IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Piikkinen ota mukaan kaikki paprut mitä sulla on hoitoihin liittyen. Kyllä ainakin meillä felicitaksessa (mehiläinen) lääkäri näki omakannasta ja sinne tulee myös heidän merkinnät, vaikka sit on heillä omakin vastaava järjestelmä missä tietty kans. Mutta meidän lääkäri halusi sit pyytää julkiselta vielä tarkemmat "raportit", mihin piti sit tietysti olla meiltä suostumus..
Zoonalle peukut pystyssä että kuitenkin kaikki olisi hyvin! (y)

Rusakkoinen Joo, menopur on myös fsh:ta eli soluja kasvattavaa, mutta siinä on mukana lh:takin joka joillain parantaa laatua. Ne piikit sekotellaan myös itse ampulleissa, joka on helpompaa miltä ehkä kuulostaa. 300iu yli 40v on ihan tavallinen annos, ehkä jopa suht vähänkin.
Jossain pakoissa käytetään nykysin tota terolutia lugen sijaan. Gonapeptyl on kuitenkin eri asia, kuten jo yllä todettiinkin.
Yleensä kai pitkä kaava valitaan varmemman ajotuksen takia, tai sitten esim. jos on todettu endoa, niin ajatellaan että se vois sammuttaa sitäkin ennen hoitoa. Mulla tehtiin alkuun julkisella kaikki 3 pitkällä kaavalla ja vasta yksityisellä lyhyitä. Julkisella myös siirrettiin aina kahta alkiota, varmaankin kun olin jo yli 30 ja endo oli todettu niin ajateltiin että mulla on jo lähtökohtaesti heikommat mahdollisuudet. Nykytietämyksellä tosiaan mielellään vain yhtä, tai ei ainakaan kovin erilaatusia juuri sen takia ettei se huonompi haitaa parempaa. Sitten jos kovin monia negasiirtoja on jo takana, voidaan alkaa siirtää kahtakin. Ja kannattaa muistaa, että myös se yksi alkio saattaa jakautua kahdeksi, kuten esim. mulle kävi (ja keskeytyny keskenmeno). Toki se on harvinaisempaa kuin epäidenttiset näissä hoidoissakin.

Zoona, toivotaan parasta että tunne on väärä ja vaan niitä normaaleja pelkoja tässä vaiheessa!
gemmy, varmaan näkyis jo, rohkeesti vaan tikkua likoon :) kyllä mulla ainakin on blastosta näkyny jo pp7 selkee haamu jos ollu näkyäkseen ja pp8 jo ihan selkeekin viiva.

@gemmy todellaki testiä kehiin vaan. Jännittää!

@Zoona voi hittolainen jos sun tuntemukset pitää paikkansa. Huomenako vasta tulee verikokeen tulokset?

Mulle tuli postia! Lääkäri näköjään päättäny että nyt kokeilaan pitkää kaavaa. Helmikuun, siis HELMIKUUN (niin pian!!!) puolivälin tienoilla alkaa suprecur-sumutteet, ultrat kuun vaihteessa ja gonalia 200iu ku edellisessä oli se 150iu. Punktiota suunniteltu viikolle 11.

Mää aattelin että nyt ei tarttis jännittää nii paljo ku kertaalleen jo läpi käyty mutta tässähän on taas monta uutta asiaa :D

• Tykkää
Reactions: love- ja kiuski
@gemmy ja @lullaby - Kiitos kovasti vastauksista. Tamahan auttaa ihan hirveasti ymmartamaan asioita... Kyselen siis Gonapeptylista, kun aika tulee. Ja ymmarrettava nyt myos se istutettavien alkioiden maara.

@lullaby - juu, arvasit, etta olen taalla nyt ihan silmat pyoreina, etta pitaa osata itse sekoitella pistosnesteet ampulleissa... hui kauheeta! :)

Oliko muuten se punktio kovin kivulias? Aikaisemmin se pelotti minua kovasti; nyt sita ajattelee, etta eikohan siitakin sitten selvaa, ja saahan siihen esilaakitysta ja puudutusta ilmeisestikin. Jos on joitain vinkkeja, etta miten pitaisi toimia, please kertokaa! :)

@gemmy - toivotan parasta testaamiseen - peukut pystyssa! Toivotaan kovasti plussaa. :) Myos Sinulle @Zoona. Ja lycka till @-dino- myos!

Eilen piti paljastaa langon perheelle erinaisten kutsujen ja muiden menojen vuoksi, etta tallaista kuin ivf tulossa. Kuulosti pyortyvan puhelimen toisessa paassa. Ei kai ollut heille tullut mieleenkaan, etta miehellani ja minulla olisi tallaisia mielessa. Heille on nyt 7-kuukautinen luomuvauva, mutta he ovat kymmenen vuotta nuorempia. :)

Tsemppia!!!

