IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Mariah33 :cry: Otan osaa. Hyvä että sait nopeasti tiedon miten jatketaan. Se on jollain tavalla auttanut minua näissä pettymyksissä, että on joku kiinnekohta tulevaisuudessa. Toivotaan että saat vaihdettua lääkärin, olihan ne kommentit niin outoja.

@Manteli86 , kyllä tuli suru puolestasi. :cry: On varmasti hyvä antaa ajan vähän kulua tämän shokin jälkeen ja antaa nyt tilaa surulle, sen jälkeen pystytte paremmin arvioimaan voisiko esimerkiksi se lahjasoluhoito olla teille kuitenkin hyvä vaihtoehto. *Halauksia* :love::love:

@Mandala varmasti on hyvät arvot ja noususuunnassa! :) Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta loppuun asti!

Hieno homma @rouvaNiisku että arvo on nätisti nousussa! Toivotaan parasta että on siellä missä pitääkin. Tsemppiä tuleviin päiviin! <3

@atvk87 , hurjasti onnea plussasta!!! :):love:

@Nipsu_78 oletko jo testannut tänään? Onko tuhruttelua vielä ollut?

@CherryPie85 pidän kovasti peukkuja ylihuomiselle!!

@AuroraK ja @adelmiina_ tervetuloa porukkaan!

@Piinailija , paljon onnea! Kyllä on ollut pelästystä ja vuoristorataa heti alkumatkasta, mutta onneksi nyt kaikki on hyvin. Samoin lämpimät onnittelut myös @AuliMari lle!

@lapsettomuuta10v , tsemppiä huomiseen punktioon, toivottavasti tulee hyvä saalis!

Tuntuu siltä että viime aikoina täällä on ollut hurja plussa-aalto, jatkukoon samanlaisena! :love: Kuitenkin moni on viime päivinä joutunut kuulemaan myös huonoja uutisia. Minusta täällä on hyvä yhteishenki, kun hyvin sovitaan kaikki samaan porukkaan toisiamme tukemaan, vaikka kuulumiset saattaa olla ihan ääripäistä. Arvostan sitä.

Mulla kaiken järjen mukaan ois ollut ovulaatio to 6.9. (ei testattu, mutta edeltävästi seurattiin ultralla follikkelin kehitystä ja 4.9. illalla pistin irrotuspiikin, nämä siis ERAa varten). Näin ollen odotan menkkoja alkavaksi vasta loppuviikosta (Elonva-ruisku jääkaapissa odottamassa) mutta nyt jo tuli pyyhkiessä vähän tuhrua. Mitäs hittoa, nyt on vasta dpo11... tuntuu että ei voi mitenkään ennustaa miten oma kroppa toimii. :rolleyes:
 
@CherryPie85 Oman polin hoitaja kysyi samaa, että tuntuuko musta että jaksan kuitenkin heti perään tämän toisen hoitokierroksen. Kyllä musta tuntuu että jaksan (vaikka nämä hormoonihoidot on kyllä rankkoja) ja tuntuu muutenkin paljon paremmalta vaihtoehdolta se että yritetään heti perään kuin se että odotettaisiin. Ei tarvi jäädä ”rypemään” tähän pettymykseen pidemmäksi aikaa. Hoitaja sanoi, että voi olla myös hoidon onnistumisen kannalta parempi että uusi kierros on nyt heti perään kun ollaan tällä ekalla kierroksella herätelty näitä munasarjoja. (y)
Tuosta niukasta dieetistä; myös oman polin hoitaja sanoi kun kysyin, että siitä tuskin on näin nopealla ajalla sen kummempaa hyötyä. Enemmän on hyötyä sillä pitkällä ajalla tätä ennen. En nyt sitten kyllä millekään ”ened-paastolle” tässä vaiheessa lähde, mutta noita herkkuja mun on kyllä kaikin voimin pakko yrittää välttää vaikka kuinka tulee vastaan pettymyksiä ja mielialat vaihtelee...:confused: Muuten paino hiipii taas salakavalasti takaisin. :sick:

Kiitos kaikille tsempeistä ja lohduttavista sanoista! :love: Kyllä tämä tästä...
 
