaan niin turvonnut ja kipeä, että aiheesta sairasloma tulee. Kaiken kaikkiaan tämä oli kyllä todella paljon koettelevampi kokemus kuin inseminaatio, joka tehtiin luonnonkiertoon ilman mitään lääkkeitä.
 
Jaap jaap..Mullakin inssit takana luomukiertoon (ei tuntuneet missään, paitsi joku kerta vatsa oli jälkeenpäin kipee, mut pientä kuitenkin) ja ensviikon punktiopäivää täs rupeen panikoimaan. Mut kestän kyl kipuukin. Joo, jos on ihan sekasin ja lääkehöyrys puhuu ihan höpöjä kauhistuttaa kyl itseänikin :x

Hyvä alottaa tää panikointi tarpeeks ajoissa, että ehtii oikein kunnolla :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ei se punktio sinällään satu. Tuntuu epämukavalta sen hetken. Jomotusta ja vihmoilua sen jälkeen sitten, mutta särkylääkettä voi ottaa.

Alkionsiirto oli piinaava, kun rakon piti olla täynnä. Ja minulla se tosiaan oli täynnä, ja lääkäri oli myöhässä ja pääsimme huoneeseen tuskallisen odottelun jälkeen. Hoitaja painoi ultralla vatsan päältä ja en miettinyt mitään muuta kuin että kohta pääsee vessaan...
 
Oih.. Jep tiiän ton tunteen, kun rakko täys. Inssissäkin piti olla ja melkei pissat pöksyssä ennen kuin pääsi hoidettavaksi..saatikka sieltä kotia. Voi että ihan pöhköä :headwall: painaa ny mahasta ku toisella valtava hätä
Ihanuuksia siis odotettavissa. :)
 
Neiti. Mulla oli punktio perjantaina niin kyllä lauantaina biologi soitti sovittuun kellonaikaan ja kertoi solujen tilannetta että montako hedelmöittyi jne. Yksityinen klinikka kyseessä joka varsinaisesti ei ole auki viikonloppuna, mutta biologi on paikalla. Ja seuraavan kerran sain maanantaina tilannetietoa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti.
Ohoh, onpas aktiivista keskustelua... kaikkiin en lupaa vastata, huono muisti.

Ensiksi valtavasti onnea EukkoI :heart:. Kiva kuulla plussauutisia, antaa itsellekin taas toivoa.

Retikka kiitos kun muistutit noista hyperin todennäköisyyksistä. Nyt vasta palstalle liittyneenä tulee väkisinkin mieleen että joka toiselle kehittyy hyperi. Ja mullahan se valitettavasti on pelkona, kun niin paljon munarakkuloita... Mutta ilmankin voi siis selvitä.

Hedelmiinalle ja Riiminille toipumisia :)

hannuliini Kysyit sairauslomasta. Meillä ainakin annettiin sl-todistus, jossa diagnoosi Z-koodilla. Tarkoittaa, että työnantajan ei ole velvollista maksaa tuosta ajasta sairausajan palkkaa mutta työntekijä kuitenkin oikeutettu olemaan pois töistä. Meillä töissä z-koodin sairauslomista ei makseta, joten hainkin suosiolla muutaman lomapäivän punktio- ja sitä seuraavaksi päiväksi. Kolmantena ajattelin jo töihin mennä.. saa nähdä muuttuuko ajatus huomenna.

Mandala saman valoisuuden olen itsekin huomannut, ihanaa kohti kevättä mennään. Tsemppiä rintojen puristeluun ;) ja piinailuun.

ON: huomenna tosiaan punktio ja ilmeisesti pidemmän operaatio. Aika rauhallisin mielin kuitenkin... aukkaristakin moni pelotteli ja itselläni se oli menkkajomotusta vastaavaa kipua. Eihän sitä tiedä, mutta uskon että kipulääkkeet auttaa.