Juu, ampullisekotettavien ohessa saa tarkat ohjeet mukana, ja pian se sujuukin jo ihan rutiinilla :)
Mulla useimmat punktiot on ollu kivuttomia, pari kertaa on ollu enempi ja vähempi kivuliaat, sillon joko puudute ei oo menny oikeeseen kohtaan tai munasarjoja on jouduttu paineleen ja kaiveleen enempi. Sitten vaan sanoo että tarvii lisää kipuläkettä. Yleensä siis kanyylin laitto käsivarteen ja puudutteet emättimeen on ollu ne kipemmät vaiheet, viimeks en oikein huomannu edes tätä jälkimmäistä. Varsinkin ekalla kertaa punktio oli jo ohi kun siinä vahvoissa lääke-euforioissa ihmetteli että niin millonkahan niitä aletaan imee sieltä :D
Itse punktio ei enää alun jälkeen oo pelottanu yhtään, sen sijaan kylläkin ne solumäärät, tuleeko alkioita, minkä laatusia jne.

@gemmy joko testasit?

@-dino- helmikuu tulee ihan hujauksessa!

Lukeeko teillä muilla tosiaan omassa kannassa, että mitä käynneillä tai yhteydenotoissa on ollut aiheena tai muuta oleellisia tietoa? Ei lue edellisestä verikokeesta mitään, että olisin käynyt tai hcg arvoa missään. Alkion siirtokin on muodossa: Koodi N97.7 (tms) naisen selittämätön lapsettomuus. Vai voikohan siinä olla niin paljon eroja, mitä sinne kirjataan vai enkö vain osaa käyttää mokomaa.

Onnittelut Gemmy, todella ihanaa!!! :LOL::love:

Palailen taas palstalle. Viimeksi olin päässyt siihen ensimmäiseen punktioon, josta 12 munasolua, joista yksikään ei tosin hedelmöittynyt ivf:ssä ja siirtoon ei päästy. Nyt viimeviikolla oli tiistaina uusi punktio, josta sieltäkin jotain saatiin: Kerätty 20 follikkelinestettä, munasoluja löytyy 9. Niistä 6 on kypsiä, ne mikrohedelmöitetään, 3 hedelmöittyy ja lähtee jakaantumaan. Yksi alkio valittu siirtoon. Otin suoraan kannasta kun olen vieläkin niin huono kaikissa termeissä ym. :D Jotenkin ymmärsin, että alkio olisi ollut 9-soluinen, mutta olen alkanut epäilemään että olen siinä jännityksessä sekoittanut sen munasolujen määrään. Alunperin näytti siltä että päästään tälle kierrokselle vasta alkuvuonna, mutta kiva kun ei tarvinnutkaan odottaa niin kauaa. :)

Edelleen hedelmättömyyden syy on selvittämätön, mutta huima harppaus nyt tehtin! Ilmeisesti icsi on vaan jostain syystä se meidän juttu. (y)

Siirto oli perjantaina ja testipäivä on pe 22.12.

Gemmy, toivotaan vielä parasta!

Voyage, hienoa, ja tsemppiä piinapäiviin. Toivottavasti saat joulun alla hyviä uutisia!

Zoona, minusta tuo oma Kanta on sekä hankala käyttöinen, että siellä on välillä tosi huonosti kirjattu mitään. Mulla kans tuo lapsettomuusdiagnoosi on suorastaan väärin merkattu. Verikoetulokset löytyy parhaiten kun löytää ensin sellaisen sivun, missä oikealla näkyy sarake "tutkimukset" tai jotain sellaista. Ja niitä aiki napsuttelemalla löytyy verikoetulokset, jos on sinne tallennettu.

ON: käytiin eilen yksityisellä ensikäynnillä. Päätettiin lähteä vielä toisen kerran yrittämään ivf:ää, vaikka ei lääkäri kovin toiveikas ollut. Yhdessä vaan pohdittiin, että jos ei edes yritä, niin sitten jää kuitenkin mielen pohjalle kaivelemaan. Heti seuraavasta kierrosta siis alkaa taas piikitykset lyhyellä kaavalla.

• Tykkää
Reactions: Zoona
Voyage, hyvä että oikea keino löyty ja toivottavasti saat sen parhaan joululahjan (y)
gemmy, jospa johtuis vaan testien erimerkkisyydestä tai virtsan vahvuuden vaihteluista..? Puikoissa mielestäni yleisesti ottaen näkyy heikommin kun pc-liuskoissa.
Zoona, ei näy kannassa mitään yksityisen käyntejä, toimenpiteitä ym.