Voi ei @Mariah33 kuinka kurjia uutisia! :( uuteen hoitoon paremmalla taktiikalla lääkäreiden puolesta ja mun mielestä hyvä, että alotatte heti perään uuden, niin ei voi jäädä märehtimään. Mutta toi tuntuu oudolta, että nyt pitkä kaava kun on saatu nyt heräteltyä? Sitten ne "nukutetaan" uudelleen? Perusteliko tota tai onko sulla käynti sinne pian?
@CherryPie85 osaa tähän varmaan jotain kommentoida?
 
En minäkään oikein ymmärtänyt hoitajan kommenttia tuosta herättelystä kun tehdään heti perään pitkällä kaavalla. Jos tehtäisiin toinenkin hoito lyhyellä niin kävisi enemmän järkeen. Siksi en tuohon ottanut aiemmin kantaa kun kuulosti hassulta sanavalinnalta. o_O Itse ajattelisin että noin päin (ensin lyhyt, sitten pitkä kaava) on mahdollista tehdä hoidot peräkanaa koska ei tarvitse miettiä sitä että munasarjat reagoisivat liian voimakkaasti FSH-pistoksiin liian lyhyellä tauolla kuten pitäisi miettiä jos ihan peräkkäisiss kierroissa tekisi lyhyttä kaavaa. Vaikka kyllä toiset klinikat sitäkin tekee. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 @CherryPie85 Nyt mä oon kyllä ihan ymmälläni... :oops: En tiennyt (tai tiedä oikeastaan vieläkään) että mitä tuo pitkä kaava käytännössä tarkoittaa...? Oletin, että pitkä kaava tarkoittaa sitä, että pistokset kestää kauemman aikaa ja sillälailla saatais kypsytettyä enemmän ivf-hoitoon kelpaavia munia...? Oonko nyt ihan hakoteillä...? (n) (Nolottaa kun oon niin pihalla näistä vielä) Mutta noin se hoitaja nimenomaan sanoi ja suunnitelmissa on tosiaan pitkä kaava heti putkeen... o_O
Toinen mikä mua näin ensikertalaisena ihmetyttää on se, että ku mun seuraava kierto alkaa nyt jo muutaman päivän päästä kun lopetin ne luget, niin eikö heti pitäisi jo sitten aloittaa pistokset...? Mulla on se seuraava suunnittelukäynti vasta ensi viikolla ke ja silloin on varmaan jo vuoto ohikin (tai ainakin melkein)... Anteeksi nyt ku oon näin tietämätön... :oops:
Mitä te ootte sitten mieltä; pitäisikö meidän pyytää vielä toista lyhyttä tähän putkeen...? Ja jos pitäisi/se olis järkevämpää, niin eikö siinä nyt ainakin sitten pitäisi aloittaa ne pistokset jo kp 2 niin kuin tässä ensimmäisessäkin...? (n)
 
Pitkä kaava on nimensä mukaan pitkä eli aloitetaan jo edellisessä kierrossa, yhdet menkat välissä. Yleensä se alkaa nenäsumutteilla jolla pysäytetään kropan oma toiminta. Sitten kun menkat ollut niin aletaan vasta pistelemään kasvatteluhormonia ja mukaan tulee myös jarrulääke ettei munasolut karkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Taidan soittaa aamulla polille että onkohan se lääkäri nyt ihan varma että pitkä kaava olis oikea tähän väliin... Vai kannattaisko nyt kokeilla kuitenkin vielä yksi lyhyt kaava ja sitten vasta pitkä jos sekään ei tuota tulosta... Toki en tiedä ”saanko” sitä kolmatta yritystä edes kun ne kommentit oli mitä oli jo ennen tätä ensimmäistä punktiota... :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@Mariah33 Eka lääke pitkässä kaavassa alkaa noin kp18-21. Se on yleensä nenäsumute joka lamaa munasarjojen oman toiminnan mutta menkat tulee vielä. Ne voi tulla vähän aikaisemmin tai myöhemmin kuin mitä sulla yleensä on ja vuotokin voi olla niukempaa tai runsaampaa kuin yleensä. Pistokset alkaa yleensä noin2-3 vkon päästä sumutteen aloituksesta. Ero lyhyeen kaavaan on se, että follikeleita aletaan kypsyttämään nollatilanteesta eli munasarjat eivät itse ole aloittaneet rakkuloiden kasvatusta ennen pistosten alkua kun lyhyessä kaavassa aletaan pistämään kierron omassa tahdissa mutta lääkkeellä saadaan kypsymään useampi follikkeli.