Onko jollain tietoa tai kokemusta, että jos ei päästä tuoresiirtoon niin milloin voidaan tehdä eka PAS?
 
Miten munsta tuntuu , että tää piikittely pahenee päivä päivältä.:stick: Laitoin äskön vikan piikin. Ensin meinasin laittaa yhteen kohtaan mutta sattu ihan***sikana. Piti vaihtaa paikkaa, johon sen loputa sain. Vaikka hyttys neulalla meen. 3 ekaa pistosta ei tuntunu missää, mutta viimekerrasta jäi jälki ja nyt sattuu toi pistokohta ja sain aikaiseksi isoimman veritipan tähän asti. Outoa

Lisäys: Mitenköhän pärjään, jos neulat suurenee:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Odotetusti nega testattu ja vuoto alkoikin tänä aamuna (lopetin lutinukset omalla päätäntä vallalla jo lauantaihin). Julmetut menkkakivut muistuttavat taas, ettei nää kuukautiset ole kyllä herkkua. Helvetti, jos näistä pääsis vaan eroon!!
Huomenna yritän soittaa polille (jos pääsen puhelinajalla läpi), että pääsenkö jo tästä kierrosta seuraavaan hoitoon. Meille kuitenkin tehdään hoito pitkällä kaavalla, joten luulisi, että ehtisivät aikataulujakin miettiä. Menetän kyllä viimeisetkin toivon rippeet, jos laittavat vielä välikerron tähän väliin. En jaksa enää oottaa.

Onnea Eukko! Ihanaa huomata, että suurin osa täällä raskautuu ekoista siirroista tai ainakin ekassa hoidossa. Itselle ei niin käynyt.

Mulle myös kirjoitettiin punktiosta sairaslomaa koodilla "vatsakipu" ja sairasloma oli palkallinen.

Suurimmalle osalle punktio on ollut siedettävä kokemus. Itselläkin punktio meni tosi nopeesti ohi ja selvisin kyllä kivusta, vaikka tiukkaa ne kovimmat hetket teki. Minä taas en saanut lääkkeestä minkäänlaista vaikutusta. En rauhoittunut, vaikka sitä olisin eniten kaivannut. Jalat tärisivät telineissä koko toimenpiteen ajan niin, että mieskin huomasi. Lääkäri kysyi lääkkeen laiton jälkeen, että tuntuuko lääke päässä yhtään, vastasin että ei. En tiedä oonko jo niin "immuuni" noille särkylääkkeillekin, ettei tuntunu missään vai oliko annokset niin pieniä, vaikka kyse oli kuitenkin tosi vahvoista lääkkeistä.
 
jennica :hug: Kurjaa..Toivottavasti pääset pian aloittaa uuden hoidon.
Pahat menkkakivut ei oo herkkuu..
Toiv. ja itse, että tulis raskaaks et pääsis hetkeksi eroon ei oo kivaa syödä särkylääke coktailia ja halata posliini pyttyä.
 
Mulla luki sairauslomatodistuksessa, että vatsakipu eli ei Z-koodia, vaikka meillä on miehestä johtuva lapsettomuus. Omassa työpaikassa saa olla onneksi kolme päivää poissa omalla ilmoituksella, käytin sen hyödyksi niin ei tullut mitään ongelmia ekalla kertaa. Nyt tokalla kertaa en tiedä mitä sanoisin pomolle, kuinka normaalia on muutaman kuukauden välein käydä "toimenpiteessä, josta tulee kolme päivää lepoa".

Vilijonkka: Toivottavasti punktio meni hyvin ja saalis hyvä :) Mulla aukkari muuten sattui painajaismaisen paljon ja siihen verrattuna IVF oli lastenleikkiä.

Jännää: Mulla oli vähän samoja kokemuksia viime IVF:ssä, jostain syystä pistelin koko ajan sellaisiin kohtiin joista turskahti verta ja teki kipeää. Kun oli pistänyt 18 päivää niin alkoi ne vapaat kohdatkin loppua vatsasta kun tuli mustelmaa ja kovettumaa. Mutta tsemppiä sulle.