Jälleen yks punktio takana ja vaikka ennakkoon näytti rakkuloiden osalta vähän paremmalta kun viimeks, niin nyt tietysti osa oli tyhjiä eikä määrä ollu taaskaan 6:tta enempää. Eipä niitä tälläsellä kurppaiällä enää mitenkään taida enempää tullakaan, oli kaava tai lääkkeet ihan mitä vaan. Kun näistä nyt edes YKS pärjäis pitkässä viljelyssä ja siirrettäs 5d tiistaina, pakkaseen en jaksa edes toivoa mitään.

Tän jälkeen sitten en ilmeisesti saa enää mitään kelakorvauksiakaan jos ja kun on 3 tuloksetonta hoitoo putkeen tehty, ja jotenkin ymmärsin että ois melko turha enää hakeekaan. Periaatteessa ei kai lääkkeissäkään, mut en tiä miten se siihen reseptiin laitetaan ettei pitäs saada enää? Jospa se lääkäri unohtas laittaa mitään merkkiä sinne...heh. Vai voidaankohan niitä periä jälkeenpäin jos ois vahingossa saanukin.. ei kellään varmaan kokemusta tälläsestä?
Vanhimmat onnistuneet kuulema ihan maanlaajusesti omilla soluilla on 44-vuotiaita synnyttäjiä, nekin yhden käden sormilla laskettavissa, että kyllä se lopullinen romahdus yleisestikin tuntus käyvän siinä 43v. Joillain voi tulla 10 soluakin, mut ei oo yhtäkään normaalia kromosomeiltaan.

Tuntuu ikäänkun se omakin hedelmällisyysjuna eli ainoa paikka missä plussia jaellaan, on keväällä vislannu lähdön merkiks ja nyt jo yhä kiihtyvällä vauhdilla erkanemassa muualle mun asemalta, ja jotenkin viimesillä voimilla epätoivosena pinnistellen yrittää juosta kiinni takimmaisen vaunun kahvasta, sillee jo vähän kahden vaiheilla että luovutanko ja toteen vaan että sinne meni, onko tää jo ihan turhaa..Vai onko tässä vielä viimeset ratkasun hetket yrittää kaikin voimin, katuisin kuitenkin jos nyt luovuttasin ja se pelastava kahva ois ihan sentin päässä näpeistä, niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana....:unsure: jos lopetan juoksemisen niin ainakin kaikki toivo on varmasti menny.

Olen ollut hiukan alivireinen tänään. Tiista pc selkeä plussa, keskiviikkona clearblue digital sanoi "Raskaana 1-2 viikkoa" ja pc näytti samalta kuin tiistaina. Tänään tein jonkun apteekin ultra -testin lisäjsi joka vaaleapunaisen haamun pukkasi :( Onkohan se hcg sitten laskemassa ku tänään pc tuntui myös haaleammalta?
Klinikalle soitin, neuvoivat testaamaan vielä la ja ma ja jatkamaan lääkkeitä.

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/1.PAS
gemmy #9/17#2.#pcos/huonot solut# 3.IVF/1.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:

love- 19.12 (2x4pv/5.12)
Voyage 22.12 (3pv/8.12)

Plussat 2016: :love:

Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Mikä zoonalla tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin..
Voiko tuo pitää paikkaansa gemmy että yritys aloitettu 9/17 mutta 3.ivf/1.pas... vai onko siis tossa edellisenkin yritykset mukana tossa hoitomäärässä.. (ja jos niin miten tälläset merkkailtas? Ideoita?)

Lullaby, eivät kai todennäköisyydet ihan noin huonot olet? o_O Raskautuuhan ihmisiä vielä ihan luomunakin päälle nelikymppisinä vaikka tottakai ovat harvinaisia. Ymmärrän todellakin, että turhauttaa ja tulee epätoivontunnetta. Nämä hoidot valtaavat valtavasti elämää kun koko ajan pitkää joko piikittää, ottaa jotain tabletteja tai rampata klinikoilla. Yritä siinä sitten suunnitella muita menoja tai edes olla miettimättä näitä juttuja koko aikaa. Sinulla se on jo kerran onnistunut, niin se on hyvä merkki siitä, että ihan hyvin voi onnistua uudelleenkin. Nuo kelakorvausten mahdolliset katoamiset ovat kyllä iso miinus.

Gemmylle tsemppejä. Hyvä että lääkärikin antaa vielä mahdollisuuksia, toivotaan parasta.