Mun mielestä aivan ehdottomasti kannattaa tehdä nyt pitkällä kaavalla. Eikö sulla ollut aika matala AMH vai muistanko väärin? Silloin etenkin pitkällä kaavalla saadaan yleensä enemmän follikkeleita kasvamaan ja hoito on siis kaikin puolin tuottoisampi. Niillä klinikoilla joilla olen työskennellyt, tehdään matala amh-potilaille aina ensisijaisesti pitkän kaavan hoitoa. Ellei saada tulosta niin sitten voidaan kokeilla lyhyttäkin mutta yleensä pitkä toimii paremmin.
 
Olitko @Mariah33 Taysin potilas? Yliopistosairaaloissa yksi lääkäri ei päätä hoitolinjauksia vaan lääkärit ovat käyneet viikkopalaverissaan läpi teidän paperit ja yhdessä biologien kanssa (ylilääkäri antaa loppusiunauksen) päätyneet hoitolinjaan. Yksityisellä enemmän ollaan yhden lääkärin "armoilla" ja mennään hänen mielipiteiden mukaan, mutta julkisella ylilääkäri ja johtava biologi itse seisovat teidän hoitolinjauksen takana. Luottaisin heihin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
He on Seinäjoella hoidossa, lähetetään vaan Taysiin toimenpiteisiin. Mut pitkä kaava kuulostaa hyvältä niin kuin @CherryPie85 sanoo. Kommentti oli vaan ristiriitainen, siksi tartuin siihen. Eikä tietenkään tartte tai voi tietää kaikkee (y) Täällä oppii hirveesti ku pitää silmät auki ja lukee ajatuksella. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Olitko @Mariah33 Taysin potilas? Yliopistosairaaloissa yksi lääkäri ei päätä hoitolinjauksia vaan lääkärit ovat käyneet viikkopalaverissaan läpi teidän paperit ja yhdessä biologien kanssa (ylilääkäri antaa loppusiunauksen) päätyneet hoitolinjaan. Yksityisellä enemmän ollaan yhden lääkärin "armoilla" ja mennään hänen mielipiteiden mukaan, mutta julkisella ylilääkäri ja johtava biologi itse seisovat teidän hoitolinjauksen takana. Luottaisin heihin. :)
Oma poli on Seinäjoen keskussairaalassa ja täällä tehdään suunnitelmat, toimenpiteissä käydään sitten TAYS:ssa.
Joo mulla on matala AMH. Se arvo on 1.0
eli en soita aamulla; pitkällä kaavalla mennään! :)
Luin miehelle ääneen mitä kirjoitit @CherryPie85 , niin hänkin sanoi että ”tuo on kyllä hyvä palsta kun sieltä saa noin hyviä neuvoja tähän asiaan!” :D:D Että kiitos taas... :love:❤
 
Pahoittelut @Mariah33, uusia voimia uuteen kierrokseen! @Manteli86 ❤toivon teille hyvää ja nopeaa onnistumista, sitten jos/kun päädytte lahjasoluihin tai adoptioon! Voimia!

@Rusakkonen ja @justhope millos teillä tulee pas? Miten on @Rusakkonen Prednisolonen kanssa sujunut? @Ninnupinnu kerroit hyvin omista huomioistasi verrattuna siihen, kuinka hoidon kulku mennyt..uskon ajatuksiisi! Toivottavasti saat apua limakalvon paksuunnuttamiseen, ehkä myös lisäravinteet tai muut poppakeinot?