Neiti: Me saatiin tietoja viikonloppuna halutessa, koska joku käy joka päivä alkioita kuitenkin siellä katsomassa. Mutta piti tosiaan erikseen toivoa.

Eukko: Todella paljon onnea, tsemppiä jatkoon :) :heart:

-jennica-: Voi miten ikävää :( :(


Kävin eilen ultrassa, eihän siellä ollut juurikaan merkittävää kasvua, mutta eikai tässä vaiheessa (pistoja 4 päivää) kai kenelläkään ole kovin paljon? 6-8 mm rakkuloita oli yli 10 molemmilla puolilla, mutta siltä mun munasarjat aina näyttää. Toivotaan, että torstaina on jotain kasvua jo nähtävillä. Sitten nostetaan Puregon-annosta jos vastetta ei ole (200 iu -> 300 iu).
 
Viiva84 Ihanuuksia siis odotettavissa lisää.. Ou jee :p No on toi vatsanahka pikkusen turvosissa, et jos on sit pinkeempi, kun pistää. No toisaalta hyvä kuulla, etten tee väärin, jos muillakin samaa tuskaa.
NeitiJuu mä pistän hitaasti, osittain siksi kun pakkauksessa lukee:Työnnä neula ensin hitaasti ihoon. Ehkäpä pitää ruveta tökkimään reippaammin, jos tepsisi.

Tilanne päivitys: Olin aamulla verikokeissa(sattui sekin, vaikkei yleensä tunnu yhtään missään, kummallista) Olin kyl väsynyt, nälkäinen ja paleleva, et jos se vaikutti asiaan. Ultrassa mittailtiin niitä rakkuloita. Pienimmät 7mm ja sit 9mm ja 10mm. Määrää ei sanottu enkä jaksanut itse laskea, mutta sanoi että niitä on ja toivottavasti kaikki ei kasva, ettei tuu hyperin riski. No sain pari päivää käskyn jatkaa piikittelyy ja sumutetta ja To uus ultra ja verikoe.

Lisäys. Totes lääkäri et onneks mulla on pieni annosmäärä. 125IU et sillä jatketaan. Pitää käydä hakee uus Gonal-F kynä, saas nähdä joko lääkekatto täyttyy. Mulla jäljellä ainetta 200IU ja 250IU tarvitsisin. Saas nähdä kuinka sattuu tänään..raivolla ja suoraa maksaan niinkös juu? :p

Lääkäri soitti juuri ja oli ollut palaveri. Sain kuulla et 30 rakkulaa on, joista osa oli pieniä, ettei kaikki ehkä kypsy. Mut annos määrä tippui pistoksessa 100IU kuitenkin. Jes sit pitäis kynän riittää..Jos se riittää. ku pari kertaa oon poistanu ilmakuplat.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka: Hyvä, että oli kohtalaisen kivuton. Sullahan oli kanssa PCO:ta? Silloin tulee kyllä helposti paljon noita. Mulla tuli viime IVF:ssä 26 munasolua, mutta ne oli PCO:n "tuhoamia" ja vaan yksi alkio saatiin siirtoon eikä mitään pakkaseen. Toivottavasti teillä on teidän munasolujen kanssa parempi tuuri. :)
Tsemppiä toipumiseen, mulla oli seuraava päivä keräyksestä varmaan pahin ja sitten helpotti :heart:

Jännää: Se on aina kiva kun kynää riittää, eikä tartte hakea turhaan uutta pakkausta.
 
