Joskus nämä todellakin ovat selittämättömiä ja se, että ei ole mitään selkeää korjattavaa syytä ainakin turhauttaa minua todella paljon ja luo sellaisen toivottumuuden tunteen. Minulla AMH luku on 8,64 eli pitäisi olla todella hyvä ja miehen siittiiöissä ei mitään vikaa ja siltikin,
1 kierros: Todella pieni Gonal annos kun pelättiin hyperiä, mutta en päässyt edes punktioon kun poimittavaa olisi ollut vain 2 follikkelia.
2 kierros: Annostusta nostettiin, pääsin punktioon, 12 kypsää munasolua joista yksikään ei hedelmöittynyt. (IVF)
3 kierros: Ihan hyvä määrä munasoluja, 3 hedelmoittyinyt icsillä, 1 siirettiin, 2 muun kehitys lakkasi ja ei mitään pakkaseen.
4 kierros: Taas ihan hyvä määrä munasoluja, 4 hedelmöittyi icsillä, mutta kaikki kehittyivät hitaasti ja kaikissa fragmentaatitoita. Päädyttiin siirtämään 2 ja kaksi jätettiin jatkoviljelyyn. Kumpikaan niistä ei selvinnyt pakkaseen.
Diagnoosi edelleen selvittämätön vaikka olen yrittänyt kysellä onko munasoluissani jotain vialla, koska onhan tuo todella huonoa tulosta kun mitään ei ole edes kertaakaan saatu pakkaseen asti.
Nythän tein positiivisen raskaustestin ja viikot 6+2, mutta edelleenkin sellainen olo, että ei tämä voi olla onnistunut, että ei tämä voi olla totta. Minulla ei ole raskausoloja lainkaan tai pahointia ja sen takia odotankin kovasti ensi viikon varhaisultraa. Yritän ajatella positiivisesti, mutta silti isompi osa minusta odottaa ja pitää todennäköisempänä sieltä huonoja uutisia.
Olen todella positiivinen henkilö ja ihan tunnettu voimakkaasta optimistisuudestani oli tilanne mikä tahansa, mutta kun ehkäisyn pois jättämisestä on kohta 7 vuotta, niin huomaan että olen omaksunut vahvan lapsettomuus identiteetin. Nytkin kun olen periaatteessa raskaana, niin tuntuu että ei lapsi ole mahdollinen.
Anteeksi vuodatus. Piti kirjoittaa ihan vain pari riviä tuosta arvosta ja, että ei sekään aina yksinään mitään lupaa. Tuntuu ettei ole oikein ketään kelle näistä haluaisi puhua ja miehenikin yrittää minua tsempata, mutta olo on silti musta vaikka minun pitäisi nyt olla onnellinen ja toiveikas.