Kiitos kaikille tilannettani tiedustelleille..tänään virallisena testipäivänä plussat! Liuskojen viivat selvät, tummentuneet muutamassa päivässä, muttei yhtä tummat kuin kontrolli. @atvk87 mulla vähän samaa, en ole uskaltanut tai osannut olla vielä innostunut tästä. Suurin syy mulla on viime viikolla alkanut ruskea tuhruttelu. Ja se on ikävää kyllä eilisestä saakka voimistunut jo tiputteluksi eli värin lisäksi tulee (sen myös tuntee) nyt juoksevana ja enemmän. Tietenkin toivon ettei tämä tarkoittaisi samaa, kuin aikaisemmin..vaikeaa olla ajattelematta kun koko ajan mielessä. Hieman lohdutellut itseäni etten tilanteelle mitään voi, runsastuu edelleen, jos on tullakseen. En ole uskaltanut liikkua yhtään ylimääräistä tänään, ne pakolliset töihin, töissä ja takaisin. Vaikken edes tiedä vaikuttaako asiaan.:cautious: Menkoissa mulla liikunta auttaa tyhjentymisessä.

Soitin klinikalle ja varasin hoitajalta pääsyn verikokeeseen(huomenna). En huomannut kysyä, kannattaisiko nyt syödä lääkkeet (terolut ja progynova) kahdeksan tunnin välein..2+1 sijaan. Ehkä silläkään ei ole merkitystä. Olisi edes päivä kerrallaan, mutta nyt tuntuu että hetki kerrallaan.. Hyvää hoitoviikkoa @lapsettomuuta10v ja muillekkin eri tilanteisiinne!(y)
 
Viimeksi muokattu:
@lapsettomuuta10v Onnea matkaan huomiseen punktioon!

@Nipsu_78 Ihanaa! Onnea plussasta! Toivotaan että vuotelu rauhoittuu eikä ennakoi mitään ikävää. On niin kovin yleistä että IVF:lla ja PAS:lla alkaneissa raskauksissa on jotain vuotoja alussa mutta tietty se mietityttää ja pelottaa. Jatkaisin lääkkeitä samalla kaavalla kun olet nytkin syönyt, ei sillä oikeasti ole merkitystä. Toiset klinikat (ja yhdellä klinikalla eri lääkäritkin voi antaa eri ohjeita) sanoo että kaikki kerralla, toiset että aamu+ilta ja toiset että 8h välein. Koska käytäntö on niin kirjava niin en usko asialla olevan merkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Mariah33, voimia. Onneksi pääsette heti yrittämään uudelleen. Toivottavasti pitkä kaava tuo paremman määrän alkioita. Kuulostaa ainakin, että monelle se on toiminut. Ja toivottavasti se lääkärin vaihtaminen onnistuu. En ihan heti keksi kyllä syytä, miksi ei muka onnistuisi.

@Lapanen87, miten punktio sujui? Ja @lapsettomuuta10v, tsemppiä huomiseen punktioon! @vipe1986, eiköhän sieltä kyytiin pääse toinen. Pidän peukkuja.(y)

@Mandala ja @Nipsu_78 onnea plussanneisiin siirtymisestä :love:. Toivon todella, että vuoto on harmitonta ja niinhän se usein on. Seuraavaksi saadaankin jännittää @CherryPie85 n tulosta.

Mulle voi muuten päivittää listaan, että tämä oli 1IVF/2.PAS. Torstain hcg-mittaukseen tuntuu olevan ikuisuus, ja tämä epätietoisuus on jopa raastavampaa kuin osasin kuvitella.:unsure:
 
Kyllä tämä yhteistö on niin mahtava paikka! Heti helpotti henkisesti, kun pääsi jakamaan omat tuntonsa! Vertaistuki:love: Ja huomenna saa ammattilaisen tukea kun käyn klinikalla. Vuoto muuttui nyt illalla punaiseksi, mutta päätin lopettaa suurimman stressailun. Kun ei sille tosiaan mitään voi. En vielä luovuta, mutta valmistelen mieltäni, jos onkin pettymys.
 