Vilijonkka härregyyd mitä määriä! Toivottavasti on hyvää laatua !
Ja nyt todellakin muista levätä. Ei evän heilautustakaan vaan pötköttelyä rauhassa!
Tsemppiä parantumiseen :)

Pistämisestä olen huomannut, että kunhan nahkan saa lävistettyä, niin sitten menee helposti. Minulla käsi lopettaa yhteistyön aina pistoskohdassa ja välttämättä en saa edes tuikattua nahkaa rikki vaan joudun painamaan väkisin itseäni vastaan hitaasti neulan sisälle. Kertaakaan en ole ottanut pois sen jälkeen kun olen tuikannut, mut välillä se lääkkeen pistäminen on kestänyt kauaa kun männän painamiseen on tarvinnut kerätä rohkeutta. Nyt kun oli kolme piikkiä kerralla, niin sitä joka kerta liikkeet hidastui. Mut sain aina pistettyä.

Punktio
on ollut minulle joka kerta kivulias, mutta toisaalta tiedän selviäväni siitä, joten sitten vaan itken sen ajan pöydällä ja toivon, että on nopeasti ohi. Ihan uskomatonta, että toisilla se ei satu, kun minusta tuntuu, että sisuskalut irtoaa. Toisaalta.. kipukynnys on matala enkä kestä oikein mitään.

Täällä menossa on PP 6 eikä oikeastaan mitään oireita mistään. Hyperi on hellittänyt eikä siitä ole muistona enää kuin satunnainen vihlonta oikeassa munasarjassa. Lepo auttoi :) Pari pikku vihlaisua tuntui päivällä ja minusta ne tuntui siinä kohdun seudulla. Mut saattoi olla munasarja. Saa nähdä.
Pregnyl näkyy edelleen testissä, mutta toooooosi haaleana haamuna/viivanpaikkana.
Mitään odotuksia ei tästä oikein ole ja tuntuu, että passeja kohti pitää suunnata. Mut täytyy nyt vielä se viikko odottaa.
 
RiiMini
Hienoa, että hyperi on hellittänyt..ja oot saanut kunnolla levättyä.
Pelkään sitä vähän omalle kohdallekkin..Lääkäri tänää sivumennen tokaisi hyperistä, että toivottavasti eivät kaikki 30 kasva..ja pienensivät jo varmuudeksi pistos annosta.

Muuten piinailijat teettekö itse raskaustestin vai ottavatko verikokeen? Vai sekä että? Sain just punktio ohjeet ja siin lukee et raskaustesti tehää verikokeesta, saa nähdä miten sitten on käytännössä tuolla julkisella puolella, kun sen aika on.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Mulla ei oo koskaan laitettu automaattisesti verikoetta (ei julkisella eikä yksityisellä), siinä yhdessä plussahoidossakin piti erikseen pyytää lähetteet. Viime siirrossa kysy että haluanko jo hcg-lähetteetkin mukaan, varalta jos ois tarvinnu. Punktioiden jälkeen kun on alkanu vuotaa lugen läpi hyvissä ajoin, oon testannu sen negan ja voinu sitten lopettaa lääkkeet.

Mullahan viime punktiossa tuli 31 solua, joista tosin 5 raakoja.. nyt kun lukenu muiden hyperijuttuja niin ihme kyllä ettei tullu mitään jälkivaivoja, että on sekin mahdollista :) 26:sta solusta lopulta vaan 4 siirrettävää (mun mittapuulla tosin sekin jo hyvin), tai siis ykshän on vielä jäljellä.
Aattelin nyt että vetäsen tähän kiertoon loput kortisonit pois kaapista vanhenemasta, tuskin niistä haittaa ainakaan on, vaikkei varmaan hyötyäkään. Isompi annos e-vitamiinia, niinkun siinä plussahoidossakin oli. Joo, siitähän se varmaan olikin kiinni.. eikä yhtään epätoivosta tai jotain.....!
 