Kiitos Rusakkonen. :) Minulla ei punktio sattunut viimeksi juurikaan yhtään. Sain toimenpiteen alussa jotain niitä lääkkeitä ja sitten hoitaja kyseli moneen kertaan sen aikana, että sano vaan jos haluan yhtään lisää. En tarvinnut, ja kun pääsin lepohuoneeseen niin toinen hoitaja katsoi papereita ja sanoi, että oho, sinullahan on korkea kipukynnys kun olet saavut vain 1/3 osan normaaleista lääkkeistä. Edellinen punktio sattui vähän enemmän kun vatsaa jouduttiin painelemaan, mutta ei sekään kovin pahasti. Mieluummin valitsisin aina punktion kuin pahan migreenin, jollaisia välillä saa. :D Paljon onnea teillekin hoitoihin!! :)

Täällä on nyt siirrosta viikko. Tuntemuksia on ollut, mutta nyt muutaman päivän ajan vähemmän ja pari päivää olen ollut nyt flunssassa. En aio testailla ennen ensi perjantaita, joten tälläistä odotteluahan tämä vain on.

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#4.IVF/1.PAS
gemmy #9/17#2.#pcos/huonot solut# 3.IVF/1.PAS
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä/1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:

love- 19.12 (2x4pv/5.12)
Voyage 22.12 (3pv/8.12)

Plussat 2016: :love:

Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Heippa kaikille!

No, nyt Primolut Nor on ilmeisesti tehnyt tehtavansa - kk'set nayttavat olevan alkamadsa tanaan, siirrettyna ajankohtana... Eli huomenna aamulla pitaisi pistaa ensimmaisen kerran. Jannittaa... :) Kunhan vaan osaan laittaa oikein, etteivat mene kalliit nesteet hukkaan!!! Ja Kiitos @Voyage tsempeista!
:)

@lullaby - vanhin minun varmasti tietamani suomalainen hedelmallisyyshoitojen kautta OMIEN MUNASOLUJEN kautta raskaaksi tullut oli 49-vuotias vauvan syntyessa, eli todellakin toivoa viela meille riittaa!!! :) Hanelle se oli 5. IVF-kerta, kun jattipotti tuli. Loysin artikkelin googlaamalla: https://www.studio55.fi/tositarina/article/kaisa-synnytti-kuopuksensa-49-vuotiaana-realismia-on-etta-emme-paase-nakemaan-kaikkea/5747354 - itse siis olen 45.

Jos Suomessa ei onnistu, niin mennaan sitten ulkomaille - niitahan on Viro ja Latvia yms.

The Bridge -klinikka Lontoossa tekee kolmen IVF:n sarjan hintaan n.7300 puntaa yhteensa (plus laakkeesta), jos tehdaan omilla munasoluilla. 46 ikavuoden tayttyessa otetaan yksilolliseen harkintaan, etta voidaanko yrittaa omilla munasoluilla. Lahjasoluhoito huomattavasti kalliimpi, mutta jos onnistuu loytamaan rahat kokoon (mika olisi kylla minulle vaikeampaa hinnan puolesta), hoitoja tehdaan, kunhan vauva on syntynyt ennen kuin aiti on 55.

@gemmy - miten Sinulla menee?

Iloista viikonloppua kaikille, ja eihan meneteta toivoa!!!

Rusakkoinen Kyllähän noi tarinat aina hiukan toivoa antaa, vaikka varmasti todella harvinaisia yksittäistapauksia onkin.. hmm, mistähän kilinkasta siinä puhuttiin missä ikäraja on 50, onko Suomessa sellanen? No, samapa se, säästötili varmaan tyhjenee tässä parin vuoden sisään... Lisäks mulla on vielä endo lisähaittana. Ulkomaille saakka en kyllä usko että jaksaisin lähtee.
Mut siis ehdotomasti kannattaa yrittää, etenkin jos ainuttakaan ivf-hoitoo ei oo vielä yritettykään, ei sitä koskaan tiedä miten tehokkaita nää kelläkin on :)

Voyage, varmaankin ne mahdollisuudet itestä tuntuu aina heikommilta kun muista.. muiden onnistumiseen sen sijaan on niin helppo uskoo :) Mutta masensin kyllä itteeni joskus sellasella ivf-testillä missä laskettiin onnistumistodennäkösyyksiä niin tällä ikää ja taustoilla se oli mulla jotain 10% luokkaa.

Eilen soitettiin että tällä kertaa pregnyl-ajotus oli menny nappiin ja kaikki oli kypsiä, 4 ainakin oli hedelmöittyny normaalisti ja 2 oli vielä jotenkin epäselviä.

Yhteistyössä