Voi että miten tätä ketjua on ihana lukea kun plussia ropisee! :love: Käyn täällä kyllä aina lukemassa vaikka tästä ketjusta poistuinkin jo ikuisuus sitten. Mielenkiintoista lukea myös @CherryPie85 n kirjotuksia oman ammatin kannalta (y)

Kirjottelette niin kamalan paljon että nyt voi mennä vähän ohi aiheen kun en muista kaikkien taustoja, mutta @Mariah33 lle haluan sanoa että myös mun ensimäinen kierros meni mönkään. Mun AMH oli 1.2(oliko sulla 1?) mutta suurin syy lapsettomuuteen oli kuitenkin siittiöt. Saatiin ensimmäisellä kieroksella tosiaan kans vain 1munasolu joka hedelmöittyi muttei päässyt siirtoon asti. Toisella kierroksella sain isommat satsit lääkkeitä ja siitä tulikin jo 11munista joista 7hedelmöittyi, yksi meni tuoresiirtona mutta siitä ei tullut mitään. Mun maha kramppaili todella paljon niin vähän epäilen että sen takia ei raskaus alkanut siitä. Nyt tuo ensimmäinen pakkasukko on tuhissut tuossa vieressä jo 2kk :love: Olen siis myös Tayssin potilas ja meillä molemmat kierrokset oli lyhkäsellä kaavalla. En tiedä mikä tän kaiken pointti nyt edes oli, varmaan vaan se että vaikka se ensimmäinen kierros menee pieleen niin toinen on yleensä parempi. Vaikka se amh on huono niin silti voi saada hyvän saldon! Ja tosiaan meillä on nyt pakkasessa vielä 4 blastoa jotka kieltämättä jo vähän polttelee :ROFLMAO:

Tsemppiä ja plussatuulia jokaiselle! ❤
 
Nimi# yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

adelmiina_ #2012 #2 #tuhoutuneet johtimet #3. IVF/1. PAS
Annimiina89 #4/16 #2. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF
Carinem #10/16 #1. #endo # 1.IVF/2.PAS
CherryPie85 # 8/2018 # 2. #selittämätön/matala AMH # 3.ICSI / 1.PAS
daim1 #7/16 #1. #selittämätön # 3. ICSI
Domi #4/12 #1. #selittämätön # 5.IVF/1.PAS
gemmy #08/2017 #2. #PCOS/korkea AMH #4.IVF
JannaJ #-10 #2. #selit./1.tuuba/hiipuvat munas. #2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1. # siittiöt # 3.ICSI/3.PAS
Katti75 #4/2018 #2. #ikä # 2. IVF (ekasta tyttö)
KuuBe #2013 #1.#selittämätön #2.IVF/1.PAS
lapsettomuutta10v #1. #munatorvet/alkioiden laatu #2.IVF
love- # 2014 #1. #siittiöt # 3.IVF/ICSI
Manteli86 #8/18 #1. #endometrioosi # 1.IVF
Maravilla #2/15 #1. #selit # 3.IVF
Mariah33 # 05/13 #1. # selittämätön/ikä # 1.IVF
Millionnea # 2012 # 2 # siittiöt? munasolut? # 2. ICSI
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16 #1. #selittämätön # 4.IVF/1.PAS
Orapihlaja89 #-16 #2. #siittiöt # 1.IVF 1.PAS
Piikkinen #12/16 #2. #matala amh+ikä+endo+perussairaus # 4.IVF
Rusakkonen #1/2017 #1. #ikä # 5.IVF/ICSI 1.PAS
Summerblues #2/16 #1. #selittämätön # 1.IVF/ICSI
Taival #8/15 #1. #siittiöt # 2.IVF/ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #ikä, johdin poist. ym # 6.IVF
Uneksija17 #4/15 #1. #pcos/selit. # 1.IVF/2.PAS
vipe1986 #9/18 #3. #endo ja siittiöt # 2.ICSI 2.PAS

Piinailijat:
CherryPie85
19.9. (5.pvä/5.9.)