No niin.. nyt vähän paremmin tästä päivästä. Eli kuten täällä jo muut totesivatkin, niin huima määrä hyviä munasoluja vielä tarkoita mitään. Itse olisin tyytyväinen jos saadaan 4-5 alkiota pakkaseen, vielä ei ole mitään tietoa miten meidän solut toisensa kohtaa. Torstaina saan soitella klinikalle ja kuulla tuloksesta.
Itse operaatio oli suht kivuton ja nopea, vaikkakin ilmeisesti pidempi kuin muilla. Aina kun vähän kirpaisi ja kasvolla irvistys, niin hoitaja lisäsi lääkettä. Eli itse ainakin koin, että lääkitys oli riittävä. Siitä rauhottavasta tuli tunne kun muutaman olisi nauttinut, tuntui että posket kuumottaa ja puhe vähän sammaltaa. Itse toimenpidehuoneessa hääräsi lääkäri, kaksi hoitajaa ja kaksi biologia (tai toinen oli ehkä joku labratyyppi, en kysellyt enempää.) Biologit joutu enemmän "ramppaamaan" kun putket vaan täyttyi ;). Kivuliain osuus oli noin puoli tuntia operaation jälkeen, vaikka vieläkin meni kipulääke IV:sti. Mutta kyllä siinä muutamassa tunnissa hyvillä lääkkeillä olo koheni kohtalaiseksi ja pääsin kotio. Jäi kokonaisuudessa tosi hyvä fiilis punktiosta. Ystävällinen ja huolehtivainen henkilökunta. Itselle tuli ainakin tunne, että vaikka välillä julkisella mennään vähän liukuhihnamaisesti, niin tänään sain kyllä tosi hyvää kohtelua ja huolenpitoa :). Ilmeisesti hoitajat olivat vähän kauhuissaan punktoitavien munarakkuloiden määrästä, kun lääkettä tuli kiitettäväsi ilman kysymistäkin.
Nyt sitten vaan riittävästi nesteitä, eikä mitään hyppyjä tai kiertoliikkeitä. Nooh, tällä hetkellä sohva tuntuu lähes ainoalta vaihtoehdolta kun liikkuminen ei tunnu yhtään hyvältä. Aikataulusta vielä, että PASsin suunnitteluaika maaliskuun alkupuolella eli eipä taida meille vauvaa tulla 2015. :(

Riiminille hienoa, että lepo auttoi hyperiin. Nyt vaan paljon tsemppiä tuleviin piinapäiviin.
Neiti. eiköhän sinne pakkaseen muidenkin alkioita vielä mahdu ;) Olishan se hienoa saada vaikka 10 alkiota niin tietäis ettei ihan heti joudu uudestaan punktioon. Mutta kuten sanottu niin alkioiden määrä ihan sama, kunhan lopputulos on pieni nyytti.
 
Hyvä kuulla että Viljonkan punktio meni hyvin!

Täällä ei kyllä mitään raportoitavaa näin pp7. Mun mielestä samanlaista kivistystä mahassa kuin viime PASsissakin, joten samaa rataa, suoraan kankkulan kaivoon, taitaa menevän tämäkin. Eipähän taida ainakaan tarvita taaskaan edes testiä hukata kotona, kun en koskaan aikaisin ala testaamaan, ja verikoe on edessä joka tapauksessa.

Mutta erittäin keväinen päivä saa fiilikset silti tosi hyviksi tänään, ihana auringonpaiste :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Soitin eilen polille ja lääkäri olikin suunnitellut minulle nyt hoidon lyhyellä kaavalla. Tämä tuli kyllä yllätyksenä, kun viimeksi perustelivat pitkää hoitokaavaa sen minun endon vuoksi. Pitkällä kaavalla solujen määrä jäi kuitenkin lääkärin mielestä liian vähäiseksi, joten luulen, että katsovat nyt vertailun vuoksi lyhyellä kaavalla. Olen kyllä sen suhteen tyytyväinen, että kokeillaan jo nyt eri kaavalla ja säästyn kuumilta aalloilta, mutta inhottaa tietysti kahden pistoksen pistäminen yhtä aikaa, sumutteella pääsi helpommalla.
Hoito aloitetaan tästä kierrosta Primoluteilla. Teillä monella on varmaan kokemusta kyseistä lääkkeestä, onko mitä haittavaikutuksia tullut? Päänsärkyä, turvotusta? Ollaan just sillon lähdössä talvilomalle, kun tuo Primolut pitäis aloitella, joten ei tartteis kyllä päätä pahemmin pakotella.