:love: Plussat 2017 :love:
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)
Daim1 1.ICSI/1.PAS (tm)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammikuu:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS (6pv)
Helmikuu:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (ku)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (ku)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)
Kesäkuu:
Toiveikas81 3.ICSI (5pv)
Fainatus 1.IVF/1.PAS (4pv)
Heinäkuu:
Ismundo 1.IVF/2.PAS (5pv)
BabyMaybe (luomu)
Elokuu:
-dino- 2.IVF/2.PAS (6pv)
Syyskuu:
Ihanapa 2.ICSI/1.PAS (3pv)
rouvaNiisku 1.IVF/2.PAS(4pv)
Sunflower33 1.IVF/1.PAS (3pv)
Mandala 2.IVF/2.PAS (5pv)
Nipsu_78 2.IVF (3pv)
atvk87 1.ICSI/2.PAS (5pv)
 
Viimeksi muokattu:
Kattokaa ny hyvänen aika tota plussanneiden listaa! Tuuthan @CherryPie85 huomenna kans mukaan? :) Miten voi olla näin paljon onnistumista, aivan mahtavaa. Ja kuinka hyvin nää hoidot toimiikaan, oli sit hoitopaikka mikä vaan. Tosi hyvä mieli kaikkien puolesta! :) ❤
Toivotaan @Nipsu_78 että pieni vuoto ois harmitonta, sitä on kuitenkin monilla ollut.

Onnea punktioon @lapsettomuuta10v!

@vipe1986 kiva kuulla, että kaikki ok ja siirto lähestyy! Pakastetaanko toinen uudelleen, jos molemmat on ok, vai siirretäänkö molemmat?
 
Upea lista :love: onnea jokaiselle ja toivotaan, että vuoteluista huolimatta kaikki on hyvin @Nipsu_78 ja samoin toivotaan, että @rouvaNiisku saat ajatuksia muualle tässä välissä.. ei ole kuitenkaan mitään vuotoja ollut? Kyllähän tämä toivoa antaa ihan erilailla, kun tuloksia tulee.

Täällä eilen elonva pistetty.. jännittänyt tämä hoito jotenkin ihan uudella tavalla :confused: niin toivon, että tulisi vihdoinkin se "the alkio". Oon miettinyt sellaista, kun mulla ei ole noista tuoresiirroista ollut mitään yritystäkään tarttua, että voiko kohtu olla siinä kohtaa jo "ylikypsä"? Tuoreeltaan kuitenkin siirretään aina se siinä kohtaa paras alkio (vaikkei välttämättä ole). Tuntuu vaan, että meneekö haaskoon, jos kohtu ei olekaan enää vastaanottavaisessa tilassa?
 
@daim1 oon sen verran paljon oman lääkärin kanssa keskustellut just tuosta kohdun aikaikkunasta niin tuntuu siltä, että ehkä useat selittämättömätkin voisi selittyä juuri sillä. Meillä ei ole mitään muuta syytä kuin että mulla ei ole johtimia, mutta silti eka kokonainen vuosi ja useita siirtoja meni ilman yritystäkään kiinnittyä kun alkioita siirrettiin kotona testatun oviksen jälkeen ’joskus’. Ovistestaus kotonakin on aika epätarkkaa lopulta, mitäs ne testit sanoo: ovis voi tapahtua 12-36h positiivisesta testistä? Jotenkin noin muistaakseni. Se koska ovis oikeasti tulee versus milloin henkilökohtainen oikeaa aikaikkuna on niin ne voi erota liian paljon.
Sitten vasta kun mulla mukaan otettiin pienillä lääkemäärillä ohjattu kierto ja sitä kautta myös oikea ajoitus (muutaman tunnin tarkkuudella) niin jokaisesta siirrosta tullut plussa. Yksi ainakin niistä ollut kemiallinen, mutta periaatteessa luotan tuohon lääkecocktailiin ja ajoitukseen niin paljon, että uskon oikeasti ainoan epävarmuustekijän olevan enää alkion elinkelpoisuus eli siitä se mun kemiallinenkin on johtunut. Mulla tietty sen verran myös onnea, että vaikuttaa ettei se aikaikkuna ole ainakaan poikkeava (normaalia aiemmin tai myöhemmin). Se poikkeavuus onkin sitten varmaan yksi hyvin suuri mahdollisuus onnistumattomuuteen. Ja sen selvityksessä auttaa se ERA testi. Koska jos kaikki muu on testattu ja tutkittu niin eipä siinä kauheasti muuta vaihtoehtoa jää mun (maallikon) mielestä.
Tsemppiä sinullekin uuteen hoitoon!
 