Plussapuhureita kaikille piinailijoille! Toivotaan, että nämä keväiset säät ja aurinko tuottaisivat monelle plussaonnea, kun mielikin virkistyy lisääntyvästä valon määrästä. Hoitolaisten lista on kasvanut jo liian pitkäksi, joten olisi aika alkaa listaa lyhentää! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu:
Piikit ja punktiot:
Timjami77 4.ICSI, elon.,letroz.,orgal.,ovit.,(gonap.),luge, punktio 12.2.
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
Jännää1. IVF, Synarela, Gonal-F, Pregnyl ja luge, punktio vko8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu:
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)

Piinailijat: :snotty:
Hedelmiina 14.2. (1.IVF)
Mandala 15.2. (1.IVF 3.PAS)
Sofi12 17.2. (2.IVF 1.PAS)
flow^ 17.2. (2.IVF 1.PAS)
RiiMini 18.2. (1.ICSI)
Retikka 20.2. (1.ICSI)
Nenna81 20.2 (1. IVF 1.PAS)

Negat: :'(
Tammikuu:
Fibbis
Cafe Latte (1.IVF/ICSI tuoresiirto)
Bonniemoi (PAS)
Helmikuu:
Kaisla78 (1.ICSI 1.PAS)
Saaga76
-jennica- (1.IVF/ICSI 2.PAS)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Mandala Kurjaa :( ,jos niin käy.. mutta toivottavasti ois muuta kipuilua.

Aivan mahtava aurinko, ja lämmin ja linnut lauloi ja pajunkissat kukkii. Tulin just ulkoa sisään. Auttaa kyllä oloon ja pirteyteen.
jennica Mahtavaa että päätyivät lyhyeen, Tsemppiä piikittelyyn !!!

risukasa Kiitos vastauksesta! Mielenkiintosta nähdä miten täällä tekevät, että ottavatko verikokeena sen raskaustestin, kun oli oikein lihavoitu ohjeissa. ..Viimeaikoina on täällä päässä kokoajan saanut juosta hiv ja hepa testeissä, vaikka niitä ei oo, mutta kun laki määrää julkisella näin..3kk välein (on meinaa aika reijitetty olo taipeessa:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
jennica, Kauhukokemus, josta ei pidä säikähtää sillä jokainen reagoi lääkkeisiin eri tavalla. Ja siulla ilmeisesti Primolut ei Primolut Nor... Kahdesti ollut käytössä Primolut Nor -valmiste. Eikä koskaan enää tule. Siitä tuli niin kamalat haitta-/sivuvaikutukset että lääkärin kanssa todettiin ettei lääke sovi minulle. Vaikutti niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Näistä merkittävimmät olivat munasarjakystat ja ahdistus (ja siitä johtuvat kuoleman ajatukset).
Kuulemma voi olla joillekkin epäsopiva lääke, mutta ilmeisesti kuitenkin useammalle ihan ok.
Uskon siis että ihan hyvin pärjäät sen kanssa :)


(.) Nollautra tänään ja kaikki niinkuin pitääkin. Nyt vaan jännätään kasvua.
 
Patsuli Tervetuloa kasvatteleen, Mulla alkaa olla välillä vihlova olo /turvonnut, vaikka kuinka juon. oon jo lähestymässä punktiota Huomenna kai viimeinen ultra ja ohjeistus. Onko sulla ja synarela suihke käytössä? Onko oireita? Hikoon siitä sumutteesta, mut oneksi nyt loppupäiviin on vaa toiseen aamulla ja toiseen illalla.
 

Yhteistyössä