Kiitos @Mandala viestistäsi :) Juu siks just varsinkin nuo tuoresiirrot mietityttää, kun mulla siis ollut nyt vuoden sisään noista kahdesta hoidosta 2 tuoresiirtoa (puhtaat negat), 3 PAS:ia, joista yksi luomukierron siirto, josta lähti raskaus aluilleen, mutta todettiin varhaisultrassa tuulimunaksi. Ja sitten tuo viime siirron todennäköinen kemiallinen (irrotuspiikki käytössä tässä), josta ennen testipäivää haamut, mutta häipyi testipäivään mennessä. Eli tavallaan 2/3 PAS tapahtunut sentään jotain. Voihan se olla tuuriakin, mutta jotenkin vaan tuo tuoresiirtoon lähteminen tuntuu omalla kohdalla menetetyltä keissiltä aiempiin kokemuksiin peilaten. Ehkä siis se luonnollinen ikkuna kuitenkin itselläkin toimisi, kun kerran noita yrityksiä on tullut jopa luonnollisessa kierrossa, mutta just tuo punktion jälkeen siirto vähän mietityttää, että mitkä ne olosuhteet siinä on.
 
Kun sua ihan syystä mietityttää tuo asia niin ota puheeksi lääkärissä? Jos sieltä tulee jotain olan kohautuksia niin voithan sä vaatia, ettei tuoresiirtoa tehdä ja kaikki pakastetaan. Kuitenkin tuoresiirrossa kohtu ei tosiaan ole täysin optimaalisimmillaan kun koko stimulaatio mennään munasarjat/munasolut edellä. PAS siirroissa meidän klinikallakin on ilmeisesti paremmat onnistumistodennäköisyydet.
 
Kun sua ihan syystä mietityttää tuo asia niin ota puheeksi lääkärissä? Jos sieltä tulee jotain olan kohautuksia niin voithan sä vaatia, ettei tuoresiirtoa tehdä ja kaikki pakastetaan. Kuitenkin tuoresiirrossa kohtu ei tosiaan ole täysin optimaalisimmillaan kun koko stimulaatio mennään munasarjat/munasolut edellä. PAS siirroissa meidän klinikallakin on ilmeisesti paremmat onnistumistodennäköisyydet.
Tarvii ottaa, eiköhän ne ainakin tuolla toimeenpiteen tekevällä klinikalla osaisi sanoa, että mikä kannattaa. Toki ne tuoresiirron alkiot on tainnut olla 2-3 päiväisiä, että sekin tietysti on yksi tekijä todennäköisyyksien kannalta. Mut mäpäs kysyn, jos/kun toivottavasti siirrettävää tulee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja atvk87
@Nipsu_78 toivotaan että vuoto on harmitonta niinku usein näissä hoito alkuisissa on. Täällä yksi joka alko vuotaa heti plussasta ja vuosin niin kauan kun lääkkeitä söin vkolle 12 mutta niin vaan pieni pysyi matkassa koko matkan vuodosta riippumatta.

@atvk87 toinen vaan siirretään kun kuitenkin vajaa vuosi edellisestä raskaudesta niin kohtu on ottavaisempi ottamaan vastaa uuden alkion ja tätä riskiä ei edellisen sektion jälkeen haluta. Jos kumpikin selviää toinen pakastetaan uudelleen. Jotenkin jännittää hirveesti tällä kertaa miten alkiolle käy. :unsure:
 

Yhteistyössä